Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

path tracing

F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC

F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC

Nie tak dawno temu firma Electronic Arts ujawniła grę F1 25, za którą standardowo już odpowiada studio Codemasters. Nowe F1 po raz pierwszy opuszcza starą generację, by finalnie zadebiutować wyłącznie na PC, PlayStation 5 (Pro) oraz Xbox Series. W tym roku Codemasters postawiło sobie za cel zaoferowanie jak najbardziej realistycznie wyglądającej odsłony i wszystko wskazuje na to, że cel uda się zrealizować... przynajmniej na PC. Do produkcji zaimplementowano bowiem Path Tracing.

Funkcjonalności laptopa ASUS ROG Strix SCAR 16 z NVIDIA GeForce RTX 5080, w tym DLSS 4 z Multi Frame Generation

Funkcjonalności laptopa ASUS ROG Strix SCAR 16 z NVIDIA GeForce RTX 5080, w tym DLSS 4 z Multi Frame Generation

Pomału do sprzedaży wchodzą najnowsze notebooki do gier oraz pracy kreatywnej, które napędzane są zarówno procesorami Intel Core Ultra jak również AMD Ryzen, a także układami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 5000 Laptop GPU z generacji Blackwell. Jednym z czołowych producentów, którzy jako pierwsi wprowadzają swoje nowości do sprzedaży jest firma ASUS. Wśród topowych modeli warto wyróżnić dwa urządzenia: ROG Strix SCAR 16 (G635) oraz ROG Strix SCAR 18 (G835), skierowane dla najbardziej wymagających...

Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project Demo jest już dostępne do pobrania, przyda się jednak solidny PC do grania

Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project Demo jest już dostępne do pobrania, przyda się jednak solidny PC do grania

Platforma RTX Remix została zapowiedziana przy okazji debiutu pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000 z rodziny Ada Lovelace. Docelowo ma ona pozwolić na upiększenie klasycznych gier, poprzez m.in. całkowitą zmianę tekstur czy implementacji różnych form Ray Tracingu. Jednym z czołowych tego typu projektów, bardzo mocno promowanych przez NVIDIĘ, jest Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. Z okazji wydania finalnej wersji RTX Remix, na Steamie pojawiło się demo rzeczonej produkcji.

AMD Toyshop - demo technologiczne prezentujące najnowsze postępy firmy w zaawansowanym path tracingu

AMD Toyshop - demo technologiczne prezentujące najnowsze postępy firmy w zaawansowanym path tracingu

AMD, tuż przed premierą kart graficznych Radeon RX 9070 i Radeon RX 9070 XT, prezentuje nowe demo technologiczne ukazujące najnowsze postępy firmy w zaawansowanym path tracingu. Technika ta staje się coraz bardziej dostępna nie tylko dzięki rosnącej mocy obliczeniowej, ale także dzięki technologiom wspomagającym, takim jak skalowanie rozdzielczości czy generowanie "sztucznych" klatek przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji.

AMD RDNA 4 - Omówienie architektury GPU dla nadchodzących kart graficznych Radeon RX 9070 XT i Radeon RX 9070

AMD RDNA 4 - Omówienie architektury GPU dla nadchodzących kart graficznych Radeon RX 9070 XT i Radeon RX 9070

AMD wreszcie ujawnia zmiany w architekturze RDNA 4, które będą obecne w nadchodzących kartach graficznych. Dzięki ulepszonemu raytracingowi, nowym technikom kompresji oraz zoptymalizowanemu dostępowi do pamięci VRAM, karty Radeon RX 9070 XT i Radeon RX 9070 mogą stanowić poważną konkurencję dla modeli NVIDIA GeForce RTX 4000 i 5000... przynajmniej sądząc na podstawie oficjalnych slajdów i wprowadzonych zmian w architekturze RDNA 4.

