Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

dlss

FBC: Firebreak, podobnie jak Alan Wake II, otrzyma na premierę Path Tracing. Do tego wszystkie funkcje NVIDIA DLSS 4

FBC: Firebreak, podobnie jak Alan Wake II, otrzyma na premierę Path Tracing. Do tego wszystkie funkcje NVIDIA DLSS 4

W przyszłym miesiącu na rynek trafi kolejna gra od studia Remedy Entertainment. Tym razem mowa o FBC: Firebreak, które jest spin-offem Control, nastawionym na potyczki sieciowe. Grę będzie można zarówno kupić na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, ale producent zaoferują ją również w usługach abonamentowych: Game Pass (PC / Xbox) oraz PlayStation Plus Extra / Premium. Mimo że jest to gra typowo sieciowa, Remedy Entertainment zamierza dopieścić wersję PC także pod względem wizualnym.

DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach

DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach

Kilka dni temu zadebiutowała gra DOOM: The Dark Ages. Produkcja działa na silniku id Tech 8 i jest kolejnym tytułem, po Indiana Jones i Wielki Krąg, gdzie na silniku jest obligatoryjnie działający Ray Tracing, bez możliwości jego wyłączenia. Gra na długo przed premierą miała także obiecane wsparcie dla Path Tracingu oraz DLSS Ray Reconstruction, choć nie wiedzieliśmy kiedy aktualizacja zostanie wydana na PC. Podczas targów Computex w Tajpej, NVIDIA ogłosiła przybliżoną datę premiery owej aktualizacji.

Nintendo Switch 2 rozczaruje w trybie mobilnym? Specyfikacja układu Nvidia T239 i wydajność w trybach docked/undocked

Nintendo Switch 2 rozczaruje w trybie mobilnym? Specyfikacja układu Nvidia T239 i wydajność w trybach docked/undocked

Nintendo Switch 2 to wyczekiwana ewolucja kultowej konsoli, która obiecuje więcej mocy, lepszą grafikę i nowe możliwości. Z procesorem Nvidia T239, obsługą DLSS i ray tracingu, konsola może stać się rewolucją w mobilnym graniu. Jednak różnice w wydajności między trybami docked i undocked, a także ograniczenia, jak brak VRR na HDMI, budzą pytania. Czy Switch 2 sprosta oczekiwaniom fanów i rywalizacji z handheldami jak Steam Deck?

The Sinking City Remastered już na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series. Posiadacze wcześniejszej wersji dostaną kopię za darmo

The Sinking City Remastered już na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series. Posiadacze wcześniejszej wersji dostaną kopię za darmo

Kilka tygodni temu studio Frogwares oficjalnie potwierdziło prace nad The Sinking City Remastered, a więc odświeżoną wersją gry z całą zawartością przeniesioną na silnik Unreal Engine 5. W momencie zapowiedzi padły deklaracje o premierze "wkrótce", choć wówczas jeszcze nie ogłaszano dokładnego terminu. Bez większych zapowiedzi, producent udostępnił odświeżoną grę dzisiaj, a wszyscy gracze, którzy wcześniej kupili kopię, wersję Remastered otrzymali za darmo.

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych

Nintendo potwierdziło oficjalnie, że konsola Switch 2 będzie obsługiwać technologie NVIDIA DLSS, G-Sync oraz ray tracing. Nowy model ma przynieść szereg zmian sprzętowych i programowych, wynikających ze współpracy z NVIDIĄ. Zapowiedziane funkcje wskazują na wyraźne zwiększenie możliwości graficznych w porównaniu do pierwszej generacji urządzenia. To może mieć istotny wpływ na przyszłe produkcje wydawane na tę platformę.

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności

Od momentu zapowiedzi, Assassin's Creed Shadows ma niełatwe zadanie przekonania do siebie graczy. Z jednej strony otrzymaliśmy w końcu odsłonę, której akcja toczy się w Feudalnej Japonii (gracze prosili o ten setting jeszcze chyba w czasach trylogii Ezio), z drugiej jednak Ubisoft nie popisywał się w trakcie kampanii marketingowej, zaliczając co jakiś czas mniejszą lub większą wtopę. W końcu jednak doczekaliśmy się premiery nowej części popularnej sagi. Naszą recenzję mogliście już przeczytać...

Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project Demo jest już dostępne do pobrania, przyda się jednak solidny PC do grania

Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project Demo jest już dostępne do pobrania, przyda się jednak solidny PC do grania

Platforma RTX Remix została zapowiedziana przy okazji debiutu pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000 z rodziny Ada Lovelace. Docelowo ma ona pozwolić na upiększenie klasycznych gier, poprzez m.in. całkowitą zmianę tekstur czy implementacji różnych form Ray Tracingu. Jednym z czołowych tego typu projektów, bardzo mocno promowanych przez NVIDIĘ, jest Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. Z okazji wydania finalnej wersji RTX Remix, na Steamie pojawiło się demo rzeczonej produkcji.

NVIDIA DLSS 4 dostępna już w ponad 100 grach, a kolejne w drodze. RTX Remix wychodzi z bety, a Half-Life 2 RTX otrzyma wersję demo

NVIDIA DLSS 4 dostępna już w ponad 100 grach, a kolejne w drodze. RTX Remix wychodzi z bety, a Half-Life 2 RTX otrzyma wersję demo

Za kilka dni odbędzie się konferencja NVIDII z okazji kolejnej odsłony wydarzenia znanego jako GTC (GPU Technology Conference). Spodziewamy się tam uzyskania aktualizacji co do akceleratorów Blackwell na rynek AI oraz zapowiedzi profesjonalnej karty graficznej RTX PRO 6000 Blackwell. Jednocześnie za kilka dni odbędzie się kolejna odsłona konferencji GDC (Game Developers Conference), na której zabraknie również nowości dla posiadaczy kart GeForce RTX. Dzisiaj możemy podzielić się kilkoma takimi aktualizacjami,...

GTA V PC otrzyma niedługo wielką aktualizację. Rockstar wprowadzi Ray Tracing, DirectStorage, DLSS 3 i FSR 3

GTA V PC otrzyma niedługo wielką aktualizację. Rockstar wprowadzi Ray Tracing, DirectStorage, DLSS 3 i FSR 3

Długo musimy czekać na szóstą odsłonę Grand Theft Auto. Ale nie ma co się dziwić, gdy ostatnia jak dotąd wypuszczona część od ponad dekady ma takie wzięcie, że pojawia się w coraz to nowej wersji na kolejne generacje konsol. Ostatnio mogli się z tego cieszyć posiadacze konsol Sony i Microsoftu aktualnej generacji w GTA Online, z kolei dla odmiany osoby mające wersję na komputery osobiste musieli czekać na usprawnienia do GTA V. Ale na szczęście nie potrwa to długo.

Test Kingdom Come Deliverance II - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość NVIDIA DLSS 4 i skalowanie wydajności

Test Kingdom Come Deliverance II - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość NVIDIA DLSS 4 i skalowanie wydajności

Kingdom Come Deliverance II to jedna z pierwszych, dużych premier 2025 roku. W tegorocznym, naszym TOP 10, dotyczącym najbardziej wyczekiwanych gier tego roku, produkcja studia Warhorse znalazła się na liście. Recenzje z kolei potwierdziły, że developerzy wzięli sobie wiele uwag do serca, dzięki czemu praktycznie każda mechanika została usprawniona i dopracowana na tyle, na ile pozwalał budżet. Po naszej recenzji oraz teście wydajności kart graficznych, przedstawiamy nasz ostatni artykuł, dotyczący...

NVIDIA Reflex 2 początkowo tylko dla kart GeForce RTX 5000. Wsparcie dla starszych generacji w późniejszym czasie

NVIDIA Reflex 2 początkowo tylko dla kart GeForce RTX 5000. Wsparcie dla starszych generacji w późniejszym czasie

Podczas ogłoszenia nowej generacji kart graficznych GeForce RTX 5000 na targach CES w Las Vegas, NVIDIA ujawniła również technikę DLSS 4 oraz Reflex 2. Druga z wymienionych funkcjonalności ma odznaczać się jeszcze lepszą responsywnością, co będzie miało istotny wpływ, gdy zdecydujemy się na włączenie DLSS Multi Frame Generation. Jak wygląda kwestia kompatybilności Reflex 2 z kartami graficznymi NVIDII? Obecnie wsparcie potwierdzono tylko dla nielicznej grupy modeli.

