Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

directx 12

Intel ARC A750 vs NVIDIA GeForce RTX 3060 - producent porównuje wydajność kart w blisko 50 grach z DirectX 12 i Vulkan

Intel ARC A750 vs NVIDIA GeForce RTX 3060 - producent porównuje wydajność kart w blisko 50 grach z DirectX 12 i Vulkan

Choć trudno uznać debiut kart graficznych Intel ARC za udany, producent w ostatnim czasie coraz chętniej wypowiada się na temat wydajności poszczególnych modeli. Tym razem w ruch poszła tematyka osiągów drugiej w hierarchii karty graficznej - Intel ARC A750 Limited Edition, czyli referencyjnego projektu producenta. Intel w blisko 50 grach porównał wydajność ARC A750 do jego bezpośredniego konkurenta, jakim jest model NVIDIA GeForce RTX 3060.

Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów. Jakie wymagania sprzętowe?

Marvel's Spider-Man Remastered PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów. Jakie wymagania sprzętowe?

Marvel's Spider-Man okazał się jednym z największych hitów konsoli SONY PlayStation 4, który ugruntował pozycję tego urządzenia i solidnie nakręcił sprzedaż dzięki ekskluzywności oraz popularności pajęczaka. Teraz posiadacze komputerów będą mogli sprawdzić wersję Remastered, która wprowadza lepszej jakości oprawę wizualną, uwzględniającą śledzenie promieni i technikę NVIDIA DLSS. Czy niemalże czteroletnia produkcja po liftingu może się podobać? Jakie wymagania sprzętowe będzie miał...

Karta graficzna Intel ARC A380 dorównuje NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti. Wyciekły także kolejne informacje o specyfikacji technicznej

Karta graficzna Intel ARC A380 dorównuje NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti. Wyciekły także kolejne informacje o specyfikacji technicznej

Wszyscy przyzwyczailiśmy się do tego, że na rynku desktopów jest tak naprawdę tych dwóch liczących się producentów kart graficznych - mowa oczywiście o AMD i NVIDII. Już niebawem jednak w ten odwieczny pojedynek wmiesza się Intel, który od kilku ładnych lat opracowuje swoje układy ostatecznie przynależące do serii ARC. Do tej pory najwięcej mówiło się o podstawowej, choć już gamingowej jednostce A380, która ma być alternatywą dla ostatnio wydanych układów w stylu GeForce'a RTX 3050 czy Radeona...

Elden Ring - poznaliśmy wymagania sprzętowe gry dla wersji PC. Po debiucie pojawi się wsparcie dla Ray Tracingu

Elden Ring - poznaliśmy wymagania sprzętowe gry dla wersji PC. Po debiucie pojawi się wsparcie dla Ray Tracingu

Trzeba przyznać, że luty nas wyjątkowo rozpieszcza, jeśli chodzi o premiery gier. Dopiero co debiutował Dying Light 2 Stay Human, a już w najbliższy piątek użytkownicy konsol PlayStation 4/5 będą mogli powrócić do postaci Aloy wraz z grą Horizon Forbidden West. Tydzień po premierze Horizona pojawi się tytuł, na który czekają wszyscy fani From Software oraz Dark Souls. Mowa oczywiście o Elden Ring, na którego czekaliśmy już bardzo długo. Tytuł zadebiutuje na PC oraz konsolach starej i obecnej...

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Pamiętacie jeszcze kooperacyjną strzelaninę Left 4 Dead, gdzie czwórka śmiałków walczyła z hordami zombi? Dotychczas Valve wydało dwie odsłony, a jeżeli cierpliwe czekaliście na trzecią... to nareszcie możecie przestać. Back 4 Blood jest duchowym następcą serii Left 4 Dead, kopiującym większość rozwiązań i dodającym garść nowości. Gra została stworzona przez współautorów oryginału, dlatego naśladuje sławnego poprzednika również pod względem stylistycznym, wykorzystując jednak bardziej...

