Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

path tracing

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Granie z Ray Tracingiem oraz tworzenie treści - wszystko to możliwe z pomocą technologii NVIDIA RTX w laptopie MSI Raider GE78 HX

Na początku 2023 roku, NVIDIA wprowadziła nową generację układów graficznych Ada Lovelace do notebooków pod postacią modeli GeForce RTX 4000. Zdecydowanie największy skok wydajności przyniosły dwa flagowe chipy: GeForce RTX 4090 Laptop GPU oraz GeForce RTX 4080 Laptop GPU, oferujące najwyższy stosunek perf/wat w historii mobilnych układów graficznych. Dzięki architekturze Ada Lovelace, laptopy z powodzeniem można wykorzystać w różnych zastosowaniach - począwszy od rozgrywki w wysokich ustawieniach...

AMD RDNA 4 z oficjalną datą premiery w 2025 roku. Pojawiły się też nowe informacje na temat techniki FSR 4

AMD RDNA 4 z oficjalną datą premiery w 2025 roku. Pojawiły się też nowe informacje na temat techniki FSR 4

Wielkimi krokami zbliża się premiera konsumenckich kart graficznych NVIDII z generacji Blackwell. Także konkurencja nie zamierza jednak składać broni. W przeszłości informowaliśmy o tym, że karty AMD z rodziny RDNA 4 także powinny pojawić się w przyszłym roku. Ta informacja została właśnie oficjalnie potwierdzona. Wiemy też, na jaki element nowej architektury będzie postawiony szczególny nacisk oraz co może zaoferować w przyszłości technika FSR 4.

Cyberpunk 2077 dzięki Path Tracingowi oraz imponującej modyfikacji DreamPunk 2.1 oferuje nową jakość wizualną

Cyberpunk 2077 dzięki Path Tracingowi oraz imponującej modyfikacji DreamPunk 2.1 oferuje nową jakość wizualną

Gra Cyberpunk 2077 jest pod pewnymi względami projektem pionierskim. Nigdy bowiem wcześniej nie zdarzyło się, żeby niezbyt zaawansowany wiekowo tytuł AAA otrzymał pełne wsparcie dla Path Tracingu. Technika ta wyniosła oczywiście jakość oświetlenia w grze na niespotykany wcześniej poziom. Wiele jednak wskazuje na to, że nie powiedziano tutaj jeszcze ostatniego słowa. Do akcji bowiem wkroczyli moderzy, dla których ograniczenia praktycznie nie istnieją.

Unreal Engine 5 wzbogaci się o nowe funkcje, w tym pełne wsparcie dla Path Tracingu. Epic warunkowo obniży też pobierane opłaty

Unreal Engine 5 wzbogaci się o nowe funkcje, w tym pełne wsparcie dla Path Tracingu. Epic warunkowo obniży też pobierane opłaty

Unreal Engine 5 jest coraz powszechniej wykorzystywany na rynku gier. Nie brakuje też sytuacji, gdy nieco starsze pozycje otrzymują aktualizację do nowej wersji silnika. UE 5 będzie obecny na rynku jeszcze przez długi czas, dlatego firma Epic nie zwalnia tempa i pracuje nad jego kolejnymi wersjami. Podczas trwającego Unreal Fest 2024 zaprezentowano nowe funkcje silnika. Pojawiły się też zmiany w opłatach, z których zadowolonych będzie część deweloperów.

Test Black Myth: Wukong - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość Path Tracingu, DLSS, FSR, XeSS oraz TSR

Test Black Myth: Wukong - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość Path Tracingu, DLSS, FSR, XeSS oraz TSR

Q Black Myth: Wukong już od pierwszych zapowiedzi ponad 4 lata temu robił duże wrażenie oraz wzbudzał zainteresowanie wśród graczy. Wszak niezbyt często dostajemy grę AAA, która jest głęboko zakorzeniona w chińskich wierzeniach i mitologiach. W dodatku całość oprawiono w naprawdę bardzo ładną oprawę graficzną, w czym pomogło wykorzystanie silnika Unreal Engine 5. Black Myth: Wukong to jednak jednocześnie jedna z najbardziej wymagających gier zarówno tego roku jak i obecnej generacji i pod tym...

