Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

doom

Analiza wydajności oraz jakości obrazu w grze DOOM: The Dark Ages na przykładzie laptopa MSI Stealth A16 z GeForce RTX 5070 Ti

Analiza wydajności oraz jakości obrazu w grze DOOM: The Dark Ages na przykładzie laptopa MSI Stealth A16 z GeForce RTX 5070 Ti

Firma MSI w ostatnich miesiącach zaprezentowała szereg nowych notebooków, wykorzystujących układy graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 z generacji Blackwell. Wybór jest całkiem spory, bo można zdecydować się na całkiem spore, 18-calowe modele takie jak MSI Titan 18 HX, seria Raider (A)18 czy Vector (A)18. Dla osób poszukujących czegoś smuklejszego, ale nadal bardzo wydajnego, przygotowano z kolei serię MSI Stealth. Wraz z producentem przedstawiamy Wam w tym artykule model MSI Stealth A16 AI+, który wyposażono...

DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach

DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach

Kilka dni temu zadebiutowała gra DOOM: The Dark Ages. Produkcja działa na silniku id Tech 8 i jest kolejnym tytułem, po Indiana Jones i Wielki Krąg, gdzie na silniku jest obligatoryjnie działający Ray Tracing, bez możliwości jego wyłączenia. Gra na długo przed premierą miała także obiecane wsparcie dla Path Tracingu oraz DLSS Ray Reconstruction, choć nie wiedzieliśmy kiedy aktualizacja zostanie wydana na PC. Podczas targów Computex w Tajpej, NVIDIA ogłosiła przybliżoną datę premiery owej aktualizacji.

Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności

Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności

DOOM: The Dark Ages to kolejna duża produkcja, która pojawiła się na półkach sklepowych w 2025 roku. Kilka dni temu opublikowano recenzje, z których wynika że nowy DOOM jest solidną, choć w żadnym wypadku rewolucyjną produkcją. Jedni uważają, że uproszczenie map i pozbawienie elementów platformowych (w dużej mierze) jest zaletą, inni z kolei krytykują ten fakt. Biorąc pod uwagę, że nowy DOOM jest dostępny także w Game Passie, koszt samodzielnego sprawdzenia produkcji od id Software nie jest...

Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Starsze karty graficzne go nienawidzą! Potrzebna jest sprzętowa obsługa ray tracingu

Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Starsze karty graficzne go nienawidzą! Potrzebna jest sprzętowa obsługa ray tracingu

Praojciec wszystkich pierwszoosobowych strzelanin powraca - jeszcze bardziej brutalny, szybciej rozprawiający z przeciwnikami oraz dysponujący mocniejszym arsenałem. Piekielna krucjata Slayera przedstawiona w najnowszej produkcji id Software nie bierze jeńców, pokazując początki jego morderczej kariery i przenosi graczy do zamierzchłej przeszłości. DOOM: The Dark Ages to również demonstracja technologicznych możliwości autorskiego silnika id Tech 8, którego poprzednia wersja napędzała Indiana Jones...

Recenzja DOOM: The Dark Ages PC - Powrót do piekła może być przyjemny. Czy Slayer poradził sobie z demonami przeszłości?

Recenzja DOOM: The Dark Ages PC - Powrót do piekła może być przyjemny. Czy Slayer poradził sobie z demonami przeszłości?

Każda zasłużona seria prędzej czy później natrafia na podobny problem. Gdy już stworzysz coś innowacyjnego, przetrzesz odpowiednio szlaki, zapisując się na wieki w branżowej kronice, i to złotymi zgłoskami, otwiera się masa potencjalnych ścieżek. Odpuszczenie tematu na ogół odpada, bo nie zarzyna się kury znoszącej złote jaja. Call of Duty, Assassin's Creed, Far Cry - to tylko pojedyncze przykłady legend, które mieliły swój potencjał tak długo, że w końcu zaczęły zjadać własny ogon....

