Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

xess 2

Intel Xe3 - Analiza nowej architektury dla układów graficznych w Intel Panther Lake. Zapowiedź XeSS Multi Frame Generation

Intel Xe3 - Analiza nowej architektury dla układów graficznych w Intel Panther Lake. Zapowiedź XeSS Multi Frame Generation

Dzisiaj Intel oficjalnie omawia szczegóły procesorów Panther Lake, głównie pod względem prezentacji mikroarchitektury Cougar Cove / Darkmont oraz architektury Xe3 dla zintegrowanych układów graficznych. Już poprzednia generacja - Intel ARC 130V oraz ARC 140V, które oparto na architekturze Xe2 (generacja Lunar Lake) potrafiła zaoferować bardzo przyzwoite wyniki w grach, przy zbalansowanych odpowiednio ustawieniach graficznych. Nowa architektura Xe3 idzie o krok dalej, a Intel zapowiada że nadchodząca seria...

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Opcja Ultra+ do 4K / 240 FPS wymaga karty graficznej GeForce RTX 5080

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Opcja Ultra+ do 4K / 240 FPS wymaga karty graficznej GeForce RTX 5080

Już jutro odbędzie się premiera Battlefield 6. To będzie największa premiera tego miesiąca i zdecydowanie tytuł, który będzie w stanie powalczyć z nadchodzącym Call of Duty: Black Ops 7 o portfele oraz zainteresowanie graczy. W ostatnich tygodniu studio EA DICE dwukrotnie podawało wymagania sprzętowe dla komputerowej wersji Battlefielda 6. Początkowo dotyczyły one bety, by później zaktualizować je o pełną wersję. Niespodziewanie, nastąpiła kolejna aktualizacja, wprowadzając czwarty zestaw wymagań...

Test Borderlands 4 PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz Unreal TSR. Test Frame Generation

Test Borderlands 4 PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz Unreal TSR. Test Frame Generation

W tym roku doczekaliśmy już przynajmniej kilku "perełek" na rynku gier. Mówiąc w ten sposób mam oczywiście na myśli produkcje, którym przypadł zaszczytny tytuł najgorzej działających gier, wręcz tragicznych pod względem optymalizacji. Takimi produkcjami były głównie pozycje wykonane z pomocą silnika Unreal Engine 5, tj. Mafia: The Old Country, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered czy Cronos: The New Dawn (tak, nasz polski rodzynek również potrafił pokazać czasami środkowy palec nawet bardzo...

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation

W ostatnich latach nie brakowało na rynku gier, w których na pierwszy plan wysuwał się motyw zombie. Polskie studio Techland z powodzeniem rozwija serię Dying Light, gdzie w przypadku pierwszej części pokazano jak powinno się wspierać tytuł w długim okresie czasu. Kilka lat temu do sprzedaży wprowadzono Dying Light 2: Stay Human, które już bardziej podzieliło społeczność. Nie wszyscy byli zadowoleni ze zmian jakie wprowadzono do gry. W międzyczasie do sprzedaży trafił Dead Island 2, który oferował...

Intel XeSS może doczekać się implementacji Multi Frame Generation. Możliwe, że szykuje się konkurencja dla NVIDIA DLSS 4

Intel XeSS może doczekać się implementacji Multi Frame Generation. Możliwe, że szykuje się konkurencja dla NVIDIA DLSS 4

Intel choć nie posiada obecnie przesadnie bogatego portfolio kart graficznych, jednocześnie aktywnie wspiera swoją technikę skalowania o nazwie XeSS. W zeszłym roku wprowadzono XeSS 2, na który składają się trzy technologie: upscaling AI (XeSS Super Resolution), generowanie klatek (XeSS Frame Generation) oraz redukcja opóźnień (XeLL). Najnowszy kod sterownika Intel ARC wspomina natomiast o funkcji Multi Frame Generation, choć Intel oficjalnie jeszcze nie zaprezentował takiego rozwiązania. Najwyraźniej...

Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności

Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności

Krakowskie studio Bloober Team w ostatnim czasie okazuje się być wyjątkowo płodne. Raptem w zeszłym roku otrzymaliśmy dobrze przyjęty remake Silent Hill 2, a już teraz na rynku zadebiutował autorski survival horror (choć pod kątem mechanik widać mnóstwo zapożyczeń z serii Dead Space, Silent Hill czy Resident Evil) Cronos: The New Dawn. Jest to również kolejna gra wydana w ostatnim czasie (i nie ostatnia, bo już za chwilę Silent Hill f) na silniku Unreal Engine 5. Studio już wcześniej nabrało trochę...

Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V

Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V

Kilka lat temu Battlefield V był w zasadzie pionierem we wprowadzaniu Ray Tracingu. Gra debiutowała w podobnym czasie co pierwsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 2000 z generacji Turing i była to chyba pierwsza gra, którą tak mocno promowano (na PC) tematyką śledzenia promieni. Po premierze oczywiście szybko okazało się jak bardzo sprzęto-żerna jest ta technologia i mało który PC w ogóle mógł sobie pozwolić na odpalenie maksymalnych ustawień graficznych w wyższej rozdzielczości niż Full HD....

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2

Dying Light: The Beast pierwotnie miał ukazać się 22 sierpnia, jednak na kilka tygodni przed debiutem ogłoszono opóźnienie do 19 września tego roku. Powodem była chęć dopracowania gry pod względem technicznym, co wynikło z opinii dziennikarzy, którzy mieli okazję zagrać w wersję preview. Teraz do premiery pozostało nieco ponad dwa tygodnie i Techland zdecydował się opublikować oficjalne wymagania sprzętowe swojej gry. Co ciekawe, wymagania dotyczą zarówno desktopów jak i notebooków.