Indiana Jones and the Great Circle otrzymało kolejnego dużego patcha. Dodano między innymi obsługę NVIDIA DLSS 4

Indiana Jones and the Great Circle otrzymało kolejnego dużego patcha. Dodano między innymi obsługę NVIDIA DLSS 4

Wraz z konsumenckimi kartami graficznymi Blackwell na rynku zadebiutowała technika NVIDIA DLSS 4. Spora część funkcji, w tym nowy model Super Resolution, jest dostępna także na starszych układach. Deweloperzy dosyć szybko zaczęli implementować DLSS 4 w poszczególnych grach. Odpowiednia aktualizacja trafiła właśnie także do Indiana Jones and the Great Circle. Nie zabrakło oczywiście wsparcia dla Multi Frame Generation oraz innych ulepszeń.

AMD Radeon RX 9070 XT przetestowany w Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem i Black Myth: Wukong. Wyniki są obiecujące

AMD Radeon RX 9070 XT przetestowany w Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem i Black Myth: Wukong. Wyniki są obiecujące

Spodziewaliśmy się zobaczyć więcej szczegółów na temat kart graficznych AMD Radeon RX 9070 (XT) oraz architektury RDNA 4 na targach CES w Las Vegas, jednak koniec końców musimy czekać na osobne wydarzenie, podczas którego firma dogłębnie zaprezentuje wszystkie nowości. Tymczasem do sieci pomału przedostają się pierwsze wyniki wydajności najmocniejszego przedstawiciela architektury RDNA 4. Wyniki pochodzą z gier Cyberpunk 2077 oraz Black Myth: Wukong i są całkiem obiecujące.

NVIDIA RTX Kit - neuronowe renderowanie w praktyce. Czy czeka nas kolejny skok w jakości grafiki w grach?

NVIDIA RTX Kit - neuronowe renderowanie w praktyce. Czy czeka nas kolejny skok w jakości grafiki w grach?

Wraz z kartami NVIDIA GeForce RTX 5000 na rynku zadebiutuje też dostępna tylko na nich technika DLSS 4. Nowości jest jednak znacznie więcej, ponieważ układy Blackwell będą wspierały też neuronowe renderowanie elementów obrazu. NVIDIA zaprezentowała materiał wideo, który pokazuje, jakie zmiany wprowadzi to w kwestii jakości grafiki. Choć początkowo przeskok nie będzie olbrzymi, to prawdopodobnie zmierzamy w kierunku nowego standardu.

DOOM The Dark Ages otrzyma na premierę Path Tracing. Wiedźmin 4 skorzysta z najnowszych technologii NVIDIA RTX

DOOM The Dark Ages otrzyma na premierę Path Tracing. Wiedźmin 4 skorzysta z najnowszych technologii NVIDIA RTX

Wczoraj w nocy NVIDIA zaprezentowała nową generację kart graficznych GeForce RTX 5000 oraz przebudową technikę DLSS 4, która ma oferować znaczące usprawnienia w jakości obrazu oraz bardziej rozbudowany generator klatek. Oprócz tego do kart GeForce RTX wprowadzone zostaną kolejne funkcjonalności, wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji. Producent jednocześnie potwierdził kolejną grę, która na premierę skorzysta z Path Tracingu. Ostatnią grą, która zaoferowała pełny RT, był Indiana Jones...

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania

Dzisiaj w nocy czasu polskiego, NVIDIA zaprezentowała nową generację kart graficznych GeForce RTX 5000 oraz mobilnych układów GeForce RTX 5000 Laptop GPU. Istotnym elementem generacji Blackwell będzie DLSS 4, którego pełna funkcjonalność oferuje m.in. dostęp do Multi Frame Generation. Technika została już sprawdzona przez Digital Foundry, które miało okazję ocenić wstępną jakość w grze Cyberpunk 2077 i na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080.

