Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

dlss

Deliver Us Mars i PERISH z obsługą DLSS 3 w dniu premiery. NVIDIA publikuje wyniki wydajności

Deliver Us Mars i PERISH z obsługą DLSS 3 w dniu premiery. NVIDIA publikuje wyniki wydajności

NVIDIA ciągle pracuje nad jak najszybszym rozszerzeniem listy tytułów obsługujących technikę DLSS 3. Na oficjalnej stronie opublikowano dziś wyniki wydajności wraz z datami premier nadchodzących produkcji. Posiadacze kart graficznych z serii GeForce RTX 4000 mogą liczyć na spory przyrost liczby klatek na sekundę w Deliver Us Mars i PERISH. Stosowna aktualizacja trafi również do polskiej gry Dying Light 2.

Atomic Heart z nielubianym wśród graczy oprogramowaniem. Pojawił się niezręczny komentarz deweloperów

Atomic Heart z nielubianym wśród graczy oprogramowaniem. Pojawił się niezręczny komentarz deweloperów

Dla wielu to mogą być kolejne alarmujące informacje w kontekście jednej z ciekawszych gier co najmniej początku 2023 roku. Do premiery Atomic Heart pozostał mniej niż miesiąc, dotychczasowe materiały prezentujące fragmenty rozgrywki są dosyć satysfakcjonujące i większość mediów typuje wielki hit. Jakkolwiek to wciąż całkiem możliwe, ostatnio pojawił się pewien zgrzyt związany z zabezpieczeniem, które zdążyło zaleźć za skórę wielu osobom.

NVIDIA DLSS 2.5.1 - nowa wersja techniki poprawia jakość obrazu i eliminuje migotanie tekstur

NVIDIA DLSS 2.5.1 - nowa wersja techniki poprawia jakość obrazu i eliminuje migotanie tekstur

Podczas CES 2023 NVIDIA zapowiedziała kolejne aktualizacje technik DLSS 2, DLSS 3 oraz DLAA. Usprawnienia mają być możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI), co bezpośrednio poprawi obsługę silnika gry, a także ulepszy jakość statycznych elementów podczas szybkich ruchów kamery. Oficjalnie usprawnienia trafią najpierw do Cyberpunka 2077, Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz Portala RTX, jednak gracze mogą sprawdzić nowość już dzisiaj.

NVIDIA GeForce NOW - producent potwierdził rozpoczęcie modernizacji pakietu Ultimate do wersji RTX 4080

NVIDIA GeForce NOW - producent potwierdził rozpoczęcie modernizacji pakietu Ultimate do wersji RTX 4080

Na początku stycznia, w ramach rozpoczynających się ówcześnie targów CES 2023, firma NVIDIA przygotowała konferencję prasową z cyklu GeForce Beyond, podczas której zaprezentowano zarówno desktopową kartę GeForce RTX 4070 Ti jak również nową generację mobilnych układów GeForce RTX 4000 Laptop GPU. Podczas prezentacji omówiono również usługę GeForce NOW oraz zapowiedziano nowy pakiet Ultimate RTX 4080, który w domyśle zastąpi dotychczasowy wariant Ultimate RTX 3080. NVIDIA potwierdza właśnie...

Returnal na PC z oficjalną datą premiery. Sony i Housemarque prezentują liczne usprawnienia komputerowej wersji

Returnal na PC z oficjalną datą premiery. Sony i Housemarque prezentują liczne usprawnienia komputerowej wersji

Już od końcówki ubiegłego roku wiemy, że Returnal niebawem zawita na nasze komputery osobiste. Dziś z kolei Sony zamieściło sporo nowych informacji wraz z pełną specyfikacją. Można powiedzieć, że wymagania sprzętowe w dalszym ciągu mogą wywołać niejeden zawrót głowy, ale przynajmniej wygląda na to, że pojawi się przynajmniej kilka solidnych powodów, dla których warto będzie sprawdzić tę wersję, zanurzając się w niezwykle różnorodne, dynamiczne i zarazem śmiertelnie niebezpieczne środowisko...

