modyfikacja
- 1
- 2
- 3
- następna ›
GTA 4 na PC wraz z modyfikacją FusionFix 4.0.0 to najlepsza wersja tej produkcji, przynajmniej pod względem technicznym

Komputerowa wersja gry GTA 4 przez lata była obiektem zarówno wyśmiewania się jak i drwin ze strony graczy. Rockstar Games, delikatnie mówiąc, nie popisał się i wprowadził na rynek wersję bardzo złą pod względem technicznym i optymalizacyjnym. Przez lata moderzy tworzyli pakiety, które nie tylko poprawiały warstwę wizualną, ale również naprawiały dziesiątki błędów, którymi obarczona była ta wersja. Teraz w końcu doczekaliśmy się modyfikacji FusionFix 4.0.0, czyli nowej kompilacji jednej...
Framework Desktop otrzymuje modyfikację chłodzenia Noctua z wydrukiem 3D. Test pokazuje spadek poziomu hałasu o 5-7 decybeli

Wśród entuzjastów sprzętu komputerowego cisza jest często na wagę złota. Producenci prześcigają się w tworzeniu coraz wydajniejszych i cichszych systemów chłodzenia. Czasem jednak najlepsze rozwiązania pochodzą nie z fabryki, a ze współpracy z użytkownikami. Firmy Noctua i Framework, znane z wysokiej jakości i pro-konsumenckiego podejścia, połączyły siły. Owocem tej kooperacji jest projekt, który zainteresuje posiadaczy modularnych komputerów i miłośników druku 3D.
Skyblivion - twórcy prezentują z wyjaśnieniami pierwszy kwadrans minut wyjątkowej modyfikacji

Czwarta część The Elder Scrolls nadal niezmiennie porusza rzesze fanów na całym świecie. Wzbudza także rzecz jasna wiele skrajnych uczuć, jednak każda informacja o jakimś większym projekcie jest na ogół szeroko komentowana. W kwietniu nieco z zaskoczenia pojawił się remaster Obliviona - jednych przekonał, innych trochę mniej, jednak trudno zaprzeczyć, że borykał się z rozlicznymi problemami. Teraz czekamy na ruch moderów - Skyblivion.
Fallout: Bakersfield - rasowy FPS w kultowym uniwersum. Jeden z najlepiej zapowiadających się modów na dłuższym gameplayu

Ze wszystkich zapowiedzianych w ostatnim czasie modyfikacji chyba właśnie projekt od Red888guns robi największe wrażenie. Nie zapowiada się bowiem na byle wariację danej gry, a coś zupełnie świeżego w obrębie nurtu. Czerpiąc garściami przede wszystkim z serii DOOM, Fallout: Bakersfield przyciąga zarówno ciekawym stylem, jak i rzecz jasna znakomicie zapowiadającym się gameplayem. Ostatnio mogliśmy zerknąć na najdłuższy jak dotąd materiał.
Skyblivion - 15-minutowy materiał przedstawiający zmiany przybliżające do premiery fanowskiego remake'u Obliviona

W tym roku ponownie przypomniała o sobie czwarta część The Elder Scrolls. Wypuszczony lekko z zaskoczenia remaster (choć fakt faktem, pewne plotki już to zwiastowały) wywołał z początku euforię, robiąc spore wrażenie szatą graficzną. Problemem były jednak, a jakże, techniczne niedoróbki, a najnowsze większe patche wygenerowały kontrowersje, parę elementów jeszcze psując. Należy z drugiej strony pamiętać o Skyblivion, mającym stanowić faktyczny remake Obliviona.
Fallout: Bakersfield - fanowski shooter w stylu DOOMa w kultowym uniwersum ze świetnym gameplay trailerem

Zarówno Fallout, jak i DOOM to marki, które nie mają sobie równych w swoich nurtach jeżeli chodzi o wiele aspektów, na czele z liczbą fanów na przestrzeni dekad. Naturalnie zatem bez większych kłopotów zdawałoby się w każdym roku znajdziemy jakiś projekt fanów związany czy to z jedną z serii, czy drugą. Nieco ponad dwa lata temu dowiedzieliśmy się o ciekawym przedsięwzięciu - Fallout: Bakersfield. Teraz zaś udostępniono pierwszy materiał ukazujący rozgrywkę.
NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop GPU - Jak radzi sobie topowy, mobilny Blackwell po zwiększeniu TGP do 250 W?

