Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry

Recenzja Prince of Persia: The Lost Crown - nowe szaty księcia. Sprawdzamy najambitniejszą grę Ubisoft od lat

Recenzja Prince of Persia: The Lost Crown - nowe szaty księcia. Sprawdzamy najambitniejszą grę Ubisoft od lat

Przygody Księcia z Persji towarzyszą już dobrym kilku pokoleniom graczy. Sam przez mgłę pamiętam, gdy we wczesnym dzieciństwie zabrałem się po raz pierwszy za "prehistoryczny" projekt Jordana Mechnera, raz za razem ginąc od pułapek bądź też nacierających wrogów. To dzięki niemu pokochałem gry platformowe wszelkiego rodzaju, przez kolejne dekady chłonąc coraz to nowe ich wariacje. Franczyza miała wzloty i nieraz bardzo bolesne upadki, ale to niekwestionowany kanon gatunku. Z tego też względu szkoda,...

Recenzja Call of Duty Modern Warfare III - Dodatek, który został pełno... płatną grą. Activision osiąga nowy poziom dojenia graczy

Recenzja Call of Duty Modern Warfare III - Dodatek, który został pełno... płatną grą. Activision osiąga nowy poziom dojenia graczy

W 1975 roku doszło do premiery filmu Johna Hustona pt. "Człowiek, który chciał być królem". Sean Connery i Michael Caine zagrali tam XIX-wiecznych byłych żołnierzy brytyjskiej armii, którzy wyruszyli do Indii z zamiarem wzbogacenia się. Wskutek pewnego zbiegu okoliczności jeden z nich został uznany przez lokalny lud za bóstwo. Adaptacja opowiadania Rudyarda Kiplinga eksploruje granice ludzkiej zachłanności (a w sumie ich brak), a dziś na swój sposób robi to Activision Blizzard i ich deweloperzy. Nawet...

Recenzja The Crew Motorfest - Kiedy romans The Crew z Forzą Horizon daje zaskakujący efekt końcowy

Recenzja The Crew Motorfest - Kiedy romans The Crew z Forzą Horizon daje zaskakujący efekt końcowy

Tegoroczna jesień (a właściwie to od końca lata już) będzie w tym roku wyjątkowo obfita dla fanów gier wyścigowych. Maraton rozpoczyna firma Ubisoft wraz ze swoim The Crew Motorfest. W październiku muskuły prężyć będzie studio Turn 10 wraz z grą Forza Motorsport, a ostatni akcent zostanie puszczony przez EA oraz Codemasters wraz z premierą gry EA Sports WRC, którego debiut zaplanowano na 3 listopada. Na razie jednak do dyspozycji mamy tylko ten pierwszy tytuł. The Crew Motorfest sprawia wrażenie...

Recenzja Layers of Fear (2023). Czym dokładnie jest nowa gra studia Bloober Team i kto powinien ją sobie odpuścić?

Recenzja Layers of Fear (2023). Czym dokładnie jest nowa gra studia Bloober Team i kto powinien ją sobie odpuścić?

Życie pisze popieprzone historie. Kilka z nich przedstawia seria gier pt. Layers of Fear, która zapoczątkowana została w 2016 r. przez krakowskie studio Bloober Team. Ten psychologiczny horror rozgrywany z perspektywy pierwszej osoby okazał się być na tyle udanym, iż doczekał się większych i mniejszych kontynuacji. Pierwszą był dodatek fabularny o podtytule Inheritance, zaś kolejną - samodzielna gra pt. Layers of Fear 2. Dziś, a więc 15 czerwca 2023 r., debiutuje jeszcze jedna odsłona serii zatytułowana...

