Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Karty graficzne

Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajności

Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajności

Końcówka wakacji obrodziła w premiery gier na PC oraz konsolach obecnej generacji. Najpierw dostaliśmy Black Myth: Wukong, który zaoferował świetnej jakości oprawę graficzną i wysokie wymagania sprzętowe, ale i tak okazał się sukcesem sprzedażowym (ostatnie dane mówią o ponad 18 milionach egzemplarzy). Chwilę później dostaliśmy Star Wars Outlaws, któremu z kolei oberwało się za stan techniczny. Potem, na PlayStation 5, dostaliśmy platformówkę Astro Bot i finalnie zakończyliśmy falę premier...

Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery

Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery

Już za tydzień odbędzie się premiera gry Black Myth: Wukong, która przez wielu graczy jest chyba najbardziej wyczekiwaną produkcją tego roku. Od momentu zapowiedzi Black Myth: Wukong wzbudził spore zainteresowanie - zarówno tematyką (chińskie mitologie, co jest bardzo rzadko eksplorowane w grach AAA) jak również jakością oprawy graficznej. Za to drugie odpowiada silnik Unreal Engine 5, który pozostaje tworem trudnym do ujarzmienia przez developerów. Czy w przypadku nadchodzącej gry akcji dostaniemy...

Pięć lat temu Battlefield V wprowadził ray tracing do świata gier komputerowych. Jak dzisiaj wyglądają wymagania sprzętowe gry?

Pięć lat temu Battlefield V wprowadził ray tracing do świata gier komputerowych. Jak dzisiaj wyglądają wymagania sprzętowe gry?

Był chłodny wieczór 20 listopada 2018 roku, minuta po północy naszego czasu. W siedzibach Electronic Arts i NVIDII zakończyły się ostatnie przygotowania do premiery, która otworzyła nowy rozdział w historii grafiki komputerowej. Battlefield V jako pierwszy wprowadził śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, chociaż jeszcze w bardzo ograniczonym zakresie, jeżeli spojrzymy na współczesne produkcje. Wówczas wielu obserwatorów zakładało, że technika ray tracingu będzie sezonową ciekawostką i zostanie...

NVIDIA LDAT - Nowa metoda mierzenia wydajności kart graficznych

NVIDIA LDAT - Nowa metoda mierzenia wydajności kart graficznych

Karty graficzne GeForce RTX 3000 bazujące na architekturze Ampere zbliżają się wielkimi krokami, jednak NVIDIA oprócz przygotowywania układów nowej generacji, zajmowała się ostatnio również kilkoma ciekawostkami. Jedną o nazwie LDAT otrzymałem niedawno do sprawdzenia. Dokładniej rzecz ujmując jest to niewielkie urządzenie nakładane na matrycę monitora i bezpośrednio połączone z myszką, stworzone do mierzenia opóźnienia jakie zachodzi między kliknięciem lewego przycisku (tzn. strzałem z broni),...

Test karty graficznej Inno3D GeForce RTX 2080 SUPER iChill X3 Ultra

Test karty graficznej Inno3D GeForce RTX 2080 SUPER iChill X3 Ultra

Karty graficzne Inno3D stosunkowo często goszczą na naszych łamach, jednak przeważnie otrzymywałem modele ze średniej albo niższej półki, co mogło budować wizerunek producenta jako dostawcy niezbyt zaawansowanych konstrukcji. Wrażenie po stokroć mylące, ponieważ Inno3D posiada w swoich zasobach również modele przeznaczone dla największych entuzjastów, które rozmachem dorównują nawet MSI Lightning czy limitowanym ASUS ROG Strix. Bohaterem dzisiejszej mini-recenzji jest właśnie taki flagowiec,...

Inno3D GeForce GTX 1660 Ti Gaming OC X2 - Test karty graficznej

Inno3D GeForce GTX 1660 Ti Gaming OC X2 - Test karty graficznej

Ostatnimi czasy w średnim segmencie pojawiło się mnóstwo kart graficznych NVIDII, nastąpiła wręcz prawdziwa klęska urodzaju i tsunami nowych konstrukcji, dodatkowo uzupełnionych wersjami SUPER będących po prostu szybszymi odmianami zaledwie kilkumiesięcznych Turingów. Skutkiem tego przeciętnego kupującego czeka nieprawdopodobnie trudne zadanie, ponieważ obok GeForce GTX 1650 / 1660 (także w wersjach SUPER) występuje jeszcze GeForce GTX 1660 Ti, natomiast doliczając ofertę konkurencji w przedziale...

