Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

rocznica

35 lat temu IBM pokazał PC AT z kluczykiem i dyskiem twardym

35 lat temu IBM pokazał PC AT z kluczykiem i dyskiem twardym

Debiut IBM PC AT na pewno był nieszablonowy dla Wielkiego Niebieskiego. Ówczesne media rozpisywały się o przełomowym wydarzeniu i nadchodzącej nowej erze PC. Wielka, blaszana skrzynka z parą napędów dyskietek 5,25, kolorowym monitorem i potężną, mechaniczną klawiaturą właśnie wylądowała na biurkach zamożnych klientów, mogących wyłożyć na komputer okrągłe 6000 dolarów. Niemal dokładnie rok po IBM PC XT (eXtended Technology), IBM zaprezentował następcę, ukrywając w nazwie komputera akronim...

Doom 3 skończył 15 lat - Niesamowita atmosfera i grafika

Doom 3 skończył 15 lat - Niesamowita atmosfera i grafika

Seria gier id Software z nazwą Doom w tytule to przykład niesamowitej ewolucji, jaką mogliśmy obserwować w okresie ostatniego ćwierćwiecza. Najpierw Doom z 1993 roku, który zmienił oblicze PC i do dziś jest portowany na wszystko co ma wyświetlacz i procesor. Do dziś trudno uwierzyć, że stworzenie Dooma (zapisywanego też w postaci DOOM lub DooM) zajęło zaledwie rok. Rok później Doom II: Hell on Earth, który tylko podniósł poprzeczkę. I wiele lat ciszy, spowodowane przeniesieniem sił roboczych...

20 lat wojen w Kingpin Life of Crime, mieście pełnym gangsterów

20 lat wojen w Kingpin Life of Crime, mieście pełnym gangsterów

Dla rozwijającego się błyskawicznie pod koniec lat 90. rynku gier 3D Kingpin był objawieniem. Mimo że na pierwszy rzut oka to tylko korytarzówka, pełna przeciwników i broni, która powstała kilka miesięcy po Half-Life i rok po wydaniu Unreala, na dodatek zbudowana na mocno podstarzałym silniku Quake II, Xatrix Entertainemt odpowiada z twór nieszablonowy, niemieszczący się w schemacie dotychczasowych strzelanin 3D. O sukcesie tego brutalnego tworu, osadzonego wśród brudnych uliczek miast, wystylizowanych...

Świętujemy 80 lat z Batmanem - premiera klasycznych filmów w 4K

Świętujemy 80 lat z Batmanem - premiera klasycznych filmów w 4K

Batman to postać ikoniczna i nie wiem czy znalazłaby się osoba, która nie wiedziałaby kim jest ta postać. Choć Człowiek-Nietoperz zrobił ogromną furorę na początku lat dziewięćdziesiątych wraz z premierą filmu "Batman" w reżyserii Tima Burtona, to sama postać istnieje w popkulturze od znacznie dłuższego czasu. W tym roku mija 80 lat odkąd postać Batmana została wprowadzona do komiksów. Dokładnie 27 maja 1939 roku do sprzedaży wprowadzono czasopismo komiksowe "Detective Comics", gdzie pojawił...

13 urodziny PurePC - Starzejemy się razem. Jestem w redakcji 11 lat

13 urodziny PurePC - Starzejemy się razem. Jestem w redakcji 11 lat

Tik-tak, tik-tak, tik-tak - jeśli żaden globalny kataklizm nie nastąpi, PurePC będzie jutro obchodzić trzynastą rocznicę rozpoczęcia działalności. Dokładnie 6 czerwca 2006 roku wystartowała pierwsza wersja portalu, będącego wówczas tylko skromnym dodatkiem do gigantycznego forum, kontynuującego misję legendarnego Tweaka. Poważniejsza robota zaczęła się kilkanaście miesięcy później, bowiem poukładanie wszystkich spraw organizacyjnych, znalezienie odpowiednich ludzi, wygospodarowanie kawałka...

