Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

path tracing

MSI Titan 18 HX to naszpikowany technologiami NVIDIA RTX notebook dla wymagających graczy

MSI Titan 18 HX to naszpikowany technologiami NVIDIA RTX notebook dla wymagających graczy

MSI Titan 18 HX to kompletnie nowa konstrukcja notebooka do gier od tajwańskiego producenta. Przeprojektowano nie tylko samą obudowę, ale również system chłodzenia, by lepiej poradził sobie z najmocniejszymi obecnie podzespołami w postaci układu graficznego NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU jak również procesora Intel Core i9-14900HX. Do tego dochodzi również nowy ekran, który prezentuje się wręcz wybornie na tyle zdecydowanej większości matryc w notebookach. W przypadku wydajności również możemy...

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Wraz z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 2000 przyszła pora na coraz szersze wprowadzanie Ray Tracingu do gier. Jednymi z pierwszych gier, które doczekały się obsługi śledzenia promieni był Battlefield V oraz Control. Potem przyszła pora na kolejne gry, gdzie coraz częściej można było skorzystać z jednej bądź więcej opcji graficznych, ściśle powiązanych z RT. Naturalnym rozwojem Ray Tracingu wydaje się być wprowadzenie Path Tracingu, czyli jego bardziej rozbudowanej wersji. Nie od dzisiaj wiadomo,...

Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli zmniejszyć wymagania sprzętowe Ray Tracingu w grach

Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli zmniejszyć wymagania sprzętowe Ray Tracingu w grach

Ray Tracing i jego najbardziej zaawansowana odmiana, czyli Path Tracing, mają olbrzymie wymagania sprzętowe. Osoby decydujące się na ich włączenie w najnowszych grach muszą zazwyczaj liczyć się z koniecznością aktywowania którejś techniki upscalingu obrazu. Ray Tracing wymaga nie tylko szybkiej karty graficznej, ale także sporej ilości VRAM. Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli docelowo znacząco zmniejszyć te wymagania.

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

W zeszłym roku posiadacze najmocniejszych komputerów mogli sprawdzić Path Tracing w takich grach jak Cyberpunk 2077 (wraz z dodatkiem Phantom Liberty) oraz Alan Wake 2. Oba tytuły na maksymalnych ustawieniach graficznych okazały się bardzo wymagające dla współczesnego sprzętu. NVIDIA jednak nie zaprzestaje promowania tego typu rozwiązań, czego dowodem są najnowsze ogłoszenia. Dotyczą one dwóch tegorocznych i mocno wyczekiwanych gier: Black Myth: Wukong oraz Star Wars Outlaws.

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Przeznaczone dla Linuksa biblioteki Mesa Lavapipe to w uproszczeniu software’owa implementacja API Vulkan. Nie może być w tym przypadku oczywiście mowy o wydajności zbliżonej do sprzętowo przyspieszanych rozwiązań, jednak biblioteki te wykorzystuje się w mniej wymagających zadaniach. Mesa Lavapipe zostało ostatnio wzbogacone o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Jest to jednak na razie głównie ciekawostka.

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności z udziałem NVIDIA GeForce RTX 4090 i GTX 1660 Ti

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności z udziałem NVIDIA GeForce RTX 4090 i GTX 1660 Ti

Już od przeszło dwóch dekad mianem najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie cieszy się oprogramowanie stworzone przez firmę Microsoft, a więc Windows. Oczywiście alternatywne rozwiązania istniały praktycznie od samego początku, natomiast nigdy nie zdobyły tak wielkiej popularności. Jednym z nich jest Linux, a tak naprawdę setki jego różnych dystrybucji. Mimo że pod koniec 2023 roku osiągnęły one łącznie najwyższy udział na rynku od początku swojego istnienia, to i tak mówimy tu o...

Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft - debiut kultowej trylogii. Pierwsze opinie oraz porównanie z wersją RTX Remix

Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft - debiut kultowej trylogii. Pierwsze opinie oraz porównanie z wersją RTX Remix

Dość długo wyczekiwana przez wielu graczy trylogia pierwszych przygód Lary Croft jest już oficjalnie dostępna do kupienia. Mamy do czynienia z remasterem, w którym studio Aspyr poprawiło wszystkie tekstury, natomiast postanowiło zachować ducha pierwotnych wersji, dlatego nie usprawniono pracy kamery, czy też sterowania. Właśnie te ostatnie rzeczy nieco podzieliły graczy. Jednak oprócz pierwszych opinii możemy zobaczyć porównanie z dotychczasową edycją "RTX Remix".

