Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

gra komputerowa

Test wydajności Elex 2 PC - Bardzo wysokie wymagania sprzętowe, jednak grafika nie zachwyca. Kolejna optymalizacyjna katastrofa?

Test wydajności Elex 2 PC - Bardzo wysokie wymagania sprzętowe, jednak grafika nie zachwyca. Kolejna optymalizacyjna katastrofa?

Co łączy serie Gothic, Risen i Elex? Oczywiście producent, którym jest niemieckie studio Piranha Bytes, specjalizujące w drewnianych cRPG z otwartym światem. Ekipa ulokowana w Essen wypracowała indywidualny styl, cieszący się ogromną popularnością zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej, który niezmiennie praktykuje od ponad 20 lat. Piranha Bytes nigdy jednak nie słynęła z dostarczania gier dopracowanych w warstwie technicznej, co potwierdzała każdą kolejną odsłoną Gothic, Risen i Elex. Dotychczas...

Test wydajności Elden Ring PC - Wymagania sprzętowe wysokie jak poziom trudności? Test wydajności kart graficznych

Test wydajności Elden Ring PC - Wymagania sprzętowe wysokie jak poziom trudności? Test wydajności kart graficznych

Stało się! Elden Ring bezapelacyjnie zwyciężył w naszej ankiecie, w której prosiliśmy o wskazanie najbardziej interesujących gier komputerowych, jakich testy wydajności chcielibyście zobaczyć w najbliższych tygodniach. Rzecz dotyczyła wymagań sprzętowych, dlatego byłem odrobinę zdziwiony takim wynikiem. Produkcja FromSoftware zdystansowała Elex II oraz Shadow Warrior 3, chociaż pod względem oprawy graficznej wypadała chyba najsłabiej, jak również miała gwarantowaną blokadę klatek na sekundę....

Test wydajności NVIDIA DLSS w Dying Light 2 PC - Sposób na płynne granie z ray tracingiem. Porównanie jakości obrazu DLSS i FSR

Test wydajności NVIDIA DLSS w Dying Light 2 PC - Sposób na płynne granie z ray tracingiem. Porównanie jakości obrazu DLSS i FSR

Wymagania sprzętowe Dying Light 2, zwłaszcza po włączeniu ray tracingu, mogły niektórych przerazić skuteczniej, niż zastępy zombie i potwory ganiające głównego bohatera. Pakiet zaawansowanych efektów śledzenia promieni oprawę graficzną owszem znacznie poprawia, ale jednocześnie mocno podnosi poprzeczkę dla konfiguracji zdolnych utrzymać akceptowalną płynność. Dlatego w chwili obecnej jedyną receptą na poprawę wydajności okazują się techniki pokroju NVIDIA DLSS, której implementacji została...

Test wydajności Dying Light 2 PC - Wymagania sprzętowe nie zabijają, jednak ray tracing to prawdziwy pogromca kart graficznych

Test wydajności Dying Light 2 PC - Wymagania sprzętowe nie zabijają, jednak ray tracing to prawdziwy pogromca kart graficznych

Dziś sklepowa premiera Dying Light 2, którego gorącą recenzję mogliście niedawno przeczytać na łamach PurePC, jednak na portalu poświęconemu hardware nie mogło zabraknąć również testu wydajności. Wymagania sprzętowe Dying Light 2 to zresztą naprawdę rozbudowana kwestia, dlatego możecie spodziewać się dwóch artykułów. Pierwszy zostanie poświęcony wydajności w standardowych ustawieniach i śledzeniu promieni - właśnie go przeglądacie. Drugi dorzuci pomiary z NVIDIA DLSS, które do grania...