Kingdom Come Deliverance II i Marvel's Spider-Man 2 PC to kolejne gry ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLSS 4

Kingdom Come Deliverance II i Marvel's Spider-Man 2 PC to kolejne gry ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLSS 4

Dzisiaj debiutują pierwsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080. Równocześnie zadebiutowały nowe sterowniki, w pełni zgodne z najnowszą wersją techniki NVIDIA DLSS 4. Wstępna lista gier, które w dniu premiery będą posiadały już obsługę nowej wersji DLSS, pojawiła się jakiś czas temu. NVIDIA jednak nie zwalnia tempa i już teraz potwierdza dwie kolejne gry, które otrzymają wsparcie dla DLSS 4. Nie w każdym przypadku aktualizacja będzie jednak dostępna w dniu premiery.

Wymagania sprzętowe Marvel's Spider-Man 2 PC. Karta graficzna GeForce RTX 4090 wymagany do gry w 4K i 60 FPS

Wymagania sprzętowe Marvel's Spider-Man 2 PC. Karta graficzna GeForce RTX 4090 wymagany do gry w 4K i 60 FPS

Już jutro na PC odbędzie się premiera kolejnej gry od PlayStation Studios - mowa oczywiście o Marvel's Spider-Man 2 od studia Insomniac Games, w kooperacji z Nixxes Software. Pomimo faktu premiery odbywającej się już jutro, gry wciąż nie można zakupić w przedsprzedaży (najwyraźniej opcja pojawi się dopiero wraz z faktycznym debiutem). Bardzo długo również musieliśmy czekać na podanie wymagań sprzętowych - te zostały opublikowane dosłownie przed kilkunastoma minutami.

Skorzystaj z AMD FSR 3 na Steam Decku w grach, które nie obsługują tej techniki. Modyfikacja dostępna za darmo

Skorzystaj z AMD FSR 3 na Steam Decku w grach, które nie obsługują tej techniki. Modyfikacja dostępna za darmo

Wydajność Steam Decka w porównaniu z dzisiejszą konkurencją pozostawia wiele do życzenia. Handheld od Valve czasy świetności ma już za sobą, ale nadal ma wierne grono użytkowników, którzy cenią jego ergonomiczną konstrukcję, względną energooszczędność oraz system Steam OS. Sprzęt może lepiej sobie radzić w grach dzięki technice AMD FidelityFX Super Resolution 3, jednak nie w każdej grze się z nią spotkamy. Stworzono więc wtyczkę, która rozwiązuje ten problem.

DLSS Swapper z nowymi opcjami, które pozwalają w łatwy sposób zmieniać wersje bibliotek AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS

DLSS Swapper z nowymi opcjami, które pozwalają w łatwy sposób zmieniać wersje bibliotek AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS

Techniki upscalowania obrazu to już nieodłączny element współczesnej branży gier. Podawane obecnie wymagania sprzętowe często uwzględniają ich wykorzystanie. Nic zatem dziwnego, że na popularności zyskują narzędzia pokroju DLSS Swapper, które pozwalają w łatwy sposób zmienić wersję bibliotek upscalera. Omawiana aplikacja otrzymała ostatnio aktualizację, która przyniosła spore zmiany. Dodano bowiem wsparcie dla AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS.