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Wymagania sprzętowe Battlefield 2042 okazały się stosunkowo wysokie, aczkolwiek mówimy o produkcji posiadającej zaawansowaną oprawę wizualną, zwłaszcza iż operujemy w kategorii strzelanin sieciowych. Czyste wyniki wydajności poznaliście już wcześniej, natomiast dzisiejszy test zostanie skoncentrowany na pozostałych technikach graficznych. Najważniejszą z perspektywy typowego gracza będzie najpewniej NVIDIA DLSS, pozwalająca uzyskać wyższą wydajność poprzez skalowanie obrazu i reprodukcję jego...

Battlefield 2042 PC - Sprawdzamy wymagania sprzętowe. Test wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Battlefield 2042 PC - Sprawdzamy wymagania sprzętowe. Test wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Battlefield 2042 błyskawicznie dołączył do czołówki najbardziej popularnych sieciowych strzelanin, przyciągając przed monitory tysiące rozochoconych graczy, niekoniecznie dysponujących topowymi komputerami. Jednocześnie mówimy o produkcji odznaczającej się ponadprzeciętną oprawą graficzną, co automatycznie generuje stosunkowo wysokie wymagania sprzętowe. Próg wejścia wzrasta zresztą regularnie z każdą kolejną odsłoną. Jakiej karty graficznej potrzeba do płynnej rozgrywki w Battlefield 2042,...

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy zaobserwować wzmożoną aktywność NVIDII w temacie promowania oraz rozpowszechniania techniki DLSS, która stała się jedną z ważniejszych aspektów, charakteryzujących karty graficzne GeForce RTX. DLSS został znacząco usprawniony, a niedawno otrzymaliśmy wersję 2.3, która stara się w bardziej zauważalny sposób redukować efekty smużenia. Ponadto sama implementacja stała się łatwiejsza, jako że dedykowane wtyczki zostały przygotowane zarówno dla silnika...

Test wydajności Forza Horizon 5 PC - Piękna grafika i niskie wymagania sprzętowe, czyli prawdziwy optymalizacyjny rodzynek

Test wydajności Forza Horizon 5 PC - Piękna grafika i niskie wymagania sprzętowe, czyli prawdziwy optymalizacyjny rodzynek

Forza Horizon 5 nareszcie wjechała na komputery i konsole, przynajmniej na Microsoft Xbox, dostarczając fanom motoryzacji wiele godzin znakomitej zabawy. Od pierwszych zapowiedzi gra zachwycała fenomenalną oprawą graficzną, a jednocześnie wszyscy mieliśmy nadzieje na niskie wymagania sprzętowe, skoro poprzednia odsłona mogła pochwalić się świetną optymalizacją. Na szczęście najnowsza produkcja Playground Games nie rozczarowuje, pojedzie bowiem płynnie nawet na naprawdę starych konfiguracjach. Forza...

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Ponieważ formalnie nastała już kalendarzowa jesień, doskonale widać symptomy tej nieszczególnie lubianej pory roku - krótsze dni, opadające liście z drzew, pierwsze przymrozki itp. Jednak jest pewien niezawodny wyznacznik, że listopad trwa w najlepsze (poza rozróbami w stolicy z okazji Dnia Niepodległości) - premiera kolejnej odsłony Call of Duty. Activision bardzo sumiennie podchodzi do swoich obowiązków, więc zgodnie z harmonogramem dostarczyło nowy rozdział niekończącej się historii. Call of...

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Ledwie kilka dni temu na rynku debiutowała 12. generacja procesorów od Intela, czyli rodzina Alder Lake-S. Jednak w użytku w domowych komputerach wielu osób nadal są starsze jednostki, które świetnie spełniają stawiane przed nimi zdania nawet mimo wykorzystania gorszej litografii. Dla przykładu mikroarchitektura Haswell debiutowała na rynku w połowie 2013 roku, czyli już ponad 8 lat temu. Oparta była na procesie produkcji w 22 nm, gdzie obecnie używa się 10 nm. Mimo to 4-rdzeniowe Intel Core i5 oraz...

