Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

fsr

Test Horizon Forbidden West PC - Porównanie jakości technik skalowania NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS

Test Horizon Forbidden West PC - Porównanie jakości technik skalowania NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS

Sony swoją ekspansję na rynek PC zaczęło wraz z premierą gry Horizon Zero Dawn. Produkcja do dzisiaj uważana jest za jedną z ładniejszych gier, tym bardziej że jej optymalizacja również stoi na całkiem niezłym poziomie. Od tamtej pory na komputerach ukazały się takie tytuły jak God of War, Spider-Man Remasterd oraz Miles Morales, Days Gone, Ratchet & Clank: Rift Apart czy Returnal. Kilka dni temu natomiast odbyła się premiera Horizon Forbidden West Complete Edition, czyli drugiej części przygód...

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności z udziałem NVIDIA GeForce RTX 4090 i GTX 1660 Ti

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności z udziałem NVIDIA GeForce RTX 4090 i GTX 1660 Ti

Już od przeszło dwóch dekad mianem najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie cieszy się oprogramowanie stworzone przez firmę Microsoft, a więc Windows. Oczywiście alternatywne rozwiązania istniały praktycznie od samego początku, natomiast nigdy nie zdobyły tak wielkiej popularności. Jednym z nich jest Linux, a tak naprawdę setki jego różnych dystrybucji. Mimo że pod koniec 2023 roku osiągnęły one łącznie najwyższy udział na rynku od początku swojego istnienia, to i tak mówimy tu o...

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Komputerowa wersja Horizon Forbidden West Complete Edition (a więc z dodatkiem Burning Shores) została zapowiedziana jeszcze w ubiegłym roku. Za port odpowiada studio Nixxes Software, współpracujące z firmą Guerllla. Sony potwierdziło właśnie datę premiery, a dodatkowo rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Choć drugi Horizon nie wspiera Ray Tracingu, nie zabraknie wielu innych funkcjonalności od wszystkich wiodących firm: NVIDII, AMD oraz Intela.

Test Avatar: Frontiers of Pandora - Porównanie wersji PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS i AMD FSR

Test Avatar: Frontiers of Pandora - Porównanie wersji PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS i AMD FSR

W tym roku otrzymaliśmy przynajmniej kilka gier, które prezentowały się bardzo dobrze pod kątem oprawy graficznej. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Star Wars Jedi: Survivor, Dead Space (Remake), Resident Evil 4 (Remake) czy Alan Wake 2 to jedne z przykładów gier, które charakteryzowały się ponadprzeciętną jakością grafiki. Dodatkowo na PlayStation 5 otrzymaliśmy także Horizon Forbidden West - Burning Shores, gdzie mieliśmy okazję zwiedzać zrujnowane tereny Los Angeles i Hollywood. Na koniec roku otrzymaliśmy...

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield zadebiutował na rynku we wrześniu tego roku i bez wątpienia okazał się jedną z największych premier 2023 roku. Na chwilę obecną gra oferuje oficjalną obsługę techniki AMD FSR 2 na PC (konsole Xbox również korzystają z tego rozwiązania), natomiast NVIDIA DLSS została wprowadzona w ramach nieoficjalnej modyfikacji. Bethesda w końcu potwierdza finalizację prac nad implementacją DLSS i przy okazji wskazuje na kilka nowości, które pojawią się w najbliższym czasie.

Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Już za tydzień odbędzie się kolejna wyczekiwana wśród graczy premiera - tym razem będzie to survival horror o nazwie Alan Wake 2 od studia Remedy Entertainment. Produkcja będąca oczekiwaną od lat kontynuacją przygód tytułowego pisarza, zadebiutuje na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series. Będzie to również pierwsza duża premiera AAA, gdzie od dnia premiery będzie można korzystać z Path Tracingu. Jak to finalnie wpłynie na wymagania sprzętowe? Twórcy długo w tym temacie milczeli, ale w końcu uchylono...

