Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

akcja

Marvel Rivals - komiksowi bohaterowie ponownie atakują. Tym razem w formacie spod znaku Overwatch

Marvel Rivals - komiksowi bohaterowie ponownie atakują. Tym razem w formacie spod znaku Overwatch

Gry związane bezpośrednio z uniwersum Marvela to dość oczywista codzienność w branży. Znajdująca się u szczytu popularności franczyza wychodzi z bardzo różnych gatunkowych punktów wyjścia. I tak obok zapowiedzianego w ostatnich dniach projektu napędzanego Unreal Engine 5.4 pojawia się NetEase Games, podchodzące z kolei pod zupełnie nowe rejony. Zespół, w którego skład wchodzą osoby pracujące w przeszłości nad grami Battlefield czy Call of Duty, tym razem postara się stworzyć alternatywę...

Flintlock: The Siege of Dawn - action RPG w otwartym świecie od twórców Ashen na blisko 10-minutowym materiale z rozgrywki

Flintlock: The Siege of Dawn - action RPG w otwartym świecie od twórców Ashen na blisko 10-minutowym materiale z rozgrywki

W roku 2018 studio A44 Games wypuściło Ashen - dość skromną, ale całkiem nieźle przyjętą wariację souls-like z naciskiem na kooperację. W tym roku zaś przygotują projekt zdecydowanie ambitniejszy. Miał on wyjściowo ukazać się dobre kilka miesięcy temu, ale deweloperzy dołączyli do ekip, które uznały za stosowne wycofać się z przepełnionego wielkimi hitami owego okresu. Wszystko wskazuje na to, że faktycznie czeka nas letnia premiera.

Horizon Forbidden West - pojawiły się nowe mody, które poprawiają pewne efekty wizualne pecetowej wersji

Horizon Forbidden West - pojawiły się nowe mody, które poprawiają pewne efekty wizualne pecetowej wersji

Przenoszenie ekskluzywnych hitów Sony na komputery osobiste trwa w najlepsze. Czasem idzie to dosyć sprawnie, częściej jednak trafiają się nam bardzo trudne przypadki - jak przy tragicznie przygotowanym porcie The Last of Us - ale raczej nie wygląda na to, by tego typu tendencja miała się ku końcowi. Nim pecetowcy pograją w Ghost of Tsushima, przyszła kolej na nowego Horizona. I można mówić o kolejnym sukcesie - ale zawsze może być jeszcze lepiej.

Remedy Entertainment zdradza nowe szczegóły związane z Condorem, projektem live service będącym spin-offem Control

Remedy Entertainment zdradza nowe szczegóły związane z Condorem, projektem live service będącym spin-offem Control

Studio Remedy ma za sobą bardzo aktywny rok. Nie chodzi bowiem jedynie o znakomitego Alana Wake'a II. Przykładowo, wreszcie udało im się uzyskać pełną kontrolę nad marką Control. Samo to z miejsca otworzyło im drzwi do wielu ciekawych możliwości. Nie wszystkie oczywiście będą postrzegane przez graczy jednoznacznie pozytywnie. W ciemno można zakładać, że kontrowersje wywoła Condor - i to na starcie, przez wzgląd na charakter przedsięwzięcia.

Stellar Blade - nowa zapowiedź obiecującego action RPG. Podano datę premiery wersji demo na PlayStation 5

Stellar Blade - nowa zapowiedź obiecującego action RPG. Podano datę premiery wersji demo na PlayStation 5

Pod koniec przyszłego miesiąca czeka nas premiera gry, o której w ciągu ostatnich tygodni jest dość głośno. W dużej mierze ma to związek z opcjami wyglądu głównej bohaterki, ale oczywiście nie tylko. Przede wszystkim wielu postrzega projekt Shift Up jako następcę gier z serii NieR - zarówno pod kątem bohaterki, jak i dość zaawansowanych mechanik walki. Twórcy najwyraźniej czują się z tym całkiem pewnie, jako że wkrótce dostaniemy demo.

