rpg
- 1
- 2
- 3
- …
- następna ›
Dragon Age: The Veilguard - były producent uważa, że poprzednia wersja Dragon Age 4 mogłaby zostać lepiej przyjęta

Niedługo minie blisko rok od premiery kolejnej odsłony tej zasłużonej, acz podupadłej serii. I cóż, ogólne podejście raczej się nie zmieniło. Koniec końców gra nie została zbyt dobrze przyjęta ani przez odbiorców (wliczając w to tak fanów uniwersum, jak i mniej obeznanych z nim osób), ani też nie sprzedała się w porażającej liczbie egzemplarzy. Teraz Dragon Age: The Veilguard wejdzie w skład kolejnej usługi. Pojawił się też ciekawy głos odnośnie wcześniejszej wersji tytułu.
Widzieliśmy grę The Blood of Dawnwalker w akcji. Odmienne style gry oraz swoboda w wykonywaniu zadań to największe atuty

The Blood of Dawnwalker został zaprezentowany po raz pierwszy na początku tego roku. Za produkcję odpowiada polskie studio Rebel Wolves, gdzie część producentów wcześniej pracowała nad grami Wiedźmin 2: Zabójcy Królów oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon w CD Projekt RED. Już w ostatnich miesiącach studio coraz chętniej odsłaniało karty dotyczące swojego najnowszego dzieła. Na targach Gamescom w Kolonii pokazano wybranym mediom znacznie dłuższy, godzinny materiał z gry, którego celem jest demonstracja...
Witchfire - oto prawdopodobnie największy update od studia The Astronauts. Nowy region, broń, sprzęt i masa poprawek

Zespół z siedzibą w Warszawie wypuścił swoją drugą grę niespełna dwa lata temu. Osadzona w mrocznym świecie fantasy interesująca gatunkowa mieszanka miała jednak od początku dwa "ale", które nie każdemu się spodobały: wyszła wyłącznie na Epic Games Store, a do tego w Early Access. Punkt pierwszy został już wyeliminowany jesienią ubiegłego roku, co do tego drugiego - powolutku mamy zbliżać się do wersji 1.0. Na razie zaś Witchfire dostał kolejny wielki update.
Cyberpunk 2077 - twórcy przedstawiają nowości w ramach aktualizacji 2.3. Kolejne pojazdy i questy, autopilot i inne

Jakiś czas temu mogło się wydawać, że temat gry CD Projekt RED jest już zamknięty. Weszła przede wszystkim aktualizacja poprawiająca kluczowe elementy rozgrywki i bardzo dobry dodatek w postaci Phantom Liberty, dalej mieliśmy już jedynie dostawać jakieś drobne, zwyczajowe poprawki związane ze stabilnością. Tymczasem deweloperzy dopracowują tytuł dalej, pojawiła się wersja na Nintendo Switch 2, a teraz Cyberpunk 2077 otrzyma jeszcze jeden update.
Dungeons & Dragons Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition - turbulencje na premierę. Wskazywane liczne techniczne problemy

Jakkolwiek pierwsza odsłona Neverwinter Nights ma swoją poprawioną edycję od ponad siedmiu lat, dotąd nadal czekaliśmy na moment, gdy zrobią to samo z kontynuacją. Bo trzeba przyznać, że "dwójka" również ma swoje lata i na współczesnym sprzęcie potrafi chodzić już różnie. Niejeden fan ucieszył się zatem z zapowiedzi Dungeons & Dragons Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition. Niestety, ale wygląda na to, że na właściwą jakość tej wersji będzie trzeba zaczekać.
Gothic Remake - deweloperzy z nowym odcinkiem poświęconym wizji artystycznej gry. Oryginał i barokowa stylistyka

Tworzenie odnowionej wersji kultowej gry nigdy nie jest proste. Jednym z ważniejszych zadań deweloperów jest odpowiednia ocena, ile aspektów ma być podobnych do oryginału, a co nowego wprowadzić tak by podwyższyć jakość projektu, jednocześnie pozostawiając czynniki, za które fani go pokochali. Z takimi problemami boryka się ekipa z Alkimia Interactive. W najnowszym odcinku ich serii Making of deweloperzy skoncentrowali się na omówieniu artystycznej wizji.
The Blood of Dawnwalker - kolejne prezentacje gry Rebel Wolves z Bandai Namco Summer Showcase 2025, w tym rzut oka na fabułę