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

Rozwijana nieustannie przez firmę AMD technika FSR, znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie tytułów. Do tego grona właśnie dołączyła gra F1 22 opracowana przez studio Codemasters. W ostatnim patchu 1.17 zaimplementowano najnowszą wersję FSR, opatrzoną numerem 2.2. Tytuł dołączył tym samym do wąskiego jeszcze grona gier obsługujących tę edycję techniki AMD. Rezultaty użycia FSR 2.2 mogą wydawać się imponujące.

NVIDIA GeForce NOW w planie Ultimate wykorzysta karty graficzne GeForce RTX 4080. Atomic Heart z DLSS 3 na premierę

NVIDIA GeForce NOW w planie Ultimate wykorzysta karty graficzne GeForce RTX 4080. Atomic Heart z DLSS 3 na premierę

Dzisiejsza prezentacja GeForce Beyond przyniosła nam oficjalną prezentację karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti oraz nowej generacji układów graficznych GeForce RTX 4000 Laptop GPU. Nie były to jednak wszystkie zapowiedzi związane z graniem, bowiem NVIDIA postawiła również dość mocny akcent na chmurę i swoją usługę GeForce NOW, która nieustannie się rozwija. Nieoczekiwanie ogłoszono dzisiaj przejście na nowe serwery, wykorzystujące układy graficzne Ada Lovelace. Plan RTX 4080 zastąpi dotychczasowy...

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-gen na PC szerzej wykorzysta Ray Tracing, na co wskazuje bezpośrednio NVIDIA

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-gen na PC szerzej wykorzysta Ray Tracing, na co wskazuje bezpośrednio NVIDIA

Już za kilkanaście dni na rynku pojawi się next-genowa wersja Wiedźmina 3: Dziki Gon, która otrzyma usprawnione funkcje graficzne jak również wsparcie dla Ray Tracingu. Wiedźmin 3: Dziki Gon w nowej wersji pojawi się zarówno na PC jak i konsolach obecnej generacji. Podczas niedawno odbytego pokazu, studio CD Projekt RED wskazywało na użycie Ray Tracingu w kontekście globalnego oświetlenia oraz okluzji otoczenia. Najnowszy wpis NVIDII sugeruje jednak szersze jego wykorzystanie.

Need for Speed Unbound nie tylko z DLSS 3 ale i z FSR 2.2. Saints Row z kolei otrzymał aktualizację dodającą AMD FSR 2.1

Need for Speed Unbound nie tylko z DLSS 3 ale i z FSR 2.2. Saints Row z kolei otrzymał aktualizację dodającą AMD FSR 2.1

Już drugiego grudnia na sklepowych półkach pojawi się kolejna odsłona popularnych wyścigów w postaci Need for Speed Unbound. Produkcja studia Criterion pod batutą Electronic Arts pojawi się na PC oraz konsolach obecnej generacji: PlayStation 5 oraz Xbox Series. Już od dłuższego czasu wiedzieliśmy, że premierowa wersja gry będzie oferować obsługę techniki NVIDIA DLSS 3. Okazuje się, że twórcy przed premierą zdołali także zaimplementować rozwiązanie od AMD - FSR w najnowszej wersji 2.2. Badana...

ASUS GeForce RTX 3000 - Najlepsze karty graficzne na prezent dla gracza i pracy dzięki obsłudze RT, DLSS, Reflex i Studio

ASUS GeForce RTX 3000 - Najlepsze karty graficzne na prezent dla gracza i pracy dzięki obsłudze RT, DLSS, Reflex i Studio

Komputery to doskonałe urządzenia do cyfrowej zabawy i wydajne narzędzia pracy, a obydwa zadania można z powodzeniem łączyć dzięki technologiom firmy NVIDIA i kartom graficznym ASUS GeForce RTX 3000. Będą też świetnym prezentem świątecznym. Niezależnie jakie zastosowania preferujesz, czy będzie to rozrywka czy praca twórcza, ASUS GeForce RTX 3000 zapewnią najlepsze rozwiązania w swoich kategoriach. Gry komputerowe oraz aplikacje działają szybciej i wyglądają lepiej - zestaw nowoczesnych technik...