Tetris ma 35 lat! Do dziś to najlepszy towar eksportowy ZSRR

Tetris ma 35 lat! Do dziś to najlepszy towar eksportowy ZSRR

Genialny umysł Aleksieja Pażytnowa na początku przetworzył układankę z klocków pentomino na komputerowy hit. Warto jednak pamiętać o tym, że Tetris tak naprawdę ma trzech ojców. Oprócz Pażytnowa to Wadim Gierasimow i Dimitri Pawłowski. To oni, wspólnie odpowiadają za koncepcję gry logiczno-zręcznościowej, której pierwowzorem jest pentomino (w skład pentomino wchodzi 12 klocków, każdy będący wariacją pięciu kwadratów ułożonych obok siebie). Uproszczona wersja układanki, zastosowana w oryginalnym...

MSI pracuje nad nową kartą RTX 2080 Ti Lightning Z na 10-lecie serii

MSI pracuje nad nową kartą RTX 2080 Ti Lightning Z na 10-lecie serii

Każdy większy producent kart graficznych ma w swojej ofercie nawet kilka tych samych układów w różnych wariantach. Wszystko po to, by dopasować ją do potrzeb swoich klientów - niektórym zależy na niskiej cenie, innym zaś na najwyższej wydajności ze wszelkimi nowoczesnymi bajerami w pakiecie. W przypadku MSI osoby z tej drugiej grupy najczęściej celują w karty z serii Lightning, która zawsze zapewniała wszystko to co najlepsze. Aż trudno uwierzyć, że ta topowa rodzina układów właśnie będzie...

Minecraft kończy 10 lat - Historia marki i perspektywy na przyszłość

Minecraft kończy 10 lat - Historia marki i perspektywy na przyszłość

Minęła dekada od momentu opublikowania pierwszej wersji alfa gry Minecraft oferującej tzw. tryb kreatywny dla jednego gracza. Dziś, zaledwie 10 lat od premiery tego tytułu możemy uznać dzieło Studia Mojang AB, założonego przez Markusa Alexeja "Notcha" Perssona za jedną z najważniejszych gier ostatniej dekady i kulturowe zjawisko, które dziś przyciąga do ekranów konsol do gier i komputerów miliony graczy. Do końca 2018 roku łącznie 154 000 000 nabywców zdecydowało się kupić Minecrafta, co daje...

Wojownicze Żółwie Ninja: popkulturowe żółwiki obchodzą 30 lecie

Wojownicze Żółwie Ninja: popkulturowe żółwiki obchodzą 30 lecie

Pretekstem do napisania materiału o Nastoletnich Zmutowanych Żółwiach Ninja, w polskim tłumaczeniu znanych raczej jako Wojownicze Żółwie Ninja jest pewna okrągła rocznica: 30-lecie gry Teenage Mutant Ninja Turtles, wydanej po raz pierwszy w Japonii 12 maja 1989 roku. Pierwsza część konsolowych przygód Wojowniczych Żółwi debiutowała na Famicomie, nieco później na Nintendo Entertainment System oraz na ekranach 8- i 16-bitowych komputerów (C64, Amstrad CPC, ZX Spectrum, MSX, Atari ST, Amiga). Pomimo...

20 lat walk Obcych i Predatorów: historia lubi się powtarzać

20 lat walk Obcych i Predatorów: historia lubi się powtarzać

Dwie z najważniejszych, kinowych opowieści o obcych narodziły się pod koniec lat 70. (Obcy, 1979 z Sigourney Weaver w roli głównej) i 80. (Predator, 1987 r, z Arnoldem Swarzeneggerem w proli głównego protagonisty). Losy Obcych i Predatorów na ekranach kinowych były różne. Alien okazał się być skazaną na ewolucję bronią, wymyśloną przez Inżynierów (którzy sami polegli pod hordami Obcych), Predatorzy ze swoim honorowym zabijaniem innych ras skrzyżowali swoje ostrza nadgarstokowe z podwójnym uzębieniem...

