Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

unreal engine 5

Unreal Physics - nowa, darmowa gra prezentująca możliwości Unreal Engine 5 pojawiła się na Steamie

Unreal Physics - nowa, darmowa gra prezentująca możliwości Unreal Engine 5 pojawiła się na Steamie

Jesienią 2022 roku na horyzoncie pojawił się Unreal Engine 5, stając się jednym z kluczowych narzędzi do tworzenia gier. Na przestrzeni kolejnych miesięcy zdążyli z nich korzystać zarówno deweloperzy z większych studiów, jak i chociażby moderzy. Lista pozycji, przy których używano silnika Epic Games, wydłuża się w niesamowitym tempie. Ostatnio zaś zespół Jilted Generation Productions wypuścił całkiem ciekawą grę, która pozwala sprawdzić jej możliwości.

Chrono Odyssey - MMORPG nowej generacji z kolejnym materiałem. Prezentacja efektownych kadrów z Unreal Engine 5

Chrono Odyssey - MMORPG nowej generacji z kolejnym materiałem. Prezentacja efektownych kadrów z Unreal Engine 5

Ostatnio pojawia się coraz więcej zapowiedzi tytułów obiecujących skok jakościowy pod względem grafiki. Przeważnie wiąże się on z wdrażaniem Unreal Engine 5. Nie inaczej jest z projektem koreańskiego studia. Wiosną zeszłego roku pokazali nam całkiem ciekawe materiały, przypominając się po dłuższej nieobecności. Tym razem wykorzystali event State of Unreal, by wypuścić jeszcze jeden trailer z kilkoma bardzo efektownymi fragmentami.

Unreal Engine 5.4 ma nie tylko dodać nowe funkcje do silnika, ale również zaoferować wyższą wydajność na PC i konsolach

Unreal Engine 5.4 ma nie tylko dodać nowe funkcje do silnika, ale również zaoferować wyższą wydajność na PC i konsolach

Druga połowa marca stoi pod znakiem dwóch cykli konferencji - GTC 2024 organizowane przez NVIDIĘ oraz GDC 2024 dla developerów gier, gdzie często możemy dowiedzieć się różnych ciekawostek o produkcji konkretnych tytułów lub o nowościach, które dopiero się pojawią. Na GDC pojawiła się firma Epic Games, która ujawniła kilka nowych szczegółów na temat silnika graficznego Unreal Engine 5.4. Najnowsza wersja została dopakowana w kilka rozwiązań (nowych lub ulepszonych względem wcześniejszych wersji),...

Dragon Ball: Sparking! ZERO - Bandai Namco prezentuje długi gameplay nowej gry z serii. Dynamiczne starcia i Unreal Engine 5

Dragon Ball: Sparking! ZERO - Bandai Namco prezentuje długi gameplay nowej gry z serii. Dynamiczne starcia i Unreal Engine 5

Gry z serii Dragon Ball na ogół nie są pewniakami - bo nierzadko trafia się pozycja naprawdę rozczarowująca - ale od czasu do czasu na rynku pojawiają się takie, które potrafią zadowolić fanów i nie tylko. Wydawca Bandai Namco powierzył nową odsłonę doświadczonemu studiu Spike Chunsoft, które zdążyło już działać w obrębie tego uniwersum, odnosząc przy tym parę niezgorszych sukcesów. Ale najnowsza pozycja może naprawdę stać się tegorocznym hitem.

Bit Reactor i Respawn wciąż pracują nad strategią w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Nowe informacje związane z projektem

Bit Reactor i Respawn wciąż pracują nad strategią w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Nowe informacje związane z projektem

Jednym ze stałych motywów ostatnich miesięcy są niestety masowe zwolnienia pracowników w wielu firmach. Do najgłośniejszych incydentów doszło w Embracer Group, gdzie utrącono chociażby projekt nowego Deus Exa. Ale czarne chmury pojawiły się też w przypadku Sony, Microsoftu, czy wreszcie Electronic Arts. Ci ostatni w konsekwencji zrezygnowali z gry o Mandalorianinie. Inne przedsięwzięcie zdaje się z kolei na szczęście trzymać.

