sdk
Visor - headset AR/VR, który ma się stać lepszą alternatywą dla Apple Vision Pro. Na pokładzie dwa ekrany Micro OLED 4K
Z ostatnich doniesień wynika, że headset Apple Vision Pro może mieć pewne problemy ze sprzedażą oraz dodatkowym wsparciem ze strony zewnętrznego oprogramowania. Nie przeszkadza to natomiast innym twórcom, aby konstruować i przedstawiać własne rozwiązania. Jednym z nich jest tytułowy headset AR/VR o nazwie Visor. Sprzęt ujawniony przez startup Immersed ma się wyróżniać bardzo niewielką wagą, świetnymi ekranami Micro OLED oraz obsługą wielu systemów.
AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych
Na rynku dostępne są obecnie trzy główne techniki upscalingu obrazu: AMD FSR, NVIDIA DLSS i Intel XeSS. Firma stojąca za pierwszym z tych rozwiązań, w celu ułatwienia implementacji, opublikowała pakiet bibliotek AMD FidelityFX SDK w wersji 1.0. Choć nie obejmuje on wyłącznie techniki FSR, to właśnie na ten element zwrócona jest największa uwaga graczy. Implementacja rozwiązania powinna być teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.
NVIDIA wypuszcza pakiet SDK dla Path Tracingu. Powszechna implementacja techniki w grach to jednak wciąż przyszłość
Powszechne zastosowanie Path Tracingu do generowania oświetlenia w grach to marzenie wielu graczy i deweloperów. NVIDIA wykonała właśnie kolejny krok na drodze do upowszechnienia tej techniki. Zadebiutował zestaw SDK do implementacji Path Tracingu przez twórców gier. Jego zastosowanie będzie na razie dosyć ograniczone, ale może posłużyć jako narzędzie, na którym zbudowane zostaną fundamenty pod przyszłe wdrożenie rozwiązania na szerszą skalę.
NVIDIA DLSS 3.1 - nowy pakiet bibliotek SDK wprowadza opcję automatycznej aktualizacji plików w grach
W ubiegłym roku, przy okazji prezentacji architektury Ada Lovelace, NVIDIA wprowadziła również nową wersję techniki DLSS o numerze DLSS 3. Nakładają się na nią trzy główne elementy: Super Resolution (czyli to, czym jest obecnie DLSS 2), Frame Generator (wprowadzający dodatkowe klatki na bazie informacji z wektorów ruchu) oraz Reflex, zmniejszający opóźnienia. DLSS nieustannie jest rozwijany i sukcesywnie wprowadzany do kolejnych gier. Wraz z rozwojem pojawiają się kolejne wersje oprogramowania.
NVIDIA PhysX 5.0 - nowy pakiet narzędzi do tworzenia fizyki w grach
NVIDIA ogłosiła, że niebawem udostępni zestaw narzędzi PhysX 5.0 przeznaczony dla developerów. Dzięki nowym bibliotekom będą w stanie uzyskać w grach wideo jeszcze bardziej realistyczne efekty odzwierciedlające zachowanie przedmiotów. Silnik tej technologii daje programistom m.in. możliwość nadawania fizycznych właściwości poszczególnym obiektom, takich ja masa czy prędkość i skorelowanie interakcji tych obiektów ze sobą i otoczeniem. PhysX jest bazą dla silników graficznych takich jak Unity...
Aplikacje pogodowe masowo handlują naszymi danymi
Odinstalujcie aplikacje pogodowe - poważnie, i to jak najszybciej. Pogodę zawsze można sprawdzić w Internecie. Najlepiej gdybyście odinstalowali wszystkie aplikacje, ale dzisiaj tematem są te pogodowe. Słowo wyjaśnienia zaim przejdziemy do głównego tematu. Piszę wszystkie aplikacje, nie bez przyczyny. Ostatnio na Purepc.pl pisaliśmy o szokującym procederze przesyłania naszych wrażliwych danych do Facebooka. Nawet jeśli nie mamy tam konta. Wszystko za sprawą przeróżnych aplikacji, które wykorzystują...