NVIDIA na targach Gamescom: NVIDIA ACE, G-SYNC Pulsar, Dragon Age: The Veilguard z Ray Tracing i zjawiskowy Black State

NVIDIA na targach Gamescom: NVIDIA ACE, G-SYNC Pulsar, Dragon Age: The Veilguard z Ray Tracing i zjawiskowy Black State

Targi Gamescom w Kolonii to przede wszystkim możliwość ogrania najnowszych gier, które w kolejnych miesiącach trafią na półki sklepowe. W tym roku mieliśmy również okazję wziąć udział w wydarzeniu - obecnie pracuję nad kolejnymi materiałami, opisującymi różne gry jakie miałem okazję zobaczyć i zagrać na miejscu. Jednym z punktów naszej obecności w Kolonii była wizyta na stoisku firmy NVIDIA, która miała nam całkiem sporo do pokazania. Zobaczyliśmy m.in. system NVIDIA ACE oraz najnowszą...

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

Wczoraj, podczas gali Gamescom Opening Night Live, Microsoft oraz Bethesda ogłosiły datę premiery gry Indiana Jones and the Great Circle. Przygody tytułowego archeologa, które toczą się pomiędzy wydarzeniami z pierwszego oraz drugiego filmu, zadebiutują na PC oraz konsolach Xbox Series dokładnie 9 grudnia tego roku, natomiast już wiosną 2025 roku odbędzie się debiut także na PlayStation 5. Chwilę po zapowiedzi otrzymaliśmy kolejne informacje, tym razem dotyczące komputerowego wydania gry.

Jak zmieniał się rozwój grafiki na przestrzeni lat? API DirectX, Ray Tracing i Path Tracing, a w końcu software górujący nad hardware

Jak zmieniał się rozwój grafiki na przestrzeni lat? API DirectX, Ray Tracing i Path Tracing, a w końcu software górujący nad hardware

Kilka tygodni temu świętowaliśmy nasze 18 urodziny. Taki długi okres w branży komputerowej to niemal wieczność, na co wpływ ma nieustanny rozwój, zarówno podzespołów komputerowych, jak i również software'u, którego celem jest wspomaganie hardware'u oraz umożliwienie wydobycia ze sprzętu pełnego potencjału. Myślę, że mnóstwo naszych Czytelników zgodzi się, że jeszcze kilka, kilkanaście lat temu byliśmy świadkami znacznie prężniej rozwijanego hardware'u i to właśnie komponenty górowały...

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000

W przyszłym tygodniu do sprzedaży trafi gra Black Myth: Wukong, która będzie kolejną, po Alanie Wake 2, produkcją pokazującą możliwości Path Tracingu (marketingowo nazywanym także pełnym Ray Tracingiem). Już kilka dni temu studio Game Science opublikowało na Steamie specjalny benchmark, pozwalający przetestować karty graficzne pod kątem wydajności w nadchodzącej grze. Teraz NVIDIA promuje tytuł, przedstawiając zalety Path Tracingu oraz publikując wstępne wyniki wydajności kart graficznych GeForce...

Doom 2 otrzymał nieoficjalne wsparcie dla Path Tracingu. Całkowicie zmienia on wizualnie niemal 30-letnią grę

Doom 2 otrzymał nieoficjalne wsparcie dla Path Tracingu. Całkowicie zmienia on wizualnie niemal 30-letnią grę

Path Tracing w grach to wciąż świeże rozwiązanie, którego pełne wdrożenie jeszcze cztery lata temu pozostawało w sferze marzeń deweloperów. Dzisiaj możemy zaś doświadczyć jego implementacji w pierwszych grach z kategorii AAA. Najbardziej zaawansowana odmiana Ray Tracingu trafia jednak też do starszych produkcji, często za pośrednictwem fanowskich modów. Tak stało się też w przypadku legendarnego Dooma 2. Path Tracing zmienił ją nie do poznania.

Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery

Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery

Już za tydzień odbędzie się premiera gry Black Myth: Wukong, która przez wielu graczy jest chyba najbardziej wyczekiwaną produkcją tego roku. Od momentu zapowiedzi Black Myth: Wukong wzbudził spore zainteresowanie - zarówno tematyką (chińskie mitologie, co jest bardzo rzadko eksplorowane w grach AAA) jak również jakością oprawy graficznej. Za to drugie odpowiada silnik Unreal Engine 5, który pozostaje tworem trudnym do ujarzmienia przez developerów. Czy w przypadku nadchodzącej gry akcji dostaniemy...

Cyberpunk 2077 - nowa wersja modyfikacji zwiększającej wydajność Path Tracingu jest już dostępna do pobrania

Cyberpunk 2077 - nowa wersja modyfikacji zwiększającej wydajność Path Tracingu jest już dostępna do pobrania

Path Tracing w grach, nazywany też często pełnym Ray Tracingiem, to wciąż dosyć rzadkie zjawisko. Jak dotąd technika trafiła oficjalnie do zaledwie kilku gier (i kilku kolejnych za pomocą fanowskich modów). Jedną z nich jest Cyberpunk 2077, ale do komfortowej rozgrywki z tym ustawieniem graficznym wymagany jest bardzo dobry sprzęt. Istnieje jednak pewna modyfikacja, która pozwala znacząco poprawić wydajność Path Tracingu, a nawet odblokować inne tryby techniki.

Black Myth: Wukong za darmo dla nabywców kart GeForce RTX 4000. NVIDIA pochwaliła się wydajnością Path Tracingu w grze

Black Myth: Wukong za darmo dla nabywców kart GeForce RTX 4000. NVIDIA pochwaliła się wydajnością Path Tracingu w grze

NVIDIA czasami dołącza do swoich kart graficznych kody na nowo wydawane gry. Tak było chociażby rok temu, kiedy to nabywcy układów GeForce RTX 4000 mogli odebrać za darmo Diablo IV. Najnowsza promocja także dotyczy tej serii kart, ale rozdawaną grą jest Black Myth: Wukong, który ma być jedną z najładniejszych gier obecnej generacji. NVIDIA zaprezentowała także, na jaką wydajność możemy liczyć po aktywowaniu Path Tracingu w tej produkcji.

Black Myth: Wukong - przedwcześnie opublikowano pełne wymagania sprzętowe. Na PC będzie Path Tracing

Black Myth: Wukong - przedwcześnie opublikowano pełne wymagania sprzętowe. Na PC będzie Path Tracing

W sierpniu doczekamy się premiery dwóch dużych gier z segmentu AAA. Pierwsza to Star Wars Outlaws of Ubisoftu, a druga to Black Myth: Wukong, która wprowadzi graczy w meandry chińskiej kultury oraz chińskich mitologii. Od kilku dobrych tygodni wiemy, że wersja komputerowa otrzyma wsparcie dla Path Tracingu, który będzie wykorzystany do ulepszenia oświetlenia, cieni oraz odbić, a także do poprawy jakości kaustyki wody, nie tylko prezentując jej bardziej realistyczne zachowanie, ale również dokładnie...

Black Myth: Wukong - nowy, efektowny zwiastun z fragmentami rozgrywki prezentuje możliwości Unreal Engine 5

Black Myth: Wukong - nowy, efektowny zwiastun z fragmentami rozgrywki prezentuje możliwości Unreal Engine 5

Game Science nie spieszy się z wypuszczeniem swojego obiecującego tytułu. Wszak od pierwszego trailera, który zachwycił masę graczy, minęły już niespełna cztery lata. Wstępna prezentacja okazała się zaledwie początkiem długiej drogi, jaką musiało przejść studio. Z początku wydawało się, że Black Myth: Wukong pojawi się na rynku już w zeszłym roku, ale potrzeba było na to znacznie więcej czasu. Ostatecznie wiele wskazuje na sierpniową premierę.