Radeon VII także pojawi się w specjalnej wersji na 50-lecie AMD

Radeon VII także pojawi się w specjalnej wersji na 50-lecie AMD

Jak pewnie niektórzy wiedzą, już za kilka dni firma AMD będzie hucznie obchodzić 50-lecie swojego istnienia. Z tej okazji możemy spodziewać się wydania kilku wyjątkowych produktów w limitowanej edycji. Jak dotąd byliśmy pewni, że jednym z jubileuszowych układów Czerwonych będzie topowy mainstreamowy procesor, czyli 8-rdzeniowy Ryzen 7 2700X. Niestety, dotychczasowe informacje wskazują na to, że chip ten nie będzie różnił się niczym pod względem specyfikacji - różnice prawdopodobnie skończą...

Painkiller - pamiętacie tę strzelaninę? Właśnie skończyła 15 lat

Painkiller - pamiętacie tę strzelaninę? Właśnie skończyła 15 lat

W 2004 roku nikt nie spodziewał się takiego hitu, wychodzącego z małego, polskiego studia People Can Fly, założonego dwa lata wcześniej przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego. W Polsce, która do 2004 roku raczej nie słynęła z dobrych gier FPS (z nielicznymi wyjątkami, jak Chrome i Mortyr), Painkiller był prawdziwym objawieniem: dynamiczna strzelanina, pełna smacznie zaprojektowanych poziomów i wymagających bossów, na dodatek wypełniona niezwykłymi monstrami i całkiem...

Seria The Elder Scrolls kończy 25 lat. Jak to się wszystko zaczęło?

Seria The Elder Scrolls kończy 25 lat. Jak to się wszystko zaczęło?

Pradawne Zwoje to seria gier z przepięknymi okładkami, wspaniałym światem fantasy, zmuszająca graczy do spędzania setek godzin w magicznym świecie. Jedna z najważniejszych i najdłużej rozwijanych serii gier fabularnych, wprawdzie jest jak noworodek przy Wizardry, Ultimie i Might and Magic, bo wystartowała dopiero w 1994 roku (z dużym opóźnieniem, dokładnie 25 marca), jednak jako zupełne novum na wiele lat wyznaczyła styl i mechanikę gier fabularnych z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. The Elder...

15 lat biegania po plaży z karabinem - Historia serii Far Cry

15 lat biegania po plaży z karabinem - Historia serii Far Cry

Historia, która zaczyna się jak wstęp do naszpikowanej tajemnicami strzelaniny: były członek Special Forces dorabia sobie na emeryturze przewożąc ludzi łodzią gdzieś na Południowym Pacyfiku. Wynajęty przez reporterkę, Valerię Constantine, ma po kryjomu dostarczyć ja na jedną z nieodkrytych wysp Mikronezji, na której zachowały się ruiny budynków z okresu II wojny światowej. Wyprawa, która zapowiadała się jak typowe zadanie realizowane przez Jacka Carvera codziennie, kończy się ostrzałem i długotrwałym...

15 lat temu powstał Unreal Tournament 2004. W co dziś gra Epic?

15 lat temu powstał Unreal Tournament 2004. W co dziś gra Epic?

Szósty z serii Unreal i trzeci w kolejności Tournament Epica dowodził świetności serii. Mimo wszystko 2004 rok nie był dla Unreala łaskawy. Po wydaniu Unreal II: The Awakening cała seria wyraźnie chyliła się już ku upadkowi – Epic nie potrafił już wykreować gry równie fascynującej jak pierwsza część. Przynajmniej w przypadku produktów dla jednego gracza. Za to sięgający swoimi korzeniami lat 90. Unreal Tournament dowodził, że na rynku jest jeszcze miejsce na nowatorskie gry dla wielu graczy....

