Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

directx 11

Intel ARC - nowe sterowniki graficzne zaoferują daleko idące optymalizacje w blisko 30 grach pod DirectX 11

Intel ARC - nowe sterowniki graficzne zaoferują daleko idące optymalizacje w blisko 30 grach pod DirectX 11

Choć od premiery kart graficznych Intel ARC minęło już sporo czasu (ich rynkowy debiut odbył się w większości w 2022 roku, dopiero w ubiegłym roku doszedł jeszcze ARC A580), to producent nieustannie usprawnia sterowniki, zwłaszcza pod kątem wydajności w nieco starszych grach, działających na bibliotekach DirectX 11 i wcześniejszych. W najbliższym czasie firma opublikuje nową paczkę sterowników dla Intel ARC i wygląda na to, że będzie to konkretny zestaw poprawek. Optymalizacje sięgną niemal...

Karty graficzne Intel ARC wraz z nowymi sterownikami mają nawet 300% wyższą wydajności w Assassin's Creed Unity

Karty graficzne Intel ARC wraz z nowymi sterownikami mają nawet 300% wyższą wydajności w Assassin's Creed Unity

Karty graficzne Intel ARC zadebiutowały w zeszłym roku, jednakże jakość sterowników jeszcze przez długi czas pozostawała sporo do życzenia. O ile w wielu produkcjach opartych na nowszych bibliotekach DirectX 12, karty Intel ARC działały zwykle zgodnie z ich specyfikacją, tak w starszych API wydajność często była poniżej oczekiwań. O tym, że Intel nieustannie pracuje nad jakością swoich sterowników świadczy najnowsza paczka. Oferuje ona naprawdę spory skok wydajności w jednej z najładniejszych...

Intel obiecuje prace nad poprawą wydajności kart graficznych ARC Alchemist w API DirectX 11 oraz starszych wersjach

Intel obiecuje prace nad poprawą wydajności kart graficznych ARC Alchemist w API DirectX 11 oraz starszych wersjach

Nad kartami graficznymi Intel ARC widnieją cały czas poważne problemy z działaniem - karty nie radzą sobie zbyt dobrze w środowisku DirectX 11 oraz starszych API, a jeden z czołowych producentów niereferencyjnych kart zrezygnował z kontynuowania prac nad autorskimi wersjami Intel ARC, głównie z powodu problemów z wydajnością oraz niejasnych informacji dotyczących cen. Wygląda na to, że producent w końcu zdał sobie sprawę z problemów, z którymi karty ARC się borykają.

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Istnieją produkcje i serie gier stricte konsolowych, których debiutu na pecetach niewielu się spodziewało, a jednak w ostatnim czasie nastąpiły. God of War zdecydowanie można zaliczyć do takiego ekskluzywnego grona. Przygody Kratosa od dawna stanowiły jedną z najmocniejszych marek w posiadaniu SONY, będącą prawdziwym system sellerem napędzającym sprzedaż kolejnych generacji PlayStation. Jak wypadła konwersja na komputery osobiste? Czy wymagania God of War PC mogą zawstydzić topowe maszyny? Biorąc...

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy zaobserwować wzmożoną aktywność NVIDII w temacie promowania oraz rozpowszechniania techniki DLSS, która stała się jedną z ważniejszych aspektów, charakteryzujących karty graficzne GeForce RTX. DLSS został znacząco usprawniony, a niedawno otrzymaliśmy wersję 2.3, która stara się w bardziej zauważalny sposób redukować efekty smużenia. Ponadto sama implementacja stała się łatwiejsza, jako że dedykowane wtyczki zostały przygotowane zarówno dla silnika...

Crysis Remastered vs Crysis Enhanced Edition – porównanie grafiki

Crysis Remastered vs Crysis Enhanced Edition – porównanie grafiki

Premiera Crysis Remastered na PC oraz konsolach obecnej generacji, tj. PlayStation 4 i Xboksie One, za nami i odświeżona wersja gry z 2007 roku okazała się srogim rozczarowaniem. Przygotowany przez studia Crytek i Saber Interactive remaster, bazujący na powstałych na silniku CryEngine 3 wersjach na PlayStation 3 i Xboksa 360 z 2011 roku, zawodzi od strony technicznej, szczególnie edycja na komputery osobiste, która pod względem optymalizacyjnym pozostawia wiele do życzenia. Również grafika Crysis Remastered,...