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Test wydajności God of War PC - Wymagania sprzętowe do niskich nie należą. Test i porównanie jakości obrazu NVIDIA DLSS

Istnieją produkcje i serie gier stricte konsolowych, których debiutu na pecetach niewielu się spodziewało, a jednak w ostatnim czasie nastąpiły. God of War zdecydowanie można zaliczyć do takiego ekskluzywnego grona. Przygody Kratosa od dawna stanowiły jedną z najmocniejszych marek w posiadaniu SONY, będącą prawdziwym system sellerem napędzającym sprzedaż kolejnych generacji PlayStation. Jak wypadła konwersja na komputery osobiste? Czy wymagania God of War PC mogą zawstydzić topowe maszyny? Biorąc...

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Test wydajności Back 4 Blood - Duchowy następca Left 4 Dead. Niskie wymagania sprzętowe, przyzwoita grafika i obsługa NVIDIA DLSS

Pamiętacie jeszcze kooperacyjną strzelaninę Left 4 Dead, gdzie czwórka śmiałków walczyła z hordami zombi? Dotychczas Valve wydało dwie odsłony, a jeżeli cierpliwe czekaliście na trzecią... to nareszcie możecie przestać. Back 4 Blood jest duchowym następcą serii Left 4 Dead, kopiującym większość rozwiązań i dodającym garść nowości. Gra została stworzona przez współautorów oryginału, dlatego naśladuje sławnego poprzednika również pod względem stylistycznym, wykorzystując jednak bardziej...

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Test wydajności Battlefield 2042 z NVIDIA DLSS - Test kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000 i RTX 2000

Wymagania sprzętowe Battlefield 2042 okazały się stosunkowo wysokie, aczkolwiek mówimy o produkcji posiadającej zaawansowaną oprawę wizualną, zwłaszcza iż operujemy w kategorii strzelanin sieciowych. Czyste wyniki wydajności poznaliście już wcześniej, natomiast dzisiejszy test zostanie skoncentrowany na pozostałych technikach graficznych. Najważniejszą z perspektywy typowego gracza będzie najpewniej NVIDIA DLSS, pozwalająca uzyskać wyższą wydajność poprzez skalowanie obrazu i reprodukcję jego...

Battlefield 2042 PC - Sprawdzamy wymagania sprzętowe. Test wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Battlefield 2042 PC - Sprawdzamy wymagania sprzętowe. Test wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Battlefield 2042 błyskawicznie dołączył do czołówki najbardziej popularnych sieciowych strzelanin, przyciągając przed monitory tysiące rozochoconych graczy, niekoniecznie dysponujących topowymi komputerami. Jednocześnie mówimy o produkcji odznaczającej się ponadprzeciętną oprawą graficzną, co automatycznie generuje stosunkowo wysokie wymagania sprzętowe. Próg wejścia wzrasta zresztą regularnie z każdą kolejną odsłoną. Jakiej karty graficznej potrzeba do płynnej rozgrywki w Battlefield 2042,...

Test wydajności Forza Horizon 5 PC - Piękna grafika i niskie wymagania sprzętowe, czyli prawdziwy optymalizacyjny rodzynek

Test wydajności Forza Horizon 5 PC - Piękna grafika i niskie wymagania sprzętowe, czyli prawdziwy optymalizacyjny rodzynek

Forza Horizon 5 nareszcie wjechała na komputery i konsole, przynajmniej na Microsoft Xbox, dostarczając fanom motoryzacji wiele godzin znakomitej zabawy. Od pierwszych zapowiedzi gra zachwycała fenomenalną oprawą graficzną, a jednocześnie wszyscy mieliśmy nadzieje na niskie wymagania sprzętowe, skoro poprzednia odsłona mogła pochwalić się świetną optymalizacją. Na szczęście najnowsza produkcja Playground Games nie rozczarowuje, pojedzie bowiem płynnie nawet na naprawdę starych konfiguracjach. Forza...

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Ponieważ formalnie nastała już kalendarzowa jesień, doskonale widać symptomy tej nieszczególnie lubianej pory roku - krótsze dni, opadające liście z drzew, pierwsze przymrozki itp. Jednak jest pewien niezawodny wyznacznik, że listopad trwa w najlepsze (poza rozróbami w stolicy z okazji Dnia Niepodległości) - premiera kolejnej odsłony Call of Duty. Activision bardzo sumiennie podchodzi do swoich obowiązków, więc zgodnie z harmonogramem dostarczyło nowy rozdział niekończącej się historii. Call of...