Minęło już kilka miesięcy od premiery mobilnego układu graficznego NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop GPU. W notebookach testowanych na domyślnych ustawieniach TGP (do 175 W), wydajność w grach bardzo często jest marginalnie wyższa od poprzednika (GeForce RTX 4090 Laptop GPU), a tylko w sporadycznych przypadkach wzrosty są bardziej widoczne (nie licząc Multi Frame Generation). Jak natomiast zmieniałby się wydajność, gdyby TGP układu wynosiło 250 W a nie 175 W?
Kampania z Command & Conquer: Tiberian Dawn do ogrania w kooperacji dzięki specjalnej modyfikacji

Okolice drugiej połowy lat 90. i początek XXI wieku przypadają na prawdziwy złoty okres strategii czasu rzeczywistego. Wtedy to pojawiały się tytuły, które do dziś na ogół uważa się za niedoścignione, jeśli chodzi o ten gatunek. Jedną z wielkich serii, jakie zdążyły rozkwitnąć, było Command & Conquer od studia Westwood. Nawet te najstarsze pozycje są pamiętane, a nierzadko nawet ogrywane. W tej ostatniej kwestii naturalnie pomocne jest środowisko moderskie.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - już wkrótce CD Projekt RED wprowadzi międzyplatformowe korzystanie z modów

W maju 2015 roku CD Projekt RED wypuściło swój największy jak dotąd hit. Wiedźmin 3: Dziki Gon zachwycił cały świat, zbierając chyba wszystkie kluczowe branżowe nagrody i przede wszystkim dla wielu osób do dziś będąc absolutnym wzorem gry action RPG. Ostatnio o tytule znów było nieco głośniej - głównie przez wzgląd na wieści o czwartej części i dodanie narzędzi dla moderów. A przy okazji świętowania 10-lecia zapowiedziano coś ekstra.
NVIDIA GeForce GTX 970 z 8 GB pamięci. Jak jedna z najpopularniejszych kart graficznych radzi sobie w grach?

NVIDIA GeForce GTX 970 to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych kart graficznych, ale jednocześnie również jedna z tych, o których latami się mówiło i to niekoniecznie w pozytywnym aspekcie. Kto jak kto, ale Czytelnicy PurePC.pl doskonale pamiętają aferę z pamięcią VRAM. Choć oficjalnie było to 4 GB, w rzeczywistości bardziej rzeczywistym opisem było "3,5 GB + 0,5 GB", gdzie 3,5 GB pracowało ze znacznie wyższą przepustowością, a pozostałe 0,5 GB ze znacznie niższą. Po latach pojawiła się...
Skywind - Morrowind na silniku Skyrima otrzymał 20-minutowy gameplay. Na pierwszym planie jeden z questów

Za nami premiera remastera The Elder Scrolls IV: Oblivion (mającego co prawda cechy remake'u, ale jednak) i początkowy entuzjazm spowodowany ożywieniem nostalgii nieco już opadł - zwłaszcza zważywszy na nieco późniejsze premiery. Ale temat związany z tą serią nigdy nie jest w pełni zamknięty, głównie przez wzgląd na moderską społeczność, która stale dodaje coś od siebie. Teraz ponownie możemy rzucić okiem na Skywind, jeden z bardziej imponujących projektów.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - oto modyfikacja przywracająca system rozwoju postaci z pierwszego Wiedźmina

Choć Cyberpunk 2077 po długim okresie dopracowywania zrehabilitował się za słaby start, nie ma raczej większych wątpliwości, który tytuł CD Projekt RED będzie najbardziej ceniony. Wiedźmin 3 powstał dekadę temu i nadal trudno jest znaleźć pozycję na podobnym poziomie pod kątem narracji czy postaci. A jednak nie wszystkie elementy tak się zestarzały. Taki na przykład rozwój umiejętności Geralta był często poddawany krytyce nawet krótko po premierze.
Baldur's Gate 3 dostanie mod rozszerzający II akt gry. Pojawi się między innymi zupełnie nowy region

