borderlands 4
Test Borderlands 4 PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz Unreal TSR. Test Frame Generation

W tym roku doczekaliśmy już przynajmniej kilku "perełek" na rynku gier. Mówiąc w ten sposób mam oczywiście na myśli produkcje, którym przypadł zaszczytny tytuł najgorzej działających gier, wręcz tragicznych pod względem optymalizacji. Takimi produkcjami były głównie pozycje wykonane z pomocą silnika Unreal Engine 5, tj. Mafia: The Old Country, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered czy Cronos: The New Dawn (tak, nasz polski rodzynek również potrafił pokazać czasami środkowy palec nawet bardzo...
Borderlands 4 - ujawniono piątego Vault Huntera, który pojawi się wraz z pierwszym DLC

Nowa gra z serii jest już na rynku od blisko trzech tygodni. Od tamtego czasu wypowiedzieć na ten temat zdążył się już niemal każdy zainteresowany (za wyjątkiem osób, które postanowiły zaczekać na zniżki bądź rozszerzenia). Na pewno pod wieloma względami można mówić o progresie względem poprzednika - inna sprawa, że nie jest to zbyt wysoko postawiona poprzeczka - ale opinie są dość mieszane, w dużej mierze przez problemy techniczne. Ale to oczywiście nie koniec rozwoju Borderlands 4 - jak...
Borderlands 4 - Gearbox wreszcie wypuszcza większą aktualizację, która ma poprawić krytykowany stan techniczny gry

Zapoczątkowana w 2009 roku seria wyróżniała się kilkoma istotnymi cechami - w tym efektowną, cell-shadingową grafiką. To sprawiło, że Borderlandsy nie starzeją się wizualnie w takim stopniu, jak wiele innych gier. Mimo to przy pracach nad czwartą częścią twórcy i tak uznali, że warto przenieść się na Unreal Engine 5. Na ile było to potrzebne, to już kwestia dyskusyjna, na pewno natomiast optymalizacja jest największym problemem Borderlands 4.
Borderlands 4 - twórcy biorą się za poprawki licznych problemów. Działanie na PC podstawowym priorytetem

I już po premierze czwartej odsłony słynnej serii looter shooterów. Jeśli chodzi o zainteresowanie, na pewno trudno tutaj mówić o porażce. Co do całej reszty, zdania są dość mocno podzielone. Jakkolwiek historia czy pewne elementy rozgrywki są powszechnie uważane za lepsze niż w poprzedniczce, optymalizacja kuleje tak mocno, że znajduje się nisko nawet biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy. Ale twórcy oczywiście chcą poprawić działanie Borderlands 4.
Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę

Kilka dni temu zadebiutowała gra Borderlands 4, która od dawna określana była mianem jednej z największych premier września 2025. Produkcja, tak jak przewidywano, okazała się sukcesem komercyjnym, gdzie na samym Steamie w szczycie grało ponad 300 tysięcy graczy. Jednocześnie Borderlands 4 okazał się fatalnym dziełem pod względem technicznym, co nie przeszkodziło jednak jej otrzymać wysokich ocen od recenzentów. Tymczasem szef studia Gearbox Software w ostatnim czasie stał się aż nadto aktywny na...
Recenzja Borderlands 4 - Gearbox wyprowadza serię z Pandory, dorzuca Unreal Engine 5 i próbuje przywrócić jej dawną chwałę

Tak jak nie jestem i nigdy nie byłem fanem looter shooterów, tak Borderlandsy stanowią jedyny jak dotychczas wyjątek. Wiele lat temu pierwsza część wzięła mnie zupełnie z zaskoczenia, a do drugiej do dziś czasem wracam - choćby do co-opa ze znajomymi. Potem już niestety było tylko gorzej (nie liczę Tales From Borderlands, tworzonego przez kogoś innego), z bardzo taką sobie częścią trzecią na czele. To właśnie ona okazała się swoistym hamulcem dla serii, odchodząc od wielu udanych konceptów...
Borderlands 4 - niejednoznaczny start nowej części serii. Wysokie oceny, mocna krytyka za stan techniczny

Okres przedpremierowy gry Gearbox to dość niestabilna huśtawka nastrojów. Już na samym starcie nie było łatwo z racji bardzo różnie przyjętej części trzeciej, do tego Randy Pitchford postanowił dodać coś od siebie, wywołując kolejną burzę. Ale z czasem jako tako ustabilizowano sytuację, Pitchford wychylał się jakby rzadziej, a kolejne materiały obiecywały znaczną poprawę jakości. Jak to wyszło przy okazji premiery? Cóż, zależy gdzie się spojrzy.
Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR

Już za kilka dni odbędzie się jedna z większych premier września na rynku gier. Studio Gearbox Software po latach prac wprowadzi do sprzedaży Borderlands 4. Z jednej strony nowa planeta, nowe postacie i historia, a z drugiej zachowany charakterystyczny styl wizualny, oparty na cel-shadingu. Choć do premiery pozostały już tylko godziny (na PC), dopiero teraz studio zdecydowało się opublikować wymagania sprzętowe, które też do najobszerniejszych nie należą.
NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4