Recenzja System Shock Remake PC. Eksperci od wskrzeszania klasyków przeprowadzili operację na legendzie gatunku

Recenzja System Shock Remake PC. Eksperci od wskrzeszania klasyków przeprowadzili operację na legendzie gatunku

Nightdive Studios to ekipa, która od ponad dekady zajmuje się przenoszeniem klasycznych tytułów na współczesny grunt, dopasowując - a czasem nawet zupełnie modyfikując - poszczególne mechaniki do najnowszych systemów. W ciągu tego czasu zdążyli to zrobić z bardzo wieloma pozycjami, biorąc na warsztat takie uznane IP, jak Doom, Quake czy Turok. Inna sprawa, że nie wszystko wychodziło tak jak trzeba. O ile trudno zapomnieć o znakomitym remasterze Shadow Mana, który poza unowocześnieniami wprowadzał...

Recenzja gry The Lord of the Rings: Gollum - nowa przygoda w uniwersum Władcy Pierścieni. Fajna, tylko po co ten ray tracing?

Recenzja gry The Lord of the Rings: Gollum - nowa przygoda w uniwersum Władcy Pierścieni. Fajna, tylko po co ten ray tracing?

Z Władcą Pierścieni jest już tak, że uniwersum to nie otrzymało zbyt wielu udanych "eGRAnizacji". Nie da się nie wspomnieć co prawda o tytułach takich jak Śródziemie: Cień Mordoru czy Śródziemie: Cień Wojny, ale trzeba też przyznać, że nie były to produkcje celowane w zbyt szerokie grono graczy. Mieliśmy tu wszak do czynienia ze slasherami, które nie są najbardziej rozchwytywanym gatunkiem. To samo można powiedzieć o debiutującym właśnie The Lord of the Rings: Gollum - jest to bądź co bądź...

Recenzja Redfall PC. O dziwacznych gatunkowych podróżach studia Arkane. Odwiedzamy miasteczko pełne wampirów

Recenzja Redfall PC. O dziwacznych gatunkowych podróżach studia Arkane. Odwiedzamy miasteczko pełne wampirów

Mało które studio na przestrzeni lat znalazło u mnie takie uznanie, jak Arkane. Z przyjemnością obserwowałem ich rozwój, eksperymentowanie z różnymi mechanikami i tworzenie na ich bazie unikalnych projektów. Jakiś czas po świetnym debiucie z Arx Fatalis w 2006 roku Dark Messiah of Might and Magic pokazał kultowe uniwersum z zupełnie odmiennej perspektywy - z systemem walki, który nawet dziś zawstydziłby wiele tytułów. Kilkuletnia przerwa zaowocowała złotym wiekiem dla zespołu w postaci wspaniale...

Recenzja Horizon Forbidden West - Burning Shores - dodatek, który niestety nie wykorzystuje potencjału ruin Los Angeles

Recenzja Horizon Forbidden West - Burning Shores - dodatek, który niestety nie wykorzystuje potencjału ruin Los Angeles

W zeszłym roku Guerilla wypuściło na rynek drugą część przygód rudowłosej Aloy - Horizon Forbidden West. Gra została wydana na konsole PlayStation 4 oraz PlayStation 5 i do tej pory nie pojawiły się żadne informacje o możliwej wersji na PC. W międzyczasie Guerilla zaprezentowała fabularny dodatek Burning Shores, który okazuje się być fabularnym pomostem między wydaną już dwójką i trójką, nad którą prace z pewnością już się rozpoczęły. Mamy znajome twarze jak również kompletnie nowe...

Recenzja Minecraft Legends - czy świeże podejście do znanego tytułu ma szansę stać się kolejnym hitem Mojang Studios?

Recenzja Minecraft Legends - czy świeże podejście do znanego tytułu ma szansę stać się kolejnym hitem Mojang Studios?

Jeden z największych fenomenów branży gier ostatnich lat ma na karku już prawie 14 lat. Popularność Minecrafta pomimo pomniejszych wzlotów i upadków nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Od czasu zakupu gry od jej twórcy - Markusa Perssona - przez Microsoft (i to za okrągłe 2,5 mld dolarów), mieliśmy okazję zobaczyć nowe odsłony takie jak Minecraft: Story Mode, a także dwa spin-offy: Minecraft Earth oraz Minecraft Dungeons. W większości ich odbiór był całkiem pozytywny. Wielkimi krokami zbliża...

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-Gen - porównujemy grę w wersji PlayStation 4 Pro do nowej wersji dla PlayStation 5

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-Gen - porównujemy grę w wersji PlayStation 4 Pro do nowej wersji dla PlayStation 5

Już za dwa dni zadebiutuje darmowa, next-genowa aktualizacja do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, wprowadzającą szereg usprawnień dla komputerów oraz konsol obecnej generacji. Największe zmiany mamy zaobserwować w warstwie wizualnej, gdzie dodano lepszą jakość tekstur, szereg modów we współpracy z moderami czy w końcu obsługę Ray Tracingu. Dzisiaj możemy zaprezentować nasze wrażenia i z początku skupimy się na wersji dla PlayStation 5. Podczas gdy Sebastian przygotowuje test wydajności na PC, ja poświęciłem...

Recenzja Need For Speed: Unbound PC - sprawdzamy najbardziej kontrowersyjnego NFS-a ostatnich lat. Czy jest się czego obawiać?

Recenzja Need For Speed: Unbound PC - sprawdzamy najbardziej kontrowersyjnego NFS-a ostatnich lat. Czy jest się czego obawiać?

Jeszcze kilka lat temu marka Need For Speed znana była z różnorodnych gier wyścigowych. Nie brakowało nielegalnych wyścigów, driftów, efektownych pościgów czy nawet torowych zmagań z całkiem realistycznym modelem jazdy. Po kilku niezbyt udanych eksperymentach Electronic Arts postanowiło jednak zrestartować całą serię i jasno pokazać, czym właściwie jest Need For Speed. Kluczowa dla tego cyklu odsłona z 2015 roku nie była może tak świetna jak chciałoby wielu graczy, ale przynajmniej przywołała...

Recenzja A Plague Tale: Requiem - sprawdzamy, czy kontynuacja historii Amicii i Hugo to coś więcej niż The Last of Us dla ubogich

Recenzja A Plague Tale: Requiem - sprawdzamy, czy kontynuacja historii Amicii i Hugo to coś więcej niż The Last of Us dla ubogich

A Plague Tale: Innocence wydane w maju 2019 roku to bez wątpienia jedna z najciekawszych gier akcji ostatnich lat. Tytuł studia Asobo nie imponował może przełomowymi mechanikami rozgrywki, efektowną oprawą audiowizualną czy wielką dbałością o detale, ale mimo to zapadł w pamięci dzięki oryginalnej, mocnej fabule. Co więcej, przez dostępność w Game Passie zapoznało się z nim stosunkowo sporo graczy. Nic dziwnego, że marka A Plage Tale stała się popularna, a kontynuacja historii Amicii i Hugo była...

FIFA 23 - recenzja ostatniej FIFY od EA Sports. Wbrew obawom twórcy żegnają się z serią w należyty sposób

FIFA 23 - recenzja ostatniej FIFY od EA Sports. Wbrew obawom twórcy żegnają się z serią w należyty sposób

Aż trudno uwierzyć, że w przyszłym roku nie będzie już kolejnej FIFY. Chyba wszyscy zdążyliśmy się przyzwyczaić, że z początkiem jesieni EA Sports wydaje kolejną, niemal identyczną grę do poprzedniej, życząc sobie oczywiście kwotę jak za produkcję AAA. Potwierdza się jednak, że nic nie jest wieczne, nawet taki twór, jak FIFA, w którą regularnie gra miliony graczy na całym świecie. Czy to dobrze? Cóż, trudno powiedzieć. Póki co wiemy, że corocznie wydawane gry zostaną zastąpione tajemniczą...