PUBG: Battlegrounds przenosi się na Unreal Engine 5. Ma to otworzyć nowe możliwości przed deweloperami i graczami

PUBG: Battlegrounds przenosi się na Unreal Engine 5. Ma to otworzyć nowe możliwości przed deweloperami i graczami

Choć czasy największej świetności gry PUBG: Battlegrounds minęły jakiś czas temu, to wciąż jest to jedna z najbardziej popularnych sieciowych strzelanek. Wystarczy wspomnieć, że w przeciągu ostatniej doby w produkcję studia Krafton bawiło się na Steamie w szczytowym momencie blisko 640 tys. graczy. Tytuł ma jednak już swoje lata, dlatego twórcy zapowiedzieli szereg istotnych ulepszeń wizualnych, których bazą będzie najnowszy Unreal Engine 5.

Thorgal i Nocny Wędrowiec - polskie studio Mighty Koi zapowiada dwie nowe gry. Jedna z nich może być konkurencją dla Wiedźmina 4

Thorgal i Nocny Wędrowiec - polskie studio Mighty Koi zapowiada dwie nowe gry. Jedna z nich może być konkurencją dla Wiedźmina 4

Warszawskie studio Mighty Koi, na które składa się ponad 100 osób mających już doświadczenie w branży gier (Bandai Namco, Ubisoft, FromSoftware, Square Enix), ogłosiło właśnie dwie nowe produkcje: Thorgal oraz Nocny Wędrowiec. Obie tworzone są przy użyciu silnika Unreal Engine 5, natomiast twórcy posiłkują się także „sztuczną inteligencją” i techniką fotogrametrii. Oprócz samych informacji otrzymaliśmy również pierwsze zwiastuny gier.

The Sinking City 2 oficjalnie zapowiedziane. Survival horror w uniwersum Lovecrafta zadebiutuje w 2025 roku

The Sinking City 2 oficjalnie zapowiedziane. Survival horror w uniwersum Lovecrafta zadebiutuje w 2025 roku

Ukraińskie studio Frogwares znane jest przede wszystkim z gier o popularnym detektywie, Sherlocku Holmesie. Nie tak dawno temu zresztą otrzymaliśmy grę Sherlock Holmes: The Awakened, która łączyła przygody tytułowego bohatera z uniwersum wykreowanym przez Lovecrafta, a które dotyczyło Cthulhu. Twórcy jednak wyprodukowali także grę o nazwie The Sinking City. Choć oficjalnie nie nawiązuje ona do mitycznego Przedwiecznego, jednocześnie bardzo mocno inspirowała się twórczością popularnego pisarza....

Unreal Engine 5 już działa w przeglądarkach internetowych. Główny wymóg spełniają niemal wszystkie popularne rozwiązania

Unreal Engine 5 już działa w przeglądarkach internetowych. Główny wymóg spełniają niemal wszystkie popularne rozwiązania

W internecie pojawiły się informacje na temat następnego dema technologicznego opartego na silniku Unreal Engine 5, które zostało uruchomione w przeglądarce internetowej. Omawiany projekt po raz kolejny pokazuje, że w przyszłości może się pojawić sporo gier, które będą w stanie działać z poziomu przeglądarki. Wymogiem będzie jednak obsługa nowszego interfejsu API - WebGPU. To właśnie on umożliwia cały proces i zastępuje starszego brata, czyli WebGL.

Banishers: Ghosts of New Eden - recenzje nowej gry twórców Life is Strange. Udana i oryginalna opowieść, ale nie bez wad

Banishers: Ghosts of New Eden - recenzje nowej gry twórców Life is Strange. Udana i oryginalna opowieść, ale nie bez wad

W przeciągu kilkunastu lat działalności studio DON'T NOD zbudowało sobie reputację ekipy z nieszablonowym podejściem do tworzenia gier. Ich znakiem rozpoznawczym jest zabawa bardzo różnymi motywami, dzięki czemu nie trzymają się jednego schematu. Zawsze jednak - niezależnie od tego, czy to Life is Strange, Vampyr, czy Tell Me Why - dbają o stronę narracyjną. Najnowszy ich tytuł wyróżnia się jednak także skalą, nawiązującą do kilku ostatnich hitów AAA.

