Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

ray tracing

Intel Nova Lake - Nie wszystkie procesory nowej generacji zaoferują zintegrowane układy graficzne z obsługą Ray Tracingu

Intel Nova Lake - Nie wszystkie procesory nowej generacji zaoferują zintegrowane układy graficzne z obsługą Ray Tracingu

Obecnie Intel przygotowuje się do premiery procesorów Panther Lake (Core Ultra 300), które zasilają nową generację laptopów oraz niewielkich zestawów komputerowych (Mini PC). W międzyczasie trwają prace nad kolejną generacją, która zostanie wprowadzona zarówno do desktopów jak i notebooków. Mowa o rodzinie Nova Lake, w skład której wejdą układy Core Ultra 400. Choć do ich premiery pozostał jeszcze blisko rok, producent stale nad nimi pracuje. Najnowsze aktualizacje dla repozytoriów Linuksa dają...

NVIDIA udostępnia demo Bonsai Diorama z RTX Mega Geometry i pełnym path tracingiem w Unreal Engine 5.6.1

NVIDIA udostępnia demo Bonsai Diorama z RTX Mega Geometry i pełnym path tracingiem w Unreal Engine 5.6.1

NVIDIA właśnie udostępniła do pobrania demonstrację techniczną, która może zmienić postrzeganie tego, co jest możliwe w renderowaniu czasu rzeczywistego. Nowe efektowne demo graficzne, to także praktyczny pokaz rozwiązania problemu, który od lat dręczył deweloperów pracujących z najnowszymi silnikami graficznymi. Teraz każdy posiadacz karty GeForce RTX może sprawdzić na własnej skórze, jak działa ta innowacja w połączeniu z path tracingiem i pełnym DLSS 4.

Unreal RTX Remix pozwala zagrać w legendarny tytuł z 1998 roku z Ray Tracingiem i innymi efektami, ale tylko w single player

Unreal RTX Remix pozwala zagrać w legendarny tytuł z 1998 roku z Ray Tracingiem i innymi efektami, ale tylko w single player

Jesteśmy już całkiem blisko trzydziestolecia jednego z najbardziej przełomowych FPS-ów, jakie kiedykolwiek powstały (a i w całej branży plasuje się pod tym kątem dość wysoko). Nim jednak do niego dojdzie, zapewne dostaniemy jeszcze kilka interesujących projektów od społeczności. Jeżeli chodzi o najnowsze przedsięwzięcia, na pewno wart uwagi jest Unreal RTX Remix. Oferuje on sporo nowoczesnych rozwiązań, które docelowo uatrakcyjnią kolejne przejście klasyka.

Dying Light: The Beast - Techland zaprezentował plan rozwoju gry. W drodze Ray Tracing, New Game+, wyższy poziom trudności i inne

Dying Light: The Beast - Techland zaprezentował plan rozwoju gry. W drodze Ray Tracing, New Game+, wyższy poziom trudności i inne

Nowy tytuł od wrocławskiego studia był jedną z najbardziej oczekiwanych pozycji jesieni. I trzeba przyznać, że choć nie okazała się ona idealna, odniosła trudny do podważenia sukces. I to zarówno pod kątem sprzedaży, jak i opinii lwiej części graczy. To jednak nie koniec rozwoju Dying Light: The Beast - fakt faktem, wiele elementów jeszcze pozostaje do potencjalnego wprowadzenia. Dlatego też dostaliśmy roadmap na najbliższe tygodnie.

Nowy iPad Pro z czipem Apple M5. Tandem OLED z ProMotion, autorskie czipy łączności, Adaptive Sync i iPadOS 26

Nowy iPad Pro z czipem Apple M5. Tandem OLED z ProMotion, autorskie czipy łączności, Adaptive Sync i iPadOS 26

Przedsiębiorstwo Apple przedstawiło kilka nowych produktów opartych na czipie Apple M5, z których MacBook Pro został już omówiony na PurePC. Teraz weźmiemy na tapet tytułowego tableta z serii iPad Pro, który występuje w dwóch wariantach. Każdy z nich ma naprawdę smukłą konstrukcję, ekran Tandem OLED ze zmiennym odświeżaniem, świeże standardy łączności, wspiera rysiki tej firmy, a także ma port Thunderbolt. Najlepsza konfiguracja to 16 GB RAM i 2 TB na dane.