Wymagania sprzętowe Rise of the Ronin PC. Zapowiedź, data premiery i cena ekskluzywnej dotąd gry dla PlayStation 5

Wymagania sprzętowe Rise of the Ronin PC. Zapowiedź, data premiery i cena ekskluzywnej dotąd gry dla PlayStation 5

W zeszłym roku na PlayStation 5 zadebiutowało kilka gier ekskluzywnych, w tym m.in. Rise of the Ronin od studia Team Ninja. Jak wiadomo, Sony sfinansowało ten projekt oraz odpowiadało za wydanie gry na swojej konsoli. Premiera odbyła się w marcu zeszłego roku i wygląda na to, że okres ekskluzywności pomału dobiega końca. Firma KOEI TECMO poinformowała bowiem o nadchodzącej premierze gry na PC (tylko Steam). Co ciekawe, to właśnie KOEI TECMO będzie odpowiadać za wydanie produkcji.

Cyberpunk 2077 w wersji 2.21 dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Lepsza jakość obrazu dla wszystkich kart GeForce RTX

Cyberpunk 2077 w wersji 2.21 dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Lepsza jakość obrazu dla wszystkich kart GeForce RTX

Za tydzień w sklepach zadebiutują pierwsze karty graficzne NVIDIA Blackwell w postaci modeli GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080. Tego dnia do zapowiedzianych wcześniej gier i programów wydane zostaną aktualizacje, dodające wsparcie dla najnowszej wersji techniki NVIDIA DLSS 4. Okazuje się, że CD Projekt RED zdecydował się wcześniej wydać stosownego patcha, bowiem wersja 2.21 dla gry Cyberpunk 2077 oferuje m.in. obsługę DLSS 4. Posiadacze kart GeForce RTX mogą zatem już dzisiaj sprawdzić jak radzi...

Final Fantasy VII Rebirth PC - nowa zapowiedź prezentująca graficzne usprawnienia pecetowej wersji

Final Fantasy VII Rebirth PC - nowa zapowiedź prezentująca graficzne usprawnienia pecetowej wersji

Od dłuższego już czasu kolejne gry tej serii niedługo po konsolowych premierach trafiają na komputery osobiste. Takie Final Fantasy XVI zawitało na PlayStation 5 latem 2023 roku, by na jesień 2024 zameldować się na pecetach. Tym razem na remake kolejnej partii kultowej "siódemki" zaczekamy już kilka miesięcy krócej. Rebirth zostało świetnie przyjęte przez większość fanów, więc można spodziewać się także sukcesów na kolejnej platformie.

NVIDIA App dostanie nową funkcję DLSS Override, która pozwoli na obsługę DLSS 4 w nieaktualizowanych przez deweloperów grach

NVIDIA App dostanie nową funkcję DLSS Override, która pozwoli na obsługę DLSS 4 w nieaktualizowanych przez deweloperów grach

Tuż po konferencji prasowej NVIDII na targach CES 2025 w sieci pojawiły się oficjalne informacje dotyczące implementacji DLSS 4. Samą technikę już szeroko omówiliśmy w poprzednich newsach na PurePC.pl, w tym jej realną jakość na przykładzie Cyberpunka 2077. Jak się jednak okazuje, wśród materiałów zdradzono, że NVIDIA App dostarczy funkcję, która umożliwi uruchomienie najnowszej techniki upscalingu w grach, które od jakiegoś czasu nie miały aktualizowanych bibliotek DLL.

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania

Dzisiaj w nocy czasu polskiego, NVIDIA zaprezentowała nową generację kart graficznych GeForce RTX 5000 oraz mobilnych układów GeForce RTX 5000 Laptop GPU. Istotnym elementem generacji Blackwell będzie DLSS 4, którego pełna funkcjonalność oferuje m.in. dostęp do Multi Frame Generation. Technika została już sprawdzona przez Digital Foundry, które miało okazję ocenić wstępną jakość w grze Cyberpunk 2077 i na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080.

NVIDIA DLSS 4 wprowadzi Multi Frame Generation oraz Reflex 2. Technika trafi wyłącznie do kart GeForce RTX 5000

NVIDIA DLSS 4 wprowadzi Multi Frame Generation oraz Reflex 2. Technika trafi wyłącznie do kart GeForce RTX 5000

Wraz z premierą kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 (Ada Lovelace), producent zaprezentował w 2022 roku technikę DLSS 3. Dzięki wykorzystaniu nowego silnika Optical Flow, wbudowanych w rdzenie Tensor 4. generacji, możliwe było wprowadzenie funkcji generatora klatek (Frame Generation) w celu znaczącego wzrostu wydajności, także tam, gdzie ograniczeniem wcześniej był procesor. Pełna funkcjonalność DLSS 3 została jednak ograniczona do GeForce RTX 4000. Podobnie będzie z nowym DLSS 4, które zaoferuje...