Już od lat Larian Studios odnosiło sukces za sukcesem w swoim gatunku i umacniając pozycję w branży. Prawdziwym ukoronowaniem tych starań była jednak trzecia odsłona Baldur's Gate. Po latach we wczesnym dostępie, w sierpniu 2023 roku doszło wreszcie do hucznej premiery, która okazała się triumfem daleko wychodzącym poza ramy swojego nurtu. Do dziś gra od czasu do czasu dostaje pewne usprawnienia - a do najważniejszych należy wsparcie dla modów.
Star Wars: Knights of the Old Republic II - oto mod Revenge of Revan. Pierwszy epizod fanowskiej kontynuacji wypuszczony

Epicka opowieść o Revanie ma już ponad dwadzieścia lat i wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Najlepiej o tym świadczy oczekiwanie na remake, z którym nadal są problemy. Ale poza niezapomnianym tytułem od BioWare, pojawił się również sequel od Obsidian. Co prawda był on o wiele mniej dopracowany technicznie (w dużej mierze przez wzgląd na LucasArts, dający deweloperom o wiele za mało czasu), ale postacie czy genialna historia urzekły niejednego bardziej niż "jedynka".
ASUS Q-Release Slim – zmodyfikowano system szybkiego zwalniania kart graficznych. Od teraz bez uszczerbków złącza PCIe?

ASUS jako jeden z pierwszych na rynku zaprezentował mechanizm szybkiego zwalniania kart graficznych z gniazda PCIe x16, nazwany Q-Release Slim. Niestety okazało się, że system ten nie działał w pełni poprawnie, co prowadziło do uszkodzeń kart graficznych – często tylko wizualnych, które nie wpływały na działanie GPU, choć były zauważalne. W związku z tym ASUS podjął decyzję o wprowadzeniu nowej rewizji mechanizmu, w której usunięto część metalowej osłony.
Fallout Revelation Blues - w drodze fanowska próba odtworzenia Fallouta 3 od Black Isle, demo już dostępne

Na co dzień się o tym raczej nie wspomina, ale trzeci Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej. Jeszcze na początku XXI wieku miało się nim zająć Black Isle, jednak ostatecznie projekt nie wypalił i został anulowany, a sam zespół odpowiedzialny za Planescape: Torment czy pierwsze Fallouty przestał istnieć. Jak wiadomo, za "trójkę" wzięli się deweloperzy z Bethesdy, do dziś trzymając pieczę nad serią. Nie wszyscy jednak o tych faktach zapomnieli.
Skyblivion - Oblivion na silniku Skyrima z 40-minutowym gameplayem i komentarzem od twórców

Gdybyśmy mieli wymienić gry, które otrzymały największą liczbę modów, bez wątpienia w czołówce znalazłyby się pozycje z serii The Elder Scrolls. A jako że na razie do TES VI jest bardzo daleko, fanom tym bardziej pozostaje jedynie powracanie do klasyków bądź wyszukiwanie co ciekawszych wariacji. Spore emocje wzbudza powrót Obliviona odzianego w szaty Skyrima, który najprawdopodobniej powinien ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym roku.
Dark Messiah of Might and Magic - fanowski RTX Remix z nowym zwiastunem. Mod Online Co-Op już dostępny

Studio Arkane znane jest głównie z tworzenia znakomitych immersive simów. Większość osób kojarzy ich ze świetnej serii Dishonored, mniej znanego, ale nadal cenionego Prey, czy... niestety katastrofalnego Redfall sprzed dwóch lat. Ale w roku 2006, jeszcze w czasach współpracy z Ubisoftem, powstało Dark Messiah of Might and Magic. Ten klimatyczny tytuł wprowadził wiele udanych konceptów, ze szczególnie wyróżniającym się systemem walki.
Baldur's Gate 3 - jedna z największych fanowskich kampanii otrzymała pierwszą grywalną wersję