Czip Apple M5 zadebiutował. Lepsza obsługa AI i Ray Tracingu oraz usprawniona pamięć RAM. Omówienie i porównanie z M3 i M4

Czip Apple M5 zadebiutował. Lepsza obsługa AI i Ray Tracingu oraz usprawniona pamięć RAM. Omówienie i porównanie z M3 i M4

Nadszedł wyczekiwany przez wiele osób dzień, w którym firma Apple prezentuje nowe produkty. W ich skład wchodzą zarówno urządzenia elektroniczne, jak i nowy mobilny chip, którego omówieniem zajmiemy się w tym materiale. Apple M5 skupia się w dużej mierze na lepszej obsłudze sztucznej inteligencji, na co wpływa nowa architektura GPU, która wykorzystuje specjalne akceleratory. Mamy też udoskonalony NPU, lepszą obsługę Ray Tracingu i wyższą ogólną wydajność graficzną.

Intel Panther Lake - Oficjalna zapowiedź nowych procesorów dla laptopów. Cougar Cove, Darkmont i Xe3 na pokładzie

Intel Panther Lake - Oficjalna zapowiedź nowych procesorów dla laptopów. Cougar Cove, Darkmont i Xe3 na pokładzie

Formalny debiut procesorów Intel Panther Lake odbędzie się za kilka miesięcy. Nowa generacja, oferowana pod serią Intel Core Ultra 300, zaoferuje nową mikroarchitekturę dla rdzeni Performance oraz Efficient, jak również kompletnie nowy, zintegrowany układ graficzny, oparty na architekturze Xe3. Panther Lake wprowadzi także sporo innych udoskonaleń, jak zaktualizowany kontroler pamięci czy NPU 5. generacji. Podczas Intel Tech Tour, które niedawno się odbyło w Arizonie, omówiono pierwsze szczegóły na...

Intel Xe3 - Analiza nowej architektury dla układów graficznych w Intel Panther Lake. Zapowiedź XeSS Multi Frame Generation

Intel Xe3 - Analiza nowej architektury dla układów graficznych w Intel Panther Lake. Zapowiedź XeSS Multi Frame Generation

Dzisiaj Intel oficjalnie omawia szczegóły procesorów Panther Lake, głównie pod względem prezentacji mikroarchitektury Cougar Cove / Darkmont oraz architektury Xe3 dla zintegrowanych układów graficznych. Już poprzednia generacja - Intel ARC 130V oraz ARC 140V, które oparto na architekturze Xe2 (generacja Lunar Lake) potrafiła zaoferować bardzo przyzwoite wyniki w grach, przy zbalansowanych odpowiednio ustawieniach graficznych. Nowa architektura Xe3 idzie o krok dalej, a Intel zapowiada że nadchodząca seria...

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Opcja Ultra+ do 4K / 240 FPS wymaga karty graficznej GeForce RTX 5080

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Opcja Ultra+ do 4K / 240 FPS wymaga karty graficznej GeForce RTX 5080

Już jutro odbędzie się premiera Battlefield 6. To będzie największa premiera tego miesiąca i zdecydowanie tytuł, który będzie w stanie powalczyć z nadchodzącym Call of Duty: Black Ops 7 o portfele oraz zainteresowanie graczy. W ostatnich tygodniu studio EA DICE dwukrotnie podawało wymagania sprzętowe dla komputerowej wersji Battlefielda 6. Początkowo dotyczyły one bety, by później zaktualizować je o pełną wersję. Niespodziewanie, nastąpiła kolejna aktualizacja, wprowadzając czwarty zestaw wymagań...

