Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

vr

Gogle VR Valve Index wyprzedane w 30 krajach. Także w Polsce

Gogle VR Valve Index wyprzedane w 30 krajach. Także w Polsce

Premiera gogli wirtualnej rzeczywistości Valve Index okazała się ogromnym sukcesem i wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością w wielu krajach, mimo wysokiej ceny za pełny zestaw. To, że okulary sprzedają się jak ciepłe bułeczki, może być w dużej mierze zasługą zapowiedzi spin-offa Half-Life: Alyx, stworzonego z myślą o technologii VR. Niestety, producent nie jest w stanie sprostać dużemu popytowi. Jak się okazuje, problemy z dostępnością są znacznie większe, niż sugerowały to wcześniejsze...

NVIDIA VRSS: rozdzielczość do 8x większa w VR. Mamy listę gier

NVIDIA VRSS: rozdzielczość do 8x większa w VR. Mamy listę gier

Variable Rate Supersampling to technologia, która może dostarczyć środowisku Virtual Reality wydajnościowego kopa. Została ona zapowiedziana przez NVIDIĘ w zeszłym roku wraz z linią kart graficznych GeForce RTX, choć na suchej zapowiedzi się skończyło. Całe szczęście "Zieloni" o VRSS nie zapomnieli i najnowsza aktualizacja sterowników Game Ready wprowadza tę funkcjonalność, a na początku kompatybilność z nią będzie miało zapewnionych dwa tuziny gier. VRSS jest rozwiązaniem podobnym do techniki...

Teslasuit Glove - rękawica VR symuluje zmysł dotyku i mierzy puls

Teslasuit Glove - rękawica VR symuluje zmysł dotyku i mierzy puls

Do tej pory wirtualna rzeczywistość opierała się głównie na doznaniach wizualnych, przez co raczej trudno było im wydobyć pełnię potencjału tkwiącego w VR. Teraz firma Teslasuit, która zasłynęła w 2016 kickstarterowym projektem kombinezonu VR zakładanego na całe ciało postanowiła stworzyć gadżet, który zwiększy poziom immersji w tego typu środowisku. Teslasuit Glove to rękawica wyposażona w technologię haptyczną, która stymuluje zmysł dotyku przez co użytkownicy gadżetu będą mogli...

Rok 2019 bardzo dobry dla VR. Sprzedaż sprzętu znacznie wzrosła

Rok 2019 bardzo dobry dla VR. Sprzedaż sprzętu znacznie wzrosła

Pomimo sporej dozy złorzeczenia i odcinania się na przykład przez Xbox od wirtualnej rzeczywistości, rynek Virtual Reality ma się naprawdę dobrze. Zresztą niedawno, tuż po ogłoszeniu Half-Life: Alyx, dało się zaobserwować wzmożone zainteresowanie goglami VR, a niektóre z nich, w tym Valve Index, przez jakiś czas wyprzedały się w USA i w Kanadzie. Jak dokładnie ma się sprzedaż akcesoriów wirtualnej rzeczywistości, sprawdziła należąca do Nielsena firma analityczna SuperData, specjalizująca się...

Half Life: Alyx będzie tradycyjną grą i może trafić na PlayStation VR

Half Life: Alyx będzie tradycyjną grą i może trafić na PlayStation VR

Wieści o tym, że Half-Life: Alyx będzie tytułem przeznaczonym na headsety wirtualnej rzeczywistości mogły rozczarować wielu fanów serii. W końcu Valve wreszcie kontynuuje cykl gier, który nie otrzymał nowej odsłony od października 2007. Jeśli wierzyć jednak najnowszym zapewnieniom deweloperów, wcale nie będziemy musieli się obawiać przeskoku do VR. Ma być to pełnoprawny tytuł z serii Half-Life, który swoim przebiegiem i konstrukcją nie będzie odbiegał od poprzednich wydawnictw. O grze wypowiadał...

Zapowiedź Half-Life: Alyx sprawiła, że wyprzedało się Valve Index VR

Zapowiedź Half-Life: Alyx sprawiła, że wyprzedało się Valve Index VR

Rynek VR nadal czeka na tzw. "killer app", lub po prostu, potocznie – na "mesjasza". Tytuł, który wreszcie pokaże, że wirtualna rzeczywistość jest wartościowym medium, a nie jedynie technologiczną ciekawostką i wydmuszką. Co prawda PlayStation VR sprzedało się w liczbie 4,2 miliona egzemplarzy (oficjalne dane z marca 2019), ale nawet ten przystępny cenowo i popularny gadżet nie otrzymuje gier regularnie. Wielką nadzieją świata VR jest nowo zapowiedziane Half-Life: Alyx, które ma ukazać się w marcu...