Rebel Wolves stara się w miarę regularnie podrzucać kolejne partie materiałów tyczących się ich debiutanckiej gry, ale w ostatnich tygodniach zdecydowanie podkręcili tempo. I jakkolwiek pewne obawy związane czy to z elementami rozgrywki, czy wymagającego silnika, koncept jest obiecujący. W trakcie obchodów Bandai Namco Summer Showcase 2025 skorzystano z okazji, prezentując jeszcze jeden zestaw trailerów, w tym znów co nieco o historii.
Chris Avellone powraca na dobre do branży. Legendarny twórca dołącza do Republic Games, by zająć się RPG w świecie dark fantasy

Planescape: Torment, Fallout 2, Fallout: New Vegas, Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, Alpha Protocol. To tylko część projektów, nad którymi pracował ten człowiek. Garstka wymienionych zapewniłaby mu nieśmiertelność nawet gdyby zaraz potem przeszedł na emeryturę. Chris Avellone nie miał ostatnio łatwych lat, ale powoli zdaje się powracać do rytmu. A ostatnio ogłoszone dołączenie do Republic Game zdaje się to jedynie potwierdzać.
The Expanse: Osiris Reborn - twórcy Rogue Tradera i Pathfindera o szczegółach nowego action RPG w popularnym uniwersum

Nowa odsłona serii Mass Effect niby gdzieś tam powstaje, ale z racji ciągnącej się złej passy BioWare coraz rzadziej traktuje się to poważnie. Z drugiej strony, na horyzoncie pojawia się coraz więcej tytułów, które mogą ją zastąpić. Nadal czekamy na Exodus, do tego Owlcat Games ujawniło się z zupełnie nowym dla siebie projektem. The Expanse: Osiris Reborn raczej nie będzie grą wysokobudżetową, ale może to nadrobić kilkoma różnymi drogami.
The Blood of Dawnwalker - Rebel Wolves eksponuje nowe warstwy swojej gry. Dualistyczny system rozgrywki na długim gameplayu

Jeśli chodzi o rodzime projekty action RPG, obok czwartego Wiedźmina pojawia się także gra Rebel Wolves - studia złożonego zresztą w dużej mierze z byłych członków CD Projekt RED. Dotąd The Blood of Dawnwalker intrygowało mroczną historią o krwiopijcach, ale i w kilku miejscach mogło zastanawiać (przede wszystkim pod względem technicznym). W ten weekend deweloperzy zafundowali nam obiecany dłuższy materiał tyczący się gameplayu.
Dungeons & Dragons Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition - kultowa gra powróci w odrestaurowanej formie

PC Gaming Show na ogół nie jest najciekawszym pokazem danego okresu. W dużej mierze przez to, że w zbliżonym czasie dostajemy czy to Summer Game Fest, czy wydarzenia tyczące się zarówno Sony, jak i Microsoftu. Nie zmienia to faktu, że warto przynajmniej zerknąć na jego podsumowanie, bo od czasu do czasu pojawi się tam coś wartego uwagi. Tak jak teraz, gdy poza Morbid Metal pojawia się Dungeons & Dragons Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition.
The Blood of Dawnwalker - gra współtwórców Wiedźmina z nową prezentacją. Coen w nierównej walce z plagą wampirów

Nie tylko Redzi szaleją ze swoim projektem. Studio Rebel Wolves, w którym znajdują się także m.in. deweloperzy związani wcześniej z Wiedźminem, przygotowuje The Blood of Dawnwalker, które może być jednym z największych hitów przyszłego roku. Trzeba przyznać, że ekipa uwija się całkiem prężnie zważywszy na to, że relatywnie niedawno dopiero oglądaliśmy pierwsze materiały prezentujące ten tytuł. Tymczasem pora na nowy zwiastun.
Atomfall - udany projekt od twórców Sniper Elite wkrótce otrzyma spore rozszerzenie. Zapowiedź i opis Wicked Isle

Mnogość mocnych premier sprawiła, że o grze studia Rebellion już trochę zapomniano. Ale to w dalszym ciągu projekt całkiem udany. Nie brak mu oczywiście pewnych wad i uproszczeń, ale mimo wszystko nieliniowe podejście do bądź co bądź strasznie już rozgrzebanego konceptu i nietypowy klimat pewnego regionu Wielkiej Brytanii po katastrofie nuklearnej bardzo wyróżniają się na rynku. A jeżeli ktoś odłożył zakup, to nawet dobrze, bowiem dostaniemy rozszerzenie.
Tainted Grail: The Fall of Avalon - zbierająca świetne oceny polska gra z rozgrywką przypominającą Skyrima wychodzi z Early Access

W zeszłym roku mieliśmy premierę wczesnego dostępu wydawanego przez Awaken Realms tytułu od Questline. Z początku polskie studio mogło wzbudzać pewne wątpliwości, czy podoła zadaniu. Wszak w punkcie startowym trudno było mówić o jakimś wielkim hicie. Jednak im bliżej premiery właściwej wersji, tym więcej graczy doceniało wysiłek zespołu. I co najważniejsze, szczyt osiągnięto idealnie pod wejście na rynek z ukończonym projektem.
Warhammer Skulls 2025 - dodatki do TW: Warhammer III i Rogue Tradera, trailer Dark Heresy, Dawn of War Definitive Edition i inne

Jak co roku, fani jednego z najpopularniejszych dziś uniwersów mogli zacierać ręce na jedno z ciekawszych dla nich wydarzeń. Warhammer Skulls 2025 skupia się na zapowiedziach przeróżnych pozycji ze świata gier - od wszelakiej maści dodatków, po zapowiedzi nowości. A jako że zaiste było ostatnio na co czekać, są duże szanse, że większość z zainteresowanych osób może znaleźć coś interesującego. Niezależnie, czy chodzi o Rogue Tradera, czy nowego Mechanicusa.
Cyberpunk 2077 - Project Orion nie ograniczy się do Night City. Mike Pondsmith o sequelu w trakcie Digital Dragons 2025

Teraz doniesieniami najbardziej na czasie są te związane z Nintendo Switch 2 - i to wiąże się również z grą CD Projekt RED, w końcu ich tytuł pojawi się na tej platformie już od pierwszego dnia. W dalszym ciągu jednak wszyscy mają na oku informacje tyczące się kontynuacji Cyberpunka 2077. Na razie jeszcze daleko do konkretów, ale w trakcie tegorocznych obchodów Digital Dragons otrzymaliśmy garść interesujących wieści - i to od nie byle kogo.
Cyberpunk 2077 - w sieci pojawiły się wczesne porównania wersji na Nintendo Switch 2 z innymi platformami

Do premiery Nintendo Switch 2 pozostały już raptem lekko ponad dwa tygodnie. Wiąże się to z wieloma ciekawymi kwestiami, bo nie tylko otwiera drogę interesującym premierom, ale przy okazji ma szanse stanowić ważny krok, jeżeli mówimy o szeroko pojętej mobilnej rozgrywce. Nie brakuje zatem przymiarek, przewidywań, pojawiły się również pierwsze materiały, które w sporej części są całkiem optymistyczne. Bohaterem kolejnych jest Cyberpunk 2077.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - oto modyfikacja przywracająca system rozwoju postaci z pierwszego Wiedźmina

Choć Cyberpunk 2077 po długim okresie dopracowywania zrehabilitował się za słaby start, nie ma raczej większych wątpliwości, który tytuł CD Projekt RED będzie najbardziej ceniony. Wiedźmin 3 powstał dekadę temu i nadal trudno jest znaleźć pozycję na podobnym poziomie pod kątem narracji czy postaci. A jednak nie wszystkie elementy tak się zestarzały. Taki na przykład rozwój umiejętności Geralta był często poddawany krytyce nawet krótko po premierze.
No Rest for the Wicked - szef Moon Studios prostuje swoją niepokojącą wypowiedź, tymczasem gra wreszcie ma lepsze opinie