Warhammer 40,000: Darktide z najbardziej absurdalnymi wymaganiami sprzętowymi w 2022 roku

Warhammer 40,000: Darktide z najbardziej absurdalnymi wymaganiami sprzętowymi w 2022 roku

Jedną z bardziej wyczekiwanych gier (przynajmniej przez fanów uniwersum Warhammer 40,000) jest tytuł Warhammer 40,000 Darktide, który zadebiutuje na PC już 30 listopada. Grę można zamówić m.in. na Steamie, ale będzie również oferowana w usłudze PC Game Pass. Z kolei w przyszłym roku gra studia Fatshark pojawi się również na konsoli Xbox Series X, gdzie będzie od dnia premiery oferowana w abonamencie Xbox Game Pass. Na niecałe dwa tygodnie przed premierą na PC, poznaliśmy szczegółowe wymagania...

Acer Predator Helios 300 - wydajna maszyna do gier i programów, naszpikowana technologiami NVIDIA RTX, DLSS i Reflex

Acer Predator Helios 300 - wydajna maszyna do gier i programów, naszpikowana technologiami NVIDIA RTX, DLSS i Reflex

Laptopy do gier w ostatnich latach stały się bardzo mocnymi maszynami, które pozwalają nie tylko na swobodne granie w najnowszych grach, ale również umożliwiają wykonywanie zadań związanych np. w programowaniem, obróbką materiałów graficznych czy przygotowywaniem filmów w wysokiej rozdzielczości. Jednym z przykładów takich urządzeń jest Acer Predator Helios 300, którego najnowsze rozwiązania NVIDII oraz Intela pozwalają na niczym nieskrępowaną rozrywkę oraz kreatywną twórczość w aplikacjach...

NVIDIA DLSS 3 już wkrótce pojawi się m.in. w F1 2022, Microsoft Flight Simulator oraz A Plague Tale: Requiem

NVIDIA DLSS 3 już wkrótce pojawi się m.in. w F1 2022, Microsoft Flight Simulator oraz A Plague Tale: Requiem

Wraz z prezentacją nowej generacji kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, producent zademonstrował również technikę DLSS 3, łączącą w sobie w rzeczywistości trzy rozwiązania: Super Resolution, Reflex oraz Optical Multi Frame Generation. NVIDIA DLSS 3 jest zarezerwowane wyłącznie dla układów GeForce RTX 4000 i w najbliższym czasie pierwsze gry otrzymają obsługę omawianej techniki. Jedna z gier to tytuł, który zadebiutuje za kilka dni i premierowo otrzyma wsparcie dla najnowszego rozwiązania NVIDII.

Sackboy: Wielka Przygoda zmierza na komputery osobiste. Premiera gry już w przyszłym miesiącu

Sackboy: Wielka Przygoda zmierza na komputery osobiste. Premiera gry już w przyszłym miesiącu

Na PC zadebiutowało już kilka głośnych hitów z PlayStation. Co więcej, kolejne gry są już w drodze. Wiemy już, że w najbliższych tygodniach lub miesiącach gracze będą mogli sprawdzić na swoich komputerach takie produkcje, jak Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo złodziei, The Last of Us Part I czy Returnal. To jednak nie koniec growej ofensywy Sony na PC. Zapowiedziano właśnie, że na blaszaki trafi również świetnie oceniania platformówka Sackboy: Wielka Przygoda.

Skull and Bones zostało przełożone na 2023 rok. Powód to chęć dopracowania gry czy strach przed God of War: Ragnarök?