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX

Steam Deck nie jest już najwydajniejszym handheldem na rynku, a i tak potrafi czasem zaskoczyć swoimi możliwościami. Urządzenie oferuje bowiem wsparcie dla Ray Tracingu i jak na swoje dość "niepozorne" podzespoły wypada w tej kategorii całkiem dobrze (dla przykładu Doom Eternal w rozdzielczości 400p osiąga niemal stałe 30 FPS). Teraz przyszedł czas na przetestowanie jeszcze bardziej obciążającej technologii, a mianowicie Path Tracingu.

NVIDIA RTX Remix - narzędzia w wersji beta już dostępne. Teraz każdy może spróbować swoich sił w remasterowaniu starszych gier

NVIDIA RTX Remix - narzędzia w wersji beta już dostępne. Teraz każdy może spróbować swoich sił w remasterowaniu starszych gier

Kilkanaście dni temu NVIDIA zapowiedziała, że jeszcze w tym miesiącu do fazy otwartych beta testów trafią narzędzia RTX Remix. Udostępnienie edytora będącego częścią składową zestawu nieco się przeciągało. Środowisko uruchomieniowe trafiło do wszystkich zainteresowanych w kwietniu zeszłego roku, ale nie wystarczało to do przygotowania w pełni funkcjonalnych remasterów gier. Teraz otrzymaliśmy wreszcie cały zestaw narzędzi.

Max Payne z obsługą Path Tracingu. 22-letnia gra potrafi zachwycić oświetleniem dzięki wykorzystaniu NVIDIA RTX Remix

Max Payne z obsługą Path Tracingu. 22-letnia gra potrafi zachwycić oświetleniem dzięki wykorzystaniu NVIDIA RTX Remix

Już 22 stycznia swoją premierę będzie miała wersja beta edytora, będącego częścią składową narzędzi NVIDIA RTX Remix. Dostęp do niego będzie miał każdy zainteresowany. Wielu moderów już teraz pochwaliło się efektami swoich prac przy remasterowaniu starszych produkcji. Jednym z takich przypadków jest pierwsza część gry Max Payne, która została wzbogacona o obsługę pełnego Ray Tracingu, lepsze modele postaci i tekstury.

Call of Duty 4: Modern Warfare - modyfikacja, która dodaje do gry obsługę Path Tracingu. Klasyczna odsłona wraca do żywych

Call of Duty 4: Modern Warfare - modyfikacja, która dodaje do gry obsługę Path Tracingu. Klasyczna odsłona wraca do żywych

Jedna z najlepiej ocenianych odsłon z serii strzelanek od studia Infinity Ward, a dokładniej Call of Duty 4: Modern Warfare, doczekała się właśnie implementacji techniki Path Tracingu. Oczywiście mamy do czynienia z nieoficjalną modyfikacją, która do tego celu wykorzystuje oprogramowanie NVIDIA RTX Remix. Klasyczna edycja prezentuje się teraz dużo lepiej, choć sama integracja Path Tracingu nie jest jeszcze całkowicie idealna, wszak edytor do RTX Remix będzie dopiero wydany.

NVIDIA RTX Remix Creator Kit - narzędzia do łatwego remasterowania starszych gier z oficjalną datą premiery

NVIDIA RTX Remix Creator Kit - narzędzia do łatwego remasterowania starszych gier z oficjalną datą premiery

Minęło już sporo czasu odkąd NVIDIA zapowiedziała narzędzia RTX Remix. Zestaw ma posłużyć do stosunkowo łatwej implementacji Ray Tracingu w grach bazujących na API DirectX 8 oraz DirectX 9. Choć środowisko uruchomieniowe zostało opublikowane w kwietniu zeszłego roku, to wciąż czekaliśmy na edytor, który miał być elementem składowym zestawu. Poznaliśmy wreszcie jego datę premiery. Okazuje się, że nie trzeba będzie długo czekać.

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Valve przypuściło ostatnimi czasy całkiem niezłą ofensywę, jeżeli chodzi o wprowadzanie najnowszych technologii do najbardziej uznanych klasyków. Portal, jedna z najwyżej ocenianych gier w historii Steama i niezwykle oryginalna pozycja, może zostać już sprawdzona w wersji z Ray Tracingiem (daleka od ideału optymalizacja to już inna kwestia). Obecnie czekamy na być może jeszcze bardziej efektowny powrót wielkiego klasyka sprzed niemal dwóch dekad.