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Dopiero co jesteśmy po premierze takich gier jak Assassin's Creed Mirage oraz Forza Motorsport, a jutro na rynek trafi kolejny duży tytuł. Tym razem mowa o Lords of the Fallen, czyli produkcji z gatunku tzw. "soulslike". Reboot gry o takim samym tytule zapowiada się całkiem dobrze, a w dodatku ma prezentować wysoką jakość oprawy graficznej, za co odpowiadać ma silnik Unreal Engine 5. Na chwilę przed premierą dowiedzieliśmy się, z jakich technik skalowania skorzysta gra.

GITSTAR JH920 - chiński model karty graficznej ze wsparciem dla AMD FSR. Konkurencja dla NVIDIA GeForce GTX 1050

GITSTAR JH920 - chiński model karty graficznej ze wsparciem dla AMD FSR. Konkurencja dla NVIDIA GeForce GTX 1050

Rynek chiński jest dość specyficzny pod wieloma względami. Znajdziemy w nim sporo różnych urządzeń, które w rzeczywistości są kopią bardziej oryginalnych rozwiązań, acz przez niezbyt dobre respektowanie prawa patentowego w tym kraju takie praktyki tylko kwitną. Czasami zdarzają się jednak autorskie rozwiązania, które nie przynoszą żadnej rewolucji, natomiast w stosunku do swojej niskiej ceny oferują przyzwoite możliwości. Do tej drugiej kategorii można zaliczyć debiutującą kartę graficzną...

Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5. Jakość technik DLSS, FSR i XeSS oraz skalowanie wydajności

Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5. Jakość technik DLSS, FSR i XeSS oraz skalowanie wydajności

Ostatni duży Assassin's Creed ukazał się w 2020 roku - była to oczywiście gra Assassin's Creed Valhalla, gdzie wcielaliśmy się w Eivor(a). Produkcja Ubisoftu ze względu na bardzo duże zainteresowanie otrzymała wyjątkowo długie życie. Oprócz dwóch podstawowych dodatków fabularnych, wchodzących w skład Przepustki Sezonowej, AC: Valhalla otrzymała również dodatkowe i największe rozszerzenie o nazwie Świt Ragnaroku. Ponadto produkcja była wspierana wieloma darmowymi dodatkami, w skład których wchodził...

AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum

AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum

W trakcie targów Gamescom, firma AMD ujawniła garść szczegółów na temat techniki FSR 3 (FidelityFX Super Resolution 3), której bazą jest zarówno upscaling obrazu jak również interpolacja klatek (AMD Fluid Motion Frames). Podczas sierpniowej konferencji potwierdzono, że na premierę FSR 3 będzie dostępny w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum, natomiast w drodze są kolejne gry (już wydane lub takie, które dopiero zadebiutują) ze wsparciem dla techniki. Dzisiaj w końcu doczekaliśmy się premiery...

Test Starfield PC kontra Xbox Series X - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności z AMD FSR 2

Test Starfield PC kontra Xbox Series X - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności z AMD FSR 2

Ten rok jest wyjątkowo obfity jeśli chodzi o liczbę premier na rynku gier wideo. Z ich jakością jednak wielokrotnie były spore problemy, bo albo optymalizacja i działanie gry budziły uśmiech politowania, albo gry naszpikowane były różnymi błędami, co psuło ogólny odbiór gry. W tym gąszczu średnich premier mocno wyczekiwanych gier, otrzymaliśmy w końcu produkcję, o której chyba każdy słyszał a wielu graczy z całą pewnością czekało. Mowa o grze Starfield, za produkcję której odpowiadało...

