Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

dlss

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Istnieją produkcje i serie gier stricte konsolowych, których debiutu na pecetach niewielu się spodziewało, a jednak w ostatnim czasie nastąpiły. God of War zdecydowanie można zaliczyć do takiego ekskluzywnego grona. Przygody Kratosa od dawna stanowiły jedną z najmocniejszych marek w posiadaniu SONY, będącą prawdziwym system sellerem napędzającym sprzedaż kolejnych generacji PlayStation. Jak wypadła konwersja na komputery osobiste? Czy wymagania God of War PC mogą zawstydzić topowe maszyny? Biorąc...

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Pamiętacie jeszcze kooperacyjną strzelaninę Left 4 Dead, gdzie czwórka śmiałków walczyła z hordami zombi? Dotychczas Valve wydało dwie odsłony, a jeżeli cierpliwe czekaliście na trzecią... to nareszcie możecie przestać. Back 4 Blood jest duchowym następcą serii Left 4 Dead, kopiującym większość rozwiązań i dodającym garść nowości. Gra została stworzona przez współautorów oryginału, dlatego naśladuje sławnego poprzednika również pod względem stylistycznym, wykorzystując jednak bardziej...

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...

Dying Light 2 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla werji PC. Do Full HD i Ray Tracingu potrzebny będzie GeForce RTX 3080

Dying Light 2 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla werji PC. Do Full HD i Ray Tracingu potrzebny będzie GeForce RTX 3080

Na początku lutego, po kilku opóźnieniach, zadebiutuje w końcu wyczekiwana przez wielu gra Dying Light 2 Stay Human, polskiego studia Techland. W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy kolejne zwiastuny oraz materiały z rozgrywki, które przybliżały nam to, jak tytuł obecnie się prezentuje. Na niecałe dwa miesiące przed debiutem, producenci z wrocławskiego studia postanowili podzielić się oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. Mimo, że Dying Light 2 jest produkcją międzygeneracyjną, gra potrzebuje...

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Wymagania sprzętowe Battlefield 2042 okazały się stosunkowo wysokie, aczkolwiek mówimy o produkcji posiadającej zaawansowaną oprawę wizualną, zwłaszcza iż operujemy w kategorii strzelanin sieciowych. Czyste wyniki wydajności poznaliście już wcześniej, natomiast dzisiejszy test zostanie skoncentrowany na pozostałych technikach graficznych. Najważniejszą z perspektywy typowego gracza będzie najpewniej NVIDIA DLSS, pozwalająca uzyskać wyższą wydajność poprzez skalowanie obrazu i reprodukcję jego...

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Jak już jednak wiadomo od kilku tygodni, wkrótce omawiany tytuł trafi także na komputery osobiste, będąc zarazem kolejną grą ekskluzywną, przeniesioną z PlayStation....

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Latem ubiegłego roku na PC zadebiutowała gra Horizon Zero Dawn, która wcześniej przez kilka lat była tytułem ekskluzywnym dla konsoli Sony PlayStation 4. W momencie premiery tytuł studia Guerilla Games nie oferował wsparcia dla żadnej z technik NVIDII lub AMD i to pod względem upscalingu obrazu jak również śledzenia promieni. Choć zbliżamy się pomału do debiutu drugiej części (Forbidden West - premiera w lutym 2022 ponownie tylko na konsolach Sony), twórcy nie zaprzestali wypuszczania kolejnych aktualizacji...

Diablo II: Resurrected z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS na kartach graficznych GeForce RTX

Diablo II: Resurrected z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS na kartach graficznych GeForce RTX

W lutym tego roku studio Blizzard Entertainment oficjalnie ogłosiło tworzenie remastera kultowej gry Diablo II. Tytuł nazwany ostatecznie Diablo II: Resurrected zadebiutował we wrześniu na komputerach PC oraz konsolach starej i obecnej generacji. Choć w dużej mierze była to udana produkcja, oferująca doskonale znane doświadczenie w ulepszonej oprawie graficznej, Blizzard nie wystrzegł się błędów, co denerwowało graczy przede wszystkim w okolicach właściwego debiutu. Choć w samej firmie Activision-Blizzard...

Dying Light 2 Stay Human w złocie. Ogłoszenie Techlandu oznacza tylko jedno - przesunięć premiery już nie będzie. Raczej...

Dying Light 2 Stay Human w złocie. Ogłoszenie Techlandu oznacza tylko jedno - przesunięć premiery już nie będzie. Raczej...