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Ostatnie dwa lata w świecie gier komputerowych bezapelacyjnie należały do nowej fali sieciowych shooterów - Fortnite i PUBG - oferujących szalenie popularny tryb rozgrywki nazwany battle royale, wprowadzany w późniejszym czasie to kolejnych produkcji pokroju Battlefield V czy Call of Duty. Bez wątpienia wciąż najpopularniejszym (lub przynajmniej jedną z najbardziej popularnych) tytułem pozostaje Fortnite (choć osobiście nie wiem co gracze w tym widzą). Co jakiś czas wprowadzane są kolejne nowości,...

Need for Speed: Heat - oficjalne wymagania sprzętowe wersji PC

Need for Speed: Heat - oficjalne wymagania sprzętowe wersji PC

Już za kilka tygodni zadebiutuje nowa część popularnej sagi Need for Speed. Mowa oczywiście o Heat, które chce połączyć tradycyjne zawody za dnia z nielegalnymi wyścigami w nocy. Choć w ostatnich latach marka mocno podupadła, a ostatni wydany tytuł (Payback) dostał niezbyt przychylne opinie, co w połączeniu z nachalnymi mikrotransakcjami sprawiło, że gra na rynku została chłodno przyjęta. Tym razem ma być bez takich udziwnień, ale czy Need for Speed Heat okaże się grą wartą wydanych pieniędzy...

Hitman 2 otrzyma obsługę DirectX 12 w najnowszym patchu

Hitman 2 otrzyma obsługę DirectX 12 w najnowszym patchu

IO Interactive zapowiedziało, że „Hitman 2” otrzyma nowy patch dodający do gry wsparcie dla interfejsu graficznego DirectX 12. Co ciekawe, pierwsza odsłona zresetowanej serii Hitman działała na podstawie dwóch API, DirectX 11 i 12, pomiędzy którymi można było się swobodnie przełączać. Renderowanie wykonywane przez nowszy interfejs graficzny w teorii powinno być lepiej zoptymalizowane pod wielordzeniowe procesory. Hitman 2 jest tytułem wydawanym przez WB Games, które zdaniem osób bliskich sprawie...

FIFA 18 - informacje o wersji demo oraz wymagania sprzętowe

FIFA 18 - informacje o wersji demo oraz wymagania sprzętowe

Chociaż sezon piłkarski w Europie powoli się rozkręca, na premierę najnowszej części FIFA 18 musimy jeszcze chwilę poczekać. Jednak dzięki uprzejmości Electronic Arts, które udostępniło już wersję demonstracyjną, możemy na własne oczy sprawdzić, jak FIFA 18 będzie wyglądała w porównaniu z największym konkurentem, a mianowicie Pro Evolution Soccer, zbierającym już pierwsze pochlebne recenzje. I chociaż do naszej dyspozycji oddany został zaledwie niewielki procent zawartości gry, dzięki...

Test wydajności Rise of the Tomb Raider - patch dla AMD Ryzen

Test wydajności Rise of the Tomb Raider - patch dla AMD Ryzen

Wyniki wydajności Rise of the Tomb Raider na procesorach AMD Ryzen i kartach graficznych NVIDII, były w mediach branżowych tematem szeroko komentowanym, zwłaszcza kiedy zostało udowodnione, że powyższe połączenie działa znacznie poniżej teoretycznych możliwości. Sprawdziłem to zjawisko wykorzystując podkręcone wersje GeForce GTX 1060 oraz Radeon RX 480, co tylko potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia - dowolny procesor AMD Ryzen zwyczajnie „zamulał” w towarzystwie GPU konkurencji. Sprawa nabrała...