Path Tracing w Cyberpunk 2077 i Alan Wake II - Czy GeForce RTX 4080 to minimum nawet z NVIDIA DLSS i Frame Generation?

Path Tracing w Cyberpunk 2077 i Alan Wake II - Czy GeForce RTX 4080 to minimum nawet z NVIDIA DLSS i Frame Generation?

Rok 2023 przyniósł wiele głośnych premier gier komputerowych, wśród których znalazły się między innymi Alan Wake II oraz odświeżony Cyberpunk 2077, które wprowadziły w opcjach graficznych Path Tracing. Zaawansowana technika fizyki oświetlenia, będąca przyszłością renderingu, przybliża cyfrowe obrazy do rzeczywistości, niemniej zostało to okupione bardzo wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Posiadacze najmocniejszych układów mogą jednak z powodzeniem uruchomić Path Tracing, uzyskując całkiem...

Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem na sterydach wygląda obłędnie. Modyfikacje jeszcze bardziej podnoszą poziom graficzny

Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem na sterydach wygląda obłędnie. Modyfikacje jeszcze bardziej podnoszą poziom graficzny

Już pierwsze dema technologiczne, które przedstawiały technologię Ray Tracingu, potrafiły zrobić spore wrażenie, jeśli chodzi o realistyczną oprawę graficzną. Z czasem NVIDIA wprowadziła bardziej zaawansowaną technologię śledzenia promieni o nazwie Path Tracing. Jedną z gier, która dziś może z niej skorzystać, jest Cyberpunk 2077. Okazuje się, że po wprowadzeniu kilku modyfikacji warstwa wizualna zbliża się do rzeczywistej bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA jest liderem w rozwoju Ray Tracingu i zastosowania sztucznej inteligencji do zwiększania liczby FPS-ów w grach. Firma z Santa Clara pochwaliła się, że z techniki śledzenia promieni, DLSS lub obu tych funkcji, korzysta już ponad 500 gier i aplikacji. Choć większość środowiska powiązanego z gamingiem jest zgodna, że Ray Tracing powinien w przyszłości stać się standardem, to droga do jego upowszechnienia będzie długa i wyboista.

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Path Tracing to w ocenie wielu ekspertów przyszłość w rozwoju grafiki komputerowej. Do niedawna poza zasięgiem konsumenckich kart graficznych, teraz trafia do pierwszych gier. Jednym ze sztandarowych przykładów jej zastosowania jest gra Cyberpunk 2077. Niestety jesteśmy dopiero w początkowym etapie rozwoju tej techniki, więc ma ona wiele mankamentów. Sam zrezygnowałem z jej używania podczas rozgrywki w produkcję studia CD Projekt RED.

Cyberpunk 2077 - przeszkadza Ci ghosting po aktywacji Path Tracingu? Wkrótce problem może zostać zminimalizowany

Cyberpunk 2077 - przeszkadza Ci ghosting po aktywacji Path Tracingu? Wkrótce problem może zostać zminimalizowany

Choć zastosowanie Path Tracingu w grach z kategorii AAA jest prawdziwym przełomem w jakości grafiki, to technika ma ciągle swoje wady. Jedną z nich jest zjawisko ghostingu, które widać zwłaszcza w przypadku szybko poruszających się obiektów w grze Cyberpunk 2077. Postęp technologiczny w przyszłości wyeliminuje jednak także ten problem. Znaczącą poprawę może przynieść już najnowsza wersja techniki Ray Reconstruction, o ile zostanie zaimplementowana do gry.

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2, po długim oczekiwaniu, jest już dostępny zarówno na PC jak również konsolach obecnej generacji w postaci PlayStation 5 oraz Xbox Series. Jeszcze przed premierą sporą i gorącą dyskusję wywołały wymagania sprzętowe na PC. Te okazały się nadzwyczaj wysokie, choć jednocześnie na maksymalnych ustawieniach graficznych możemy liczyć na bardzo wysokiej jakości oprawę graficzną. Pomimo wysokich wymagań, Alan Wake 2 jest jednak dostępny również na względnie tanich konsolach. Jak bardzo...

