Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

wczesny dostęp

Path of Exile 2 - nadchodzi nowy, duży update. Kolejny akt kampanii i mnóstwo znaczących zmian. Weekend grania za darmo

Path of Exile 2 - nadchodzi nowy, duży update. Kolejny akt kampanii i mnóstwo znaczących zmian. Weekend grania za darmo

Na pewno trudno byłoby nazwać rozwój nowej pozycji od Grinding Gear Games stabilnym. Opiera się on na dużych skokach, wymieszanych z nierzadko irytującymi okresami zastoju. I tak po mocnym starcie deweloperzy na trochę zapadli się pod ziemię, nie licząc co najwyżej drobnych hotfixów, które mało kogo zadowalały. Potem mocny update, ale przysparzający problemów. Wydaje się, że najbliższa aktualizacja Path of Exile 2 może być najlepszą jak dotąd.

Titan Quest II - Grimlore Games z planem rozwoju gry. Odpowiedzi na pytania graczy i pierwsze poprawki po udanej premierze

Titan Quest II - Grimlore Games z planem rozwoju gry. Odpowiedzi na pytania graczy i pierwsze poprawki po udanej premierze

Na pewno trudno by było powiedzieć, że twórcy Spellforce III weszli idealnie ze swoim tytułem w Early Access, jednak zarówno poziom zainteresowania, jak i lwia część opinii graczy sprawiają, że można mówić o sukcesie. Przed Grimlore Games oczywiście masa pracy, przede wszystkim uzupełnienie zawartości. Ale minęło kilka dni i otrzymaliśmy pierwszy roadmap Titan Quest II, odpowiedziano również na część pytań ze strony graczy.

Xbox Game Pass - Assassin's Creed Mirage, Aliens: Fireteam Elite i Citizen Sleeper 2 wśród gier na pierwszą połowę sierpnia

Xbox Game Pass - Assassin's Creed Mirage, Aliens: Fireteam Elite i Citizen Sleeper 2 wśród gier na pierwszą połowę sierpnia

Rozpoczął się ostatni miesiąca wakacji, czas zatem na przedstawienie pierwszej fali miesięcznych nowości w ramach abonamentu Xbox Game Pass. Poprzednie tygodnie dały kilka ciekawych pozycji - w tym RoboCop: Rogue City, Wuchang: Fallen Feathers i drugą część Grounded - ale sierpień również przyniesie pozycje, które przynajmniej warto rozważyć. Na ich czele znalazły się Assassin's Creed Mirage, Aliens: Fireteam Elite oraz Citizen Sleeper 2.

Fatekeeper - imponujący zwiastun gry bazującej na koncepcie Dark Messiah of Might and Magic

Fatekeeper - imponujący zwiastun gry bazującej na koncepcie Dark Messiah of Might and Magic

Stworzone przed laty przez studio Arkane Dark Messiah of Might and Magic do dziś jawi się jako wizjonerski popis pod kątem gameplayu i jednak mocno niedoceniony klasyk. Aż dziw, że do dziś tak niewiele późniejszych tytułów czerpie z niego wzorce, ale na horyzoncie widać całkiem obiecującą pozycję, która może przyciągnąć bardzo wielu fanów spragnionych satysfakcjonującej gry akcji. Nowy trailer Fatekeeper zawitał na THQ Showcase 2025.

Graliśmy w Titan Quest II. Hack'n'slash w greckiej mitologii powraca. Grimlore Games stara się utrzymać poziom

Graliśmy w Titan Quest II. Hack'n'slash w greckiej mitologii powraca. Grimlore Games stara się utrzymać poziom

Hack'n'slashe przebyły długą drogę. W swoim czasie wszystko kręciło się wokół Diablo i, w głównej mierze, kontynuacji tegoż arcydzieła, z ciekawymi wariacjami w rodzaju Sacred, Dungeon Siege'a, czy polegającego na wolniejszym gameplayu Titan Questa. Teraz czekamy już na premierę kontynuacji ostatniej z wymienionych gier od zupełnie innej ekipy. Grimlore Games będzie kontynuowało dzieło Iron Lore - co stanowi ciekawy zwrot w ich portfolio po Spellforce III. Tuż przed wejściem do wczesnego dostępu...