Silent Hill 4: The Room na silniku Unreal Engine 5? Ten fanowski projekt pokazuje, jak obecnie mogłaby wyglądać gra

Silent Hill 4: The Room na silniku Unreal Engine 5? Ten fanowski projekt pokazuje, jak obecnie mogłaby wyglądać gra

Obecnie czekamy na grę Silent Hill 2 Remake od polskiego studia Bloober Team, które współpracuje z japońskim Konami. Choć krakowskie studio praktycznie ukończyło grę (a przynajmniej tak można wywnioskować z publikowanych informacji), to Konami nadal milczy w temacie pełnej prezentacji gry oraz ujawnienia daty premiery. Wiemy natomiast, iż remake Silent Hill 2 powstał na silniku Unreal Engine 5. To samo narzędzie wykorzystał jeden z internautów do przygotowania fanowskiego projektu innej kultowej części...

Bodycam - zbliża się nowy fotorealistyczny shooter. Zapowiedź, wymagania sprzętowe i zaproszenie na testy

Bodycam - zbliża się nowy fotorealistyczny shooter. Zapowiedź, wymagania sprzętowe i zaproszenie na testy

W zeszłym roku dostaliśmy całkiem ciekawe materiały związane z Unrecord, wyjątkowo realistycznie wyglądającą strzelanką. Wygląda na to, że nie musieliśmy zbyt długo czekać na prezentację gry mającej wiele podobieństw do rzeczonego projektu studia DRAMA. Oczywiście w dalszym ciągu warto zaznaczyć kilka dosyć znaczących różnic. Reissad Studio planuje chociażby uderzyć w rynek wieloosobowy, a pierwsi gracze wkrótce będą mogli ocenić ich starania.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - wyczekiwany projekt wciąż żyje. Twórcy prezentują odświeżony zestaw screenshotów

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - wyczekiwany projekt wciąż żyje. Twórcy prezentują odświeżony zestaw screenshotów

Projekt od GSC Game World należy do tych zdecydowanie najbardziej problematycznych. Wielokrotnie przekładany przez wzgląd na sytuację na świecie, na pewnym etapie wydawało się wręcz, że to niesamowicie obiecujące, ambitne przedsięwzięcie po prostu nie wypali. Jednak twórcy zakasali rękawy i wiele wskazuje na to, że premiera jest już tylko kwestią miesięcy. Obecnie czekamy na dokładną datę wyjścia, a tymczasem otrzymaliśmy kolejny zestaw materiałów.

Instinction - dinozaury, gęsta dżungla i Unreal Engine 5. Spadkobierca Dino Crisis na 7-minutowym nagraniu z rozgrywki

Instinction - dinozaury, gęsta dżungla i Unreal Engine 5. Spadkobierca Dino Crisis na 7-minutowym nagraniu z rozgrywki

O grze tworzonej przez Hashbane Interactive wielu zdążyło już na dobre zapomnieć. I nie ma co się dziwić - w końcu ostatnie większe materiały z nią związane zostały puszczone niespełna dwa lata temu. Na pewno nie sprawdzimy jej w tym roku, toteż deweloperzy wciąż mają nieco czasu na zachęcenie potencjalnych nabywców. A robotę zaczynają już teraz. W ostatnich dniach dostaliśmy pierwszą partię przygotowanych przez nich materiałów.

Fani serii przygotowują remake Tomb Raider: Legenda i Legacy of Kain: Soul Reaver na Unreal Engine 5

Fani serii przygotowują remake Tomb Raider: Legenda i Legacy of Kain: Soul Reaver na Unreal Engine 5

Wygląda na to, że dawne hybrydy przygodówek i gier akcji w dalszym ciągu mają w pewnych miejscach wzięcie. Zresztą dość regularnie część graczy wyraża chęć zagrania w odświeżone wersje kultowych tytułów sprzed paru dekad, które w aktualnym stanie mimo wszystko uderzają anachronicznością, przez co nierzadko trudno je uruchomić na współczesnym sprzęcie. W wielu przypadkach musimy po prostu zadowalać się nieoficjalnymi remake'ami i remasterami.