Dragon's Dogma 2 - mod dodający Path Tracing zmienia oblicze gry. Jednak nawet NVIDIA GeForce RTX 4090 okazuje się za słaba

Dragon's Dogma 2 - mod dodający Path Tracing zmienia oblicze gry. Jednak nawet NVIDIA GeForce RTX 4090 okazuje się za słaba

Dostępne aktualnie technologie śledzenia promieni mają tyle samo zwolenników, co i przeciwników. Jedna strona twierdzi, że jakość oprawy graficznej z włączonym Ray lub Path Tracingiem znacząco się poprawia, natomiast druga nie widzi wartościowych zmian, a skupia się na tym, że technologie te bardzo negatywnie wpływają na wydajność. Nowa modyfikacja do gry Dragon's Dogma 2 pokazuje, że Path Tracing ma spory potencjał, choć obecnie ciężko go wykorzystać w pełni.

MSI Titan 18 HX to naszpikowany technologiami NVIDIA RTX notebook dla wymagających graczy

MSI Titan 18 HX to naszpikowany technologiami NVIDIA RTX notebook dla wymagających graczy

MSI Titan 18 HX to kompletnie nowa konstrukcja notebooka do gier od tajwańskiego producenta. Przeprojektowano nie tylko samą obudowę, ale również system chłodzenia, by lepiej poradził sobie z najmocniejszymi obecnie podzespołami w postaci układu graficznego NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU jak również procesora Intel Core i9-14900HX. Do tego dochodzi również nowy ekran, który prezentuje się wręcz wybornie na tyle zdecydowanej większości matryc w notebookach. W przypadku wydajności również możemy...

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Technologie NVIDIA RTX w laptopie ASUS ROG Strix SCAR 18 - DLSS Super Resolution, Frame Generation i Ray Reconstruction

Wraz z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 2000 przyszła pora na coraz szersze wprowadzanie Ray Tracingu do gier. Jednymi z pierwszych gier, które doczekały się obsługi śledzenia promieni był Battlefield V oraz Control. Potem przyszła pora na kolejne gry, gdzie coraz częściej można było skorzystać z jednej bądź więcej opcji graficznych, ściśle powiązanych z RT. Naturalnym rozwojem Ray Tracingu wydaje się być wprowadzenie Path Tracingu, czyli jego bardziej rozbudowanej wersji. Nie od dzisiaj wiadomo,...

Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli zmniejszyć wymagania sprzętowe Ray Tracingu w grach

Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli zmniejszyć wymagania sprzętowe Ray Tracingu w grach

Ray Tracing i jego najbardziej zaawansowana odmiana, czyli Path Tracing, mają olbrzymie wymagania sprzętowe. Osoby decydujące się na ich włączenie w najnowszych grach muszą zazwyczaj liczyć się z koniecznością aktywowania którejś techniki upscalingu obrazu. Ray Tracing wymaga nie tylko szybkiej karty graficznej, ale także sporej ilości VRAM. Microsoft chce opatentować funkcję, która pozwoli docelowo znacząco zmniejszyć te wymagania.

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

W zeszłym roku posiadacze najmocniejszych komputerów mogli sprawdzić Path Tracing w takich grach jak Cyberpunk 2077 (wraz z dodatkiem Phantom Liberty) oraz Alan Wake 2. Oba tytuły na maksymalnych ustawieniach graficznych okazały się bardzo wymagające dla współczesnego sprzętu. NVIDIA jednak nie zaprzestaje promowania tego typu rozwiązań, czego dowodem są najnowsze ogłoszenia. Dotyczą one dwóch tegorocznych i mocno wyczekiwanych gier: Black Myth: Wukong oraz Star Wars Outlaws.

