Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę
Kilka dni temu zadebiutowała gra Borderlands 4, która od dawna określana była mianem jednej z największych premier września 2025. Produkcja, tak jak przewidywano, okazała się sukcesem komercyjnym, gdzie na samym Steamie w szczycie grało ponad 300 tysięcy graczy. Jednocześnie Borderlands 4 okazał się fatalnym dziełem pod względem technicznym, co nie przeszkodziło jednak jej otrzymać wysokich ocen od recenzentów. Tymczasem szef studia Gearbox Software w ostatnim czasie stał się aż nadto aktywny na swoim profilu na platformie X.
Szef studia Gearbox Software, Randy Pitchford, w długim wywodzie na platformie X stara się przekonać graczy, że Borderlands 4 jest bardzo dobrze zoptymalizowany, a problemy z działaniem gry mają wynikać przede wszystkim z uporczywej chęci ustawienia wysokich detali i rozdzielczości na "kilkuletnich komputerach". Problem w tym, że Borderlands 4 potrafi rozczarowująco działać nawet na topowej karcie GeForce RTX 5090.
Recenzja Borderlands 4 - Gearbox wyprowadza serię z Pandory, dorzuca Unreal Engine 5 i próbuje przywrócić jej dawną chwałę
Borderlands 4 to gra posiadająca otwarty świat i jednocześnie zbudowana na silniku Unreal Engine 5. Duet ten już nie raz doprowadzał graczy i testerów do szewskiej pasji, gdy takie produkcje działały po prostu fatalnie, nie oferując jednocześnie niczego spektakularnego w warstwie graficznej. Pierwsze testy wydajności Borderlands 4 pokazały, że nawet topowa karta graficzna GeForce RTX 5090 ma problemy z utrzymaniem odpowiednio wysokiej płynności na maksymalnych ustawieniach graficznych. Natywne 4K jest niemożliwe do osiągnięcia, konieczne jest posiłkowanie się DLSS, najlepiej w połączeniu z Multi Frame Generation.
Every PC gamer must accept the reality of the relationship between their hardware and what the software they are running is doing.
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) September 15, 2025
There are a few real issues, but they are affecting a very, very small percentage of users. We are fixing those and many are already fixed.
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) September 15, 2025
Use DLSS. It’s great. The game was built to take advantage of it. This is not a competitive FPS. And, I have been led to believe that in a blind test that humans cannot detect any input lag. In my own demonstrates and experiments, I believe this is true.
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) September 15, 2025
Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR
Choć mnóstwo graczy ma równie sporo zarzutów odnośnie fatalnej wręcz optymalizacji, szef studia Gearbox Software, odpowiedzialnego za Borderlands 4, zdaje się lepiej wiedzieć w czym tkwi problem. Okazuje się bowiem, że w swoich kwiecistych wypowiedziach, Randy Pitchford wychwala optymalizację oraz ogólny stan techniczny gry. Problemem mają być najwyraźniej sami gracze, którzy z uporem maniaka chcą uruchomić grę na swoich "2-3-letnich zestawach komputerowych" w rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych. W gąszczu wypowiedzi można nawet wyłapać kwiatki pokroju, że Borderlands 4 jest grą premium dla graczy premium, co ma oznaczać, że dopiero posiadając komputer za pięciocyfrową sumę będziesz w stanie docenić kunszt stojący za najnowszą częścią Borderlands. Randy Pitchford ma prostą radę. Jak gra działa słabo, obniż detale i rozdzielczość, posiłkuj się koniecznie jedną z metod skalowania (w postach przytoczono akurat przykład DLSS). Jeśli to nie pomaga, to może pora wymienić te stare 2-3-letnie komputery na coś świeższego...
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce GTX 2080 Ti - oto nigdy nie wydany układ z 12 GB VRAM. Ma lepszą specyfikację niż GeForce RTX 2080 Ti
14
AMD FSR 4 wykorzystujące instrukcje INT8 można uruchomić na kartach Radeon RX 7000 i RX 6000, a także GeForce RTX 3000
32
NVIDIA będzie pierwszym klientem litografii TSMC A16. Nadchodzą duże zmiany we współpracy gigantów na najbliższe lata
22
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
21