Test Indiana Jones and the Great Circle PC kontra Xbox Series X. Jakość Path Tracingu oraz skalowania NVIDIA DLSS

Test Indiana Jones and the Great Circle PC kontra Xbox Series X. Jakość Path Tracingu oraz skalowania NVIDIA DLSS

Indiana Jones and the Great Circle (Indiana Jones i Wielki Krąg w polskiej wersji) to ostatnia z dużych produkcji AAA, które pojawiły się na rynku w 2024 roku. Finalnie otrzymaliśmy produkcję dość udaną, ale przede wszystkim utrzymującą ducha pierwszych filmów z Harrisonem Fordem. Najnowsza gra studia MachineGames miała być również pokazem możliwości współczesnych kart graficznych. To bowiem kolejny tytuł, w którym od premiery zaimplementowano Path Tracing, którego celem jest wejście na jeszcze...

Test wydajności Indiana Jones and the Great Circle PC. Path Tracing nie dla Radeonów i kart graficznych poniżej 12 GB VRAM

Test wydajności Indiana Jones and the Great Circle PC. Path Tracing nie dla Radeonów i kart graficznych poniżej 12 GB VRAM

Indiana Jones and the Great Circle to kolejna wielka tegoroczna premiera, niekoniecznie ze względu na obecność Wielkiego Kręgu w zlokalizowanym tytule, wykorzystująca postać słynnego archeologa. Walory stricte rozrywkowe opisaliśmy niedawno w recenzji, natomiast dzisiaj zajmiemy się kwestiami technicznymi oraz wydajnością kart graficznych. Ponieważ Indiana Jones and the Great Circle otrzymał przed kilkoma dniami aktualizację dodającą Path Tracing, będzie to doskonała okazja do sprawdzenia możliwości...

Nowa aktualizacja do Indiana Jones and the Great Circle dodaje Path Tracing. Zobacz jak zmienia się oprawa graficzna

Nowa aktualizacja do Indiana Jones and the Great Circle dodaje Path Tracing. Zobacz jak zmienia się oprawa graficzna

Gra Indiana Jones and the Great Circle nie jest może produkcją wybitną, ale niewątpliwie trafia w gusta wielu fanów znanego archeologa. Jako jeden z minusów wskazuje się jednak niezadowalający poziom oprawy graficznej. Aspekt ten został jednak już nieco poprawiony dzięki oficjalnej aktualizacji wprowadzającej wsparcie dla Path Tracingu. Aktywowanie tej opcji wymaga oczywiście dużych poświęceń w kwestii wydajności. Czy warto zdecydować się na taki krok?

Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu

Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu

Już za kilka dni odbędzie się premiera ostatniej dużej gry w tym roku. Mowa rzecz jasna o Indiana Jones and the Great Circle (Indiana Jones i Wielki Krąg), za które odpowiada studio MachineGames, a wydawcą jest Bethesda Softworks. Nadchodzący tytuł w wersji Premium zadebiutuje 6 grudnia o 1 w nocy i dokładnie w tym momencie pojawią się recenzje. Dla pozostałych graczy produkcja zostanie uruchomiona 9 grudnia. Na kilka dni przed premierą, Bethesda w końcu opublikowała wymagania sprzętowe dla wersji PC....

Portal 2 otrzymał mod wprowadzający obsługę Path Tracingu. Pierwsza część gry z nieoficjalnym wsparciem dla AMD FSR 3.1

Portal 2 otrzymał mod wprowadzający obsługę Path Tracingu. Pierwsza część gry z nieoficjalnym wsparciem dla AMD FSR 3.1

Na rynek trafia coraz więcej produkcji, które oferują wsparcie dla Ray Tracingu i Path Tracingu. Dalsze przyspieszenie trendu jest spodziewane po premierze konsumenckich kart graficznych Blackwell. Trwają jednak także prace nad licznymi modyfikacjami, które mają zaimplementować te techniki w starszych produkcjach. Jedną z nich jest Portal 2. Remaster pierwszej części gry wzbogacił się z kolei o wsparcie dla FSR 3.1, co ucieszy posiadaczy kart AMD.