DOOM: The Dark Ages teraz za darmo przy zakupie kart NVIDIA GeForce RTX 5000 oraz laptopów z układami Blackwell

DOOM: The Dark Ages teraz za darmo przy zakupie kart NVIDIA GeForce RTX 5000 oraz laptopów z układami Blackwell

Już w tym miesiącu do sprzedaży trafi wyczekiwany przez wielu DOOM: The Dark Ages. Gra praktycznie od momentu zapowiedzi objęta jest promocją ze strony NVIDII. Nie jest to szczególnie zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że nowy DOOM korzysta z tego samego silnika co Indiana Jones i Wielki Krąg i od premiery będzie można włączyć Path Tracing czy technikę DLSS 4. Teraz NVIDIA poinformowała o nowej akcji promocyjnej, w której do zdobycia będzie gra w edycji Premium.

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages

W przypadku kart graficznych co jakiś czas pojawiają się unikatowe modele, które łączą wysoką wydajność z oryginalnym wzornictwem. Najnowsze premiery sprzętu często są powiązane z popularnymi markami z branży gier. To przyciąga uwagę kolekcjonerów i entuzjastów. Wprowadzenie takich limitowanych edycji to nie tylko okazja do wyróżnienia się, ale też sposób na podkreślenie wieloletniej tradycji producentów i kultowych serii gier komputerowych.

DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta

DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta

FPS to prosty gatunek, oparty na oczywistych zasadach. Wydawałoby się zatem, że liczba możliwości przy tworzeniu kolejnych tytułów jest cokolwiek ograniczona. Tymczasem na przestrzeni dekad powstało sporo ciekawych wariacji - bazujących rzecz jasna na pewnych utartych motywach, ale potrafiących nierzadko wprowadzić sporo świeżości. Nieodmiennie króluje tutaj id Software - i być może wkrótce znów udowodnią swój prymat, gdy pojawi się DOOM: The Dark Ages.

DOOM: The Dark Ages - id Software z kolejnym zwiastunie. Tym razem skupiono się mocniej na fabule

DOOM: The Dark Ages - id Software z kolejnym zwiastunie. Tym razem skupiono się mocniej na fabule

Legendarni twórcy już za kilka tygodni wypuszczą nowy rozdział serii stanowiącej kamień milowy dla gatunku. I choć technicznie rzecz biorąc DOOM: The Dark Ages stanowić będzie prequel w stosunku do dwóch poprzednich odsłon, na pewno nie czeka nas powtórka z rozrywki. Można to było ujrzeć już na pierwszych materiałach, do tego nie tak dawno część osób wstępnie już tytuł sprawdziła. Jak dało się przewidzieć, ze świecą szukać kręcących nosem.

John Carmack broni AI po krytyce dema Quake II od Microsoftu. Twórca Doom nie widzi zagrożenia, ale szansę na rozwój branży gier

John Carmack broni AI po krytyce dema Quake II od Microsoftu. Twórca Doom nie widzi zagrożenia, ale szansę na rozwój branży gier

Wokół technologii generatywnej AI nie brakuje kontrowersji, szczególnie gdy w grę wchodzą klasyczne marki gier. Microsoft zaprezentował demo Quake II z udziałem sztucznej inteligencji, co wywołało falę komentarzy i obaw. W dyskusję zaangażował się John Carmack, współtwórca legendarnego Doom, który opublikował serię wpisów broniących rozwoju AI. Dlaczego jego głos wybrzmiał tak mocno i jak argumentował swoją opinię? Sprawdź, co dokładnie powiedział.

Painkiller - słynna polska strzelanka niebawem ma powrócić w nowych szatach. Przypomina ostatnie odsłony serii DOOM

Painkiller - słynna polska strzelanka niebawem ma powrócić w nowych szatach. Przypomina ostatnie odsłony serii DOOM

Wiosenna edycja Future Games Show za nami i na pewno trudno było ją uznać za najlepszą z dotychczasowych. Masa zapowiedzi mimo wszystko była do zapomnienia, ewentualnie na tyle krótka, że trudno je uznać za wielki plus (np. Clair Obscur: Expedition 33). Ale w ramach przeciwwagi udostępniono również całkiem sporo interesujących prezentacji bardzo obiecujących tytułów. Chyba najwięcej szumu zrobił Painkiller, którym zajmie się Anshar Studios.