Witchfire - oto prawdopodobnie największy update od studia The Astronauts. Nowy region, broń, sprzęt i masa poprawek

Witchfire - oto prawdopodobnie największy update od studia The Astronauts. Nowy region, broń, sprzęt i masa poprawek

Zespół z siedzibą w Warszawie wypuścił swoją drugą grę niespełna dwa lata temu. Osadzona w mrocznym świecie fantasy interesująca gatunkowa mieszanka miała jednak od początku dwa "ale", które nie każdemu się spodobały: wyszła wyłącznie na Epic Games Store, a do tego w Early Access. Punkt pierwszy został już wyeliminowany jesienią ubiegłego roku, co do tego drugiego - powolutku mamy zbliżać się do wersji 1.0. Na razie zaś Witchfire dostał kolejny wielki update.

Hades II - gra cenionego, niezależnego studia z aktualizacją. Przybliżono, co jeszcze trzeba zrobić przed wydaniem wersji 1.0

Hades II - gra cenionego, niezależnego studia z aktualizacją. Przybliżono, co jeszcze trzeba zrobić przed wydaniem wersji 1.0

Jakość, do której przyzwyczaili nas już deweloperzy z Supergiant Games, od początku dawała dobry powód do wiary w sensowność pierwszej stworzonej przez nich kontynuacji. Uznano bowiem, że po ukazaniu zmagań Zagreusa pora na jego młodszą siostrę. Ponownie zdecydowano się na system wczesnego dostępu, na starcie oferując zawartość znacząco przebijającą poprzednika. Po kilku update'ach Hades II jest już bliżej niż dalej upragnionej wersji 1.0.

Titan Quest II - nowy materiał prosto z Future Games Show. Twórcy przygotowują nas do letniego Early Access

Titan Quest II - nowy materiał prosto z Future Games Show. Twórcy przygotowują nas do letniego Early Access

Początek czerwca wypełniony jest pokazami prezentującymi zbliżające się premiery. Jakkolwiek State of Play nie porwało zbyt wielu osób, Summer Game Fest niejednokrotnie pozytywnie zaskoczyło, pokazując między innymi spin-off Dying Light, Resident Evil 9, czy zaskakując premierą dodatku do Lies of P. Ale w ten weekend pojawiło się jeszcze Future Games Show - bardziej kameralne wydarzenie, jednak i tam można znaleźć ciekawe treści, w tym Titan Quest II.

Tainted Grail: The Fall of Avalon - zbierająca świetne oceny polska gra z rozgrywką przypominającą Skyrima wychodzi z Early Access

Tainted Grail: The Fall of Avalon - zbierająca świetne oceny polska gra z rozgrywką przypominającą Skyrima wychodzi z Early Access

W zeszłym roku mieliśmy premierę wczesnego dostępu wydawanego przez Awaken Realms tytułu od Questline. Z początku polskie studio mogło wzbudzać pewne wątpliwości, czy podoła zadaniu. Wszak w punkcie startowym trudno było mówić o jakimś wielkim hicie. Jednak im bliżej premiery właściwej wersji, tym więcej graczy doceniało wysiłek zespołu. I co najważniejsze, szczyt osiągnięto idealnie pod wejście na rynek z ukończonym projektem.

No Rest for the Wicked - szef Moon Studios prostuje swoją niepokojącą wypowiedź, tymczasem gra wreszcie ma lepsze opinie

No Rest for the Wicked - szef Moon Studios prostuje swoją niepokojącą wypowiedź, tymczasem gra wreszcie ma lepsze opinie

Zapewne nie tak wyobrażali sobie twórcy z Moon Studios sytuację w nieco ponad rok od wejścia No Rest for the Wicked w Early Access. Zwłaszcza, że start był naprawdę dobry - i to pomimo wielu problemów, przede wszystkim technicznych. Piękna grafika, interesujące podejście do gatunku i stale powiększająca się zawartość - wydawało się, że będzie już tylko lepiej. Tymczasem ostatnie miesiące to głównie problemy, choć sytuacja istotnie się poprawia.