Recenzja oraz analiza The Last of Us Part I w wersji na PlayStation 5. Dobre wydanie w absurdalnie wysokiej cenie

Recenzja oraz analiza The Last of Us Part I w wersji na PlayStation 5. Dobre wydanie w absurdalnie wysokiej cenie

Kilka miesięcy temu Sony oraz studio Naughty Dog zapowiedzieli grę The Last of Us Part I, będącą gruntownym odświeżeniem przygód Joela oraz Ellie, pierwotnie debiutujących na PlayStation 3, a potem również na PlayStation 4 (jako remaster). Tym samym The Last of Us Part I jest kolejną produkcją, po GTA V oraz The Elder Scrolls V: Skryim, która otrzymała trzecie wydanie na trzeciej już z rzędu generacji konsol. Gra od samego początku boryka się z falą negatywnych komentarzy, co związane jest przede...

As Dusk Falls – recenzja. O tym jak statyczne obrazy potrafią dostarczyć więcej emocji, niż niejedna dynamiczna gra akcji

As Dusk Falls – recenzja. O tym jak statyczne obrazy potrafią dostarczyć więcej emocji, niż niejedna dynamiczna gra akcji

Jeśli podobały Wam się takie gry jak The Council, The Quarry, The Walking Dead (i inne serie od Telltale), Life is Strange czy Detroit: Become Human, to nie możecie pominąć As Dusk Falls. Wszystkie te tytuły łączy mianowicie mocny ładunek emocjonalny ze względu na poruszaną tematykę oraz zaimplementowanie mechanik decyzyjności. Trzeba tylko wiedzieć, że As Dusk Falls cechuje się nieco inną formą. Mianowicie zamiast płynnych animacji otrzymujemy tu sekwencję postępujących po sobie obrazów 2.5D,...

Resident Evil 2, Resident Evil 3 oraz Resident Evil 7 - sprawdzamy i oceniamy next-genowe wersje gier na PC oraz PlayStation 5

Resident Evil 2, Resident Evil 3 oraz Resident Evil 7 - sprawdzamy i oceniamy next-genowe wersje gier na PC oraz PlayStation 5

Jeszcze w ubiegłym roku Capcom potwierdził prace nad bardziej dopakowanymi wizualnie wersjami gier Resident Evil 2 (Remake), Resident Evil 3 (Remake) oraz Resident Evil 7. Początkowo producent ujawnił, że nowe wersje popularnych horrorów trafią na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series, by ostatecznie powędrowały także na PC. W ostatnim czasie aktualizacje w końcu się pojawiły, co było doskonałą okazją by porównać obie wersje i ocenić jakość next-genowych wydań.

PlayStation Plus - wszystko, co chcecie wiedzieć o nowej formie usługi, ale boicie się zapytać. Testujemy najdroższy pakiet Premium

PlayStation Plus - wszystko, co chcecie wiedzieć o nowej formie usługi, ale boicie się zapytać. Testujemy najdroższy pakiet Premium

Po wielu miesiącach, a nawet latach spekulacji i dociekań Sony w końcu ruszyło z nową formułą usługi PlayStation Plus, która dostępna jest w trzech różnych wersjach. Czy abonament w odświeżonej formie stanowi jakąkolwiek konkurencję dla Game Passa od Microsoftu? Jak wygląda konwersja na wyższe poziomy subskrypcji? Czy warto w ogóle się zainteresować nowym Plusem? Na wszystkie te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższych akapitach.