Red Dead Redemption 2 PC - Test wydajności NVIDIA DLSS. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX będą zadowoleni?

Red Dead Redemption 2 PC - Test wydajności NVIDIA DLSS. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX będą zadowoleni?

NVIDIA konsekwentnie usprawnia i rozwija technikę DLSS, jednocześnie dodając kolejne wielkoformatowe tytuły do swojego portfolio, obejmującego około pięćdziesiąt tytułów m.in. Metro Exodus Enhanced Edition, Cyberpunk 2077, Call of Duty: Black Ops Cold War, Death Stranding, DOOM Eternal czy niebawem Battlefield 2042. Ostatnio do rodziny dołączył również Red Dead Redemption 2, będący jedną z najbardziej wymagających oraz najładniejszych gier komputerowych obecnej generacji. Jak wypadła implementacja...

Diablo II: Resurrected - wrażenia i galeria screenów z zamkniętej bety. Remaster klasyka powraca z bardzo ładną grafiką

Diablo II: Resurrected - wrażenia i galeria screenów z zamkniętej bety. Remaster klasyka powraca z bardzo ładną grafiką

Prawdę powiedziawszy, chciałem dzisiaj zaserwować Wam obszerny tekst dotyczący zamkniętej bety Diablo II: Resurrected, łącznie z poruszeniem kwestii jak magnum opus gatunku hack’n’slash przetrwało próbę czasu, jednak ostatecznie zmieniłem plany. Powodem są nadchodzące otwarte testy i niedaleka premiera gotowego produktu, jak również brak dostępu do pełnej zawartości, więc opinia także byłaby niekompletna. Namiastkę wersji finalnej 20 sierpnia każdy będzie mógł sprawdzić samodzielnie. A...

Test wydajności Metro Exodus Enhanced Edition - Ray tracing na kartach graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Test wydajności Metro Exodus Enhanced Edition - Ray tracing na kartach graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Ponieważ poprzednie odsłony Metro doczekały się odświeżonych wydań, znacznie poprawiających oprawę graficzną, absolutnie nikogo nie zaskoczyła zapowiedź upiększonej wersji Metro Exodus. Jednak tym razem zmiany są naprawdę imponujące, obejmując jeszcze bardziej zaawansowany ray tracing oraz implementację techniki NVIDIA DLSS 2.1. Dlatego zamiast dopisku Redux, symbolizującego przywrócenie bądź odrodzenie oryginału na nowym silniku, zastosowano zwrot Enhanced Edition. Czy warto ponownie zobaczyć...

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce

Jesteście ciekawi jak wyglądają wymagania sprzętowe Resident Evil Village? Najnowsza produkcja Capcomu wywołała trochę zamieszania, ponieważ oprócz wypromowania bardzo charakternej antagonistki znanej szerzej jako Lady Dimitrescu, wprowadziła również kilka istotnych zmian w rozgrywce oraz oprawie wizualnej. Największą ciekawostką jest implementacja ray-tracingu, jednak bez udziału pakietu NVIDIA RTX, dlatego nazwijmy to umownie konsolowym wcieleniem tej techniki. Jakie przynosi efekty? Jak bardzo podnosi...

Master of Onion - nietuzinkowa gra polskiego studia na pierwszych screenach. Grafika wygląda naprawdę zjawiskowo

Master of Onion - nietuzinkowa gra polskiego studia na pierwszych screenach. Grafika wygląda naprawdę zjawiskowo

Polscy producenci gier wideo pochwalić mogą się bogatym portfolio, potwierdzonym spektakularnymi sukcesami serii Wiedźmin, Dying Light, Cyberpunk 2077 czy wreszcie This War of Mine. Oczywiście, wiele skromniejszych projektów przechodziło dotychczas bez rozgłosu, chociaż często wnosiły powiew świeżości do skostniałych gatunków. Na szczęście dzięki popularności większych marek zaistnieć mogą również mniejsze tytuły. Jednym z ciekawszych wydaje się quasi-ekonomiczna strategia Master of Onion...

