unreal engine
Unrecord - to jeszcze gra czy interaktywny film? Pierwszy zapis rozgrywki z niesamowicie fotorealistycznego shootera

Choć technologia w grach cały czas idzie do przodu, nie zawsze znajduje ona odpowiednie odzwierciedlenie w praktyce. A ostatnio znacznie częściej niż o pięknej grafice mówi się o niewspółmiernych do końcowego efektu wymaganiach sprzętowych. Tym bardziej interesująco prezentuje się na tym etapie projekt studia DRAMA. Po dość długim oczekiwaniu na jakieś konkretniejsze materiały otrzymaliśmy wreszcie pierwszy gameplay.
Popul8 - wypuszczono narzędzia AI, które pozwalają na szybkie tworzenie postaci niezależnych. Na jakie efekty można liczyć?

Rozwój technologii bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji nieustannie postępuje. Rozwiązania takie znajdą swoje miejsce także w procesie tworzenia gier. Choć wykorzystanie AI do tego celu na szeroką skalę to dopiero śpiew przyszłości, to pojawiają się już pierwsze zwiastuny zbliżającej się rewolucji. Wypuszczono na rynek narzędzia Popul8, które mogą znacząco usprawnić proces tworzenia postaci niezależnych w grach.
Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5

NVIDIA DLSS 3 zadebiutowała w zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000. Obecnie dostępna jest dla trzech desktopowych kart: GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 oraz GeForce RTX 4070 Ti, a także nowej generacji notebooków z układami GeForce RTX 4000 Laptop GPU. W ostatnich miesiącach kolejne produkcje zyskiwały wsparcie dla DLSS Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex - wszystkie trzy elementy są częścią techniki znanej jako DLSS 3. Do takich gier jak Cyberpunk...
AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

Kilka tygodni temu AMD opublikowało kod źródłowy techniki FSR 2.2, tym samym umożliwiając twórcom gier jeszcze łatwiejszą implementację najnowszej wersji swojego rozwiązania. Teraz producent postanowił dodatkowo ułatwić zadanie developerom, którzy do swoich produkcji wykorzystują silnik graficzny Unreal Engine. AMD na platformie GPUOpen ogłosiło bowiem wprowadzenie wtyczki, aktywującej technikę FSR w wersji 2.2. Jakie jeszcze zmiany wprowadza omawiana wtyczka dla Unreal Engine?
Unreal Engine 5 od dzisiaj jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Na silniku powstanie m.in. nowy Tomb Raider

Unreal Engine 5, w wersji przedpremierowej, był już udostępniony wybranym studiom w ubiegłym roku. Na UE5 powstaje m.in. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (obecna premiera planowana na grudzień tego roku, ale w wyniku wojny w Ukrainie jest spore prawdopodobieństwo dłuższego opóźnienia) oraz nowa część Wiedźmina, co zostało już potwierdzone przez CD Projekt RED. Warszawskie studio postanowiło zrezygnować z produkcji nowych gier na autorskim RED Engine, zamiast tego przerzucić się na rozwiązania...
Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access

Nieco ponad rok temu Epic Games po raz pierwszy zaprezentowało możliwości silnika Unreal Engine 5. Mieliśmy wówczas okazję zobaczyć działające w czasie rzeczywistym na konsoli PS5 imponujące demo technologiczne Lumen in the Land of Nanite, przy którego opracowaniu wykorzystano Nanite (system zwirtualizowanej geometrii mikrowielokątów) i Lumen (narzędzie pozwalające na stworzenie scen z całkowicie dynamicznym oświetleniem globalnym). Silnik miał zadebiutować w 2021 roku, ale plany udało się spełnić...
NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność

Biblioteka gier obsługujących techniki ray tracingu i Nvidia DLSS stopniowo się powiększa, ale wciąż mowa o stosunkowo niewielkiej liczbie tytułów. Teraz po udostępnieniu przez Zielonych specjalnej wtyczki DLSS do silnika Unreal Engine lista ta powinna sukcesywnie się wydłużać. Umożliwi ona deweloperom łatwą implementację Deep Learning Super Sampling, techniki rekonstruującej obraz przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, w grach opartych na nowych wersjach silnika firmy Epic Games. W związku...
Sony udziałowcem w Epic Games. Inwestycja na 250 mln dolarów