Marvel's Guardians of the Galaxy otrzymał szczegółowe wymagania sprzętowe wersji PC, również pod aktywny Ray Tracing

Marvel's Guardians of the Galaxy otrzymał szczegółowe wymagania sprzętowe wersji PC, również pod aktywny Ray Tracing

Już za kilka dni odbędzie się premiera gry Marvel's Guardians of the Galaxy (Strażnicy Galaktyki). W ubiegły weekend na platformie Steam pojawiły się wymagania sprzętowe edycji PC. Wówczas informowaliśmy, że gra będzie wymagała aż 150 GB wolnej przestrzeni na dysku. Na szczęście ostatecznie twórcy poinformowali, że finalnie Strażnicy Galaktyki zajmą nie więcej niż 80 GB. Wraz z tą informacją, w sieci pojawiły się także zaktualizowane wymagania sprzętowe. Zostały one ujawnione przez firmę...

Marvel's Guardians of the Galaxy z wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. Szykujcie sporo wolnego miejsca na dysku

Marvel's Guardians of the Galaxy z wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. Szykujcie sporo wolnego miejsca na dysku

Niecałe dwa tygodnie temu omawialiśmy nowy zwiastun gry Marvel's Guardians of the Galaxy, który skupiał się na najważniejszych aspektach komputerowej wersji gry. Wiemy, że w przypadku tego tytułu, ze studiem Eidos Montreal współpracuje NVIDIA, co skutkuje implementacją nie tylko Ray Tracingu (jednak wyłącznie w formie zaawansowanych odbić), lecz także techniki DLSS. Na 10 dni przed premierą gry, zakładka na Steam została w końcu zaktualizowana o wymagania sprzętowe. Nie są one jednak w żaden sposób...

Test wydajności Far Cry 6 PC - Wymagania sprzętowe wzrosły! Brak rewolucji w grafice, ale dodano ray tracing i DirectX 12

Test wydajności Far Cry 6 PC - Wymagania sprzętowe wzrosły! Brak rewolucji w grafice, ale dodano ray tracing i DirectX 12

Ubisoft jest producentem stawiającym na kontynuacje, co doskonale obrazują przykłady Assssin's Creed, Wtach Dogs i Far Cry, których kolejne wcielenia regularnie wypuszcza. Zeszłego roku debiutowały Valhalla i Legion, dlatego teraz przyszedł moment zmonetyzowania trzeciej kluczowej marki. Far Cry 6 podobnie jak poprzednicy doczekał się pewnych zmian w rozgrywce, jednak programiści przygotowali także pakiet innowacji w warstwie technicznej. Pojawił się między innymi DirectX 12 oraz hybrydowy ray tracing....

Diablo II: Resurrected - wrażenia i galeria screenów z zamkniętej bety. Remaster klasyka powraca z bardzo ładną grafiką

Diablo II: Resurrected - wrażenia i galeria screenów z zamkniętej bety. Remaster klasyka powraca z bardzo ładną grafiką

Prawdę powiedziawszy, chciałem dzisiaj zaserwować Wam obszerny tekst dotyczący zamkniętej bety Diablo II: Resurrected, łącznie z poruszeniem kwestii jak magnum opus gatunku hack’n’slash przetrwało próbę czasu, jednak ostatecznie zmieniłem plany. Powodem są nadchodzące otwarte testy i niedaleka premiera gotowego produktu, jak również brak dostępu do pełnej zawartości, więc opinia także byłaby niekompletna. Namiastkę wersji finalnej 20 sierpnia każdy będzie mógł sprawdzić samodzielnie. A...

Windows 11 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi. Bez karty graficznej zgodnej z DirectX 12 i WDDM 2.0 się nie obędzie

Windows 11 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi. Bez karty graficznej zgodnej z DirectX 12 i WDDM 2.0 się nie obędzie

Wczoraj firma Microsoft zaprezentowała swój najnowszy system operacyjny Windows 11. Choć nie podano dokładnego terminu debiutu, sugeruje się, że będzie to w okresie jesiennym lub zimowym, prawdopodobnie w okolicach debiutu procesorów 12 generacji Intel Alder Lake. Nowy system posiada szereg nowych funkcji, które docenią zarówno osoby wyłącznie pracujące w tym środowisku, jak również gracze, którzy uzyskają dostęp do funkcji DirectMI Storage czy Auto HDR, a także kompletnie przebudowaną aplikację...

