Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

fsr

AMD przypomina o możliwościach techniki FSR 2.1 i prezentuje wyniki wydajności w grach z Ray Tracingiem

AMD przypomina o możliwościach techniki FSR 2.1 i prezentuje wyniki wydajności w grach z Ray Tracingiem

Karty graficzne AMD Radeon nie cieszą się dużą popularnością wśród graczy, którym zależy na najwyższej płynności w tytułach z włączonym śledzeniem promieni. Wpływ na to ma nie tylko niższa wydajność w porównaniu do konkurencji, ale także mniejsze rozpowszechnienie techniki skalowania obrazu FSR. Producent opublikował wyniki wydajności w popularnych grach, aby przekonać wymagających użytkowników do wyboru modeli z serii RDNA 3.

AMD Radeon 780M - kolejne testy zintegrowanego układu graficznego RDNA 3 z włączonym FSR oraz Ray Tracingiem

AMD Radeon 780M - kolejne testy zintegrowanego układu graficznego RDNA 3 z włączonym FSR oraz Ray Tracingiem

Tuż przed premierą przenośnej konsoli ASUS ROG Ally w sieci pojawiły się następne testy wydajnościowe zintegrowanego układu graficznego AMD Radeon 780M, który tym razem współpracował z flagowym procesorem Ryzen 9 7940HS. Jest to co prawda wydajniejsza jednostka niż Ryzen 7 7840U (Ryzen Z1 Extreme) zastosowany w nadchodzącym sprzęcie od ASUS-a, jednak testy dają nam szerszy obraz tego, jak mogą się sprawować przyszłe konsole oparte na tym układzie iGPU.

Elden Ring - przetestowano mod wprowadzający do gry obsługę techniki NVIDIA DLSS. Wzrost wydajności jest zauważalny

Elden Ring - przetestowano mod wprowadzający do gry obsługę techniki NVIDIA DLSS. Wzrost wydajności jest zauważalny

W marcu bieżącego roku zadebiutowała aktualizacja wprowadzająca do gry Elden Ring obsługę Ray Tracingu. Choć w wyniku jej aktywowania jakość grafiki wyraźnie się poprawia, to problemem jest spadek wydajności. W dodatku nie ma oficjalnego wsparcia dla technik upscalingu obrazu, na czele z NVIDIA DLSS. Sytuacji tej postanowił zaradzić pewien twórca modyfikacji. Wiemy już, na jak znaczący wzrost liczby FPS-ów można liczyć.

3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2

3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2

Oprogramowanie 3DMark w przeszłości otrzymało osobne testy, sprawdzające możliwości technik upscalingu obrazu - NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS. Już jakiś czas temu ogłoszono, że trwają również prace nad implementacją osobnego testu dla trzeciej z technik, czyli AMD FSR. Dzisiaj zarówno producent kart graficznych jak również obecni twórcy oprogramowania 3DMark poinformowali o wprowadzeniu rzeczonego testu do bazy. 3DMark AMD FSR 2 Feature bazuje na wcześniej opublikowanym 3DMark Speed Way.

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

Wczesną jesienią zeszłego roku NVIDIA zaprezentowała kolejną wersję techniki DLSS - DLSS 3 - której główną zmianą jest wprowadzenie funkcji Frame Generation (dodawanie kolejnych klatek obrazu pomiędzy te już istniejące z pomocą sztucznej inteligencji oraz akceleratora Optical Flow). Na odpowiedź AMD nie czekaliśmy długo, bowiem podczas pokazu kart graficznych Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT ujawniono także informację o trwających pracach nad techniką FSR 3. Dzisiaj ogłoszono pierwsze...

AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

Kilka tygodni temu AMD opublikowało kod źródłowy techniki FSR 2.2, tym samym umożliwiając twórcom gier jeszcze łatwiejszą implementację najnowszej wersji swojego rozwiązania. Teraz producent postanowił dodatkowo ułatwić zadanie developerom, którzy do swoich produkcji wykorzystują silnik graficzny Unreal Engine. AMD na platformie GPUOpen ogłosiło bowiem wprowadzenie wtyczki, aktywującej technikę FSR w wersji 2.2. Jakie jeszcze zmiany wprowadza omawiana wtyczka dla Unreal Engine?

