Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

unreal engine

Unreal Engine 5.4 - nowa wersja silnika do tworzenia gier już dostępna. Nowości umożliwią dużo łatwiejszą pracę

Unreal Engine 5.4 - nowa wersja silnika do tworzenia gier już dostępna. Nowości umożliwią dużo łatwiejszą pracę

Pod koniec marca 2024 roku firma Epic Games podzieliła się wybranymi nowościami, które miały zawitać w nadchodzącej wersji silnika Unreal Engine o oznaczeniu 5.4. Oficjalna premiera właśnie się odbyła, więc każda osoba może już skorzystać z wprowadzonej funkcjonalności. Zmiany dotyczą naprawdę wielu aspektów w tym: animowania postaci (także określania właściwych animacji podczas samej rozgrywki), renderowania, „sztucznej inteligencji” oraz wielu innych.

Unreal Physics - nowa, darmowa gra prezentująca możliwości Unreal Engine 5 pojawiła się na Steamie

Unreal Physics - nowa, darmowa gra prezentująca możliwości Unreal Engine 5 pojawiła się na Steamie

Jesienią 2022 roku na horyzoncie pojawił się Unreal Engine 5, stając się jednym z kluczowych narzędzi do tworzenia gier. Na przestrzeni kolejnych miesięcy zdążyli z nich korzystać zarówno deweloperzy z większych studiów, jak i chociażby moderzy. Lista pozycji, przy których używano silnika Epic Games, wydłuża się w niesamowitym tempie. Ostatnio zaś zespół Jilted Generation Productions wypuścił całkiem ciekawą grę, która pozwala sprawdzić jej możliwości.

Unreal Engine 5.4 ma nie tylko dodać nowe funkcje do silnika, ale również zaoferować wyższą wydajność na PC i konsolach

Unreal Engine 5.4 ma nie tylko dodać nowe funkcje do silnika, ale również zaoferować wyższą wydajność na PC i konsolach

Druga połowa marca stoi pod znakiem dwóch cykli konferencji - GTC 2024 organizowane przez NVIDIĘ oraz GDC 2024 dla developerów gier, gdzie często możemy dowiedzieć się różnych ciekawostek o produkcji konkretnych tytułów lub o nowościach, które dopiero się pojawią. Na GDC pojawiła się firma Epic Games, która ujawniła kilka nowych szczegółów na temat silnika graficznego Unreal Engine 5.4. Najnowsza wersja została dopakowana w kilka rozwiązań (nowych lub ulepszonych względem wcześniejszych wersji),...

Marvel 1943: Rise of Hydra - efektowny filmowy zwiastun ma odzwierciedlać jakość rozgrywki napędzanej przez Unreal Engine 5.4

Marvel 1943: Rise of Hydra - efektowny filmowy zwiastun ma odzwierciedlać jakość rozgrywki napędzanej przez Unreal Engine 5.4

Najpopularniejsi członkowie Mścicieli nie kojarzą się tymczasowo zbyt dobrze szerszej grupie graczy. I nie ma co się dziwić - klęska Marvel's Avengers odbiła się na tyle szerokim echem, że wspominana jest przy różnych okazjach do dziś. Ale bardzo możliwe, że w produkcji znajduje się pozycja, która w dalszej perspektywie ma szansę być pewnego rodzaju odbiciem się marki (poza tym, że to oczywiście nie gra-usługa). W każdym razie zapowiedzi są zachęcające.

Unreal Engine 5 już działa w przeglądarkach internetowych. Główny wymóg spełniają niemal wszystkie popularne rozwiązania

Unreal Engine 5 już działa w przeglądarkach internetowych. Główny wymóg spełniają niemal wszystkie popularne rozwiązania

W internecie pojawiły się informacje na temat następnego dema technologicznego opartego na silniku Unreal Engine 5, które zostało uruchomione w przeglądarce internetowej. Omawiany projekt po raz kolejny pokazuje, że w przyszłości może się pojawić sporo gier, które będą w stanie działać z poziomu przeglądarki. Wymogiem będzie jednak obsługa nowszego interfejsu API - WebGPU. To właśnie on umożliwia cały proces i zastępuje starszego brata, czyli WebGL.