La Quimera - twórcy Metro z kolejnym dziwnym ruchem. Gra niespodziewanie się pojawiła, ale we wczesnym dostępie

La Quimera - twórcy Metro z kolejnym dziwnym ruchem. Gra niespodziewanie się pojawiła, ale we wczesnym dostępie

Dziwne są koleje losu gry studia Reburn. Projekt debiutanckiego zespołu złożonego w sporej mierze z 4A Games wpierw wzbudził zainteresowanie całkiem zachęcającymi materiałami przedstawiającymi wstępnie rozgrywkę i fabularne tło. Im jednak dalej, tym gorzej. Do absurdalnych okoliczności doszło, gdy po pierwszych recenzjach La Quimera została wycofana na kilka godzin przed właściwą premierą. Na tym jednak nie koniec dziwacznych niespodzianek.

Morbid Metal - Ubisoft wydaje slashera z elementami rogue-lite od młodego studia. SF i mnóstwo dynamicznej akcji

Morbid Metal - Ubisoft wydaje slashera z elementami rogue-lite od młodego studia. SF i mnóstwo dynamicznej akcji

Screen Juice to ekipa, na którą prawdopodobnie warto w najbliższym czasie zwrócić uwagę. Pomiędzy wypuszczaniem kolejnych odsłon swoich długich serii a chociażby procesowaniem się o zamknięte serwery gry Ubisoft najwyraźniej znalazło też miejsce na wsparcie w wypuszczeniu całkiem ciekawie zapowiadającej się pozycji. Tym samym niebawem na rynku we wczesnym dostępie pojawi się Morbid Metal, łączący kilka popularnych gatunków.

Path of Exile 2 - zbliża ogromna aktualizacja. Nowa klasa, Ascendancy, opcje craftingu, zmiany w Endgame i wiele innych

Path of Exile 2 - zbliża ogromna aktualizacja. Nowa klasa, Ascendancy, opcje craftingu, zmiany w Endgame i wiele innych

Po naprawdę sporym sukcesie na premierę Early Access Grinding Gear Games nieco zwolniło tempo. Na tyle, że znacząco ochłodziło to zapał wielu graczy. Oczywiście pojawiały się kolejne update'y, jednak nadal należy po prostu brać poprawkę na to, że to bardzo wstępny etap rozwoju Path of Exile 2. Początek przyszłego miesiąca będzie za to owocny dla osób, które czekały na jakieś bardziej znaczące zmiany w rozgrywce. Ich zakres jest zaiste spory.

Witchfire - The Astronauts prezentuje plan rozwoju gry aż do długo wyczekiwanego wypuszczenia wersji 1.0

Witchfire - The Astronauts prezentuje plan rozwoju gry aż do długo wyczekiwanego wypuszczenia wersji 1.0

Jesienią miną dwa lata, odkąd The Astronauts wypuściło we wczesnym dostępie Witchfire. Zanurzony w estetyce dark fantasy FPS z elementami RPG i roguelike od początku wzbudzał spore zainteresowanie. Kiedy w roku 2024 pojawił się na Steamie, był już po kilku większych aktualizacjach i został świetnie przyjęty. Polscy deweloperzy przygotowują powoli ostatnią fazę prac przed debiutem pełnoprawnej wersji i atrakcji jest co niemiara.

Path of Exile 2 - Grinding Gear Games szykuje dużą aktualizację. Nowe Ascendancy, unikalne przedmioty i zmiany w Atlasie

Path of Exile 2 - Grinding Gear Games szykuje dużą aktualizację. Nowe Ascendancy, unikalne przedmioty i zmiany w Atlasie

Grinding Gear Games niewątpliwie osiągnęło sukces na premierę wczesnego dostępu drugiej odsłony Path of Exile. Choć można było mówić o pewnych niedociągnięciach, dopisała zarówno frekwencja graczy na serwerach, jak i ostatecznie większość pozytywnych opinii. Ostatnio jednak impet trochę opadł, a deweloperzy powoli przygotowują kolejne aktualizacje. W ciągu najbliższych tygodni powinna się pojawić kolejna, dodając kilka ważnych nowości.

