Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

frame generation

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Wraz z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 2000 przyszła pora na coraz szersze wprowadzanie Ray Tracingu do gier. Jednymi z pierwszych gier, które doczekały się obsługi śledzenia promieni był Battlefield V oraz Control. Potem przyszła pora na kolejne gry, gdzie coraz częściej można było skorzystać z jednej bądź więcej opcji graficznych, ściśle powiązanych z RT. Naturalnym rozwojem Ray Tracingu wydaje się być wprowadzenie Path Tracingu, czyli jego bardziej rozbudowanej wersji. Nie od dzisiaj wiadomo,...

AMD FSR 3.1 - zapowiedziano nową wersję techniki. Wśród zalet jest oddzielenie upscalingu obrazu od generowania klatek

AMD FSR 3.1 - zapowiedziano nową wersję techniki. Wśród zalet jest oddzielenie upscalingu obrazu od generowania klatek

Już od blisko trzech lat na rynku obecna jest technika AMD FSR, która podobnie jak konkurencyjne NVIDIA DLSS, służy w pierwszej kolejności do upscalingu obrazu w grach komputerowych. Od dnia premiery, na komputery użytkowników trafiły trzy główne wersje techniki i szereg mniejszych aktualizacji. Firma AMD przygotowuje się do debiutu FSR 3.1, które wprowadzi istotne zmiany w jego funkcjonowaniu i jakości uzyskiwanego w ten sposób obrazu.

Banishers: Ghosts of New Eden z obsługą DLSS 3. Wzrost liczby klatek na sekundę jest znaczący

Banishers: Ghosts of New Eden z obsługą DLSS 3. Wzrost liczby klatek na sekundę jest znaczący

Gra Banishers: Ghosts of New Eden przypadła do gustu wielu krytykom. PC-towa wersja tytułu oscyluje aktualnie w okolicach średniej 80/100 na portalu Metacritic. Wynika z tego, że studio DON’T NOD dostarczyło udaną produkcję. Gra posiada także wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3, która będzie przydatna zwłaszcza dla osób planujących grać w rozdzielczości 4K, z wyższą częstotliwością odświeżania monitora. W takim przypadku można liczyć na znaczący wzrost liczby FPS-ów.

Starfield otrzymał nową aktualizację beta na Steam, dodającą obsługę technik AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Starfield otrzymał nową aktualizację beta na Steam, dodającą obsługę technik AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Starfield w momencie premiery oferował wsparcie wyłącznie dla techniki AMD FSR 2, z kolei w listopadzie zeszłego roku doszło także wsparcie dla NVIDIA DLSS wraz z Frame Generation. Na obsługę kolejnych wersji technik skalowania musieliśmy poczekać już znacznie dłużej. Dopiero teraz na Steamie pojawiła się aktualizacja (jeszcze w wersji beta), która rozszerza wsparcie dla takich rozwiązań na AMD FSR 3 oraz Intel XeSS. Pojawiły się już pierwsze testy porównawcze technik.

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Komputerowa wersja Horizon Forbidden West Complete Edition (a więc z dodatkiem Burning Shores) została zapowiedziana jeszcze w ubiegłym roku. Za port odpowiada studio Nixxes Software, współpracujące z firmą Guerllla. Sony potwierdziło właśnie datę premiery, a dodatkowo rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Choć drugi Horizon nie wspiera Ray Tracingu, nie zabraknie wielu innych funkcjonalności od wszystkich wiodących firm: NVIDII, AMD oraz Intela.

AMD Fluid Motion Frames już ogólnodostępne - wzrost wydajności we wszystkich grach pod DirectX 11 i DirectX 12

AMD Fluid Motion Frames już ogólnodostępne - wzrost wydajności we wszystkich grach pod DirectX 11 i DirectX 12

Dzisiaj debiutuje na rynku karta graficzna AMD Radeon RX 7600 XT i z tej okazji oczywiście wprowadzona została nowa paczka sterowników o oznaczeniu Adrenalin Edition 24.1.1. Obsługa debiutującego układu graficznego RDNA 3 to oczywiście nie jedyna nowość, ale kolejne zmiany będą już znacznie bardziej pożądane przez posiadaczy kart graficznych Radeon RX 6000, Radeon RX 7000 oraz procesorów APU ze zintegrowanymi układami graficznymi Radeon 700M. Mowa o wprowadzeniu techniki AMD Fluid Motion Frames.