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Na początku 2023 roku, NVIDIA wprowadziła nową generację układów graficznych Ada Lovelace do notebooków pod postacią modeli GeForce RTX 4000. Zdecydowanie największy skok wydajności przyniosły dwa flagowe chipy: GeForce RTX 4090 Laptop GPU oraz GeForce RTX 4080 Laptop GPU, oferujące najwyższy stosunek perf/wat w historii mobilnych układów graficznych. Dzięki architekturze Ada Lovelace, laptopy z powodzeniem można wykorzystać w różnych zastosowaniach - począwszy od rozgrywki w wysokich ustawieniach...

AMD RDNA 4 z oficjalną datą premiery w 2025 roku. Pojawiły się też nowe informacje na temat techniki FSR 4

AMD RDNA 4 z oficjalną datą premiery w 2025 roku. Pojawiły się też nowe informacje na temat techniki FSR 4

Wielkimi krokami zbliża się premiera konsumenckich kart graficznych NVIDII z generacji Blackwell. Także konkurencja nie zamierza jednak składać broni. W przeszłości informowaliśmy o tym, że karty AMD z rodziny RDNA 4 także powinny pojawić się w przyszłym roku. Ta informacja została właśnie oficjalnie potwierdzona. Wiemy też, na jaki element nowej architektury będzie postawiony szczególny nacisk oraz co może zaoferować w przyszłości technika FSR 4.

Cyberpunk 2077 dzięki Path Tracingowi oraz imponującej modyfikacji DreamPunk 2.1 oferuje nową jakość wizualną

Cyberpunk 2077 dzięki Path Tracingowi oraz imponującej modyfikacji DreamPunk 2.1 oferuje nową jakość wizualną

Gra Cyberpunk 2077 jest pod pewnymi względami projektem pionierskim. Nigdy bowiem wcześniej nie zdarzyło się, żeby niezbyt zaawansowany wiekowo tytuł AAA otrzymał pełne wsparcie dla Path Tracingu. Technika ta wyniosła oczywiście jakość oświetlenia w grze na niespotykany wcześniej poziom. Wiele jednak wskazuje na to, że nie powiedziano tutaj jeszcze ostatniego słowa. Do akcji bowiem wkroczyli moderzy, dla których ograniczenia praktycznie nie istnieją.

Unreal Engine 5 wzbogaci się o nowe funkcje, w tym pełne wsparcie dla Path Tracingu. Epic warunkowo obniży też pobierane opłaty

Unreal Engine 5 wzbogaci się o nowe funkcje, w tym pełne wsparcie dla Path Tracingu. Epic warunkowo obniży też pobierane opłaty

Unreal Engine 5 jest coraz powszechniej wykorzystywany na rynku gier. Nie brakuje też sytuacji, gdy nieco starsze pozycje otrzymują aktualizację do nowej wersji silnika. UE 5 będzie obecny na rynku jeszcze przez długi czas, dlatego firma Epic nie zwalnia tempa i pracuje nad jego kolejnymi wersjami. Podczas trwającego Unreal Fest 2024 zaprezentowano nowe funkcje silnika. Pojawiły się też zmiany w opłatach, z których zadowolonych będzie część deweloperów.

Test Black Myth: Wukong - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość Path Tracingu, DLSS, FSR, XeSS oraz TSR

Test Black Myth: Wukong - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość Path Tracingu, DLSS, FSR, XeSS oraz TSR

Q Black Myth: Wukong już od pierwszych zapowiedzi ponad 4 lata temu robił duże wrażenie oraz wzbudzał zainteresowanie wśród graczy. Wszak niezbyt często dostajemy grę AAA, która jest głęboko zakorzeniona w chińskich wierzeniach i mitologiach. W dodatku całość oprawiono w naprawdę bardzo ładną oprawę graficzną, w czym pomogło wykorzystanie silnika Unreal Engine 5. Black Myth: Wukong to jednak jednocześnie jedna z najbardziej wymagających gier zarówno tego roku jak i obecnej generacji i pod tym...