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation

W ostatnich latach nie brakowało na rynku gier, w których na pierwszy plan wysuwał się motyw zombie. Polskie studio Techland z powodzeniem rozwija serię Dying Light, gdzie w przypadku pierwszej części pokazano jak powinno się wspierać tytuł w długim okresie czasu. Kilka lat temu do sprzedaży wprowadzono Dying Light 2: Stay Human, które już bardziej podzieliło społeczność. Nie wszyscy byli zadowoleni ze zmian jakie wprowadzono do gry. W międzyczasie do sprzedaży trafił Dead Island 2, który oferował...

Arm C1 oraz Mali G1 - nowe serie rdzeni i układów graficznych dla smartfonów i tabletów. Lepsza obsługa AI i Ray Tracingu

Arm C1 oraz Mali G1 - nowe serie rdzeni i układów graficznych dla smartfonów i tabletów. Lepsza obsługa AI i Ray Tracingu

Postęp związany z AI jest widoczny także w mobilnym świecie. Aktualnie wiele firm zmierza w stronę chipów, które będą w stanie odpowiednio dobrze, a zarazem lokalnie obsłużyć różne usługi z tego segmentu. Arm zaprezentowało nowe rdzenie z serii C1, które skupiają się właśnie na tym aspekcie, a które znajdą się na pokładzie nadchodzących procesorów dla smartfonów. Przedstawiono też układy graficzne, które oprócz lepszej obsługi AI celują w wydajniejszą obsługę Ray Tracingu.

Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu

Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu

Do premiery nowej generacji konsoli Sony PlayStation 6 zostały jeszcze przynajmniej dwa lata z hakiem (spodziewany debiut jesienią 2027 roku). Pomału wchodzi zatem w okres, gdy w sieci będzie się pojawiać coraz więcej mniej lub bardziej prawdopodobnych informacji o konsoli. Ostatnio informowaliśmy o kwestii napędu Ultra HD Blu-ray w PlayStation 6. Z tych informacji jasno wynikało, że Sony zamierza kontynuować politykę z obecnej generacji PS5 (Slim i Pro). Tymczasem w sieci pojawiły się doniesienia na...

Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności

Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności

Krakowskie studio Bloober Team w ostatnim czasie okazuje się być wyjątkowo płodne. Raptem w zeszłym roku otrzymaliśmy dobrze przyjęty remake Silent Hill 2, a już teraz na rynku zadebiutował autorski survival horror (choć pod kątem mechanik widać mnóstwo zapożyczeń z serii Dead Space, Silent Hill czy Resident Evil) Cronos: The New Dawn. Jest to również kolejna gra wydana w ostatnim czasie (i nie ostatnia, bo już za chwilę Silent Hill f) na silniku Unreal Engine 5. Studio już wcześniej nabrało trochę...

Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V

Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V

Kilka lat temu Battlefield V był w zasadzie pionierem we wprowadzaniu Ray Tracingu. Gra debiutowała w podobnym czasie co pierwsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 2000 z generacji Turing i była to chyba pierwsza gra, którą tak mocno promowano (na PC) tematyką śledzenia promieni. Po premierze oczywiście szybko okazało się jak bardzo sprzęto-żerna jest ta technologia i mało który PC w ogóle mógł sobie pozwolić na odpalenie maksymalnych ustawień graficznych w wyższej rozdzielczości niż Full HD....

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2

Dying Light: The Beast pierwotnie miał ukazać się 22 sierpnia, jednak na kilka tygodni przed debiutem ogłoszono opóźnienie do 19 września tego roku. Powodem była chęć dopracowania gry pod względem technicznym, co wynikło z opinii dziennikarzy, którzy mieli okazję zagrać w wersję preview. Teraz do premiery pozostało nieco ponad dwa tygodnie i Techland zdecydował się opublikować oficjalne wymagania sprzętowe swojej gry. Co ciekawe, wymagania dotyczą zarówno desktopów jak i notebooków.

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Battlefield 6 w ostatnich tygodniach był intensywnie testowany przez społeczność graczy, zarówno tych grających na komputerach jak i konsolach. Studio EA DICE, które jest głównym producentem tytułu, obecnie wprowadza ostatnie poprawki przed październikową premierą gry. Jeszcze przed startem beta-testów, producent ogłosił wymagania sprzętowe Battlefielda 6. Teraz zostały one uzupełnione o dodatkowe informacje. Potwierdzono również cechy komputerowej wersji gry.