Chernobylite 2: Exclusion Zone - poznaliśmy datę wejścia gry do Early Access. Udostępniono zwiastun nakreślający narrację

Chernobylite 2: Exclusion Zone - poznaliśmy datę wejścia gry do Early Access. Udostępniono zwiastun nakreślający narrację

Jak wiemy od jakiegoś czasu, polscy twórcy z The Farm 51 starają się iść za ciosem i po całkiem sporym sukcesie pierwszej odsłony Chernobylite przygotować kontynuację. Wygląda jednak na to, że nie pragną tworzyć tytułu, który stanowi raptem typowy sequel, a coś, co będzie się wyróżniało. Stąd też od jakiegoś czasu można ich wesprzeć na Kickstarterze, do końca którego pozostało kilka dni. Tymczasem dostaliśmy garść nowych informacji o projekcie.

StarRupture - na Green Hell 2 jeszcze trochę zaczekamy, ale Polacy udostępnili gameplay trailer survivala SF z otwartym światem

StarRupture - na Green Hell 2 jeszcze trochę zaczekamy, ale Polacy udostępnili gameplay trailer survivala SF z otwartym światem

Gry, w których eksplorujemy nieznane miejsca, zazwyczaj mają spory potencjał. Przeważnie zajmują one niewielki aspekt danego tytułu, inne to jednak bardzo często symulatory, które nierzadko lepiej zostawić. Ale może w jakimś zakresie swoje pokaże zespół Creepy Jar. Twórcy Green Hell nie tworzą RPG na wielką skalę, poruszając się w innym gatunku, ale pewne podobieństwa do nich można znaleźć. Do tego na pierwszych materiałach wygląda całkiem nieźle.

Recenzja Path of Exile 2, czyli pogromcy Diablo 4. Opinia po wielu godzinach spędzonych w Early Access

Recenzja Path of Exile 2, czyli pogromcy Diablo 4. Opinia po wielu godzinach spędzonych w Early Access

Gatunek hack'n'slash jest wręcz ordynarnie banalnym konceptem. W praktyce sprowadza się on do przechodzenia z punktu A do B, pomiędzy którymi czyha na nas chmara przeciwników do zniszczenia. Jasne, miejscami pojawiają się misje poboczne i jakieś tam tło fabularne. Wszystko to jednak stanowi pretekst do rozwijania naszej postaci, zbierania coraz to lepszego wyposażenia i eksterminacji niemal wszystkiego, co się rusza. A jednak dekady temu David Brevik i Blizzard North rozpoczęli coś, co jest niezwykle popularne...

Path of Exile 2 - Grinding Gear Games budzi się na nowy rok i szykuje aktualizację mającą poprawić mnóstwo problemów

Path of Exile 2 - Grinding Gear Games budzi się na nowy rok i szykuje aktualizację mającą poprawić mnóstwo problemów

Trudno przypomnieć sobie sytuację, w której gra znajdująca się we wczesnym dostępie cieszyła się aż tak dużym wzięciem i praktycznie wszystko z nią związane zostaje poddane analizie. Grinding Gear Games długo tworzyło swój projekt, ale wreszcie zameldowali się z nim w grudniu ubiegłego roku. Zważmy na to, że aż do wersji 1.0 nie jest to produkt darmowy, jednak i tak przyciągnął masę graczy. Naturalnie nie obyło się bez szeregu problemów.

Path of Exile 2 - oto wyczekiwana premiera Early Access. Milion graczy wyrusza do Wraeclast. Dobre oceny i... zapchane serwery

Path of Exile 2 - oto wyczekiwana premiera Early Access. Milion graczy wyrusza do Wraeclast. Dobre oceny i... zapchane serwery

Raczej nie da się tutaj mówić o jakiejś większej niespodziance czy czarnym koniu, bo wieści o jakości nowej części od Grinding Gear Games rozchodzą się już od wielu miesięcy, ale na pewno trudno było przewidzieć aż takie zainteresowanie. A jednak materiały związane z tytułem nieprawdopodobnie nakręciły społeczność, w tym osoby niemające dotąd wiele wspólnego z serią. Trochę trzeba było czekać, ale w końcu dochodzi do okazałej premiery.