W ostatnich latach słyszymy głównie o zakupach firmy Microsoft, która regularnie rozszerza listę swoich studiów deweloperskich należących do Xbox Game Studios. Japoński koncern Sony nie szasta pieniędzmi na lewo i prawo, ale robi przemyślane zakupy. W ubiegłym roku nabył studio Insomniac Games, twórców Spider-Mana i serii Ratchet and Clank, a teraz dość niespodziewanie zainwestował krocie w firmę Epic Games, twórców silnika Unreal Engine i takich gier, jak Fortnite czy Gears of War. Transakcja ta...
Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5

Firma Epic Games zapowiedziała silnik Unreal Engine 5, dzięki któremu jakość oprawy graficznej w nadchodzących grach na PC oraz konsolach nowej generacji ma wznieść się na nieosiągalny dotąd poziom. Podczas wydarzenia Summer Game Fest zaprezentowano próbkę możliwości nowego silnika za pomocą dema technologicznego działającego w czasie rzeczywistym na konsoli PlayStation 5. W jego przygotowaniu wykorzystano wysokowydajne narzędzia, dzięki którym będzie można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty...
NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu

Architektura NVIDIA Turing wprowadziła do świata gier komputerowych dwie interesujące nowości - śledzenie promieni i DLSS - mające zrewolucjonizować branżę cyfrowej rozrywki. Początki obydwu technologii nie należały do najłatwiejszych, jednak obecnie mamy kilkanaście tytułów obsługujących ray tracing i/lub DLSS, natomiast do końca bieżącego roku spodziewamy się jeszcze m.in. Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Watch Dogs: Legion czy Vampire The Masquerade: Bloodlines 2. Jak wygląda sprawa ze śledzeniem...
Test wydajności Mechwarrior 5: Mercenaries - Jak działa DLSS 2.0

Mechwarrior 5: Mercenaries jest kolejną po Wolfenstein: Youngblood i Control produkcją, która pomimo pewnego stażu rynkowego ponownie wraca na warsztaty testerów, ponieważ nareszcie otrzymała długo wyczekiwanego patcha wprowadzającego DLSS 2.0. Obsługa ray tracingu również została dodana, jednak tutaj pojawiają się pewne pewne problemy z kompatybilnością, natomiast sama funkcja pozostaje jeszcze w fazie testowej (tzn. beta). NVIDIA oficjalnie chwali się jedynie implementacją DLSS 2.0, która powinna...
Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Tematy dotyczące ray tracingu i DLSS wzbudzają niemałe zainteresowanie, dlatego postanowiłem zaserwować Wam kolejną porcję testów wydajności skupionych na powyższym zagadnieniu, jednak tym razem z orientalnym posmakiem. Bright Memory to chińska produkcja raczej nieznana szerokiemu odbiorcy, zwłaszcza że ciągle pozostaje w kategorii Early Access na Steamie, aczkolwiek posiadająca implementacje obydwu technologii promowanych przez NVIDIA. Poza tym, wykorzystuje do generowania grafiki Unreal Engine 4, demonstrując...
Deliver us the Moon RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Deliver us the Moon nie jest wprawdzie wielkoformatowym tytułem od czołowego wydawcy, którego z wywieszonym jęzorem wyczekiwały miliony wygłodniałych fanów, aczkolwiek nieprzypadkowo znalazło się właśnie w programie partnerskim NVIDII. Wycieczka na księżyc oferuje bowiem konkretne atrakcje wizualne - zaimplementowany ray tracing i najnowszą wersję DLSS, napawające dewelopera oraz dostawcę technologii nieskrywaną dumą. Obydwa elementy składowe oprawy graficznej mają istotnie zmieniać poziom jej...
Epic Games wykupuje studio Psyonix, twórców Rocket League

Epic Games Store nieustannie się rozwija, głównie dzięki bardzo agresywnej postawie firmy Tima Sweeneya. Nie stroni on bowiem od wykupowania czasowej wyłączności wielu nadchodzących gier AAA, uniemożliwiając im zadebiutowanie na Steam w tym samym czasie. Jak już Sweeney potwierdził wcześniej, Epic nie zamierza rezygnować z ekspansji w ten sposób. Do tej pory amerykańska korporacja wyłącznie zawiązywała partnerstwa z firmami zewnętrznymi w związku z ekskluzywnymi premierami na Epic Games Store....
Twórcy Metro: Exodus: Ray Tracing standardem na PC i konsolach