Skull and Bones zostało przełożone na 2023 rok. Powód to chęć dopracowania gry czy strach przed God of War: Ragnarök?

Tegoroczne wakacje stały pod znakiem kolejnej prezentacji gry Skull and Bones od Ubisoftu. Wówczas rozpoczęto składanie zamówień przedpremierowych oraz ogłoszono datę premiery - 8 listopada. Niedawno gra została zaprezentowana także na Ubisoft Forward, a także otrzymaliśmy zwiastun prezentujący nowinki wersji PC wraz ze szczegółowymi wymaganiami sprzętowymi. Nic nie zapowiadało, by gra po raz kolejny miała zostać opóźniona... a jednak Ubisoft to zrobił.

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal to jedna z niespodzianek 2021 roku. Tytuł debiutujący jako exclusive dla konsoli PlayStation 5 charakteryzuje się wciągającą i wymagającą rozgrywką, a także bardzo wysoką jakością oprawy audio-wizualnej. Jest to pierwszy tytuł z segmentu AAA, który mocno czerpie z dwóch gatunków gier: tzw. rogalika (roguelike) oraz soulslike'a (ze względu na bardzo wysoki poziom trudności i wymagające starcia z bossami). W sieci pojawiły się kolejne ślady komputerowej wersji gry.

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Podczas wczorajszej konferencji w ramach Intel InnovatiON, ruszyła w końcu machina związana z premierą kart graficznych Intel ARC. Producent potwierdził, że flagowy model ARC A770 (razem w wersją Limited Edition) zadebiutuje na rynku 12 października w cenie rozpoczynającej się od 329 dolarów. W podobnym czasie ma również pojawić się nieco słabszy model ARC A750. Jednocześnie na rynku zadebiutowała technika XeSS, która wykorzystuje AI do upscalowania rozdzielczości i zwiększenia wydajności.

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Już za niecały miesiąc zadebiutuje Gotham Knights - gra w uniwersum DC, która jednak wyraźnie oddzieli się od dotychczasowych tytułów o Batmanie. Sam Bruce Wayne w tym uniwersum nie żyje, a w grze wcielimy się w czwórkę jego pomocników z Bat-rodziny. Na niecały miesiąc przed debiutem, wydawca gry - Warner Bros. Games - opublikował nowy zwiastun produkcji, skupiający się tym razem na komputerowej wersji produkcji. Czego możemy oczekiwać od Gotham Knights w wersji PC?

NVIDIA GeForce RTX 4000 - charakterystyka kart, szczegóły techniki DLSS 3 oraz kwestia cen teraz i w przyszłości

NVIDIA GeForce RTX 4000 - charakterystyka kart, szczegóły techniki DLSS 3 oraz kwestia cen teraz i w przyszłości

O kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 dosłownie rozpisywaliśmy się przez ostatnie dwa dni. Nie da się bowiem ukryć, że prezentacja NVIDII o nazwie GeForce Beyond odbiła się szerokim echem w Internecie. Nie tylko przez wzgląd na oferowaną wydajność, ale również kontrowersje związane z kartą GeForce RTX 4080 oraz wycenę za poszczególne modele. Wczoraj przez większość dnia braliśmy udział z spotkaniu z NVIDIĄ (Editor's Day), podczas którego prezentowano możliwości kart oraz techniki DLSS....

NVIDIA GeForce RTX 4090 oraz GeForce RTX 4080 - prezentacja kart graficznych nowej generacji. Specyfikacja, cena i wydajność

NVIDIA GeForce RTX 4090 oraz GeForce RTX 4080 - prezentacja kart graficznych nowej generacji. Specyfikacja, cena i wydajność

Przez ostatnie miesiące do sieci przedostawało się sporo, często sprzecznych ze sobą, informacji na temat specyfikacji kart graficznych nowej generacji od NVIDII. Najwięcej mówiło się na temat GeForce RTX 4090 oraz GeForce RTX 4080. O ile o specyfikacji tego pierwszego mówiło się w podobnym tonie od kilku miesięcy, tak GeForce RTX 4080 pozostawał temat ożywionych dyskusji. Podczas konferencji GeForce Beyond, NVIDIA odsłoniła wreszcie karty dotyczące architektury, specyfikacji, ceny i wydajności.