DOOM: The Dark Ages - grę będzie można ukończyć używając wyłącznie broni białej. Nowy wymagający wróg na horyzoncie

DOOM: The Dark Ages - grę będzie można ukończyć używając wyłącznie broni białej. Nowy wymagający wróg na horyzoncie

Trwają przygotowania do bezapelacyjnie jednej z kilku największych premier tego roku. id Software stara się regularnie podnosić poprzeczkę wypuszczając kolejne odsłony swojej najważniejszej serii. I tak po DOOM z 2016 roku pojawiło się już naprawdę mocno odchodzące od klasyki Eternal, a w połowie maja swoją premierę będzie miało The Dark Ages. Obecnie twórcy udzielają wywiadów, w których opowiadają o różnych szczegółach swojego projektu.

PC Extreme - magazyn o retro grach i komputerach. Można już zamawiać. Powrót do przeszłości z małym wkładem PurePC

PC Extreme - magazyn o retro grach i komputerach. Można już zamawiać. Powrót do przeszłości z małym wkładem PurePC

PC Extreme to kolejne wydanie specjalne miesięcznika PSX Extreme, które poświęcone będzie najważniejszym wydarzeniom, technologiom i oczywiście kultowym grom komputerowym. Wcześniej na podobnej zasadzie ukazały się Amiga Extreme, Arcade Extreme i PS3 Extreme. Wybór pecetów jako następnego tematu wydawał się zatem oczywisty, zwłaszcza że platforma posiada niezwykle bogatą historię. Cegiełkę do zawartości numeru specjalnego dołożyło również PurePC.

DOOM: The Dark Ages - twórcy o stylistyce gry. Otwarte przestrzenie i pełnokrwiste klimaty średniowiecznego dark fantasy

DOOM: The Dark Ages - twórcy o stylistyce gry. Otwarte przestrzenie i pełnokrwiste klimaty średniowiecznego dark fantasy

Ten rok zaczął się dla branży całkiem nieźle. Przede wszystkim dzięki Kingdom Come Deliverance II. Ale najbliższe miesiące wcale nie muszą wyglądać gorzej. Zwłaszcza, że szykujemy się na mocną premierę od id Software. W szczególności najnowsza zapowiedź DOOM: The Dark Ages mogła pokazać, że po Eternal da się jeszcze trochę pobawić gatunkiem. Do premiery niespełna trzy miesiące, a tymczasem deweloperzy co jakiś czas opowiadają o swoim projekcie.

DOOM: The Dark Ages - nowe materiały z Xbox Developer Direct. Znamy wymagania sprzętowe wersji PC

DOOM: The Dark Ages - nowe materiały z Xbox Developer Direct. Znamy wymagania sprzętowe wersji PC

Gdy id Software wypuściło w 2020 roku Doom Eternal, mogłoby się wydawać, że oto dostaliśmy FPS totalny z dodatkowymi elementami (dla niektórych wręcz przekombinowanymi), który sprawia, że naprawdę trudno będzie to w jakikolwiek sposób przebić. Ale w zeszłym roku zawitała pierwsza zapowiedź The Dark Ages, odsłony mającej ukazać przeszłość pogromcy demonów. Na Xbox Developer_Direct otrzymaliśmy jeszcze więcej ciekawych informacji.

DOOM The Dark Ages otrzyma na premierę Path Tracing. Wiedźmin 4 skorzysta z najnowszych technologii NVIDIA RTX

DOOM The Dark Ages otrzyma na premierę Path Tracing. Wiedźmin 4 skorzysta z najnowszych technologii NVIDIA RTX

Wczoraj w nocy NVIDIA zaprezentowała nową generację kart graficznych GeForce RTX 5000 oraz przebudową technikę DLSS 4, która ma oferować znaczące usprawnienia w jakości obrazu oraz bardziej rozbudowany generator klatek. Oprócz tego do kart GeForce RTX wprowadzone zostaną kolejne funkcjonalności, wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji. Producent jednocześnie potwierdził kolejną grę, która na premierę skorzysta z Path Tracingu. Ostatnią grą, która zaoferowała pełny RT, był Indiana Jones...