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Star Citizen, największy sukces gamingowych akcji crowfundingowych, powoli zbliża się do premiery. Choć ma mieć ona miejsce w tym roku, to dokładna data nie jest jeszcze znana. Wciąż pojawiają się jednak nowe informacje dotyczące gry. Jedną z nich jest to, że studio Cloud Imperium Games postanowiło zrezygnować ze wspierania DirectX 12. Wybrali Vulkana - API od konsorcjum Khronos. Jego największą zaletą jest, według CIG, pozostawienie użytkownikom możliwości wybory sytemu. Poza tym Vulkan nie różni...

Test Deus Ex: Mankind Divided PC - DirectX 12 niszczy system

Test Deus Ex: Mankind Divided PC - DirectX 12 niszczy system

Bądźmy zupełnie szczerzy - pecetowa wersja Deus Ex: Mankind Divided (Rozłam Ludzkości) nie sprostała wszystkim oczekiwaniom, rozczarowując zwłaszcza pod względem optymalizacji, delikatnie rzecz ujmując zepchniętej na margines. Wbrew początkowym zapowiedziom nie dodano również obsługi DirectX 12, której implementację przełożono na termin późniejszy, bowiem priorytetem okazało się desperackie łatanie najbardziej rażących niedociągnięć m.in.: kulawego sterowania oraz wątpliwej stabilności....

Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - Premiera bez DirectX 12

Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - Premiera bez DirectX 12

Wymagania sprzętowe Deus Ex: Mankind Divided (Rozłam Ludzkości) wywołały niemałe zamieszanie, doprowadzając posiadaczy nawet najpotężniejszych komputerów do niekontrolowanych ataków gniewu i/lub histerycznego płaczu, rozczarowanych kondycją pecetowej konwersji. Pierwsze testy wydajności nie pozostawiały bowiem złudzeń - zapowiadała się piękna katastrofa. Wówczas niewielu testerów wyraźnie zaznaczyło, że wszystkie pomiary dokonane zostały na zamkniętej prasowej wersji, dysponującej wprawdzie...

Deus Ex: Mankind Divided PC - brak wsparcia DX12 na premierę

Deus Ex: Mankind Divided PC - brak wsparcia DX12 na premierę

Nadchodzący Deus Ex to bez najmniejszych wątpliwości jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Po zaskakująco dobrej ostatniej odsłonie Human Revolution sprzed 5 lat spodziewamy się co najmniej równie świetnej produkcji. Nie tylko sam gameplay jest tym, na co czy wszyscy czekamy - Mankind Divided miał od samego początku zapewnić wsparcie dla najnowszych bibliotek DirectX 12. Owszem, "miał", bo wczoraj dosyć niespodziewanie w sieci pojawiła się wiadomość od samych twórców gry, którzy przyznali,...

Quantum Break pojawi się w edycji pudełkowej oraz na Steamie

Quantum Break pojawi się w edycji pudełkowej oraz na Steamie

Przed premierą Quantum Break PC, jeszcze na podstawie wymagań sprzętowych, wróżono słabo zoptymalizowaną konwersję, piętnowano konieczność posiadania Windows 10 oraz wykorzystania do dystrybucji platformy UWP. Jednak najgorszy dla dewelopera był dzień debiutu Quantum Break PC, kiedy najnowszy tytuł Remedy oblano wiadrami pomyj, mianując go drugim Batman: Arkham Knight PC. Szczegółowe analizy wydajności przeprowadzone przez zagraniczne portale wykazały, że programiści całkowicie zawalili robotę....

AMD vs NVIDIA - Chwilowy remis kart graficznych w DirectX 12

AMD vs NVIDIA - Chwilowy remis kart graficznych w DirectX 12

Wielu graczy zadaje sobie niezwykle ważne pytanie - które GPU będą lepiej spisywać się w produkcjach wykorzystujących DirectX 12? Na razie tytułów obsługujących nowe API jest zaledwie garstka - Hitman, Rise of the Tomb Raider, Ashes of Singularity, Gears of War oraz Quantum Break. Dwie ostatnie wymagają do działania DirectX 12 oraz Windows 10, natomiast pozostałe są kompatybilne również z DirectX 11. W ostatnich tygodniach redakcja PurePC sprawdzała, jak wygląda optymalizacja powyższych produkcji...

DirectX 12 vs DirectX 11 - Test wydajności Rise of the Tomb Raider

DirectX 12 vs DirectX 11 - Test wydajności Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider PC niedawno otrzymał aktualizację wprowadzającą szereg technicznych modyfikacji, między innymi wsparcie DirectX 12, które stwarza znakomitą okazję do ponownego przeprowadzenia testów wydajności. Wcześniej lepszą kondycję prezentowały karty graficzne GeForce, jednak zgodnie z obiegowymi teoriami głoszonymi w internetach, implementacja DirectX 12 powinna przechylić szalę zwycięstwa na korzyść rozwiązań AMD. Zatem czy hierarchia wyników na wykresach uległa zmianie? Dobre...

Test wydajności Need for Speed PC - Komputer z nitro mile widziany

Test wydajności Need for Speed PC - Komputer z nitro mile widziany

Najnowsza odsłona Need for Speed właśnie z impetem wjechała na blaszaki, zasilana turbodoładowanym silnikiem Frostbite trzeciej generacji, mającym zapewnić graczom znakomite wrażenia audiowizualne. Chociaż wersja konsolowa zadebiutowała jesienią zeszłego roku, producent długo odwlekał pecetową premierę, rzekomo pracując nad maksymalnym usprawnieniem konwersji m.in.: poprawą płynności, sterowaniem  oraz implementacją trybu 4K. Electronic Arts mające szereg przykrych doświadczeń z poprzednimi...

Hitman - Test procesorów DirectX 12 vs DirectX 11. Robi się ciekawie

Hitman - Test procesorów DirectX 12 vs DirectX 11. Robi się ciekawie

Testy kart graficznych w Hitmanie pokazały praktycznie zerowy wzrost wydajności DirectX 12 względem DirectX 11, aczkolwiek były wykonywane na procesorze Intel Core i7-4790K, który ograniczał możliwość zaprezentowania najmocniejszej strony nowego API Microsoftu. Chodzi mianowicie o odciążenie procesora, będącego w pewnych sytuacjach wąskim gardłem. Zjawisko hamowania wydajności GPU przez narzut sterownika, często występuje w środowisku DirectX 11, zwłaszcza na kartach graficznych AMD Radeon połączonych...

Test wydajności Hitman DirectX 11 vs DirectX 12. Killer optymalizacji

Test wydajności Hitman DirectX 11 vs DirectX 12. Killer optymalizacji

Hitman cieszy się zasłużonym uznaniem wśród wielbicieli skradanek, ale najnowsza odsłona perypetii markotnego zabójcy wzbudza wielkie emocje również ze względów czysto technologicznych. Główny protagonista został bowiem podwójnym agentem, zdolnym wykorzystać biblioteki DirectX 11 oraz DirectX 12, których jednoczesna implementacja nareszcie pozwoli ocenić użyteczność (rzekomo) rewolucyjnego API Microsoftu dedykowanego systemowi Windows 10. Ponieważ Hitman przeciera jeszcze niezbadane szlaki wytyczone...

Test wydajności DirectX 12 vs DirectX 11 - Ashes of the Singularity

Test wydajności DirectX 12 vs DirectX 11 - Ashes of the Singularity

Ashes of the Singularity jest bodajże pierwszym tytułem obsługującym biblioteki DirectX 12, pozwalającym na przeprowadzenie niezależnych testów wydajności, czyli zestawienie kart graficznych AMD Radeon i NVIDIA GeForce. Produkcja zdążyła wywołać lawinę komentarzy po ujawnieniu informacji, że architektura Maxwell w najnowszym API Microsoftu wypada zdecydowanie poniżej oczekiwań, rzekomo z powodów natury sprzętowej. Wówczas zaprezentowano tylko gromadę diagramów bez możliwości weryfikacji wyników,...

Ewolucja kart graficznych w latach 2009-2015. Test przekrojowy

Ewolucja kart graficznych w latach 2009-2015. Test przekrojowy

Karty graficzne obsługujące DirectX 11 długo ewoluowały zanim osiągnęły poziom dzisiejszej wydajności, przechodząc w międzyczasie niezliczone modyfikacje i usprawnienia architektury podnoszące ich efektywność. Postanowiliśmy dokładnie prześledzić ten proces odpowiadając zarazem na fundamentalne pytanie - kiedy opłaca się wymienić wiekową kartę graficzną? Zestawienie będzie poświęcone najszybszym modelom, dlatego nasze porównanie zaczniemy od Radeonów HD 5850/5870 i GeForce GTX 470/480 z...

3DMark API Overhead - Porównanie wydajności GPU w DirectX 12

3DMark API Overhead - Porównanie wydajności GPU w DirectX 12

DirectX 12 rozwijany przez firmę Microsoft oraz producentów podzespołów komputerowych zaczyna coraz częściej pojawiać się w mediach. API zmniejszające obciążenie procesora (tzw. narzut) ma pozwolić na znaczne zwiększenie wydajności dzięki optymalizacji - do tego dochodzą oczywiście nowe funkcje dla deweloperów, jak również kolejne efekty graficzne, jednak na razie mało kto zajmuje się tym tematem od strony jakości generowanej grafiki. Oczy wszystkich zainteresowanych są obecnie skupione na ewentualnej...

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

W tym roku branża gier komputerowych otrzyma kilka bardzo ważnych nowych narzędzi do rozwoju swoich nowych produkcji. Nie musimy już chyba wspominać, że wszyscy ekscytują się nadchodzącym DirectX 12, który zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Czy jest to jedyny powód do zadowolenia dla deweloperów? Początek tego miesiąca był bardzo gorący dla całego segmentu gier, a wszystko to za sprawą głośnych zapowiedzi i... kontrowersyjnych decyzji. Kilka dni temu AMD poinformowało o zmianie...

AMD zmienia strategię wobec API Mantle ze względu na DirectX 12

AMD zmienia strategię wobec API Mantle ze względu na DirectX 12

Walka pomiędzy producentami kart graficznych odbywa się na różnych polach. Nie zawsze najlepszym sposobem na pokonanie przeciwnika jest wytoczenie przeciwko niemu najpotężniejszych dział - w tym sensie rozumiemy znakomite parametry sprzętowe, które bez odpowiednich dodatków w postaci dobrego oprogramowania nic nie zdziałają. Obecne gry komputerowe tworzone przy użyciu API DirectX cechują się nadmiernym wykorzystaniem procesora, co jest spowodowane ogromem "zbędnych" funkcji mających na celu zapewnienie...

DirectX 12 znalazł się w najnowszym Windows 10 Technical Preview

DirectX 12 znalazł się w najnowszym Windows 10 Technical Preview

System operacyjny Windows 10 zaplanowany na końcówkę tego roku przyniesie wiele nowości. Oprogramowanie tworzone przez Microsoft ma przekonać użytkowników starszych wersji do przesiadki na najnowszy i - jak twierdzi producent - najbardziej dopracowany system  z rodziny Windows. Zmiany w interfejsie, nowe funkcje, przyjazny system darmowej aktualizacji i wiele więcej - to wszystko ma zachęcać klientów, a nie odpychać tak jak miało to miejsce w przypadku wersji 8 lub nawet 8.1. Na niedawnej konferencji...

Które karty graficzne obsłużą DirectX 12? Jest pewien haczyk

Które karty graficzne obsłużą DirectX 12? Jest pewien haczyk

Nie od dzisiaj wiadomo, że źle zoptymalizowane oprogramowanie potrafi obciążyć nawet najbardziej wydajną kartę graficzną lub procesor bez realnego przełożenia na efekty wyświetlane na ekranie. Takich gier komputerowych było już wiele -  gracze śmiali się wtedy przez łzy, że do poprawnej obsługi jest potrzebny przysłowiowy komputer z NASA. Już niedługo deweloperzy mają otrzymać przełomowe narzędzie pozwalające na opracowywanie naprawdę wydajnych tytułów, które wykorzystają zasoby...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.