3DMark Solar Bay Extreme - nowy test, który sprawdzi obsługę Ray Tracingu. Dostępny dla Windowsa, Androida i macOS

3DMark Solar Bay Extreme - nowy test, który sprawdzi obsługę Ray Tracingu. Dostępny dla Windowsa, Androida i macOS

UL Solutions zaprezentowało nowy test, który wchodzi w skład pakietu 3DMark. Wariant Solar Bay był już co prawda dostępny od jakiegoś czasu, ale firma postanowiła go jeszcze bardziej podkręcić, ponieważ podzespoły z biegiem lat stają się wydajniejsze, a główny aspekt pomiarowy tego testu, czyli śledzenie promieni (ang. Ray Tracing), jest coraz lepiej obsługiwany także przez mobilne chipy. Nowość można już pobrać na jednej z kilku obsługiwanych platform.

MediaTek Dimensity 9500 zapowiada się niezwykle obiecująco. Nowy układ GPU ma zapewnić ogromny wzrost wydajności

MediaTek Dimensity 9500 zapowiada się niezwykle obiecująco. Nowy układ GPU ma zapewnić ogromny wzrost wydajności

Wygląda na to, że w najbliższym czasie raczej nie pojawi się zbyt dużo nowych flagowych urządzeń nastawionych na wysoką wydajność. Producenci najpewniej koncentrują się już na jednostkach kolejnej generacji, które mogą okazać się znacznie ciekawsze od poprzedników. Jak wynika z najnowszych doniesień, szczególnie interesująco może prezentować się nowe dzieło firmy MediaTek projektowane z myślą o przyszłych flagowcach chińskich gigantów.

Cyberpunk 2077 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla komputerów Apple Mac. Gra ruszy nawet na MacBooku Air z M1

Cyberpunk 2077 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla komputerów Apple Mac. Gra ruszy nawet na MacBooku Air z M1

Cyberpunk 2077 w tym tygodniu zadebiutuje na kolejnej platformie. CD Projekt RED oficjalnie potwierdził, iż ich najnowsze dzieło w wersji Ultimate Edition trafi 17 lipca (a więc już jutro) na komputery Mac. Tymczasem dzisiaj producent ogłosił wymagania sprzętowe oraz udzielił nieco konkretniejszych informacji na temat tego, w jakich ustawieniach graficznych gra będzie docelowo działać oraz czy nowe procesory Apple będą w ogóle wspierać Ray Tracing w grze studia.

Samsung Exynos 2500 - flagowy chip dla urządzeń z linii Galaxy przedstawiony. Firma stawia na AI i efektywność energetyczną

Samsung Exynos 2500 - flagowy chip dla urządzeń z linii Galaxy przedstawiony. Firma stawia na AI i efektywność energetyczną

Kolejny flagowy chip od marki Samsung wkroczył w fazę produkcji masowej, a przy okazji poznaliśmy dotyczące go szczegóły. Tym razem także mamy do czynienia z 10-rdzeniową jednostką, aczkolwiek wykonaną w innym procesie technologicznym. Koreańska firma nadal współpracuje z AMD, więc zintegrowany z chipem układ graficzny ponownie oparty jest na architekturze RDNA 3. Do tego możemy liczyć na wydajniejszy NPU. Zobaczmy, co zaoferuje nam szykowana nowość.

Architektura AMD UDNA da konsolom PlayStation 6 i kolejnemu Xbox spory wzrost wydajności w Ray Tracingu oraz AI

Architektura AMD UDNA da konsolom PlayStation 6 i kolejnemu Xbox spory wzrost wydajności w Ray Tracingu oraz AI

Branża gier przygotowuje się na kolejną rewolucję technologiczną. Firma AMD planuje wprowadzenie przełomowej architektury graficznej, która ma zmienić sposób działania nie tylko kart graficznych Radeon, ale również następnej generacji konsol do gier. Nowa technologia, łącząca dotychczas rozdzielone rozwiązania dla graczy i centrów danych, obiecuje znaczące zwiększenie wydajności w obszarach najważniejszych dla przyszłości gamingu.

