blizzard entertainment
- 1
- 2
- następna ›
Diablo IV - Blizzard potwierdził spore opóźnienia swoich planów. Kolejny dodatek pojawi się nieprędko

Najnowsza odsłona kultowej serii nie znajduje się w najlepszym możliwym miejscu, i to delikatnie rzecz ujmując. Po wystartowaniu z nie najgorszą kampanią i mało dopracowaną fazą endgame'u kolejne sezony w większości przypadków nie spełniały oczekiwań, w najlepszym razie lekko polepszając sytuację. W końcu zawitał dodatek Vessel of Hatred, od którego rozpocząć się miał regularny marsz Diablo IV z kolejnymi rozszerzeniami. Plany jednak się zmieniają.
Warcraft: Remastered i Warcraft II: Remastered już dostępne. Niestety ceny nie należą do najniższych

Warcraft II to jedna z najgłośniejszych strategii czasu rzeczywistego w historii. Dla wielu współczesnych graczy jest to jednak też pozycja niezbyt przystępna, ponieważ swoją premierę miała w 1995 roku. Jeszcze starsza jest oczywiście pierwsza część Warcrafta. Firma Blizzard postanowiła odświeżyć obie te pozycje. Co więcej, na remastery nie musieliśmy czekać długo, już bowiem zadebiutowały one na platformie Battle.net. Niestety ceny nie zachwycają.
Warcraft II - remaster kultowej odsłony sprzed dekad możliwy. Wyciekły pierwsze grafiki wraz z logo gry

Blizzard to jedna z legendarnych firm, których wpływ na branżę był gigantyczny - nikt im tego nie odbierze. Inna sprawa, że z wielu przyczyn jej wizerunek od dłuższego czasu znacząco podupadł. Pamięć o hitach z dawnych lat wciąż jednak pozostaje żywa. Tyczy się to oczywiście również fenomenalnej serii Warcraft sprzed ery MMO. Marka niebawem będzie sobie liczyła trzy dekady - a na urządzonej z tej okazji imprezie może się pojawić bardzo ciekawa informacja.
Diablo IV: Vessel of Hatred - dodatek zbiera bardzo dobre recenzje tuż przed premierą, choć pewne aspekty należy mieć na uwadze

Powoli zbliżamy się do wielkich jesiennych premier. Już jutro na rynek wejdzie na przykład pierwsze duże rozszerzenie do czwartej części Diablo. Legendarna seria z pewnością nie znajduje się w najlepszej kondycji w swojej historii, a oceny samej gry są dość mieszane. Od pewnego czasu twórcy starają się z różnym skutkiem ją poprawić, a ukoronowaniem tego ma być na razie Vessel of Hatred. Od kilku dni zaś zaczęły już wpadać pierwsze recenzje.
Diablo IV: Vessel of Hatred - deweloperzy przedstawiają pierwsze fabularne szczegóły dodatku

Jesienne premiery zapowiadają się całkiem ciekawie. Z pewnością nie dorównują tym z ubiegłego roku, ale biorąc pod uwagę dość biedne przewidywania sprzed kilku miesięcy można to nazywać progresem. W to wszystko będą próbowali wpasować się deweloperzy Blizzarda. Czwarta część Diablo zdaje się już być poza swoim najgorszym okresem, nadal jednak nie ma najlepszych opinii. Już za ponad dwa tygodnie sprawdzimy, czy dodatek odniesie sukces.
Pure Retro #12 - StarCraft. Rozważania o prawdopodobnie najbardziej kompletnej grze RTS w historii

Ostatnie lata ubiegłego wieku przypadają na hegemonię wielkich strategii czasu rzeczywistego. Total Annihilation, Dune II, serie Command & Conquer, Age of Empires, wreszcie wielki wkład Blizzarda, postrzeganego zupełnie inaczej niż dziś - czyli dwa pierwsze Warcrafty, z których wyewoluował bohater tego tekstu. StarCraft to temat rzeka, w dużej mierze przez wzgląd na mnogość rozwiązań pozwalających na to, że bawić się przy nim może wiele rodzajów graczy. W tych rozważaniach postaram się uwypuklić...
Diablo IV - duży pokaz nowej klasy, która pojawi się przy okazji premiery Vessel of Hatred. Oto najważniejsze cechy Spirytysty

Powolutku zbliżamy się do premiery pierwszego większego dodatku do czwartej odsłony Diablo. I wydaje się to być niezły moment na tego typu nowości. W końcu choć wreszcie wydaje się, że ostatnie sezony trochę poprawiły wizerunek gry (w jakim stopniu, to już można podebatować), trudno o długofalowy entuzjazm, gdy nawet mapa nie ulega zmianom. Teraz zgodnie z obietnicami Blizzard wypuścił dość obszerną prezentację nadchodzącej klasy.
Diablo IV - deweloperzy opowiadają o nadchodzącym sezonie, który poprzedza dodatek Vessel of Hatred

Na kilka miesięcy przed pierwszym dodatkiem deweloperzy z Blizzarda trochę uspokoili fanów serii - a przynajmniej niektórych, jako że wciąż znajduje się duża grupa tych, którzy nie mają ochoty już nawet wracać do tytułu. Niemniej jednak sezon czwarty trochę uporządkował sprawy, poprawiając kilka mniejszych czy większych bolączek. Przed nami zaś kolejny rozdział w rozwoju Diablo IV, toteż deweloperzy przygotowali zwyczajową pogadankę o nowej zawartości.
Diablo IV: Vessel of Hatred na pierwszym zwiastunie. Ruszyły już zamówienia przedpremierowe na dodatek

Diablo IV to gra, która wywołała niemało emocji. Po niezwykle udanym starcie, najnowsza produkcja Blizzard Entertainment szybko straciła impet. W ocenie wielu osób tytuł spisuje się dobrze jako jednorazowe doświadczenie, ale już niekoniecznie jako gra, która nadawałaby się do wielokrotnej rozgrywki. Nie wiemy na razie czy dodatek Vessel of Hatred coś w tej kwestii zmieni. Póki co, twórcy opublikowali pierwszy zwiastun, któremu klimatu nie sposób odmówić.
Diablo IV dostało rewolucyjny 4. sezon. Mnóstwo pochwał od graczy, więc jest szansa na poprawienie grywalności i dobry end game

Po bardzo dobrym starcie na zeszłoroczną premierę aż trudno było sobie wyobrazić, że w ciągu dosłownie kilku tygodni sytuacja odwróci się tak bardzo. Ale też z drugiej strony nie dało się przewidzieć tak kiepskiego endgame'u czy na dłuższą metę braku dobrze przemyślanego systemu lootu. Kolejne sezony na ogół przynosiły więcej kroków w tył niż naprzód i wielu zdążyło już przekreślić nową odsłonę serii. Tymczasem czwarty sezon zdaje się przynosić ważne zmiany.
Spodobała ci się gra? Daj twórcom napiwek! Były prezes Blizzard Entertainment uważa to za świetny pomysł

Naprawdę spora część z debiutujących dziś gier wideo wydaje się stworzona tylko z chęci jak największego zysku. Producenci zatracają zdrowy rozsądek i kierując się wyłącznie kwestią pieniędzy, posuwają się do coraz gorszych działań. Nadal istnieją jednak tytuły, które potrafią zapewnić satysfakcjonującą rozgrywkę, a przy tym płaci się tylko raz za całą grę. Mike Ybarra twierdzi, że gracze powinni mieć możliwość, aby zapłacić takim twórcom trochę więcej.
Blizzard Entertainment wraca oficjalnie do Państwa Środka. Firma podpisała nową umowę z chińskim NetEase

Na początku 2023 roku zakończona została wieloletnia współpraca pomiędzy Blizzard Entertainment a chińską firmą NetEase. Wiązało się to z zawieszeniem usług sieciowych do gier Blizzarda w Państwie Środka. W rezultacie tamtejsi gracze zostali oficjalnie odcięci między innymi od takich tytułów, jak World of Warcraft, Overwatch 2 czy Hearthstone. Od tamtego czasu sporo się jednak zmieniło i już wkrótce gry Blizzarda powrócą na rynek chiński.
Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzne

Diablo IV to gra, która początkowo spotkała się z ciepłym odbiorem, by na skutek mankamentów rozgrywki zostać po pewnym czasie porzucona przez wielu graczy. Blizzard, pomimo tych problemów, pracuje jednak ciągle nad kolejnymi aktualizacjami do swojego dzieła. W ramach najnowszej poprawki dodany został Ray Tracing i szereg innych ulepszeń graficznych. Choć implementacja ta nie przynosi rewolucji graficznej, to świat Sanktuarium wygląda teraz lepiej.
Diablo IV - rekordowa liczba szykowanych zmian w grze zmusza twórców do przesunięcia nowego sezonu

Wiele powiedziało się już o czwartej odsłonie kultowej serii - i bez wątpienia niejedno jeszcze zostanie. Za nami sporo popremierowej zawartości, która w lwiej części nie odwróciła jednak powszechnie krytycznego podejścia do tytułu. Z kolei konkurencja nie śpi, bo za nami premiera Last Epoch, a Path of Exile 2 także szykuje się do pierwszego szturmu na rynek, do tego premiera gry Blizzarda w Game Passie. I jak widać, twórcy potraktowali to poważnie.
Pure Retro #8 - Warcraft: Orcs & Humans. Pordzewiały przodek gatunku. Szczypta Diuny wymieszana z klasyczną fantastyką

Są serie tak długie i z na tyle pokręconymi kolejami losu, że ich geneza nierzadko ginie w mrokach dziejów. W tym roku miną już trzy dekady od premiery gry niesamowicie dziś anachronicznej, a zarazem niezwykle istotnej dla więcej niż jednego gatunku. Większość osób słysząc o uniwersum Wacraft, w mig przyswaja sobie obraz kultowej gry MMORPG - będącej daleko poza swoim szczytem, aczkolwiek wciąż trzymającej się na nogach jak nic innego z tego nurtu. Sam należę do tych, którzy wychowali się na...
Diablo, Warcraft: Orcs and Humans i Warcraft II: Tides of Darkness są wreszcie dostępne w serwisie Battle.net

Battle.net znajduje się w ciągłej rozbudowie. W zależności od konkretnych potrzeb Activision Blizzard uzupełnia swoją biblioteczkę o nowe funkcje i pozycje możliwe do ogrania. W dalszym ciągu jednak brakuje w niej wielu klasycznych pozycji, pamiętanych nierzadko przez nieco bardziej doświadczonych graczy. Ale mamy dobre wieści, jako że zmiany na wyższym szczeblu w Blizzardzie zbiegły się z opcją wygodniejszego dostępu do kilku dawnych hitów.
Duże zmiany w Blizzard Entertainment. Mike Ybarra odszedł, więc za sterami firmy zasiądzie nowa prezes Johanna Faries

Od czasu przejęcia Activision Blizzard przez przedsiębiorstwo Microsoft w szeregach jednostek biznesowych tego amerykańskiego holdingu zaszło sporo zmian. Nie tak dawno po ponad trzech dekadach odszedł Bobby Kotick, który był dyrektorem generalnym całego holdingu. Nieco później odszedł prezes Blizzard Entertainment Mike Ybarra, a teraz została ogłoszona jego następczyni, a mianowicie Johanna Faries, która do tej pory zajmowała się marką Call of Duty.
Blizzard wyrzuca do kosza swoją survivalową grę. Deweloperzy pracowali nad nią przez ponad sześć lat

Wraz z informacją o zwolnieniach, które Microsoft zdecydował się przeprowadzić między innymi w podległym sobie od niedawna studiu Blizzard Entertainment, trafiły do nas także doniesienia o anulowaniu interesującego projektu survivalowego, którym podmiot ten się zajmował. Choć na rynku nie brakuje tego typu tytułów, to mowa w tym przypadku o pozycji, nad którą pracowano przez wiele długich lat. Projekt Odyssey mógł tchnąć trochę świeżości w dorobek studia.
Diablo IV otrzyma sezon Konstruktorów. Przygotowano wiele nowości, w tym kompana wspierającego w walce

Nowy rok już za nami, zbliża się zatem pora na nową zawartość od Blizzarda. Jeżeli chodzi o dokładaną regularnie zawartość, nadal trudno mówić o jakiejś wielkiej sensacji, aczkolwiek trzeba przyznać, że pewien progres nastąpił. Po falstarcie związanym z niesławnym Season of Malignant, sytuacja została w pewnym stopniu poprawiona. Wampiry oblegające Sanktuarium dysponowały znacząco lepszymi atrakcjami, teraz zaś czas na kolejne większe otwarcie.
Diablo IV - Blizzard ze specjalną zawartością świąteczną. Nadchodzi Zimowy Pomór

Swoistą tradycją stało się w ostatnich latach krytykowanie przy różnych okazjach pewnych większych firm. W tej stałej czołówce honorowe miejsce zajmuje Activision Blizzard. Ale nie ma co się dziwić - afera z Overwatchem 2, jak również premiera DLC do Call of Duty: Modern Warfare II, dla niepoznaki z tytułem i w cenie nowej odsłony serii, no i wreszcie czwarta część Diablo. Ta ostatnia pozycja wypada z wymienionej trójki najlepiej, ale nadal ma wiele problemów.
Diablo II: Durance of Hate - fragment gry został przeniesiony na silnik Unreal Engine 5. Demo dostępne do pobrania za darmo

Druga część z serii gier z gatunku hack’n’slash o nazwie Diablo ukazała się 28 czerwca 2000 roku. Od początku cieszyła się bardzo dobrą opinią wśród graczy i do dziś przez wiele osób jest uznawana za najlepszą odsłonę. Grę postanowiono odświeżyć pod względem graficznym i w sierpniu 2021 roku ukazała się edycja Diablo II: Resurrected. Aby jednak jeszcze bardziej dopasować ją do naszych czasów, pewien użytkownik postanowił odwzorować jej fragment na silniku Unreal Engine 5.
Diablo IV: Vessel of Hatred - Dodatek będzie ukłonem w stronę fanów Diablo II. Pojawi się także zupełnie nowa klasa

BlizzCon wreszcie nadszedł, co oczywiście oznacza, że co najmniej na kilka pytań w jakimś stopniu odpowiedziano. Przede wszystkim wielu fanów czekało na weryfikację doniesień związanych z pierwszym dużym rozszerzeniem do najnowszej odsłony Diablo. Jak dotąd żaden z dwóch sezonów gry Blizzarda nie zmienił specjalnie negatywnego nastawienia graczy, w większości rozczarowanych sporą częścią przygotowanej zawartości. Deweloperzy wyciągają więc zwyczajową broń: nostalgię.
Diablo IV - w sieci pojawiły się szczegóły związane z przyszłością tytułu. W grę wchodzi lokacja z drugiej części

Pojawienie się wyczekiwanej nowej odsłony Diablo doprawdy trudno w sposób jednoznaczny ocenić. Z marketingowego punktu widzenia to oczywiście sukces - w końcu okolice premiery obfitowały w pobicie niejednego rekordu. Im jednak dalej, tym mocniej uwypuklały się kruche jak dotąd plany rozwoju gry, a krytyka jedynie przybiera na sile. Mimo to Blizzard maszeruje dalej, starając się osiągnąć kolejne cele. Czekamy obecnie na dalsze kroki twórców.
Diablo IV - dalekosiężne plany Blizzarda. Szykują się regularne rozszerzenia wielkiego hitu

Choć kurz zdążył już nieco opaść po czerwcowo-lipcowej zawierusze związanej z premierą czwartej odsłony kultowej franczyzy, na pewno nie puścimy tego w niepamięć jeszcze przez długi czas. Mnóstwo powiedziano już o projekcie Blizzarda i niewątpliwie doda się niejedno, bo mamy w istocie do czynienia z niezwykle polaryzującym tytułem. Jak dotąd po popremierowych pochwałach przyszedł okres rosnącej krytyki nowej zawartości - a to dopiero początek.
Palia - MMO od byłych pracowników Blizzarda i Riot Games, w którym poprowadzimy istnie arkadyjskie życie

Niemal wszystkie dostępne obecnie gry MMO (choć nie tylko) w dużym stopniu opierają się na prowadzeniu ciągłych walk oraz agresywnej rywalizacji z innymi graczami. Osoba chcąca usiąść do rozrywki, przy której mogłaby się zrelaksować, nie ma zbyt wielu opcji do wyboru. Niektórzy twórcy zdają sobie jednak sprawę z tego problemu i tworzą gry, w których będziemy mogli całkowicie się odprężyć i cieszyć się codziennymi aktywnościami. Właśnie takim tytułem ma być Palia.
Pure Retro #4 - Diablo II. Rozważania wokół złotego okresu serii. Duchy minionego Blizzarda, które rozpędziły gatunek

Odkąd tylko zagrałem po raz pierwszy w Diablo IV w trakcie otwartej bety, liczyłem, że będzie to udane nowe otwarcie serii. Mroczny klimat, intrygująca historia i wciągające pierwsze kilkadziesiąt godzin gry napawały optymizmem, ale na razie im dalej w endgame, tym gorzej. A ostatnie przetasowania związane z pierwszym sezonem skłoniły mnie do zrobienia sobie przerwy w rozgrywce - przynajmniej aż do wypuszczenia ciekawszej zawartości. Z tego też względu ostatnio w ramach odtrutki cofnąłem się ponownie...
Diablo IV - deweloperzy zorganizowali czat. Odniesiono się do kontrowersyjnych zmian wprowadzonych przez ostatni patch

Premiera nowej odsłony franczyzy od Blizzarda to prawdziwy rollercoaster emocji. Jeżeli chodzi o tegoroczne tytuły, chyba tylko Starfield może jej dorównać pod kątem ambiwalentnego przyjęcia. Z jednej strony świetny czerwcowy start, mroczna atmosfera nawiązująca na początków serii i rekordowa sprzedaż, z drugiej - szybko męczący endgame, no i oczywiście ostatnie update'y, które rozgrzewają społeczność do czerwoności. Na tyle, że twórcy musieli zareagować.
Diablo IV z rekordową sprzedażą w historii Blizzarda. Jak przekłada się to na wyniki całego koncernu?

Diablo IV to bardzo udana produkcja, która urzeka przede wszystkim klimatem i frajdą z zabijania zastępów przeciwników. Choć nie brakuje także słabszych stron, jak chociażby doprowadzony do absurdu system skalowania poziomu przeciwników, to warto przymknąć na nie oko, żeby chociaż raz ukończyć główną fabułę. Koncern Activision Blizzard może mieć powody do zadowolenia, ponieważ tytuł sprzedaje się wyśmienicie, pomimo krytyki ze strony części graczy.
Blizzard planuje przenosić swoje gry na Steam. Overwatch 2 ma być pierwszym z wielu tytułów

W ostatnich miesiącach jeżeli już mówimy o amerykańskim gigancie z siedzibą w Kalifornii, zazwyczaj robimy to albo w kontekście ewidentnie zbliżającego się przejęcia przez Microsoft, albo najnowszej części Diablo, która zresztą ostatnio spotyka się z licznymi problemami. Ale teraz dowiedzieliśmy się o pewnym o tyle ciekawym, co dość niespodziewanym fakcie. Wygląda na to, że ich poszczególne tytuły z czasem będą pojawiać na platformie Valve.
Diablo IV - udostępniono patch 1.1, który wprowadza do gry wiele zmian przed startem Sezonu Plugawców

Choć premiera Diablo IV odbyła się 6 czerwca, to wciąż nie wystartował pierwszy sezon, w którym gracze będą mogli między innymi zdobywać nagrody za postępy w ramach karnetu bojowego. Oczywiście dodatkowa opłata nie będzie konieczna, ale zapewni większą liczbę profitów. W ramach przygotowań do Sezonu Plugawców, udostępniono dużą aktualizację 1.1, która wprowadza do gry pokaźną liczbę zmian, poprawek błędów i korekt balansu.
Pure Retro #3 - Diablo. Zgroza w Tristram. Mroczne i krwawe początki pionierskiej serii hack'n'slash

Pora na kolejną odsłonę cyklu. Rozpocząłem go rozpisując się o początkach wielkiej franczyzy RPG w realiach fantasy, by potem przeskoczyć w cyberpunkowe rejony immersive simów. Teraz zaś cofnę się kilka lat w czasie w stosunku do poprzedników, by omówić inną perełkę z dawnych lat - ściśle zresztą powiązaną z największą premierą ostatnich miesięcy. Niezmiennie jednak chodzi o projekt zrodzony z pasji, poprzedzający wszelakie franczyzowe zawirowania. Baldur's Gate stworzyło grono kanadyjskich...
Blizzard podało datę premiery i przedstawiło szczegóły 1. sezonu Diablo IV. Wprowadzono nową klasę do Diablo Immortal