NVIDIA na targach Gamescom: NVIDIA ACE, G-SYNC Pulsar, Dragon Age: The Veilguard z Ray Tracing i zjawiskowy Black State

NVIDIA na targach Gamescom: NVIDIA ACE, G-SYNC Pulsar, Dragon Age: The Veilguard z Ray Tracing i zjawiskowy Black State

Targi Gamescom w Kolonii to przede wszystkim możliwość ogrania najnowszych gier, które w kolejnych miesiącach trafią na półki sklepowe. W tym roku mieliśmy również okazję wziąć udział w wydarzeniu - obecnie pracuję nad kolejnymi materiałami, opisującymi różne gry jakie miałem okazję zobaczyć i zagrać na miejscu. Jednym z punktów naszej obecności w Kolonii była wizyta na stoisku firmy NVIDIA, która miała nam całkiem sporo do pokazania. Zobaczyliśmy m.in. system NVIDIA ACE oraz najnowszą...

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Wczoraj, podczas gali Gamescom Opening Night Live, Microsoft oraz Bethesda ogłosiły datę premiery gry Indiana Jones and the Great Circle. Przygody tytułowego archeologa, które toczą się pomiędzy wydarzeniami z pierwszego oraz drugiego filmu, zadebiutują na PC oraz konsolach Xbox Series dokładnie 9 grudnia tego roku, natomiast już wiosną 2025 roku odbędzie się debiut także na PlayStation 5. Chwilę po zapowiedzi otrzymaliśmy kolejne informacje, tym razem dotyczące komputerowego wydania gry.

Jak zmieniał się rozwój grafiki na przestrzeni lat? API DirectX, Ray Tracing i Path Tracing, a w końcu software górujący nad hardware

Jak zmieniał się rozwój grafiki na przestrzeni lat? API DirectX, Ray Tracing i Path Tracing, a w końcu software górujący nad hardware

Kilka tygodni temu świętowaliśmy nasze 18 urodziny. Taki długi okres w branży komputerowej to niemal wieczność, na co wpływ ma nieustanny rozwój, zarówno podzespołów komputerowych, jak i również software'u, którego celem jest wspomaganie hardware'u oraz umożliwienie wydobycia ze sprzętu pełnego potencjału. Myślę, że mnóstwo naszych Czytelników zgodzi się, że jeszcze kilka, kilkanaście lat temu byliśmy świadkami znacznie prężniej rozwijanego hardware'u i to właśnie komponenty górowały...

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000

W przyszłym tygodniu do sprzedaży trafi gra Black Myth: Wukong, która będzie kolejną, po Alanie Wake 2, produkcją pokazującą możliwości Path Tracingu (marketingowo nazywanym także pełnym Ray Tracingiem). Już kilka dni temu studio Game Science opublikowało na Steamie specjalny benchmark, pozwalający przetestować karty graficzne pod kątem wydajności w nadchodzącej grze. Teraz NVIDIA promuje tytuł, przedstawiając zalety Path Tracingu oraz publikując wstępne wyniki wydajności kart graficznych GeForce...

Doom 2 otrzymał nieoficjalne wsparcie dla Path Tracingu. Całkowicie zmienia on wizualnie niemal 30-letnią grę

Doom 2 otrzymał nieoficjalne wsparcie dla Path Tracingu. Całkowicie zmienia on wizualnie niemal 30-letnią grę

Path Tracing w grach to wciąż świeże rozwiązanie, którego pełne wdrożenie jeszcze cztery lata temu pozostawało w sferze marzeń deweloperów. Dzisiaj możemy zaś doświadczyć jego implementacji w pierwszych grach z kategorii AAA. Najbardziej zaawansowana odmiana Ray Tracingu trafia jednak też do starszych produkcji, często za pośrednictwem fanowskich modów. Tak stało się też w przypadku legendarnego Dooma 2. Path Tracing zmienił ją nie do poznania.

Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery

Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery

Już za tydzień odbędzie się premiera gry Black Myth: Wukong, która przez wielu graczy jest chyba najbardziej wyczekiwaną produkcją tego roku. Od momentu zapowiedzi Black Myth: Wukong wzbudził spore zainteresowanie - zarówno tematyką (chińskie mitologie, co jest bardzo rzadko eksplorowane w grach AAA) jak również jakością oprawy graficznej. Za to drugie odpowiada silnik Unreal Engine 5, który pozostaje tworem trudnym do ujarzmienia przez developerów. Czy w przypadku nadchodzącej gry akcji dostaniemy...

Cyberpunk 2077 - nowa wersja modyfikacji zwiększającej wydajność Path Tracingu jest już dostępna do pobrania

Cyberpunk 2077 - nowa wersja modyfikacji zwiększającej wydajność Path Tracingu jest już dostępna do pobrania

Path Tracing w grach, nazywany też często pełnym Ray Tracingiem, to wciąż dosyć rzadkie zjawisko. Jak dotąd technika trafiła oficjalnie do zaledwie kilku gier (i kilku kolejnych za pomocą fanowskich modów). Jedną z nich jest Cyberpunk 2077, ale do komfortowej rozgrywki z tym ustawieniem graficznym wymagany jest bardzo dobry sprzęt. Istnieje jednak pewna modyfikacja, która pozwala znacząco poprawić wydajność Path Tracingu, a nawet odblokować inne tryby techniki.

Black Myth: Wukong za darmo dla nabywców kart GeForce RTX 4000. NVIDIA pochwaliła się wydajnością Path Tracingu w grze

Black Myth: Wukong za darmo dla nabywców kart GeForce RTX 4000. NVIDIA pochwaliła się wydajnością Path Tracingu w grze

NVIDIA czasami dołącza do swoich kart graficznych kody na nowo wydawane gry. Tak było chociażby rok temu, kiedy to nabywcy układów GeForce RTX 4000 mogli odebrać za darmo Diablo IV. Najnowsza promocja także dotyczy tej serii kart, ale rozdawaną grą jest Black Myth: Wukong, który ma być jedną z najładniejszych gier obecnej generacji. NVIDIA zaprezentowała także, na jaką wydajność możemy liczyć po aktywowaniu Path Tracingu w tej produkcji.

Black Myth: Wukong - przedwcześnie opublikowano pełne wymagania sprzętowe. Na PC będzie Path Tracing

Black Myth: Wukong - przedwcześnie opublikowano pełne wymagania sprzętowe. Na PC będzie Path Tracing

W sierpniu doczekamy się premiery dwóch dużych gier z segmentu AAA. Pierwsza to Star Wars Outlaws of Ubisoftu, a druga to Black Myth: Wukong, która wprowadzi graczy w meandry chińskiej kultury oraz chińskich mitologii. Od kilku dobrych tygodni wiemy, że wersja komputerowa otrzyma wsparcie dla Path Tracingu, który będzie wykorzystany do ulepszenia oświetlenia, cieni oraz odbić, a także do poprawy jakości kaustyki wody, nie tylko prezentując jej bardziej realistyczne zachowanie, ale również dokładnie...

Black Myth: Wukong - nowy, efektowny zwiastun z fragmentami rozgrywki prezentuje możliwości Unreal Engine 5

Black Myth: Wukong - nowy, efektowny zwiastun z fragmentami rozgrywki prezentuje możliwości Unreal Engine 5

Game Science nie spieszy się z wypuszczeniem swojego obiecującego tytułu. Wszak od pierwszego trailera, który zachwycił masę graczy, minęły już niespełna cztery lata. Wstępna prezentacja okazała się zaledwie początkiem długiej drogi, jaką musiało przejść studio. Z początku wydawało się, że Black Myth: Wukong pojawi się na rynku już w zeszłym roku, ale potrzeba było na to znacznie więcej czasu. Ostatecznie wiele wskazuje na sierpniową premierę.