Disney inwestuje pokaźne środki w Epic Games. Zapowiedziano budowę całego ekosystemu wokół społeczności firm

Disney inwestuje pokaźne środki w Epic Games. Zapowiedziano budowę całego ekosystemu wokół społeczności firm

Nie najlepsza koniunktura w branży komputerowej rozrywki dotknęła także Epic Games. We wrześniu zeszłego roku firma ogłosiła znaczącą redukcję etatów. Dla samych graczy niewiele się póki co zmieniło, ponieważ cyfrowy sklep firmy nadal regularnie dostarcza darmowe gry. Kondycję Epic Games z pewnością poprawi bardzo duża inwestycja ze strony Disneya, którą właśnie ogłoszono. W jej rezultacie mają powstać nowe gry, filmy oraz ekosystem wokół społeczności firm.

UEVR - tysiące gier z silnika Unreal Engine dostępne do zagrania w VR. Darmowy projekt ukazał się w wersji beta

UEVR - tysiące gier z silnika Unreal Engine dostępne do zagrania w VR. Darmowy projekt ukazał się w wersji beta

Wirtualna rzeczywistość jest dziś coraz bardziej rozpowszechniona, natomiast użytkownicy gogli VR nie mają tak bogatej biblioteki gier do wyboru, jak w przypadku standardowych platform. Oczywiście istnieją modyfikacje do wielu produkcji, które pozwalają rozegrać je w trybie VR. Jednak tym razem zwolennicy wirtualnej rzeczywistości otrzymali narzędzie, które umożliwi grę dostosowaną do gogli VR we wszystkie tytuły z kilku wersji silnika Unreal Engine.

Gearbox Software - studio pracuje nad nowymi grami z popularnej serii Borderlands. Uniwersum nieco urośnie

Gearbox Software - studio pracuje nad nowymi grami z popularnej serii Borderlands. Uniwersum nieco urośnie

Seria Borderlands ma na karku już przeszło 14 lat (debiut nastąpił 20 października 2009 roku). Niemalże wszystkie odsłony, jakie się ukazały, mogą się pochwalić pozytywnymi recenzjami wśród graczy. W ciągu tak długiego okresu zadebiutowały cztery pełnoprawne wersje, a także kilka spin-offów. Jednym z nowszych dzieł studia Gearbox Software jest Tiny Tina's Wonderland, które należy do ostatniej ze wspomnianych kategorii. Najnowsze informacje, które pojawiły się w internecie, jasno wskazują,...

Avalon - nadchodzi bardzo ambitne MMO, które chce spełnić wizję z filmu Ready Player One. To gracze będą tworzyć zawartość

Avalon - nadchodzi bardzo ambitne MMO, które chce spełnić wizję z filmu Ready Player One. To gracze będą tworzyć zawartość

W świecie gier wideo można wymienić wiele produkcji, które wyróżniają się od innych swoją skalą i pomysłem. Niektóre z nich wydają się proste, jednak służą jako narzędzia do wyrażania kreatywności graczy. W tej materii można wspomnieć o grach, takich jak Minecraft, czy też skierowany bardziej do młodszych osób Roblox. Szczególnie ta druga pozycja umożliwia użytkownikom tworzeniem własnym gier w wirtualnym świecie. W podobnym zamyśle powstaje nowa "platforma", która nosi nazwę Avalon....

Acer SpatialLabs View Pro 27 - monitor, który zaoferuje obraz 3D bez wymaganych okularów. Idealny produkt dla cyfrowych twórców

Acer SpatialLabs View Pro 27 - monitor, który zaoferuje obraz 3D bez wymaganych okularów. Idealny produkt dla cyfrowych twórców

Mimo że czasy sprzętów pokroju Nintendo 3DS zdały się przeminąć, to w ostatnim okresie ponownie można zaobserwować powrót urządzeń, które oferują możliwość wyświetlania trójwymiarowego obrazu i to bez użycia specjalnych okularów - wspomnieć można choćby o niedawno wprowadzonym tablecie Nubia Pad 3D. Tym razem swoje rozwiązanie przedstawił Acer, a jest nim tytułowy monitor z serii SpatialLabs. Oferuje on kilka ciekawych rozwiązań, które już znamy, a dodatkowo integruje swoje działanie...

Tim Sweeney zdradza, jak ostatnie cięcia personalne w Epic Games wpłyną na przyszłe projekty

Tim Sweeney zdradza, jak ostatnie cięcia personalne w Epic Games wpłyną na przyszłe projekty

Firma Epic Games słynie przede wszystkim z silnika Unreal oraz sklepu cyfrowego z grami, który ma ambicje konkurować ze Steamem. Duża część działalności jest finansowana od dłuższego czasu przychodami z mikrotransakcji w grze Fortnite. W ostatnim okresie firmie nie udało się jednak uniknąć kłopotów, w wyniku czego doszło do dużych zwolnień. Tim Sweeney, prezes Epic Games, nie ukrywa, że odbije się to negatywnie na przyszłych projektach.