Test wydajności Alan Wake II - Wysokie wymagania, ale grafika rewelacyjna. Prawdziwy next-gen potrzebuje mocnego sprzętu

Test wydajności Alan Wake II - Wysokie wymagania, ale grafika rewelacyjna. Prawdziwy next-gen potrzebuje mocnego sprzętu

Często w komentarzach można przeczytać, że jesteście rozczarowani poziomem oprawy wizualnej gier komputerowych, oczekujecie rewolucji i prawdziwie next-genowych efektów. Alan Wake II nareszcie powinien zaspokoić Wasze apetyty, wykorzystując potencjał nowoczesnych układów graficznych... Jednak gdy niedawno opublikowano oficjalne wymagania sprzętowe Alan Wake II, wielu pececiarzy doznało lekkiego szoku spoglądając na minimalną zalecaną konfigurację. Dodatkowym zaskoczeniem okazała się rekomendacja,...

Alan Wake 2 z prezentacją Path Tracingu oraz Ray Reconstruction - to może być prawdziwa wizytówka obecnej generacji

Alan Wake 2 z prezentacją Path Tracingu oraz Ray Reconstruction - to może być prawdziwa wizytówka obecnej generacji

Już za 3 dni odbędzie się premiera gry Alan Wake 2, czyli długo wyczekiwanej kontynuacji przygód tytułowego pisarza. W ostatnich dniach o produkcji zrobiło się bardzo głośno, bowiem opublikowano wyjątkowo wysokie wymagania sprzętowe, dodatkowo z naciskiem na wykorzystywanie technik NVIDIA DLSS bądź AMD FSR 2. Niedługo później omówiono powody braku wsparcia dla starszych generacji kart niż NVIDIA Turing oraz AMD RDNA 2 - wszystko związane jest z wykorzystaniem na szeroką skalę Mesh Shaders, czyli...

Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Wymagania sprzętowe Alan Wake 2 PC - Studio Remedy zaleca korzystanie z technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Już za tydzień odbędzie się kolejna wyczekiwana wśród graczy premiera - tym razem będzie to survival horror o nazwie Alan Wake 2 od studia Remedy Entertainment. Produkcja będąca oczekiwaną od lat kontynuacją przygód tytułowego pisarza, zadebiutuje na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series. Będzie to również pierwsza duża premiera AAA, gdzie od dnia premiery będzie można korzystać z Path Tracingu. Jak to finalnie wpłynie na wymagania sprzętowe? Twórcy długo w tym temacie milczeli, ale w końcu uchylono...

Test Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC kontra PlayStation 5 oraz Xbox Series X - Porównanie trzech platform testowych

Test Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC kontra PlayStation 5 oraz Xbox Series X - Porównanie trzech platform testowych

W ostatnich latach chyba o mało której grze mówiło się tak dużo jak o Cyberpunku 2077. Gra zadebiutowała w 2020 roku, jednak bardzo złą decyzją CD Projektu RED było wypuszczenie produkcji na stare konsole, tj. PlayStation 4 oraz Xbox One. W efekcie wersje na owe konsole zadebiutowały w fatalnym stanie technicznym, co rzutowało na późniejszą ocenę całej gry. Dopiero w zeszłym roku doczekaliśmy się wersji natywnej pod PlayStation 5 oraz Xbox Series, które zaoferowały już znacznie lepszą jakość...

NVIDIA twierdzi, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach przeminęły. DLSS ma być niedługo standardem

NVIDIA twierdzi, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach przeminęły. DLSS ma być niedługo standardem

Techniki upscalingu obrazu przyniosły rewolucję, jeśli chodzi o wydajność kart graficznych w grach. Nie ma jednak róży bez kolców. Można odnieść wrażenie, że od czasu ich debiutu deweloperzy poświęcają mniej uwagi kwestii optymalizacji. Użycie technik powoduje też nierzadko pogorszenie ogólnej jakości obrazu. W wywiadzie dla Digital Foundry z ust przedstawiciela NVIDII padło stwierdzenie, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach kończą się.

Test wydajności Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC. Jak bardzo Cyberpunk 2077 Patch 2.0 podnosi wymagania sprzętowe?

Test wydajności Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC. Jak bardzo Cyberpunk 2077 Patch 2.0 podnosi wymagania sprzętowe?