Delta Force - zwiastun obiecującej gry bazującej na filmie Black Hawk Down od Ridleya Scotta. Debiut Early Access

Delta Force - zwiastun obiecującej gry bazującej na filmie Black Hawk Down od Ridleya Scotta. Debiut Early Access

Sporo mamy ostatnio mocnych premier. Dopiero co na rynek wszedł STALKER 2, a grudzień również ma w zanadrzu co nieco. Indiana Jones od studia MachineGames pokaże, co potrafi, ale chyba najbardziej błyszczy Path of Exile 2. Wciąż jednak pozostaje jeszcze parę innych tytułów, w tym robiące naprawdę dobre wrażenie Delta Force. Gra free-to-play została już wstępnie ograna przez część osób, pojawił się też świeży trailer, no i mamy premierę Early Access.

Priest Simulator: Vampire Show - dziwaczny wpis deweloperów. Early Access wieńczy rozwój gry, bo... im się nie chce

Priest Simulator: Vampire Show - dziwaczny wpis deweloperów. Early Access wieńczy rozwój gry, bo... im się nie chce

Zespół Asmodev nie jest jakoś szeroko znany w branży. Założone w 2018 roku warszawskie studio zajęło się paroma projektami, które zyskały trochę dobrych ocen i pewną grupę odbiorców, aczkolwiek nigdy nie odbiło się to szerszym echem. Znacząco wybił się pod tym względem Priest Simulator: Vampire Show, który pojawił się dwa lata temu we wczesnym dostępie. Wkrótce zresztą tytuł z niego wychodzi, ale spotyka się to z osobliwą deklaracją.

Path of Exile 2 - masa nowych materiałów od Grinding Gear Games. Intro gry, zawartość endgame'owa i nie tylko

Path of Exile 2 - masa nowych materiałów od Grinding Gear Games. Intro gry, zawartość endgame'owa i nie tylko

Nierzadko mówi się o pogromcy Diablo IV (w dużej mierze przez wzgląd na to, jak wielu gra rozczarowała), ale chyba o żadnym tytule nie wspomina się w tym kontekście tak często, jak właśnie o projekcie Grinding Gear Games, który już niebawem pojawi się we wczesnym dostępie. Długo trzeba było czekać, ale deweloperzy na każdym kroku starają się udowodnić, że naprawdę warto. Teraz zaś można obejrzeć obiecany przedpremierowy zestaw materiałów.

GreedFall 2: The Dying World - kiepskie przyjęcie we wczesnym dostępie. Krytyka walki, optymalizacji i ogólnego konceptu

GreedFall 2: The Dying World - kiepskie przyjęcie we wczesnym dostępie. Krytyka walki, optymalizacji i ogólnego konceptu

Na przestrzeni lat Early Access przynosiło różny skutek. Nieraz trafiał się taki Hades czy Baldur's Gate 3, ale mimo wszystko to przypadki, które wyjątkowo mocno wyróżniają się na plus. Nie zawsze jednak idzie tak dobrze, do tego nie każdy gracz ma ochotę sprawdzać tytuł, który siłą rzeczy nie jest ukończony. Powróciwszy do swojego największego hitu, zespół Spiders zdecydował się na tego typu manewr, a od paru dni można było to wstępnie zweryfikować.

Heroes of Might and Magic: Olden Era zaskoczeniem targów Gamescom 2024. Pierwsza zapowiedź prequela kultowej serii

Heroes of Might and Magic: Olden Era zaskoczeniem targów Gamescom 2024. Pierwsza zapowiedź prequela kultowej serii

Chyba trudno byłoby znaleźć zbyt wielu obrońców najnowszych odsłon Heroes of Might and Magic. Seria cieszyła się triumfami lata temu - czego najlepszym dowodem jest fakt, iż najczęściej gra się właśnie w klasyki, z legendarną "trójką" na czele. I wydawało się, że tak gracze, jak i deweloperzy zdążyli już sobie odpuścić próbę odnowienia jej, w międzyczasie pojawiło się też Songs of Conquest. Tymczasem na trwającym evencie doszło do czegoś niespodziewanego.