Twórcy najnowszej odsłony gry Metro twierdzą, że technologia obsługi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym czyli Ray Tracingu na stałe zagości w ustawieniach graficznych w nadchodzących produkcjach. Ich zdaniem będzie to też opcja dostępna w konsolach następnej generacji. A te wcale nie będą musiały opierać się na sprzęcie NVIDIA. "Na konsolach następnej generacji układ nie musi posiadać rdzeni RT. Jest to tylko sprzęt o stałej funkcjonalności, który przyspiesza obliczenia" - mówią przedstawiciele...
Unreal Engine 4.22 ukaże się z dodaną obsługą Ray Tracingu

Najlepszy nawet hardware i jego najciekawsze możliwości to jedno, ale bez wsparcia najpopularniejszych silników gier nawet technologia Ray Tracingu nie ma szans szerzej zaistnieć. Właściciele kart z rodziny RTX od NVIDIA mogą się już tym nie martwić. Gigant na rynku czyli Epic Games dodaje do swojego silnika Unreal obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że ogromna rzesza deweloperów będzie miała wreszcie możliwość eksperymentowania i implementowania technologii w swoich produkcjach....
Epic Games zapowiada własną platformę konkurującą z Steam

Czy Steam jako platforma zrzeszająca producentów gier i ich dzieł w końcu się doigra? Na rynku pojawia się bowiem coraz większa konkurencja jeśli chodzi o ów segment z platformami growymi. Wszyscy wiemy o takich aplikacjach jak GOG, Origin czy Uplay, ale niemal z miesiąca na miesiąc przybywają kolejne. Wielu wydawców opracowuje także własne programy, przez które pobieramy aktualizacje (patrz chociażby na grę Escape From Tarkov, do której nie dostaniemy się bez dedykowanego launchera od Battlestate...
Project Lambda - Intro Half-Life odtworzone na silniku Unreal 4

Nie istnieje druga taka gra, która równie solidnie namieszałaby w głowach wielbicieli FPS-ów, jak przygody Gordona Freemana. Chociaż pierwszy Half-Life (który niedługo skończy 20 lat) doczekał się świetnego remake’u Black Messa na silniku Source, to Half-Life’a tak naprawdę nigdy dosyć. Tym razem światło dzienne ujrzała czołówka gry zrealizowana na Unreal Engine 4. I to jak! Zrywa klatki na najpotężniejszych maszynach w 4K nawet przy wyłączonym antyaliasingu, ale i tak warto zobaczyć czołówkę...
Recenzja Vampyr - Wampirowi brakuje zębów, ale klimat miażdży

Znacie to koszmarne uczucie gdy pragnienie przejmuje kontrolę? Kiedy nieustannie myślicie o wypełnieniu trzewi życiodajnym płynem? Jesteście osłabieni ponieważ organizmowi brakuje podstawowego paliwa? Wszystkim z zażenowaniem wspominającym ostatnią piątkową imprezę albo sobotniego kaca giganta, udzielam oficjalnego rozgrzeszenia, wszak zdarzają się zdecydowanie gorsze przypadki od weekendowej alkoholizacji. Gdybyście łaknęli ludzkiej krwi biegając w pidżamie ulicami Londynu zdziesiątkowanego przez...
PUBG vs Fortnite - twórcy gier spotkają się w sądzie

Kiedy już wydawało się, że na rynku gier nie spotka nas już nic ciekawego i wszystko zostało już powiedziane, Koreańczycy z PUBG Corporation wpadli na szalony pomysł wrzucenia stu graczy do ogromnej mapy z zadaniem... przetrwania. Tryb ten nazwano Battle Royale i szybko okazał się strzałem w dziesiątkę. Nic dziwnego, że twórcy kolejnych tytułów chcą go teraz implementować w swoich produkcjach. Jedną z pierwszych gier, do której skopiowano ten nowatorski pomysł jest niezwykle popularny Fortnite....
Prince of Persia: Warrior Within na silniku Unreal Engine 4