Test Indiana Jones and the Great Circle PC kontra Xbox Series X. Jakość Path Tracingu oraz skalowania NVIDIA DLSS

Test Indiana Jones and the Great Circle PC kontra Xbox Series X. Jakość Path Tracingu oraz skalowania NVIDIA DLSS

Indiana Jones and the Great Circle (Indiana Jones i Wielki Krąg w polskiej wersji) to ostatnia z dużych produkcji AAA, które pojawiły się na rynku w 2024 roku. Finalnie otrzymaliśmy produkcję dość udaną, ale przede wszystkim utrzymującą ducha pierwszych filmów z Harrisonem Fordem. Najnowsza gra studia MachineGames miała być również pokazem możliwości współczesnych kart graficznych. To bowiem kolejny tytuł, w którym od premiery zaimplementowano Path Tracing, którego celem jest wejście na jeszcze...

Indiana Jones and the Great Circle otrzymało drugą aktualizację. Gra uruchomi się teraz na kartach graficznych mających 6 GB VRAM

Indiana Jones and the Great Circle otrzymało drugą aktualizację. Gra uruchomi się teraz na kartach graficznych mających 6 GB VRAM

Gra Indiana Jones and the Great Circle nie należy do tytułów z niskimi wymaganiami sprzętowymi. Jej uruchomienie na kartach z mniejszą ilością VRAM niż 8 GB powodowało zwykle problemy z globalną iluminacją. Najnowsza aktualizacja umożliwia wreszcie w miarę bezproblemową rozgrywkę na takich układach. Wprowadzono też szereg innych ulepszeń, spośród których na szczególną uwagę zasługują poprawki oświetlenia na konsolach Xbox Series X|S.

Nowa aktualizacja do Indiana Jones and the Great Circle dodaje Path Tracing. Zobacz jak zmienia się oprawa graficzna

Nowa aktualizacja do Indiana Jones and the Great Circle dodaje Path Tracing. Zobacz jak zmienia się oprawa graficzna

Gra Indiana Jones and the Great Circle nie jest może produkcją wybitną, ale niewątpliwie trafia w gusta wielu fanów znanego archeologa. Jako jeden z minusów wskazuje się jednak niezadowalający poziom oprawy graficznej. Aspekt ten został jednak już nieco poprawiony dzięki oficjalnej aktualizacji wprowadzającej wsparcie dla Path Tracingu. Aktywowanie tej opcji wymaga oczywiście dużych poświęceń w kwestii wydajności. Czy warto zdecydować się na taki krok?

Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu

Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu

Już za kilka dni odbędzie się premiera ostatniej dużej gry w tym roku. Mowa rzecz jasna o Indiana Jones and the Great Circle (Indiana Jones i Wielki Krąg), za które odpowiada studio MachineGames, a wydawcą jest Bethesda Softworks. Nadchodzący tytuł w wersji Premium zadebiutuje 6 grudnia o 1 w nocy i dokładnie w tym momencie pojawią się recenzje. Dla pozostałych graczy produkcja zostanie uruchomiona 9 grudnia. Na kilka dni przed premierą, Bethesda w końcu opublikowała wymagania sprzętowe dla wersji PC....

Test STALKER 2: Heart of Chornobyl PC kontra Xbox Series X. Jakość technik NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS oraz TSR

Test STALKER 2: Heart of Chornobyl PC kontra Xbox Series X. Jakość technik NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS oraz TSR

STALKER 2: Heart of Chornobyl to bez wątpienia jedna z największych premier na rynku gier w tym roku. Czekaliśmy dobrych kilkanaście lat na powrót do Zony i choć gra była wielokrotnie opóźniana (z mniej lub bardziej istotnych powodów), to finalnie i tak otrzymaliśmy grę dość podziurawioną, jeśli chodzi o jakość techniczną. STALKER 2 melduje się na razie na PC oraz konsolach Xbox Series, jednak w bliżej nieokreślonym terminie powinna również zadebiutować na PlayStation 5. Na PurePC.pl mogliście...