No Rest for the Wicked - gra twórców Ori rozwija się. Ogrom zmian i nowych funkcji, w tym reset zdolności, DLSS/FSR i poprawki grafiki

No Rest for the Wicked - gra twórców Ori rozwija się. Ogrom zmian i nowych funkcji, w tym reset zdolności, DLSS/FSR i poprawki grafiki

Po sukcesach z serią Ori Moon Studios zdecydowało się przygotować coś docelowo znacznie ambitniejszego. Doświadczyliśmy tego na własnej skórze świeżo po premierze Early Access, gdy pomimo wielu imponujących aspektów gra posiadała jednocześnie sporo problemów - głównie związanych z kwestiami technicznymi. Zresztą w dalszym ciągu deweloperzy w pocie czoła wykonują kolejne poprawki. Żadna z dotychczasowych nie może się jednak równać z najnowszą.

Hades II - twórcy chwalą się wejściem do Early Access. Gra już teraz dostępna na komputery osobiste

Hades II - twórcy chwalą się wejściem do Early Access. Gra już teraz dostępna na komputery osobiste

Gdy kilka lat temu Supergiant Games wprowadziło pierwszego Hadesa, raczej mało kto brał w ogóle pod uwagę, że w przyszłości przyjdzie nam oczekiwać kontynuacji. Poza tym, że historia wydawała się być jednorazowa, korzystanie z tego samego IP byłoby dla studia nowością. A jednak okazało się, że jest o czym opowiadać. Za nami techniczne testy, po których obiecano rychłą premierę gry we wczesnym dostępie. I deweloperzy słowa dotrzymali.

Manor Lords - wyśmienita premiera polskiej gry strategicznej. Połączenie kultowej Twierdzy i serii Total War

Manor Lords - wyśmienita premiera polskiej gry strategicznej. Połączenie kultowej Twierdzy i serii Total War

Najbardziej oczekiwana gra na platformie Steam, którą do listy życzeń dodały przed premierą przeszło 3 miliony osób, doczekała się wczoraj (26 kwietnia 2024 roku) swojego debiutu. Produkcja, za którą odpowiada głównie jeden człowiek, Grzegorz Styczeń, już odniosła naprawdę imponujący sukces — a jeszcze znajduje się we wczesnym dostępie. Tytuł jest dowodem na to, że gry tworzone z pasji mają dziś (i zawsze miały) największy sens.

Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - poznaliśmy datę premiery wyjścia z Early Access remake'u kultowej gry sprzed dekad

Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - poznaliśmy datę premiery wyjścia z Early Access remake'u kultowej gry sprzed dekad

W roku 1981 rozpoczął się jeden z najbardziej długowiecznych cykli w branży. Andrew Greenberg wraz z Robertem Woodheadem wypuścili na Apple II bodaj pierwszą grę, w której mogliśmy kierować drużyną bohaterów. We wrześniu zeszłego roku zespół Digital Eclipse wypuścił zaś we wczesnym dostępie remake tej klasyki. I choć trafił on do stosunkowo wąskiej grupy odbiorców, zbiera bardzo dobre oceny. Teraz czekamy już na właściwą wersję tytułu.

7 Days to Die - ponad 10 lat w Early Access i wreszcie widoki na wersję 1.0. Twórcy prezentują swoje przyszłe plany

7 Days to Die - ponad 10 lat w Early Access i wreszcie widoki na wersję 1.0. Twórcy prezentują swoje przyszłe plany

Pod koniec 2013 roku wśród wielu gier, które wskoczyły do wczesnego dostępu, znajdował się tytuł od studia The Fun Pimps Entertainment. Od tamtej pory niemal wszystkie pozycje doczekały się ukończenia - z pewnością znaleźlibyśmy przykłady wypuszczonych kontynuacji - ale 7 Days to Die w dalszym ciągu tkwi tam gdzie wcześniej. A przynajmniej w teorii, bo gra stale się rozwija i wbrew pozorom cieszy się świetnymi opiniami. A do tego wkrótce nastąpi nie lada przełom.

No Rest for the Wicked - dole i niedole na Isola Sacra. Wrażenia po zmaganiach w Early Access gry twórców serii Ori

No Rest for the Wicked - dole i niedole na Isola Sacra. Wrażenia po zmaganiach w Early Access gry twórców serii Ori

Early Access jest i chyba już zawsze pozostanie w jakimś stopniu sporną kwestią. Dla jednych to na przykład zwykła próba naciągnięcia graczy na kasę przed powstaniem właściwej wersji gry, inni widzą w tego typu strategii potencjalny stały kontakt ze społecznością. Każdy z wymienionych punktów widzenia znajdzie własne przykłady, choć ci ostatni mogą triumfować po sukcesie takiego Baldur's Gate 3. Tymczasem na rynek we wczesnym dostępie weszło No Rest for the Wicked. Z tej okazji uznałem, że...