Avatar: Frontiers of Pandora z pokazem wersji PC. Będzie Ray Tracing, FSR 3 i obsługa wielordzeniowych procesorów

Avatar: Frontiers of Pandora z pokazem wersji PC. Będzie Ray Tracing, FSR 3 i obsługa wielordzeniowych procesorów

Ubisoft na ten rok ma zaplanowanych kilka dużych premier gier wideo. Już we wrześniu na rynek trafią wyścigi w postaci The Crew Motorfest, natomiast na początek października zaplanowano debiut Assassin's Creed Mirage, gdzie w skórze Basima będziemy przemierzać IX-wieczny Bagdad. Prawdopodobnie największą premierą Ubisoftu na ten rok będzie jednak Avatar: Frontiers of Pandora. Produkcja przygotowywana na bazie licencji od 20th Century Studios, tworzona jest z myślą o obecnej generacji sprzętu. Teraz...

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

Ratchet & Clank: Rift Apart PC vs PlayStation 5 - porównanie jakości obrazu w natywnym 4K oraz z DLSS, FSR i XeSS

Ratchet & Clank: Rift Apart PC vs PlayStation 5 - porównanie jakości obrazu w natywnym 4K oraz z DLSS, FSR i XeSS

W tym roku na PC otrzymaliśmy już trzy gry od PlayStation Studios. Pierwszą był dopracowany i wciągający Returnal. Druga produkcja była już znacznie głośniejsza, bowiem mowa o The Last of Us: Part I. Tytuł od Naughty Dog, który błyszczał na konsoli PlayStation 5, w wersji komputerowej został wręcz koncertowo sponiewierany przez mniejsze lub większe niedoróbki techniczne i fatalną optymalizację. Gra do dzisiaj otrzymuje kolejne łatki, dzięki którym w końcu zaczyna prezentować oczekiwany stan....

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

Steam Deck vs ASUS ROG Ally - porównanie najpopularniejszych przenośnych konsol do gier

Steam Deck vs ASUS ROG Ally - porównanie najpopularniejszych przenośnych konsol do gier

Początkowo uważany za żart handheld ASUS ROG Ally szybko przyjął łatkę "pogromcy" Steam Decka. Jako że urządzenie od Valve istniało już ponad rok, a ten krótki okres czasu w technologii jest jak "wieczność", to zadanie to nie było dla ASUS-a zbyt wymagające. Na rynku dostępne były już o wiele lepsze podzespoły, z których ROG Ally oczywiście skorzystał. Jednak czy nowszy sprzęt, który jest wydajniejszy niemal pod każdym względem od Steam Decka, faktycznie jest od niego lepszy?

AMD oraz Bethesda ogłosiły partnerstwo przy PC wersji gry Starfield - kosmiczna przygoda otrzyma technikę AMD FSR 2

AMD oraz Bethesda ogłosiły partnerstwo przy PC wersji gry Starfield - kosmiczna przygoda otrzyma technikę AMD FSR 2

We wrześniu na rynek trafi jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku - Starfield od Bethesdy. Dla przedsiębiorstwa jest to tym ważniejsze wydarzenie, ponieważ Starfield jest pierwszą nową marką w portfolio firmy od 25 lat. Jak już od dawna wiemy, Starfield ukaże się na PC oraz konsolach Xbox Series. Dwa tygodnie temu mieliśmy okazję zobaczyć rozbudowany pokaz Starfield Direct, na którym Bethesda prezentowała najważniejsze aspekty gry. Teraz dowiedzieliśmy się, że producent przyjął ekskluzywne...

AMD FSR kontra NVIDIA DLSS, czyli komu zależy na tym, aby dana technika nie trafiała do partnerskich tytułów

AMD FSR kontra NVIDIA DLSS, czyli komu zależy na tym, aby dana technika nie trafiała do partnerskich tytułów

W interesie graczy jest to, żeby wydawane gry obsługiwały więcej niż jedną technikę upscalingu obrazu. Pozwala to każdemu dokonać wyboru lub skorzystać z tego rozwiązania w ogóle, jeśli na przykład ktoś posiada kartę AMD niewspierającą DLSS. Na rynku wykształciła się jednak pewnego rodzaju nierównowaga. Jak wiadomo, gry wydawane są bardzo często w partnerstwie z producentem kart graficznych i ma to niestety wpływ na dostępność poszczególnych technik upscalingu.