Pure Retro #17 - Star Wars: Dark Forces. Kyle Katarn na ratunek, czyli o grze wyjątkowej nie tylko w odległej galaktyce

Pure Retro #17 - Star Wars: Dark Forces. Kyle Katarn na ratunek, czyli o grze wyjątkowej nie tylko w odległej galaktyce

Chyba każdy ma jakieś serie składające się na opokę jego dzieciństwa. Coś, co przypomina dawne, bardziej beztroskie czasy, pozwala na chwilę poczuć się niemal jak dziecko, które w naiwny, nieskażony cynizmem sposób konsumuje popkulturę. Jeśli chodzi o mnie, na absolutnym podium znajdują się Gwiezdne Wojny. Nie to, co w tej chwili produkuje Disney, a pochodzące z innego okresu relikty poprzedniego kanonu, oficjalnie określane jako Legendy. I jasne, nie ma co na siłę ich idealizować, bo i one miały...

Covenant - pierwszoosobowe połączenie soulslike'a i metroidvanii od twórców gier takich jak Halo, Battlefield, Destiny, czy Doom

Covenant - pierwszoosobowe połączenie soulslike'a i metroidvanii od twórców gier takich jak Halo, Battlefield, Destiny, czy Doom

Jeśli dotąd nie słyszeliście o Legion Studios, nie ma co się dziwić. To nie tylko stosunkowo młody zespół, ale do tego nieposiadający w swych szeregach zbyt wielu pracowników. Jednak warto ich obserwować - chociażby dlatego, że tych dwunastu deweloperów pracowało nad Halo, Call of Duty, Destiny, Doom, Apex Legends, czy Battlefield. Co więcej, przedstawiony przez nich nowy, mający spory potencjał projekt może zainteresować niejednego fana konkretnych gatunków.

Doom i Doom II w odnowionej wersji. Dodatkowa zawartość, wprowadzenie polskiego języka i wsparcie dla modów

Doom i Doom II w odnowionej wersji. Dodatkowa zawartość, wprowadzenie polskiego języka i wsparcie dla modów

Ostatnio pojawiła się nowa edycja QuakeConu. Wielkie święto dla fanów kultowych gier id Software to przede wszystkim ponad dwuipółgodzinny panel, w trakcie którego poruszono wiele tematów. Coś dla siebie znaleźć mogli zarówno fani nieco starszych pozycji, jak i tych znacznie nowszych. Ale wydaje się, że największą niespodzianką cieszyli się tym razem ci pierwsi. Po latach bowiem zawitało bowiem nowe, bogate wydanie dwóch pierwszych odsłon.

Pure Retro #13 - Doom 3, czyli próba połączenia przeciwieństw. Kontrowersyjne podejście i cud techniki swoich czasów

Pure Retro #13 - Doom 3, czyli próba połączenia przeciwieństw. Kontrowersyjne podejście i cud techniki swoich czasów

Rok 2004 był piękny, jeżeli chodzi o gry wideo. Świt wybitnych strategii, znakomite gry akcji różnej maści, no i oczywiście fenomenalne FPS-y. Szczególnie warto zwrócić uwagę na ówczesne lato i jesień, gdy rynek został wręcz zalany przez pozycje, które albo stały się natychmiastowymi hitami, albo z czasem do nich dołączały. O ile najbardziej z tamtego okresu cenię sobie Vampire: The Masquerade - Bloodlines, o tyle z wielu powodów na jej sukces trzeba było poczekać. Ale wydaje mi się, że najwięcej...

DOOM: The Dark Ages oficjalnie zaprezentowany. Gra w klimatach średniowiecza zadebiutuje w 2025 roku

DOOM: The Dark Ages oficjalnie zaprezentowany. Gra w klimatach średniowiecza zadebiutuje w 2025 roku

Kilka pierwszych informacji na temat gry DOOM: The Dark Ages pojawiło się już kilka tygodni temu. Tom Henderson informował bowiem nie tylko, że nadchodzi nowa gra z serii, ale również że tym razem trafimy bardziej do klimatów średniowiecznych. Na potwierdzenie rewelacji nie musieliśmy długo czekać, bowiem DOOM: The Dark Ages pojawiła się jako jedna z pierwszych gier podczas konferencji Xbox Games Showcase. Bethesda opublikowała pierwszy zwiastun produkcji, zawierający w sobie fragmenty gameplayu.