Konsola Nintendo Switch 2 doczekała się zamkniętej prezentacji na targach Gamescom. Urządzenie ma zaskakiwać możliwościami

Konsola Nintendo Switch 2 doczekała się zamkniętej prezentacji na targach Gamescom. Urządzenie ma zaskakiwać możliwościami

Wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym roku doczekamy się prezentacji nowej konsoli Nintendo. Do tej pory pojawiło się sporo plotek na jej temat. Niektóre z nich dotyczą wydajności i - prawdę mówiąc - nie brzmią przesadnie optymistycznie, bowiem mówi się o mocy obliczeniowej na poziomie PlayStation 4 czy Xboka One. Jak się jednak okazuje, ostateczne możliwości urządzenia mogą być zaskakująco wysokie.

Denuvo Unreal Engine Protection znacząco utrudni modowanie gier korzystających z silnika firmy Epic

Denuvo Unreal Engine Protection znacząco utrudni modowanie gier korzystających z silnika firmy Epic

Denuvo jest rozwiązaniem znienawidzonym przez część graczy. Choć większości jest obojętne, z jakich zabezpieczeń korzystają gry (przynajmniej do czasu wystąpienia problemów), to uważa się, że może ono przyczyniać się do pogorszenia jakości działania wielu tytułów. Stojąca za DRM firma Irdeto zapowiedziała implementację kolejnych mechanizmów zabezpieczających w Unreal Engine. Utrudnią one znacząco pracę moderów.

RealityScan już dostępny na Androidzie. Z łatwością przenoś obiekty z prawdziwego świata do cyfrowego

RealityScan już dostępny na Androidzie. Z łatwością przenoś obiekty z prawdziwego świata do cyfrowego

Tworzenie jakichkolwiek modeli 3D, które wykorzystywane są w późniejszym czasie do przeróżnych zastosowań takich jak gry wideo, nie należy ani do najprostszych, ani do najszybszych procesów. Są jednak narzędzia, które znacznie ułatwiają to zadanie. Dzięki nim wystarczy zeskanować obiekt w prawdziwym życiu przy pomocy naszego smartfona, a następnie przenieść go do cyfrowego świata. Jednym z nich jest RealityScan - aplikacja właśnie trafiła do sklepu Google Play.

The Old West: Northwood - możliwości silnika Unreal Engine 5 przedstawione na nowym demie technologicznym

The Old West: Northwood - możliwości silnika Unreal Engine 5 przedstawione na nowym demie technologicznym

Od momentu zaprezentowania w 2020 roku pierwszego dema technologicznego rozwijanego wówczas silnika Unreal Engine 5, z grami zaczęto wiązać spore nadzieje. Już wtedy mogliśmy zobaczyć, jak mogą wyglądać nadchodzącego produkcje i robiło to duże wrażenie. Funkcjonalność silnika jest naprawdę niemała, więc obecnie wielu producentów gier tworzy swoje tytuły właśnie na nim. Małym pokazem możliwości może być kolejne demo, które zabierze nas na dziki zachód.

Unrecord - to jeszcze gra czy interaktywny film? Pierwszy zapis rozgrywki z niesamowicie fotorealistycznego shootera

Unrecord - to jeszcze gra czy interaktywny film? Pierwszy zapis rozgrywki z niesamowicie fotorealistycznego shootera

Choć technologia w grach cały czas idzie do przodu, nie zawsze znajduje ona odpowiednie odzwierciedlenie w praktyce. A ostatnio znacznie częściej niż o pięknej grafice mówi się o niewspółmiernych do końcowego efektu wymaganiach sprzętowych. Tym bardziej interesująco prezentuje się na tym etapie projekt studia DRAMA. Po dość długim oczekiwaniu na jakieś konkretniejsze materiały otrzymaliśmy wreszcie pierwszy gameplay.

Popul8 - wypuszczono narzędzia AI, które pozwalają na szybkie tworzenie postaci niezależnych. Na jakie efekty można liczyć?

Popul8 - wypuszczono narzędzia AI, które pozwalają na szybkie tworzenie postaci niezależnych. Na jakie efekty można liczyć?