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Przeznaczone dla Linuksa biblioteki Mesa Lavapipe to w uproszczeniu software’owa implementacja API Vulkan. Nie może być w tym przypadku oczywiście mowy o wydajności zbliżonej do sprzętowo przyspieszanych rozwiązań, jednak biblioteki te wykorzystuje się w mniej wymagających zadaniach. Mesa Lavapipe zostało ostatnio wzbogacone o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Jest to jednak na razie głównie ciekawostka.

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności z udziałem NVIDIA GeForce RTX 4090 i GTX 1660 Ti

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności z udziałem NVIDIA GeForce RTX 4090 i GTX 1660 Ti

Już od przeszło dwóch dekad mianem najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie cieszy się oprogramowanie stworzone przez firmę Microsoft, a więc Windows. Oczywiście alternatywne rozwiązania istniały praktycznie od samego początku, natomiast nigdy nie zdobyły tak wielkiej popularności. Jednym z nich jest Linux, a tak naprawdę setki jego różnych dystrybucji. Mimo że pod koniec 2023 roku osiągnęły one łącznie najwyższy udział na rynku od początku swojego istnienia, to i tak mówimy tu o...

Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft - debiut kultowej trylogii. Pierwsze opinie oraz porównanie z wersją RTX Remix

Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft - debiut kultowej trylogii. Pierwsze opinie oraz porównanie z wersją RTX Remix

Dość długo wyczekiwana przez wielu graczy trylogia pierwszych przygód Lary Croft jest już oficjalnie dostępna do kupienia. Mamy do czynienia z remasterem, w którym studio Aspyr poprawiło wszystkie tekstury, natomiast postanowiło zachować ducha pierwotnych wersji, dlatego nie usprawniono pracy kamery, czy też sterowania. Właśnie te ostatnie rzeczy nieco podzieliły graczy. Jednak oprócz pierwszych opinii możemy zobaczyć porównanie z dotychczasową edycją "RTX Remix".

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX

Steam Deck vs. Path Tracing. Handheld od Valve pokazuje swoje prawdziwe możliwości w grze Portal with RTX

Steam Deck nie jest już najwydajniejszym handheldem na rynku, a i tak potrafi czasem zaskoczyć swoimi możliwościami. Urządzenie oferuje bowiem wsparcie dla Ray Tracingu i jak na swoje dość "niepozorne" podzespoły wypada w tej kategorii całkiem dobrze (dla przykładu Doom Eternal w rozdzielczości 400p osiąga niemal stałe 30 FPS). Teraz przyszedł czas na przetestowanie jeszcze bardziej obciążającej technologii, a mianowicie Path Tracingu.

NVIDIA RTX Remix - narzędzia w wersji beta już dostępne. Teraz każdy może spróbować swoich sił w remasterowaniu starszych gier

NVIDIA RTX Remix - narzędzia w wersji beta już dostępne. Teraz każdy może spróbować swoich sił w remasterowaniu starszych gier

Kilkanaście dni temu NVIDIA zapowiedziała, że jeszcze w tym miesiącu do fazy otwartych beta testów trafią narzędzia RTX Remix. Udostępnienie edytora będącego częścią składową zestawu nieco się przeciągało. Środowisko uruchomieniowe trafiło do wszystkich zainteresowanych w kwietniu zeszłego roku, ale nie wystarczało to do przygotowania w pełni funkcjonalnych remasterów gier. Teraz otrzymaliśmy wreszcie cały zestaw narzędzi.