DOOM: The Dark Ages na PC od dzisiaj z Path Tracingiem oraz DLSS Ray Reconstruction. NVIDIA chwali się wydajnością swoich kart

DOOM: The Dark Ages na PC od dzisiaj z Path Tracingiem oraz DLSS Ray Reconstruction. NVIDIA chwali się wydajnością swoich kart

DOOM: The Dark Ages zadebiutował na rynku w zeszłym miesiącu i była to kolejna produkcja, wymagająca m.in. karty graficznej ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu. Choć śledzenie promieni w postaci odbić czy globalnego oświetlenia jest dostępne od premiery, nowy DOOM wciąż musiał czekać na wdrożenie Path Tracingu. Ta ostatnia dostępna wyłącznie dla posiadaczy odpowiednio wydajnych PC, miała znacząco poprawić jakość wizualną gry. Dzisiaj aktualizacja w końcu trafiła do produkcji, a wraz z...

GTA 5 Enhanced Edition na PC otrzymuje kolejne opcje Ray Tracingu, w tym odbicia RT w wysokiej rozdzielczości

GTA 5 Enhanced Edition na PC otrzymuje kolejne opcje Ray Tracingu, w tym odbicia RT w wysokiej rozdzielczości

Komputerowe wydanie GTA 5 otrzymało kilka miesięcy temu wydanie Enhanced, które wprowadziło m.in. wsparcie dla Ray Tracingu, DLAA czy niektórych technik skalowania, tj. NVIDIA DLSS czy AMD FSR. W przypadku śledzenia promieni, RT zostało tutaj wykorzystane do ulepszenia globalnego oświetlenia (RTGI), cieni oraz odbić. Rockstar Games najwyraźniej nie poprzestał na dotychczasowych opcjach, ponieważ nowa aktualizacja wprowadza kolejne funkcjonalności dla śledzenia promieni, poprawiając ogólną jakość wizualną...

Laptop ASUS ProArt P16 z NVIDIA GeForce RTX 5070 jako przykład kompletnego rozwiązania do kreatywnej pracy

Laptop ASUS ProArt P16 z NVIDIA GeForce RTX 5070 jako przykład kompletnego rozwiązania do kreatywnej pracy

ASUS posiada w swojej ofercie bogate portfolio notebooków, które powinny trafić w gusta osób o różnych zainteresowaniach. Jeśli ktoś potrzebuje małego, smukłego i mobilnego laptopa, to do dyspozycji są serie takie jak ASUS Vivobook oraz ASUS Zenbook. W przypadku graczy producent oferuje z kolei wydajne serie ASUS TUF Gaming, ASUS ROG Strix (SCAR) oraz ASUS ROG Zephyrus, przy czym ostatnia jest obecnie już z pogranicza gamingu oraz pracy kreatywnej. Osoby poszukujące natomiast czegoś stricte do aplikacji,...

Wiedźmin 4 zaprezentowany na State of Unreal 2025. Pierwszy materiał pokazuje grę na PlayStation 5 z Ray Tracingiem

Wiedźmin 4 zaprezentowany na State of Unreal 2025. Pierwszy materiał pokazuje grę na PlayStation 5 z Ray Tracingiem

Studio CD Projekt RED oficjalnie ogłosiło grę Wiedźmin 4 na gali The Game Awards w grudniu 2024 roku. Od tamtej pory nastąpiła względna cisza w temacie nadchodzącej gry, choć oczywiście wiemy już chociażby o tym, że tym razem wcielimy się w Ciri, a sama gra budowana jest na najnowszej wersji silnika Unreal Engine - Unreal Engine 5.6. Wczoraj ogłoszono, że coś w temacie Wiedźmina 4 pojawi się na State of Unreal 2025. Tegoroczny panel dotyczący najpopularniejszego obecnie silnika otworzyła właśnie...