Atomic Heart PC kontra PlayStation 5 i PlayStation 4 Pro - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności

Atomic Heart PC kontra PlayStation 5 i PlayStation 4 Pro - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności

Niedawno opublikowaliśmy obszerny test wydajności kart graficznych w grze Atomic Heart. Produkcja studia Mundfish charakteryzuje się całkiem niezłą optymalizacją, a na pewno zdecydowanie lepszą w porównaniu do wielu ostatnich gier. Podobnie jak debiutujący nieco wcześniej Hogwarts Legacy, także Atomic Heart wykorzystuje silnik Unreal Engine 4. O dziwo jednak nawet na PC oficjalnie nie ma obsługi Ray Tracingu, a przynajmniej nie w wersji która trafiła do sprzedaży. Po teście wydajności kart graficznych...

AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API

AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API

Wszystko wskazuje na to, że techniki upscalingu obrazu zostaną z nami na bardzo długi czas. NVIDIA ma swoje DLSS, AMD rozwija FSR 2 (choć nadciąga również trzecia wersja), z kolei Intel wprowadził technikę XeSS. O ile NVIDIA trzyma swoje rozwiązanie jako mocno zamknięte (nawet poszczególne wersje nie są obsługiwane przez karty GeForce RTX, co dobitnie pokazał DLSS 3), tak AMD oraz Intel podchodzą inaczej do tematu. Tym razem skupimy się na AMD FSR 2.2, który w pierwszych grach pojawił się w grudniu...

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

Rozwijana nieustannie przez firmę AMD technika FSR, znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie tytułów. Do tego grona właśnie dołączyła gra F1 22 opracowana przez studio Codemasters. W ostatnim patchu 1.17 zaimplementowano najnowszą wersję FSR, opatrzoną numerem 2.2. Tytuł dołączył tym samym do wąskiego jeszcze grona gier obsługujących tę edycję techniki AMD. Rezultaty użycia FSR 2.2 mogą wydawać się imponujące.

AMD FSR 2 potwierdzone w ponad 100 grach, w tym w Star Wars Jedi: Survivor i Dead Island 2. FSR 2.2 otrzyma test w 3DMark

AMD FSR 2 potwierdzone w ponad 100 grach, w tym w Star Wars Jedi: Survivor i Dead Island 2. FSR 2.2 otrzyma test w 3DMark

W maju tego roku na rynku pojawiła się technika AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2), która była rozwinięciem prostego rozwiązania dotyczącego upscalingu obrazu, a który otrzymaliśmy przy pierwszej generacji. Druga wersja odznaczyła się lepszą jakością obrazu (a przede wszystkim dobrą jakością wygładzania krawędzi), zachowując przy tym całkiem spory skok wydajności, nawet na zintegrowanych układach graficznych AMD. Producent ogłosił ile dotychczas gier otrzymało obsługę FSR 2. Całkiem...

Warhammer 40,000: Darktide z najbardziej absurdalnymi wymaganiami sprzętowymi w 2022 roku

Warhammer 40,000: Darktide z najbardziej absurdalnymi wymaganiami sprzętowymi w 2022 roku

Jedną z bardziej wyczekiwanych gier (przynajmniej przez fanów uniwersum Warhammer 40,000) jest tytuł Warhammer 40,000 Darktide, który zadebiutuje na PC już 30 listopada. Grę można zamówić m.in. na Steamie, ale będzie również oferowana w usłudze PC Game Pass. Z kolei w przyszłym roku gra studia Fatshark pojawi się również na konsoli Xbox Series X, gdzie będzie od dnia premiery oferowana w abonamencie Xbox Game Pass. Na niecałe dwa tygodnie przed premierą na PC, poznaliśmy szczegółowe wymagania...