Recenzja Ghostwire: Tokyo - unikalne, japońskie doświadczenie z duchami w roli głównej. Nie zabrakło nawet ducha Ubisoftu

Recenzja Ghostwire: Tokyo - unikalne, japońskie doświadczenie z duchami w roli głównej. Nie zabrakło nawet ducha Ubisoftu

Nie da się ukryć, że pierwsze miesiące tego roku obrodziły w przynajmniej dobre lub bardzo dobre gry. Od początku lutego otrzymaliśmy takie tytuły jak Dying Light 2 Stay Human, Horizon Forbidden West, Elden Ring, Total War Warhammer III, Elex II, Shadow Warrior 3 czy Gran Turismo 7. Posiadacze PC oraz konsoli PlayStation 5 mogą już wyczekiwać kolejnej premiery, która odbędzie się w najbliższy piątek. Mowa o tajemniczej produkcji Ghostwire: Tokyo, przygotowane przez studio Tango Gameworks, znane chociażby...

Grand Theft Auto V zadebiutował na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series. Porównujemy nową wersję z edycją na PlayStation 4

Grand Theft Auto V zadebiutował na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series. Porównujemy nową wersję z edycją na PlayStation 4

Nie ma chyba na rynku drugiej gry wideo, takiej jak Grand Theft Auto V, która w momencie premiery wprawiłaby miliony osób w zachwyt, a lata później wprawiłaby te same osoby w coraz większą irytację. GTA V, mimo że ma na karku już prawie 9 lat, jest ostatnią częścią utytułowanej serii gier od studia Rockstar. Po premierze piątki, "Gwiazdy Rocka" zaoferowały wyłącznie jedną nową grę - Red Dead Redemption 2. Choć westernowa opowieść ponownie wprawiła miliony graczy w stan zachwytu, Rockstar ewidentnie...

Recenzja GRID Legends - Pełnoprawna gra wyścigowa, która równie dobrze mogłaby być aktualizacją do poprzedniej części

Recenzja GRID Legends - Pełnoprawna gra wyścigowa, która równie dobrze mogłaby być aktualizacją do poprzedniej części

Trudno przewidzieć, w którym kierunku podąża Codemasters. To legendarne już studio znane z najwybitniejszych tytułów wyścigowych nie trzyma ostatnio zbyt równej formy. O ile raczej nie można przyczepić się do ich ostatnich interpretacji wyścigów Formuły 1, to jednak pozostałe marki Mistrzów Kodu dosyć mocno podupadły. Spójrzmy tylko na ostatnie odsłony GRID czy DiRT, które zebrały w sieci bardzo mieszane opinie i koniec końców bardzo szybko potaniały. To już nie te czasy, gdy po debiucie nowych...

Cyberpunk 2077 w next-genowej odsłonie - Testujemy i oceniamy nową wersję dla konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series X

Cyberpunk 2077 w next-genowej odsłonie - Testujemy i oceniamy nową wersję dla konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series X

Cyberpunk 2077 zadebiutował w grudniu 2020 roku, pierwotnie na PC oraz konsolach starej już generacji - PlayStation 4 oraz Xbox One. Tytuł studia CD Projekt RED oferował najlepsze doznania na mocnych PC, gdzie po aktywacji Ray Tracingu można było cieszyć się znacznie lepszą jakością oprawy (RT w tej grze to zresztą jedna z najlepszych implementacji, co potwierdzają różnorodne porównania). W przypadku edycji na PS4/X1 otrzymaliśmy fatalnie zrobione wersje, ubogie graficznie i z bardzo niestabilnym framerate....

Recenzja Uncharted Legacy of Thieves Collection na PlayStation 5. Sprawdzamy kontrowersyjny remaster dwóch gier

Recenzja Uncharted Legacy of Thieves Collection na PlayStation 5. Sprawdzamy kontrowersyjny remaster dwóch gier

Lada moment konsole PlayStation 4 oraz PlayStation 5 otrzymają pierwsze nowe gry na ten rok. Mowa oczywiście o Horizon Forbidden West oraz Gran Turismo 7. Tymczasem posiadacze najnowszej konsoli Sony jeszcze przed debiutem gier od Guerilla oraz Polyphony Digital będą mieli okazję przypomnieć sobie (lub zagrać po raz pierwszy) ostatnie przygody Nathana Drake'a oraz Chloe Frazier w ramach pakietu gier Uncharted Legacy of Thieves Collection (Kolekcja Dziedzictwo Złodziei w polskiej wersji językowej). Nad pakietem...