FBC: Firebreak, podobnie jak Alan Wake II, otrzyma na premierę Path Tracing. Do tego wszystkie funkcje NVIDIA DLSS 4

FBC: Firebreak, podobnie jak Alan Wake II, otrzyma na premierę Path Tracing. Do tego wszystkie funkcje NVIDIA DLSS 4

W przyszłym miesiącu na rynek trafi kolejna gra od studia Remedy Entertainment. Tym razem mowa o FBC: Firebreak, które jest spin-offem Control, nastawionym na potyczki sieciowe. Grę będzie można zarówno kupić na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, ale producent zaoferują ją również w usługach abonamentowych: Game Pass (PC / Xbox) oraz PlayStation Plus Extra / Premium. Mimo że jest to gra typowo sieciowa, Remedy Entertainment zamierza dopieścić wersję PC także pod względem wizualnym.

Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności

Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności

DOOM: The Dark Ages to kolejna duża produkcja, która pojawiła się na półkach sklepowych w 2025 roku. Kilka dni temu opublikowano recenzje, z których wynika że nowy DOOM jest solidną, choć w żadnym wypadku rewolucyjną produkcją. Jedni uważają, że uproszczenie map i pozbawienie elementów platformowych (w dużej mierze) jest zaletą, inni z kolei krytykują ten fakt. Biorąc pod uwagę, że nowy DOOM jest dostępny także w Game Passie, koszt samodzielnego sprawdzenia produkcji od id Software nie jest...

Tajemniczy układ AMD GFX13 znaleziony w jądrze Linuksa. Czy UDNA zakończy dominację NVIDII w ray tracingu i AI?

Tajemniczy układ AMD GFX13 znaleziony w jądrze Linuksa. Czy UDNA zakończy dominację NVIDII w ray tracingu i AI?

AMD szykuje przełom w grafice komputerowej, zapowiadając UDNA, czyli nową architekturę GPU, która ma zrewolucjonizować rynek w 2026 roku. Łącząc technologie dla gier i obliczeń, firma chce rzucić wyzwanie dominacji NVIDII. Czy UDNA zmieni sposób, w jaki gramy i pracujemy z danymi? Analizujemy potencjalny wpływ tej technologii na przyszłość kart graficznych, konsol i aplikacji profesjonalnych. Jakie możliwości otworzy przed graczami i deweloperami?

Nintendo Switch 2 rozczaruje w trybie mobilnym? Specyfikacja układu Nvidia T239 i wydajność w trybach docked/undocked

Nintendo Switch 2 rozczaruje w trybie mobilnym? Specyfikacja układu Nvidia T239 i wydajność w trybach docked/undocked

Nintendo Switch 2 to wyczekiwana ewolucja kultowej konsoli, która obiecuje więcej mocy, lepszą grafikę i nowe możliwości. Z procesorem Nvidia T239, obsługą DLSS i ray tracingu, konsola może stać się rewolucją w mobilnym graniu. Jednak różnice w wydajności między trybami docked i undocked, a także ograniczenia, jak brak VRR na HDMI, budzą pytania. Czy Switch 2 sprosta oczekiwaniom fanów i rywalizacji z handheldami jak Steam Deck?

Wymagania sprzętowe F1 25 PC, także do rozgrywki w 8K lub z włączonym Path Tracingiem. Do PT zalecany GeForce RTX 5080

Wymagania sprzętowe F1 25 PC, także do rozgrywki w 8K lub z włączonym Path Tracingiem. Do PT zalecany GeForce RTX 5080

Już 30 maja (bądź 27 maja, jeśli gracze zdecydują się na wybór edycji Deluxe) zadebiutuje kolejna edycja wyścigów od Codemasters - tym razem mowa oczywiście o F1 25. Tegoroczna odsłona, jako pierwsza, zaoferuje na PC m.in. obsługę Path Tracingu. Na około dwa tygodnie przed premierą, studio podzieliło się obszernymi wymaganiami sprzętowymi, które dotyczą nie tylko klasycznych rozdzielczości Full HD, QHD czy 4K, ale również 8K czy przy graniu w wirtualnej rzeczywistości.

