Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę

Damian Marusiak | 16-09-2025 16:00 |

Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radęKilka dni temu zadebiutowała gra Borderlands 4, która od dawna określana była mianem jednej z największych premier września 2025. Produkcja, tak jak przewidywano, okazała się sukcesem komercyjnym, gdzie na samym Steamie w szczycie grało ponad 300 tysięcy graczy. Jednocześnie Borderlands 4 okazał się fatalnym dziełem pod względem technicznym, co nie przeszkodziło jednak jej otrzymać wysokich ocen od recenzentów. Tymczasem szef studia Gearbox Software w ostatnim czasie stał się aż nadto aktywny na swoim profilu na platformie X.

Szef studia Gearbox Software, Randy Pitchford, w długim wywodzie na platformie X stara się przekonać graczy, że Borderlands 4 jest bardzo dobrze zoptymalizowany, a problemy z działaniem gry mają wynikać przede wszystkim z uporczywej chęci ustawienia wysokich detali i rozdzielczości na "kilkuletnich komputerach". Problem w tym, że Borderlands 4 potrafi rozczarowująco działać nawet na topowej karcie GeForce RTX 5090.

Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę [1]

Recenzja Borderlands 4 - Gearbox wyprowadza serię z Pandory, dorzuca Unreal Engine 5 i próbuje przywrócić jej dawną chwałę

Borderlands 4 to gra posiadająca otwarty świat i jednocześnie zbudowana na silniku Unreal Engine 5. Duet ten już nie raz doprowadzał graczy i testerów do szewskiej pasji, gdy takie produkcje działały po prostu fatalnie, nie oferując jednocześnie niczego spektakularnego w warstwie graficznej. Pierwsze testy wydajności Borderlands 4 pokazały, że nawet topowa karta graficzna GeForce RTX 5090 ma problemy z utrzymaniem odpowiednio wysokiej płynności na maksymalnych ustawieniach graficznych. Natywne 4K jest niemożliwe do osiągnięcia, konieczne jest posiłkowanie się DLSS, najlepiej w połączeniu z Multi Frame Generation.

Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR

Choć mnóstwo graczy ma równie sporo zarzutów odnośnie fatalnej wręcz optymalizacji, szef studia Gearbox Software, odpowiedzialnego za Borderlands 4, zdaje się lepiej wiedzieć w czym tkwi problem. Okazuje się bowiem, że w swoich kwiecistych wypowiedziach, Randy Pitchford wychwala optymalizację oraz ogólny stan techniczny gry. Problemem mają być najwyraźniej sami gracze, którzy z uporem maniaka chcą uruchomić grę na swoich "2-3-letnich zestawach komputerowych" w rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych. W gąszczu wypowiedzi można nawet wyłapać kwiatki pokroju, że Borderlands 4 jest grą premium dla graczy premium, co ma oznaczać, że dopiero posiadając komputer za pięciocyfrową sumę będziesz w stanie docenić kunszt stojący za najnowszą częścią Borderlands. Randy Pitchford ma prostą radę. Jak gra działa słabo, obniż detale i rozdzielczość, posiłkuj się koniecznie jedną z metod skalowania (w postach przytoczono akurat przykład DLSS). Jeśli to nie pomaga, to może pora wymienić te stare 2-3-letnie komputery na coś świeższego...

Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę [2]

Źródło: X@ DuvalMagic (Randy Pitchford)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 88

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.