W styczniu NVIDIA ogłosiła najnowszą (na chwilę obecną) wersję techniki skalowania AI - DLSS 4, dostępną na kartach graficznych GeForce RTX (sam upscaling oraz rekonstrukcja promieni dostępne są na wszystkich kartach GeForce RTX, Frame Generation x2 dla modeli GeForce RTX 4000 w górę, natomiast Multi Frame Generation dla obecnej generacji GeForce RTX 5000). Przy okazji rozpoczynających się targów Gamescom w Kolonii, NVIDIA prezentuje najnowszą listę gier z obsługą Ray Tracingu oraz DLSS 4.
Borderlands 4 - fabularny zwiastun przedstawia główne zagrożenie w postaci armii prowadzonej przez nowego antagonistę

Coraz bardziej zbliżamy się do premiery czwartej odsłony kultowej już serii od Gearbox. Trudno jednak powiedzieć, by znajdowała się ona w optymalnym momencie. Część trzecia poprawiła kilka kwestii gameplayowych, jednocześnie rozczarowując na innych polach, takich jak narracja, postacie i struktura świata. Teraz przy Borderlands 4 starają się robić wszystko, co mogą, by zatrzeć kiepskie wrażenie, ale łatwo nie będzie, zwłaszcza po paru wpadkach.
Borderlands 4 - ujawniono ceny i zawartość poszczególnych zestawów, a także wymagania sprzętowe

Jak Gearbox by nie podchodziło do tematu, co najmniej aż do premiery będzie miało pod górkę. Ale tak bywa, gdy Randy Pitchford postanawia ponownie się odezwać i nie ma w pobliżu nikogo, kto mógłby tych zapędów powstrzymać. Teraz jego "prawdziwi fani znajdą sposób, by kupić grę za 80 dolarów" długo będzie pobrzmiewać w sieci, i żadne tłumaczenia czy przeprosiny tego nie zatrzymają. Niemniej jednak poznaliśmy m.in. prawdziwą cenę Borderlands 4.
Borderlands 4 - 20 minut nowego materiału. Pokaz pierwszych grywalnych Vault Hunterów i spojrzenie na mechaniki gry

Minęło już ponad piętnaście lat, odkąd światło dzienne ujrzała pierwsza odsłona Borderlands, z miejsca wywołując spore zamieszanie w gatunku. W roku 2012 pojawił się sequel, stanowiąc niemal perfekcyjną ewolucję dotychczasowych pomysłów i jednego z najlepszych antagonistów w historii gier wideo, czyli Handsome Jacka. Trzecia część poprawiła wiele mechanik, ale została przyjęta znacznie chłodniej od poprzedników. Teraz powoli zbliża się kolejna.
Borderlands 4 z trailerem pokazującym fragmenty rozgrywki. Podczas State of Play poznaliśmy też datę premiery gry

Seria Borderlands cieszy się sporym uznaniem wśród graczy. Choć zabawa jest w tym przypadku najlepsza w trybie kooperacyjnym, to gry z tego cyklu są w stanie trafić też do samotnych wilków. Podczas Gamescom 2024 oficjalnie zapowiedziano Borderlands 4, jednak aż do tej chwili nie wiedzieliśmy, kiedy dokładnie tytuł ten zadebiutuje. W trakcie pokazu State of Play poznaliśmy jego oficjalną datę premiery, a także trailer pokazujący fragmenty rozgrywki.
Borderlands 4 na pierwszym trailerze. Zapowiada się najbardziej szalona odsłona w historii serii

Podczas gali The Game Awards 2024 mieliśmy okazję zapoznać się nie tylko z wieloma całkowicie nowymi grami, ale również z tytułami, o których powstawaniu wiedzieliśmy już wcześniej. Jedną z takich produkcji jest np. Borderlands 4. Nowe dzieło Gearbox Software zapowiada się na największą i najbardziej szaloną odsłonę serii. Najnowszy trailer zdradza podstawowe założenia gry i pokazuje szczątkowy gameplay.
Gamescom Opening Night Live - Indiana Jones z konkretami, Mafia 4 wchodzi na salony i inne kluczowe punkty wydarzenia

Przed nami całkiem intensywne miesiące w branży, choć jeszcze niedawno zdawało się, że rok 2024 będzie straszliwą stypą. Owszem, wciąż nie dorównuje poprzedniemu pod kątem najbardziej widowiskowych hitów, aczkolwiek zdecydowanie jest w czym wybierać, a finalny kwartał da mnóstwo ciekawych opcji. Na tym w dużej mierze skupiono się w trakcie Gamescom Opening Night Live. Dostaliśmy solidną dawkę mniej i bardziej interesujących materiałów.
Gearbox Software - studio pracuje nad nowymi grami z popularnej serii Borderlands. Uniwersum nieco urośnie

Seria Borderlands ma na karku już przeszło 14 lat (debiut nastąpił 20 października 2009 roku). Niemalże wszystkie odsłony, jakie się ukazały, mogą się pochwalić pozytywnymi recenzjami wśród graczy. W ciągu tak długiego okresu zadebiutowały cztery pełnoprawne wersje, a także kilka spin-offów. Jednym z nowszych dzieł studia Gearbox Software jest Tiny Tina's Wonderland, które należy do ostatniej ze wspomnianych kategorii. Najnowsze informacje, które pojawiły się w internecie, jasno wskazują,...
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p