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty to długo wyczekiwany, pełnowymiarowy dodatek do ostatniej produkcji CD Projekt RED, który przynosi nowy rozdział przygody, liczne usprawnienia i zmiany mechanik. Deweloper jednocześnie z rozszerzeniem udostępnił również Patch 2.0, nadający grze ostateczną formę od strony rozgrywkowej i technologicznej. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty jest zarazem jednym z pierwszych tytułów obsługujących NVIDIA DLSS 3.5 wprowadzających funkcję Ray Reconstruction. Czy wymagania sprzętowe...

Unreal Engine 5.3 - nowa wersja silnika już dostępna do pobrania. Twórcom gier otworzono nowe możliwości

Unreal Engine 5.3 - nowa wersja silnika już dostępna do pobrania. Twórcom gier otworzono nowe możliwości

Chcąc stworzyć grę komputerową, twórcy mają obecnie ogromny wybór różnych silników gier od firm trzecich, które potrafią zaimponować swoimi możliwościami. Jednym z nich jest Unreal Engine od firmy Epic Games. Rozwijany od ponad dwóch dekad silnik oferuje aktualnie wiele technologii, których nie znajdziemy w konkurencyjnych rozwiązaniach. Najnowsza odsłona 5.3 przynosi za sobą szereg znaczących zmian, w tym dostęp do funkcji eksperymentalnych.

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5

Pod koniec października na rynek trafi druga część przygód pisarza Alana Wake'a. Studio Remedy Entertainment obecnie intensywnie pracuje nad finalizacją gry Alan Wake 2. Produkcja zmierza na PC oraz konsole PlayStation 5, a także Xbox Series. Remedy w przypadku Alana ponownie nawiązało współpracę z NVIDIĄ, tak jak to było w przypadku Control. Wówczas to właśnie gra fińskiego studia była jedną z pierwszych gier mocno promowanych pod kątem implementacji Ray Tracingu. Alan Wake 2 idzie jeszcze dalej,...

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie

Obecnie, aby skorzystać z zaawansowanego systemu, który symuluje prawdziwą fizykę światła, czyli Path Tracingu, potrzeba bardzo mocnego układu graficznego (najlepiej NVIDIA GeForce RTX 4080 lub 4090 do 4K) oraz uruchomionej gry Cyberpunk 2077. Wymagania więc wcale nie są najmniejsze i mało kto może sobie pozwolić na sprawdzenie "następcy" Ray Tracingu. Z pomocą może przyjść Intel, który ma zamiar dać możliwość włączenia Path Tracingu na słabszych układach graficznych.

NVIDIA DLSS 3 - pojawiły się problemy z wydajnością w Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 na komputerach z procesorami AMD

NVIDIA DLSS 3 - pojawiły się problemy z wydajnością w Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 na komputerach z procesorami AMD

Technika DLSS 3 to rozwiązanie, które pozwala znacząco zwiększyć liczbę FPS-ów w grach. Niestety jej obecne implementacje mogą sprawiać problemy. Najnowsze doniesienia pokazują, że dotknęły one dzieł CD Projekt RED. Zarówno w Wiedźminie 3, jak i Cyberpunku 2077, po aktywowaniu techniki można zauważyć wyraźne zacięcia obrazu podczas wychodzenia z menu lub ekwipunku. Testy pokazują, że problem powiązany jest z procesorami firmy AMD.

Cyberpunk 2077 - 30 FPS-ów w trybie Ray Tracing: Overdrive na karcie GeForce RTX 3050? To możliwe, ale wymaga modowania gry

Cyberpunk 2077 - 30 FPS-ów w trybie Ray Tracing: Overdrive na karcie GeForce RTX 3050? To możliwe, ale wymaga modowania gry

Tryb Ray Tracing: Overdrive w Cyberpunk 2077 wynosi jakość oświetlenia na najwyższy poziom, jaki da się osiągnąć w grach na współczesnym sprzęcie. Jest to oczywiście okupione wysokimi wymaganiami, ale coraz więcej doniesień wskazuje, że możliwa jest także w miarę komfortowa gra na słabszych układach graficznych. Digital Foundry przetestowało Path Tracing w tytule CD Projekt RED na karcie NVIDIA GeForce RTX 3050.