Recenzja Gamedec – adaptatywna, bogata fabularnie gra cRPG, która ratuje honor polskich gier z gatunku cyberpunk

Recenzja Gamedec – adaptatywna, bogata fabularnie gra cRPG, która ratuje honor polskich gier z gatunku cyberpunk

Po ukończeniu gry pt. Gamedec przypomniałam sobie, dlaczego od gier AAA wolę tzw. indyki. Otóż w moim mniemaniu niewiele tytułów Triple-A (zwłaszcza tych aktualnych) potrafi rzucić na kolana fabułą. Wielkobudżetowe produkcje cieszą wprawdzie oprawą audiowizualną, przyspieszającą bicie serca akcją czy też po prostu udanym gameplayem. Niestety coraz mniej otrzymujemy gier, które wciągają bez końca historią i niepozbawioną plottwistów przygodą. Podczas 15 godzin spędzonych z tytułem katowickiego...

Recenzja Ratchet & Clank: Rift Apart - wybitna przygoda nie tylko dla najmłodszych. Dla takich gier warto mieć PlayStation 5

Recenzja Ratchet & Clank: Rift Apart - wybitna przygoda nie tylko dla najmłodszych. Dla takich gier warto mieć PlayStation 5

Ratchet & Clank to jedna z najbardziej znanych oraz kultowych serii gier będących mieszkanką platformówki oraz typowego action-adventure. Pierwsze tytuły pamiętają jeszcze czasy PlayStation 2, jednak wraz z premierą remake'u Ratchet & Clank na PlayStation 4 (2016 rok), przygody żywiołowego Lombaksa oraz przyjacielskiego robocika zyskały drugą młodość. To właśnie Ratchet oraz Clank zostali wybrani jako pierwszy przykład tego, co może zaoferować konsola PlayStation 5. Ratchet & Clank: Rift Apart od...

Recenzja gry Biomutant. Postapokaliptyczny miks growych rozwiązań w bajecznym, choć nieco oszczędnym wydaniu

Recenzja gry Biomutant. Postapokaliptyczny miks growych rozwiązań w bajecznym, choć nieco oszczędnym wydaniu

Świat po wielkich katastrofach miał już w popkulturze różne oblicza. Najczęściej kojarzy się on nam ze zniszczonymi budynkami, wysokim promieniowaniem, wszechobecnym niebezpieczeństwem i generalnym brakiem perspektyw na lepsze jutro. Wydaje się, że tytuły z serii Fallout, Metro, The Last of Us czy Mad Max przetarły szlak już wystarczająco mocno i w tym temacie nie da się już zbyt wiele zdziałać. Jednak jak się okazało, wizja postapokaliptycznej krainy wcale nie musi wiązać się z mrokiem i cierpieniem...

Recenzja Returnal na PlayStation 5 - tą grą będziemy się jednocześnie irytować i zachwycać. Tytuł dla fanów umierania

Recenzja Returnal na PlayStation 5 - tą grą będziemy się jednocześnie irytować i zachwycać. Tytuł dla fanów umierania

Tydzień temu zaprezentowaliśmy swoje pierwsze wrażenia z nadchodzącej wielkimi krokami gry Returnal, będącym tytułem AAA z ekskluzywnością dla konsoli Sony PlayStation 5. Już wtedy pisałem, że gra odznacza się wyjątkowo wysokim poziomem trudności oraz mechaniką rozgrywki bardzo dobrze znaną tzw. grom typu roguelike. Po każdej śmierci wracamy do punktu początkowego, jednocześnie jednak lokacje za każdym razem w pewnym stopniu się przeobrażają. Po kilkunastu godzinach spędzonych razem z Selene...