Sony nie zgadza się z Microsoftem, że nikt nie chce technologii VR

Sony nie zgadza się z Microsoftem, że nikt nie chce technologii VR

Rok 2018 upłynął pod lekkim znakiem stagnacji dla technologii wirtualnej rzeczywistości. Jednak w roku bieżącym, dzięki między innymi wprowadzeniu samodzielnego zestawu VR, Oculus Quest, rynek ten ma się dobrze, a prognozy na jego temat są optymistyczne. Jak przewiduje Futuresource Consulting, w roku 2023 sprzedaż headsetów VR ma wynieść 98,4 miliona, a łączna liczba urządzeń w rękach konsumentów ma równać się 168 mln. Branża znajduje się obecnie w okresie przejściowym, gdzie coraz więcej...

W nadchodzącej konsoli Xbox gracze nie chcą obsługi gogli VR

W nadchodzącej konsoli Xbox gracze nie chcą obsługi gogli VR

Wirtualna rzeczywistość to technologia, która już od kilku dobrych lat dynamicznie się rozwija. Z kolei od dobrych kilkunastu lat jest elementem popkultury chociażby w filmach. Na komputerach VR rozwija obecnie głównie firma HTC, ale nie brakuje także propozycji takich firm jak Oculus czy Pimax. Wirtualna rzeczywistość jest także bardzo mocno promowana przez firmę Sony. Wszak PlayStation 4 jest zgodne z zestawem PlayStation VR, na które wychodzi coraz więcej gier. Stanowisko Japończyków nie zmieni się...

Half-Life: Alyx - opublikowano minimalne wymagania sprzętowe

Half-Life: Alyx - opublikowano minimalne wymagania sprzętowe

Firma Valve ujawniła oficjalne minimalne wymagania sprzętowe PC dla gry Half-Life: Alyx. Zgodnie z zaprezentowaną specyfikacją, gracze pecetowi będą potrzebować jednostki wyposażonej w co najmniej procesor Intel Core i5-7500 lub AMD Ryzen 5 1600 oraz 12 GB pamięci operacyjnej RAM. Valve wymienia również sugerowaną kartę graficzną obu firm. Mamy więc NVIDIĘ GeForce GTX 1060 oraz AMD Radeon RX 580. Jak więc widać, wymagania minimalnie nie są specjalnie wygórowane. Poczekajmy jednak na to, co przyniosą...

Half-Life: Alyx - pokazano pierwszy zwiastun, znamy datę premiery

Half-Life: Alyx - pokazano pierwszy zwiastun, znamy datę premiery

Od premiery ostatniej części gry z serii Half-Life minęło już 12 lat. To kupa czasu i po takim czasie oczekiwania większość fanów w zasadzie straciło już nadzieję na pojawienie się kolejnej części. Co jak co, ale akurat drugi epizod Half-Life'a 2 powinien doczekać się fabularnej kontynuacji. Zamiast tego jednak twórcy przyszykowali dla nas... efektownego spin-offa. Po dosyć zaskakujących plotkach na temat nowej części cyklu przyszła pora na oficjalną zapowiedź. Panie, Panowie, nowy Half-Life...

Test Pimax 5K Plus i 5K XR - Nowy poziom wirtualnej rzeczywistości?

Test Pimax 5K Plus i 5K XR - Nowy poziom wirtualnej rzeczywistości?

Wirtualna rzeczywistość to pojęcie znane chyba każdemu czytelnikowi PurePC. W końcu ta technologia była tematem chętnie podejmowanym przez filmy, książki i opowiadania sci-fi, a prawdziwy świat początkowe przymiarki robił do niej w latach 80. i 90. ubiegłego wieku! Jednak nie ma co ukrywać - pierwsze rozwiązania były toporne, niewygodne i stanowiły tylko swoistą ciekawostkę, a VR swój renesans przeżywa dopiero od kilku lat. Przeważnie mówi się o produktach Oculusa należącego do Facebooka czy...