Narodziny firmy Dell: 35 lat temu Michael Dell założył swoją firmę

Narodziny firmy Dell: 35 lat temu Michael Dell założył swoją firmę

Z kapitałem początkowym wynoszącym 1000 dolarów (otrzymanym od rodziny) Michael Dell, mając zaledwie 19 lat porzuca szkołę i zakłada jedną z najważniejszych dziś korporacji w sektorze IT. Przychody Dell Technologies Inc. w zeszłym roku przekroczyły 78 miliardów dolarów. W krótkim podsumowaniu postaramy się prześledzić historię miniaturowego start-upu, który wyrósł na jedną z największych (pod względem przychodów i zatrudnienia) korporacji IT na świecie. Co przyczyniło się do sukcesu Della?...

Historia Silent Hill liczy 20 lat - Jak wyglądały dwie dekady straszenia

Historia Silent Hill liczy 20 lat - Jak wyglądały dwie dekady straszenia

W połowie lat 90., epoce barwnych gier zręcznościowych, rodzi się jeden z najbardziej przerażających, komputerowych horrorów w historii gier – w 1996 roku studio Team Silent, będące częścią Konami Computer Entertainment Tokio rozpoczyna szkice koncepcyjne dzieła, które do dziś czeka na przyzwoity remake. Silent Hill, zagubione gdzieś wśród plątaniny amerykańskich autostrad, stało się areną niepokojących wydarzeń osnutych mgłą. To właśnie tam, główny bohater gry z 1999 roku, Harry Mason,...

Apple Macintosh powstał 35 lat temu. To była ważna premiera

Apple Macintosh powstał 35 lat temu. To była ważna premiera

Historia pierwszych graficznych interfejsów Apple’a (ściśle związana z Macintosem) rozpoczyna się od podglądania PARC-a (Palo Alto Research Center), centrum badawczo-rozwojowego należącego do Xeroxa. W 1973 roku Xerox opracował maszynę nazwaną Xerox Alto – miniaturowy (jak na owe czasy) komputer, mieszczący się w obudowie wielkość biurka, wyposażony w monitor o pionowej orientacji, trójprzyciskową mysz i system operacyjny z GUI. To dzięki Xerox Alto powstały takie wynalazki jak Smalltalk (pierwszy,...

PureRetro: 25 lat temu pojawił się DOOM i zdefiniował gatunek FPS

PureRetro: 25 lat temu pojawił się DOOM i zdefiniował gatunek FPS

10 grudnia 1993 to data która zaważyła na obecnym kształcie rynku gier. Pierwszy FPS z prawdziwego zdarzenia opuścił tego dnia studio id Software i w postaci gry rozpowszechnianej na licencji shareware trafił na serwery Uniwersytetu w Wisconsin, dokładnie o północy, 25 lat temu. Całość zajmowała zaledwie dwie dyskietki (ok. 2,4 MB danych), oferując graczom nawet kilka godzin wyśmienitej zabawy (plus rozgrywki w trybie dla wielu graczy, jeśli ktokolwiek miał dostęp do komputerów połączonych w sieć)....

Fallout 2: 20 lat temu Black Isle stworzyło drugą część kultowej serii

Fallout 2: 20 lat temu Black Isle stworzyło drugą część kultowej serii

Pamiętacie, jak brzmiała pełna nazwa Fallouta 2? To Fallout 2: Post Nuclear Role Playing Game. Świat wykreowany przez Briana Fargo, który rozbłysnął atomowym ogniem po raz pierwszy w 2077 roku, a tak naprawdę zaczął się wraz z pierwszą edycją gry, wydaną 30 września 1997 roku, ponownie zachwycił graczy. Brutalnością, stylizacją na atomic age i... Dogmeatem, który stał się nieodzownym symbolem serii. Niemal takim samym, jak niebieskie stroje mieszkańców krypt. Dziś dziedzictwo Black Isle Studios...

Myst skończył 25 lat- ten tytuł zapoczątkował epokę CD-ROM

Myst skończył 25 lat- ten tytuł zapoczątkował epokę CD-ROM

Robyn i Rand Miller odpowiadają za stworzenie gry, która legła u podstaw całego gatunku: przygodówek z prerenderowaną, statyczna grafiką 3D, gdzie świat obserwowaliśmy z perspektywy pierwszej osoby. Już sam początek Mysta, otwarcie pierwszej strony księgi, która przenosiła gracza do świata gry imponował i zaskakiwał. Autorzy Mysta poszli znacznie dalej: zbudowali historię świata, w którym książki i wymyślony język Dni służyły do kreowania światów. Pomysłowa konstrukcja świata gry przełożyła...