Recenzja DiRT 5: szalenie przyjemna kąpiel w błocie, deszczu i śniegu

Recenzja DiRT 5: szalenie przyjemna kąpiel w błocie, deszczu i śniegu

Ostatnia forma Codemasters mogła pozostawiać nieco do życzenia. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy z rąk tego popularnego studia wyszły takie tytuły jak DiRT Rally 2.0, GRID czy nowe edycje F1, i śmiem twierdzić, że tylko seria traktująca o królowej motorsportu spełniła oczekiwania fanów. Sytuacja wygląda jeszcze gorzej, jeśli dołączymy do tego zestawu DiRT-a 4, a więc bezpośredniego poprzednika opisywanej tu "piątki", który okazał się być tylko dziwnym pomostem między pierwszym DiRT Rally...

Recenzja FIFA 21 - chcieliście powiewu świeżości? Zapomnijcie...

Recenzja FIFA 21 - chcieliście powiewu świeżości? Zapomnijcie...

Recenzowanie kolejnej FIFY z roku na rok staje się coraz trudniejszym zadaniem. Za każdym razem, gdy w moje ręce trafia najnowsze dzieło EA Sports zastanawiam się tylko, czym właściwie zapełnię te kilka czy kilkanaście akapitów. Nie oszukujmy się - przynajmniej od 2016 roku gramy w ten sam tytuł, różniący się detalami zarówno w gameplayu, jak i poza nim. Niby mówi się, że nie zmienia się czegoś co dobrze działa, jednak zarzutów pod adresem tytułu Elektroników z roku na rok jest coraz więcej....

Recenzja Project CARS 3 - symulator ścigania dla niedzielnych graczy

Recenzja Project CARS 3 - symulator ścigania dla niedzielnych graczy

Ilekroć słyszę o nowej grze studia Slightly Mad, za każdym razem wspomnieniami sięgam do czasów wybitnego Need For Speeda Shift wydanego w 2009 roku. Jak pewnie pamiętacie, tytuł ten całkowicie zrywał z typowymi dla tej serii nielegalnymi wyścigami i kiczowymi furami z neonami, a przenosił do świata torowych zmagań, w których kluczowe było skupienie i trzymanie linii jazdy, a nie odbijanie od barierek z włączonym nitro. Do dziś pamiętam, jak prowadziły się poszczególne samochody z tej gry, ciepło...

Recenzja The Outer Worlds - Nareszcie RPG pełną, kosmiczną gębą

Recenzja The Outer Worlds - Nareszcie RPG pełną, kosmiczną gębą

Recenzowanie The Outer Worlds zacznę od odważnego postulatu. Otóż: dobrych gier się dziś nie robi. Może inaczej: bardzo dobrych gier dziś się nie robi. Z każdą kolejną produkcją, którą otrzymuję do recenzowania bądź na którą sama ostrzę sobie zęby tracę nadzieję na to, że kiedyś zagram jeszcze w coś, co zapamiętam na długie lata. Jeśli zapytać mnie teraz o tytuł, w który ostatnio grało mi się naprawdę nieźle, wymieniłabym może Prey czy Kingdom Come: Deliverance (ale dopiero po...

Recenzja GRID (2019) PC - kultowa gra wyścigowa powraca

Recenzja GRID (2019) PC - kultowa gra wyścigowa powraca

Pierwszy GRID wydany w 2008 roku jest mile wspominany chyba przez każdego gracza lubiącego gry wyścigowe. Spadkobierca serii TOCA (w tytule miał jeszcze dopisek Race Driver) zachwycał przede wszystkim wybornym modelem jazdy, którym cieszyć mogli się zarówno amatorzy z klawiaturami w rękach, jak i entuzjaści wyposażeni w drogie kierownice. Do tego dochodził świetny tryb kariery, kapitalna na tamten okres grafika, a także wiele zróżnicowanych trybów rozgrywki. Znudziło nam się kręcenie kółek na...