Rozwój technologii bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji nieustannie postępuje. Rozwiązania takie znajdą swoje miejsce także w procesie tworzenia gier. Choć wykorzystanie AI do tego celu na szeroką skalę to dopiero śpiew przyszłości, to pojawiają się już pierwsze zwiastuny zbliżającej się rewolucji. Wypuszczono na rynek narzędzia Popul8, które mogą znacząco usprawnić proces tworzenia postaci niezależnych w grach.

Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5

Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5

NVIDIA DLSS 3 zadebiutowała w zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000. Obecnie dostępna jest dla trzech desktopowych kart: GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 oraz GeForce RTX 4070 Ti, a także nowej generacji notebooków z układami GeForce RTX 4000 Laptop GPU. W ostatnich miesiącach kolejne produkcje zyskiwały wsparcie dla DLSS Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex - wszystkie trzy elementy są częścią techniki znanej jako DLSS 3. Do takich gier jak Cyberpunk...

AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

Kilka tygodni temu AMD opublikowało kod źródłowy techniki FSR 2.2, tym samym umożliwiając twórcom gier jeszcze łatwiejszą implementację najnowszej wersji swojego rozwiązania. Teraz producent postanowił dodatkowo ułatwić zadanie developerom, którzy do swoich produkcji wykorzystują silnik graficzny Unreal Engine. AMD na platformie GPUOpen ogłosiło bowiem wprowadzenie wtyczki, aktywującej technikę FSR w wersji 2.2. Jakie jeszcze zmiany wprowadza omawiana wtyczka dla Unreal Engine?

Unreal Engine 5 od dzisiaj jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Na silniku powstanie m.in. nowy Tomb Raider

Unreal Engine 5 od dzisiaj jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Na silniku powstanie m.in. nowy Tomb Raider

Unreal Engine 5, w wersji przedpremierowej, był już udostępniony wybranym studiom w ubiegłym roku. Na UE5 powstaje m.in. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (obecna premiera planowana na grudzień tego roku, ale w wyniku wojny w Ukrainie jest spore prawdopodobieństwo dłuższego opóźnienia) oraz nowa część Wiedźmina, co zostało już potwierdzone przez CD Projekt RED. Warszawskie studio postanowiło zrezygnować z produkcji nowych gier na autorskim RED Engine, zamiast tego przerzucić się na rozwiązania...

Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access

Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access

Nieco ponad rok temu Epic Games po raz pierwszy zaprezentowało możliwości silnika Unreal Engine 5. Mieliśmy wówczas okazję zobaczyć działające w czasie rzeczywistym na konsoli PS5 imponujące demo technologiczne Lumen in the Land of Nanite, przy którego opracowaniu wykorzystano Nanite (system zwirtualizowanej geometrii mikrowielokątów) i Lumen (narzędzie pozwalające na stworzenie scen z całkowicie dynamicznym oświetleniem globalnym). Silnik miał zadebiutować w 2021 roku, ale plany udało się spełnić...

NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność

NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność

Biblioteka gier obsługujących techniki ray tracingu i Nvidia DLSS stopniowo się powiększa, ale wciąż mowa o stosunkowo niewielkiej liczbie tytułów. Teraz po udostępnieniu przez Zielonych specjalnej wtyczki DLSS do silnika Unreal Engine lista ta powinna sukcesywnie się wydłużać. Umożliwi ona deweloperom łatwą implementację Deep Learning Super Sampling, techniki rekonstruującej obraz przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, w grach opartych na nowych wersjach silnika firmy Epic Games. W związku...

Sony udziałowcem w Epic Games. Inwestycja na 250 mln dolarów

Sony udziałowcem w Epic Games. Inwestycja na 250 mln dolarów

W ostatnich latach słyszymy głównie o zakupach firmy Microsoft, która regularnie rozszerza listę swoich studiów deweloperskich należących do Xbox Game Studios. Japoński koncern Sony nie szasta pieniędzmi na lewo i prawo, ale robi przemyślane zakupy. W ubiegłym roku nabył studio Insomniac Games, twórców Spider-Mana i serii Ratchet and Clank, a teraz dość niespodziewanie zainwestował krocie w firmę Epic Games, twórców silnika Unreal Engine i takich gier, jak Fortnite czy Gears of War. Transakcja ta...

Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5

Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5

Firma Epic Games zapowiedziała silnik Unreal Engine 5, dzięki któremu jakość oprawy graficznej w nadchodzących grach na PC oraz konsolach nowej generacji ma wznieść się na nieosiągalny dotąd poziom. Podczas wydarzenia Summer Game Fest zaprezentowano próbkę możliwości nowego silnika za pomocą dema technologicznego działającego w czasie rzeczywistym na konsoli PlayStation 5. W jego przygotowaniu wykorzystano wysokowydajne narzędzia, dzięki którym będzie można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty...

NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu

NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu

Architektura NVIDIA Turing wprowadziła do świata gier komputerowych dwie interesujące nowości - śledzenie promieni i DLSS - mające zrewolucjonizować branżę cyfrowej rozrywki. Początki obydwu technologii nie należały do najłatwiejszych, jednak obecnie mamy kilkanaście tytułów obsługujących ray tracing i/lub DLSS, natomiast do końca bieżącego roku spodziewamy się jeszcze m.in. Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Watch Dogs: Legion czy Vampire The Masquerade: Bloodlines 2. Jak wygląda sprawa ze śledzeniem...

Test wydajności Mechwarrior 5: Mercenaries - Jak działa DLSS 2.0

Test wydajności Mechwarrior 5: Mercenaries - Jak działa DLSS 2.0

Mechwarrior 5: Mercenaries jest kolejną po Wolfenstein: Youngblood i Control produkcją, która pomimo pewnego stażu rynkowego ponownie wraca na warsztaty testerów, ponieważ nareszcie otrzymała długo wyczekiwanego patcha wprowadzającego DLSS 2.0. Obsługa ray tracingu również została dodana, jednak tutaj pojawiają się pewne pewne problemy z kompatybilnością, natomiast sama funkcja pozostaje jeszcze w fazie testowej (tzn. beta). NVIDIA oficjalnie chwali się jedynie implementacją DLSS 2.0, która powinna...

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Tematy dotyczące ray tracingu i DLSS wzbudzają niemałe zainteresowanie, dlatego postanowiłem zaserwować Wam kolejną porcję testów wydajności skupionych na powyższym zagadnieniu, jednak tym razem z orientalnym posmakiem. Bright Memory to chińska produkcja raczej nieznana szerokiemu odbiorcy, zwłaszcza że ciągle pozostaje w kategorii Early Access na Steamie, aczkolwiek posiadająca implementacje obydwu technologii promowanych przez NVIDIA. Poza tym, wykorzystuje do generowania grafiki Unreal Engine 4, demonstrując...

Deliver us the Moon RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Deliver us the Moon RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Deliver us the Moon nie jest wprawdzie wielkoformatowym tytułem od czołowego wydawcy, którego z wywieszonym jęzorem wyczekiwały miliony wygłodniałych fanów, aczkolwiek nieprzypadkowo znalazło się właśnie w programie partnerskim NVIDII. Wycieczka na księżyc oferuje bowiem konkretne atrakcje wizualne - zaimplementowany ray tracing i najnowszą wersję DLSS, napawające dewelopera oraz dostawcę technologii nieskrywaną dumą. Obydwa elementy składowe oprawy graficznej mają istotnie zmieniać poziom jej...

Epic Games wykupuje studio Psyonix, twórców Rocket League

Epic Games wykupuje studio Psyonix, twórców Rocket League

Epic Games Store nieustannie się rozwija, głównie dzięki bardzo agresywnej postawie firmy Tima Sweeneya. Nie stroni on bowiem od wykupowania czasowej wyłączności wielu nadchodzących gier AAA, uniemożliwiając im zadebiutowanie na Steam w tym samym czasie. Jak już Sweeney potwierdził wcześniej, Epic nie zamierza rezygnować z ekspansji w ten sposób. Do tej pory amerykańska korporacja wyłącznie zawiązywała partnerstwa z firmami zewnętrznymi w związku z ekskluzywnymi premierami na Epic Games Store....

Twórcy Metro: Exodus: Ray Tracing standardem na PC i konsolach

Twórcy Metro: Exodus: Ray Tracing standardem na PC i konsolach

Twórcy najnowszej odsłony gry Metro twierdzą, że technologia obsługi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym czyli Ray Tracingu na stałe zagości w ustawieniach graficznych w nadchodzących produkcjach. Ich zdaniem będzie to też opcja dostępna w konsolach następnej generacji. A te wcale nie będą musiały opierać się na sprzęcie NVIDIA. "Na konsolach następnej generacji układ nie musi posiadać rdzeni RT. Jest to tylko sprzęt o stałej funkcjonalności, który przyspiesza obliczenia" - mówią przedstawiciele...