Dying Light 2 Stay Human nie miało łatwo. Promowanie tytułu zaczęło się co prawda od pozytywnego zaskoczenia na E3 2018, ale im później, tym z obozu Techlandu dochodziły nas coraz gorsze wieści. I nie chodziło tylko o przesunięcie premiery, która miała bazowo mieć miejsce wiosną 2020 roku. Tuż po ogłoszeniu "obsuwy", w sieci pojawiło się mianowicie sporo głosów o tym, że Dying Light 2 jest w totalnej rozsypce, a kierownictwo studia co rusz zmienia wizję gry, przez co deweloperzy ostatecznie nie...

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy zaobserwować wzmożoną aktywność NVIDII w temacie promowania oraz rozpowszechniania techniki DLSS, która stała się jedną z ważniejszych aspektów, charakteryzujących karty graficzne GeForce RTX. DLSS został znacząco usprawniony, a niedawno otrzymaliśmy wersję 2.3, która stara się w bardziej zauważalny sposób redukować efekty smużenia. Ponadto sama implementacja stała się łatwiejsza, jako że dedykowane wtyczki zostały przygotowane zarówno dla silnika...

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice latem tego roku otrzymała aktualizację dla konsol Xbox Series, dzięki której możliwości nowych urządzeń Microsoftu zaczęto wykorzystywać w bardzo udanej produkcji studia Ninja Theory. Wówczas pojawiły się także informacje, jakoby podobna aktualizacja, umożliwiająca grę w wyższej jakości obrazu i z lepszym framerate'm nie pojawi się dla konsoli Sony PlayStation 5, jako że studio Ninja Theory w międzyczasie zostało przejęte przez Microsoft. W końcu końcu jednak omawiana...

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

Od ponad 3 lat NVIDIA pracuje nad udoskonalaniem swojej techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie DLSS. Pierwsza generacja była jednak fatalną implementacją, która w znaczący sposób pogarszała jakość obrazu we wspieranych grach. Dopiero DLSS 2.0 przyniosło znaczące zmiany, przechodząc m.in. na jedną sieć neuronową dla wszystkich obsługujących gier (tych jest już ponad 130 łącznie). Później doczekaliśmy się jeszcze DLSS 2.1 z obsługą rozdzielczości 8K oraz DLSS 2.2, która jako stosunkowo cicha...

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Już za kilka miesięcy do tego grona dołączy także PC, jako że tytuł został niedawno oficjalnie zapowiedziany w wersji na komputery osobiste. Na premierę poczekamy do...

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

W sierpniu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. We wrześniu z kolei informowaliśmy, że nowa część Call of Duty zaoferuje wsparcie przynajmniej dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, jako że w plikach gry odnaleziono konkretne odwołania do tego rozwiązania. Tymczasem Vanguard zadebiutuje już za...

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker

Podczas tegorocznej prezentacji Intel Architecture Day, producent zaprezentował nie tylko architekturę stojącą za kartami graficznymi ARC (Xe-HPG), ale także przedstawił pierwsze szczegóły na temat autorskiej techniki XeSS, mającej na celu rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości, wykorzystując w tym celu uczenie maszynowe oraz dedykowane jednostki Matrix Engines (Xe Matrix Extensions), wbudowane w układy Xe-HPG. Wówczas jednak pokaz odbył się na specjalnie przygotowanym demie, wykorzystującym...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

W przyszłym roku na komputery PC oraz konsolę Xbox Series X trafi wyczekiwana produkcja STALKER 2: Heart of Chernobyl, w której wrócimy do Zony. Zanim jednak doczekamy się premiery tej wyczekiwanej gry, dostaliśmy mniejszą ale również ciekawą produkcję, jaką jest Chernobylite. To tytuł polskiego studia, charakteryzujący się wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 4. Z jednej strony działa na starym API DirectX 11, z drugiej otrzymaliśmy dwie techniki upscalingu obrazu. Mowa oczywiście o NVIDIA...

God of War - Hit z PlayStation 4 zmierza oficjalnie na PC! Premiera w styczniu 2022 roku wraz ze wsparciem dla NVIDIA DLSS

God of War - Hit z PlayStation 4 zmierza oficjalnie na PC! Premiera w styczniu 2022 roku wraz ze wsparciem dla NVIDIA DLSS

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. We wrześniu Sony oraz studio Santa Monica oficjalnie zaprezentowały pierwszy materiał z gry God of War: Ragnarok. Nowa część przygód Kratosa oraz Atreusa zadebiutuje...