Call of Duty: Modern Warfare III, Call of Duty Warzone i Farming Simulator 22 z obsługą AMD FSR 3 i Fluid Motion Frames

Call of Duty: Modern Warfare III, Call of Duty Warzone i Farming Simulator 22 z obsługą AMD FSR 3 i Fluid Motion Frames

Techniki skalowania w grach wideo stały się już praktycznie standardem, czy nam się to podoba czy nie. NVIDIA rozwija swoje DLSS (obecnie będące połączeniem Super Resolution, Frame Generation oraz Ray Reconstruction). AMD niedawno wprowadziło trzecią generację FSR, gdzie także zaimplementowano ichniejszą wersję Frame Generation o nazwie Fluid Motion Frames (choć AFMF może działać także niezależnie od samego skalowania FSR). Z kolei Intel działa nad swoją techniką XeSS. Najwięcej gier obsługuje...

AMD Fluid Motion Frames wychodzi z bety. Już wkrótce posiadacze kart Radeon otrzymają dostęp do finalnej wersji techniki

AMD Fluid Motion Frames wychodzi z bety. Już wkrótce posiadacze kart Radeon otrzymają dostęp do finalnej wersji techniki

AMD Fluid Motion Frames to pewnego rodzaju odpowiedź na konkurencyjne Frame Generation, będące częścią składową NVIDIA DLSS 3. Istnieje jednak w tym przypadku zasadnicza różnica. Technika AMD może być aktywowana z poziomu sterowników GPU, co sprawia, że jest dostępna nawet w tytułach, które nie wspierają FSR 3. Amerykańska firma przygotowuje się do premiery finalnej wersji FMF. Oficjalny debiut nastąpi już wkrótce.

Acer Nitro 5 z GeForce RTX 4060 jako przykład laptopa do gier, który oferuje solidne osiągi z pomocą techniki NVIDIA DLSS

Acer Nitro 5 z GeForce RTX 4060 jako przykład laptopa do gier, który oferuje solidne osiągi z pomocą techniki NVIDIA DLSS

Wraz z premierą układów graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU, w notebookach doczekaliśmy się solidnego wzrostu wydajności. Duża w tym zasługa nowej architektury Ada Lovelace, która nie tylko podniosła osiągi w zwykłej rasteryzacji, ale również pozwoliła na wykorzystanie najnowszych wersji techniki NVIDIA DLSS, której istotną częścią stał się Frame Generation. Pozwoliło to także tym słabszym notebookom (dla których kilkunasto- czy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty osiągów są na...

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Na rynku obecne są aktualnie dwie techniki generowania klatek, których zadaniem jest znaczące zwiększanie liczby FPS-ów w grach. Mowa oczywiście o rozwiązaniach autorskich NVIDII i AMD, które są częścią składową DLSS 3 i FSR 3. Według ostatnich doniesień, nad podobną techniką pracuje także Intel. Jeśli wszystko pójdzie po myśli amerykańskiej firmy, to XeSS ExtraSS będzie działał na kartach graficznych każdego producenta.

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Od pewnego już czasu weszliśmy w erę remake'ów czy remasterów, co zdecydowanie nie każdemu się podoba - i nie bez przyczyny. Poza odtwórczymi próbami zarobienia na niemal tym samym, znajdą się jednak pozycje z udanym podejściem do tej kwestii - nie tylko znakomicie przenosząc dany klasyk do dzisiejszej technologii, ale przy tym wszystkim dodając coś od siebie. W tym roku tak było z Resident Evil 4, ale i odświeżoną wersją kosmicznego survival horroru.

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

Póki co wsparcie dla techniki FSR 3 ogranicza się do zaledwie trzech gier. Wraz z upływem czasu powinno się to jednak zmieniać. Wątpliwe jest, by rozwiązanie AMD upowszechniło się docelowo bardziej niż konkurencyjne DLSS 3, ponieważ to karty NVIDII cieszą się większą popularnością. Ważnym krokiem jest jednak opublikowanie kodu źródłowego FSR 3 dla wszystkich zainteresowanych deweloperów, którzy pracują na API DirectX 12 i Unreal Engine 5.

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora to wedle opinii graczy i recenzentów przeciętna produkcja w pięknej oprawie graficznej. Deweloperzy z Massive Entertainment w zasadzie jeden do jednego przełożyli świat znany z filmów do gry. Oczywiście jakość oprawy graficznej sprawia, że tytuł ma swoje wymagania sprzętowe. Niestety jedyną dostępną opcją generowania klatek jest FSR 3. Pewien znany moder postanowił zaradzić tej kwestii i zaimplementował w grze DLSS 3.