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Battlefield 6 w ostatnich tygodniach był intensywnie testowany przez społeczność graczy, zarówno tych grających na komputerach jak i konsolach. Studio EA DICE, które jest głównym producentem tytułu, obecnie wprowadza ostatnie poprawki przed październikową premierą gry. Jeszcze przed startem beta-testów, producent ogłosił wymagania sprzętowe Battlefielda 6. Teraz zostały one uzupełnione o dodatkowe informacje. Potwierdzono również cechy komputerowej wersji gry.

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Technika skalowania Intel XeSS 2 zadebiutowała jesienią zeszłego roku, wraz z pierwszymi kartami graficznymi Intel ARC Battlemage, opartymi na architekturze Xe2. Udoskonalona wersja XeSS poszerzyła zakres możliwości zarówno o generator klatek (XeSS Frame Generation) jak również redukcję opóźnienia (XeLL - Xe Low Latency). XeSS 2 od początku był jednak oferowany wyłącznie na układach graficznych producenta. Nowy pakiet SDK dla XeSS 2.1 zmienia ten stan rzeczy.

Wymagania sprzętowe Mafia: The Old Country. Gra zaoferuje skalowanie NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz TSR

Wymagania sprzętowe Mafia: The Old Country. Gra zaoferuje skalowanie NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz TSR

Za tydzień ukaże się nowa gra z cyklu Mafia - Mafia: The Old Country. Tym razem akcja przeniesie nas na słoneczną Sycylię, a sama produkcja będzie prequelem wszystkich dotychczasowych części. Nowa Mafia stawia na treściwy, liniowy gameplay bez otwartego świata oraz ogromu aktywności. Mniejsza gra z krótszą kampanią poskutkowała również odpowiednio niższymi cenami na PC oraz konsolach obecnej generacji. Teraz poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe komputerowej wersji.

AMD FSR 4, FSR 3.1 z Frame Generation oraz Intel XeSS 2 z Frame Generation w końcu zmierzają do Cyberpunk 2077

AMD FSR 4, FSR 3.1 z Frame Generation oraz Intel XeSS 2 z Frame Generation w końcu zmierzają do Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 od momentu premiery był tak naprawdę pokazem technologicznym, ukierunkowanym na prezentację możliwości kolejnych generacji kart graficznych NVIDIA GeForce RTX. CD Projekt RED ściśle współpracuje z NVIDIĄ, dzięki czemu do gry trafi m.in. Path Tracing czy kolejne odsłony techniki DLSS, w tym DLSS 4 z Multi Frame Generation. O ile jednak DLSS był traktowany priorytetowo, także inne rozwiązania jak AMD FSR czy Intel XeSS były traktowane znacznie bardziej po macoszemu. Nowa wersja Cyberpunka...

Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności

Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności

DOOM: The Dark Ages to kolejna duża produkcja, która pojawiła się na półkach sklepowych w 2025 roku. Kilka dni temu opublikowano recenzje, z których wynika że nowy DOOM jest solidną, choć w żadnym wypadku rewolucyjną produkcją. Jedni uważają, że uproszczenie map i pozbawienie elementów platformowych (w dużej mierze) jest zaletą, inni z kolei krytykują ten fakt. Biorąc pod uwagę, że nowy DOOM jest dostępny także w Game Passie, koszt samodzielnego sprawdzenia produkcji od id Software nie jest...

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności

Od momentu zapowiedzi, Assassin's Creed Shadows ma niełatwe zadanie przekonania do siebie graczy. Z jednej strony otrzymaliśmy w końcu odsłonę, której akcja toczy się w Feudalnej Japonii (gracze prosili o ten setting jeszcze chyba w czasach trylogii Ezio), z drugiej jednak Ubisoft nie popisywał się w trakcie kampanii marketingowej, zaliczając co jakiś czas mniejszą lub większą wtopę. W końcu jednak doczekaliśmy się premiery nowej części popularnej sagi. Naszą recenzję mogliście już przeczytać...

Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier

Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier

Technika Intel XeSS 2 jest z nami od grudnia 2024 roku, choć jej upowszechnienie przebiega stosunkowo wolno. Do tego stopnia, że niektórzy deweloperzy gier wysyłali zapytania w tej sprawie bezpośrednio do samej firmy. Jednak teraz ma to się diametralnie zmienić dzięki udostępnieniu pakietu Software Development Kit (SDK) oraz odpowiednich pluginów do popularnych silników gier, co ma przyspieszyć implementację tej technologii.

F1 24 jest pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla techniki Intel XeSS 2

F1 24 jest pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla techniki Intel XeSS 2

Wraz z premierą karty graficznej Intel ARC B580 na rynku zadebiutuje także technika Intel XeSS 2. Wśród dostępnych funkcji, obok znanego już z wcześniejszej wersji upscalingu obrazu, znajdzie się także możliwość generowania klatek w celu zwiększenia liczby FPS-ów w grach, a także algorytm odpowiedzialny za zmniejszanie opóźnień w sterowaniu. Wiemy już, że pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla XeSS 2 jest symulator wyścigowy F1 24.

Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL

Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL

Intel zaprezentował właśnie karty graficzne ARC B580 oraz ARC B570, które jako pierwsze modele desktopowe należą do generacji Battlemage. Oprócz solidnej dawki hardware, producent nie zapomniał również o software. Na pierwsze miejsce wskakuje tutaj technika XeSS, która doczeka się rozszerzenia o drugą generację. Intel zdecydował się kroczyć podobną ścieżką jak NVIDIA, zatem nowa wersja XeSS zaoferuje obsługę również generatora klatek oraz narzędzia do zmniejszania input laga. To jednak nie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.