Xbox Scarlett może otrzymać zestaw VR. Pojawiły się patenty

Xbox Scarlett może otrzymać zestaw VR. Pojawiły się patenty

Microsoft nie zhańbił się do tej pory własnym zestawem wirtualnej rzeczywistości. Firma raczej skupiała się na rzeczywistości rozszerzonej (AR) z dwiema iteracjami HoloLens, a temat VR pozostawiła partnerom OEM, takim jak Asus, Acer, HP, Smasung, czy Lenovo. Stworzyli oni gogle w różnych przedziałach cenowych pod egidą "Windows Mixed Reality" dla Windows 10. Jednakże urządzenia te pomimo przystępnej ceny nie okazały się zbyt dużym sukcesem, a większość z nich zniknęła już ze sklepowych półek....

Facebook projektuje opaskę, która będzie czytać nam w myślach

Facebook projektuje opaskę, która będzie czytać nam w myślach

Poza Oculus Rift, Facebook nie posiada w swoim portfolio zbyt wielu urządzeń, a tym bardziej takich, które odniosłyby komercyjny sukces. Nie znaczy to jednak, że amerykański gigant technologiczny nie stara się wprowadzić nowości sprzętowych. Niedawno ogłosił dwa nowe produkty z serii Portal. Są to zasadniczo tablety udające ramki na zdjęcia. Przy okazji wyposażone są w kamerę i mikrofony do wideokonferencji oraz wspomagane Alexą i technologią AR. W miniony poniedziałek 23 września Andrew Bosworth,...

Tobii Spotlight pozwoli zredukować obciążenie GPU w VR do 57%

Tobii Spotlight pozwoli zredukować obciążenie GPU w VR do 57%

Wirtualna rzeczywistość niesie ze sobą duży potencjał, ale i ma wysokie wymagania sprzętowe, aby zagwarantować immersyjną rozgrywkę. Do VR potrzeba bowiem renderować obraz na każde z oczu osobno, przy wysokiej liczbie FPS-ów aby zapewnić fizyczny komfort graczom. Od kilku lat różne firmy, w tym NVIDIA i HTC pracują nad technologią Foveated Rendering, która generuje obraz w sposób zbliżony do tego jakim widzi go ludzkie oko. Poprzez zmniejszenie poziomu detali w obszarze znajdującym się w zasięgu...

Plotka: Oculus nawiązuję współpracę z Ubisoftem. Będą nowe gry

Plotka: Oculus nawiązuję współpracę z Ubisoftem. Będą nowe gry

Wirtualna Rzeczywistość co i rusz próbuje zdobyć rynek konsumencki, a od kilku lat widzimy kolejny taki atak. Co prawda nie wygląda to tak źle jak z technologią 3D w telewizorach, która odesłana już została do krainy wiecznego zapomnienia, ale nadal trudno tutaj mówić o komercyjnym sukcesie. Nawet, gdy za jedną z firm stoi taki gigant jak Facebook. Gogle są drogie (a mobilne mają żałosną wydajność), odpowiednie zestawy komputerowe zdolne do ich obsługi jeszcze droższe, a ciekawych i rozbudowanych...

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018

Pomimo niskiej ceny i niewygórowanych wymagań sprzętowych, rynek smartfonowych gogli VR nie cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem. Zaliczył on ogromny spadek sprzedaży w ubiegłym roku, co przełożyło się również na gorszą sytuację tego segmentu w ogóle. Mimo wszystko, technologia wirtualnej rzeczywistości nie ma się tak wcale najgorzej – zwłaszcza produkty z najwyższej półki. W roku 2018 sprzedało się ich o 60% więcej niż w 2017. Firma IDC dokonała właśnie analizy rynku VR na bazie...

Oculus Quest i Oculus Rift S zaprezentowane oficjalnie

Oculus Quest i Oculus Rift S zaprezentowane oficjalnie

Technologia 3D w telewizorach umarła na dobre, a zestawy do wirtualnej rzeczywistości nadal dzielnie walczą. Różne firmy, mają różne podejścia - od celowania w segment profesjonalny i zastosowania biznesowe, przez rozrywkę przy wykorzystaniu domowych komputerów, aż wreszcie po gogle dla smartfonów czy z wbudowanymi, acz odpowiadającymi telefonom podzespołami. Za lidera śmiało można uznać Oculusa, który zaprezentował wreszcie oficjalnie dwa nowe zestawy. Jeden z nich to Rift S, a drugi zaś to Quest....

Valve Index: Specyfikacja gogli VR twórców Steama. Ruszył preorder

Valve Index: Specyfikacja gogli VR twórców Steama. Ruszył preorder

Z końcem marca Valve opublikowało zaskakującą grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwano jako Valve Index i wydawało się ono być urządzeniem autorskim, nie zaś produktem wykonanym przy współpracy z długoletnim partnerem VR, HTC. Początkowo internauci zastanawiali się, czy nie jest to aby primaaprilisowy żart, jednak Valve ostatecznie potwierdził prace nad goglami. Ba, bardzo prawdopodobne, że wówczas prace te zostały już ukończone, dlatego...

