skalowanie
AMD FSR 4 wykorzystujące instrukcje INT8 można uruchomić na kartach Radeon RX 7000 i RX 6000, a także GeForce RTX 3000

Jakiś czas temu firma AMD przypadkowo opublikowała pliki z kodem źródłowym dla techniki skalowania FSR 4. Jak wiadomo, oficjalnie rozwiązanie to korzysta z obliczeń typu FP8, w związku z czym obsługa upscalingu AI została ograniczona do kart graficznych Radeon RX 9000, opartych na architekturze RDNA 4. Pliki z kodu źródłowego zawierały jednak także inną wersję FSR 4, wykorzystującą obliczenia INT8. Pliki te zdołano zawczasu pobrać, co pozwoliło pierwszym użytkownikom na ominięcie ograniczenia...
Test wydajności Cyberpunk 2077 na laptopie Apple MacBook Pro 14 z procesorem M4 Pro. Jakość skalowania Apple MetalFX

Cyberpunk 2077 w ostatnich latach był jedną z najgłośniejszych i najczęściej komentowanych gier wideo. Produkcja studia CD Projekt RED w ciągu ostatnich pięciu lat zadebiutowała na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch 2. W ostatnim czasie gra zadebiutowała na jeszcze jednej platformie - Apple Mac z procesorami Apple Silicon. Jest to kolejna duża gra AAA, która w ostatnich miesiącach zadebiutowała na sprzęcie od Apple. Pomału, trochę nieśmiało, Mac staje...
Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Technika skalowania Intel XeSS 2 zadebiutowała jesienią zeszłego roku, wraz z pierwszymi kartami graficznymi Intel ARC Battlemage, opartymi na architekturze Xe2. Udoskonalona wersja XeSS poszerzyła zakres możliwości zarówno o generator klatek (XeSS Frame Generation) jak również redukcję opóźnienia (XeLL - Xe Low Latency). XeSS 2 od początku był jednak oferowany wyłącznie na układach graficznych producenta. Nowy pakiet SDK dla XeSS 2.1 zmienia ten stan rzeczy.
PlayStation 5 Pro w przyszłym roku dostanie specjalną wersję skalowania AI AMD FSR 4, która zastąpi obecną wersję PSSR

Kilka miesięcy temu pojawiły się pierwsze pogłoski, jakoby skalowanie PSSR w PlayStation 5 Pro miałoby w przyszłym roku doczekać się znaczącej aktualizacji, przywodzącej na myśl AMD FSR 4. Podczas jednego z ostatnich wywiadów, Mark Cerny - główny projektant PlayStation 5 Pro - potwierdził, że nowe skalowanie jest w drodze i jest wspólnym projektem Sony oraz AMD. Dzięki nowemu rozwiązaniu, gry na PS5 Pro mają cechować się lepszą jakością obrazu po skalowaniu.
Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4

Wraz z prezentacją kart graficznych AMD Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070, opartych na architekturze RDNA 4, producent omówił także szczegóły działania skalowania FSR 4, które wykorzystuje (po raz pierwszy u AMD) uczenie maszynowe oraz dedykowane jednostki AI, przeprojektowane z myślą o RDNA 4. Oprócz nowych kart graficznych, beneficjentem technologii FSR 4 stanie się konsola PlayStation 5 Pro, choć na faktyczną obsługę jeszcze dość długo poczekamy.
Cyberpunk 2077 w wersji 2.21 dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Lepsza jakość obrazu dla wszystkich kart GeForce RTX

Za tydzień w sklepach zadebiutują pierwsze karty graficzne NVIDIA Blackwell w postaci modeli GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080. Tego dnia do zapowiedzianych wcześniej gier i programów wydane zostaną aktualizacje, dodające wsparcie dla najnowszej wersji techniki NVIDIA DLSS 4. Okazuje się, że CD Projekt RED zdecydował się wcześniej wydać stosownego patcha, bowiem wersja 2.21 dla gry Cyberpunk 2077 oferuje m.in. obsługę DLSS 4. Posiadacze kart GeForce RTX mogą zatem już dzisiaj sprawdzić jak radzi...
Test AMD Ryzen AI 9 HX 370 oraz AMD Radeon 890M z limitem mocy od 15 do 80 W. Testujemy faktyczne możliwości Zen 5 i RDNA 3.5

W ubiegłym tygodniu, jako pierwsi w Polsce, opublikowaliśmy test notebooka ASUS Zenbook S 16 z AMD Ryzen AI 9 HX 370 oraz AMD Radeon 890M. Był to pierwszy notebook na polskim rynku, wyposażony w najnowszą generację APU Strix Point, bazującą na mikroarchitekturze Zen 5 / Zen 5c dla rdzeni CPU oraz architekturze RDNA 3.5 dla zintegrowanego układu graficznego. Temat faktycznej wydajności tego procesora nie został jednak wyczerpany, gdyż tamten laptop operował na domyślnym TDP 28 W. Tym razem przychodzimy...
NVIDIA DLSS 3 - lista obsługiwanych gier. Technika dostępna będzie nie tylko w nowych grach, ale także w Wiedźminie 3

Wczoraj wieczorem odbyła się prezentacja kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 16 GB oraz GeForce RTX 4080 12 GB. Otrzymaliśmy na niej odpowiedzi na temat specyfikacji poszczególnych modeli, a także na temat ich cen (co nie było przesadnie radującym momentem eventu). Dowiedzieliśmy się także, że nowe układy wykorzystywać będą technikę rekonstrukcji obrazu trzeciej generacji (DLSS 3). Które z gier będą z nią współpracować?
AMD potwierdza: procesor Ryzen 7 5800X3D bez możliwości podkręcania. Znamy powody tej decyzji

AMD ma już w swoim portfolio kilka bardzo wydajnych modeli Ryzen w wyższej półce cenowej, które pozostają atrakcyjnym wyborem nawet po premierze chipów Intel Core 12. generacji. Mimo to jednak sama obniżka cen nie wchodziła w grę - Czerwoni koniecznie chcieli zaprezentować coś wyjątkowego. Tak oto powstał procesor Ryzen 7 5800X3D z pamięcią 3D V-Cache, który mimo stosunkowo niskich taktowań powinien zdystansować konkurentów dzięki dodatkowej pamięci podręcznej. Nie ma jednak wątpliwości, że...
Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...
Tryb konsoli w monitorach MSI - remedium na brak 1440p w PS5

Wiemy już, że Sony PlayStation 5 nie jest konsolą bez wad. Nie mamy między innymi możliwości zapisywania sejwów poza chmurą, rozszerzenia pamięci zewnętrznym SSD, nie ma też pełnego wsparcia dla HDMI 2.1. Największą bolączką sporej części graczy jest jednak brak wsparcia dla rozdzielczości 1440p, które było wcześniej obiecywane. Póki co Sony utrzymuje, że jeśli zainteresowanie wśród użytkowników będzie wystarczająco duże, istnieje szansa na dodanie obsługi natywnej rozdzielczości 1440p....
Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności
Procesor Intel Core i5-14600K BOX plus Battlefield 6 teraz w rewelacyjnie niskiej cenie. Za 649 zł niczego lepszego nie dostaniesz
Test wydajności Cronos: The New Dawn - Dead Space po polsku, czyli za komuny nie było lepiej! Świetna grafika i wysokie wymagania
Linux z rekordowym udziałem w Polsce i Europie. Alternatywa dla Windowsa nigdy nie była tak popularna
TOP 10 legendarnych gier, które (nadal) nie otrzymały remake'u lub godnego portu. Na te odświeżenia czekają zwłaszcza milenialsi