Call of Duty: Black Ops Cold War - Test wydajności ray tracing i DLSS. Jaka karta graficzna jest potrzebna?

Call of Duty: Black Ops Cold War - Test wydajności ray tracing i DLSS. Jaka karta graficzna jest potrzebna?

Jesień zawsze owocuje kolejnymi odsłonami nieśmiertelnych tasiemców, pośród których najczęściej przewijają się Assassin's Creed, FIFA, Need for Speed i oczywiście prawdziwy weteran - Call of Duty. Chociaż bieżący rok przyniósł mnóstwo poważnych problemów oraz gorzkich rozczarowań, mocą potężnego Activision cudownie oszczędził fanów strzelania do wrogów demokracji. Najnowsze wcielenie o przydługim tytule Call of Duty: Black Ops Cold War kontynuuje tradycje, wysyłając gracza na wystrzałową...

Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA?

Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA?

Gracze komputerowi mają ostatnio powody do zadowolenia, przybywa bowiem tytułów jeszcze do niedawna obecnych wyłącznie na konsoli SONY PlayStation 4. Dosłownie przed kilkoma dniami oficjalnie powitaliśmy Death Stranding, wielkimi krokami nadchodzi premiera Horizon: Zero Dawn, coraz częściej słyszymy również ploteczki o konwersji Bloodborne. Sama zapowiedź pecetowej wersji najnowszej produkcji Hideo Kojimy wywołała niemałe zamieszanie, natomiast stawkę dodatkowo podbiło ogłoszenie NVIDII, że Death...

Metro Exodus: The Two Colonels - Test wydajności ray tracing i DLSS

Metro Exodus: The Two Colonels - Test wydajności ray tracing i DLSS

Metro Exodus było zdecydowanie jedną z najlepszych produkcji 2019 roku, słusznie obsypaną branżowymi nagrodami, cieszącą uznaniem graczy i/lub fascynatów postapokaliptycznej opowieści o mieszkańcach moskiewskiego metra. Ostatnia odsłona cyklu charakteryzowała się również ponadprzeciętną oprawą graficzną, robiącą ogromne wrażenie nawet półtora roku po premierze. W międzyczasie Metro Exodus dorobiło się dwóch rozszerzeń DLC, wśród których The Two Colones wprowadza nie tylko dodatkowy wątek...

Test i recenzja Half Life: Alyx - Najlepsza gra VR, ale nie dla każdego

Test i recenzja Half Life: Alyx - Najlepsza gra VR, ale nie dla każdego

Half Life: Alyx to innowacyjne oraz bezprecedensowe przedsięwzięcie, które wydaje się jednak dość ryzykowane, bowiem popularność systemów VR ciągle jest niewielka. Czołowi producenci gier komputerowych ostrożnie podeszli do tematu, traktując wirtualną rzeczywistość jako sezonową ciekawostkę, aczkolwiek istnieją jeszcze deweloperzy mogący przesuwać granice i kreować trendy. Jednym z nich niewątpliwie jest Valve, ojcowe Half Life i Steam, posiadający wręcz nieograniczone środki finansowe, a jak...

Dying Light ma pięć lat. Gra otrzymała tryb fabularny i wiele więcej

Dying Light ma pięć lat. Gra otrzymała tryb fabularny i wiele więcej

To, co osobiście bardzo szanuję w twórcach gry Dying Light (zresztą pewnie nie tylko ja), to tak spora dawka dodawanej zawartości popremierowej, dodatkowo przez tak wiele lat. Własnie minęła bowiem piąta już rocznica wydania tytułu na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One, a rodzimy Techland najwyraźniej nie zamierza porzucić dalszych prac nad grą. I to nawet w obliczu prac nad kolejną odsłoną gry. Okazja (czyli wspomniana piąta rocznica) jest jednak na tyle poważna, że deweloperzy nie omieszkali...