Dragon's Dogma 2 - mod dodający Path Tracing zmienia oblicze gry. Jednak nawet NVIDIA GeForce RTX 4090 okazuje się za słaba

Dragon's Dogma 2 - mod dodający Path Tracing zmienia oblicze gry. Jednak nawet NVIDIA GeForce RTX 4090 okazuje się za słaba

Dostępne aktualnie technologie śledzenia promieni mają tyle samo zwolenników, co i przeciwników. Jedna strona twierdzi, że jakość oprawy graficznej z włączonym Ray lub Path Tracingiem znacząco się poprawia, natomiast druga nie widzi wartościowych zmian, a skupia się na tym, że technologie te bardzo negatywnie wpływają na wydajność. Nowa modyfikacja do gry Dragon's Dogma 2 pokazuje, że Path Tracing ma spory potencjał, choć obecnie ciężko go wykorzystać w pełni.

MSI Titan 18 HX to naszpikowany technologiami NVIDIA RTX notebook dla wymagających graczy

MSI Titan 18 HX to naszpikowany technologiami NVIDIA RTX notebook dla wymagających graczy

MSI Titan 18 HX to kompletnie nowa konstrukcja notebooka do gier od tajwańskiego producenta. Przeprojektowano nie tylko samą obudowę, ale również system chłodzenia, by lepiej poradził sobie z najmocniejszymi obecnie podzespołami w postaci układu graficznego NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU jak również procesora Intel Core i9-14900HX. Do tego dochodzi również nowy ekran, który prezentuje się wręcz wybornie na tyle zdecydowanej większości matryc w notebookach. W przypadku wydajności również możemy...

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Wraz z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 2000 przyszła pora na coraz szersze wprowadzanie Ray Tracingu do gier. Jednymi z pierwszych gier, które doczekały się obsługi śledzenia promieni był Battlefield V oraz Control. Potem przyszła pora na kolejne gry, gdzie coraz częściej można było skorzystać z jednej bądź więcej opcji graficznych, ściśle powiązanych z RT. Naturalnym rozwojem Ray Tracingu wydaje się być wprowadzenie Path Tracingu, czyli jego bardziej rozbudowanej wersji. Nie od dzisiaj wiadomo,...

Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli zmniejszyć wymagania sprzętowe Ray Tracingu w grach

Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli zmniejszyć wymagania sprzętowe Ray Tracingu w grach

Ray Tracing i jego najbardziej zaawansowana odmiana, czyli Path Tracing, mają olbrzymie wymagania sprzętowe. Osoby decydujące się na ich włączenie w najnowszych grach muszą zazwyczaj liczyć się z koniecznością aktywowania którejś techniki upscalingu obrazu. Ray Tracing wymaga nie tylko szybkiej karty graficznej, ale także sporej ilości VRAM. Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli docelowo znacząco zmniejszyć te wymagania.

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

W zeszłym roku posiadacze najmocniejszych komputerów mogli sprawdzić Path Tracing w takich grach jak Cyberpunk 2077 (wraz z dodatkiem Phantom Liberty) oraz Alan Wake 2. Oba tytuły na maksymalnych ustawieniach graficznych okazały się bardzo wymagające dla współczesnego sprzętu. NVIDIA jednak nie zaprzestaje promowania tego typu rozwiązań, czego dowodem są najnowsze ogłoszenia. Dotyczą one dwóch tegorocznych i mocno wyczekiwanych gier: Black Myth: Wukong oraz Star Wars Outlaws.

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Przeznaczone dla Linuksa biblioteki Mesa Lavapipe to w uproszczeniu software’owa implementacja API Vulkan. Nie może być w tym przypadku oczywiście mowy o wydajności zbliżonej do sprzętowo przyspieszanych rozwiązań, jednak biblioteki te wykorzystuje się w mniej wymagających zadaniach. Mesa Lavapipe zostało ostatnio wzbogacone o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Jest to jednak na razie głównie ciekawostka.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.