20 lat taktycznych strzelanin z Tom Clancy’s Rainbow Six

20 lat taktycznych strzelanin z Tom Clancy’s Rainbow Six

21 sierpnia 1998 roku narodziła się seria gier sygnowana nazwiskiem nieżyjącego już Toma Clancy’ego, amerykańskiego pisarza, któremu sławę przyniosła m.in. powieść Polowanie na Czerwony Październik. Od samego zarania Rainbow Six wyznaczał nowe trendy. Trudno uwierzyć, że pierwszą część gry zrealizował zespół złożony z zaledwie kilkunastu osób w niecałe dwa lata. Na swój sposób niezwykłe było także zderzenie dwóch światów: powieści sensacyjnej oraz gier. I choć samo zjawisko tworzenia...

PureRetro: Dzisiaj mija 50 lat od założenia firmy Intel

PureRetro: Dzisiaj mija 50 lat od założenia firmy Intel

Pół wieku to prawdziwy szmat czasu w przypadku technologii komputerowych. Przez ten okres diametralnie zmieniał się wygląd komputerów stacjonarnych. Pierwsze tego typu jednostki były ogromnymi konstrukcjami ważącymi wiele ton i zajmujących spore połacie miejsca. W tym czasie ewoluowały również podzespoły - procesory czy karty graficzne. Dzisiejsze komputery w niczym nie przypominają swoich dziadków, nie wspominając już o urządzeniach mobilnych, które kiedyś były wręcz niewyobrażalne. Ciągła...

PureRetro: Apple iMac obchodzi 20 urodziny. Pamiętacie ten sprzęt?

PureRetro: Apple iMac obchodzi 20 urodziny. Pamiętacie ten sprzęt?

W maju 1998 roku stało się jasne, że świat komputerów potrzebuje kolorów. Użytkownicy pecetów i Macintoshy byli już zmęczeni jednolitymi, kremowo-białymi barwami topornych obudów i czernią dominującą wśród laptopów. Dlatego pokazany 6 maja całemu światu iMac (kosztujący 1299 dolarów) tak zachwycił media na pierwszym pokazie. 15 sierpnia 1998 roku konsumenci mogli już dotknąć przezroczystej, barwnej, ciemnoniebieskiej obudowy Bondi blue, później odkryli pozostałe kolory. Łącznie Apple wypuścił...

PureRetro: 35 lat ratowania księżniczek w Dragon’s Lair

PureRetro: 35 lat ratowania księżniczek w Dragon’s Lair

Don Bluth, Gary Goldman, John Pomeroy i Rick Dyer odpowiadają za stworzenie jednego z pierwszych przebojów dla automatów do gier, który połączył mechanikę Quick Time Events z filmem animowanym. To Dragon’s Lair - prosta opowieści o rycerzu Dirku Śmiałym, smokach i księżniczce Daphne (o uwodzicielskiej urodzie króliczka z Playboya), którą oczywiście trzeba uratować. Z dzisiejszej perspektywy nie jest to wielkie osiągnięcie: opracować grę złożoną z animacji, przerywanych jedynie koniecznością...

12 urodziny PurePC - Czas płynie, tylko my nadal piękni i młodzi!

12 urodziny PurePC - Czas płynie, tylko my nadal piękni i młodzi!

Jest szósty czerwca dwa tysiące osiemnastego roku, godzina szósta sześć i tyleż samo sekund - uprzejmie zawiadamiam szanownych czytelników, że portalowi PurePC.pl stuknęło właśnie dwanaście lat! Rocznica wprawdzie nie należy do szczególnie okrągłych, aczkolwiek świadomość tak długiego istnienia w przestrzeni publicznej napawa nas satysfakcją oraz nieskrywaną dumą, zwłaszcza iż wszystko co obecnie widzicie budowaliśmy od podstaw. Przetrwaliśmy w tym czasie różne zawirowania - kadrowe, rynkowe,...