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce

Jesteście ciekawi jak wyglądają wymagania sprzętowe Resident Evil Village? Najnowsza produkcja Capcomu wywołała trochę zamieszania, ponieważ oprócz wypromowania bardzo charakternej antagonistki znanej szerzej jako Lady Dimitrescu, wprowadziła również kilka istotnych zmian w rozgrywce oraz oprawie wizualnej. Największą ciekawostką jest implementacja ray-tracingu, jednak bez udziału pakietu NVIDIA RTX, dlatego nazwijmy to umownie konsolowym wcieleniem tej techniki. Jakie przynosi efekty? Jak bardzo podnosi...

Master of Onion - nietuzinkowa gra polskiego studia na pierwszych screenach. Grafika wygląda naprawdę zjawiskowo

Master of Onion - nietuzinkowa gra polskiego studia na pierwszych screenach. Grafika wygląda naprawdę zjawiskowo

Polscy producenci gier wideo pochwalić mogą się bogatym portfolio, potwierdzonym spektakularnymi sukcesami serii Wiedźmin, Dying Light, Cyberpunk 2077 czy wreszcie This War of Mine. Oczywiście, wiele skromniejszych projektów przechodziło dotychczas bez rozgłosu, chociaż często wnosiły powiew świeżości do skostniałych gatunków. Na szczęście dzięki popularności większych marek zaistnieć mogą również mniejsze tytuły. Jednym z ciekawszych wydaje się quasi-ekonomiczna strategia Master of Onion...

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące...

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Do premiery Cyberpunka 2077 pozostał niespełna miesiąc. RPG polskiego studia CD Projekt RED został już „ozłocony”, za nami liczne pokazy rozgrywki, a oczekiwania wobec gry są rozdmuchane do granic możliwości. Do sieci wciąż jednak trafiają nowe informacje o nadchodzącej produkcji. Dzięki najnowszemu numerowi czasopisma PC Gamer dowiedzieliśmy się więcej technicznych szczegółów na temat zastosowanych rozwiązań. Jakub Knapik, dyrektor artystyczny odpowiedzialny ze efekty wizualne i system oświetlenia...

Serious Sam 4 - zwiastun fabularny zdradza historię i... bolączki gry

Serious Sam 4 - zwiastun fabularny zdradza historię i... bolączki gry

Przed nieco ponad tygodniem otrzymaliśmy oficjalne wymagania systemowe gry Serious Sam 4: Planet Badass. Jak się okazało, nie były one takie znów niskie. Wymagania zalecane wskazywały chociażby na 16 GB pamięci RAM, 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 3,3 GHz oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 2060 (jako jedną z opcji - link do pełnych wymagań znajdziecie poniżej). Wobec takich wieści ze strony producenta wydawać się mogło, że szykuje nam się kawał całkiem przyzwoitej graficznie rozgrywki. Czy...

Serious Sam 4 - poznaliśmy wymagania sprzętowe wersji PC

Serious Sam 4 - poznaliśmy wymagania sprzętowe wersji PC

Już za niecałe dwa tygodnie zadebiutuje czwarta część Serious Sama, której akcja będzie się toczyć jeszcze przed wydarzeniami z trójki (chronologicznie będzie to więc pierwsza część). Do tej pory wydawca oraz producent zaprezentowali graczom kilka materiałów wideo, które prezentują najciekawsze aspekty gry. Lokacje mają być dużo większe, a starcia z hordami Mentala mają być jeszcze bardziej epickie za sprawą systemu Legion - dzięki niemu na mapie pojawią się nawet dziesiątki tysięcy wrogów...

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Biblioteki DirectX w wersji 12 są już z nami od kilku lat - dość powiedzieć, że debiutowały w zasadzie równolegle z systemem Windows 10. Mimo to Microsoft nie pali się wydania kolejnej, pełnej trzynastej wersji popularnych funkcji API, a stara się udoskonalać te będące aktualnie w użyciu. Warto wspomnieć, że po drodze mieliśmy jeszcze premiery nowszych wersji Feature Level 12_1 czy DirectX 12 Ultimate, ale to nadal nie koniec epoki DX12. Gigant z Redmond opublikowała właśnie nowy wpis na blogu swoich...