UEVR - tysiące gier z silnika Unreal Engine dostępne do zagrania w VR. Darmowy projekt ukazał się w wersji beta

UEVR - tysiące gier z silnika Unreal Engine dostępne do zagrania w VR. Darmowy projekt ukazał się w wersji beta

Wirtualna rzeczywistość jest dziś coraz bardziej rozpowszechniona, natomiast użytkownicy gogli VR nie mają tak bogatej biblioteki gier do wyboru, jak w przypadku standardowych platform. Oczywiście istnieją modyfikacje do wielu produkcji, które pozwalają rozegrać je w trybie VR. Jednak tym razem zwolennicy wirtualnej rzeczywistości otrzymali narzędzie, które umożliwi grę dostosowaną do gogli VR we wszystkie tytuły z kilku wersji silnika Unreal Engine.

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

Póki co wsparcie dla techniki FSR 3 ogranicza się do zaledwie trzech gier. Wraz z upływem czasu powinno się to jednak zmieniać. Wątpliwe jest, by rozwiązanie AMD upowszechniło się docelowo bardziej niż konkurencyjne DLSS 3, ponieważ to karty NVIDII cieszą się większą popularnością. Ważnym krokiem jest jednak opublikowanie kodu źródłowego FSR 3 dla wszystkich zainteresowanych deweloperów, którzy pracują na API DirectX 12 i Unreal Engine 5.

OD - enigmatyczny horror od Hideo Kojimy, który ma być czymś wyjątkowym. W tle technologia Meta Human i Unreal Engine 5

OD - enigmatyczny horror od Hideo Kojimy, który ma być czymś wyjątkowym. W tle technologia Meta Human i Unreal Engine 5

Hideo Kojima jest znanym projektantem gier wideo z Japonii. Jego produkcje zazwyczaj wyróżniają się na tle innych swoją nieoczywistą i interesującą fabułą. Odpowiada on za takie gry jak Death Stranding, czy też serię Metal Gear. Niedługo po debiucie pierwszej ze wspomnianych pozycji Kojima wyznał, że chciałby stworzyć tytuł będący horrorem. Otrzymaliśmy właśnie zapowiedź zwiastuna gry OD, która jest równie enigmatyczna, co same plany autora.

STALKER 2: Heart of Chernobyl - porcja nowych wieści o wyczekiwanej grze studia GSC Game World

STALKER 2: Heart of Chernobyl - porcja nowych wieści o wyczekiwanej grze studia GSC Game World

STALKER 2 został zaprezentowany późnym latem 2020 roku podczas eventu Xbox Games Showcase. Twórcy pokazali pierwszy zwiastun na silniku gry, zdradzili także, że tytuł ma zaoferować ogromny świat, jeden z największych w historii gier wideo. W dodatku, ma się zmieniać się pod wpływem podejmowanych przez gracza decyzji. Najświeższe wieści o grze tylko uzupełniają tę informację. Dowiedzieliśmy się bowiem, że gra może zakończyć się na 4 sposoby, na co wpływ będą miały także misje poboczne....

Diablo II: Durance of Hate - fragment gry został przeniesiony na silnik Unreal Engine 5. Demo dostępne do pobrania za darmo

Diablo II: Durance of Hate - fragment gry został przeniesiony na silnik Unreal Engine 5. Demo dostępne do pobrania za darmo

Druga część z serii gier z gatunku hack’n’slash o nazwie Diablo ukazała się 28 czerwca 2000 roku. Od początku cieszyła się bardzo dobrą opinią wśród graczy i do dziś przez wiele osób jest uznawana za najlepszą odsłonę. Grę postanowiono odświeżyć pod względem graficznym i w sierpniu 2021 roku ukazała się edycja Diablo II: Resurrected. Aby jednak jeszcze bardziej dopasować ją do naszych czasów, pewien użytkownik postanowił odwzorować jej fragment na silniku Unreal Engine 5.