Far Cry miał swoją premierę równo 20 lat temu. Początek jednej z największych serii w historii gatunku

Far Cry miał swoją premierę równo 20 lat temu. Początek jednej z największych serii w historii gatunku

Na dziś Far Cry to jedna z największych franczyz Ubisoftu, która doczekała się wielu różnych kontynuacji. Kojarzy się przede wszystkim z niezwykle obszernym otwartym światem i masą aktywności w nim - co dla wielu wraz z każdą kolejną odsłoną zaczęło stawać się coraz bardziej absurdalne. Ale jeszcze dwadzieścia lat temu raczej nikt nie podejrzewał, że to wszystko się tak rozrośnie. Co więcej, tak ogromny sukces uznawany był za sporą niespodziankę.

Rise of the Ronin - pierwsze oceny recenzentów tuż przed premierą. Wiele plusów, ale do ideału daleko

Rise of the Ronin - pierwsze oceny recenzentów tuż przed premierą. Wiele plusów, ale do ideału daleko

Team Ninja jest w ostatnich latach całkiem zarobionym studiem. Po skończeniu z serią NiOh, przyszła pora na Wo Long Fallen Dynasty, które miało swoją premierę w zeszłym roku - i trzeba przyznać, że daleko było do poziomu poprzedników. Teraz na rynek wchodzi właśnie zdecydowanie najambitniejszy ich projekt, wprowadzający wiele nieruszanych dotąd przez deweloperów elementów. Embargo zdążyło już spaść, toteż posypało się sporo recenzji.

Remedy Entertainment z wynikami sprzedażowymi za poprzedni kwartał. Plany co do serii Alan Wake, Control i Max Payne

Remedy Entertainment z wynikami sprzedażowymi za poprzedni kwartał. Plany co do serii Alan Wake, Control i Max Payne

Rok 2023 obfitował w sukcesy ekipy z Finlandii. Oczywiście w głównej mierze to zasługa drugiej części Alana Wake'a, która zatriumfowała zarówno na polu artystycznym, jak i komercyjnym. Poprzednie dwanaście miesięcy nakreśliły dodatkowo najbliższą przyszłość studia - czekamy chociażby na remake kultowych pierwszych odsłon serii Max Payne. Był to też okres pewnych inwestycji, toteż sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana choćby pod kątem finansowym.

Marvel 1943: Rise of Hydra - efektowny filmowy zwiastun ma odzwierciedlać jakość rozgrywki napędzanej przez Unreal Engine 5.4

Marvel 1943: Rise of Hydra - efektowny filmowy zwiastun ma odzwierciedlać jakość rozgrywki napędzanej przez Unreal Engine 5.4

Najpopularniejsi członkowie Mścicieli nie kojarzą się tymczasowo zbyt dobrze szerszej grupie graczy. I nie ma co się dziwić - klęska Marvel's Avengers odbiła się na tyle szerokim echem, że wspominana jest przy różnych okazjach do dziś. Ale bardzo możliwe, że w produkcji znajduje się pozycja, która w dalszej perspektywie ma szansę być pewnego rodzaju odbiciem się marki (poza tym, że to oczywiście nie gra-usługa). W każdym razie zapowiedzi są zachęcające.

Project Birdseye - twórcy The Callisto Protocol prezentują roguelike umiejscowiony w świecie gry. Pierwsze fragmenty rozgrywki

Project Birdseye - twórcy The Callisto Protocol prezentują roguelike umiejscowiony w świecie gry. Pierwsze fragmenty rozgrywki

Jeszcze przed premierą The Callisto Protocol miało rozpocząć serię na wzór Dead Space'a - jak przystało na domyślnego duchowego spadkobiercę. Koncept był obiecujący, tak samo jak zupełnie nowe uniwersum, z wielkim ponurym więzieniem Black Iron w samym centrum. Niestety, ale kilka czynników z kiepskim stanem na premierę na czele sprawiło, że gra miała bardzo nieudany start. I dopiero teraz powoli dowiadujemy się, co robi Striking Distance po przetasowaniach.