Zapewne nie tak wyobrażali sobie twórcy z Moon Studios sytuację w nieco ponad rok od wejścia No Rest for the Wicked w Early Access. Zwłaszcza, że start był naprawdę dobry - i to pomimo wielu problemów, przede wszystkim technicznych. Piękna grafika, interesujące podejście do gatunku i stale powiększająca się zawartość - wydawało się, że będzie już tylko lepiej. Tymczasem ostatnie miesiące to głównie problemy, choć sytuacja istotnie się poprawia.
Recenzja The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - Pięknie odświeżony klasyk z zachowaną esencją oryginału

Minęło wiele długich chwil, odkąd gry Bethesdy były w powszechnym mniemaniu najwyższym standardem gatunku. Oj, spędzało się dziesiątki godzin na eksplorowaniu gigantycznych, pełnych niuansów terenów. Nieidealnych, od czasu do czasu rażących pewnymi błędami, uproszczeniami, czy dziwacznymi kwestiami w dialogach. Ale chłopcy Todda Howarda znali zwycięską formułę - sprawiającą, że aż chce się lgnąć do największego regionu Tamriel. Nim nadeszły czasy Fallouta 76 (OK, może i znacząco go poprawili,...
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG

Świat gier wideo regularnie wraca do znanych i cenionych tytułów, oferując je w odświeżonych wersjach, które łączą nostalgię z nowoczesną technologią. Dynamiczny rozwój grafiki i mechanik rozgrywki sprawia, że klasyczne produkcje mogą znów podbijać serca graczy na całym świecie. Jedna z ostatnich premier osiągnęła znakomite wyniki już w pierwszych dniach obecności na rynku, co potwierdza niegasnące zainteresowanie ponadczasowymi historiami.
Exodus - twórcy potencjalnego następcy Mass Effect odpowiadają na kolejne pytania. Rola gracza, podróże kosmiczne i inne

Podczas gdy czekamy jeszcze na największe hity pierwszej połowy 2025 roku, złożone m.in. z weteranów z BioWare Archetype Entertainment od pewnego czasu aktywnie przedstawia nam kolejne strzępki swojej wizji. Przyszłoroczny Exodus może być tym, na co czekali fani serii Mass Effect - i w ogóle zwolennicy space opery/SF na ogromną skalę. Deweloperzy regularnie podrzucają nam kolejne odcinki swoich Q&A. Teraz zaś odpowiedziano na kolejną garść pytań.
Baldur's Gate 3 - Larian Studios wypuściło na wszystkie platformy finalny patch rozwijający grę. Nowe podklasy, pełny crossplay i inne

Niedługo miną już dwa lata od premiery najważniejszej jak dotąd gry Larian Studios. Na tę chwilę spokojnie można powiedzieć, że mamy do czynienia z jedną z gier dekady - zarówno pod względem jakości tytułu, jak i gigantycznego wpływu na branżę. Nie znaczy to, że Baldur's Gate 3 zostało już odpuszczone. W dalszym ciągu pojawiały się spore aktualizacje - w tym wsparcie dla modów - a ich ukoronowanie stanowi najnowszy zestaw poprawek i nowości.
The Elder Scrolls IV: Oblivion w Unreal Engine 5 wygląda świetnie. Nowa wersja fanowskiego remake’u dostępna do pobrania

The Elder Scrolls IV: Oblivion powraca w nowej odsłonie dzięki pracy fanów, którzy przenoszą kultową grę RPG na silnik Unreal Engine 5. Najnowsza wersja projektu właśnie trafiła do sieci i można ją bezpłatnie pobrać. Twórcy nie tylko poprawili jakość oprawy wizualnej, ale też pokazali nowe materiały wideo w rozdzielczości 4K. Całość robi ogromne wrażenie, a społeczność na Discordzie intensywnie wspiera rozwój tego ambitnego przedsięwzięcia.
Hogwarts Legacy: Definitive Edition jednak nie doczeka się premiery. Warner Bros. anulowało rozszerzoną wersję gry

Hogwarts Legacy to bez wątpienia jedna z najgłośniejszych gier ostatnich lat. RPG akcji w uniwersum Harrego Pottera zebrało bardzo wysokie oceny od graczy i recenzentów, a sukces dodatkowo przypieczętowała znakomita sprzedaż. Mogłoby się wydawać, że firma Warner Bros. ma teraz kurę znoszącą złote jaja i kwestią czasu jest pojawienie się dodatków do tej gry. Jak jednak donosi Bloomberg, prace nad rozszerzeniami zostały porzucone.
Witchfire - The Astronauts prezentuje plan rozwoju gry aż do długo wyczekiwanego wypuszczenia wersji 1.0

Jesienią miną dwa lata, odkąd The Astronauts wypuściło we wczesnym dostępie Witchfire. Zanurzony w estetyce dark fantasy FPS z elementami RPG i roguelike od początku wzbudzał spore zainteresowanie. Kiedy w roku 2024 pojawił się na Steamie, był już po kilku większych aktualizacjach i został świetnie przyjęty. Polscy deweloperzy przygotowują powoli ostatnią fazę prac przed debiutem pełnoprawnej wersji i atrakcji jest co niemiara.
Wiedźmin 4 - CD Projekt RED przygotowuje fanów na długie czekanie na premierę i omawia kilka kwestii związanych z grą

Odkąd pod koniec zeszłego roku Redzi udostępnili pierwszą zapowiedź swojej gry w trakcie The Game Awards, niewiele jest branżowych tematów, które mogłyby konkurować z tymi wieściami. Do tej pory pojawiła się już masa polemik, rozmów z deweloperami, a to niewątpliwie zaledwie początek. Jako że dotąd otrzymaliśmy zaledwie cinematic trailer, trochę jeszcze możemy zaczekać na materiały z rozgrywki - jak się okazuje, nie wspominając o samej premierze.
Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 to nie tylko wampiry. Twórcy z dłuższym omówieniem postaci śmiertelników

Czekanie na drugą odsłonę jednej z najbardziej cenionych gier RPG w historii rozciągnęło się w czasie już tak bardzo, że gdy za kilka miesięcy (prawdopodobnie) dojdzie do premiery, chyba aż trudno będzie w to uwierzyć. Pytanie, czy pracujące nad projektem The Chinese Room odniesie sukces. Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 nie miało szczęścia do twórców, którzy pojawiają się i znikają, ale przynajmniej brytyjski zespół konsekwentnie dzieli się owocami swojej pracy.
Wiedźmin 4 - filmowy zwiastun za kulisami. CD Projekt RED i Platige Image na 10-minutowym materiale o trailerze i koncepcie historii

Trochę trzeba było czekać na pierwsze konkretniejsze informacje o kontynuacji kluczowej marki CD Projekt RED, ale jak już takowa się pojawiła, z miejsca stała się jednym z głównych tematów ostatnich tygodni. Wiedźmin 4 zadebiutuje nieprędko, więc niejeden zwiastun przed nami. Na razie zaś skoncentrowano się na szczegółowym omówieniu tego, co już widzieliśmy. CD Projekt RED i Platige Image nie próżnowali, serwując dłuższy materiał wideo.
Avowed mogło wyglądać zupełnie inaczej, ale Obsidian w porę zdecydował się na znaczącą zmianę koncepcji

Avowed okazało się grą wywołującą sporo emocji. Nie brakuje skrajnych opinii, w których nowy tytuł Obsidianu jest wychwalany albo ostro krytykowany. W praktyce mamy tutaj do czynienia z RPG-iem, którego charakterystyka dosyć dobrze wpisuje się w dotychczasowy dorobek studia. Wywiady z twórcami sugerują, że produkcja Avowed mogła podążyć w zupełnie innym kierunku. Koncepcję zmieniono i prawdopodobnie odbyło się to z korzyścią dla gry.
The Blood of Dawnwalker - twórcy gry opowiadają o kwestii upływu czasu, jednej z najważniejszych mechanik

Zazwyczaj mamy w grach dużo czasu na wszystko. Nawet jeżeli zagrożony jest cały świat, spokojnie znajdziemy czas na dokończenie eksploracji, wyczyszczenie misji pobocznych, czy po prostu zagranie w Gwinta. Jak się okazuje, jeżeli ktoś będzie przesadzał z zajmowaniem się analogicznymi zajęciami w The Blood of Dawnwalker, może mieć poważny problem w wątku głównym. Takie rozwiązanie satysfakcjonuje pewną część graczy, ale wielu kręci na to trochę nosem.
Crimson Desert - 15-minutowy materiał filmowy. Efektowny pojedynek z bossem w zimowej scenerii