Nowa kamera wykrywania głębi Intel D435i z układem IMU
Intel przedstawił nowego członka rodziny kamer z technologią wykrywania głębi RealSense D400. Urządzenie nazywa się Intel RealSense Depth Camera D435i i największą nowością w niej zastosowaną jest system Inertial measurement unit (IMU). Ten niezwykle zaawansowany układ nie tylko potrafi wspierać skanowanie i orientację urządzeń w przestrzeni, ale także odpowiada za nawigację i stabilizację na przykład dronów. "Po dodaniu modułu IMU, RealSense D435i umożliwia programistom zmierzenie się z nowymi...
NVIDIA udostępnia kody źródłowe technologii GameWorks 3.1 SDK
NVIDIA potwierdziła wcześniejsze zapowiedzi, że udostępni kody źródłowe części autorskich technologii graficznych, wchodzących w skład pakietu programistycznego pod zbiorczą nazwą GameWorks 3.1 SDK. Możliwości narzędzia zostały właśnie poszerzone o NVIDIA HairWorks. FaceWorks (wersja demo) oraz Volumetric Lightning, które miało premierę podczas tegorocznego Game Developer Conference (GDC). Zabrakło niestety HBAO+ , aczkolwiek kod źródłowy tego rozwiązania ma zostać opublikowany na łamach...
AMD uruchamia GPUOpen - Nowa inicjatywa dla deweloperów
Współpraca oprogramowania oraz sprzętu to podstawa funkcjonowania systemu komputerowego - nawet najwydajniejsze układy stają się bezużyteczne, gdy programiści nie mogą wykorzystać ich możliwości przez braki we wsparciu dla narzędzi wykorzystywanych przy rozwoju gier oraz aplikacji. Przygotowanie odpowiedniego oprogramowania dla deweloperów pozwala na przekazanie im "władzy" nad wybranym układem (GPU, CPU), dzięki czemu wszyscy mogą cieszyć się z bezcennych korzyści. AMD pod koniec ubiegłego roku...
AMD zapowiada GPUOpen i nowe sterowniki dla Linuksa
Istnienie programu NVIDIA GameWorks budzi wiele emocji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Studia, które zdecydują się na skorzystanie z niego, mogą liczyć na zaimplementowanie w swoich grach dodatkowych możliwości. Dodatkowe „fajerwerki” powodują jednak pewną fragmentację rynku rozrywki: składając nowy sprzęt, musimy zdecydować się na urządzenia wspierające technologie wykorzystywane w grach, w jakie chcemy zagrać. Możliwe, że za sprawą AMD dojdzie w przyszłym roku do poważnych zmian...
AMD LiquidVR - Wirtualna rzeczywistość to nie tylko sprzęt
Pod koniec lutego zaczęły do nas docierać wieści, jakoby AMD zainteresowało się technologią VR i chciało rozwinąć własny projekt. Rzeczywiście, firma dostarczająca akceleratory graficzne ma wiele wspólnego z projekcją obrazu i może uczynić wirtualną rzeczywistość lepszą niż mamy ją okazję obserwować w tym momencie. Na oficjalne wieści w tej sprawie nie trzeba było długo czekać. Podczas Game Developers Conference 2015 w San Francisco, producent karty graficznych Radeon ogłosił projekt o...
Xbox One coraz silniejszy. Odblokowano siódmy rdzeń procesora
Nie od dzisiaj wiadomo, że konsola nowej generacji od Microsoftu dostarcza deweloperom mniejsze możliwości rozwoju gier aniżeli konkurencyjny produkt od Sony. Wszystko to za sprawą pewnych różnic w specyfikacji technicznej, które nie pozwalają modelowi Xbox One na wyprzedzenie lub zrównanie się z PlayStation 4 pod względem wydajności. Obydwie konsole są na rynku już od ponad roku i przez ten czas wiele się zmieniło - Microsoft przy pomocy oprogramowania niweluje pewne braki sprzętowe, a najnowsze doniesienia...
System ocen komentarzy plus i minus na PurePC - Dyskusja, ewolucja i propozycje sensownych zmian
Test procesora AMD Ryzen 7 9800X3D - Następca AMD Ryzen 7 7800X3D to najlepszy procesor do gier! Intel ma DUŻY problem
Test wydajności STALKER 2: Heart of Chornobyl - Wymagania sprzętowe gorsze od anomalii. Unreal Engine 5 jeńców nie bierze
AMD Ryzen 7 9800X3D błyskawicznie znika z półek sklepowych. Problemy z dostępnością procesora pojawiły się w Europie i USA
Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu