Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

rpg

Dragon Age The Veilguard - prezentacja blisko 20-minutowego gameplaya z gry. Premiera w 2024 na PC, PS5 i Xbox Series

Dragon Age The Veilguard - prezentacja blisko 20-minutowego gameplaya z gry. Premiera w 2024 na PC, PS5 i Xbox Series

Dragon Age The Veilguard otrzymał pierwszy zwiastun podczas Xbox Games Showcase w niedzielę. Opublikowany materiał jednak zamiast zachęcić do gry, zdołał rozczarować wielu fanów marki Dragon Age. Przesadnie podkolorowany, prezentował coś co chyba miało zachęcić fanów takich gier jak Fortnite. Jednak już wczoraj BioWare opublikowało krótki fragment z właściwej gry, który wskazywał i potwierdzał przede wszystkim znacznie mroczniejszy ton gry. Dzisiaj z kolei opublikowano pełny, 20-minutowy gameplay,...

Avowed - ambitna gra RPG w świecie Pillars of Eternity od studia Obsidian, otrzymała nowy trailer na Xbox Games Showcase

Avowed - ambitna gra RPG w świecie Pillars of Eternity od studia Obsidian, otrzymała nowy trailer na Xbox Games Showcase

Deweloperzy z Obsidian Entertainment mieli w przeszłości pewne potknięcia, niemniej jednak na ogół postrzegani są jako co najmniej bardzo solidna firma, przez lata konsekwentnie dostarczająca zawartość nieschodzącą poniżej pewnego poziomu. Ich najnowszy projekt od dłuższego czasu jest mocno promowany przez Microsoft, toteż nie mogło ich zabraknąć w trakcie Xbox Games Showcase. Tym samym to kolejny trailer przed jesienną premierą.

Fable - nowy materiał od twórców Forza Horizon. Powiew przygody, efektowna grafika i powrót do baśniowego świata

Fable - nowy materiał od twórców Forza Horizon. Powiew przygody, efektowna grafika i powrót do baśniowego świata

Playground Games ma przed sobą niezwykle trudne zadanie. Seria zapoczątkowana przez Lionhead Studios w 2005 roku zapisała się złotymi zgłoskami w historii gier - a przynajmniej część pierwsza, kolejne już nie zyskały tak mocnej pozycji. Niemniej jednak specyficzny humor i styl, a także pewne elementy rozgrywki do dziś są mile wspominane przez graczy. Na temat odnowionej wersji nadal wiemy niewiele, ale dostaliśmy kolejne materiały.

Dragon Age: The Veilguard - BioWare z pierwszym konkretnym materiałem. Filmowy zwiastun na zaostrzenie apetytu

Dragon Age: The Veilguard - BioWare z pierwszym konkretnym materiałem. Filmowy zwiastun na zaostrzenie apetytu

BioWare długo kazało nam czekać na pierwsze konkrety tyczące się kontynuacji jednej z najważniejszych dla nich serii. Od lat rozwijała się ona w dziwnej sytuacji, a plany co do projektu miały już kilkakrotnie ulegać zmianom. Niedawno dowiedzieliśmy się z kolei o zmianie tytułu: z Dreadwolf na The Veilguard. Obecnie czekamy na długi, bo trwający jakiś kwadrans, pierwszy gameplay gry, a nim to się stanie, twórcy wypuścili wstępny materiał z postaciami w roli głównej.

Marvel's Midnight Suns za darmo na Epic Games Store. Turowe RPG z popularnymi postaciami z komiksów

Marvel's Midnight Suns za darmo na Epic Games Store. Turowe RPG z popularnymi postaciami z komiksów

Od dłuższego czasu każdy czwartek w świecie gier oznacza jedno - czeka na nas kolejna darmowa produkcja, którą możemy odebrać z platformy Epic Games Store. Aktualny tytuł będzie ostatnim z czterech, które wchodzą w skład większych produkcji, jakie miał zaoferować właściciel cyfrowego sklepu. Tym razem przyjdzie nam wkroczyć do uniwersum Marvela, gdzie wcielimy się w wykreowanego przez siebie superbohatera, którego celem będzie walka (a jakżeby inaczej) ze złem.