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal to jedna z niespodzianek 2021 roku. Tytuł debiutujący jako exclusive dla konsoli PlayStation 5 charakteryzuje się wciągającą i wymagającą rozgrywką, a także bardzo wysoką jakością oprawy audio-wizualnej. Jest to pierwszy tytuł z segmentu AAA, który mocno czerpie z dwóch gatunków gier: tzw. rogalika (roguelike) oraz soulslike'a (ze względu na bardzo wysoki poziom trudności i wymagające starcia z bossami). W sieci pojawiły się kolejne ślady komputerowej wersji gry.

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Podczas wczorajszej konferencji w ramach Intel InnovatiON, ruszyła w końcu machina związana z premierą kart graficznych Intel ARC. Producent potwierdził, że flagowy model ARC A770 (razem w wersją Limited Edition) zadebiutuje na rynku 12 października w cenie rozpoczynającej się od 329 dolarów. W podobnym czasie ma również pojawić się nieco słabszy model ARC A750. Jednocześnie na rynku zadebiutowała technika XeSS, która wykorzystuje AI do upscalowania rozdzielczości i zwiększenia wydajności.

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Już za niecały miesiąc zadebiutuje Gotham Knights - gra w uniwersum DC, która jednak wyraźnie oddzieli się od dotychczasowych tytułów o Batmanie. Sam Bruce Wayne w tym uniwersum nie żyje, a w grze wcielimy się w czwórkę jego pomocników z Bat-rodziny. Na niecały miesiąc przed debiutem, wydawca gry - Warner Bros. Games - opublikował nowy zwiastun produkcji, skupiający się tym razem na komputerowej wersji produkcji. Czego możemy oczekiwać od Gotham Knights w wersji PC?

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS to kolejny na rynku rodzaj skalowania obrazu, pracujący z wykorzystaniem SI. W wielkim skrócie do upscalingu obrazu z rozdzielczości (przykładowo) 1080p do 4K, wykorzystywane będą informacje z obecnej i z poprzednich klatek obrazu. Dane te będą dołączane lub odrzucane na bazie algorytmów uczenia maszynowego, napędzanych przez jednostki obliczeniowe GPU o nazwie XMX (Matrix Engine). Jeszcze przed dostępnością kart oferujących to rozwiązanie sprawdzono, jak sprawuje się ono w grze Tomb Raider.

Zmieniamy DLSS na FSR z pomocą nieoficjalnej modyfikacji. Porównujemy jakość obrazu i testujemy wydajność w grach

Zmieniamy DLSS na FSR z pomocą nieoficjalnej modyfikacji. Porównujemy jakość obrazu i testujemy wydajność w grach

Kilka tygodni temu pojawiła się nieoficjalna modyfikacja do gry Cyberpunk 2077, która podmieniała biblioteki DLSS na FSR 2.0, tym samym oferując całkiem konkretny wzrost wydajności na kartach graficznych innych niż NVIDIA GeForce RTX, jednocześnie utrzymując w miarę zbliżony poziom oprawy graficznej (w porównaniu do DLSS oczywiście). Niedługo później modyfikacja została przygotowana dla Dying Light 2 Stay Human, a następnie ruszyła już prawdziwa lawina, bowiem lista gier w których zmodyfikowany...

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Jak już jednak wiadomo od kilku tygodni, wkrótce omawiany tytuł trafi także na komputery osobiste, będąc zarazem kolejną grą ekskluzywną, przeniesioną z PlayStation....

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Latem ubiegłego roku na PC zadebiutowała gra Horizon Zero Dawn, która wcześniej przez kilka lat była tytułem ekskluzywnym dla konsoli Sony PlayStation 4. W momencie premiery tytuł studia Guerilla Games nie oferował wsparcia dla żadnej z technik NVIDII lub AMD i to pod względem upscalingu obrazu jak również śledzenia promieni. Choć zbliżamy się pomału do debiutu drugiej części (Forbidden West - premiera w lutym 2022 ponownie tylko na konsolach Sony), twórcy nie zaprzestali wypuszczania kolejnych aktualizacji...