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Jedną z większych premier września był Deathloop, autorstwa studia Arkane Lyon. Premierowo przygotowaliśmy również recenzję, w której Ewelina chwaliła wiele rzeczy, głównie świetnie nakreślone postaci Colta (głównego bohatera) oraz Julianny (głównej antagonistki) oraz ich często zabawnej relacji. Ja z kolei w krótkim dodatku pochwaliłem przede wszystkim świetnie wykorzystane możliwości pada Sony DualSense. Niestety Deahtloop, choć ogólnie będąc dobrą grą, nie zyskała przesadnego zainteresowania...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, z kolei na początku września gra zadebiutowała także na PlayStation 5, jednocześnie z edycją pudełkową na wszystkie platformy. Edycja na PC oferuje najbardziej...

Shadow of the Tomb Raider, Rise od the Tomb Raider, trylogia Crysis Remastered i Baldur's Gate 3 z obsługą NVIDIA DLSS 2.0

Shadow of the Tomb Raider, Rise od the Tomb Raider, trylogia Crysis Remastered i Baldur's Gate 3 z obsługą NVIDIA DLSS 2.0

NVIDIA nie zaprzestaje starań w promowaniu swojej techniki DLSS, zwłaszcza że coraz większa liczba gier zaczyna wspierać technikę AMD FidelityFX Super Resolution, a Intel opracował także swoje rozwiązanie o nazwie XeSS, które działa na podobnej zasadzie co DLSS. Praktycznie w każdym tygodniu słyszymy o kolejnych implementacjach tego rozwiązania. Nie powinno to być specjalnie zaskakujące, jako że obecnie dodanie DLSS do gier opartych na takich silnikach jak Unreal Engine czy Unity jest już znacznie...

F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch z najnowszymi technikami NVIDII na PC. W pakiecie Ray Tracing, DLSS oraz Reflex

F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch z najnowszymi technikami NVIDII na PC. W pakiecie Ray Tracing, DLSS oraz Reflex

W zeszłym miesiącu na konsolach PlayStation 4 oraz PlayStation 5 zadebiutowała gra F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch, będąca przyjemnym tytułem akcji, w którym wcielamy się w humanoidalnego królika, dzierżącego na plecach mechaniczne ramię. Gra okazała się udanym debiutem, o czym świadczą pozytywne oceny graczy oraz wysoka, średnia z ocen recenzentów w serwisie Metacritic - 8/10. Jak wiadomo, gra wykorzystała silnik graficzny Unreal Engine 4, dzięki któremu możemy podziwiać całkiem przyjemną...

Alan Wake Remastered - porównanie oryginalnej gry oraz odświeżonej wersji na przykładzie Xbox 360 oraz Xbox Series X

Alan Wake Remastered - porównanie oryginalnej gry oraz odświeżonej wersji na przykładzie Xbox 360 oraz Xbox Series X

W ostatnich tygodniach dosyć głośno zrobiło się w temacie gry Alan Wake Remastered, czyli odświeżonej przygody popularnego pisarza, który wraz z małżonką trafiają do miasteczka Bright Falls. Pierwotna gra została wydana na konsoli Xbox 360 (2010 rok), by po 2 latach trafić także na PC. Postać Alana Wake pojawiła się także w najnowszej grze Remedy - Control - tworząc jednocześnie jedno, spójne uniwersum dla obu gier. Zanim przyjdzie nam zagrać w drugą część (wciąż oficjalnie nie zapowiedziana,...

Alan Wake Remastered otrzymał dedykowane sterowniki NVIDIA GeForce Game Ready. Pierwsze wyniki wydajności z DLSS

Alan Wake Remastered otrzymał dedykowane sterowniki NVIDIA GeForce Game Ready. Pierwsze wyniki wydajności z DLSS

Podczas prezentacji PlayStation Showcase, studio Remedy Entertainment zaprezentowało pierwszy trailer z gry Alan Wake Remastered, będącej poprawioną wersją hitu z 2010 roku, debiutującego początkowo wyłącznie na konsoli Xbox 360. Przygoda tytułowego pisarza zadebiutuje już 5 października na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Ujawniliśmy już wszystkie szczegóły dotyczące wymagań sprzętowych oraz możliwości oferowanych przez wszystkie platformy docelowe. Pomimo, że do premiery...

The Elder Scrolls Online jako pierwsza gra ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLAA, będącą pochodną supersamplingu DLSS

The Elder Scrolls Online jako pierwsza gra ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLAA, będącą pochodną supersamplingu DLSS

Technika NVIDIA DLSS została po raz pierwszy zaprezentowana w 2018 roku, wraz z debiutem architektury Turing. DLSS wykorzystuje rdzenie Tensor, wbudowane w karty graficzne GeForce RTX, do zwiększenia wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości bazowej. W ostatnich latach DLSS bardzo mocno się rozwinął, będąc oferowanym w coraz większej liczbie gier. Tylko w ostatnich tygodniach DLSS pojawił się m.in. w takich grach jak DOOM Eternal czy Red Dead Redemption 2. Wkrótce także pojawi się...

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Miesiąc temu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. Tak jak również zapowiadano, pierwsza publiczna prezentacja gry miała miejsce w grze Call of Duty Warzone, które zostanie mocno zintegrowane z Vanguard. Premiera nowej części popularnej strzelanki trafi na rynek 5 listopada tego roku. Dostępna będzie...

Alan Wake Remastered - szczegóły techniczne gry, wymagania sprzętowe oraz oficjalne wsparcie dla NVIDIA DLSS

Alan Wake Remastered - szczegóły techniczne gry, wymagania sprzętowe oraz oficjalne wsparcie dla NVIDIA DLSS

Wczoraj odbyła się prezentacja PlayStation Showcase, podczas której zaprezentowano takie tytuły jak God of War Ragnarok, Gran Turismo 7, Marvel's Spider-Man 2, Wolverine czy też potwierdzono prace nad pełnoprawnym remake'iem gry Star Wars: Knights of the Old Republic. Oczywiście to nie były wszystkie produkcje, a jedną z bardziej oczekiwanych gier był Alan Wake Remastered. Produkcja od Remedy została zapowiedziana kilka dni przed pokazem Sony i przypuszczaliśmy, że to właśnie podczas PlayStation Showcase...

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, a kilka dni temu wydana została zarówno wersja dla PlayStation 5 jak również fizyczne warianty The Medium na wszystkie platformy docelowe. W momencie premiery The...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

DOOM Eternal PC - Test wydajności kart graficznych GeForce vs Radeon w Ray Tracing i DLSS. Piekielnie dobra optymalizacja?

DOOM Eternal PC - Test wydajności kart graficznych GeForce vs Radeon w Ray Tracing i DLSS. Piekielnie dobra optymalizacja?

DOOM Eternal to swoisty fenomen wśród multiplatformowych gier komputerowych. Produkcja nawet osiemnaście miesięcy po premierze wciąż prezentuje się widowiskowo, oferując niezwykle dynamiczną rozgrywkę okraszoną licznymi wybuchami, latającymi flakami i różnymi wodotryskami, jednak charakteryzuje się stosunkowo niewielkimi wymaganiami sprzętowymi. Niedawno id Software postanowiło jeszcze bardziej dopieścić swoje ostatnie dzieło, wprowadzając do DOOM Eternal dwie techniki - ray tracing i NVIDIA DLSS....

Dying Light 2 oraz Marvel's Guardians of the Galaxy z obsługą Ray Tracingu oraz techniki NVIDIA DLSS od premiery

Dying Light 2 oraz Marvel's Guardians of the Galaxy z obsługą Ray Tracingu oraz techniki NVIDIA DLSS od premiery

W tym roku zadebiutuje jeszcze przynajmniej kilka, potencjalnie bardzo ciekawych gier. Wśród nich znajdziemy m.in. wyczekiwanego Dying Light 2 od polskiego studia Techland oraz Marvel's Guardians of the Galaxy, autorstwa Eidos Montreal. Druga część "zombie-apokalipsy" po wielu perturbacjach zadebiutuje na rynku 7 grudnia (oby w lepszym stanie niż Cyberpunk 2077 z 10 grudnia 2020). Z kolei Marvel's Guardians of the Galaxy, w przeciwieństwie do Avengers, ma być projektem w pełni skupiającym się na trybie pojedynczego...

DLSS Swapper – narzędzie do pobierania i zarządzania aktualizacjami bibliotek NVIDIA DLSS w dowolnej grze

DLSS Swapper – narzędzie do pobierania i zarządzania aktualizacjami bibliotek NVIDIA DLSS w dowolnej grze

DLSS jest - najprościej rzecz ujmując - skalowaniem obrazu (upscaling) wykorzystującym do odtwarzania trójwymiarowej sceny sprzętowe jednostki Tensor, będące składową bloków SM napędzających karty graficzne z rodziny GeForce RTX. Wyspecjalizowane rdzenie zaprzęgnięto do głębokiego uczenia (stąd właśnie Deep Learning w nazwie DLSS), początkowo wymagając osobnego szkolenia dla każdej obsługiwanej gry komputerowej. Takie rozwiązanie okazało się jednak niezbyt efektywne, a jakość reprodukowanego...