Wolfenstein: Youngblood RTX - Test wydajności ray tracingu i DLSS

Wolfenstein: Youngblood RTX - Test wydajności ray tracingu i DLSS

Lokomotywa z wagonami DLSS i Ray Tracingiem troszeczkę wyhamowała, ponieważ przesunęły się najważniejsze premiery zaplanowane do połowy 2020 roku m.in. Dying Light 2, Cyberpunk 2077 oraz Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, mające promować flagowe technologie NVIDII. Niejako na pocieszenie posiadacze GeForce RTX 2000 otrzymali patcha do Wolfenstein: Youngblood, który wprowadza obydwa zaległe ustawienia, początkowo spodziewane w podstawowej wersji. Czy kilkumiesięczne czekanie zostało hojnie nagrodzone?...

Wiedźmin 3: Dziki Gon 2020 - Test wydajności z modami graficznymi

Wiedźmin 3: Dziki Gon 2020 - Test wydajności z modami graficznymi

Toss a coin for your witcher... albo najlepiej pękatą sakiewkę miedziaków przygotuj i mocnego blaszaka, bowiem Geralt powraca wspomagany nie eliksirami lecz modami graficznymi, które pięcioletniego Wiedźmin 3: Dziki Gon piękniejszym niż kiedykolwiek wcześniej uczyniły! Jeśli jeszcze nie widziałeś cyfrowej adaptacji świata pierwotnie spisanego piórem Andrzeja Sapkowskiego, którą zawdzięczamy rodzimemu studiu CD Projekt RED, nadarza się właśnie znakomita okazja do nadrobienia zaległości. Niniejsza...

Test wydajności Red Dead Redemption 2 PC - Vulkan vs DirectX 12

Test wydajności Red Dead Redemption 2 PC - Vulkan vs DirectX 12

Premiera pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 była jednym z najgorętszych wydarzeń ostatniego kwartału, jednak oprócz licznych zachwytów nad rozbudowaną mechaniką i światem, pojawiło się również mnóstwo głosów użytkowników niezadowolonych z jakości konwersji. Problemy z uruchomieniem produkcji, niestabilne działanie, średnia optymalizacja - naprawdę długo można byłoby wymieniać uchybienia stricte techniczne. Mnie osobiście dotknął syndrom niedziałającego DirectX 12, ograniczając wybór...

Call of Duty: Modern Warfare 2019 - Test wydajności ray-tracingu

Call of Duty: Modern Warfare 2019 - Test wydajności ray-tracingu

Call of Duty: Modern Warfare 2019 przyniosło długo wyczekiwane zmiany w kultowej serii pierwszoosobowych strzelanin, wprowadzając między innymi odświeżony silnik graficzny, zastępujący mocno wysłużony oraz archaiczny IW Engine pamiętający czasy oryginalnego Modern Warfare. Jedną z kluczowych nowości było przejście na DirectX 12, który pozwolił zaimplementować efekty śledzenia promieni, mające znacznie poprawić ogólną jakość oprawy wizualnej. Rozwiązanie dostępne jest wyłącznie dla układów...

POSTAL 2 bez DRM za darmo na GOG.COM przez 48 godzin

POSTAL 2 bez DRM za darmo na GOG.COM przez 48 godzin

Nie tylko sklep Epic Games jest bożonarodzeniowym darczyńcą (czy darczyńcą w ogóle). W darmowe rozdawnictwo bawi się również rodzimy GOG. Przez najbliższe 48 godzin każdy ma bowiem szansę odebrać darmową kopię legendarnej gry POSTAL 2, jak zawsze na GOG - bez zabezpieczeń typu DRM. Linki i krótką instrukcję wraz z opisem gry (gdyby ktoś jakimś cudem jej nie kojarzył) znajdziecie już poniżej, a ja przypomnę tylko, że w produkcji jest już od jakiegoś czasu Postal 4: No Regerts. W zasadzie gra...