Rozwój i wpadki gogli VR: Zawiła historia wirtualnej rzeczywistości

Rozwój i wpadki gogli VR: Zawiła historia wirtualnej rzeczywistości

Dzisiejsze gogle VR nie zaistniałyby bez stereoskopów i pierwszego boomu na wirtualną rzeczywistość, który datowany jest na pierwszą połowę lat 90. Pewnie jeszcze trochę poczekamy na gogle z prawdziwego zdarzenia, takie które zapewnią komfortową zabawę w rozdzielczości sprawnie oszukującą nasz wzrok, warto jednak na chwilę oderwać się od przyszłości i przekonać się jak długą drogę przeszła do dziś technologia opisywana dziś dwuliterowym skrótem VR. Pierwsze próby stworzenia obrazu stereoskopowego...

Sony patentuje technologię transmisji zawodów esportowych w VR

Sony patentuje technologię transmisji zawodów esportowych w VR

Esport to niezwykle dochodowy segment branży elektronicznej rozrywki. Co więcej, pomimo zawrotnego tempa rozwoju, nadal stoją przed nim ogromne możliwości dalszej ekspansji. Transmisje telewizyjne tego typu zawodów weszły do mediów już jakiś czas temu, a wydarzenia takie, jak Intel Extreme Masters cieszą się ogromną renomą. Według przewidywań firmy Newzoo, w tym roku liczba widzów wirtualnych zmagań osiągnie próg 454 milionów osób. Firma Sony właśnie opatentowała technologię, która pozwoli...

Twórca Another World pracuje nad grą na PlayStation VR

Twórca Another World pracuje nad grą na PlayStation VR

Choć jego najbardziej znana gra ukazała się prawie trzy dekady temu, Éric Chahi nie przestaje być zainteresowany najnowszymi technologiami. Twórca Another World popełnił w 2011 świetną wariację na temat Populousa, zatytułowaną From Dust. Jednak od tamtego czasu nie stworzył żadnej nowej gry. W międzyczasie, w 2016 roku założył studio Pixel Reef w Montpellier, we Francji. Od tamtej pory pracował nad grą Paper Beast, która ukaże się w tym roku na PlayStation VR, a w przyszłym będzie grywalna...

3dRudder - nowy kontroler ruchowy na nogi dla PlayStation VR

3dRudder - nowy kontroler ruchowy na nogi dla PlayStation VR

Virtual Reality to rewolucja, która nie do końca jednak rozwinęła skrzydła. Na PC sprzedaż Oculus Rift i HTC Vive jest raczej niszowa, a interesujących gier stosunkowo niewiele. Z kolei na konsolach, z PS4 na czele, VR w komercyjnym sensie przyjął się znacznie lepiej. Znajduje się tam szersze grono odbiorców, ale problemem Sony było przez długi czas podchodzenie do tego segmentu elektronicznej rozrywki w nieregularnych zrywach. W zeszłym roku jednak dało odczuć się intensyfikację działań japońskiej...

Valve Index - pierwsze skrawki informacji dotyczące specyfikacji

 Valve Index - pierwsze skrawki informacji dotyczące specyfikacji

W miniony piątek Valve opublikowało grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwano jako Valve Index i wydaje się ono być urządzeniem autorskim, nie zaś produktem wykonanym przy współpracy z długoletnim partnerem VR, HTC. Strona zauważona pierwotnie przez portal Ars Technica nie zawierała żadnych konkretnych informacji poza tym, że data premiery Valve Index wskazuje na maj tego roku. Ze zdjęcia można było wywnioskować co nieco o urządzeniu,...

Valve Index - właściciel Steama zapowiada własny headset VR

Valve Index - właściciel Steama zapowiada własny headset VR

Niespodziewanie, piątkowego wieczoru Valve opublikowało zaskakującą grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwano jako Valve Index i wydaje się ono być urządzeniem autorskim, nie zaś produktem wykonanym przy współpracy z długoletnim partnerem VR, HTC. Strona zauważona pierwotnie przez portal Ars Technica nie zawiera żadnych konkretnych informacji poza tym, że data wydania (zapowiedzi?) Valve Index to już maj 2019 roku. Ze zdjęcia można jednak...