Avowed - gra Obsidian z ważnym usprawnieniem. Twórcy mogą przejść na Unreal Engine 5.3 i otrzymać wsparcie od dużego studia

Avowed - gra Obsidian z ważnym usprawnieniem. Twórcy mogą przejść na Unreal Engine 5.3 i otrzymać wsparcie od dużego studia

Microsoft niespecjalnie wspierało Ninja Theory w okolicach wypuszczania ich potencjalnie najambitniejszego projektu, ale to bynajmniej nie koniec obiecujących tytułów. W tej chwili do premiery przygotowywana jest gra Obsidian Entertainment. Weterani cRPG chcą nas zaskoczyć nowym IP, ale w rozwijanym już od dawna uniwersum, znanym nam z serii Pillars of Eternity. I choć pewne elementy rozgrywki zaprezentowane w dotychczasowych materiałach mogą cieszyć, nadal jest kilka niewiadomych i parę nowych wieści.

Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - remake przodka RPG wyszedł z wczesnego dostępu. Pierwsze oceny po premierze

Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - remake przodka RPG wyszedł z wczesnego dostępu. Pierwsze oceny po premierze

Pod koniec ubiegłego tygodnia Digital Eclipse zakończyło kilkumiesięczny okres Early Access odrestaurowanej wersji legendarnej gry sprzed ponad trzech dekad. Sir-Tech stworzyło wtedy pozycję, na której wzorowali się niezliczeni deweloperzy zarówno tych lepszych, jak i gorszych przedstawicieli tego obszernego gatunku. Jak dotąd lwia część opinii o starym-nowym Wizardry była bardzo pozytywna. Przyjrzyjmy się, jak sytuacja wygląda po pierwszych kilku dniach.

Pure Retro #11 - Fallout. Postnuklearna opowieść o zepsutym świecie. Mroczne początki legendarnego uniwersum

 Pure Retro #11 - Fallout. Postnuklearna opowieść o zepsutym świecie. Mroczne początki legendarnego uniwersum

Nie oszukujmy się, to jedna z gier, o których prędzej czy później musiałem coś napisać. Większa część dotychczasowych odsłon mojej serii tyczyła się pozycji z settingiem związanym z szeroko pojętym fantasy. Nie bez przyczyny - właśnie od takich klimatów rozpoczęła się moja osobista podróż po gatunkach gier innych niż najprostsze platformówki. Ale w końcu musiałem trafić na nurt pozbawiony lochów, smoków, boskich potomków i potężnych artefaktów do zdobycia. Tak się akurat złożyło,...

No Rest for the Wicked - gra twórców Ori rozwija się. Ogrom zmian i nowych funkcji, w tym reset zdolności, DLSS/FSR i poprawki grafiki

No Rest for the Wicked - gra twórców Ori rozwija się. Ogrom zmian i nowych funkcji, w tym reset zdolności, DLSS/FSR i poprawki grafiki

Po sukcesach z serią Ori Moon Studios zdecydowało się przygotować coś docelowo znacznie ambitniejszego. Doświadczyliśmy tego na własnej skórze świeżo po premierze Early Access, gdy pomimo wielu imponujących aspektów gra posiadała jednocześnie sporo problemów - głównie związanych z kwestiami technicznymi. Zresztą w dalszym ciągu deweloperzy w pocie czoła wykonują kolejne poprawki. Żadna z dotychczasowych nie może się jednak równać z najnowszą.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree - FromSoftware wypuszcza nowy zwiastun skupiający się na fabule dodatku

Elden Ring: Shadow of the Erdtree - FromSoftware wypuszcza nowy zwiastun skupiający się na fabule dodatku

Do premiery najbardziej wyczekiwanego rozszerzenia w 2024 roku pozostał już równo miesiąc. Jak to zazwyczaj bywa w przypadku gier FromSoftware, nadal nie wiemy zbyt wiele o zawartości. Dotąd dostaliśmy trailer z fragmentami rozgrywki i pierwszym spojrzeniem na ważne postacie, aczkolwiek bez szerszego kontekstu. Najnowszy materiał, wypuszczony równie znienacka, także nie odpowie na zbyt wiele. Mimo to jego jakość może nakręcić niejednego.

Polski oddział Larian Studios oficjalnie wystartował. To już siódma placówka deweloperów gry Baldur's Gate 3

Polski oddział Larian Studios oficjalnie wystartował. To już siódma placówka deweloperów gry Baldur's Gate 3

Studio Larian to obecnie jeden z najbardziej cenionych przez graczy podmiotów w branży gier komputerowych. Deweloperzy na przestrzeni lat robili wiele, by zadbać o swój wizerunek, czego kulminacją było wydanie w zeszłym roku idącej mocno pod prąd obecnym trendom gry Baldur’s Gate 3. Rozwój wywodzącego się z Belgii studia trwa w najlepsze. Dowodem na to jest otwarcie kolejnego (siódmego już) oddziału, tym razem w naszym rodzimym kraju.

GreedFall 2: The Dying World - pierwsze wrażenia z rozgrywki w nowe RPG od Spiders. Prezentacja zmian w mechanice

GreedFall 2: The Dying World - pierwsze wrażenia z rozgrywki w nowe RPG od Spiders. Prezentacja zmian w mechanice

Francuscy deweloperzy zdążyli przez lata wyspecjalizować się w tworzeniu gier akcji AA z oryginalnymi światami i całkiem interesującą, choć niepozbawioną wad rozgrywką. Dwa lata temu z ich ręki wyszło Steelrising, w prostej linii nawiązujące do souls-like'ów. Katastrofy nie było, ale wielkiego sukcesu również zabrakło. Teraz ekipa ze Spiders powraca do swojego najbardziej uznanego IP. I wygląda na to, że planują wykonać parę śmiałych kroków naprzód.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - rozbudowane narzędzia moderskie do gry zostaną opublikowane już wkrótce

Wiedźmin 3: Dziki Gon - rozbudowane narzędzia moderskie do gry zostaną opublikowane już wkrótce

Wiedźmin 3 to niewątpliwie najbardziej rozpoznawalna i być może najlepsza polska gra. Fanom do pełni szczęścia brakowało jednak zaawansowanych narzędzi moderskich na wzór tych, które trafiły do dwóch pierwszych części cyklu. Choć zwykła wersja Wiedźmina 3 ma już dziewięć lat, to deweloperzy postanowili udostępnić edytor, który pozwoli wzbogacić grę o nowe przygody fanowskie i inne treści. Poznaliśmy właśnie oficjalną datę premiery tych narzędzi.

Pure Retro #10 - Icewind Dale. Taktyczny dungeon crawler pomiędzy Diablo i Baldurem, czyli mroźna anomalia gatunku.

Pure Retro #10 - Icewind Dale. Taktyczny dungeon crawler pomiędzy Diablo i Baldurem, czyli mroźna anomalia gatunku.

Całą serię tych felietonów rozpocząłem Wrotami Baldura - wyjątkową pozycją, która wzięła branżę z zaskoczenia, zachwycając tysiące graczy i w zasadzie rozpoczynając zupełnie nową erę w dziejach gatunku, który w tamtych czasach nie był traktowany zbyt poważnie. Z tego też względu stwierdziłem, że pierwszą dziesiątkę cyklu zamknę tekstem o swoistym uboższym krewniaku wizjonerskiego projektu BioWare. Icewind Dale miało też istotną rolę w moich początkowych doświadczeniach, jeżeli...

Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - poznaliśmy datę premiery wyjścia z Early Access remake'u kultowej gry sprzed dekad

Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - poznaliśmy datę premiery wyjścia z Early Access remake'u kultowej gry sprzed dekad

W roku 1981 rozpoczął się jeden z najbardziej długowiecznych cykli w branży. Andrew Greenberg wraz z Robertem Woodheadem wypuścili na Apple II bodaj pierwszą grę, w której mogliśmy kierować drużyną bohaterów. We wrześniu zeszłego roku zespół Digital Eclipse wypuścił zaś we wczesnym dostępie remake tej klasyki. I choć trafił on do stosunkowo wąskiej grupy odbiorców, zbiera bardzo dobre oceny. Teraz czekamy już na właściwą wersję tytułu.

Epic Games Store - od dziś do zgarnięcia za darmo inspirowana Half-Life Industria oraz pixelartowe, postapokaliptyczne RPG

Epic Games Store - od dziś do zgarnięcia za darmo inspirowana Half-Life Industria oraz pixelartowe, postapokaliptyczne RPG

Początek kwietnia dla użytkowników Epica był niezwykle owocny, natomiast kolejne darmówki oczywiście musiały spuścić nieco z tonu. I w ten sposób dzisiaj kończy się oferta na The Big Con - lekką, niezależną przygodówkę w nieco prześmiewczym sosie - oraz małą wieloosobową strategię Town of Salem 2. Ostatnia para w tym miesiącu jest już jednak trochę ciekawsza, w szczególności dla fanów klimatycznych FPS-ów i kreatywnych RPG w staroszkolnej oprawie.

Stellar Blade - pojawiły się pierwsze recenzje. Wygląda to na bardzo udane wejście na rynek

Stellar Blade - pojawiły się pierwsze recenzje. Wygląda to na bardzo udane wejście na rynek

Premiera gry Shift Up już na początku zbliżającego się weekendu, toteż powoli zaczęły napływać recenzje. Na przestrzeni miesięcy twórcy dość śmiało dzielili się różnego rodzaju fragmentami rozgrywki, przedstawiając też przy tym pewne zakulisowe materiały. Łącząc to z wieloma dyskusjami czy to o estetyce gry, czy wyglądzie bohaterki, mamy jeden z najczęściej omawianych tematów ostatnich miesięcy. Teraz czas rzucić okiem na odbiór.

Lords of the Fallen - wdrożono wersję 1.5. Master of Fate, kulminacja ponad 30 aktualizacji, poprawia kolejne aspekty gry

Lords of the Fallen - wdrożono wersję 1.5. Master of Fate, kulminacja ponad 30 aktualizacji, poprawia kolejne aspekty gry

Na przestrzeni ostatnich paru lat pojawiło się sporo kontrowersyjnych tytułów, ale mało który w tak dużym stopniu jest tak różnie odbierany. Hexworks stworzyło nową wersję nie do końca udanej pozycji z 2014, napędzając ją Unreal Engine 5 i rozwijając historię. Problemów z optymalizacją czy rozgrywką było co niemiara, toteż posypały się gromy, choć część osób była przychylna. Deweloperzy od miesięcy starają się zwiększyć liczebność tego drugiego obozu, regularnie wprowadzając poprawki,...

No Rest for the Wicked - dole i niedole na Isola Sacra. Wrażenia po zmaganiach w Early Access gry twórców serii Ori

No Rest for the Wicked - dole i niedole na Isola Sacra. Wrażenia po zmaganiach w Early Access gry twórców serii Ori

Early Access jest i chyba już zawsze pozostanie w jakimś stopniu sporną kwestią. Dla jednych to na przykład zwykła próba naciągnięcia graczy na kasę przed powstaniem właściwej wersji gry, inni widzą w tego typu strategii potencjalny stały kontakt ze społecznością. Każdy z wymienionych punktów widzenia znajdzie własne przykłady, choć ci ostatni mogą triumfować po sukcesie takiego Baldur's Gate 3. Tymczasem na rynek we wczesnym dostępie weszło No Rest for the Wicked. Z tej okazji uznałem, że...

Baldur's Gate 4 niemal na pewno powstanie. Hasbro i Wizards of the Coast poszukują odpowiedniego dewelopera

Baldur's Gate 4 niemal na pewno powstanie. Hasbro i Wizards of the Coast poszukują odpowiedniego dewelopera

Olbrzymi sukces Baldur’s Gate 3 sprawił, że wielu graczy marzy o fabularnych dodatkach DLC lub kolejnej odsłonie cyklu. Niestety studio Larian zapowiedziało, że nie podejmie się żadnego z tych zadań. Nie oznacza to jednak, że Baldur’s Gate 4 nie powstanie. Najnowsze doniesienia wskazują, że właściciel praw do systemu Dungeons & Dragons planuje powierzyć komuś zadanie opracowania kontynuacji. Wiąże się jednak z tym niemałe ryzyko.

Fallout: London - olbrzymia modyfikacja do Fallout 4 ponownie opóźniona. Powodem nadchodząca oficjalna aktualizacja do gry

Fallout: London - olbrzymia modyfikacja do Fallout 4 ponownie opóźniona. Powodem nadchodząca oficjalna aktualizacja do gry

Fallout 4 to gra, która w dniu debiutu była krytykowana między innymi za odstępstwa od kanonu serii. Nie przeszkodziło jej to jednak w osiągnięciu olbrzymiej popularności. Stoi za tym między innymi szerokie wsparcie dla modyfikacji. Aktualnie w produkcji znajduje się kilka totalnych konwersji produkcji Bethesda Game Studios. Jedną z najciekawszych jest Fallout: London. Z przyczyn niezależnych od twórców data premiery moda została ponownie przesunięta.