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

Technika AMD Fluid Motion Frames ciągle jest w fazie eksperymentalnej. To pewnego rodzaju alternatywa dla konkurencyjnego DLSS 3, a także inne podejście do zagadnienia generowania dodatkowych klatek niż FSR 3. Jak to zwykle bywa w przypadku testowych rozwiązań, nie są one pozbawione pewnych problemów. Firma AMD pracuje jednak nad ich rozwiązaniem, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja dla AFMF.

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Path Tracing to w ocenie wielu ekspertów przyszłość w rozwoju grafiki komputerowej. Do niedawna poza zasięgiem konsumenckich kart graficznych, teraz trafia do pierwszych gier. Jednym ze sztandarowych przykładów jej zastosowania jest gra Cyberpunk 2077. Niestety jesteśmy dopiero w początkowym etapie rozwoju tej techniki, więc ma ona wiele mankamentów. Sam zrezygnowałem z jej używania podczas rozgrywki w produkcję studia CD Projekt RED.

Test wydajności Starfield PC - NVIDIA DLSS Frame Generation na ratunek wydajności. Czy najnowszy patch poprawia wydajność?

Test wydajności Starfield PC - NVIDIA DLSS Frame Generation na ratunek wydajności. Czy najnowszy patch poprawia wydajność?

Najnowszy patch do Starfield oficjalnie wprowadza obsługę techniki NVIDIA DLSS, uwzględniając także funkcję Frame Generation, mającą zapewnić kartom zielonych znaczne przyspieszenie. Jednocześnie sprawdziłem hucznie zapowiadane poprawki w optymalizacji, porównując wyniki premierowej oraz najnowszej wersji Starfield. Wszystko na przykładzie karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 4070, która posłuży za wyznacznik aktualnego stanu produkcji. Powinno to wystarczyć, żeby zobaczyć korzyści płynące z implementacji...

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield zadebiutował na rynku we wrześniu tego roku i bez wątpienia okazał się jedną z największych premier 2023 roku. Na chwilę obecną gra oferuje oficjalną obsługę techniki AMD FSR 2 na PC (konsole Xbox również korzystają z tego rozwiązania), natomiast NVIDIA DLSS została wprowadzona w ramach nieoficjalnej modyfikacji. Bethesda w końcu potwierdza finalizację prac nad implementacją DLSS i przy okazji wskazuje na kilka nowości, które pojawią się w najbliższym czasie.

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2, po długim oczekiwaniu, jest już dostępny zarówno na PC jak również konsolach obecnej generacji w postaci PlayStation 5 oraz Xbox Series. Jeszcze przed premierą sporą i gorącą dyskusję wywołały wymagania sprzętowe na PC. Te okazały się nadzwyczaj wysokie, choć jednocześnie na maksymalnych ustawieniach graficznych możemy liczyć na bardzo wysokiej jakości oprawę graficzną. Pomimo wysokich wymagań, Alan Wake 2 jest jednak dostępny również na względnie tanich konsolach. Jak bardzo...

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Dopiero co jesteśmy po premierze takich gier jak Assassin's Creed Mirage oraz Forza Motorsport, a jutro na rynek trafi kolejny duży tytuł. Tym razem mowa o Lords of the Fallen, czyli produkcji z gatunku tzw. "soulslike". Reboot gry o takim samym tytule zapowiada się całkiem dobrze, a w dodatku ma prezentować wysoką jakość oprawy graficznej, za co odpowiadać ma silnik Unreal Engine 5. Na chwilę przed premierą dowiedzieliśmy się, z jakich technik skalowania skorzysta gra.

AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje

AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje

Technika Fluid Motion Frames to odpowiedź AMD na konkurencyjne Frame Generation będące częścią DLSS 3. Rozwiązanie to zwiększa zauważalnie liczbę FPS-ów w grach, choć oczywiście nie da się w tej sytuacji uniknąć zwiększonego opóźnienia. Dzięki zastosowaniu pewnych modyfikacji, możliwe jest uruchomienie FMF także w przypadku materiałów wideo. Może to być przydatne zwłaszcza w przypadku treści nagrywanych w filmowych 24 FPS-ach.