Bezprzewodowe gogle PlayStation VR 2 - Patent zdradza plany Sony

Bezprzewodowe gogle PlayStation VR 2 - Patent zdradza plany Sony

Dobra passa gogli PlayStation VR wyraźnie dała wiatr w żagle Sony, które prawdopodobnie szykuje się już do wprowadzenia na rynek drugiej wersji najpopularniejszego zestawie do oglądania gier z perspektywy wirtualnej rzeczywistości. Patent opublikowany przez Japoński Urząd Patentowy wskazuje jedną, zasadniczą zmianę w konstrukcji gogli: obraz ma być przekazywany bezprzewodowo, za pośrednictwem połączenia radiowego o częstotliwości 60 GHz. Może to być odpowiednik standardu Wi-Fi 802.11ay, umożliwiający...

Microsoft wydał środowisko uruchomieniowe dla OpenXR

Microsoft wydał środowisko uruchomieniowe dla OpenXR

Microsoft to pierwsza firma, która stworzyła rozbudowane środowisko uruchomieniowe platformy Windows Mixed Reality dla OpenXR. Jest on otwartym, darmowym standardem stworzonym przez firmę Khronos, który zapewnia natywny dostęp do wielu urządzeń producentów sprzętu z całego spektrum rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Grupa producentów pomagająca przy rozwijaniu tego rozwiązania składa się z wielu gigantów branży technologicznej, a jej największym nieobecnym jest koncern Apple. Rzeczony standard...

Google zamyka studio Spotlight Stories odpowiedzialne za filmy VR

Google zamyka studio Spotlight Stories odpowiedzialne za filmy VR

Google opublikowało informację o zamknięciu studia wideo Spotlight Stories, które przez sześć lat tworzyło cyfrowe opowieści dedykowane goglom VR. W przeciągu swojej działalności zrealizowało ono 13 produkcji filmowych, z czego jedna z nich została nominowana do nagrody Oscarów 2017 roku w kategorii najlepszego animowanego filmu krótkometrażowego. Produkcje Spotlight Stories były tworzone z myślą o smartfonach, tabletach, komputerach, wirtualnej rzeczywistości oraz kinach. Celem istnienia rzeczonego...

Nintendo wydało okulary VR. 24 lata po porażce Virtual Boya

Nintendo wydało okulary VR. 24 lata po porażce Virtual Boya

Nintendo zapowiedziało wprowadzenie na rynek oficjalnych okularów do wirtualnej rzeczywistości 24 lata po porażce platformy Virtual Boy. Dużym zaskoczeniem w kwestii nowych gogli jest fakt, że trzeba je własnoręcznie złożyć z części dostępnych w zestawie. Wydanie zestawu VR jest sprzeczne z oficjalnym stanowiskiem Nintendo z początku 2018 roku, w którym to firma zaprzeczała prowadzeniu jakichkolwiek prac nad wirtualną rzeczywistością. Wypowiedź rzecznika prasowego Nintendo nastąpiła po fali pytań,...

Prezes Sony: branża robi postępy w stronę drugiej generacji VR

Prezes Sony: branża robi postępy w stronę drugiej generacji VR

Technologia Virtual Reality cieszy się umiarkowanym sukcesem. Owszem, założenia VR są intrygujące, ale w praktyce rzeczywistość wirtualna jest obarczona dużą dozą problemów. Po pierwsze nie istnieją na rynku headsety, które oferują dużą moc obliczeniową i jednocześnie są całkowicie bezprzewodowe. Po drugie, do korzystania z VR potrzeba sporej ilości miejsca. Po trzecie, nadal brakuje większej ilości tzw. „killer apps”, czyli wysokiej jakości gier AAA, które zlegitymizowałyby to medium....

HP wypuści nowy zestaw VR oparty o Windows Mixed Reality

HP wypuści nowy zestaw VR oparty o Windows Mixed Reality

Rzeczywistość Wirtualna (VR) i Rzeczywistość Rozszerzona (AR) powoli, a nawet bardzo powoli pojawiają się w naszym codziennym życiu. Wystarczy wspomnieć, że na Steamie mniej niż procent graczy używa takich właśnie zestawów. Co nie przeszkadza producentom cały czas oferować nam nowych produktów. Wciąż mówi się przecież, że VR to przyszłość. I pewnie nie bez racji. Tym razem HP pracuje nad nowym produktem dla platformy Windows Mixed Reality. Pomimo nieco mylącego nazewnictwa jest to zdecydowanie...

