ue5
Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier

Technika Intel XeSS 2 jest z nami od grudnia 2024 roku, choć jej upowszechnienie przebiega stosunkowo wolno. Do tego stopnia, że niektórzy deweloperzy gier wysyłali zapytania w tej sprawie bezpośrednio do samej firmy. Jednak teraz ma to się diametralnie zmienić dzięki udostępnieniu pakietu Software Development Kit (SDK) oraz odpowiednich pluginów do popularnych silników gier, co ma przyspieszyć implementację tej technologii.
Unreal Engine 5 wzbogaci się o nowe funkcje, w tym pełne wsparcie dla Path Tracingu. Epic warunkowo obniży też pobierane opłaty

Unreal Engine 5 jest coraz powszechniej wykorzystywany na rynku gier. Nie brakuje też sytuacji, gdy nieco starsze pozycje otrzymują aktualizację do nowej wersji silnika. UE 5 będzie obecny na rynku jeszcze przez długi czas, dlatego firma Epic nie zwalnia tempa i pracuje nad jego kolejnymi wersjami. Podczas trwającego Unreal Fest 2024 zaprezentowano nowe funkcje silnika. Pojawiły się też zmiany w opłatach, z których zadowolonych będzie część deweloperów.
GeForce RTX 4080, Unreal Engine 5 i 4K to kiepskie połączenie. Test pokazuje, jak wymagający jest silnik firmy Epic Games

Unreal Engine to od lat jeden z najpopularniejszych silników napędzających gry komputerowe. Jego najnowsza wersja, opatrzona cyfrą 5, przyniosła spore zmiany, ale także kontrowersje dotyczące chociażby optymalizacji. Implementacje UE5 powinny stawać się wraz z upływem czasu coraz lepsze, ale wiemy już, że ta wersja silnika nie będzie raczej demonem szybkości. Dowodzą temu chociażby ostatnie testy gier w rozdzielczości 4K na karcie GeForce RTX 4080.
Diablo II: Durance of Hate - fragment gry został przeniesiony na silnik Unreal Engine 5. Demo dostępne do pobrania za darmo

Druga część z serii gier z gatunku hack’n’slash o nazwie Diablo ukazała się 28 czerwca 2000 roku. Od początku cieszyła się bardzo dobrą opinią wśród graczy i do dziś przez wiele osób jest uznawana za najlepszą odsłonę. Grę postanowiono odświeżyć pod względem graficznym i w sierpniu 2021 roku ukazała się edycja Diablo II: Resurrected. Aby jednak jeszcze bardziej dopasować ją do naszych czasów, pewien użytkownik postanowił odwzorować jej fragment na silniku Unreal Engine 5.
The First Descendant - ogłoszono partnerstwo Samsunga i Nexon, które zaowocuje pierwszą grą ze wsparciem dla HDR10+ GAMING

Funkcja HDR jest obecna na rynku od dawna. W przypadku prawidłowej implementacji daje bardziej naturalny obraz, zwłaszcza w scenach z dużą rozpiętością tonalną. Obecnie HDR można spotkać także w tańszych monitorach, ale dostępność funkcji w grach nie jest powszechna. Firmy Samsung i Nexon zapowiedziały, że strzelanka The First Decendant zaoferuje wsparcie dla HDR10+ GAMING. Będzie to pierwszy tytuł korzystający z nowszej wersji technologii.
The Elder Scrolls IV: Oblivion - czy powstaje remake gry Bethesdy z 2006 roku? Tak sugeruje wpis zamieszczony na Reddicie

Cykl The Elder Scrolls jest jednym z najbardziej zasłużonych w historii. Aktualnie wiemy, że w produkcji znajduje się szósta odsłona serii, ale premiera jest wciąż prawdopodobnie odległa. W Internecie pojawiły się też ostatnio pogłoski o tym, że może powstawać remake lub remaster The Elder Scrolls IV: Oblivion. Nie jest to, co prawda, najlepsza odsłona cyklu, ale nowa wersja mogłaby poprawić wiele elementów, które przeszkadzały w oryginalnym wydaniu gry.
The Old West: Northwood - możliwości silnika Unreal Engine 5 przedstawione na nowym demie technologicznym

Od momentu zaprezentowania w 2020 roku pierwszego dema technologicznego rozwijanego wówczas silnika Unreal Engine 5, z grami zaczęto wiązać spore nadzieje. Już wtedy mogliśmy zobaczyć, jak mogą wyglądać nadchodzącego produkcje i robiło to duże wrażenie. Funkcjonalność silnika jest naprawdę niemała, więc obecnie wielu producentów gier tworzy swoje tytuły właśnie na nim. Małym pokazem możliwości może być kolejne demo, które zabierze nas na dziki zachód.
Satisfactory z aktualizacją, która przenosi grę na silnik Unreal Engine 5. Technologia Lumen przenosi grafikę na wyższy poziom

Bardzo udany tytuł Satisfactory, który jest swoistym połączeniem gier pokroju strategii ekonomicznej (budowanie fabryk) oraz symulacyjnych, otrzymał właśnie aktualizację wprowadzającą wielkie zmiany. Mimo że gra wciąż tkwi we wczesnym dostępie, to jest dość dynamicznie rozwijana. Update oznaczony numerem 8 przenosi grę z dotychczasowego silnika Unreal Engine 4, na obecną piątą wersję. Wraz ze zmianami Satisfactory zaczyna korzystać z nowej technologii Lumen.
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 50 SUPER mają ukazać się jeszcze w tym roku. To dobra wiadomość dla niecierpliwych graczy
Jaka karta graficzna sprzedaje się najlepiej? NVIDIA GeForce, czy też AMD Radeon? Statystyki z Polski i nie tylko
Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności
Procesor Intel Core i5-14600K BOX plus Battlefield 6 teraz w rewelacyjnie niskiej cenie. Za 649 zł niczego lepszego nie dostaniesz
Test wydajności Mafia: The Old Country - Mamma mia! Wymagania sprzętowe to prawdziwy rozbój! Bez upscalingu będzie ciężko