ARK: Survival Ascended - odświeżona wersja Survival Evolved na pierwszym nagraniu z rozgrywki. Unreal Engine 5 w pełnej krasie

ARK: Survival Ascended - odświeżona wersja Survival Evolved na pierwszym nagraniu z rozgrywki. Unreal Engine 5 w pełnej krasie

W trakcie Xbox Partner Preview dostaliśmy całkiem sporo interesujących materiałów tyczących się zarówno mniej znanych tytułów, jak i nadchodzących większych hitów. Spośród tych drugich wyłowić można projekt studia Wildcard. Nie mamy jednak oczywiście na myśli wyczekiwanej przez fanów drugiej odsłony ARK, a "tylko" odnowionej wersji najnowszej jak dotąd części sprzed sześciu lat. Na pocieszenie trzeba przyznać, że wygląda ona całkiem zachęcająco.

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 - znamy pełną specyfikację flagowego układu. Apple 17 Pro będzie miał silnego rywala

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 - znamy pełną specyfikację flagowego układu. Apple 17 Pro będzie miał silnego rywala

Wielkimi krokami zbliża się premiera nowego flagowego układu od Qualcomma, czyli jednostki Snapdragon 8 Gen 3. Tuż przed nią w sieci pojawiła się oficjalna specyfikacja oraz opis możliwości SoC. Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny model będzie się bardzo wyróżniał w stosunku do poprzednich generacji. Na pokładzie znajdzie się wsparcie dla sprzętowego śledzenia promieni, a także obsługa generatywnej sztucznej inteligencji. Apple A17 Pro może czuć się zagrożony.

Lords of the Fallen - problemy na premierę. Wyczekiwana gra Hexworks mocno krytykowana, głównie za optymalizację

Lords of the Fallen - problemy na premierę. Wyczekiwana gra Hexworks mocno krytykowana, głównie za optymalizację

Bogata w premiery jesień ma sporo do zaoferowania także osobom preferującym nieco trudniejszą rozgrywkę. Na początku drugiej połowy września studio Round8 wypuściło Lies of P, wzorując się w dużej mierze na klimacie i rozgrywce z Bloodborne. Wydawało się, że za sukcesem Koreańczyków podąży ekipa z Hexworks, wespół z wydawcą CI Games prezentując nam Lords of the Fallen - tym razem wzorowane na trylogii Dark Souls. Ale sprawa jest bardziej skomplikowana.

Epic Games tnie koszty i zwalnia blisko 900 pracowników. Cena V-dolców, waluty w Fortnite, uległa podwyższeniu

Epic Games tnie koszty i zwalnia blisko 900 pracowników. Cena V-dolców, waluty w Fortnite, uległa podwyższeniu

Ostatnio całkiem głośne są różnego rodzaju problemy większych firm, które zmuszone zostały do radykalnych posunięć, na czele z masowymi zwolnieniami części pracowników. Raptem w zeszłym tygodniu pisaliśmy na przykład o kłopotach Embracera. Wielka spółka miotała się w ostatnich miesiącach, tracąc wpływowych partnerów i uszczuplając kadry swoich firm, a nawet w skrajnych przypadkach je zamykając (Volition). Ale najwyraźniej to nie ostatnia taka sytuacja.

BEAST - zapowiedź polskiego taktycznego RPG napędzanego Unreal Engine 5. Śmiertelna plaga, gotycki klimat i karpackie legendy

BEAST - zapowiedź polskiego taktycznego RPG napędzanego Unreal Engine 5. Śmiertelna plaga, gotycki klimat i karpackie legendy

Gatunek taktycznych RPG rozrósł się całkiem nieźle, a w ostatnich latach pojawiło się całkiem sporo godnych uwagi tytułów z tego nurtu. Czasem trafiają się pozycje w otoczce postapokaliptycznej, innym razem w jakiejś wariacji Dzikiego Zachodu. Całkiem interesująco wygląda projekt polskiego studia False Prophet. Pierwsze zapowiedzi sięgają okolic bodajże 2020 roku, ale od tego czasu niewiele się działo. Ostatnio ruch pojawił się przy okazji Tokyo Game Show.