Test wydajności Cyberpunk 2077 Patch 1.62 RT Overdrive - Wyszedł path, będzie płacz... chyba że masz GeForce RTX 4000

Test wydajności Cyberpunk 2077 Patch 1.62 RT Overdrive - Wyszedł path, będzie płacz... chyba że masz GeForce RTX 4000

Cyberpunk 2077 to zdecydowanie najczęściej testowana gra komputerowa na naszych łamach, która regularnie otrzymuje kolejne aktualizacje poprawiające oprawę wizualną, ewoluując w kierunku najbardziej zaawansowanej produkcji pod względem technicznym. Kolejnym krokiem w kierunku większego realizmu jest najnowszy patch 1.62 wprowadzający między innymi Ray Tracing Overdrive. Jest to niezwykle wymagająca funkcja, zarezerwowana wyłącznie dla topowych konfiguracji, mająca demonstrować jak powinny wyglądać...

NVIDIA RTX Remix - środowisko uruchomieniowe narzędzia jest już dostępne w formie otwartego oprogramowania

NVIDIA RTX Remix - środowisko uruchomieniowe narzędzia jest już dostępne w formie otwartego oprogramowania

Pod koniec zeszłego roku NVIDIA zapowiedziała premierę narzędzi RTX Remix, które pozwolą w stosunkowo łatwy sposób dodawać do starszych gier obsługę Ray Tracingu, a także poprawiać w nich jakość tekstur przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji. Wygląda na to, że prace nad projektem stopniowo postępują, ponieważ opublikowane zostało właśnie środowisko uruchomieniowe w formie otwartego oprogramowania. Edytor ma zostać udostępniony wkrótce.

Cyberpunk 2077 - debiut aktualizacji wprowadzającej do gry wyczekiwany przez wielu tryb Ray Tracing: Overdrive

Cyberpunk 2077 - debiut aktualizacji wprowadzającej do gry wyczekiwany przez wielu tryb Ray Tracing: Overdrive

Zaledwie przed chwilą zadebiutowała aktualizacja 1.62 do gry Cyberpunk 2077. Poprawka dodaje oczekiwane przez wielu wsparcie dla Path Tracingu, który jest najbardziej zaawansowaną odmianą techniki śledzenia promieni. Niestety wielu graczy będzie musiało obejść się smakiem, ponieważ z nowym trybem poradzą sobie tylko karty graficzne z serii NVIDIA GeForce RTX 4000 oraz GeForce RTX 3090. Kwestią otwartą pozostaje, jak działać będzie gra na słabszych GPU.

Cyberpunk 2077 - developerzy omawiają wpływ Path Tracingu na wydajność. Gracze będą musieli skorzystać z DLSS 3

Cyberpunk 2077 - developerzy omawiają wpływ Path Tracingu na wydajność. Gracze będą musieli skorzystać z DLSS 3

W pierwszym odcinku serii "Behind the Settings" developerzy studia CD Projekt RED postanowili przybliżyć widzom bardziej zaawansowane aspekty związane z Path Tracingiem. Oprócz porównania do aktualnej metody renderowania ujawniono prognozowany wpływ nowych ustawień na wydajność. Spadek płynności będzie zauważalny, jednak posiadacze najnowszych kart graficznych uporają się z tym problemem poprzez włączenie DLSS 3.

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco

Już 11 kwietnia ukaże się aktualizacja do Cyberpunka 2077, która wprowadzi do gry Path Tracing, czyli najbardziej zaawansowaną odmianę Ray Tracingu. NVIDIA właśnie zaprezentowała materiał wideo, który daje nam wstępny pogląd na to, jak implementacja techniki będzie wyglądała w praktyce. Można spodziewać się polepszenia jakości grafiki. Jednocześnie dzięki zastosowaniu DLSS 3, gra ma działać w pełni zadowalająco także na słabszych modelach z rodziny Ada Lovelace.

Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem ma działać dobrze na wszystkich kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000

Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem ma działać dobrze na wszystkich kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000

CD Projekt RED oraz NVIDIA pojawili się w tym roku na konferencji Game Developers Conference, gdzie na pokazie zademonstrowano odpicowaną wizualnie wersję Cyberpunka 2077 z Path Tracingiem. Choć publicznie nie pokazano jeszcze zbyt wielu materiałów z "Ray Tracing: Overdrive Mode" bazującym na RTXDI (RTX Direct Illumination), nowa wersja gry zadebiutuje zaraz po Świętach Wielkanocnych - już 11 kwietnia. CD Projekt RED nie opublikował na razie żadnych konkretnych wymagań sprzętowych, jednak co nieco w temacie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.