Recenzja FIFA 20 PC - w oczekiwaniu na kolejną rewolucję

Recenzja FIFA 20 PC - w oczekiwaniu na kolejną rewolucję

Każdej premierze nowej części FIFY towarzyszy masa memów wyśmiewających nie tylko lenistwo Electronic Arts, ale i fanów serii nabierających się na tą samą grę co roku. Cóż można rzec, nie są one bezpodstawne. Fakty są takie, że rokrocznie dostajemy "nowy" tytuł warty sporo kasy, który od zeszłorocznego różni się zaktualizowanymi drużynami, delikatnie zmienionym modelem rozgrywki i np. jednym nowym trybem gry. Reszta nowości to zazwyczaj tylko detale, które też nie zawsze są na plus i na...

Recenzja Borderlands 3: nadrabiając bugi klozetowym humorem

Recenzja Borderlands 3: nadrabiając bugi klozetowym humorem

Kiedy na horyzoncie pojawia się kolejna część znanej serii gier, fani często zastanawiają się jaka ona będzie, o czym będzie opowiadać i czym nas zaskoczy. Tak dzieje się przy okazji zdecydowanie większej części produkcji. Jeśli jednak chodzi o tytuły typu looter shooter, sytuacja jest nieco inna. Wiemy przecież, że gry reprezentujące ów gatunek nie stoją fabułą, a określonymi mechanikami, które niełatwo zmienić, zwłaszcza gdy dotąd dobrze się sprawdzały. Kolejne odsłony Borderlands mogły...

Małyszomania: Jak gra z Finlandii zawojowała nasze ekrany

Małyszomania: Jak gra z Finlandii zawojowała nasze ekrany

Co ma wspólnego wydana po raz pierwszy 4.07.1999 roku prosta gra o skokach narciarskich z wielkimi sukcesami Polaka wagi lekkiej? Bardzo dużo. Zjawisko znane dziś pod mianem Małyszomani przyczyniło się do ogromnej popularności gry Deluxe Ski Jump, opracowanej przez Fina, Jussi Koskela w 1999 roku. Na dwa lata przed pierwszym, ogromnym sukcesem Adama Małysza, który w sezonie 2001/2002 najpierw pokonał Martina Schmitta, a chwilę później zdobył drugie miejsce na skoczni Templin Le Praz. Fala sukcesów w skokach...

Recenzja Beyond: Two Souls - historia, emocje, sci-fi i... masa QTE

Recenzja Beyond: Two Souls - historia, emocje, sci-fi i... masa QTE

QTE, czyli quick time events... Jedni owego rozwiązania w grze nie mogą wprost zdzierżyć, inni zaś uważają, że bez tego elementu nie mogłyby powstać dobre gry, opisywane czasami także jako interaktywne filmy. Beyond: Two Souls to kolejna produkcja studia Quantic Dream, która to debiutowała oryginalnie na PlayStation 3, później zaś po stosownych poprawkach (m.in. graficznych), również na PlayStation 4 i która po latach pojawiła się na pecetach, dzięki platformie Epic Games. Jest to też kolejna...

Recenzja gry F1 2019 PC - raj dla fanów królowej motorsportu

Recenzja gry F1 2019 PC - raj dla fanów królowej motorsportu

Cofnijmy się o ponad 11 lat wstecz, dokładniej do dnia 8 czerwca 2008 roku. To kawał czasu, ale nie jest to data anonimowa - dla polskich fanów motorsportu powinna być szczególnie istotna i pamiętna. W końcu to wtedy Robert Kubica wygrał Grand Prix Kanady, jedyne w swoim dorobku. "Kubicomania" szalała wtedy w najlepsze i niczym dziwnym był fakt, że coraz więcej osób zaczęło interesować się Formułą 1. Zjawisko to można było spokojnie porównać do "Małyszomanii" udzielającej się rodakom na początku...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.