Assassin's Creed Mirage i Lies of P z modem dodającym obsługę techniki NVIDIA DLSS 3

Assassin's Creed Mirage i Lies of P z modem dodającym obsługę techniki NVIDIA DLSS 3

Choć technika NVIDIA DLSS 3 trafia do coraz większej liczby tytułów, to wciąż nie jest branżowym standardem. Nie brakuje dużych produkcji, które jej nie wykorzystują. W takiej sytuacji często na scenę wkraczają moderzy. Tak było chociażby w przypadku Starfielda i wielu innych starszych gier. Wydane ostatnio Assassin’s Creed Mirage oraz Lies of P także domyślnie nie obsługują na razie DLSS 3, ale są już modyfikacje, które zmieniają ten stan rzeczy.

AMD Fluid Motion Frames z poziomu sterownika jest już dostępne dla kart graficznych Radeon RX 6000

AMD Fluid Motion Frames z poziomu sterownika jest już dostępne dla kart graficznych Radeon RX 6000

W ubiegły weekend informowaliśmy Was, że na kartach graficznych AMD Radeon RX 7000 można już sprawdzać działanie technologii Fluid Motion Frames (Frame Generation, interpolacja klatek) z poziomu sterownika graficznego i całkowicie poza techniką AMD FSR 3. Fluid Motion Frames można aktywować praktycznie w każdej grze, opartej na bibliotekach DirectX 11/12, jednak początkowo rozwiązanie to ograniczono do najnowszych układów RDNA 3. Teraz z możliwości AFMF skorzystają kolejne osoby.

AMD FSR 3 wraz z Frame Generation przetestowane na układach NVIDIA GeForce GTX z serii 10. Rezultaty są zaskakujące

AMD FSR 3 wraz z Frame Generation przetestowane na układach NVIDIA GeForce GTX z serii 10. Rezultaty są zaskakujące

Premiera najnowszej technologii od AMD, która ma na celu zwiększenie ilości FPS osiąganych w grach - czyli FSR 3 (FidelityFX Super Resolution 3) - jest już za nami, a pierwsze doniesienia napawają optymizmem. Dla przypomnienia technologia ta jest konkurencją dla DLSS od NVIDII, natomiast oferuje wsparcie także dla innych układów graficznych. Pewien użytkownik postanowił przetestować tę nowość na starszych kartach graficznych od Zielonych.

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

Witchfire, po bardzo długim okresie produkcji, trafił wreszcie 20 września do wczesnego dostępu na platformie Epic. Tytuł spotkał się raczej z ciepłym przyjęciem, choć przed deweloperami jeszcze sporo pracy. Na plus można także zaliczyć obsługę technik DLSS 2 i DLSS 3, ale włączenie tej ostatniej opcji nie zawsze przynosi spodziewany wzrost liczby klatek na sekundę. Możliwe, że element ten będzie poprawiony przed właściwą premierą.

AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum

AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum

W trakcie targów Gamescom, firma AMD ujawniła garść szczegółów na temat techniki FSR 3 (FidelityFX Super Resolution 3), której bazą jest zarówno upscaling obrazu jak również interpolacja klatek (AMD Fluid Motion Frames). Podczas sierpniowej konferencji potwierdzono, że na premierę FSR 3 będzie dostępny w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum, natomiast w drodze są kolejne gry (już wydane lub takie, które dopiero zadebiutują) ze wsparciem dla techniki. Dzisiaj w końcu doczekaliśmy się premiery...

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor zadebiutował w kwietniu tego roku, ale nie można powiedzieć, by premiera należała do specjalnie udanych (nie licząc samej sprzedaży, z której Electronic Arts jest bardzo zadowolone). Gra borykała się z wieloma problemami natury technicznej, a także z fatalną optymalizacją. Gracze PC mogli skorzystać wyłącznie z techniki AMD FSR 2, której implementacja nie należała do najlepszych. Z kolei konsolowi gracze krytykowali tryb Performance, w którym rozdzielczość obniżana była...

AMD planowało użyć gniazd 12VHPWR w nowych kartach RDNA 3. Co wpłynęło na zmianę decyzji?

AMD planowało użyć gniazd 12VHPWR w nowych kartach RDNA 3. Co wpłynęło na zmianę decyzji?

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego standardu dla zasilaczy ATX 3.0 upowszechniły się złącza 12VHPWR i problemy z nimi związane. Okazuje się, że również firma AMD rozważała wprowadzenie nowego typu złącz do swoich najnowszych kart graficznych Radeon z rodziny RDNA 3. Dodatkowo wiemy również, że obsługa AFMF (AMD Fluid Motion Frame) zostanie ograniczona w bardzo podobny sposób jak konkurencyjne rozwiązanie NVIDIA Frame Generation.