Pamiętam jakby to było wczoraj. Rok 2004, wkładam do napędu płytę z kontynuacją Prince of Persia: The Sands of Time (tak, wtedy gry instalowało się jeszcze z płyt!), oglądam klimatyczne lecz stanowczo zbyt długie intro, zaczynam grać i... przegrywam walkę z pierwszym bossem. Cóż, zdecydowanie nie byłem mistrzem w tę grę, lecz mimo to wspominam Prince of Persia: Warrior Within z olbrzymim sentymentem. Jak się okazuje, nie ja jeden. Artysta Jake Missing również musi żywić ciepłe uczucia do tytułu,...
Gra MechWarrior 5: Mercenaries zapowiedziana po 15 latach

Starsi czytelnicy pewnie pamiętają zamierzchłe czasy, kiedy akceleratory 3D wcale nie były obowiązkowym elementem każdego komputera. Tryumfy wtedy świeciła seria gier MechWarrior. Gracz wcielał się w nich w pilota wielkich dwunożnych maszyn bojowych. To co wyróżniało je na tle innych gier akcji z podobnym motywem przewodnim to to, że tytuły z serii były rozbudowanymi symulatorami, w których nie wystarczyło szybko wciskać klawisza "fire". Od premiery ostatniej głównej odsłony minęło jednak kilkanaście...
Humble Unreal Engine Bundle - świetne gry za grosze

Humble Bundle regularne raczy nas pakietami złożonymi ze świetnych tytułów za niewielkie pieniądze. Tym razem zdecydowali się zaoferować paczkę gier, których wspólnym mianownikiem jest, iż wszystkie z nich działają na silniku Unreal Engine. Analizując produkcje jakie się tam znalazły można założyć, że celem twórców zestawienia było osiągnięcie jak największej różnorodności dzięki której trafiłaby ona w zróżnicowane gusta graczy, jednocześnie ukazując elastyczność silnika Unreal...
Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Kiedyś gry były lepsze, prawda? Wystarczyło kilka pikseli, osiem poziomów oraz wyśrubowany do granic możliwości poziom trudności, żeby wyrwać fanom elektronicznej rozrywki kilka tygodni z życiorysu. Jasne, fabuła w tych tytułach była szczątkowa, a grafika raczej "umowna", jednak pod tą siermiężną oprawą skrywały się nieskończone wręcz pokłady grywalności. Wiele osób wspomina te czasy z rozrzewnieniem, stąd coraz częściej obserwujemy jak część z nich podejmuje się prób odświeżenia...
BLACKROOM - Nowa strzelanina twórców Doom i Quake

Stało się! John Romero po niemal 11 latach przerwy wraca do zawodowego tworzenia gier komputerowych. Tajemniczy filmik o tytule "The Return" okazał się zapowiedzią czegoś większego, ponieważ nieco przygasła już gwiazda branży właśnie ogłosiła swoją nową produkcję - BLACKROOM. Oczywiście, Amerykanin nie byłby w stanie stworzyć wielkoformatowego tytułu bez wsparcia odpowiednich ludzi m.in.: niegdyś czołowego grafika id Software, Adriana Carmacka, a także George'a Lyncha - muzyka heavy metalowego,...
Unreal Engine 4 dostępny za darmo bez abonamentu

Nie każdy producent gier komputerowych może pozwolić sobie na stworzenie własnego silnika, który stanowiłby podstawę dla kilku produkcji. Opracowanie dobrego oprogramowania kosztuje sporo czasu, ale również pieniędzy - zatrudnienie doświadczonych deweloperów mogłoby doprowadzić niejedne studio do bankructwa. Z myślą o kreatywnych firmach chcących wprowadzić na rynek swoją nową grę komputerową powstają gotowe środowiska tworzone przez gigantów takich jak np. Epic Games. Unreal Engine 4 to znany...
Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti - Mocno okrojony następca GeForce RTX 3060 Ti. Najsłabsza wersja Ada Lovealce
Test karty graficznej AMD Radeon RX 7600 - Następca Radeon RX 6600 jest szybszy i tańszy od GeForce RTX 3060
Jak rozpocząć swoją przygodę z Linuxem? Instalacja i konfiguracja systemu krok po kroku. Poradnik dla początkujących osób
Test wydajności Diablo IV - Wymagania sprzętowe z piekła rodem? Test kart graficznych Intel ARC, AMD Radeon i NVIDIA GeForce
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti 16 GB, GeForce RTX 4060 Ti 8 GB oraz GeForce RTX 4060 - specyfikacja oraz ceny kart graficznych