DOOM: The Dark Ages ma być kolejną odsłoną serii. Zapowiedź na Xbox Games Showcase i debiut na PlayStation niemal pewne

DOOM: The Dark Ages ma być kolejną odsłoną serii. Zapowiedź na Xbox Games Showcase i debiut na PlayStation niemal pewne

Ostatnie dwie gry z cyklu DOOM to odpowiednio DOOM (2016) oraz DOOM Eternal (2020), za które odpowiada studio id Software. DOOM z 2016 roku jako reboot cyklu został bardzo ciepło przyjęty przez społeczność graczy. DOOM Eternal również miał wysokie oceny, choć nie da się ukryć, że niektórym graczom mocno doskwierały elementy platformowe, które potrafiły wybijać z rytmu. Wygląda na to, że już niedługo doczekamy się zapowiedzi kolejnej gry, co jasno sugeruje dziennikarz Tom Henderson.

Painkilller - oczyszczanie piekieł według People Can Fly. Mija 20 lat od premiery znakomitego shootera

Painkilller - oczyszczanie piekieł według People Can Fly. Mija 20 lat od premiery znakomitego shootera

Jeżeli chodzi o tytuły stawiające na dynamiczne, pierwszoosobowe starcia, ostatnimi czasy byłem pod sporym wrażeniem Witchfire. Ciekawy koncept roguelike'a w settingu dark fantasy i z niebanalnymi mechanikami, a nade wszystko bardzo wciągającą rozgrywką, pozwalającą nam bez przydługich wstępów rzucić się w wir dynamicznej walki. Nie bez przyczyny ten ostatni element silnie nawiązuje do dawnych shooterów - w końcu zespół The Astronauts złożone jest z twórców chociażby 20-letniego już Painkillera....

Voxel Duke Nukem 3D - powstaje nowy mod do kultowego FPS-a. Znaczące usprawnienia szaty graficznej

Voxel Duke Nukem 3D - powstaje nowy mod do kultowego FPS-a. Znaczące usprawnienia szaty graficznej

Shootery z końcówki ubiegłego wieku są na tyle grywalne, że do dziś powstają różnego rodzaju odniesienia do tych tytułów. Mowa o chociażby tzw. boomer shooterach (np. Turbo Overkill czy seria Project Warlock), ale i wielorakich przeróbkach dawnych klasyków - od Dooma po Quake'a. W tym ostatnim przypadku chodzi oczywiście o moderską społeczność, usprawniającą dawne hity, by dać dobry powód do ponownej rozgrywki. Tym razem ponownie padło na Duke'a.

Warhammer 40K: Boltgun - boomer shooter w kultowym uniwersum i retro oprawie na przedpremierowym zapisie rozgrywki

Warhammer 40K: Boltgun - boomer shooter w kultowym uniwersum i retro oprawie na przedpremierowym zapisie rozgrywki

Premiera gry Auroch Digital odbędzie się już na początku przyszłego tygodnia. Oczywiście daleko jej do największych wydarzeń branżowych najbliższego okresu, jednak dotychczasowe prezentacje mogą pozwalać wierzyć, że będzie to tytuł, który zabawi fanów oldschoolowych strzelanek oraz jednocześnie przynajmniej część fanów uwielbianego uniwersum Warhammera 40,000. Tymczasem twórcy postanowili podrzucić nam jeszcze jeden materiał związany z projektem.

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal

Biorąc pod uwagę specyfikację techniczną konsoli Steam Deck prawdopodobnie żaden gracz nie spodziewał się, że w przyszłości możliwe będzie uruchomienie tytułów z natywnym wsparciem Ray Tracingu. Technika śledzenia promieni wymaga dużej mocy obliczeniowej i stanowi wyzwanie nawet dla najszybszych układów graficznych. Valve postanowiło miło zaskoczyć i w najnowszej wersji systemu Steam Deck OS 3.4.6 Beta umożliwiło włączenie Ray Tracingu w grze DOOM Eternal.

