rtx remix
Unreal RTX Remix pozwala zagrać w legendarny tytuł z 1998 roku z Ray Tracingiem i innymi efektami, ale tylko w single player
Jesteśmy już całkiem blisko trzydziestolecia jednego z najbardziej przełomowych FPS-ów, jakie kiedykolwiek powstały (a i w całej branży plasuje się pod tym kątem dość wysoko). Nim jednak do niego dojdzie, zapewne dostaniemy jeszcze kilka interesujących projektów od społeczności. Jeżeli chodzi o najnowsze przedsięwzięcia, na pewno wart uwagi jest Unreal RTX Remix. Oferuje on sporo nowoczesnych rozwiązań, które docelowo uatrakcyjnią kolejne przejście klasyka.
Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project Demo jest już dostępne do pobrania, przyda się jednak solidny PC do grania
Platforma RTX Remix została zapowiedziana przy okazji debiutu pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000 z rodziny Ada Lovelace. Docelowo ma ona pozwolić na upiększenie klasycznych gier, poprzez m.in. całkowitą zmianę tekstur czy implementacji różnych form Ray Tracingu. Jednym z czołowych tego typu projektów, bardzo mocno promowanych przez NVIDIĘ, jest Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. Z okazji wydania finalnej wersji RTX Remix, na Steamie pojawiło się demo rzeczonej produkcji.
NVIDIA DLSS 4 dostępna już w ponad 100 grach, a kolejne w drodze. RTX Remix wychodzi z bety, a Half-Life 2 RTX otrzyma wersję demo
Za kilka dni odbędzie się konferencja NVIDII z okazji kolejnej odsłony wydarzenia znanego jako GTC (GPU Technology Conference). Spodziewamy się tam uzyskania aktualizacji co do akceleratorów Blackwell na rynek AI oraz zapowiedzi profesjonalnej karty graficznej RTX PRO 6000 Blackwell. Jednocześnie za kilka dni odbędzie się kolejna odsłona konferencji GDC (Game Developers Conference), na której zabraknie również nowości dla posiadaczy kart GeForce RTX. Dzisiaj możemy podzielić się kilkoma takimi aktualizacjami,...
Vampire The Masquerade: Bloodlines - fanowski RTX Remaster na efektownych ujęciach ze znanej lokacji
Uniwersum Świata Mroku ma w swoim dorobku już całkiem solidną partię projektów. Żaden jednak nie dorównuje jakości Vampire The Masquerade: Bloodlines z 2004 roku. Z wielu powodów (w dużej mierze przez podejście wydawców z Activision) nie odniosła sukcesu komercyjnego na premierę, wychodząc z rozlicznymi bugami, wskutek czego Troika upadła. Z czasem jednak gra stała się kultowa, a jakość dialogów czy fabuły została wsparta przez mody graczy.
NVIDIA RTX Kit - neuronowe renderowanie w praktyce. Czy czeka nas kolejny skok w jakości grafiki w grach?
Wraz z kartami NVIDIA GeForce RTX 5000 na rynku zadebiutuje też dostępna tylko na nich technika DLSS 4. Nowości jest jednak znacznie więcej, ponieważ układy Blackwell będą wspierały też neuronowe renderowanie elementów obrazu. NVIDIA zaprezentowała materiał wideo, który pokazuje, jakie zmiany wprowadzi to w kwestii jakości grafiki. Choć początkowo przeskok nie będzie olbrzymi, to prawdopodobnie zmierzamy w kierunku nowego standardu.
Half-Life 2 RTX - zapowiedź odnowionej wersji przy okazji okrągłej rocznicy oryginału. Half-Life 2 jest za darmo na Steam
Stworzenie wybitnej gry jest niezwykle trudne. Wzięcie się w garść i wprowadzenie na rynek dorównującej jej kontynuacji bywa karkołomne - a co dopiero projektu, który co najmniej pod wieloma względami takiego poprzednika wyprzedza. To już doprawdy rzadki wyczyn. Ale deweloperzy Valve mogą się do tego zaszczytnego grona zaliczać. Co ważne, pozostały nam już zaledwie dni do dwudziestej już rocznicy - a zostaje ona całkiem nieźle uczczona.
NVIDIA na targach Gamescom: NVIDIA ACE, G-SYNC Pulsar, Dragon Age: The Veilguard z Ray Tracing i zjawiskowy Black State
Targi Gamescom w Kolonii to przede wszystkim możliwość ogrania najnowszych gier, które w kolejnych miesiącach trafią na półki sklepowe. W tym roku mieliśmy również okazję wziąć udział w wydarzeniu - obecnie pracuję nad kolejnymi materiałami, opisującymi różne gry jakie miałem okazję zobaczyć i zagrać na miejscu. Jednym z punktów naszej obecności w Kolonii była wizyta na stoisku firmy NVIDIA, która miała nam całkiem sporo do pokazania. Zobaczyliśmy m.in. system NVIDIA ACE oraz najnowszą...
NVIDIA RTX Remix - najnowsza wersja oprogramowania dodaje wsparcie dla DLSS Ray Reconstruction
NVIDIA RTX Remix to oprogramowanie, które zostało zaprezentowane wraz z architekturą Ada Lovelace oraz kartami graficznymi GeForce RTX 4000. Będące częścią platformy Omniverse, pozwala każdemu na tworzenie własnych remasterów starszych gier, poprzez wprowadzanie do nich efektów m.in. Ray Tracingu, ulepszając w ten sposób oświetlenie czy cieniowanie. RTX Remix jest nieustannie rozwijany, a najnowsza wersja oprogramowania dodaje pełne wsparcie dla ostatniej formy DLSS, czyli rekonstrukcji promieni świetlnych.
Need For Speed: Underground RTX Remix - kultowa gra wyścigowa z modem wprowadzającym Path Tracing. Wersja alfa do ściagnięcia
Na chwilę obecną seria ta nie przechodzi najlepszych momentów. Jeżeli w ciągu ostatnich lat cokolwiek się pojawiało, raczej zaliczało się albo do marnych prób wskrzeszenia dawnej formuły, albo osobliwych eksperymentów, przyjętych przez społeczność w sposób mieszany (np. NFS: Unbound). Miała jednak kilka znakomitych momentów - jak choćby Need for Speed: Underground, wprowadzający franczyzę w nową erę. Do dziś jest wspominany, choć minęło już ponad 20 lat.
NVIDIA Studio - nowa aktualizacja sterowników przynosi więcej funkcji AI i wzbogaci oprogramowanie RTX Remix o DLSS 3.5
Choć większość z nas korzysta ze sterowników NVIDIA GeForce Game Ready, to karty graficzne ze stajni Zielonych posiadają również odmianę sterowników NVIDIA Studio. Jak możemy się domyśleć, ta wersja jest tworzona z myślą o pracy grafików komputerowych, a w ostatnim czasie również o wykorzystaniu algorytmów AI. Najnowsza aktualizacja 551.86 skupia się głównie na tym ostatnim aspekcie, choć gracze również powinni być zadowoleni za sprawą uaktualnienia RTX Remix.
Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft - debiut kultowej trylogii. Pierwsze opinie oraz porównanie z wersją RTX Remix
Dość długo wyczekiwana przez wielu graczy trylogia pierwszych przygód Lary Croft jest już oficjalnie dostępna do kupienia. Mamy do czynienia z remasterem, w którym studio Aspyr poprawiło wszystkie tekstury, natomiast postanowiło zachować ducha pierwotnych wersji, dlatego nie usprawniono pracy kamery, czy też sterowania. Właśnie te ostatnie rzeczy nieco podzieliły graczy. Jednak oprócz pierwszych opinii możemy zobaczyć porównanie z dotychczasową edycją "RTX Remix".
Open Lara RTX: Reimagined Realms - pierwszy Tomb Raider zyskał wsparcie dla Path Tracingu. Modyfikacja dostępna za darmo
Seria gier Tomb Raider jest znana praktycznie każdemu. Pierwsza odsłona wydana przez Eidos Interactive miała swoją premierę w listopadzie 1996 roku na konsolach Sony PlayStation. Przygody Lary Croft są uważane za kultowe, a nawet za prekursora dzisiejszych trzecioosobowych gier akcji. Aktualnie oczekujemy na oficjalny remaster pierwszych trzech części, jednak już teraz możemy zanurzyć się w świecie gry z włączoną technologią śledzenia promieni.
NVIDIA RTX Remix - narzędzia w wersji beta już dostępne. Teraz każdy może spróbować swoich sił w remasterowaniu starszych gier
Kilkanaście dni temu NVIDIA zapowiedziała, że jeszcze w tym miesiącu do fazy otwartych beta testów trafią narzędzia RTX Remix. Udostępnienie edytora będącego częścią składową zestawu nieco się przeciągało. Środowisko uruchomieniowe trafiło do wszystkich zainteresowanych w kwietniu zeszłego roku, ale nie wystarczało to do przygotowania w pełni funkcjonalnych remasterów gier. Teraz otrzymaliśmy wreszcie cały zestaw narzędzi.
ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grach
ReShade to specjalne narzędzia, które pozwalają na dodanie i personalizację efektów post-procesowych w grach. Rezultatem ich zastosowania jest nierzadko polepszenie jakości grafiki bez znaczącego spadku liczby FPS-ów, a także modyfikacja wyglądu wielu produkcji. Wydana została właśnie wersja 6.0 narzędzi. Wśród najbardziej znaczących zmian jest dodanie wsparcia dla Ray Tracingu, shadingu mesh oraz gier zmodyfikowanych przy użyciu NVIDIA RTX Remix.
Max Payne z obsługą Path Tracingu. 22-letnia gra potrafi zachwycić oświetleniem dzięki wykorzystaniu NVIDIA RTX Remix
Już 22 stycznia swoją premierę będzie miała wersja beta edytora, będącego częścią składową narzędzi NVIDIA RTX Remix. Dostęp do niego będzie miał każdy zainteresowany. Wielu moderów już teraz pochwaliło się efektami swoich prac przy remasterowaniu starszych produkcji. Jednym z takich przypadków jest pierwsza część gry Max Payne, która została wzbogacona o obsługę pełnego Ray Tracingu, lepsze modele postaci i tekstury.
NVIDIA RTX Remix Creator Kit - narzędzia do łatwego remasterowania starszych gier z oficjalną datą premiery
Minęło już sporo czasu odkąd NVIDIA zapowiedziała narzędzia RTX Remix. Zestaw ma posłużyć do stosunkowo łatwej implementacji Ray Tracingu w grach bazujących na API DirectX 8 oraz DirectX 9. Choć środowisko uruchomieniowe zostało opublikowane w kwietniu zeszłego roku, to wciąż czekaliśmy na edytor, który miał być elementem składowym zestawu. Poznaliśmy wreszcie jego datę premiery. Okazuje się, że nie trzeba będzie długo czekać.
Half-Life 2 RTX - kultowa gra Valve otrzyma wersję z Ray Tracingiem z pomocą moderów oraz platformy NVIDIA RTX Remix
Nieco ponad miesiąc temu NVIDIA ujawniła Portal Prelude RTX, czyli zremasterowaną wersję nieoficjalnej (ale niesamowicie bogatej!) modyfikacji do pierwszego Portala. Nowa wersja została przygotowana w ramach platformy RTX Remix, dodając nie tylko pełny Path Tracing, ale również obsługę DLSS 3 czy RTX IO. Teraz, w ramach rozpoczynających się targów Gamescom w niemieckiej Kolonii, NVIDIA ujawniła kolejny projekt. Tym razem jednak jest on związany z dużo bardziej kultową grą - Half-Life 2. Poznajcie...
Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala
W momencie prezentacji architektury Ada Lovelace oraz pierwszych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, sporo czasu poświęcono wówczas na prezentację odnowionej wersji gry Portal, czyli jednej z najbardziej oryginalnych gier platformowo-logicznych od firmy Valve. Nową wersję Portala upiększono dzięki implementacji Path Tracingu, co znacząco wpłynęło na poprawę jakości oprawy graficznej. Portal RTX był również jedną z pierwszych gier z obsługą techniki DLSS 3 (Super Resolution w połączeniu z...
Need for Speed Underground 2 dzięki implementacji Ray Tracingu poprzez narzędzie RTX Remix wygląda teraz o niebo lepiej
Need for Speed Underground 2 to jedna z najlepiej ocenianych gier wyścigowych od amerykańskiego wydawcy Electronic Arts. Ten bardzo udany sequel swój debiut miał w 2004 roku, więc oprawa graficzna zdążyła się już dość mocno zestarzeć. Mimo że duża część osób wychowała się na tym tytule i ma do niego sentyment, to z uwagi na wspomnianą warstwę wizualną nie rozważa ponownej rozgrywki. Może się to zmienić przez nowe narzędzi od NVIDII - RTX Remix.
RTX Remix już teraz daje drugie życie dla starszych gier. Efekty potrafią być doprawdy imponujące
RTX Remix jest oprogramowaniem pozwalającym na modyfikację gier w celu zaimplementowania w nich technologii Ray Tracing oraz DLSS. Dostępnych mamy sporo opcji na upiększanie warstwy wizualnej, a także w łatwy sposób jesteśmy w stanie przechwycić zasoby z różnych tytułów. NVIDIA udostępniła narzędzie publicznie raptem 11 dni temu, a już możemy zobaczyć wiele projektów robiących z niego dobry użytek. Wyraźnie widać, że starsze gry otrzymają niebawem drugą młodość.
NVIDIA RTX Remix - środowisko uruchomieniowe narzędzia jest już dostępne w formie otwartego oprogramowania
Pod koniec zeszłego roku NVIDIA zapowiedziała premierę narzędzi RTX Remix, które pozwolą w stosunkowo łatwy sposób dodawać do starszych gier obsługę Ray Tracingu, a także poprawiać w nich jakość tekstur przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji. Wygląda na to, że prace nad projektem stopniowo postępują, ponieważ opublikowane zostało właśnie środowisko uruchomieniowe w formie otwartego oprogramowania. Edytor ma zostać udostępniony wkrótce.
NVIDIA Ada Lovelace - charakterystyka rdzeni RT 3. generacji oraz omówienie technologii Omniverse RTX Remix
W naszych poprzednich materiałach dotyczących prezentacji GeForce Beyond, skupiliśmy się na specyfikacji kart graficznych GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 16 GB oraz GeForce RTX 4080 12 GB. Ponadto omówiliśmy już dokładniej technikę DLSS 3, która jest niemal rewolucją względem dotychczasowych wersji tego rozwiązania. Nowe karty to jednak także nowa architektura, w tym wypadku Ada Lovelace. Wprowadza one nowe rdzenie RT 3. generacji. Czym się różnią względem dotychczasowych rdzeni?



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
TOP 10 gier, które zyskały po latach. Początkowo były unikane przez graczy, dziś uważane są za klasyki
Nowe informacje o kartach NVIDIA GeForce RTX 5000 SUPER oraz gorszej dostępności modelu GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
Test Battlefield 6 PC, PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
Złącze 12V-2x6 znów pod lupą. Tym razem uszkodzona została karta Sapphire Radeon RX 9070 XT NITRO+