Kingdom Come: Deliverance 2 - pełna zapowiedź gry już za kilka dni. Studio Warhorse zaprasza na pokaz

Kingdom Come: Deliverance 2 - pełna zapowiedź gry już za kilka dni. Studio Warhorse zaprasza na pokaz

Wielu graczy narzeka, że w ostatnich latach brakuje dużych gier RPG z otwartym światem. Oczywiście pojawiło się kilka nowoczesnych i świetnie ocenianych tytułów w tym stylu, ale trzeba przyznać, że opinie te są całkowicie uzasadnione. Z drugiej jednak strony trzeba pocieszać się tym, że prace nad kolejnymi produkcjami od dużych studiów są już w toku. I mowa tutaj nie tylko o nowym Wiedźminie czy szóstej odsłonie The Elder Scrolls. Wszystko wskazuje na to, że lada dzień zapowiedziany zostanie...

Broken Roads - duchowy następca klasycznych Falloutów wreszcie z premierą. Postapokaliptyczna Australia wchodzi dziś na PC i konsole

Broken Roads - duchowy następca klasycznych Falloutów wreszcie z premierą. Postapokaliptyczna Australia wchodzi dziś na PC i konsole

Gry RPG nawiązujące swoimi rozwiązaniami do klasyków z przełomu wieków mają się w ostatniej dekadzie całkiem dobrze. Renesans przeżyła chociażby seria Wasteland, triumf odniosło wspaniałe Disco Elysium, a dość regularnie pojawiają się mniejsze bądź większe wariacje tytułów inspirujących się klasykami z dawnych lat. Do takich należy wyczekiwana przez wielu gra Drop Bear Bytes. I tak w zeszłym miesiącu otrzymaliśmy datę premiery, która zostaje dotrzymana.

Stellar Blade - 15-minutowy gameplay prezentujący eksplorację i walkę, zakończony efektowną walką z bossem

Stellar Blade - 15-minutowy gameplay prezentujący eksplorację i walkę, zakończony efektowną walką z bossem

Jeśli chodzi o co najmniej ostatnie tygodnie, niewiele tematów w branży jest tak często poruszanych, jak gra od Shift Up. Kontekst oczywiście bywa różny - nie brak w końcu poruszania kwestii wzbudzającego osobliwe kontrowersje wyglądu głównej bohaterki (czasem nawet w dość dosadny sposób, jak uczynił to pewien francuski dziennikarz). Nie można jednak zapomnieć o tym, co najważniejsze - czyli samej rozgrywce, która na razie robi wrażenie.

Epic Games Store - The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition oraz Thief do odebrania za darmo na początku kwietnia

Epic Games Store - The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition oraz Thief do odebrania za darmo na początku kwietnia

Rzucająca wyzwanie dominującemu na rynku Valve platforma Epic Games Store od początku nie miała łatwo. Być może właściwie warto dodać - w szczególności na początku, jako że poza darmowymi tytułami naprawdę nie miała zbyt wielu elementów, którymi mogła się pochwalić. Z czasem jednak zaczęła zyskiwać coraz więcej funkcji i usprawnień, a gracze do niej przywykli. Nadal nie uzyskała oczywiście monopolu, ale można tam zapolować na niezłe oferty.

Stellar Blade - nowa zapowiedź obiecującego action RPG. Podano datę premiery wersji demo na PlayStation 5

Stellar Blade - nowa zapowiedź obiecującego action RPG. Podano datę premiery wersji demo na PlayStation 5

Pod koniec przyszłego miesiąca czeka nas premiera gry, o której w ciągu ostatnich tygodni jest dość głośno. W dużej mierze ma to związek z opcjami wyglądu głównej bohaterki, ale oczywiście nie tylko. Przede wszystkim wielu postrzega projekt Shift Up jako następcę gier z serii NieR - zarówno pod kątem bohaterki, jak i dość zaawansowanych mechanik walki. Twórcy najwyraźniej czują się z tym całkiem pewnie, jako że wkrótce dostaniemy demo.

Baldur's Gate 3 - gra nie otrzyma ani DLC, ani pełnoprawnej kontynuacji. Larian Studios zajmie się teraz nowym projektem

Baldur's Gate 3 - gra nie otrzyma ani DLC, ani pełnoprawnej kontynuacji. Larian Studios zajmie się teraz nowym projektem

Olbrzymi sukces Baldur’s Gate 3 zaskoczył nawet samych twórców. Produkcja zdobyła powszechne i nadzwyczajne uznanie wśród graczy oraz krytyków, zdobywając liczne tytuły gry roku, a także zarabiając pokaźną sumę pieniędzy dla deweloperów. Wydaje się, że naturalnym krokiem w takim przypadku jest wykorzystanie sukcesu i przygotowanie dodatków fabularnych lub pełnoprawnej kontynuacji. Studio Larian ma jednak zupełnie inne plany na przyszłość.

Rise of the Ronin - pierwsze oceny recenzentów tuż przed premierą. Wiele plusów, ale do ideału daleko

Rise of the Ronin - pierwsze oceny recenzentów tuż przed premierą. Wiele plusów, ale do ideału daleko

Team Ninja jest w ostatnich latach całkiem zarobionym studiem. Po skończeniu z serią NiOh, przyszła pora na Wo Long Fallen Dynasty, które miało swoją premierę w zeszłym roku - i trzeba przyznać, że daleko było do poziomu poprzedników. Teraz na rynek wchodzi właśnie zdecydowanie najambitniejszy ich projekt, wprowadzający wiele nieruszanych dotąd przez deweloperów elementów. Embargo zdążyło już spaść, toteż posypało się sporo recenzji.

Kingdom Come: Deliverance Royal Edition - premiera na konsoli Nintendo Switch. Porównanie wydajności i oprawy graficznej

Kingdom Come: Deliverance Royal Edition - premiera na konsoli Nintendo Switch. Porównanie wydajności i oprawy graficznej

Nintendo Switch jest wręcz fenomenem w świecie przenośnych konsol do gier, wszak od premiery minęło już 7 lat, a urządzenie nie tylko nadal sprzedaje się całkiem dobrze, ale również każdego roku jego biblioteka gier się powiększa. Tym razem zadebiutowała produkcja RPG pod nazwą Kingdom Come: Deliverance. Odpowiedzialne za ten port studio Saber Interactive bardzo zyskało w oczach graczy, ponieważ tytuł jest dobrze zoptymalizowany - choć nie prezentuje się najlepiej.

Final Fantasy XVI - wersja PC na ostatniej prostej, możemy szykować się na wysokie wymagania sprzętowe. Demo przed premierą

Final Fantasy XVI - wersja PC na ostatniej prostej, możemy szykować się na wysokie wymagania sprzętowe. Demo przed premierą

W zeszłym roku na rynku pojawiła się szesnasta już odsłona legendarnej serii, która całkiem nieźle wybroniła się na tle licznych hitów. Miała swoje kontrowersje - chociażby przez wzgląd na znaczące odejście od pewnych klasycznych aspektów rozgrywki - ale interesująca historia czy niesamowity rozmach pozwoliły spędzić wiele dalekich od ideału, acz przyjemnych godzin na PlayStation 5. Obecnie czekamy, aż hit Square Enix zawita na komputery osobiste.

Thorgal i Nocny Wędrowiec - polskie studio Mighty Koi zapowiada dwie nowe gry. Jedna z nich może być konkurencją dla Wiedźmina 4

Thorgal i Nocny Wędrowiec - polskie studio Mighty Koi zapowiada dwie nowe gry. Jedna z nich może być konkurencją dla Wiedźmina 4

Warszawskie studio Mighty Koi, na które składa się ponad 100 osób mających już doświadczenie w branży gier (Bandai Namco, Ubisoft, FromSoftware, Square Enix), ogłosiło właśnie dwie nowe produkcje: Thorgal oraz Nocny Wędrowiec. Obie tworzone są przy użyciu silnika Unreal Engine 5, natomiast twórcy posiłkują się także „sztuczną inteligencją” i techniką fotogrametrii. Oprócz samych informacji otrzymaliśmy również pierwsze zwiastuny gier.