The First Descendant - widowiskowy looter shooter oparty na Unreal Engine 5 dostępny przed debiutem

The First Descendant - widowiskowy looter shooter oparty na Unreal Engine 5 dostępny przed debiutem

Obecnie nie mamy dostępnych zbyt wielu gier, które oparte są na najnowszym silniku Unreal Engine 5. Wielkimi krokami zbliża się jednak premiera jednej z nich - tytułowego The First Descendant. Będzie to trzecioosobowa strzelanka, w którą zagramy zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w kooperacji z innymi. Tytuł charakteryzuje się bardzo dobrą oprawą graficzną, a już teraz sami możemy się o tym przekonać, ponieważ twórcy otworzyli beta testy produkcji.

Nintendo Switch 2 - wiemy, w jaki układ graficzny NVIDII może zostać wyposażona przyszła przenośna konsola

Nintendo Switch 2 - wiemy, w jaki układ graficzny NVIDII może zostać wyposażona przyszła przenośna konsola

Od czasu dyskretnego pojawienia się następcy Nintendo Switcha na tegorocznym wydarzeniu Gamescom 2023, dowiadujemy się o nim coraz więcej. Pierwsze informacje wskazywały, że urządzenie (pod możliwą nazwą kodową FOCUS) było w stanie uruchomić tytuł The Legend of Zelda: Breath of The Wild w znacznie wyższej rozdzielczości oraz klatkażu, przy wykorzystaniu technologii NVIDIA DLSS. Teraz wiemy, jaki układ od Zielonych może się w nim znaleźć.

Lords of the Fallen - klimatyczne i różnorodne starcia w otoczce rodem z Dark Souls. Niecałe 20 minut czystej rozgrywki

Lords of the Fallen - klimatyczne i różnorodne starcia w otoczce rodem z Dark Souls. Niecałe 20 minut czystej rozgrywki

Podczas gdy FromSoftware po sukcesie w postaci Elden Ring zrobiło sobie ostatnio przerwę od tych klimatów odświeżając serię Armored Core, osoby pragnące pozostać w settingu dark fantasy nie zostaną zaniedbani. Przebogata w różnorodne premiery jesień przyniesie nam bowiem chociażby wydaną przez CI Games grę Hexworks, będącą jednocześnie swojego rodzaju sequelem i zarazem zupełnie nowym otwarciem obiecującego uniwersum.

Gothic Remake z prezentacją postaci Diego. Nowa wersja klasyka od teraz powstaje na Unreal Engine 5

Gothic Remake z prezentacją postaci Diego. Nowa wersja klasyka od teraz powstaje na Unreal Engine 5

Nowej części gry z serii Gothic możemy wprawdzie nigdy nie doczekać, jednak dla wiernych fanów pozostaje jeszcze pełnoprawny remake pierwszego Gothica, nad którym piecze sprawuje studio Alkimia Interactive. Niedawno opublikowano nowy zwiastun, który dał nam wgląd w unowocześnioną wersję Starego Obozu. Teraz w sieci opublikowano kilka nowych screenów, pochodzących z wersji testowej, zaprezentowanej na targach Gamescom. Ponadto potwierdzono ważną informacją dotyczącą tego, na jakim silniku graficznym...

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

The First Descendant - ogłoszono partnerstwo Samsunga i Nexon, które zaowocuje pierwszą grą ze wsparciem dla HDR10+ GAMING

The First Descendant - ogłoszono partnerstwo Samsunga i Nexon, które zaowocuje pierwszą grą ze wsparciem dla HDR10+ GAMING

Funkcja HDR jest obecna na rynku od dawna. W przypadku prawidłowej implementacji daje bardziej naturalny obraz, zwłaszcza w scenach z dużą rozpiętością tonalną. Obecnie HDR można spotkać także w tańszych monitorach, ale dostępność funkcji w grach nie jest powszechna. Firmy Samsung i Nexon zapowiedziały, że strzelanka The First Decendant zaoferuje wsparcie dla HDR10+ GAMING. Będzie to pierwszy tytuł korzystający z nowszej wersji technologii.