PureRetro: 35 lat przetykania rur z braćmi Mario i Luigim

PureRetro: 35 lat przetykania rur z braćmi Mario i Luigim

Na początku lat 80. nazywano go Jumpman i był raczej cieślą, a nie hydraulikiem, zmagającym się z Donkey Kongiem na automatach arcade (od 9 lipca 1981 roku, prawie 37 lat temu). Dopiero później dowiedzieliśmy się, że jest hydraulikiem, pracuje w Nowym Jorku, ma brata Luigiego, a ratowanie księżniczek to właściwie jego chleb powszedni. Wróć. Zanim Mario ratował księżniczki (po krótkim epizodzie z Donkey Kongiem), miał jeszcze inne, bardziej przyziemne zajęcia o których dziś gracze zdają się...

10 lat Mass Effect na PC: o zakończeniu serii nieco inaczej

10 lat Mass Effect na PC: o zakończeniu serii nieco inaczej

Choć wszyscy fani serii Mass Effect wiedzą, że premiera pierwszej części gry miała miejsce w listopadzie 2007 roku, to maj 2008 sprawił, że odtąd nie tylko posiadacze Xboksa 360, ale także pecetowcy mogli zagrać jako pan lub pani Shepard. Właściciele PlayStation 3 musieli poczekać kolejne 4 lata, ale już premiera drugiej odsłony serii odbyła się na wszystkich platformach w obrębie dwóch lat. Do momentu, aż BioWare przyniosło nam trzecią i ostatnią część kosmicznej trylogii, musieliśmy poczekać...

Starcraft obchodzi 20 urodziny! Możecie już czuć się staro

Starcraft obchodzi 20 urodziny! Możecie już czuć się staro

Koniec marca 1998 roku komputerowi powinni doskonale zapamiętać: to właśnie wtedy, 20 lat temu, Blizzard pokazał światu StarCrafta. StarCraft ujrzał światło dzienne już po sukcesie pierwszego i drugiego WarCrafta, na kilka lat przed premierą kolejnych części świata fantasy: Reign of Chaos i The Frozen Throne oraz przed wydaniem World of WarCraft. Fani Diablo również musieli poczekać na drugą cześć piekielnie dobrej opowieści, bo Blizzard w swoim studio kreował i dopieszczał kosmiczne rasy: protossów,...

PureRetro: 35 lat IBM XT - 4,77 MHz, 128 KB RAM i 10 MB HDD

PureRetro: 35 lat IBM XT - 4,77 MHz, 128 KB RAM i 10 MB HDD

Ósmego marca 1983 firma IBM zaprezentował Personal Computer XT (IBM 5160), maszynę która przedefiniował myślenie o biurowych komputerach. IBM XT nie był pierwszym komputerem z serii samodzielnych stacji roboczych amerykańskiej korporacji - na rynku komputerów osobistych IBM debiutował z modelem 5150 (IBM PC) w sierpniu 1981 roku. IBM XT wyceniono na 4995 USD, za co można było kupić maszynę wyposażoną w procesor Intel 8088 taktowany zegarem 4,77 MHz, 128 KB pamięci RAM (rozszerzalne do aż 640 KB), dysk...

25 lat X-Winga - Krótka historia kosmicznych symulatorów

25 lat X-Winga - Krótka historia kosmicznych symulatorów

Gwiezdne wojny to jedna z największych marek wykreowanych przez kino. Cokolwiek z przylepionym logo Star Wars da się sprzedać z zawyżoną ceną. Może jednak jesteśmy na swój sposób marzycielami, którzy doceniają jasne i ciemne strony mocy oraz brutalną siłę mieczy świetlnych i laserów X-Winga. Faktyczne gry komputerowe towarzyszyły filmowym przygodom bohaterów Gwiezdnych wojen niemal od samego początku. Epizod IV debiutował na ekranach automatów arcade, konsol do gier i komputerów już w 1983 roku,...