Alien: Isolation - dobry powód do powrotu do znakomitego survival horroru. Mod wprowadzający poziom trudności Ultra Nightmare

Alien: Isolation - dobry powód do powrotu do znakomitego survival horroru. Mod wprowadzający poziom trudności Ultra Nightmare

Jeżeli chodzi o szeroko pojęte survival horrory, raczej nie możemy narzekać na braki w tym względzie. Ale tak jak wszędzie, naprawdę wyjątkowe pozycje trafiają się od czasu do czasu. Tak było w roku 2014, kiedy Creative Assembly wypuściło znakomitą grę w uniwersum Obcego, która do dziś jest wymieniana wśród graczy jako jeden z najlepszych przedstawicieli gatunku XXI wieku. A najnowsza modyfikacja daje całkiem niezły powód, by ją znów ograć.

Prince of Persia: The Lost Crown - Ubisoft stawia na rozwój swojej udanej gry. Zapowiedziano zawartość popremierową

Prince of Persia: The Lost Crown - Ubisoft stawia na rozwój swojej udanej gry. Zapowiedziano zawartość popremierową

Branżowy gigant rozpoczął ten rok kalendarzowy nieco inaczej niż zwykle ostatnimi czasy - bo od gry niebędącej zwykłym odcinaniem kuponów. Pomimo mało entuzjastycznego wstępnego odbioru (w dużej mierze przez niestandardowe fabularne rozwiązania) The Lost Crown zaskoczyło ciekawymi mechanikami czy niezwykle płynną rozgrywką. Niestety, ale w parze z dobrymi ocenami nie idzie sprzedaż. Ubisoft jednak nie poddaje się i nadal będzie rozwijać projekt.

Rise of the Ronin - nowy materiał związany z grą. Team Ninja prezentuje kulisy odtwarzania różnorodnych stylów walki

Rise of the Ronin - nowy materiał związany z grą. Team Ninja prezentuje kulisy odtwarzania różnorodnych stylów walki

Jeżeli mielibyśmy wymienić twórców, którzy przywiązują największą wagę do systemu walki, jednocześnie mając na koncie całkiem spory dorobek stworzonych mechanik, Team Ninja znalazłoby się zapewne całkiem wysoko. Starczy wspomnieć chociażby serię Ninja Gaiden, a także NiOh. Obecnie czekamy na zdecydowanie najbardziej ambitny projekt doświadczonego zespołu, który nawiązuje do kilku udanych w ostatnich latach gier, starając się też dodać coś od siebie.

Kingmakers - z karabinem maszynowym wśród średniowiecznych rycerzy. Zapowiedź szalonej gry akcji z przenoszeniem się w czasie

Kingmakers - z karabinem maszynowym wśród średniowiecznych rycerzy. Zapowiedź szalonej gry akcji z przenoszeniem się w czasie

Pamiętacie jeszcze Armię ciemności z 1992 roku, kiedy to bohater serii Martwe zło przeniósł się w czasie do średniowiecznej Anglii, by walczyć z demonicznymi siłami? Ale poza tym jego shotgun (przepraszam, boomstick) nauczył też pokory niejednego rycerza. Pod pewnymi względami zbliżony koncept szykuje studio Redemption Road Games, ale skupia się bardziej na quasi-historycznym odwzorowaniu wojennych działań z dodatkiem współczesnych zabawek.

Hi-Fi Rush - świetnie oceniana rytmiczna gra akcji już wkrótce zadebiutuje na PlayStation 5

Hi-Fi Rush - świetnie oceniana rytmiczna gra akcji już wkrótce zadebiutuje na PlayStation 5

W marcu na konsolach PS5 nastąpi premiera hitu Bethesda Softworks oraz Tango Gameworks. Hi-Fi Rush, tytuł z 20 najwyższymi możliwymi ocenami recenzentów, umieszczony na ponad 50 listach „Najlepszych gier 2023 roku”, to zwariowana gra akcji osadzona w kolorowym świecie, w którym wszystko napędzane jest rytmem muzyki. Posiadacze konsol PlayStation mogą szykować się na bój w rytm muzyki. Już na starcie będą mieć dostęp do całej zawartości gry.

Skull and Bones - wstępny odbiór nowej gry Ubisoftu. Mało zachęcające recenzje, fatalne opinie graczy

Skull and Bones - wstępny odbiór nowej gry Ubisoftu. Mało zachęcające recenzje, fatalne opinie graczy

Do siedmiu razy sztuka. Tak przynajmniej sprawy prezentują się w kontekście nowej pirackiej gry Ubisoftu. Branżowy moloch już dawno miał wypuścić na rynek świeże IP mające docelowo stać się kolejną wieloletnią inwestycją. Ostatecznie ustawiono datę premiery na 16 lutego, nieco wcześniej zaś zorganizowano otwartą betę i opowiedziano o pewnych szczegółach, z przyszłymi rozszerzeniami na czele. Czy start się udał? Pierwsze dni na to nie wskazują.