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

O Cyberpunku 2077 w ostatnim tygodniu znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez kilka godzin obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. W weekend natomiast pojawiło się ciekawe porównanie warstwy wizualnej wersji z 2018 oraz 2020 roku. Choć nadal...

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Firma NVIDIA opublikowała dzisiaj najnowsze sterowniki Game Ready oraz Studio, które zapewniają pełną obsługę zestawu funkcji Microsoft DirectX 12 Ultimate, w tym: DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), Mesh Shaders oraz Sampler Feedback. Sterowniki te oznaczają, że karty graficzne NVIDIA RTX są pierwszymi i jedynymi na rynku sprzętowo wspierającymi DirectX 12 Ultimate, a także oprogramowanie wymagane do skorzystania z niego. Dzięki tej aktualizacji NVIDIA jest ponadto pierwszym producentem...

NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu

NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu

Architektura NVIDIA Turing wprowadziła do świata gier komputerowych dwie interesujące nowości - śledzenie promieni i DLSS - mające zrewolucjonizować branżę cyfrowej rozrywki. Początki obydwu technologii nie należały do najłatwiejszych, jednak obecnie mamy kilkanaście tytułów obsługujących ray tracing i/lub DLSS, natomiast do końca bieżącego roku spodziewamy się jeszcze m.in. Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Watch Dogs: Legion czy Vampire The Masquerade: Bloodlines 2. Jak wygląda sprawa ze śledzeniem...

Minecraft RTX - Test wydajności kart graficznych z ray tracing i DLSS

Minecraft RTX - Test wydajności kart graficznych z ray tracing i DLSS

Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, której sprzedaż wynosi blisko 200 milionów kopii, dystansując nawet największe hiciory pokroju Grand Theft Auto V albo Wiedźmin 3: Dziki Gon. Produkcja zdobyła niezliczoną ilość branżowych nagród, błyskawicznie stając się popkulturowym fenomenem i maszynką do zarabiania pieniędzy. Zdziwieni takimi informacjami? Tymczasem typowemu pececiarzowi Minecraft kojarzy się głównie z dzieciarnią oglądającą youtuberów i koszmarną...

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

Minęło już solidnych kilka lat od wprowadzenia niskopoziomiego API DirectX 12 - dotychczas w większości gier wykorzystujących te biblioteki to AMD wypadało lepiej, jednak wraz z premierą architektury Turing także karty NVIDII zaczęły zdecydowanie lepiej sobie radzić w tym środowisku. DirectX 12 posiada ponadto biblioteki DXR, dzięki którym w grach możliwa jest implementacja Ray Tracingu, bardzo mocno promowanego przez firmę NVIDIA. Dzisiaj firmy Microsoft oraz NVIDIA ogłaszają bardziej rozbudowaną...

Deliver us the Moon RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Deliver us the Moon RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Deliver us the Moon nie jest wprawdzie wielkoformatowym tytułem od czołowego wydawcy, którego z wywieszonym jęzorem wyczekiwały miliony wygłodniałych fanów, aczkolwiek nieprzypadkowo znalazło się właśnie w programie partnerskim NVIDII. Wycieczka na księżyc oferuje bowiem konkretne atrakcje wizualne - zaimplementowany ray tracing i najnowszą wersję DLSS, napawające dewelopera oraz dostawcę technologii nieskrywaną dumą. Obydwa elementy składowe oprawy graficznej mają istotnie zmieniać poziom jej...

Test wydajności Red Dead Redemption 2 PC - Vulkan vs DirectX 12

Test wydajności Red Dead Redemption 2 PC - Vulkan vs DirectX 12

Premiera pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 była jednym z najgorętszych wydarzeń ostatniego kwartału, jednak oprócz licznych zachwytów nad rozbudowaną mechaniką i światem, pojawiło się również mnóstwo głosów użytkowników niezadowolonych z jakości konwersji. Problemy z uruchomieniem produkcji, niestabilne działanie, średnia optymalizacja - naprawdę długo można byłoby wymieniać uchybienia stricte techniczne. Mnie osobiście dotknął syndrom niedziałającego DirectX 12, ograniczając wybór...