MediaTek Dimensity 9400e zaprezentowany. Wydajny mobilny chip, który za moment znajdzie się w pierwszym smartfonie

MediaTek Dimensity 9400e zaprezentowany. Wydajny mobilny chip, który za moment znajdzie się w pierwszym smartfonie

Firma MediaTek zaprezentowała kolejny mobilny chip, który już wkrótce trafi na pokład pierwszego smartfona od realme. Nowość - tak jak pełnoprawna flagowa edycja - opiera się tylko na tzw. dużych rdzeniach, oferuje wydajniejszy układ graficzny od Dimensity 8400, a przy tym zapewnia dobre możliwości w zakresie nagrywania wideo. Tytułowy Dimensity 9400e będzie również ciekawą propozycją dla mobilnych graczy, a producent wspomina też o lepszym wsparciu dla modeli "AI".

NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine

NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine

Sceny wyrenderowane na bazie dema technologicznego NVIDIA Zorah od dłuższego czasu pojawiały się w materiałach promocyjnych kart graficznych GeForce RTX 5000 z rodziny Blackwell. Teraz jednak możemy przyjrzeć się im w pełnej krasie - amerykańska firma udostępniła całe demo do pobrania za darmo. Trzeba przyznać, że oprawa wizualna robi ogromne wrażenie, a grafika komputerowa coraz śmielej zbliża się do fotorealizmu.

F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC

F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC

Nie tak dawno temu firma Electronic Arts ujawniła grę F1 25, za którą standardowo już odpowiada studio Codemasters. Nowe F1 po raz pierwszy opuszcza starą generację, by finalnie zadebiutować wyłącznie na PC, PlayStation 5 (Pro) oraz Xbox Series. W tym roku Codemasters postawiło sobie za cel zaoferowanie jak najbardziej realistycznie wyglądającej odsłony i wszystko wskazuje na to, że cel uda się zrealizować... przynajmniej na PC. Do produkcji zaimplementowano bowiem Path Tracing.

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych

Nintendo potwierdziło oficjalnie, że konsola Switch 2 będzie obsługiwać technologie NVIDIA DLSS, G-Sync oraz ray tracing. Nowy model ma przynieść szereg zmian sprzętowych i programowych, wynikających ze współpracy z NVIDIĄ. Zapowiedziane funkcje wskazują na wyraźne zwiększenie możliwości graficznych w porównaniu do pierwszej generacji urządzenia. To może mieć istotny wpływ na przyszłe produkcje wydawane na tę platformę.

Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090

Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090

Aktualnie sytuacja w świecie dystrybucji opartych na jądrze Linux wygląda naprawdę dobrze. Spora część z nich bez problemu jest nam w stanie zastąpić system od Microsoftu - szczególnie w przypadku pracy, ale coraz częściej także w kwestii gier wideo. Tym razem na tapet weźmiemy dwie popularne odsłony, aby zobaczyć, jak wypadają na tle Windowsa. Pierwsza z nich oferuje same nowości ze świata pingwina, natomiast druga to bezpieczna i szeroko polecana opcja dla początkujących użytkowników. Mowa oczywiście...

Funkcjonalności laptopa ASUS ROG Strix SCAR 16 z NVIDIA GeForce RTX 5080, w tym DLSS 4 z Multi Frame Generation

Funkcjonalności laptopa ASUS ROG Strix SCAR 16 z NVIDIA GeForce RTX 5080, w tym DLSS 4 z Multi Frame Generation

Pomału do sprzedaży wchodzą najnowsze notebooki do gier oraz pracy kreatywnej, które napędzane są zarówno procesorami Intel Core Ultra jak również AMD Ryzen, a także układami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 5000 Laptop GPU z generacji Blackwell. Jednym z czołowych producentów, którzy jako pierwsi wprowadzają swoje nowości do sprzedaży jest firma ASUS. Wśród topowych modeli warto wyróżnić dwa urządzenia: ROG Strix SCAR 16 (G635) oraz ROG Strix SCAR 18 (G835), skierowane dla najbardziej wymagających...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.