Dragon Age II kończy 13 lat. Dla jednych była to abominacja, dla innych spełnienie marzeń. Prawdziwa gra kontrastów

Dragon Age II kończy 13 lat. Dla jednych była to abominacja, dla innych spełnienie marzeń. Prawdziwa gra kontrastów

Niedawno przypominaliśmy sobie Mass Effect 3, jako że grze stuknęło już 12 lat. Nie jest to jednak jedyny wpis wspominkowy, jaki przygotowaliśmy na dzisiaj. Kolejną rocznicę obchodzi także inny tytuł studia BioWare - Dragon Age II. Obok Mass Effecta, to obecnie najważniejsza seria kanadyjskiego developera, choć uderza w nieco inne tony. Zamiast kosmicznej space-opery, Dragon Age toczy się w fikcyjnej krainie fantasy o nazwie Theadas. Kolejne gry z tej serii zabierały nas do innych regionów, za każdym...

Mass Effect 3 ma już 12 lat - grze nie brakowało epickich momentów, jednak zakończenie do dziś budzi mieszane uczucia

Mass Effect 3 ma już 12 lat - grze nie brakowało epickich momentów, jednak zakończenie do dziś budzi mieszane uczucia

Niedawno publikowaliśmy wspominkowy wpis na temat gry Mass Effect 2, która przez wielu uważana jest nie tylko za najlepszą część Mass Effect, ale także jedno z najlepszych i najbardziej dopracowanych dzieł ówczesnego studia BioWare. Premiera tamtej gry odbyła się w 2010 roku i bardzo szybko ruszono nad kontynuacją. Trójka nie tylko opowiadała dalsze losy komandor(a) Shepard(a), ale przede wszystkim zamykała całą trylogię, domykając najważniejsze wątki. Na trójkę nie czekaliśmy przesadnie długo...

The Elder Scrolls V: Skyrim - opublikowano nowy zapis rozgrywki z moda zmieniającego grę w Vampire: The Masquerade - Redemption

The Elder Scrolls V: Skyrim - opublikowano nowy zapis rozgrywki z moda zmieniającego grę w Vampire: The Masquerade - Redemption

The Elder Scrolls V: Skyrim to jedna z najpopularniejszych gier wśród moderów. Podatność na modyfikacje sprawiła, że choć tytuł ma już swoje lata, cieszy się niesłabnącą popularnością wśród graczy. Niewielu wie, że od dłuższego czasu trwają prace także nad totalną konwersją, która zmieni produkcję Bethesdy w grę Vampire: The Masquerade - Redemption. Oryginalna gra Nihilistic Software zadebiutowała w czerwcu 2000 roku, ale nie zdobyła dużej popularności.

Rise of the Ronin - nowy materiał związany z grą. Team Ninja prezentuje kulisy odtwarzania różnorodnych stylów walki

Rise of the Ronin - nowy materiał związany z grą. Team Ninja prezentuje kulisy odtwarzania różnorodnych stylów walki

Jeżeli mielibyśmy wymienić twórców, którzy przywiązują największą wagę do systemu walki, jednocześnie mając na koncie całkiem spory dorobek stworzonych mechanik, Team Ninja znalazłoby się zapewne całkiem wysoko. Starczy wspomnieć chociażby serię Ninja Gaiden, a także NiOh. Obecnie czekamy na zdecydowanie najbardziej ambitny projekt doświadczonego zespołu, który nawiązuje do kilku udanych w ostatnich latach gier, starając się też dodać coś od siebie.

Baldur's Gate 3 - twórcy zapowiadają szersze wsparcie dla modów. Mają one trafić także do konsolowych wersji gry

Baldur's Gate 3 - twórcy zapowiadają szersze wsparcie dla modów. Mają one trafić także do konsolowych wersji gry

Baldur’s Gate 3 to szeroko chwalona przez graczy i krytyków produkcja, a także zdobywca niejednego tytułu gry roku. Choć ostatni duży patch wprowadził trochę problemów, to twórcy intensywnie pracują nad wyeliminowaniem nowych błędów. Do pełni szczęścia brakuje graczom w zasadzie tylko jednego - oficjalnego i rozbudowanego wsparcia dla modyfikacji. Słowa jednego z pracowników Larian Studios dają nadzieję, że to się wkrótce zmieni.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.