Gier nastawionych na akcję jest na pęczki i rdzeń rozgrywki nierzadko sprowadza się do czegoś zupełnie innego. Z jednej strony mamy choćby gry FromSoftware z wymagającym dokładnej analizy ruchów przeciwnika i "czytania" otoczenia stylem, z innej chociażby gry God of War od Santa Monica, gdzie starcia są bardziej filmowe. Całkiem interesująco zapowiada się z kolei promowany od pewnego czasu projekt od Pearl Abyss, Crimson Desert.
Dark Messiah of Might and Magic - fanowski RTX Remix z nowym zwiastunem. Mod Online Co-Op już dostępny

Studio Arkane znane jest głównie z tworzenia znakomitych immersive simów. Większość osób kojarzy ich ze świetnej serii Dishonored, mniej znanego, ale nadal cenionego Prey, czy... niestety katastrofalnego Redfall sprzed dwóch lat. Ale w roku 2006, jeszcze w czasach współpracy z Ubisoftem, powstało Dark Messiah of Might and Magic. Ten klimatyczny tytuł wprowadził wiele udanych konceptów, ze szczególnie wyróżniającym się systemem walki.
Recenzja Avowed - powrót do świata znanego z Pillars of Eternity. Kawał dobrego cRPG z kilkoma potknięciami do dopracowania

Pod koniec przyszłego miesiąca minie dekada od kiedy swoją premierę miała pierwsza część Pillars of Eternity. Pamiętam całkiem nieźle, gdy trwała zbiórka na tę grę na Kickstarterze. Osobiście traktowałem ją jako sytą przystawkę tuż przed wielkim daniem głównym - Torment: Tides of Numenera. Tymczasem ta ostatnia pozycja okazała się dla mnie rozczarowaniem, a właśnie Obsidian zaskoczyło, serwując niepozbawioną problemów, ale nieprawdopodobnie klimatyczną i wciągającą wizję w uniwersum,...
Vampire The Masquerade: Bloodlines - fanowski RTX Remaster na efektownych ujęciach ze znanej lokacji

Uniwersum Świata Mroku ma w swoim dorobku już całkiem solidną partię projektów. Żaden jednak nie dorównuje jakości Vampire The Masquerade: Bloodlines z 2004 roku. Z wielu powodów (w dużej mierze przez podejście wydawców z Activision) nie odniosła sukcesu komercyjnego na premierę, wychodząc z rozlicznymi bugami, wskutek czego Troika upadła. Z czasem jednak gra stała się kultowa, a jakość dialogów czy fabuły została wsparta przez mody graczy.
Kingdom Come: Deliverance II osiągnęło olbrzymi sukces w zaledwie jeden dzień od debiutu. To krok milowy dla czeskiej branży gier

Gra Kingdom Come: Deliverance II okazała się godnym następcą pierwszej części. W ocenie wielu graczy produkcja jest nawet lepsza niż się spodziewano, co sugeruje, że może to być poważny kandydat do miana gry roku. Entuzjastyczne oceny graczy i dziennikarzy branżowych przekładają się w tym przypadku także na sprzedaż oraz liczbę aktywnych graczy. Zaledwie 24 godziny wystarczyły, by tytuł Warhorse Studios rozszedł się w imponującej liczbie egzemplarzy.
- 1
- 2
- 3
- …
- następna ›
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 50 SUPER mają ukazać się jeszcze w tym roku. To dobra wiadomość dla niecierpliwych graczy
Jaka karta graficzna sprzedaje się najlepiej? NVIDIA GeForce, czy też AMD Radeon? Statystyki z Polski i nie tylko
Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności
Procesor Intel Core i5-14600K BOX plus Battlefield 6 teraz w rewelacyjnie niskiej cenie. Za 649 zł niczego lepszego nie dostaniesz
Test wydajności Mafia: The Old Country - Mamma mia! Wymagania sprzętowe to prawdziwy rozbój! Bez upscalingu będzie ciężko