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV

W zeszłym roku Intel wprowadził technikę XeSS (Xe Super Sampling), która obecnie konkuruje z rozwiązaniami NVIDII oraz AMD - odpowiednio z DLSS oraz FSR. Intel XeSS, podobnie jak NVIDIA DLSS, wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do poprawy wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości do docelowej, wybranej przez użytkownika. Producent pochwalił się stopniem zaadaptowania swojego rozwiązania w dotychczasowych grach, Choć DLSS czy FSR mogą pochwalić się znacznie większą liczbą...

AMD przypomina o możliwościach techniki FSR 2.1 i prezentuje wyniki wydajności w grach z Ray Tracingiem

AMD przypomina o możliwościach techniki FSR 2.1 i prezentuje wyniki wydajności w grach z Ray Tracingiem

Karty graficzne AMD Radeon nie cieszą się dużą popularnością wśród graczy, którym zależy na najwyższej płynności w tytułach z włączonym śledzeniem promieni. Wpływ na to ma nie tylko niższa wydajność w porównaniu do konkurencji, ale także mniejsze rozpowszechnienie techniki skalowania obrazu FSR. Producent opublikował wyniki wydajności w popularnych grach, aby przekonać wymagających użytkowników do wyboru modeli z serii RDNA 3.

AMD Radeon 780M - kolejne testy zintegrowanego układu graficznego RDNA 3 z włączonym FSR oraz Ray Tracingiem

AMD Radeon 780M - kolejne testy zintegrowanego układu graficznego RDNA 3 z włączonym FSR oraz Ray Tracingiem

Tuż przed premierą przenośnej konsoli ASUS ROG Ally w sieci pojawiły się następne testy wydajnościowe zintegrowanego układu graficznego AMD Radeon 780M, który tym razem współpracował z flagowym procesorem Ryzen 9 7940HS. Jest to co prawda wydajniejsza jednostka niż Ryzen 7 7840U (Ryzen Z1 Extreme) zastosowany w nadchodzącym sprzęcie od ASUS-a, jednak testy dają nam szerszy obraz tego, jak mogą się sprawować przyszłe konsole oparte na tym układzie iGPU.

Elden Ring - przetestowano mod wprowadzający do gry obsługę techniki NVIDIA DLSS. Wzrost wydajności jest zauważalny

Elden Ring - przetestowano mod wprowadzający do gry obsługę techniki NVIDIA DLSS. Wzrost wydajności jest zauważalny

W marcu bieżącego roku zadebiutowała aktualizacja wprowadzająca do gry Elden Ring obsługę Ray Tracingu. Choć w wyniku jej aktywowania jakość grafiki wyraźnie się poprawia, to problemem jest spadek wydajności. W dodatku nie ma oficjalnego wsparcia dla technik upscalingu obrazu, na czele z NVIDIA DLSS. Sytuacji tej postanowił zaradzić pewien twórca modyfikacji. Wiemy już, na jak znaczący wzrost liczby FPS-ów można liczyć.

3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2

3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2

Oprogramowanie 3DMark w przeszłości otrzymało osobne testy, sprawdzające możliwości technik upscalingu obrazu - NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS. Już jakiś czas temu ogłoszono, że trwają również prace nad implementacją osobnego testu dla trzeciej z technik, czyli AMD FSR. Dzisiaj zarówno producent kart graficznych jak również obecni twórcy oprogramowania 3DMark poinformowali o wprowadzeniu rzeczonego testu do bazy. 3DMark AMD FSR 2 Feature bazuje na wcześniej opublikowanym 3DMark Speed Way.

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

Wczesną jesienią zeszłego roku NVIDIA zaprezentowała kolejną wersję techniki DLSS - DLSS 3 - której główną zmianą jest wprowadzenie funkcji Frame Generation (dodawanie kolejnych klatek obrazu pomiędzy te już istniejące z pomocą sztucznej inteligencji oraz akceleratora Optical Flow). Na odpowiedź AMD nie czekaliśmy długo, bowiem podczas pokazu kart graficznych Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT ujawniono także informację o trwających pracach nad techniką FSR 3. Dzisiaj ogłoszono pierwsze...

AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

Kilka tygodni temu AMD opublikowało kod źródłowy techniki FSR 2.2, tym samym umożliwiając twórcom gier jeszcze łatwiejszą implementację najnowszej wersji swojego rozwiązania. Teraz producent postanowił dodatkowo ułatwić zadanie developerom, którzy do swoich produkcji wykorzystują silnik graficzny Unreal Engine. AMD na platformie GPUOpen ogłosiło bowiem wprowadzenie wtyczki, aktywującej technikę FSR w wersji 2.2. Jakie jeszcze zmiany wprowadza omawiana wtyczka dla Unreal Engine?

Atomic Heart PC kontra PlayStation 5 i PlayStation 4 Pro - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności

Atomic Heart PC kontra PlayStation 5 i PlayStation 4 Pro - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności

Niedawno opublikowaliśmy obszerny test wydajności kart graficznych w grze Atomic Heart. Produkcja studia Mundfish charakteryzuje się całkiem niezłą optymalizacją, a na pewno zdecydowanie lepszą w porównaniu do wielu ostatnich gier. Podobnie jak debiutujący nieco wcześniej Hogwarts Legacy, także Atomic Heart wykorzystuje silnik Unreal Engine 4. O dziwo jednak nawet na PC oficjalnie nie ma obsługi Ray Tracingu, a przynajmniej nie w wersji która trafiła do sprzedaży. Po teście wydajności kart graficznych...

AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API

AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API

Wszystko wskazuje na to, że techniki upscalingu obrazu zostaną z nami na bardzo długi czas. NVIDIA ma swoje DLSS, AMD rozwija FSR 2 (choć nadciąga również trzecia wersja), z kolei Intel wprowadził technikę XeSS. O ile NVIDIA trzyma swoje rozwiązanie jako mocno zamknięte (nawet poszczególne wersje nie są obsługiwane przez karty GeForce RTX, co dobitnie pokazał DLSS 3), tak AMD oraz Intel podchodzą inaczej do tematu. Tym razem skupimy się na AMD FSR 2.2, który w pierwszych grach pojawił się w grudniu...

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

Rozwijana nieustannie przez firmę AMD technika FSR, znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie tytułów. Do tego grona właśnie dołączyła gra F1 22 opracowana przez studio Codemasters. W ostatnim patchu 1.17 zaimplementowano najnowszą wersję FSR, opatrzoną numerem 2.2. Tytuł dołączył tym samym do wąskiego jeszcze grona gier obsługujących tę edycję techniki AMD. Rezultaty użycia FSR 2.2 mogą wydawać się imponujące.

AMD FSR 2 potwierdzone w ponad 100 grach, w tym w Star Wars Jedi: Survivor i Dead Island 2. FSR 2.2 otrzyma test w 3DMark

AMD FSR 2 potwierdzone w ponad 100 grach, w tym w Star Wars Jedi: Survivor i Dead Island 2. FSR 2.2 otrzyma test w 3DMark

W maju tego roku na rynku pojawiła się technika AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2), która była rozwinięciem prostego rozwiązania dotyczącego upscalingu obrazu, a który otrzymaliśmy przy pierwszej generacji. Druga wersja odznaczyła się lepszą jakością obrazu (a przede wszystkim dobrą jakością wygładzania krawędzi), zachowując przy tym całkiem spory skok wydajności, nawet na zintegrowanych układach graficznych AMD. Producent ogłosił ile dotychczas gier otrzymało obsługę FSR 2. Całkiem...