Banishers: Ghosts of New Eden - recenzje nowej gry twórców Life is Strange. Udana i oryginalna opowieść, ale nie bez wad

Banishers: Ghosts of New Eden - recenzje nowej gry twórców Life is Strange. Udana i oryginalna opowieść, ale nie bez wad

W przeciągu kilkunastu lat działalności studio DON'T NOD zbudowało sobie reputację ekipy z nieszablonowym podejściem do tworzenia gier. Ich znakiem rozpoznawczym jest zabawa bardzo różnymi motywami, dzięki czemu nie trzymają się jednego schematu. Zawsze jednak - niezależnie od tego, czy to Life is Strange, Vampyr, czy Tell Me Why - dbają o stronę narracyjną. Najnowszy ich tytuł wyróżnia się jednak także skalą, nawiązującą do kilku ostatnich hitów AAA.

Pierwsze recenzje The Inquisitor. Polska gra w uniwersum stworzonym przez Jacka Piekarę hitem raczej nie będzie

Pierwsze recenzje The Inquisitor. Polska gra w uniwersum stworzonym przez Jacka Piekarę hitem raczej nie będzie

Trochę musieliśmy zaczekać na najambitniejszy jak dotąd projekt od The Dust. Premiera gry była przekładana więcej niż raz, do tego wiele wypuszczanych w międzyczasie materiałów bynajmniej nie obiecywało najwyższej możliwej jakości. Ale studio z siedzibą we Wrocławiu koniec końców dotrzymało jednego z terminów i od paru dni The Inquisitor jest już dostępny na pecetach oraz konsolach Sony i Microsoftu aktualnej generacji. Przyjrzyjmy się zatem pierwszym reakcjom.

Until Dawn - zapowiedziano remake gry oparty na silniku Unreal Engine 5. Nowa wersja trafi na PC i PlayStation 5

Until Dawn - zapowiedziano remake gry oparty na silniku Unreal Engine 5. Nowa wersja trafi na PC i PlayStation 5

Until Dawn to jedna z bardziej oryginalnych gier ostatnich lat. Ten tytuł akcji w konwencji horroru pojawił się w 2015 roku jako produkcja na wyłączność konsoli PlayStation 4 i z miejsca zachwycił większość graczy oraz recenzentów. Mimo wszystko nikt nie oczekiwał, że ktoś wpadnie na pomysł przygotowania jego remake'u. Tego typu odświeżenia w końcu bardziej pasują do znacznie starszych tytułów, ale jednak plotki się potwierdziły - Until Dawn w nowej, przebudowanej wersji zmierza na pecety i PlayStation...

Stellar Blade - pierwsza dłuższa prezentacja gry action RPG. Samotna wojowniczka i problemy postapokaliptycznego świata

Stellar Blade - pierwsza dłuższa prezentacja gry action RPG. Samotna wojowniczka i problemy postapokaliptycznego świata

O tym, że rok 2024 nie ma większych szans na dorównanie poprzedniemu pod względem liczby obiecujących tytułów, wiadomo było na długo przed jego rozpoczęciem. Niemniej jednak na horyzoncie powoli zaczyna pojawiać się co najmniej kilka pozycji, na które warto zaczekać. Nowy ich pakiet pojawił się na pierwszym w tym roku pokazie State of Play. Na sam początek zaserwowano wreszcie dokładniejsze materiały nadchodzącej gry od Shift Up.

Metro Awakening - postapokaliptyczny prequel uznanej serii w wirtualnej rzeczywistości zaprezentowany na pokazie Sony

Metro Awakening - postapokaliptyczny prequel uznanej serii w wirtualnej rzeczywistości zaprezentowany na pokazie Sony

Zgodnie z między innymi paroma przeciekami, 4A Games wreszcie ukazało nam swój projekt VR. Trylogia Metro była całkiem dobrze przyjęta - w szczególności Exodus - ale jak widać, nie tylko książki rozwijają postapokaliptyczne uniwersum rozpoczęte przez Dmitrija Głuchowskiego. Trudno powiedzieć, jaki gra będzie miał odbiór, ale jednocześnie wiele wskazuje na to, że twórcy szykują dość istotne poszerzenie tego świata, a nie tylko mały spin-off.