Test wydajności Quake II RTX - Ray tracing ma swoje wymagania

Test wydajności Quake II RTX - Ray tracing ma swoje wymagania

Quake II przeżywa ostatnimi czasy prawdziwy renesans, wróciwszy z emerytury dzięki fanowskiej modyfikacji oprawy graficznej wykorzystującej path tracing, która całkowicie przerobiła oświetlenie w ponad dwudziestoletniej produkcji. NVIDII pomysł reaktywacji wiekowego klasyka najwyraźniej się spodobał, postanowiła więc zmobilizowac programistów, zakasać rękawy i zaimplementować Quake II mocny ray tracingowy zastrzyk. Quake II RTX jest jeszcze ładniejszym wydaniem legendarnego shootera, mającym pokazać...

Test wydajności Red Dead Redemption 2 PC - Dzikie wymagania

Test wydajności Red Dead Redemption 2 PC - Dzikie wymagania

Zapowiedź pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 niektórych pewnie zaskoczyła, bowiem pierwsza odsłona na blaszaki nigdy oficjalnie nie trafiła (emulatory pomijam), dlatego sceptycznie nastawieni posiadacze konsol sugerowali, że sequel również podzieli los poprzednika. Tymczasem Rockstar nie tylko stosunkowo szybko przeniósł niedawnego „ekslusifa” na komputery osobiste, ale jednocześnie podrasował oprawę wizualną i udostępnił dziesiątki opcji konfiguracyjnych, żeby drugie wcielenie Red Dead Redemption...

Test wydajności Call of Duty Modern Warfare 2019 - Wojna wzywa

Test wydajności Call of Duty Modern Warfare 2019 - Wojna wzywa

Call of Duty Modern Warfare powraca w wielkim stylu, wykorzystując nie tylko doskonale rozpoznawalny podtytuł bezpośrednio nawiązujący do głośnego pierwowzoru, ale również sięgając do najgłębszych korzeni marki. Infinity Ward przygotowało solidną wojenną strzelaninę, mającą wywoływać emocje i zmobilizować fanów sieciowej rywalizacji, a wszystkiemu towarzyszy długo wyczekiwana zmiana (!) silnika graficznego. Pewnie myśleliście, że rewolucja technologiczna nigdy tutaj nie nastąpi, jednak piekło...

Test wydajności Control PC - Wymagania sprzętowe poza kontrolą

Test wydajności Control PC - Wymagania sprzętowe poza kontrolą

Max Payne, Alan Wake, Quantum Break - wszystkie wymienione tytuły zawdzięczamy niedużemu lecz szanowanemu fińskiemu deweloperowi, którego najmłodsze dziecko właśnie trafiło do sprzedaży. Remedy zawsze tworzyło produkcje wyjątkowe, technicznie dopracowane, intrygujące fabularnie oraz zapadające w pamięci, dlatego Control od pierwszych zapowiedzi wzbudzało spore zainteresowanie gawiedzi. Obszerną recenzję najnowszej gry skandynawskiego studia mogliście już przeczytać na łamach naszego serwisu, natomiast...

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca

Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie...

Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...

Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...

Grudzień 1997 roku obfitował w szereg ważnych wydarzeń politycznych, kulturalnych i obyczajowych - podpisano Traktat Ottawski, TVP2 rozpoczęła emisję serialu Złotopolscy, natomiast id Software wypuściło finalną wersję Quake II. Sequel kultowego „kłejka” dosłownie wstrząsnął światem pierwszoosobowych strzelanin, wyznaczając kolejne granice względem zaawansowania oprawy wizualnej, kształtu kampanii fabularnej czy konstrukcji poziomów. Przeszło dwie dekady później Quake II ciągle trzyma się...