Czwarta odsłona Diablo została wypuszczona na początku ubiegłego miesiąca, bijąc rekordy sprzedaży Blizzarda. Od dawna wiadomo, że gra będzie stale rozwijana, toteż minie trochę czasu, nim będzie można ją naprawdę miarodajnie ocenić na podstawie kierunku, w jakim podąża. Już niebawem z kolei rozpocznie się początek owej długiej drogi. Deweloperzy nie zapominają przy tym wszystkim o kontrowersyjnym Diablo Immortal, które dostaje nie lada rozszerzenie.
Diablo IV - wielka aktualizacja wprowadziła wiele poprawek i istotnych zmian, w tym związanych z balansem postaci

Wkrótce minie pełny miesiąc od premiery tej bez wątpienia jednej z najgłośniejszych gier 2023 roku. Wnioski są na razie bardzo różne, w dużej mierze też zależy kogo zapytać o zdanie. Całkiem udany start przy o dziwo niepadających co moment serwerach czy świetny design świata stoi obok krytyki konieczności grania cały czas online, level scalingu tudzież endgame'u. Ale Blizzard wciąż pracuje nad poprawieniem gry - a oto nadszedł naprawdę duży update.
Recenzja gry Diablo IV PC. Władca hack'n'slash wraca z wygnania. Sprawdzamy, ile warte są obietnice Blizzarda w dniu premiery

Po miesiącach dyskusji, zapowiedzi i beta testów wreszcie doczekaliśmy się. Blizzard wypuszcza nową odsłonę swojej legendarnej franczyzy - nie ma taryfy ulgowej, usprawiedliwień, że to jeszcze nie jest gotowe, następują pierwsze poważne rozliczenia z obietnic. Zwłaszcza, że na łagodne traktowanie deweloperzy po prostu liczyć nie mogą - nie znajdując się w bezapelacyjnie najgorszym okresie w historii firmy co najmniej pod kątem opinii publicznej. Dlatego też zakasano rękawy i z otwartą przyłbicą...
World of Warcraft Classic - twórcy oficjalnie wspierają fanowski mod. Pojawi się specjalny serwer dla trybu hardcore

Jeżeli chodzi o kwestię gier Blizzarda, od pewnego czasu króluje temat nadchodzącej części Diablo, co raczej nie ulegnie zmianom przez dłuższy czas niezależnie od poziomu powodzenia (bądź klęski) premiery. Niemniej jednak w dalszym ciągu żywa jest nostalgia związana z inną wielką franczyzą firmy - a to w dużej mierze dzięki wprowadzonej jeszcze 2019 roku klasycznej wersji World of Warcraft. Deweloperzy zaś starają się pilnować, by tak pozostało.
Diablo IV - Blizzard przygotowuje nas na premierę. Deweloperzy przybliżają dokładniej fabularny kontekst gry

Weekend serwerowych testów minął, pozostało nam zatem odliczanie dni do premiery z nadzieją, że wszelkie techniczne kwestie - na czele z jakością serwerów - będą funkcjonowały prawidło. Jak dotąd dostaliśmy całkiem pokaźne wstępne spojrzenie na fabułę w grze - a konkretnie prolog i pierwszy akt. Teraz zaś deweloperzy starają się podtrzymać atmosferę oczekiwania, dzieląc się pewnymi przemyśleniami w związku z dalszą historią ogarniętego konfliktem Sanktuarium.
- 1
- 2
- następna ›
Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 5090 Blackwell - Najszybsza i najdroższa. Oto Następca GeForce RTX 4090
Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 5080 Blackwell - Czy następca GeForce RTX 4080 dogodni GeForce RTX 4090?
Test karty graficznej ASUS GeForce RTX 5080 ROG Astral OC - Gigantyczna i świetnie się podkręca. Cena jest jednak ko(s)miczna
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5090 Suprim SOC - Podkręcony Blackwell z gigantycznym chłodzeniem
Test wydajności Kingdom Come Deliverance 2 - Jakie wymagania sprzętowe? Porównanie 60 kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel