Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

dlss

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Komputerowa wersja Horizon Forbidden West Complete Edition (a więc z dodatkiem Burning Shores) została zapowiedziana jeszcze w ubiegłym roku. Za port odpowiada studio Nixxes Software, współpracujące z firmą Guerllla. Sony potwierdziło właśnie datę premiery, a dodatkowo rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Choć drugi Horizon nie wspiera Ray Tracingu, nie zabraknie wielu innych funkcjonalności od wszystkich wiodących firm: NVIDII, AMD oraz Intela.

Path Tracing w Cyberpunk 2077 i Alan Wake II - Czy GeForce RTX 4080 to minimum nawet z NVIDIA DLSS i Frame Generation?

Path Tracing w Cyberpunk 2077 i Alan Wake II - Czy GeForce RTX 4080 to minimum nawet z NVIDIA DLSS i Frame Generation?

Rok 2023 przyniósł wiele głośnych premier gier komputerowych, wśród których znalazły się między innymi Alan Wake II oraz odświeżony Cyberpunk 2077, które wprowadziły w opcjach graficznych Path Tracing. Zaawansowana technika fizyki oświetlenia, będąca przyszłością renderingu, przybliża cyfrowe obrazy do rzeczywistości, niemniej zostało to okupione bardzo wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Posiadacze najmocniejszych układów mogą jednak z powodzeniem uruchomić Path Tracing, uzyskując całkiem...

Test Avatar: Frontiers of Pandora - Porównanie wersji PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS i AMD FSR

Test Avatar: Frontiers of Pandora - Porównanie wersji PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS i AMD FSR

W tym roku otrzymaliśmy przynajmniej kilka gier, które prezentowały się bardzo dobrze pod kątem oprawy graficznej. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Star Wars Jedi: Survivor, Dead Space (Remake), Resident Evil 4 (Remake) czy Alan Wake 2 to jedne z przykładów gier, które charakteryzowały się ponadprzeciętną jakością grafiki. Dodatkowo na PlayStation 5 otrzymaliśmy także Horizon Forbidden West - Burning Shores, gdzie mieliśmy okazję zwiedzać zrujnowane tereny Los Angeles i Hollywood. Na koniec roku otrzymaliśmy...

Acer Nitro 5 z GeForce RTX 4060 jako przykład laptopa do gier, który oferuje solidne osiągi z pomocą techniki NVIDIA DLSS

Acer Nitro 5 z GeForce RTX 4060 jako przykład laptopa do gier, który oferuje solidne osiągi z pomocą techniki NVIDIA DLSS

Wraz z premierą układów graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU, w notebookach doczekaliśmy się solidnego wzrostu wydajności. Duża w tym zasługa nowej architektury Ada Lovelace, która nie tylko podniosła osiągi w zwykłej rasteryzacji, ale również pozwoliła na wykorzystanie najnowszych wersji techniki NVIDIA DLSS, której istotną częścią stał się Frame Generation. Pozwoliło to także tym słabszym notebookom (dla których kilkunasto- czy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty osiągów są na...

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Od pewnego już czasu weszliśmy w erę remake'ów czy remasterów, co zdecydowanie nie każdemu się podoba - i nie bez przyczyny. Poza odtwórczymi próbami zarobienia na niemal tym samym, znajdą się jednak pozycje z udanym podejściem do tej kwestii - nie tylko znakomicie przenosząc dany klasyk do dzisiejszej technologii, ale przy tym wszystkim dodając coś od siebie. W tym roku tak było z Resident Evil 4, ale i odświeżoną wersją kosmicznego survival horroru.

Starfield z bardzo dużą aktualizacją. Wreszcie dostaniemy DLSS, a do tego mnóstwo innych poprawek i zmian

Starfield z bardzo dużą aktualizacją. Wreszcie dostaniemy DLSS, a do tego mnóstwo innych poprawek i zmian

Gry Bethesdy na ogół wywołują skrajne emocje, ale zdecydowanie nie można powiedzieć, że ich premiery przechodzą bez echa. Podobnie jest w przypadku Starfielda - jednej z największych i zarazem najczęściej omawianych pozycji 2023 roku. Niezależnie jednak od tego, czy eksploracja kosmosu w retrofuturystycznym stylu przypadła nam do gustu, na pewno trudno bronić pewnych technicznych potknięć twórców, a także decyzji związanych z mechaniką.

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield zadebiutował na rynku we wrześniu tego roku i bez wątpienia okazał się jedną z największych premier 2023 roku. Na chwilę obecną gra oferuje oficjalną obsługę techniki AMD FSR 2 na PC (konsole Xbox również korzystają z tego rozwiązania), natomiast NVIDIA DLSS została wprowadzona w ramach nieoficjalnej modyfikacji. Bethesda w końcu potwierdza finalizację prac nad implementacją DLSS i przy okazji wskazuje na kilka nowości, które pojawią się w najbliższym czasie.

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Kilka dni temu na rynku zadebiutował Alan Wake 2, który odznacza się wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Jeszcze przed premierą zrobiło się głośno o tym, że studio Remedy zaleca korzystanie z technik skalowania rozdzielczości, tj. NVIDIA DLSS czy AMD FSR 2. Teraz poznaliśmy szczegóły kolejnej produkcji, planowanej na 2023 rok. Mowa o Avatar: Frontiers of Pandora od Ubisoftu. W tym wypadku twórcy również zalecają korzystanie z technik skalowania, choć same wymagania aż tak nie straszą jak przy wspomnianym...

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2, po długim oczekiwaniu, jest już dostępny zarówno na PC jak również konsolach obecnej generacji w postaci PlayStation 5 oraz Xbox Series. Jeszcze przed premierą sporą i gorącą dyskusję wywołały wymagania sprzętowe na PC. Te okazały się nadzwyczaj wysokie, choć jednocześnie na maksymalnych ustawieniach graficznych możemy liczyć na bardzo wysokiej jakości oprawę graficzną. Pomimo wysokich wymagań, Alan Wake 2 jest jednak dostępny również na względnie tanich konsolach. Jak bardzo...

Starfield - fanowska społeczność wypuszcza pierwszego większego patcha. Naprawia on wiele usterek i błędów z gry

Starfield - fanowska społeczność wypuszcza pierwszego większego patcha. Naprawia on wiele usterek i błędów z gry

Minęło już nieco czasu od premiery nowej, głośnej gry Bethesdy. Szumne obietnice Todda Howarda i reszty twórców zostały dość szybko zweryfikowane przez graczy. I jak wiadomo, choć do kompletnej katastrofy z pewnością nie doszło, nie mieliśmy również do czynienia z wybitną, next-genową produkcją (chyba, że pod kątem wymagań sprzętowych). Ale jak można było przewidzieć, kwestią czasu była większa interwencja ze strony graczy.

Alan Wake 2 z prezentacją Path Tracingu oraz Ray Reconstruction - to może być prawdziwa wizytówka obecnej generacji

Alan Wake 2 z prezentacją Path Tracingu oraz Ray Reconstruction - to może być prawdziwa wizytówka obecnej generacji

Już za 3 dni odbędzie się premiera gry Alan Wake 2, czyli długo wyczekiwanej kontynuacji przygód tytułowego pisarza. W ostatnich dniach o produkcji zrobiło się bardzo głośno, bowiem opublikowano wyjątkowo wysokie wymagania sprzętowe, dodatkowo z naciskiem na wykorzystywanie technik NVIDIA DLSS bądź AMD FSR 2. Niedługo później omówiono powody braku wsparcia dla starszych generacji kart niż NVIDIA Turing oraz AMD RDNA 2 - wszystko związane jest z wykorzystaniem na szeroką skalę Mesh Shaders, czyli...

Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Już za tydzień odbędzie się kolejna wyczekiwana wśród graczy premiera - tym razem będzie to survival horror o nazwie Alan Wake 2 od studia Remedy Entertainment. Produkcja będąca oczekiwaną od lat kontynuacją przygód tytułowego pisarza, zadebiutuje na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series. Będzie to również pierwsza duża premiera AAA, gdzie od dnia premiery będzie można korzystać z Path Tracingu. Jak to finalnie wpłynie na wymagania sprzętowe? Twórcy długo w tym temacie milczeli, ale w końcu uchylono...

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Dopiero co jesteśmy po premierze takich gier jak Assassin's Creed Mirage oraz Forza Motorsport, a jutro na rynek trafi kolejny duży tytuł. Tym razem mowa o Lords of the Fallen, czyli produkcji z gatunku tzw. "soulslike". Reboot gry o takim samym tytule zapowiada się całkiem dobrze, a w dodatku ma prezentować wysoką jakość oprawy graficznej, za co odpowiadać ma silnik Unreal Engine 5. Na chwilę przed premierą dowiedzieliśmy się, z jakich technik skalowania skorzysta gra.

Test Forza Motorsport PC kontra Xbox Series X oraz jakość NVIDIA DLSS i DLAA. Oceniamy najgłośniejsze wyścigi 2023 roku

Test Forza Motorsport PC kontra Xbox Series X oraz jakość NVIDIA DLSS i DLAA. Oceniamy najgłośniejsze wyścigi 2023 roku

Ostatnia duża gra wyścigowa z serii Forza Motorsport zadebiutowała jeszcze w 2017 roku i od tamtego czasu studio Turn 10 pomału rozpoczynało prace nad next-genową wersją swojej sztandarowej serii, która miała pokazać potencjał współczesnych komputerów oraz konsol Xbox Series. W międzyczasie otrzymaliśmy jeszcze arcadowe gry Forza Horizon 4 oraz Forza Horizon 5 i zwłaszcza ta druga również dzisiaj może pochwalić się wysoką jakością oprawy graficznej (pomimo faktu bycia tytułem międzygeneracyjnym,...

Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5. Jakość technik DLSS, FSR i XeSS oraz skalowanie wydajności

Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5. Jakość technik DLSS, FSR i XeSS oraz skalowanie wydajności

Ostatni duży Assassin's Creed ukazał się w 2020 roku - była to oczywiście gra Assassin's Creed Valhalla, gdzie wcielaliśmy się w Eivor(a). Produkcja Ubisoftu ze względu na bardzo duże zainteresowanie otrzymała wyjątkowo długie życie. Oprócz dwóch podstawowych dodatków fabularnych, wchodzących w skład Przepustki Sezonowej, AC: Valhalla otrzymała również dodatkowe i największe rozszerzenie o nazwie Świt Ragnaroku. Ponadto produkcja była wspierana wieloma darmowymi dodatkami, w skład których wchodził...

NVIDIA twierdzi, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach przeminęły. DLSS ma być niedługo standardem

NVIDIA twierdzi, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach przeminęły. DLSS ma być niedługo standardem

Techniki upscalingu obrazu przyniosły rewolucję, jeśli chodzi o wydajność kart graficznych w grach. Nie ma jednak róży bez kolców. Można odnieść wrażenie, że od czasu ich debiutu deweloperzy poświęcają mniej uwagi kwestii optymalizacji. Użycie technik powoduje też nierzadko pogorszenie ogólnej jakości obrazu. W wywiadzie dla Digital Foundry z ust przedstawiciela NVIDII padło stwierdzenie, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach kończą się.

Test wydajności Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC. Jak bardzo Cyberpunk 2077 Patch 2.0 podnosi wymagania sprzętowe?

Test wydajności Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC. Jak bardzo Cyberpunk 2077 Patch 2.0 podnosi wymagania sprzętowe?

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty to długo wyczekiwany, pełnowymiarowy dodatek do ostatniej produkcji CD Projekt RED, który przynosi nowy rozdział przygody, liczne usprawnienia i zmiany mechanik. Deweloper jednocześnie z rozszerzeniem udostępnił również Patch 2.0, nadający grze ostateczną formę od strony rozgrywkowej i technologicznej. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty jest zarazem jednym z pierwszych tytułów obsługujących NVIDIA DLSS 3.5 wprowadzających funkcję Ray Reconstruction. Czy wymagania sprzętowe...

Starfield wkrótce otrzyma oficjalną obsługę techniki NVIDIA DLSS, a także znacznie więcej

Starfield wkrótce otrzyma oficjalną obsługę techniki NVIDIA DLSS, a także znacznie więcej

Tydzień temu oficjalnie zadebiutowała gra Starfield od studia Bethesda Game Studios. Produkcja, będąca pierwszym nowym IP w ofercie producenta od przeszło 25 lat, oferowana jest na PC oraz konsolach Xbox Series. Choć wielu graczy od samego początku entuzjastycznie podeszło do gry, nie brakuje również bardziej krytycznych opinii na temat wtórności oraz implementacji rozwiązań, które w dzisiejszych czasach są już mocno przestarzałe. Na oficjalnej stronie gry pojawił się komunikat od Bethesdy, który...

Nintendo Switch 2 - wiemy, w jaki układ graficzny NVIDII może zostać wyposażona przyszła przenośna konsola

Nintendo Switch 2 - wiemy, w jaki układ graficzny NVIDII może zostać wyposażona przyszła przenośna konsola

Od czasu dyskretnego pojawienia się następcy Nintendo Switcha na tegorocznym wydarzeniu Gamescom 2023, dowiadujemy się o nim coraz więcej. Pierwsze informacje wskazywały, że urządzenie (pod możliwą nazwą kodową FOCUS) było w stanie uruchomić tytuł The Legend of Zelda: Breath of The Wild w znacznie wyższej rozdzielczości oraz klatkażu, przy wykorzystaniu technologii NVIDIA DLSS. Teraz wiemy, jaki układ od Zielonych może się w nim znaleźć.

Konsola Nintendo Switch 2 doczekała się zamkniętej prezentacji na targach Gamescom. Urządzenie ma zaskakiwać możliwościami

Konsola Nintendo Switch 2 doczekała się zamkniętej prezentacji na targach Gamescom. Urządzenie ma zaskakiwać możliwościami

Wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym roku doczekamy się prezentacji nowej konsoli Nintendo. Do tej pory pojawiło się sporo plotek na jej temat. Niektóre z nich dotyczą wydajności i - prawdę mówiąc - nie brzmią przesadnie optymistycznie, bowiem mówi się o mocy obliczeniowej na poziomie PlayStation 4 czy Xboka One. Jak się jednak okazuje, ostateczne możliwości urządzenia mogą być zaskakująco wysokie.

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor zadebiutował w kwietniu tego roku, ale nie można powiedzieć, by premiera należała do specjalnie udanych (nie licząc samej sprzedaży, z której Electronic Arts jest bardzo zadowolone). Gra borykała się z wieloma problemami natury technicznej, a także z fatalną optymalizacją. Gracze PC mogli skorzystać wyłącznie z techniki AMD FSR 2, której implementacja nie należała do najlepszych. Z kolei konsolowi gracze krytykowali tryb Performance, w którym rozdzielczość obniżana była...

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5

Pod koniec października na rynek trafi druga część przygód pisarza Alana Wake'a. Studio Remedy Entertainment obecnie intensywnie pracuje nad finalizacją gry Alan Wake 2. Produkcja zmierza na PC oraz konsole PlayStation 5, a także Xbox Series. Remedy w przypadku Alana ponownie nawiązało współpracę z NVIDIĄ, tak jak to było w przypadku Control. Wówczas to właśnie gra fińskiego studia była jedną z pierwszych gier mocno promowanych pod kątem implementacji Ray Tracingu. Alan Wake 2 idzie jeszcze dalej,...

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX

W ubiegłym roku NVIDIA wprowadziła kolejną generację techniki DLSS, która łączy w sobie trzy różne funkcje: Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex. DLSS w takiej postaci został jednak zablokowany wyłącznie dla kart graficznych GeForce RTX 4000 z racji wykorzystania silnika Optical Flow Accelerator, który został znacząco ulepszony w rdzeniach Tensor 4. generacji. Niespełna rok po tej zapowiedzi NVIDIA ogłasza właśnie kolejny postęp - DLSS 3.5. Nowa wersja poprawi przede wszystkim jakość...

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

Ratchet & Clank: Rift Apart PC vs PlayStation 5 - porównanie jakości obrazu w natywnym 4K oraz z DLSS, FSR i XeSS

Ratchet & Clank: Rift Apart PC vs PlayStation 5 - porównanie jakości obrazu w natywnym 4K oraz z DLSS, FSR i XeSS

W tym roku na PC otrzymaliśmy już trzy gry od PlayStation Studios. Pierwszą był dopracowany i wciągający Returnal. Druga produkcja była już znacznie głośniejsza, bowiem mowa o The Last of Us: Part I. Tytuł od Naughty Dog, który błyszczał na konsoli PlayStation 5, w wersji komputerowej został wręcz koncertowo sponiewierany przez mniejsze lub większe niedoróbki techniczne i fatalną optymalizację. Gra do dzisiaj otrzymuje kolejne łatki, dzięki którym w końcu zaczyna prezentować oczekiwany stan....

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

W momencie prezentacji architektury Ada Lovelace oraz pierwszych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, sporo czasu poświęcono wówczas na prezentację odnowionej wersji gry Portal, czyli jednej z najbardziej oryginalnych gier platformowo-logicznych od firmy Valve. Nową wersję Portala upiększono dzięki implementacji Path Tracingu, co znacząco wpłynęło na poprawę jakości oprawy graficznej. Portal RTX był również jedną z pierwszych gier z obsługą techniki DLSS 3 (Super Resolution w połączeniu z...

Test ASUS TUF Gaming F15 z NVIDIA GeForce RTX 2050 - Co potrafi najsłabszy układ graficzny Ampere?

Test ASUS TUF Gaming F15 z NVIDIA GeForce RTX 2050 - Co potrafi najsłabszy układ graficzny Ampere?

NVIDIA w tym roku wprowadziła do oferty nową generację układów graficznych GeForce RTX 4000 w wersjach przeznaczonych dla notebooków (Laptop GPU). Niektóre z nich przynoszą bardzo duży skok wydajności względem Ampere, inne wypadają rozczarowująco pod tym względem. Tymczasem był jeszcze jeden mobilny układ graficzny, którego do tej pory nie mieliśmy okazji przetestować. Mowa o GeForce RTX 2050, który został zapowiedziany bez większej ekscytacji, ale też przez długi czas był raczej trudno dostępny...

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie

Obecnie, aby skorzystać z zaawansowanego systemu, który symuluje prawdziwą fizykę światła, czyli Path Tracingu, potrzeba bardzo mocnego układu graficznego (najlepiej NVIDIA GeForce RTX 4080 lub 4090 do 4K) oraz uruchomionej gry Cyberpunk 2077. Wymagania więc wcale nie są najmniejsze i mało kto może sobie pozwolić na sprawdzenie "następcy" Ray Tracingu. Z pomocą może przyjść Intel, który ma zamiar dać możliwość włączenia Path Tracingu na słabszych układach graficznych.

AMD FSR kontra NVIDIA DLSS, czyli komu zależy na tym, aby dana technika nie trafiała do partnerskich tytułów

AMD FSR kontra NVIDIA DLSS, czyli komu zależy na tym, aby dana technika nie trafiała do partnerskich tytułów

W interesie graczy jest to, żeby wydawane gry obsługiwały więcej niż jedną technikę upscalingu obrazu. Pozwala to każdemu dokonać wyboru lub skorzystać z tego rozwiązania w ogóle, jeśli na przykład ktoś posiada kartę AMD niewspierającą DLSS. Na rynku wykształciła się jednak pewnego rodzaju nierównowaga. Jak wiadomo, gry wydawane są bardzo często w partnerstwie z producentem kart graficznych i ma to niestety wpływ na dostępność poszczególnych technik upscalingu.

Test wydajności Diablo IV DLSS - Piekielne techniki NVIDII poprawiające wydajność. Jak to działa i wygląda?

Test wydajności Diablo IV DLSS - Piekielne techniki NVIDII poprawiające wydajność. Jak to działa i wygląda?