CachyOS poprawia obsługę układów AMD Strix Point i 3D V-Cache. Nowa wersja zoptymalizowanej dystrybucji Linuksa do pobrania

CachyOS poprawia obsługę układów AMD Strix Point i 3D V-Cache. Nowa wersja zoptymalizowanej dystrybucji Linuksa do pobrania

Dystrybucja oparta na jądrze Linux o nazwie CachyOS doczekała się kolejnej, a dokładniej dwunastej aktualizacji w 2024 roku. System ma u podstaw odsłonę Arch Linux, jednak został wzbogacony o autorskie narzędzia, a także jądra (ang. kernel), które są przystosowane do określonych zadań. Edycja ta stawia na wydajność, która w nowej wersji powinna być jeszcze lepsza. CachyOS występuje w wariancie dla komputerów, a także dla handheldów takich jak ASUS ROG Ally X.

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Na początku 2023 roku, NVIDIA wprowadziła nową generację układów graficznych Ada Lovelace do notebooków pod postacią modeli GeForce RTX 4000. Zdecydowanie największy skok wydajności przyniosły dwa flagowe chipy: GeForce RTX 4090 Laptop GPU oraz GeForce RTX 4080 Laptop GPU, oferujące najwyższy stosunek perf/wat w historii mobilnych układów graficznych. Dzięki architekturze Ada Lovelace, laptopy z powodzeniem można wykorzystać w różnych zastosowaniach - począwszy od rozgrywki w wysokich ustawieniach...

Test Dream Machines RG4060-15PL44 - Laptop do gier z Intel Core i7-14650HX i GeForce RTX 4060 w przyzwoitej cenie

Test Dream Machines RG4060-15PL44 - Laptop do gier z Intel Core i7-14650HX i GeForce RTX 4060 w przyzwoitej cenie

Jakiś czas temu firma Dream Machines wysłała do nas notebooka o oznaczeniu RG4060-15PL36, który charakteryzował się niezłą wydajnością, ale sprzęt jednocześnie kulał chociażby pod względem jakości ekranu czy kultury pracy. Niedawno do sprzedaży trafił kompletnie nowy sprzęt o na pozór podobnej nazwie - Dream Machines RG4060-15PL44. Mimo że w obu przypadkach mowa o "Dream Machines RG4060", w rzeczywistości są to dwa kompletnie różne urządzenia, wykorzystujące inne obudowy. Nowy model prezentuje...

Karty graficzne dobijają do ściany wydajności. Ratunkiem według NVIDII jest sztuczna inteligencja, napędzająca np. technikę DLSS

Karty graficzne dobijają do ściany wydajności. Ratunkiem według NVIDII jest sztuczna inteligencja, napędzająca np. technikę DLSS

Wkroczyliśmy do czasów, kiedy układy graficzne przestają zapewniać wystarczającą wydajność, aby obsługiwać nowe gry wideo. W skali roku producenci nie są w stanie dostarczyć na rynek chipów, które wyróżniałyby się dwukrotnie lepszą wydajnością od poprzedników. Kolokwialnie mówiąc: powoli dobijamy do ściany, jeśli chodzi o fizyczny rozwój technologii. To właśnie dlatego pierwsze skrzypce gra teraz sztuczna inteligencja - m.in. algorytmy, które przynoszą rozwiązanie.

Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajności

Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajności

Końcówka wakacji obrodziła w premiery gier na PC oraz konsolach obecnej generacji. Najpierw dostaliśmy Black Myth: Wukong, który zaoferował świetnej jakości oprawę graficzną i wysokie wymagania sprzętowe, ale i tak okazał się sukcesem sprzedażowym (ostatnie dane mówią o ponad 18 milionach egzemplarzy). Chwilę później dostaliśmy Star Wars Outlaws, któremu z kolei oberwało się za stan techniczny. Potem, na PlayStation 5, dostaliśmy platformówkę Astro Bot i finalnie zakończyliśmy falę premier...