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Ostatnie dwa lata w świecie gier komputerowych bezapelacyjnie należały do nowej fali sieciowych shooterów - Fortnite i PUBG - oferujących szalenie popularny tryb rozgrywki nazwany battle royale, wprowadzany w późniejszym czasie to kolejnych produkcji pokroju Battlefield V czy Call of Duty. Bez wątpienia wciąż najpopularniejszym (lub przynajmniej jedną z najbardziej popularnych) tytułem pozostaje Fortnite (choć osobiście nie wiem co gracze w tym widzą). Co jakiś czas wprowadzane są kolejne nowości,...

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek od dawna był znany z tworzenia spektakularnych technologii, jak np. ich engine CryEngine. Pierwszy Crysis był w momencie premiery wręcz przełomowym tytułem pod względem jakości oprawy graficznej i przez lata stosowany był jako najlepszy benchmark dla kolejnych generacji kart graficznych. Deweloperzy Cryteka opracowali nowe demo techniczne zatytułowane Neon Noir, które po raz pierwszy publicznie zaprezentowano w marcu tego roku. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim wspiera technikę Ray Tracingu...

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

Windows 7 to przez jednych niemal zapomniany już system (choć wciąż dobrze wspominany), przez drugich zaś wciąż wykorzystywany. Sytuacja ta z pewnością ulegnie zmianie już w najbliższym czasie, jako że Siódemka w styczniu 2020 straci oficjalne wsparcie. Mimo to, na kilka miesięcy przed tym wydarzeniem, użytkownicy wspomnianego systemu otrzymują od Microsoftu prezent - w systemie pojawi się mianowicie DirectX 12, ale co chyba ważniejsze - obsługa ray tracingu. Dla niektórych osób, taka decyzja może...

Hitman 2 otrzyma obsługę DirectX 12 w najnowszym patchu

Hitman 2 otrzyma obsługę DirectX 12 w najnowszym patchu

IO Interactive zapowiedziało, że „Hitman 2” otrzyma nowy patch dodający do gry wsparcie dla interfejsu graficznego DirectX 12. Co ciekawe, pierwsza odsłona zresetowanej serii Hitman działała na podstawie dwóch API, DirectX 11 i 12, pomiędzy którymi można było się swobodnie przełączać. Renderowanie wykonywane przez nowszy interfejs graficzny w teorii powinno być lepiej zoptymalizowane pod wielordzeniowe procesory. Hitman 2 jest tytułem wydawanym przez WB Games, które zdaniem osób bliskich sprawie...

Microsoft Windows 7 - World of Warcraft z obsługą DirectX 12

Microsoft Windows 7 - World of Warcraft z obsługą DirectX 12

DirectX 12 miał być API dostępnym wyłącznie w systemie Windows 10 i przez parę lat tak właśnie było. Microsoft jednak zaskoczył chyba wszystkich i ogłosił, że World of Warcraft jest pierwszą grą, która korzysta z DirectX 12 w systemie... Windows 7. Blizzard DX 12 dodał do gry pod koniec ubiegłego roku, ale dotyczyło to Windows 10. Teraz najnowsza aktualizacja gry, oznaczona numerem 8.1.5, wprowadza obsługę DirectX 12 także w instalacjach obecnych na komputerach z Windows 7. Warto zauważyć, że...

Basemark 1.1 jest dostępny. Nowa wersja z obsługą DirectX 12

Basemark 1.1 jest dostępny. Nowa wersja z obsługą DirectX 12

Ekipa Basemark Oy udostępniła nową wersję benchmarka Basemark, oznaczoną numerem 1.1. Pod nazwą Basemark występuje kilka różnych programów, ale ten podstawowy służy do testowania kart graficznych oraz zintegrowanych GPU w komputerach i urządzeniach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows, Linux oraz Android. Według twórców benchmark jest dopracowany tak, że możliwe jest bezpośrednie porównywanie wyników z różnych platform programowych. Zależnie od platformy oferuje testy z wykorzystaniem...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.