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych...

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice latem tego roku otrzymała aktualizację dla konsol Xbox Series, dzięki której możliwości nowych urządzeń Microsoftu zaczęto wykorzystywać w bardzo udanej produkcji studia Ninja Theory. Wówczas pojawiły się także informacje, jakoby podobna aktualizacja, umożliwiająca grę w wyższej jakości obrazu i z lepszym framerate'm nie pojawi się dla konsoli Sony PlayStation 5, jako że studio Ninja Theory w międzyczasie zostało przejęte przez Microsoft. W końcu końcu jednak omawiana...

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

Od ponad 3 lat NVIDIA pracuje nad udoskonalaniem swojej techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie DLSS. Pierwsza generacja była jednak fatalną implementacją, która w znaczący sposób pogarszała jakość obrazu we wspieranych grach. Dopiero DLSS 2.0 przyniosło znaczące zmiany, przechodząc m.in. na jedną sieć neuronową dla wszystkich obsługujących gier (tych jest już ponad 130 łącznie). Później doczekaliśmy się jeszcze DLSS 2.1 z obsługą rozdzielczości 8K oraz DLSS 2.2, która jako stosunkowo cicha...

Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację systemu operacyjnego, która wprowadzi wsparcie dla techniki AMD FSR

Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację systemu operacyjnego, która wprowadzi wsparcie dla techniki AMD FSR

Kilka dni temu informowaliśmy o opóźnieniu premiery przenośnej konsoli Steam Deck od firmy Valve. Zamiast debiutu w grudniu, pierwsi klienci otrzymają urządzenie dopiero w lutym. Według producenta, jest to spowodowane głównie opóźnieniami w łańcuchu dostaw komponentów, które uniemożliwiają przygotowanie wymaganej liczby konsol. Tymczasem podczas Steam Deck Development Live Stream firma Valve ujawniła kilka ciekawostek związanych ze wspomnianym urządzeniem. Okazuje się, że układ APU, na jakim bazuje...

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Już za kilka miesięcy do tego grona dołączy także PC, jako że tytuł został niedawno oficjalnie zapowiedziany w wersji na komputery osobiste. Na premierę poczekamy do...

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

W sierpniu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. We wrześniu z kolei informowaliśmy, że nowa część Call of Duty zaoferuje wsparcie przynajmniej dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, jako że w plikach gry odnaleziono konkretne odwołania do tego rozwiązania. Tymczasem Vanguard zadebiutuje już za...

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker

Podczas tegorocznej prezentacji Intel Architecture Day, producent zaprezentował nie tylko architekturę stojącą za kartami graficznymi ARC (Xe-HPG), ale także przedstawił pierwsze szczegóły na temat autorskiej techniki XeSS, mającej na celu rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości, wykorzystując w tym celu uczenie maszynowe oraz dedykowane jednostki Matrix Engines (Xe Matrix Extensions), wbudowane w układy Xe-HPG. Wówczas jednak pokaz odbył się na specjalnie przygotowanym demie, wykorzystującym...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

W przyszłym roku na komputery PC oraz konsolę Xbox Series X trafi wyczekiwana produkcja STALKER 2: Heart of Chernobyl, w której wrócimy do Zony. Zanim jednak doczekamy się premiery tej wyczekiwanej gry, dostaliśmy mniejszą ale również ciekawą produkcję, jaką jest Chernobylite. To tytuł polskiego studia, charakteryzujący się wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 4. Z jednej strony działa na starym API DirectX 11, z drugiej otrzymaliśmy dwie techniki upscalingu obrazu. Mowa oczywiście o NVIDIA...

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Jedną z większych premier września był Deathloop, autorstwa studia Arkane Lyon. Premierowo przygotowaliśmy również recenzję, w której Ewelina chwaliła wiele rzeczy, głównie świetnie nakreślone postaci Colta (głównego bohatera) oraz Julianny (głównej antagonistki) oraz ich często zabawnej relacji. Ja z kolei w krótkim dodatku pochwaliłem przede wszystkim świetnie wykorzystane możliwości pada Sony DualSense. Niestety Deahtloop, choć ogólnie będąc dobrą grą, nie zyskała przesadnego zainteresowania...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, z kolei na początku września gra zadebiutowała także na PlayStation 5, jednocześnie z edycją pudełkową na wszystkie platformy. Edycja na PC oferuje najbardziej...