Rise of the Ronin - deweloperzy z Team Ninja z nową zapowiedzią na State of Play. Czas na omówienie rozgrywki

Rise of the Ronin - deweloperzy z Team Ninja z nową zapowiedzią na State of Play. Czas na omówienie rozgrywki

Twórcy NiOh nie zwalniają tempa i na nieco ponad półtora miesiąca przed premierą prezentują kolejną garść materiałów. Pod koniec zeszłego roku deweloperzy nakreślili przede wszystkim kontekst swojego najambitniejszego przedsięwzięcia, na czele z omówieniem okresu historycznego, bohatera i pewnych cech mechanik. Organizowane przez Sony State of Play było następną okazją do pochwalenia się czymś jeszcze - i to z nowymi partiami gameplayu.

Death Stranding 2 On the Beach - druga odsłona hitu Hideo Kojimy na trailerze. Słynny twórca przygotuje też nowy projekt z Sony

Death Stranding 2 On the Beach - druga odsłona hitu Hideo Kojimy na trailerze. Słynny twórca przygotuje też nowy projekt z Sony

To będą bardzo pracowite lata dla Hideo Kojimy. Od dawna wiadomo było, że Death Stranding otrzyma sequel, a w zeszłym roku ogłoszono wstępnie OD, tajemniczy projekt mający docelowo zatrzeć granicę pomiędzy grą wideo a filmem. Niezależnie od tego, czy ktoś uznaje jego pomysły za przekombinowane, czy nie, japoński twórca bez wątpienia nie zatrzymuje się przed kolejnymi wyzwaniami. Ponownie przekonaliśmy się o tym w trakcie State of Play.

Wiedźmin - twórcy remake'u mają usunąć elementy uważane za przeterminowane i gorszej jakości

Wiedźmin - twórcy remake'u mają usunąć elementy uważane za przeterminowane i gorszej jakości

Ostatnimi czasy dość głośno jest o wszelkiego rodzaju remake'ach i remasterach. I tak jak przy naprawdę sporej ich części mogą pojawić się uzasadnione wątpliwości co do sensu powstawania (żeby daleko nie patrzeć - dość nowy temat odświeżenia drugiego rozdziału The Last of Us), znajdzie się wiele pozycji, którym przydałby się lifting. Wydaje się na przykład, że kultowa już gra CD Projekt Red z 2007 roku mogłaby wyjść na plus, gdyby ją nieco podrasować.

Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 – prezentacja stylów walki. Ataki z ukrycia, otwarte konfrontacje i stawianie na narrację

Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 – prezentacja stylów walki. Ataki z ukrycia, otwarte konfrontacje i stawianie na narrację

Druga odsłona kultowej gry z 2004 roku jest powracającym tematem od dobrych kilku lat. Ciągłe problemy ze zmianami studiów pracujących nad projektem na czele i w konsekwencji cykliczne przerzucanie daty premiery raczej nie napawają nikogo optymizmem. Ale obecnie wampirami zajmuje się The Chinese Room, które przynajmniej wydaje się móc doprowadzić przedsięwzięcie do końca. Oni także dla odmiany otwarcie dzielą się chociaż niektórymi postępami.

Avowed - deweloperzy Obsidian z dłuższą analizą rozgrywki. Mechanika walki, prowadzenie dialogów i specyfika świata

Avowed - deweloperzy Obsidian z dłuższą analizą rozgrywki. Mechanika walki, prowadzenie dialogów i specyfika świata

Pierwsze materiały ukazujące rozgrywkę nowej gry RPG w tym samym uniwersum, co Pillars of Eternity mogły wzbudzać pewien niepokój. W dużej mierze dlatego, że zaprezentowano w głównej mierze bardziej toporne fragmenty walki. Na szczęście na ostatnim evencie Microsoftu Obsidian Entertainment rozwinęło co nieco swój koncept, ukazując znacznie więcej interesujących elementów. Teraz zaś mamy szansę jeszcze bardziej wgłębić się w pewne aspekty tytułu.