Test wydajności The Division 2 PC - Epidemia dobrej optymalizacji?

Test wydajności The Division 2 PC - Epidemia dobrej optymalizacji?

Wymagania sprzętowe The Division 2 wprawdzie nie wyglądają przerażająco, jednak wielkoformatowe produkcje Ubisoftu już niejednokrotnie potrafiły zaskakiwać, wysoko zawieszając poprzeczkę zwłaszcza pecetom. Przypadki Assassin’s Creed czy Watch Dogs dobitnie pokazały, że sugerowana konfiguracja czasami okazuje się zaledwie rozsądnym minimum do utrzymania płynności w najwyższych detalach. The Division 2 jest natomiast strzelaniną ukierunkowaną na kooperację sieciową, więc pomimo chwalenia się...

Recenzja Resident Evil 2 Remake - Strasznie dobry horror

Recenzja Resident Evil 2 Remake - Strasznie dobry horror

Kiedy przeglądam zapowiedzi kolejnych remasterów, remake’ów czy refresh’ów niekoniecznie wiekowych tytułów, odczuwam pewien dyskomfort spowodowany duszącym zapachem kotletów odgrzewanych na przeterminowanym tłuszczu. Zawartość żołądka zaczyna wówczas niebezpiecznie bulgotać desperacko szukając możliwości jego opuszczenia... Większość odświeżanych klasyków jest niestety paszkwilami, bowiem zachłanności niektórych wydawców dorównuje jedynie lenistwo deweloperów. Przypadek Resident Evil...

Metro Exodus - Test wydajności kart graficznych. Totalna masakra!

Metro Exodus - Test wydajności kart graficznych. Totalna masakra!

Czekaliście na premierę Metro Exodus? Nieśmiało myśleliście, że wymagania sprzętowe będą lekkostrawne? Twórcy jakoś połatają optymalizację, ewentualnie wyłączycie kilka niepotrzebnych efektów, zmniejszycie poziom szczegółów i sprawa załatwiona? Jeśli zamierzaliście przeglądać wyniki wydajności na stojąco, proponuję zawczasu znaleźć miejsce siedzące. Jeśli jesteście pełnoletni, śmiało polejcie sobie kielicha. Rozpędzone Metro Exodus wjechało właśnie na blaszaki, jednak tylko pasażerowie...

Civilization VI: darmowe granie na Steamie przez ograniczony czas

Civilization VI: darmowe granie na Steamie przez ograniczony czas

Jeszcze do jutrzejszych godzin wieczornych gra pt. Sid Meier's Civilization VI będzie darmowa. Oferta dotyczy gry na platformie Steam i niestety nie oznacza, że pobrawszy ją teraz zostanie w naszej bibliotece na zawsze. Za darmo pogramy bowiem jedynie w czasie trwania wspomnianej akcji, zaś po tym czasie pozycja zniknie z naszej listy gier i jeśli będziemy chcieli grać dalej, będziemy musieli kupić ją w regularnej cenie 257,90 zł. Przy okazji warto wspomnieć, że do 18 lutego trwa także promocja, w której...

Po Splinter Cell: Blacklist Ubisoft pracował nad kolejną odsłoną serii

Po Splinter Cell: Blacklist Ubisoft pracował nad kolejną odsłoną serii

Tęsknicie za Samem Fisherem? Ja bardzo. Nie ukrywam, że seria Splinter Cell to jedna z moich ulubionych marek i wczoraj leniwym, świątecznym popołudniem grając w Assassin's Creed: Odyssey i natknąwszy się w grze na Easter Egga związanego właśnie z grą Splinter Cell, zastygłam na chwilę zanurzona w nostalgii... Od wczoraj wracam myślami do Fishera, ale tylko myślami, bo w przypływie geniuszu udało mi się zablokować sobie stare konto Uplay, gdzie przechowuję serię, więc muszę bazować na wspomnieniach....

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.