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Miesiąc temu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. Tak jak również zapowiadano, pierwsza publiczna prezentacja gry miała miejsce w grze Call of Duty Warzone, które zostanie mocno zintegrowane z Vanguard. Premiera nowej części popularnej strzelanki trafi na rynek 5 listopada tego roku. Dostępna będzie...

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Już za niecałe trzy tygodnie zadebiutuje Far Cry 6. Bez wątpienia będzie to jeden z najgłośniejszych i największych tytułów Ubisoftu, który pojawi się w ostatnich miesiącach 2021 roku. Możemy liczyć na podobne wrażenia jak w poprzednich grach, ale tym razem powiększone kilka razy dzięki ogromnej mapie, pełnej aktywności do wykonania. Jakiś czas temu ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC, więc wiemy już mniej więcej jaki sprzęt będzie potrzebny do spełnienia minimalnych oraz zalecanych wymagań....

Deathloop z wymaganiami sprzętowymi na PC. Do ustawień ultra w 4K potrzeba m.in. karty NVIDIA GeForce RTX 3080

Deathloop z wymaganiami sprzętowymi na PC. Do ustawień ultra w 4K potrzeba m.in. karty NVIDIA GeForce RTX 3080

Już za kilka dni zadebiutuje gra Deathloop od studia Arkane Lyon, którzy zasłynęli m.in. bardzo udanymi grami z serii Dishonored. Najnowsza propozycja zadebiutuje 14 września na PC oraz konsoli PlayStation 5, będąc przynajmniej rocznym, konsolowym tytułem ekskluzywnym na platformę Sony, po czym trafi także na Xbox Series X/S. Twórcy od samego początku ujawniali, że Deathloop przygotowywany jest z myślą o najnowszych urządzeń, a nie leciwych już konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Takie deklaracje...

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, a kilka dni temu wydana została zarówno wersja dla PlayStation 5 jak również fizyczne warianty The Medium na wszystkie platformy docelowe. W momencie premiery The...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

FidelityFX Super Resolution na konsoli PlayStation 3. A właściwie to na emulatorze RPCS3. Działać ma 62% gier

FidelityFX Super Resolution na konsoli PlayStation 3. A właściwie to na emulatorze RPCS3. Działać ma 62% gier

Zarówno technologia NVIDIA DLSS jak i AMD FSR mają za zadanie skalować grafikę do wyższych rozdzielczości bez utraty jakości i przy zapewnieniu wyższej płynności. Abstrahując od różnic w podejściu do zagadnienia czy wydajności w praktyce, oba rozwiązania różnią się także tym, że FSR działa na sprzęcie wszelakiej maści (nawet starszym). zaś kod owej technologii jest publiczny. Oznacza to, że każdy z nas może go pobrać i zaimplementować w dowolny sposób. Tak też zrobili programiści, którzy...

NVIDIA DLSS vs AMD FidelityFX Super Resolution w grze Marvel's Avengers - która technika prezentuje się lepiej?

NVIDIA DLSS vs AMD FidelityFX Super Resolution w grze Marvel's Avengers - która technika prezentuje się lepiej?

Od kilku tygodni w branży trwa dyskusja na temat jakości obrazu z wykorzystaniem technik NVIDIA DLSS oraz AMD FidelityFX Super Resolution, których zadaniem jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości. Skutkiem wykorzystania obu technik jest znaczący przyrost wydajności w zdecydowanej większości gier, które je obsługują. Nowszą techniką jest AMD FSR, które zadebiutowało oficjalnie 23 czerwca. W łamach PurePC.pl pojawił się wówczas test prezentujący możliwości FidelityFX Super Resolution...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.