Max Payne z obsługą Path Tracingu. 22-letnia gra potrafi zachwycić oświetleniem dzięki wykorzystaniu NVIDIA RTX Remix

Max Payne z obsługą Path Tracingu. 22-letnia gra potrafi zachwycić oświetleniem dzięki wykorzystaniu NVIDIA RTX Remix

Już 22 stycznia swoją premierę będzie miała wersja beta edytora, będącego częścią składową narzędzi NVIDIA RTX Remix. Dostęp do niego będzie miał każdy zainteresowany. Wielu moderów już teraz pochwaliło się efektami swoich prac przy remasterowaniu starszych produkcji. Jednym z takich przypadków jest pierwsza część gry Max Payne, która została wzbogacona o obsługę pełnego Ray Tracingu, lepsze modele postaci i tekstury.

Call of Duty 4: Modern Warfare - modyfikacja, która dodaje do gry obsługę Path Tracingu. Klasyczna odsłona wraca do żywych

Call of Duty 4: Modern Warfare - modyfikacja, która dodaje do gry obsługę Path Tracingu. Klasyczna odsłona wraca do żywych

Jedna z najlepiej ocenianych odsłon z serii strzelanek od studia Infinity Ward, a dokładniej Call of Duty 4: Modern Warfare, doczekała się właśnie implementacji techniki Path Tracingu. Oczywiście mamy do czynienia z nieoficjalną modyfikacją, która do tego celu wykorzystuje oprogramowanie NVIDIA RTX Remix. Klasyczna edycja prezentuje się teraz dużo lepiej, choć sama integracja Path Tracingu nie jest jeszcze całkowicie idealna, wszak edytor do RTX Remix będzie dopiero wydany.

NVIDIA RTX Remix Creator Kit - narzędzia do łatwego remasterowania starszych gier z oficjalną datą premiery

NVIDIA RTX Remix Creator Kit - narzędzia do łatwego remasterowania starszych gier z oficjalną datą premiery

Minęło już sporo czasu odkąd NVIDIA zapowiedziała narzędzia RTX Remix. Zestaw ma posłużyć do stosunkowo łatwej implementacji Ray Tracingu w grach bazujących na API DirectX 8 oraz DirectX 9. Choć środowisko uruchomieniowe zostało opublikowane w kwietniu zeszłego roku, to wciąż czekaliśmy na edytor, który miał być elementem składowym zestawu. Poznaliśmy wreszcie jego datę premiery. Okazuje się, że nie trzeba będzie długo czekać.

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Valve przypuściło ostatnimi czasy całkiem niezłą ofensywę, jeżeli chodzi o wprowadzanie najnowszych technologii do najbardziej uznanych klasyków. Portal, jedna z najwyżej ocenianych gier w historii Steama i niezwykle oryginalna pozycja, może zostać już sprawdzona w wersji z Ray Tracingiem (daleka od ideału optymalizacja to już inna kwestia). Obecnie czekamy na być może jeszcze bardziej efektowny powrót wielkiego klasyka sprzed niemal dwóch dekad.

Path Tracing w Cyberpunk 2077 i Alan Wake II - Czy GeForce RTX 4080 to minimum nawet z NVIDIA DLSS i Frame Generation?

Path Tracing w Cyberpunk 2077 i Alan Wake II - Czy GeForce RTX 4080 to minimum nawet z NVIDIA DLSS i Frame Generation?

Rok 2023 przyniósł wiele głośnych premier gier komputerowych, wśród których znalazły się między innymi Alan Wake II oraz odświeżony Cyberpunk 2077, które wprowadziły w opcjach graficznych Path Tracing. Zaawansowana technika fizyki oświetlenia, będąca przyszłością renderingu, przybliża cyfrowe obrazy do rzeczywistości, niemniej zostało to okupione bardzo wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Posiadacze najmocniejszych układów mogą jednak z powodzeniem uruchomić Path Tracing, uzyskując całkiem...

Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem na sterydach wygląda obłędnie. Modyfikacje jeszcze bardziej podnoszą poziom graficzny

Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem na sterydach wygląda obłędnie. Modyfikacje jeszcze bardziej podnoszą poziom graficzny

Już pierwsze dema technologiczne, które przedstawiały technologię Ray Tracingu, potrafiły zrobić spore wrażenie, jeśli chodzi o realistyczną oprawę graficzną. Z czasem NVIDIA wprowadziła bardziej zaawansowaną technologię śledzenia promieni o nazwie Path Tracing. Jedną z gier, która dziś może z niej skorzystać, jest Cyberpunk 2077. Okazuje się, że po wprowadzeniu kilku modyfikacji warstwa wizualna zbliża się do rzeczywistej bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA jest liderem w rozwoju Ray Tracingu i zastosowania sztucznej inteligencji do zwiększania liczby FPS-ów w grach. Firma z Santa Clara pochwaliła się, że z techniki śledzenia promieni, DLSS lub obu tych funkcji, korzysta już ponad 500 gier i aplikacji. Choć większość środowiska powiązanego z gamingiem jest zgodna, że Ray Tracing powinien w przyszłości stać się standardem, to droga do jego upowszechnienia będzie długa i wyboista.

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Path Tracing to w ocenie wielu ekspertów przyszłość w rozwoju grafiki komputerowej. Do niedawna poza zasięgiem konsumenckich kart graficznych, teraz trafia do pierwszych gier. Jednym ze sztandarowych przykładów jej zastosowania jest gra Cyberpunk 2077. Niestety jesteśmy dopiero w początkowym etapie rozwoju tej techniki, więc ma ona wiele mankamentów. Sam zrezygnowałem z jej używania podczas rozgrywki w produkcję studia CD Projekt RED.

Cyberpunk 2077 - przeszkadza Ci ghosting po aktywacji Path Tracingu? Wkrótce problem może zostać zminimalizowany

Cyberpunk 2077 - przeszkadza Ci ghosting po aktywacji Path Tracingu? Wkrótce problem może zostać zminimalizowany

Choć zastosowanie Path Tracingu w grach z kategorii AAA jest prawdziwym przełomem w jakości grafiki, to technika ma ciągle swoje wady. Jedną z nich jest zjawisko ghostingu, które widać zwłaszcza w przypadku szybko poruszających się obiektów w grze Cyberpunk 2077. Postęp technologiczny w przyszłości wyeliminuje jednak także ten problem. Znaczącą poprawę może przynieść już najnowsza wersja techniki Ray Reconstruction, o ile zostanie zaimplementowana do gry.

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Alan Wake 2, po długim oczekiwaniu, jest już dostępny zarówno na PC jak również konsolach obecnej generacji w postaci PlayStation 5 oraz Xbox Series. Jeszcze przed premierą sporą i gorącą dyskusję wywołały wymagania sprzętowe na PC. Te okazały się nadzwyczaj wysokie, choć jednocześnie na maksymalnych ustawieniach graficznych możemy liczyć na bardzo wysokiej jakości oprawę graficzną. Pomimo wysokich wymagań, Alan Wake 2 jest jednak dostępny również na względnie tanich konsolach. Jak bardzo...

Test wydajności Alan Wake II - Wysokie wymagania, ale grafika rewelacyjna. Prawdziwy next-gen potrzebuje mocnego sprzętu

Test wydajności Alan Wake II - Wysokie wymagania, ale grafika rewelacyjna. Prawdziwy next-gen potrzebuje mocnego sprzętu

Często w komentarzach można przeczytać, że jesteście rozczarowani poziomem oprawy wizualnej gier komputerowych, oczekujecie rewolucji i prawdziwie next-genowych efektów. Alan Wake II nareszcie powinien zaspokoić Wasze apetyty, wykorzystując potencjał nowoczesnych układów graficznych... Jednak gdy niedawno opublikowano oficjalne wymagania sprzętowe Alan Wake II, wielu pececiarzy doznało lekkiego szoku spoglądając na minimalną zalecaną konfigurację. Dodatkowym zaskoczeniem okazała się rekomendacja,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.