Atomic Heart zadebiutuje już za kilka tygodni. Studio Mundfish zadbało o polskich graczy

Atomic Heart zadebiutuje już za kilka tygodni. Studio Mundfish zadbało o polskich graczy

Z dużym prawdopodobieństwem zainteresowanie rosyjską grą pt. Atomic Heart nie jest już tak spore, jak było na początku, a więc w połowie 2018 roku (jeszcze przed konfliktem na wschodzie). Istnieje jednak równie duże prawdopodobieństwo, że wciąż są wśród nas gracze szczególnie mocno wyczekujący tej produkcji. To właśnie dla nich mamy dobre wieści - oto okazuje się bowiem, że gra pojawi się w Polsce w wydaniu fizycznym, a także z pełnym dubbingiem!

Gothic, Quake, GTA Vice City, Mass Effect czy Need for Speed Most Wanted, czyli dlaczego starsze gry bardziej nas kręcą niż nowości

Gothic, Quake, GTA Vice City, Mass Effect czy Need for Speed Most Wanted, czyli dlaczego starsze gry bardziej nas kręcą niż nowości

Każdego roku otrzymujemy dostęp do setek nowych produkcji - mniejszych lub tych większych, nierzadko wręcz ogromnych i należących do kategorii AAA, a więc o znacznie wyższych budżetach. Lata temu produkcja gier była duża łatwiejsza, same gry były bowiem znacznie mniejsze i nierzadko bardziej dopracowane. Dzisiaj wiele współczesnych gier wideo kopiuje od siebie nawzajem pomysły, czasami mniej lub bardziej je urozmaicając. Nie tak dawno temu do głowy przyszedł mi pomysł na mniejszy felieton, w którym...

Atomic Heart z problemami niczym Cyberpunk 2077? Rosyjski programista ujawnia kulisy powstawania gry

Atomic Heart z problemami niczym Cyberpunk 2077? Rosyjski programista ujawnia kulisy powstawania gry

Nie dalej jak tydzień temu w sieci pojawił się nowy trailer nadchodzącej gry pt. Atomic Heart. Co ważniejsze - w tym samym czasie otrzymaliśmy też datę premiery tejże produkcji. Dzieło studia Mundfish pojawić się ma mianowicie już 21 lutego 2023 r. Niestety najnowsze branżowe doniesienia sugerują, że tytuł może być pełen bugów, ponieważ proces produkcyjny przebiegał w bardzo trudnych warunkach.

Atomic Heart z datą premiery i nowym dynamicznym zwiastunem. Czas rozgrywki szacowany na 20 godzin

Atomic Heart z datą premiery i nowym dynamicznym zwiastunem. Czas rozgrywki szacowany na 20 godzin

Z dużym prawdopodobieństwem zainteresowanie rosyjską grą pt. Atomic Heart nie jest już tak spore, jak było na początku, a więc w połowie 2018 roku (jeszcze przed konfliktem rozgrywającym się na wschodzie). Istnieje jednak równie duże prawdopodobieństwo, że wciąż są wśród nas gracze szczególnie wyczekujący tej produkcji. To właśnie dla nich mamy dobre wieści - oto poznaliśmy bowiem datę premiery Atomic Heart. Zagramy już 21 lutego 2023 roku.

Atomic Heart - gra znalazła nowego, uznanego wydawcę. Jest też kolejna (przybliżona) data premiery

Atomic Heart - gra znalazła nowego, uznanego wydawcę. Jest też kolejna (przybliżona) data premiery

Gra pt. Atomic Heart, nazywana także czasami "radzieckim BioShockiem" miała pojawić się między wrześniem, a grudniem tego roku. Tak przynajmniej sugerował jeden z ostatnich trailerów gry. Jak się jednak okazuje, studio Mundfish podało właśnie nowe okno premiery. Tym razem mówi się o przedziale czasowym między grudniem 2022 r., a marcem 2023 r. Przy okazji poinformowano, że wydaniem tytułu zajmie się Focus Entertainment, więc o jakość gry powinniśmy być spokojni.