Larian Studios dokonało czegoś, co powiodło się niewielu zespołom: nie tylko przejęli legendarną serię nie ośmieszając jej, ale dodatkowo tchnęli w nią zupełnie nową jakość. Konsekwentny rozwój sprawił, że mieli wystarczająco dużo czasu i pieniędzy, by tworzyć Baldur's Gate 3 latami w preferowanych warunkach. Od premiery minęło już nieco czasu, ale gra nadal jest w pewnych miejscach rozwijana. Mocnym przełomem okazało się dodanie narzędzi moderskich.
Vampire The Masquerade: Bloodlines - fanowski RTX Remaster na efektownych ujęciach ze znanej lokacji

Uniwersum Świata Mroku ma w swoim dorobku już całkiem solidną partię projektów. Żaden jednak nie dorównuje jakości Vampire The Masquerade: Bloodlines z 2004 roku. Z wielu powodów (w dużej mierze przez podejście wydawców z Activision) nie odniosła sukcesu komercyjnego na premierę, wychodząc z rozlicznymi bugami, wskutek czego Troika upadła. Z czasem jednak gra stała się kultowa, a jakość dialogów czy fabuły została wsparta przez mody graczy.
The Elder Scrolls V: Skyrim ze wsparciem dla funkcji PBR. Dzięki modowi Community Shaders gra nigdy nie wyglądała lepiej

The Elder Scrolls V: Skyrim to jedna z najczęściej modowanych gier w historii branży. W sieci można znaleźć nie tylko modyfikacje dodające nowe questy czy lokacje, ale także ulepszające znacząco oprawę graficzną tej ponad 13-letniej gry Bethesdy. Olbrzymi postęp zaoferowały swojego czasu mody bazujące na pakiecie ENB, który dodawał bardziej zaawansowane efekty graficzne. Teraz kolejny krok wykonano za pośrednictwem projektu Community Shaders 1.0.2.
STALKER 2 oraz zmodowany STALKER: Anomaly na bezpośrednim porównaniu. Stary silnik X-Ray Monolith wciąż potrafi zaskoczyć

Premiera gry STALKER 2: Heart of Chornobyl była średnio udana. Z jednej strony otrzymaliśmy bardzo klimatyczną produkcję, która jest wierna dziedzictwu serii. Z drugiej, nie brakuje niestety problemów technicznych oraz bugów, które skutecznie psują zabawę. STALKER 2 jest w o tyle trudnym położeniu, że musi konkurować także z olbrzymią liczbą modów do pierwszych gier z serii. Jednym z nich jest samodzielna modyfikacja Anomaly, która wciąż potrafi wyglądać dobrze.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - Finalna wersja imponującego moda HD Reworked Project - NextGen Edition jest już dostępna

W przyszłym roku będziemy świętować 10-lecie premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ostatnia wciąż produkcja z wiedźmińskiego uniwersum nieustannie cieszy się dużą popularnością wśród graczy, co w ostatnich miesiącach zostało jeszcze mocniej podsycone poprzez premierę narzędzi moderskich. Kto śledzi tematykę modyfikacji do Wiedźmina 3, ten wie doskonale o projekcie HD Reworked Project, który był ulepszany od lat. Teraz w końcu otrzymaliśmy finalną wersję i trzeba przyznać, że efekt prac...
Portal 2 otrzymał mod wprowadzający obsługę Path Tracingu. Pierwsza część gry z nieoficjalnym wsparciem dla AMD FSR 3.1

Na rynek trafia coraz więcej produkcji, które oferują wsparcie dla Ray Tracingu i Path Tracingu. Dalsze przyspieszenie trendu jest spodziewane po premierze konsumenckich kart graficznych Blackwell. Trwają jednak także prace nad licznymi modyfikacjami, które mają zaimplementować te techniki w starszych produkcjach. Jedną z nich jest Portal 2. Remaster pierwszej części gry wzbogacił się z kolei o wsparcie dla FSR 3.1, co ucieszy posiadaczy kart AMD.
Let Down City - oto mod do Fallout 4 o wielkości DLC z nutką cyberpunkowej dystopii

Wciąż jeszcze nie ucichły echa zmagań w postapokaliptycznym Londynie (zwłaszcza, że ten imponujący mod miał po premierze sporo do poprawy), a już pojawia się temat innej modyfikacji, która rozmiarami nie ustępuje sporej części rozszerzeń od deweloperów. Kto jednak nie ma specjalnej ochoty na wałęsanie się po europejskim mieście, ale nadal pragnie pozostać w tym uniwersum, może wkroczyć do podziemnej placówki z zupełnie inną otoczką.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - The Price Of Neutrality z części pierwszej powraca dzięki modowi z REDKit