Suicide Squad: Kill the Justice League - gra raczej nie zakończy się po uratowaniu świata. Joker pierwszą z wielu sezonowych postaci

Suicide Squad: Kill the Justice League - gra raczej nie zakończy się po uratowaniu świata. Joker pierwszą z wielu sezonowych postaci

Coraz bliżej premiery nowej gry Rocksteady, a dotychczasowy odbiór bynajmniej nie uległ poprawie. Część dziennikarzy, która miała możliwość ograć wczesną jej wersję, jedynie pogłębiła obiekcje, zaś kolejne materiały czy prezentacja wymagań sprzętowych wprowadziła co najwyżej dodatkową irytację. Na jakieś półtora tygodnia przed wejściem na rynek twórcy starają się jak mogą, by nieco ocieplić ten wizerunek - także mniej standardowymi środkami.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - oto ogromna modyfikacja. Eternal Hunt poprawia walkę, animacje, a nawet modyfikuje elementy questów

Wiedźmin 3: Dziki Gon - oto ogromna modyfikacja. Eternal Hunt poprawia walkę, animacje, a nawet modyfikuje elementy questów

Cyberpunk Cyberpunkiem, ale w dalszym ciągu najbardziej uznawanym tytułem Redów jest trzeci Wiedźmin. Gra dostała już jakiś czas temu next-genowy update (nie bez problemów, ale jednak), a na ten rok obiecano chociażby edytor modów, który pozwoli graczom samodzielnie kreować historie Geralta. Dziki Gon jest tak czy inaczej stale wykorzystywane przez moderską społeczność. A jeden z nowszych projektów pokazuje, jak wiele można z tego jeszcze wyciągnąć.

Mass Effect Legendary Edition - Community Patch 1.6 wprowadza masę usprawnień dla kultowej pierwszej części serii

Mass Effect Legendary Edition - Community Patch 1.6 wprowadza masę usprawnień dla kultowej pierwszej części serii

Choć technologia idzie naprzód, trudno jest stworzyć space operę, która będzie zadowalająca. Dobrym dowodem na to jest chociażby różnie przyjęty, pełen różnorakich problemów Starfield od Bethesdy, a i od kolejnej naprawdę udanej gry z uniwersum Mass Effect minęło całkiem sporo czasu. Czekamy co prawda na parę obiecujących, widowiskowych tytułów, ale to na razie spora niewiadoma. Na szczęście społeczność graczy wciąż czuwa.

Starfield - twórcy z wielką aktualizacją starają się odwrócić złą passę. Poprawki obejmujące grafikę, questy, przedmioty, moce i statki

Starfield - twórcy z wielką aktualizacją starają się odwrócić złą passę. Poprawki obejmujące grafikę, questy, przedmioty, moce i statki

Bez wątpienia deweloperzy z Bethesdy spodziewali się znacznie lepszego odbioru swojej gry od tego, co zastali. Dobrym tego dowodem są, delikatnie mówiąc, mało profesjonalne odpowiedzi na krytykę graczy czy to ze strony pracowników firmy, czy samego Todda Howarda. Niemniej jednak nadal w miarę regularnie pojawiają się kolejne aktualizacje poprawiające pewne aspekty rozgrywki. Czas na kolejną, i tym razem mówimy o naprawdę sporym pakiecie.

The Last of Us: Part II Remastered - Naughty Dog zachęca do odświeżonej wersji. Pokaz dodatkowej zawartości

The Last of Us: Part II Remastered - Naughty Dog zachęca do odświeżonej wersji. Pokaz dodatkowej zawartości

Przed nami premiera, która z pewnością będzie jednym z częściej omawianych tematów w branży. I nie chodzi tylko o ocenę poziomu samej rozgrywki czy konkretnych zmian. Wszak praktycznie za każdym razem dochodzi do pytania, czy kupno tego typu remastera w ogóle ma sens - a już teraz znalazło się sporo mało optymistycznych głosów. Niemniej jednak w dalszym ciągu mówimy przeniesieniu na konsole PlayStation 5 jednej z najbardziej cenionych gier ostatnich lat.