Atomic Heart - gra inspirowana Bioshockiem, DOOMem i Falloutem z przybliżoną datą premiery. Jest też nowy trailer

Atomic Heart - gra inspirowana Bioshockiem, DOOMem i Falloutem z przybliżoną datą premiery. Jest też nowy trailer

Pierwsze wieści o Atomic Heart dotarły do nas ponad trzy lata temu. Od tego czasu twórcy gry, w dość skąpy sposób prezentowali nam nadchodzącą produkcję. Przez sieć przewijały się w zasadzie te same wycinki gameplay'u czy trailery. Dziś na szczęście deweloperzy z rosyjskiego Mundfish zaserwowali nam nowy trailer z elementami rozgrywki, który zdradza przede wszystkim datę premiery szalonej gry akcji. Kiedy więc położymy na niej swoje ręce? Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to na przełomie jesieni...

DOOM odtworzony w Minecraft. Projekt opracowywany przez dwa lata jest gotowy do pobrania za darmo

DOOM odtworzony w Minecraft. Projekt opracowywany przez dwa lata jest gotowy do pobrania za darmo

Wielu graczy może sądzić, że Minecraft to gra raczej dla dzieci, jednak nie można odmówić jej "budowniczego" potencjału. Fani produkcji już nie raz prezentowali nam światy znane z innych gier czy filmów, wśród których znalazło się m.in. śródziemie Tolkiena czy też Hogwart z Harry'ego Pottera. Dziś dowiadujemy się, że jeden z fanów powołał do życia mapę inspirowaną DOOMem. Prace nad projektem zajęły mu ostatnie dwa lata, a dokładniej - 1200 godzin rozłożonych w ciągu tych dwóch lat....

DOOM Eternal PC - Test wydajności kart graficznych GeForce vs Radeon w Ray Tracing i DLSS. Piekielnie dobra optymalizacja?

DOOM Eternal PC - Test wydajności kart graficznych GeForce vs Radeon w Ray Tracing i DLSS. Piekielnie dobra optymalizacja?

DOOM Eternal to swoisty fenomen wśród multiplatformowych gier komputerowych. Produkcja nawet osiemnaście miesięcy po premierze wciąż prezentuje się widowiskowo, oferując niezwykle dynamiczną rozgrywkę okraszoną licznymi wybuchami, latającymi flakami i różnymi wodotryskami, jednak charakteryzuje się stosunkowo niewielkimi wymaganiami sprzętowymi. Niedawno id Software postanowiło jeszcze bardziej dopieścić swoje ostatnie dzieło, wprowadzając do DOOM Eternal dwie techniki - ray tracing i NVIDIA DLSS....

DOOM Eternal GeForce RTX 3080 Ti Limited Edition Demon Slayer Bundle - ujawniono szczegóły limitowanego pakietu oraz cenę

DOOM Eternal GeForce RTX 3080 Ti Limited Edition Demon Slayer Bundle - ujawniono szczegóły limitowanego pakietu oraz cenę

Podczas targów Computex, NVIDIA ujawniła, że jeszcze w czerwcu DOOM Eternal otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz DLSS 2.0. Stosowna aktualizacja już wyszła, podobnie jak sterowniki dla kart graficznych GeForce RTX z optymalizacjami pod nowe funkcje gry od id Software. Wygląda jednak na to, że współpraca NVIDII oraz Bethesdy nie skończyła się wyłącznie na dodaniu RT oraz coraz popularniejszego DLSS 2.0. Obie firmy zaprezentowały bowiem ekstremalnie limitowany pakiet DOOM Eternal GeForce RTX 3080 Ti Limited...

DOOM Eternal otrzyma ray tracing i DLSS. Poprawa wydajności czeka nas także w RDR2 oraz Rainbow Six Siege

DOOM Eternal otrzyma ray tracing i DLSS. Poprawa wydajności czeka nas także w RDR2 oraz Rainbow Six Siege

Obecnie już ponad 130 gier i aplikacji obsługuje rozwiązania takie jak ray tracing, DLSS czy NVIDIA Broadcast. Także najnowsza technika Zielonych, a więc NVIDIA Reflex, działa już w dwunastu popularnych grach-strzelankach takich jak Call of Duty: Black Ops Cold War, Apex Legends, Destiny 2 czy Overwatch. Nowościom i aktualizacjom nie ma jednak końca. NVIDIA poinformowała mianowicie, że kolejnych osiem gier otrzyma niebawem wsparcie ray tracingu oraz / lub DLSS. Mowa o tytułach DOOM Eternal, Red Dead Redemption...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.