Wiedźmińskie uniwersum to niemal niewyczerpalne źródło nowych historii. Obecnie deweloperzy z CD Projektu pracują nad kilkoma przedsięwzięciami, o których dowiemy się więcej za jakiś czas, ale w międzyczasie społeczność moderska otrzymała wsparcie w postaci narzędzi REDKit. I jeżeli ktoś się zastanawiał nad tym, w jakim stopniu będzie on pomocny w tworzeniu ciekawej treści, właśnie otrzymaliśmy kolejne dowody na skuteczność inicjatywy.
Fallout: Vault 13 - prace nad modem przenoszącym zawartość gry Fallout 1 na silnik Fallouta 4 zostały oficjalnie wstrzymane

Odkąd marka Fallout została przejęta przez Bethesdę, fani cyklu podzielili się na co najmniej dwie grupy. Jedni twierdzą, że prawdziwymi Falloutami pozostają tylko dwie pierwsze części (lub trzy, jeśli uwzględnimy Fallout Tactics). Drudzy z kolei uważają, że trójwymiarowy świat to naturalny krok w ewolucji serii. Obie te strony mógł pogodzić mod Fallout: Vault 13, który przenosi zawartość pierwszej odsłony na silnik Fallouta 4. Niestety nie ujrzy on światła dziennego.
Batman: Arkham Asylum - oto finalna wersja modyfikacji Asylum Reborn, zestawu tekstur poprawiających wygląd gry

Czego by Rocksteady nie zrobiło, tak czy inaczej już zapisali się złotymi zgłoskami w historii branży. Ktoś mógłby powiedzieć, że obecnie rozmieniają swoje bazujące na komiksach DC uniwersum na drobne (i w zasadzie coraz trudniej się z tym kłócić), niemniej te kilka stworzonych gier z Mrocznym Rycerzem w roli głównej jest nie do zignorowania. Od ich premiery minęło już nieco czasu, zwłaszcza Arkham Asylum, dlatego warto rzucić okiem na jakieś ich modyfikacje.
Fallout: London - wielki mod z aktualizacją 1.02. Setki poprawek, w tym ulepszenie szaty graficznej

Seria Fallout to dość wdzięczny materiał na modyfikacje. Na przestrzeni lat otrzymaliśmy ich całkiem sporo, w tym jakaś część cieszyła się nie mniejszą sympatią niż właściwe gry. A społeczność moderska stale znajduje kolejne pomysły na rozwinięcie uniwersum. Ostatnimi czasy pojawiło się wiele projektów przenoszących graczy do bardziej nietypowych lokacji. Najwięcej mówi się o ogromnym projekcie z postapokalipsą w Londynie, choć natrafił on na sporo problemów.
Wiedźmin 3: Dziki Gon Tales of The Witcher, to ciekawe fanowskie rozszerzenie do gry wielkości płatnego DLC

CD Projekt RED pracuje obecnie nad kilkoma różnymi tytułami i zdaje się mieć za sobą najgorsze momenty, gdy Cyberpunk 2077 rozczarował sporą część graczy doprawdy kiepsko przygotowaną premierą - zwłaszcza na konsole poprzedniej generacji, ale nie tylko. Jednak rozwój nowych gier nie jest jedyną rzeczą, jaką ostatnimi czasy zajęli się deweloperzy. Pojawił się na przykład pakiet REDkit, wydatnie wspierający scenę moderską. A oto jeden z owoców tych działań.
Cyberpunk 2077 dzięki Path Tracingowi oraz imponującej modyfikacji DreamPunk 2.1 oferuje nową jakość wizualną

Gra Cyberpunk 2077 jest pod pewnymi względami projektem pionierskim. Nigdy bowiem wcześniej nie zdarzyło się, żeby niezbyt zaawansowany wiekowo tytuł AAA otrzymał pełne wsparcie dla Path Tracingu. Technika ta wyniosła oczywiście jakość oświetlenia w grze na niespotykany wcześniej poziom. Wiele jednak wskazuje na to, że nie powiedziano tutaj jeszcze ostatniego słowa. Do akcji bowiem wkroczyli moderzy, dla których ograniczenia praktycznie nie istnieją.
Prace nad fanowskim remasterem Bloodborne trwają. Planowane są liczne usprawnienia związane z oprawą graficzną