Recenzja Prince of Persia: The Lost Crown - nowe szaty księcia. Sprawdzamy najambitniejszą grę Ubisoft od lat

Recenzja Prince of Persia: The Lost Crown - nowe szaty księcia. Sprawdzamy najambitniejszą grę Ubisoft od lat

Przygody Księcia z Persji towarzyszą już dobrym kilku pokoleniom graczy. Sam przez mgłę pamiętam, gdy we wczesnym dzieciństwie zabrałem się po raz pierwszy za "prehistoryczny" projekt Jordana Mechnera, raz za razem ginąc od pułapek bądź też nacierających wrogów. To dzięki niemu pokochałem gry platformowe wszelkiego rodzaju, przez kolejne dekady chłonąc coraz to nowe ich wariacje. Franczyza miała wzloty i nieraz bardzo bolesne upadki, ale to niekwestionowany kanon gatunku. Z tego też względu szkoda,...

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - wyczekiwany projekt wciąż żyje. Twórcy prezentują odświeżony zestaw screenshotów

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - wyczekiwany projekt wciąż żyje. Twórcy prezentują odświeżony zestaw screenshotów

Projekt od GSC Game World należy do tych zdecydowanie najbardziej problematycznych. Wielokrotnie przekładany przez wzgląd na sytuację na świecie, na pewnym etapie wydawało się wręcz, że to niesamowicie obiecujące, ambitne przedsięwzięcie po prostu nie wypali. Jednak twórcy zakasali rękawy i wiele wskazuje na to, że premiera jest już tylko kwestią miesięcy. Obecnie czekamy na dokładną datę wyjścia, a tymczasem otrzymaliśmy kolejny zestaw materiałów.

Instinction - dinozaury, gęsta dżungla i Unreal Engine 5. Spadkobierca Dino Crisis na 7-minutowym nagraniu z rozgrywki

Instinction - dinozaury, gęsta dżungla i Unreal Engine 5. Spadkobierca Dino Crisis na 7-minutowym nagraniu z rozgrywki

O grze tworzonej przez Hashbane Interactive wielu zdążyło już na dobre zapomnieć. I nie ma co się dziwić - w końcu ostatnie większe materiały z nią związane zostały puszczone niespełna dwa lata temu. Na pewno nie sprawdzimy jej w tym roku, toteż deweloperzy wciąż mają nieco czasu na zachęcenie potencjalnych nabywców. A robotę zaczynają już teraz. W ostatnich dniach dostaliśmy pierwszą partię przygotowanych przez nich materiałów.

Final Fantasy VII Rebirth - remake legendy jRPG z nowym zwiastunem z fragmentami rozgrywki

Final Fantasy VII Rebirth - remake legendy jRPG z nowym zwiastunem z fragmentami rozgrywki

Po niesamowicie bogatym w świetne premiery roku 2023 kolejne 12 miesięcy wygląda o wiele biedniej. Pełno w nim niepewnych projektów i różnego rodzaju remake'ów. Ale przynajmniej część z nich może być czymś więcej niż cynicznym odcinaniem kuponów. Nadzieję można mieć przede wszystkim w przypadku nadchodzącego odświeżenia dawnego hitu od Square Enix. Co więcej, w świetle poprzedników w zasadzie inna ocena niż pozytywna byłaby małym szokiem.

Suicide Squad: Kill the Justice League - pojawiły się pierwsze przedpremierowe opinie. Gra Rocksteady w ogniu krytyki

Suicide Squad: Kill the Justice League - pojawiły się pierwsze przedpremierowe opinie. Gra Rocksteady w ogniu krytyki

Od zakończenia uznanej trylogii Arkham (ze znacznie mniej uznanym, acz wciąż popularnym Origins od zespołu WB Games Montreal) minęło już naprawdę sporo czasu. Niejeden fan franczyzy liczył, że to nie koniec obiecującego uniwersum i Rocksteady prędzej czy później pojawi się z czymś nowym. I siłą rzeczy na początku lutego właśnie to nas czeka. Inna sprawa, że kontynuacja jednej z najrówniejszych serii gier na razie wygląda zupełnie inaczej, niż moglibyśmy sobie tego życzyć.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.