FidelityFX Super Resolution na konsoli PlayStation 3. A właściwie to na emulatorze RPCS3. Działać ma 62% gier

FidelityFX Super Resolution na konsoli PlayStation 3. A właściwie to na emulatorze RPCS3. Działać ma 62% gier

Zarówno technologia NVIDIA DLSS jak i AMD FSR mają za zadanie skalować grafikę do wyższych rozdzielczości bez utraty jakości i przy zapewnieniu wyższej płynności. Abstrahując od różnic w podejściu do zagadnienia czy wydajności w praktyce, oba rozwiązania różnią się także tym, że FSR działa na sprzęcie wszelakiej maści (nawet starszym). zaś kod owej technologii jest publiczny. Oznacza to, że każdy z nas może go pobrać i zaimplementować w dowolny sposób. Tak też zrobili programiści, którzy...

NVIDIA DLSS vs AMD FidelityFX Super Resolution w grze Marvel's Avengers - która technika prezentuje się lepiej?

NVIDIA DLSS vs AMD FidelityFX Super Resolution w grze Marvel's Avengers - która technika prezentuje się lepiej?

Od kilku tygodni w branży trwa dyskusja na temat jakości obrazu z wykorzystaniem technik NVIDIA DLSS oraz AMD FidelityFX Super Resolution, których zadaniem jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości. Skutkiem wykorzystania obu technik jest znaczący przyrost wydajności w zdecydowanej większości gier, które je obsługują. Nowszą techniką jest AMD FSR, które zadebiutowało oficjalnie 23 czerwca. W łamach PurePC.pl pojawił się wówczas test prezentujący możliwości FidelityFX Super Resolution...

NVIDIA prezentuje grę Wolfenstein: Youngblood z Ray Tracingiem oraz DLSS na platformie opartej o procesor ARM

NVIDIA prezentuje grę Wolfenstein: Youngblood z Ray Tracingiem oraz DLSS na platformie opartej o procesor ARM

Kilka miesięcy temu NVIDIA potwierdziła nawiązanie współpracy z firmą MediaTek, na mocy której w komputerach klasy Chromebook mają się pojawiać układy ARM w połączeniu z układami graficznymi opartymi na architekturze Ampere. Dzięki takiej współpracy, komputery wyposażone w procesory ARM będą mogły zaoferować zauważalnie wyższą wydajność podczas grania. Już wtedy można było zobaczyć, że producent kart graficznych GeForce będzie mocno starał się promować tego typu rozwiązania. Po kilku...

F1 2021 debiutuje na PC ze wsparciem dla Ray Tracingu oraz DLSS - wzrost wydajności w 4K sięga nawet 65% na GeForce RTX

F1 2021 debiutuje na PC ze wsparciem dla Ray Tracingu oraz DLSS - wzrost wydajności w 4K sięga nawet 65% na GeForce RTX

Firma Electronic Arts, która przejęła na początku bieżącego roku Codemasters, zapowiedziała w kwietniu nową odsłonę serii wyścigowej F1. Choć mogliśmy z początku się obawiać, jak wypadnie najnowsza część najpopularniejszych wyścigów bolidów Formuły 1, finalnie okazuje się, że gra F1 2021 spod skrzydeł Codemasters jest jedną z najbardziej udanych, co dowodzą bardzo pozytywne recenzje. F1 2021 dzisiaj została wprowadzona do sprzedaży na PC oraz konsolach. Komputerowa wersja ponownie jawi...

Red Dead Redemption 2 już z obsługą techniki NVIDIA DLSS - wzrost wydajności w 4K sięga 45% na kartach GeForce RTX

Red Dead Redemption 2 już z obsługą techniki NVIDIA DLSS - wzrost wydajności w 4K sięga 45% na kartach GeForce RTX

Red Dead Redemption 2, wydane w 2019 roku, to bez wątpienia jedna z najlepiej wyglądających gier z otwartym światem. Okupione to jednak jest wysokimi wymaganiami sprzętowymi, zwłaszcza jeśli chcemy ustawić wszystkie opcje graficzne na maksymalny poziom. Produkcja studia Rockstar oferuje kilkadziesiąt różnych opcji, które poprawiają oprawę wizualną, jednak wiele z nich na poziomie Ultra potrafi zamęczyć nawet najmocniejsze karty graficzne. Podczas targów Computex firma NVIDIA ujawniła, że Red Dead...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.