Od jakichś 15 lat FromSoftware rozwija swą autorską formułę, z czasem stając się jedną z najbardziej wpływowych ekip współczesnej branży. Premiera Elden Ring okazała się największym sukcesem studia, a w tym roku pojawił się przecież ogromny dodatek. W dalszym ciągu jednak największym szacunkiem bardzo często darzy się inny projekt Miyazakiego (który, nawiasem mówiąc, jest ulubieńcem japońskiego wizjonera). Aż dziw, że do dziś nie otrzymał nowej wersji.
ASUS ROG Ally z akumulatorem prawie jak w wersji Ally X. Nowy projekt pozwala uzyskać dwukrotnie lepszy czas pracy

Handheldy do gier stają się coraz popularniejsze, co skłania kolejnych producentów do tworzenia swoich modeli. Jednak mimo wielu zalet większość urządzeń tego typu musi się mierzyć ze sporą wadą — czasem pracy, a tak naprawdę niezbyt pojemnym akumulatorem (w stosunku do poboru mocy przez zastosowane podzespoły). Na tym polu wyróżnia się ASUS ROG Ally X, ale w pierwszej odsłonie także można skorzystać ze sporo większego ogniwa.
Skyblivion - mod przenoszący Obliviona na silnik Skyrima otrzymał nowy materiał wideo. Nie sposób odmówić mu klimatu

Jednym z najbardziej znanych i największych modów do The Elder Scrolls V: Skyrim jest powstający od lat Skywind, który ma przenieść całą treść Morrowinda na silnik najnowszej części serii. Trwają jednak także prace na Skyblivion, który zrobi to samo z Oblivionem. Twórcy projektu podzielili się nowym materiałem wideo, który prezentuje okolice miasta Chorrol i dwa questy. Pewne jest, że modyfikacja doskonale oddaje klimat czwartej części The Elder Scrolls.
Doom 2 otrzymał nieoficjalne wsparcie dla Path Tracingu. Całkowicie zmienia on wizualnie niemal 30-letnią grę

Path Tracing w grach to wciąż świeże rozwiązanie, którego pełne wdrożenie jeszcze cztery lata temu pozostawało w sferze marzeń deweloperów. Dzisiaj możemy zaś doświadczyć jego implementacji w pierwszych grach z kategorii AAA. Najbardziej zaawansowana odmiana Ray Tracingu trafia jednak też do starszych produkcji, często za pośrednictwem fanowskich modów. Tak stało się też w przypadku legendarnego Dooma 2. Path Tracing zmienił ją nie do poznania.
Cyberpunk 2077 - nowa wersja modyfikacji zwiększającej wydajność Path Tracingu jest już dostępna do pobrania

Path Tracing w grach, nazywany też często pełnym Ray Tracingiem, to wciąż dosyć rzadkie zjawisko. Jak dotąd technika trafiła oficjalnie do zaledwie kilku gier (i kilku kolejnych za pomocą fanowskich modów). Jedną z nich jest Cyberpunk 2077, ale do komfortowej rozgrywki z tym ustawieniem graficznym wymagany jest bardzo dobry sprzęt. Istnieje jednak pewna modyfikacja, która pozwala znacząco poprawić wydajność Path Tracingu, a nawet odblokować inne tryby techniki.
- 1
- 2
- 3
- następna ›
Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności
Procesor Intel Core i5-14600K BOX plus Battlefield 6 teraz w rewelacyjnie niskiej cenie. Za 649 zł niczego lepszego nie dostaniesz
Test wydajności Cronos: The New Dawn - Dead Space po polsku, czyli za komuny nie było lepiej! Świetna grafika i wysokie wymagania
Linux z rekordowym udziałem w Polsce i Europie. Alternatywa dla Windowsa nigdy nie była tak popularna
TOP 10 legendarnych gier, które (nadal) nie otrzymały remake'u lub godnego portu. Na te odświeżenia czekają zwłaszcza milenialsi