Diablo IV dodawane do większości kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 zostało wybrane nieprzypadkowo, ponieważ bazując na ogromniej popularności tytułu, producent wykorzystał okazję do zaimplementowania oraz promocji techniki DLSS. Chociaż Diablo IV większych wymagań sprzętowych nie posiada, działając przyzwoicie nawet na leciwych konfiguracjach, to możliwość zwiększenia ilości klatek na sekundę może zainteresować m.in. użytkowników szybkich monitorów gamingowych. Dzisiaj sprawdzimy jak...

The Old West: Northwood - możliwości silnika Unreal Engine 5 przedstawione na nowym demie technologicznym

The Old West: Northwood - możliwości silnika Unreal Engine 5 przedstawione na nowym demie technologicznym

Od momentu zaprezentowania w 2020 roku pierwszego dema technologicznego rozwijanego wówczas silnika Unreal Engine 5, z grami zaczęto wiązać spore nadzieje. Już wtedy mogliśmy zobaczyć, jak mogą wyglądać nadchodzącego produkcje i robiło to duże wrażenie. Funkcjonalność silnika jest naprawdę niemała, więc obecnie wielu producentów gier tworzy swoje tytuły właśnie na nim. Małym pokazem możliwości może być kolejne demo, które zabierze nas na dziki zachód.

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV

W zeszłym roku Intel wprowadził technikę XeSS (Xe Super Sampling), która obecnie konkuruje z rozwiązaniami NVIDII oraz AMD - odpowiednio z DLSS oraz FSR. Intel XeSS, podobnie jak NVIDIA DLSS, wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do poprawy wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości do docelowej, wybranej przez użytkownika. Producent pochwalił się stopniem zaadaptowania swojego rozwiązania w dotychczasowych grach, Choć DLSS czy FSR mogą pochwalić się znacznie większą liczbą...

NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU - generacja Ada Lovelace w laptopach to w dużej mierze rozczarowanie

NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU - generacja Ada Lovelace w laptopach to w dużej mierze rozczarowanie

W styczniu NVIDIA zaprezentowała nową generację układów graficznych Ada Lovelace dla notebooków. Ujawniono łącznie pięć modeli GPU: GeForce RTX 4090 Laptop GPU, GeForce RTX 4080 Laptop GPU, GeForce RTX 4070 Laptop GPU, GeForce RTX 4060 Laptop GPU oraz GeForce RTX 4050 Laptop GPU. W kolejnych tygodniach testowaliśmy kolejne układy graficzne, dzięki czemu obecnie mamy już praktycznie komplet danych, by móc podsumować to co dotychczas zostało zaprezentowane przez NVIDIĘ. Na chwilę obecną niestety trzeba...

NVIDIA DLSS – przygotowano nowy zestaw ustawień dla Unreal Engine 5.2, który będą mogli wykorzystać deweloperzy gier

NVIDIA DLSS – przygotowano nowy zestaw ustawień dla Unreal Engine 5.2, który będą mogli wykorzystać deweloperzy gier

Technika NVIDIA DLSS to rozwiązanie, które pozwala znacząco zwiększyć liczbę FPS-ów w grach ją obsługujących. Deweloperzy mają dostęp do znacznie szerszej możliwości jej konfiguracji niż użytkownicy końcowi. Wykorzystanie techniki opiera się na pewnych predefiniowanych zestawach ustawień, które twórcy mają do dyspozycji na etapie procesu produkcji. Według najnowszych informacji, do Unreal Engine 5.2 ma trafić zupełnie nowy zestaw opatrzony literą G.

The Lord of the Rings: Gollum otrzyma wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Uaktualniono również wymagania sprzętowe

The Lord of the Rings: Gollum otrzyma wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Uaktualniono również wymagania sprzętowe

W tym tygodniu zadebiutuje na rynku gra The Lord of the Rings: Gollum, która zapowiedziana była już kilka lat temu, jednak proces produkcyjny dość mocno się wydłużył. To pierwsza od dawna gra z uniwersum Władcy Pierścieni, która nastawiona jest na rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Jednocześnie to dość nietypowy tytuł, ponieważ wcielamy się tutaj w tytułowego Golluma, Smeagola. Niebawem na PurePC.pl przeczytacie naszą recenzję gry, tymczasem NVIDIA potwierdziła informację dotyczącą wsparcia...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.