Okrągłe urodziny Open Source - 20 lat otwartych źródeł

Okrągłe urodziny Open Source - 20 lat otwartych źródeł

W lutym 1998 założono Open Source Initiative, organizację stworzona przez Erica Raymonda i Bruce’a Perensa. W radzie OSI znaleźli się również również Brian Behlendorf, Ian Murdock, Russ Nelson oraz Chip Salzenberg. Celem działania organizacji OSI stało się propagowanie idei oprogramowania udostępnionego z otwartymi źródłami, a jedna z pierwszych inicjatyw – podpisanie petycji skierowanej do rządu USA, mającej na celu nakłonienie do korzystania z rozwiązań Open Source. Inspiracją do stworzenia...

Jak zmienił się świat Final Fantasy przez ostatnie 30 lat

Jak zmienił się świat Final Fantasy przez ostatnie 30 lat

Nie jedną konsolę do gier i komputer zaliczyły kolejne odcinki sagi Final Fantasy, która pod koniec zeszłego roku doczekała się części oznaczonej rzymską XV. Choć w połowie grudnia tego roku seria obchodziła swój 30 jubileusz, nie doczekaliśmy się kolejnej edycji dla PC (pojawi się dopiero na początku 2018 roku, w rozdzielczości 4K zalecany jest GeForce 1080 Ti), usłyszeliśmy jedynie plotki o... Final Fantasy XVI, nad którą prace mają rozpocząć się w przyszłym roku. Tymczasem posiadacze Xboxa...

PureRetro: 5 Urodziny Muzeum Historii Komputerów i Informatyki

PureRetro: 5 Urodziny Muzeum Historii Komputerów i Informatyki

Dziś (08.12.2017 r.) o godzinie 18:00 w Katowicach startuje impreza wzorowana na popularnych niegdyś LAN parties – spotkaniach, na które każdy zabierał własny komputer, spinał go kablem ethernetowym z utworzoną na miejscu siecią lokalną, aby… rozegrać pojedynek w Quake’a bądź Duke’a. Wszystko po to, by pograć wspólnie ze znajomymi lub innymi uczestnikami imprezy, w czasach gdy dostęp do internetu był kosztowny. Najczęściej LAN parties były organizowane w weekendy i trwały przynajmniej przez...

PureRetro: Grand Theft Auto, czyli 20 lat kradzieży pojazdów

PureRetro: Grand Theft Auto, czyli 20 lat kradzieży pojazdów

Chociaż trudno uwierzyć, jako źródła inspiracji przy powstawaniu najsłynniejszej gry Rockstara wskazywane są... Pac-Man i Miami Vice. Wpływ na powstanie jednej z najbardziej rozpoznawalnych serii gier, miały również takie tytuły jak: Elite, Syndicate i Mercenary. Jak na nasz gust, dziś w GTA więcej z Syndicate i Miami Vice, niż z innych wymienionych przez twórców wpływowych tytułów. W Europie w pierwszą cześć GTA na PC można było zagrać w październiku 1997 roku. W grudniu tego samego roku...

PureRetro: minęło 25 lat od premiery pierwszego smartfona

PureRetro: minęło 25 lat od premiery pierwszego smartfona

Jeśli za wyznacznik określenia mianem smartfona przyjmiemy wszelkie urządzenia, które zostały wyposażone w dotykowy ekran i zestaw aplikacji, umożliwiających wykonywanie innych operacji niż podstawowe funkcje telefonu, to Simon opracowany przez firmę IBM należy do absolutnych pionierów w swojej kategorii urządzeń. Smartfon, zaprezentowany po raz pierwszy na targach Comdex w Las Vegas 23.11.1992 roku, pomimo pokaźnych gabarytów i monochromatycznego wyświetlacza wyprzedził o 15 lat iPhone’a. Podobnie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.