Fallout 4 - pokazano mod wprowadzający obsługę DLSS 3. Jest duża szansa na stabilne 60 klatek na sekundę

Fallout 4 - pokazano mod wprowadzający obsługę DLSS 3. Jest duża szansa na stabilne 60 klatek na sekundę

Fallout 4 to gra z poważnymi problemami optymalizacyjnymi, które nigdy nie zostały w pełni rozwiązane przez deweloperów. Liczba klatek na sekundę w bardziej rozbudowanych terenach miejskich potrafi spaść poniżej 60 niezależnie od posiadanej konfiguracji sprzętowej. Fani tytułu przez bardzo długi czas musieli znosić te niedogodności. Pojawiła się jednak nadzieja na to, że zostaną one już wkrótce przynajmniej częściowo rozwiązane.

NVIDIA GeForce RTX 4060 - nadchodzi premiera nowego układu graficznego. Producent ukazuje jego możliwości

NVIDIA GeForce RTX 4060 - nadchodzi premiera nowego układu graficznego. Producent ukazuje jego możliwości

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami NVIDII dotyczącymi wprowadzenia rodziny GeForce RTX 4060, na rynek trafiają kolejne karty z tej serii. Do tej pory doczekaliśmy się premiery modelu NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti 8 GB, więc przyszła pora na wersję bez dopisku "Ti". Oficjalna data debiutu omawianej karty graficznej z rodziny Ada Lovelace ma nastąpić już 29 czerwca bieżącego roku. Natomiast jeśli chodzi o cenę startową, to producent ustalił ją na 299 dolarów.

Test NVIDIA DLSS 3 Frame Generation i opóźnienień systemowych. Czy dodatkowe klatki wpływają na płynność obrazu?

Test NVIDIA DLSS 3 Frame Generation i opóźnienień systemowych. Czy dodatkowe klatki wpływają na płynność obrazu?

Wraz z premierą nowej generacji kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, producent wprowadził także technikę DLSS 3, która zawiera w sobie łącznie trzy funkcjonalności: DLSS Super Resolution (wcześniej znany jako DLSS 2), NVIDIA Reflex oraz Frame Generation, który potrafi nawet kilkukrotnie zwiększyć wydajność w obsługiwanych grach. W kontekście DLSS 3 najwięcej pytań, jakie się rodzi w sieci, dotyczy tego jak bardzo wzrasta input lag i jak to wpływa na faktyczne odczucia z grania. Na przykładzie...

The Elder Scrolls V: Skyrim - autor modyfikacji wprowadzającej do gry technikę NVIDIA DLSS 3 chwali się wzrostem wydajności

The Elder Scrolls V: Skyrim - autor modyfikacji wprowadzającej do gry technikę NVIDIA DLSS 3 chwali się wzrostem wydajności

Dzięki pracy modderów możliwe jest dodanie obsługi Ray Tracingu i DLSS do gier, które pierwotnie tych technik nie wspierają. Choć zazwyczaj obejmuje to starsze tytuły, to dzięki temu można odnotować znaczącą poprawę jakości oświetlenia, przy jednocześnie zadowalającym poziomie wydajności. Jeden z twórców przygotował modyfikację do gry The Elder Scrolls V: Skyrim, która wprowadza obsługę DLSS 3. Można liczyć na znaczący wzrost wydajności.

Forza Horizon 5 - zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 może powodować znaczące problemy podczas rozgrywki

Forza Horizon 5 - zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 może powodować znaczące problemy podczas rozgrywki

Gra Forza Horizon 5 otrzymała dwa dni temu wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Jak w każdym tego typu przypadku, po jej włączeniu można liczyć na wyraźny wzrost wydajności. Niestety pojawiły się także doniesienia o problemach, które mogą wystąpić na niektórych urządzeniach. Choć z ostateczną oceną należy poczekać na opinie pochodzące także od innych użytkowników, to najwyraźniej nie wszystko poszło zgodnie z planem.

Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5

Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5

NVIDIA DLSS 3 zadebiutowała w zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000. Obecnie dostępna jest dla trzech desktopowych kart: GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 oraz GeForce RTX 4070 Ti, a także nowej generacji notebooków z układami GeForce RTX 4000 Laptop GPU. W ostatnich miesiącach kolejne produkcje zyskiwały wsparcie dla DLSS Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex - wszystkie trzy elementy są częścią techniki znanej jako DLSS 3. Do takich gier jak Cyberpunk...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.