Wymagania sprzętowe Until Dawn PC. Komputerowa wersja otrzyma Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 3.7 i AMD FSR 3.1

Wymagania sprzętowe Until Dawn PC. Komputerowa wersja otrzyma Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 3.7 i AMD FSR 3.1

W przyszłym miesiącu na PC oraz PlayStation 5 zadebiutuje remake gry Until Dawn, czyli według wielu graczy - najbardziej niepotrzebne odświeżenie gry z poprzedniej generacji konsol. Nowa wersja powstała na silniku Unreal Engine 5 i ma charakteryzować się nie tylko jeszcze lepszą jakością oprawy graficznej, ale również nieco rozszerzoną fabułą z dodatkowymi cut-scenkami. Debiut zaplanowano dokładnie na 4 października, jednocześnie na obu platformach. Na kilka tygodni przed premierą, studio Ballistic...

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS

Star Wars Outlaws zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym roku jako kolejny projekt ze świata Gwiezdnych Wojen. W ostatnich latach gry z tego uniwersum były przygotowywane przede wszystkim przez Electronic Arts, dzięki czemu dostaliśmy chociażby Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Star Wars Jedi: Survivor. Produkcja od Ubisoftu uderza jednak w inne nuty. Zamiast kierować rycerzem Jedi, sterujemy złodziejką Key Vess, która trafia do podziemnego świata przestępczości, w którym rządzą kartele. Sama gra...

Test Black Myth: Wukong - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość Path Tracingu, DLSS, FSR, XeSS oraz TSR

Test Black Myth: Wukong - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość Path Tracingu, DLSS, FSR, XeSS oraz TSR

Q Black Myth: Wukong już od pierwszych zapowiedzi ponad 4 lata temu robił duże wrażenie oraz wzbudzał zainteresowanie wśród graczy. Wszak niezbyt często dostajemy grę AAA, która jest głęboko zakorzeniona w chińskich wierzeniach i mitologiach. W dodatku całość oprawiono w naprawdę bardzo ładną oprawę graficzną, w czym pomogło wykorzystanie silnika Unreal Engine 5. Black Myth: Wukong to jednak jednocześnie jedna z najbardziej wymagających gier zarówno tego roku jak i obecnej generacji i pod tym...

Warhammer 40,000: Space Marine 2 - szczegóły wydań Xbox Series oraz PlayStation 5. Kwestia Ray Tracingu, DLSS 3 i FSR 3

Warhammer 40,000: Space Marine 2 - szczegóły wydań Xbox Series oraz PlayStation 5. Kwestia Ray Tracingu, DLSS 3 i FSR 3

Jesteśmy już po premierach Black Myth: Wukong oraz Star Wars Outlaws, tymczasem już za kilka dni do sprzedaży trafi kolejny, potencjalny hit, którym może się okazać Warhammer 40,000: Space Marine 2. Tytuł opracowany został jako brutalna gra akcji, gdzie możemy grać zarówno solo jak i w kooperacji. Produkcja zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series, jednak twórcy wcześniej nie zgłębiali się jakoś bardzo szczegółowo w kwestie techniczne gry. Teraz poznaliśmy jednak więcej informacji w tym temacie.

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Wczoraj, podczas gali Gamescom Opening Night Live, Microsoft oraz Bethesda ogłosiły datę premiery gry Indiana Jones and the Great Circle. Przygody tytułowego archeologa, które toczą się pomiędzy wydarzeniami z pierwszego oraz drugiego filmu, zadebiutują na PC oraz konsolach Xbox Series dokładnie 9 grudnia tego roku, natomiast już wiosną 2025 roku odbędzie się debiut także na PlayStation 5. Chwilę po zapowiedzi otrzymaliśmy kolejne informacje, tym razem dotyczące komputerowego wydania gry.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.