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS to kolejny na rynku rodzaj skalowania obrazu, pracujący z wykorzystaniem SI. W wielkim skrócie do upscalingu obrazu z rozdzielczości (przykładowo) 1080p do 4K, wykorzystywane będą informacje z obecnej i z poprzednich klatek obrazu. Dane te będą dołączane lub odrzucane na bazie algorytmów uczenia maszynowego, napędzanych przez jednostki obliczeniowe GPU o nazwie XMX (Matrix Engine). Jeszcze przed dostępnością kart oferujących to rozwiązanie sprawdzono, jak sprawuje się ono w grze Tomb Raider.

Zmieniamy DLSS na FSR z pomocą nieoficjalnej modyfikacji. Porównujemy jakość obrazu i testujemy wydajność w grach

Zmieniamy DLSS na FSR z pomocą nieoficjalnej modyfikacji. Porównujemy jakość obrazu i testujemy wydajność w grach

Kilka tygodni temu pojawiła się nieoficjalna modyfikacja do gry Cyberpunk 2077, która podmieniała biblioteki DLSS na FSR 2.0, tym samym oferując całkiem konkretny wzrost wydajności na kartach graficznych innych niż NVIDIA GeForce RTX, jednocześnie utrzymując w miarę zbliżony poziom oprawy graficznej (w porównaniu do DLSS oczywiście). Niedługo później modyfikacja została przygotowana dla Dying Light 2 Stay Human, a następnie ruszyła już prawdziwa lawina, bowiem lista gier w których zmodyfikowany...

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz IGTI w grze Marvel's Spider-Man - porównanie jakości obrazu i skalowanie wydajności

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz IGTI w grze Marvel's Spider-Man - porównanie jakości obrazu i skalowanie wydajności

Marvel's Spider-Man Remastered to na razie ostatnia gra od PlayStation Studios, która zawitała na komputery osobiste. Jeszcze przed premierą mieliśmy możliwość opublikować obszerny test wydajności kart graficznych oraz procesorów. Nowy-stary Spider-Man w wersji na PC oferuje również wyjątkowo bogate zaplecze, jeśli chodzi o techniki upscalowania obrazu. Łączne znajdziemy tutaj trzy rozwiązania: NVIDIA DLSS, AMD FSR 2.0 oraz wewnętrzną technikę od Insomniac - IGTI (Insomniac Games Temporal Injection)....

Skull and Bones z wymaganiami sprzętowymi dla PC. Na premierę dostaniemy Ray Tracing oraz techniki DLSS, FSR i XeSS

Skull and Bones z wymaganiami sprzętowymi dla PC. Na premierę dostaniemy Ray Tracing oraz techniki DLSS, FSR i XeSS

Kilka tygodni temu Ubisoft uchylił w końcu rąbka tajemnicy w temacie gry Skull and Bones - po kilku latach w developerskim piekle (jak przynajmniej wynika z informacji w sieci) gra w listopadzie tego roku zadebiutuje na rynku. Producent i wydawca pomału przygotowuje się do premiery, a jednym z elementów kampanii jest zaprezentowanie cech wersji komputerowej. Wygląda na to, że oprócz Ray Tracingu otrzymamy aż trzy techniki upscalingu obrazu. Poznaliśmy ponadto wymagania sprzętowe.