Lords of the Fallen ze szczegółami działania na PlayStation 5 oraz Xbox Series X - gracze otrzymają dwa tryby obrazu

Lords of the Fallen ze szczegółami działania na PlayStation 5 oraz Xbox Series X - gracze otrzymają dwa tryby obrazu

Październik w tym roku będzie wyjątkowo obfity jeśli chodzi o premiery gier wideo. Na rynek zmierza w tym czasie m.in. Assassin's Creed Mirage, Alan Wake II, Marvel's Spider-Man 2 czy Alone in the Dark. W październiku do sprzedaży trafi także Lord of the Fallen, czyli nowa produkcja z gatunku tzw. "souls-like", którego wydawcą będzie firma CI Games. Na około dwa miesiące przed premierą poznaliśmy szczegóły działania na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X.

The Elder Scrolls IV: Oblivion - czy powstaje remake gry Bethesdy z 2006 roku? Tak sugeruje wpis zamieszczony na Reddicie

The Elder Scrolls IV: Oblivion - czy powstaje remake gry Bethesdy z 2006 roku? Tak sugeruje wpis zamieszczony na Reddicie

Cykl The Elder Scrolls jest jednym z najbardziej zasłużonych w historii. Aktualnie wiemy, że w produkcji znajduje się szósta odsłona serii, ale premiera jest wciąż prawdopodobnie odległa. W Internecie pojawiły się też ostatnio pogłoski o tym, że może powstawać remake lub remaster The Elder Scrolls IV: Oblivion. Nie jest to, co prawda, najlepsza odsłona cyklu, ale nowa wersja mogłaby poprawić wiele elementów, które przeszkadzały w oryginalnym wydaniu gry.

Lords of the Fallen - twórcy prezentują nowy gameplay. Pokaz walki oraz mechanik rozgrywki w różnych lokacjach

Lords of the Fallen - twórcy prezentują nowy gameplay. Pokaz walki oraz mechanik rozgrywki w różnych lokacjach

Zwolennicy klimatów krążących wokół souls-like'ów mają jeszcze przed sobą mocne tytuły. Po niedawnej premierze Remnant II we wrześniu czeka nas chociażby Lies of P od Round8 Studio, które zdążyło już pokazać się od całkiem dobrej strony w wersji demonstracyjnej. No i zaledwie niespełna miesiąc później ekipa z Hexworks wychodzi z bardzo efektownym projektem, którego dotychczasowe materiały prezentują się dość zachęcająco dla fanów gatunku.

Remnant II kolejną fatalnie zoptymalizowaną grą - na PC bez techniki skalowania rozdzielczości nie ma co podchodzić

Remnant II kolejną fatalnie zoptymalizowaną grą - na PC bez techniki skalowania rozdzielczości nie ma co podchodzić

W tym roku byliśmy już świadkami mniejszych lub większych wpadek (głównie pod względem fatalnych optymalizacji oraz szeregu błędów technicznych), jeśli chodzi o premiery kolejnych gier. Tegoroczny festiwal żenady rozpoczął Forspoken, by następnie przenieść się m.in. do The Last of Us: Part I, Star Wars Jedi: Survivor czy The Lord of the Rings: Gollum. Wczoraj na PC oraz konsolach obecnej generacji zadebiutowała gra Remnant II i jak się okazuje, to kolejny przykład optymalizacyjnej fuszerki i to...

Silent Hill 2 Remake - według nieoficjalnych informacji survivor horror zadebiutuje na początku 2024 roku

Silent Hill 2 Remake - według nieoficjalnych informacji survivor horror zadebiutuje na początku 2024 roku

Konami jesienią zeszłego roku zapowiedziało kilka projektów związanych z marką Silent Hill. Po kolejnych sukcesach Resident Evil zastanawialiśmy się, kiedy na podobne kroki zdecyduje się Konami, po czym okazało się że firma ma konkretne plany. W pierwszej kolejności powinniśmy zagrać w odrestaurowaną wersję klasycznej dwójki, w której wcielimy się w postać Jamesa Sutherlanda. Za przygotowanie remake'u odpowiada polskie studio Bloober Team. Mimo że zapowiedź odbyła się w październiku 2022 roku,...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.