Firefox Reality domyślą przeglądarką w zestawach VR HTC Vive

Firefox Reality domyślą przeglądarką w zestawach VR HTC Vive

Rzeczywistość wirtualna towarzyszy nam od pewnego już czasu, wciąż jednak pozostając na peryferiach branży. Dość powiedzieć, że choć ilość posiadaczy zestawów VR na Steamie zwiększyła się w 2018 roku dwukrotnie, to mimo wszystko jest to niespełna 1 procent użytkowników tego serwisu. Co nie oznacza, że ktokolwiek zamierza wywiesić białą flagę. Słyszymy co chwila zapowiedzi o pracach nad nowymi zestawami. Towarzyszą i mają one towarzyszyć przyszłym generacjom konsol. Rozwój technologii...

Konsola Mad Box: pierwsza wizualizacja rywala Xboxa i PlayStation

Konsola Mad Box: pierwsza wizualizacja rywala Xboxa i PlayStation

Od wielu lat na rynku gier nie obserwujemy niczego innego jak walki pomiędzy użytkownikami pecetów oraz konsol, a także walki wewnętrznej pomiędzy użytkownikami wspomnianych urządzeń innych niż pecety. W walce liczy się oczywiście generalnie nic poza XBoksem oraz PlayStation, chociaż coraz częściej mówi się także o nieuniknionym sukcesie przenośnej konsoli Nintendo Switch. Może się jednak niebawem okazać że do gamingowego tronu będzie chciał dopchać się kolejny konkurent: mający zadebiutować...

FlixBus uruchomił połączenia z... wirtualną rzeczywistością

FlixBus uruchomił połączenia z... wirtualną rzeczywistością

Chociaż wielu z nas marzy o korzystaniu z szybkiej i wygodnej teleportacji opisywanej w książkach science fiction, to o ile będzie to kiedykolwiek możliwe, to na takie luksusy jeszcze sobie trochę poczekamy. Na nasze szczęście żyjemy w takich czasach, że do wyboru mamy sporo innych środków transportu - prywatne samochody, pociągi, samoloty czy autokary. Ostatnia z metod chociaż przeważnie najtańsza, to również najdłuższa. Jeden z liderów na rynku postanowił jeszcze bardziej uprzyjemnić podróż...

Feelreal - przystawka do gogli VR generująca zapachy

Feelreal - przystawka do gogli VR generująca zapachy

Jeśli chodzi o zapachy i dzisiejsze multimedia, to nasuwają mi się na myśl dwie rzeczy. Tak zwane kina 5D (i wzwyż) oraz primaaprillisowy żart Google'a sprzed lat mówiący, że niebawem wyszukiwarka zaoferuje wąchanie zapachów, wystarczy że np. wpiszemy w "szukajkę" zwrot "czosnek" i powąchamy monitor. Okazuje się jednak, że zapach tego co oglądamy nie musi być jedynie żartem czy rozrywką oferowaną przez kina. Nadchodzi bowiem nowy gadżet, który będzie przystawką do gogli VR (Samsung Gear VR,...

Pięć technologii, które zobaczymy w fabrykach przyszłości

Pięć technologii, które zobaczymy w fabrykach przyszłości

Od złożenia patentu na żarówkę przez Thomasa Edisona minęło 139 lat. W tym krótkim okresie powstało więcej przełomowych wynalazków niż w całym minionym tysiącleciu. W samym przemyśle miały miejsce 3 rewolucje, wywołane kolejno elektryfikacją i informatyzacją. Ostatnia, polegająca na dogłębnej cyfryzacji i automatyzacji procesów, trwa w najlepsze, a eksperci starają się odpowiedzieć na pytanie, jaki kształt obierze produkcja przemysłowa w najbliższej przyszłości? Według analityków z...

Mecze NBA na żywo w Rzeczywistości Wirtualnej z Intel True VR

Mecze NBA na żywo w Rzeczywistości Wirtualnej z Intel True VR

Przyznam szczerze, że jeśli chodzi o sport to nie interesują się nim zbytnio. Dość powiedzieć, że ostatnia sportowa gra komputerowa w jaką grałem to NBA 98. I było to własnie w tamtym roku. Pomysł przedstawiony przez Intel wydaj się jednak ciekawy. Tym razem chodzi o wykorzystanie Wirtualnej Rzeczywistości. To dzięki niej można poczuć się jak w centrum wydarzeń co niewątpliwie dodaje emocji oglądanym na przykład na żywo meczom czy koncertom. Po zakończonych testach, w tym sezonie Intel rozpoczyna...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.