Inno3D GeForce GTX 1660 - Recenzja taniej wersji niereferencyjnej

Inno3D GeForce GTX 1660 - Recenzja taniej wersji niereferencyjnej

GeForce GTX 1660 jest jednym ze słabszych przedstawicielem rodziny Turingów, pozbawionym dodatkowych jednostek obliczeniowych (RT i Tensor Core), będąc odpowiednikiem szalenie popularnego GeForce GTX 1060. W momencie premiery średniak NVIDII zaliczył raczej twarde lądowanie, ponieważ cena względem wydajności okazała się kiepsko skalkulowana, zwłaszcza w obliczu niewiele droższego GeForce GTX 1660 Ti oferującego wyraźnie lepsze osiągi... Trochę czasu od tamtego momentu upłynęło, producenci dokonali...

Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC - Test najtańszego RTX 2080

Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC - Test najtańszego RTX 2080

Chyba już wszyscy producenci zdążyli zaprezentować autorskie wariacje topowych Turingów, można zatem dowolnie przebierać w najróżniejszych modelach, wśród których nie brakuje ciekawych propozycji od bardziej egzotycznych marek. Flagowe konstrukcje MSI czy ASUS kilkukrotnie testowaliśmy na łamach PurePC, wiadomo czego należy się spodziewać po Gamingach albo Strixach, toteż dzisiaj dla odmiany postanowiłem sięgnąć po propozycję mniej znanego dostawcy. Karta graficzna Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC...

NVIDIA GeForce RTX 2070, 2080 i 2080 Ti - Architektura i specyfikacja

NVIDIA GeForce RTX 2070, 2080 i 2080 Ti - Architektura i specyfikacja

Premiera kart graficznych GeForce RTX 2080 i GeForce RTX 2080 Ti napędzanych układami TU104 i TU102 zbliża się wielkimi krokami, niemniej wiele szczegółów technicznych pozostawało dotychczas okrytych tajemnicą. Architektura Turing wprowadza sporo innowacyjnych rozwiązań, dlatego przed faktycznym debiutem nowych GPU dobrze byłoby omówić przynajmniej najważniejsze zmiany oraz technologie, które bezpośrednio wpływają na podniesienie wydajności. Jednocześnie możemy też potwierdzić specyfikację GeForce...

Radeon RX Vega 64 vs Radeon R9 Fury X - Testy zegar w zegar

Radeon RX Vega 64 vs Radeon R9 Fury X - Testy zegar w zegar

Jeśli uważnie przeglądacie testy kart graficznych na PurePC, zapewne widzieliście już porównanie zegar w zegar Radeona RX Vega 64 oraz Radeona Fury X, które przygotowałem przy okazji testowania topowej Vegi. Temat najchętniej uznałbym za zamknięty, jednak ciągle otrzymuję na Facebooku i skrzynkę mailową prośby o wykonanie takiego zestawienia... Postanowiłem więc umieścić wyniki w osobnym wpisie, skoro potrafią umknąć uwadze czytelników pośród dziesiątek podstron innego artykułu. Samo porównanie...

Test wydajności Rise of the Tomb Raider - patch dla AMD Ryzen

Test wydajności Rise of the Tomb Raider - patch dla AMD Ryzen

Wyniki wydajności Rise of the Tomb Raider na procesorach AMD Ryzen i kartach graficznych NVIDII, były w mediach branżowych tematem szeroko komentowanym, zwłaszcza kiedy zostało udowodnione, że powyższe połączenie działa znacznie poniżej teoretycznych możliwości. Sprawdziłem to zjawisko wykorzystując podkręcone wersje GeForce GTX 1060 oraz Radeon RX 480, co tylko potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia - dowolny procesor AMD Ryzen zwyczajnie „zamulał” w towarzystwie GPU konkurencji. Sprawa nabrała...

3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych

3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych

Wczoraj w godzinach wieczornych 3DMark oficjalnie umożliwił ściągnięcie nowego technologicznego dema, które testuje wydajność kart graficznych w trybie DirectX 12. Dodatek nazywa się „Time Spy” wykorzystując większość atutów niskopoziomowego API Microsoftu, między innymi opcję Explicit Multi-Adapter odpowiadającą za łączenie kart graficznych oraz asynchroniczne obliczenia będące mocną stroną układów AMD. Całość została podobno napisana od podstaw na zupełnie nowym silniku, więc powinna...

Darmowy G-Sync? Sprawdziliśmy czy to naprawdę działa... i działa!

Darmowy G-Sync? Sprawdziliśmy czy to naprawdę działa... i działa!

Tydzień temu informowaliśmy Was o plotkach dotyczących rzekomej możliwości uruchomienia funkcjonalności G-Sync w monitorach nie posiadających tego modułu. Rewelacje zostały opublikowane na blogu programisty ukrywającego się pod pseudonimem Gamenab. Mimo początkowej euforii, szybko wszystkich ogarnął sceptycyzm związany z niepowodzeniami uruchomienia cudownie odblokowanej funkcji. Rzesze graczy z całego świata zaczęły wertować specyfikacje swoich monitorów i pożyczać od znajomych kable DisplayPort,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.