Vivat Slovakia - słowacki tytuł w stylu GTA już we wczesnym dostępie. Pojawiły się pierwsze oceny graczy

Vivat Slovakia - słowacki tytuł w stylu GTA już we wczesnym dostępie. Pojawiły się pierwsze oceny graczy

Jeszcze trochę czasu upłynie, nim ogramy sobie szóstą część GTA. Zawsze jednak można poszukać sobie jakiegoś gatunkowego substytutu, nim dojdzie do wyczekiwanej z dawna premiery. I nie mówimy tutaj jedynie o powrocie do którejś z gier Rockstara, czy też może którejkolwiek modyfikacji do tychże. Studio Team Vivat od pewnego czasu szykowało projekt bazujący na tym gatunku z całkiem intrygującym klimatem. Teraz wreszcie wchodzi w Early Access.

Hades II - Supergiant Games zaprezentowało rozgrywkę na 3-godzinnym materiale

Hades II - Supergiant Games zaprezentowało rozgrywkę na 3-godzinnym materiale

Twórcy znakomitego Hadesa - a wcześniej Bastionu, Transistora i Pyre - wchodzą w kolejną fazę prac nad drugą częścią swojego najbardziej cenionego projektu. Chodzi oczywiście o testy techniczne, w których udział wziąć może część graczy. Po raz pierwszy w swojej historii zespół rozwija jedno uniwersum, zamiast działać przy tworzeniu kolejnego. Już teraz możemy przyjrzeć się całkiem pokaźnym partiom rozgrywki - a to dzięki specjalnemu pokazowi od twórców.

Last Epoch - kolejny obiecujący konkurent dla Diablo IV wkrótce z pełną wersją. Zwiastun przygotowuje do wyjścia z Early Access

Last Epoch - kolejny obiecujący konkurent dla Diablo IV wkrótce z pełną wersją. Zwiastun przygotowuje do wyjścia z Early Access

Choć zeszły rok przyniósł fanom gier hack'n'slash długo wyczekiwaną czwartą odsłonę Diablo, można było mówić o sporym niedosycie. Co prawda Blizzard stara się udoskonalać swoją priorytetową grę, ale od dawna już niejeden rozczarowany gracz poszukiwał jakiejś gatunkowej alternatywy. Kandydatów znajdziemy, bo poza Path of Exile 2 całkiem zachęcający jest projekt od Eleventh Hour Games. Wczesny dostęp zyskał pewną popularność, czas na krok dalej.

Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy

Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy

W następnym tygodniu CD Projekt RED podzieli się z nami wyczekiwanym Phantom Liberty, ale nieco wcześniej dostaniemy inny obiecujący projekt z rodzimej stajni - a przynajmniej jego wersję w Early Access. Dużo czasu minęło od ogłoszenia tytułu, nie obyło się także bez przekładania premiery, aczkolwiek The Astronauts wreszcie wyszli z nim na prostą. Już teraz zatem pierwsi gracze sprawdzili Witchfire, natomiast deweloperzy zamieścili jeszcze jedno ciekawe wideo.

The First Descendant - widowiskowy looter shooter oparty na Unreal Engine 5 dostępny przed debiutem

The First Descendant - widowiskowy looter shooter oparty na Unreal Engine 5 dostępny przed debiutem

Obecnie nie mamy dostępnych zbyt wielu gier, które oparte są na najnowszym silniku Unreal Engine 5. Wielkimi krokami zbliża się jednak premiera jednej z nich - tytułowego The First Descendant. Będzie to trzecioosobowa strzelanka, w którą zagramy zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w kooperacji z innymi. Tytuł charakteryzuje się bardzo dobrą oprawą graficzną, a już teraz sami możemy się o tym przekonać, ponieważ twórcy otworzyli beta testy produkcji.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.