Marvel's Spider-Man Remastered na PC zaoferuje Ray Tracing, obsługę technik NVIDIA DLSS i DLAA oraz absurdalną cenę

Marvel's Spider-Man Remastered na PC zaoferuje Ray Tracing, obsługę technik NVIDIA DLSS i DLAA oraz absurdalną cenę

Podczas ostatniego pokazu State of Play, Sony wraz ze studiem Insomniac Games potwierdzili prace nad komputerową wersją hitu PlayStation w postaci gry Marvel's Spider-Man Remastered (a także Miles Morales, przy czym samodzielny dodatek wyjdzie jesienią). Gra z Peterem Perkerem w roli głównej zadebiutuje na PC już w sierpniu, toteż producent oraz wydawca podzielili się informacjami na temat wymagań oraz funkcjonalności wersji komputerowej.

The Lord of the Rings: Gollum w wersji PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz techniki NVIDIA DLSS

The Lord of the Rings: Gollum w wersji PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz techniki NVIDIA DLSS

Omawiane wcześniej gry z pokazu Nacon Connect (Terminator Survival Project oraz RoboCop: Rogue City) to oczywiście nie jedyne projekty, jakie zostały zaprezentowane. Już niedługo, bo 1 września, zadebiutuje nowa produkcja ze świata Władcy Pierścieni. Mowa o The Lord of the Rings: Gollum, która pozwoli nam wcielić się w tytułową postać. Okazuje się, że produkcja studia Daedalic będzie korzystać z funkcji Ray Tracingu, a także techniki NVIDIA DLSS.

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0

Cyberpunk 2077 od momentu premiery oferuje obsługę techniki NVIDIA DLSS w swojej najnowszej wersji. Użytkownicy kart GeForce RTX, zwłaszcza tych opartych na architekturze Ampere, mogą liczyć na zauważalny wzrost wydajności już przy wyborze ustawienia Quality. Niekompatybilne karty mogą z kolei skorzystać z AMD FSR 1.0. Co ciekawe, w sieci pojawiła się modyfikacja, zmieniająca pliki .DLL techniki DLSS tak, aby działały jak AMD FSR 2.0.

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS

W ubiegłym roku zadebiutowała pierwsza generacja techniki AMD FidelityFX Super Resolution, której celem miało być zauważalne podniesienie wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości. Do działania wykorzystano bardzo prosty i łatwy w implementacji algorytm, który finalnie nie oferował specjalnie udanej jakości obrazu, przynajmniej w rozdzielczościach Full HD oraz WQHD. W 4K często jakość była w pełni akceptowalna, jednocześnie gracze mogli wówczas liczyć na spory skok wydajności....

Dolmen to pierwsza gra, wspierająca jednocześnie techniki NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 oraz Intel XeSS - debiut już 20 maja

Dolmen to pierwsza gra, wspierająca jednocześnie techniki NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 oraz Intel XeSS - debiut już 20 maja

Wygląda na to, że w tym roku czeka nas interesujące starcie pomiędzy trzema różnymi technikami upscalingu obrazu, autorstwa NVIDII, AMD oraz Intela. NVIDIA oferuje rozwiązanie DLSS, które jest jednak wciąż zamknięte dla kart graficznych GeForce RTX (aczkolwiek chodzą słuchy, że coś ciekawego w temacie DLSS zostanie ogłoszone podczas targów Computex). AMD wprowadziło technikę FidelityFX Super Resolution (FSR 2.0) w pierwszej grze - Deathloop (nasz test z porównaniem do FSR 1.0 oraz DLSS pojawi się...

System Shock Remake na ukończeniu. Studio przechodzi do testów pre-beta i skupia się na konsolowych portach

System Shock Remake na ukończeniu. Studio przechodzi do testów pre-beta i skupia się na konsolowych portach

Remake pierwszego System Shocka (z 1994 roku), został zapowiedziany niemal przed siedmioma już laty, ale dopiero przed rokiem zaczęliśmy otrzymywać konkrety odnośnie tej produkcji. Wtedy to zdradzono, że wśród zmian znajdzie się m.in. możliwość zapisu rozgrywki w dowolnym momencie oraz szansa na ustalenie poziomu trudności. W produkcji pojawią się także nowi przeciwnicy oraz (tu już bardziej technicznie) obsługa techniki DLSS NVIDII. Rok temu do rąk fanów oddane zostało także demo gry, ale choć...

Ghostwire: Tokyo z ostatecznymi wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. NVIDIA DLSS oferuje nawet 2-krotny wzrost wydajności

Ghostwire: Tokyo z ostatecznymi wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. NVIDIA DLSS oferuje nawet 2-krotny wzrost wydajności

Już za kilka dni na PC oraz konsoli PlayStation 5 zadebiutuje najnowsza gra studia Tango Gameworks - Ghostwire: Tokyo. W naszej recenzji podkreślaliśmy unikalny charakter produkcji, w której współczesne Tokio miesza się z lokalnym, japońskim folklorem oraz ze sporą dawką okultyzmu. Nie jest to tytuł idealny, ma swoje słabsze strony. Niemniej klimatem mocno nadrabia, a fani szeroko pojętej japońszczyzny powinni być zadowoleni z efektu końcowego. Na obu platformach gra oferuje m.in. Ray Tracing i to w...

NVIDIA GeForce RTX 4000 - w sieci opublikowano specyfikację układów graficznych Ada oraz kod źródłowy techniki DLSS

NVIDIA GeForce RTX 4000 - w sieci opublikowano specyfikację układów graficznych Ada oraz kod źródłowy techniki DLSS

Od weekendu NVIDIA mierzy się ze skutkami ataku hakerów z grupy LAPSUS$. Początkowo w sieci opublikowano informację o nadchodzących architekturach kart graficznych: Ada dla rynku konsumenckiego oraz Hopper i Blackwell dla profesjonalnego rynku HPC / AI. NVIDIA potwierdziła, że atak rzeczywiście miał miejsce, jednak nie sprecyzowano jakie dane zostały dokładnie skradzione. Tymczasem grupa LAPSUS$ poinformowała w sieci, że jest w posiadaniu 250 GB danych powiązanych wyłącznie z technologiami, nad którymi...

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Istnieją produkcje i serie gier stricte konsolowych, których debiutu na pecetach niewielu się spodziewało, a jednak w ostatnim czasie nastąpiły. God of War zdecydowanie można zaliczyć do takiego ekskluzywnego grona. Przygody Kratosa od dawna stanowiły jedną z najmocniejszych marek w posiadaniu SONY, będącą prawdziwym system sellerem napędzającym sprzedaż kolejnych generacji PlayStation. Jak wypadła konwersja na komputery osobiste? Czy wymagania God of War PC mogą zawstydzić topowe maszyny? Biorąc...

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Pamiętacie jeszcze kooperacyjną strzelaninę Left 4 Dead, gdzie czwórka śmiałków walczyła z hordami zombi? Dotychczas Valve wydało dwie odsłony, a jeżeli cierpliwe czekaliście na trzecią... to nareszcie możecie przestać. Back 4 Blood jest duchowym następcą serii Left 4 Dead, kopiującym większość rozwiązań i dodającym garść nowości. Gra została stworzona przez współautorów oryginału, dlatego naśladuje sławnego poprzednika również pod względem stylistycznym, wykorzystując jednak bardziej...

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...

Dying Light 2 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla werji PC. Do Full HD i Ray Tracingu potrzebny będzie GeForce RTX 3080

Dying Light 2 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla werji PC. Do Full HD i Ray Tracingu potrzebny będzie GeForce RTX 3080

Na początku lutego, po kilku opóźnieniach, zadebiutuje w końcu wyczekiwana przez wielu gra Dying Light 2 Stay Human, polskiego studia Techland. W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy kolejne zwiastuny oraz materiały z rozgrywki, które przybliżały nam to, jak tytuł obecnie się prezentuje. Na niecałe dwa miesiące przed debiutem, producenci z wrocławskiego studia postanowili podzielić się oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. Mimo, że Dying Light 2 jest produkcją międzygeneracyjną, gra potrzebuje...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.