Unreal Engine 4.22 ukaże się z dodaną obsługą Ray Tracingu

Unreal Engine 4.22 ukaże się z dodaną obsługą Ray Tracingu

Najlepszy nawet hardware i jego najciekawsze możliwości to jedno, ale bez wsparcia najpopularniejszych silników gier nawet technologia Ray Tracingu nie ma szans szerzej zaistnieć. Właściciele kart z rodziny RTX od NVIDIA mogą się już tym nie martwić. Gigant na rynku czyli Epic Games dodaje do swojego silnika Unreal obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że ogromna rzesza deweloperów będzie miała wreszcie możliwość eksperymentowania i implementowania technologii w swoich produkcjach....

Epic Games zapowiada własną platformę konkurującą z Steam

Epic Games zapowiada własną platformę konkurującą z Steam

Czy Steam jako platforma zrzeszająca producentów gier i ich dzieł w końcu się doigra? Na rynku pojawia się bowiem coraz większa konkurencja jeśli chodzi o ów segment z platformami growymi. Wszyscy wiemy o takich aplikacjach jak GOG, Origin czy Uplay, ale niemal z miesiąca na miesiąc przybywają kolejne. Wielu wydawców opracowuje także własne programy, przez które pobieramy aktualizacje (patrz chociażby na grę Escape From Tarkov, do której nie dostaniemy się bez dedykowanego launchera od Battlestate...

Project Lambda - Intro Half-Life odtworzone na silniku Unreal 4

Project Lambda - Intro Half-Life odtworzone na silniku Unreal 4

Nie istnieje druga taka gra, która równie solidnie namieszałaby w głowach wielbicieli FPS-ów, jak przygody Gordona Freemana. Chociaż pierwszy Half-Life (który niedługo skończy 20 lat) doczekał się świetnego remake’u Black Messa na silniku Source, to Half-Life’a tak naprawdę nigdy dosyć. Tym razem światło dzienne ujrzała czołówka gry zrealizowana na Unreal Engine 4. I to jak! Zrywa klatki na najpotężniejszych maszynach w 4K nawet przy wyłączonym antyaliasingu, ale i tak warto zobaczyć czołówkę...

Recenzja Vampyr - Wampirowi brakuje zębów, ale klimat miażdży

Recenzja Vampyr - Wampirowi brakuje zębów, ale klimat miażdży

Znacie to koszmarne uczucie gdy pragnienie przejmuje kontrolę? Kiedy nieustannie myślicie o wypełnieniu trzewi życiodajnym płynem? Jesteście osłabieni ponieważ organizmowi brakuje podstawowego paliwa? Wszystkim z zażenowaniem wspominającym ostatnią piątkową imprezę albo sobotniego kaca giganta, udzielam oficjalnego rozgrzeszenia, wszak zdarzają się zdecydowanie gorsze przypadki od weekendowej alkoholizacji. Gdybyście łaknęli ludzkiej krwi biegając w pidżamie ulicami Londynu zdziesiątkowanego przez...

PUBG vs Fortnite - twórcy gier spotkają się w sądzie

PUBG vs Fortnite - twórcy gier spotkają się w sądzie

Kiedy już wydawało się, że na rynku gier nie spotka nas już nic ciekawego i wszystko zostało już powiedziane, Koreańczycy z PUBG Corporation wpadli na szalony pomysł wrzucenia stu graczy do ogromnej mapy z zadaniem... przetrwania. Tryb ten nazwano Battle Royale i szybko okazał się strzałem w dziesiątkę. Nic dziwnego, że twórcy kolejnych tytułów chcą go teraz implementować w swoich produkcjach. Jedną z pierwszych gier, do której skopiowano ten nowatorski pomysł jest niezwykle popularny Fortnite....

Prince of Persia: Warrior Within na silniku Unreal Engine 4

Prince of Persia: Warrior Within na silniku Unreal Engine 4

Pamiętam jakby to było wczoraj. Rok 2004, wkładam do napędu płytę z kontynuacją Prince of Persia: The Sands of Time (tak, wtedy gry instalowało się jeszcze z płyt!), oglądam klimatyczne lecz stanowczo zbyt długie intro, zaczynam grać i... przegrywam walkę z pierwszym bossem. Cóż, zdecydowanie nie byłem mistrzem w tę grę, lecz mimo to wspominam Prince of Persia: Warrior Within z olbrzymim sentymentem. Jak się okazuje, nie ja jeden. Artysta Jake Missing również musi żywić ciepłe uczucia do tytułu,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.