Warhammer 40,000: Darktide z najbardziej absurdalnymi wymaganiami sprzętowymi w 2022 roku

Warhammer 40,000: Darktide z najbardziej absurdalnymi wymaganiami sprzętowymi w 2022 roku

Jedną z bardziej wyczekiwanych gier (przynajmniej przez fanów uniwersum Warhammer 40,000) jest tytuł Warhammer 40,000 Darktide, który zadebiutuje na PC już 30 listopada. Grę można zamówić m.in. na Steamie, ale będzie również oferowana w usłudze PC Game Pass. Z kolei w przyszłym roku gra studia Fatshark pojawi się również na konsoli Xbox Series X, gdzie będzie od dnia premiery oferowana w abonamencie Xbox Game Pass. Na niecałe dwa tygodnie przed premierą na PC, poznaliśmy szczegółowe wymagania...

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal to jedna z niespodzianek 2021 roku. Tytuł debiutujący jako exclusive dla konsoli PlayStation 5 charakteryzuje się wciągającą i wymagającą rozgrywką, a także bardzo wysoką jakością oprawy audio-wizualnej. Jest to pierwszy tytuł z segmentu AAA, który mocno czerpie z dwóch gatunków gier: tzw. rogalika (roguelike) oraz soulslike'a (ze względu na bardzo wysoki poziom trudności i wymagające starcia z bossami). W sieci pojawiły się kolejne ślady komputerowej wersji gry.

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Podczas wczorajszej konferencji w ramach Intel InnovatiON, ruszyła w końcu machina związana z premierą kart graficznych Intel ARC. Producent potwierdził, że flagowy model ARC A770 (razem w wersją Limited Edition) zadebiutuje na rynku 12 października w cenie rozpoczynającej się od 329 dolarów. W podobnym czasie ma również pojawić się nieco słabszy model ARC A750. Jednocześnie na rynku zadebiutowała technika XeSS, która wykorzystuje AI do upscalowania rozdzielczości i zwiększenia wydajności.

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Już za niecały miesiąc zadebiutuje Gotham Knights - gra w uniwersum DC, która jednak wyraźnie oddzieli się od dotychczasowych tytułów o Batmanie. Sam Bruce Wayne w tym uniwersum nie żyje, a w grze wcielimy się w czwórkę jego pomocników z Bat-rodziny. Na niecały miesiąc przed debiutem, wydawca gry - Warner Bros. Games - opublikował nowy zwiastun produkcji, skupiający się tym razem na komputerowej wersji produkcji. Czego możemy oczekiwać od Gotham Knights w wersji PC?

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS to kolejny na rynku rodzaj skalowania obrazu, pracujący z wykorzystaniem SI. W wielkim skrócie do upscalingu obrazu z rozdzielczości (przykładowo) 1080p do 4K, wykorzystywane będą informacje z obecnej i z poprzednich klatek obrazu. Dane te będą dołączane lub odrzucane na bazie algorytmów uczenia maszynowego, napędzanych przez jednostki obliczeniowe GPU o nazwie XMX (Matrix Engine). Jeszcze przed dostępnością kart oferujących to rozwiązanie sprawdzono, jak sprawuje się ono w grze Tomb Raider.

Zmieniamy DLSS na FSR z pomocą nieoficjalnej modyfikacji. Porównujemy jakość obrazu i testujemy wydajność w grach

Zmieniamy DLSS na FSR z pomocą nieoficjalnej modyfikacji. Porównujemy jakość obrazu i testujemy wydajność w grach

Kilka tygodni temu pojawiła się nieoficjalna modyfikacja do gry Cyberpunk 2077, która podmieniała biblioteki DLSS na FSR 2.0, tym samym oferując całkiem konkretny wzrost wydajności na kartach graficznych innych niż NVIDIA GeForce RTX, jednocześnie utrzymując w miarę zbliżony poziom oprawy graficznej (w porównaniu do DLSS oczywiście). Niedługo później modyfikacja została przygotowana dla Dying Light 2 Stay Human, a następnie ruszyła już prawdziwa lawina, bowiem lista gier w których zmodyfikowany...

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.