Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

api

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Ostatnie dwa lata w świecie gier komputerowych bezapelacyjnie należały do nowej fali sieciowych shooterów - Fortnite i PUBG - oferujących szalenie popularny tryb rozgrywki nazwany battle royale, wprowadzany w późniejszym czasie to kolejnych produkcji pokroju Battlefield V czy Call of Duty. Bez wątpienia wciąż najpopularniejszym (lub przynajmniej jedną z najbardziej popularnych) tytułem pozostaje Fortnite (choć osobiście nie wiem co gracze w tym widzą). Co jakiś czas wprowadzane są kolejne nowości,...

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek od dawna był znany z tworzenia spektakularnych technologii, jak np. ich engine CryEngine. Pierwszy Crysis był w momencie premiery wręcz przełomowym tytułem pod względem jakości oprawy graficznej i przez lata stosowany był jako najlepszy benchmark dla kolejnych generacji kart graficznych. Deweloperzy Cryteka opracowali nowe demo techniczne zatytułowane Neon Noir, które po raz pierwszy publicznie zaprezentowano w marcu tego roku. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim wspiera technikę Ray Tracingu...

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

Windows 7 to przez jednych niemal zapomniany już system (choć wciąż dobrze wspominany), przez drugich zaś wciąż wykorzystywany. Sytuacja ta z pewnością ulegnie zmianie już w najbliższym czasie, jako że Siódemka w styczniu 2020 straci oficjalne wsparcie. Mimo to, na kilka miesięcy przed tym wydarzeniem, użytkownicy wspomnianego systemu otrzymują od Microsoftu prezent - w systemie pojawi się mianowicie DirectX 12, ale co chyba ważniejsze - obsługa ray tracingu. Dla niektórych osób, taka decyzja może...

Reklamy w mapach Google - firma zapowiedziała ich wprowadzenie

Reklamy w mapach Google - firma zapowiedziała ich wprowadzenie

Google w ciągu ostatnich tygodni podniosło stawki za korzystanie z autorskiego API zakorzenionego w usługę nawigacyjną firmy – Map Google. Użytkownicy usługi aktywnie przekazują wiele informacji o tym, gdzie mieszkają, w którym miejscu pracują oraz jak spędzają swój wolny czas. Wszystkie te dane wykorzystywane są do nawigowania ludzi do miejsc, do których Ci potencjalnie chcieliby się dostać. Dotychczasowe partnerstwa pozwalają podpowiadać użytkownikom map o potencjalnie szybszych metodach transportu,...

Microsoft wydał środowisko uruchomieniowe dla OpenXR

Microsoft wydał środowisko uruchomieniowe dla OpenXR

Microsoft to pierwsza firma, która stworzyła rozbudowane środowisko uruchomieniowe platformy Windows Mixed Reality dla OpenXR. Jest on otwartym, darmowym standardem stworzonym przez firmę Khronos, który zapewnia natywny dostęp do wielu urządzeń producentów sprzętu z całego spektrum rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Grupa producentów pomagająca przy rozwijaniu tego rozwiązania składa się z wielu gigantów branży technologicznej, a jej największym nieobecnym jest koncern Apple. Rzeczony standard...

Chrome zyska mechanizm blokowania API na stronach WWW

Chrome zyska mechanizm blokowania API na stronach WWW

Dzisiejsze strony internetowe są znacznie bliżej pełnoprawnych aplikacji, niż dokumentów, które mogliśmy odnaleźć w sieci jeszcze dziesięć lat temu. Smartfony mają wbudowane czujniki ruchu, takie jak akcelerometry i żyroskopy. Czujniki te mają wiele przydatnych zastosowań, jednak mogą być również wykorzystywane do identyfikacji urządzenia nieświadomego użytkownika przy pomocy licznych API, co jest wynikiem niedoskonałości produkcyjnych ich systemów operacyjnych. Takie pomiary mogą być prowadzone...

100 000 Chromecastów zhakowanych. Fan PewDiePie znów w akcji

100 000 Chromecastów zhakowanych. Fan PewDiePie znów w akcji

Najpierw były drukarki. Te wielkie i te małe, które drukują paragony w sklepie. 100 tysięcy tych urządzeń wydrukowało apel hakera Giraffe w sprawie wsparcia jego ulubionego YouTubera - PewDiePie. Chodziło o to by subskrybować kanał PDP by mógł on zachować pozycję lidera wśród najpopularniejszych twórców tego serwisu. Teraz przyszedł czas na Chromecasty. Wykorzystując błąd Chromecasta, który rzekomo jest ignorowany przez Google od prawie pięciu lat, w połączeniu z luką w bezpieczeństwie niektórych...

Google + znowu z luką. Serwis zamknięty szybciej niż planowano

Google + znowu z luką. Serwis zamknięty szybciej niż planowano

Powiedzieć, że Google + nie ma szczęścia to jak nie powiedzieć nic. Wprowadzana bez życia i porzucona, nieudana konkurencja Facebooka nawet w swoich ostatnich dniach ma pecha. "Przyspieszenie zmian w Google+" - tak niewinnie zaczyna się wpis na ostatnim blogu internetowego giganta. Tak naprawdę chodzi jednak o lukę w API, która naraziła na wyciek dane 52,5 mln użytkowników. Google straciło cierpliwość i oświadczyło w poniedziałek, że zamknie swój serwis społecznościowy kwietniu, cztery miesiące...

Valve wypłaciło 20 tys. dolarów nagrody za wykrycie luki w Steam

Valve wypłaciło 20 tys. dolarów nagrody za wykrycie luki w Steam

Internauta używający nicku Artem (moskowsky) odkrył krytyczną lukę w systemie Steam. Umożliwiała mu ona, w bardzo łatwy sposób, wygenerowanie dowolnej ilości legalnych kluczy do dowolnej gry dostępnej w serwisie. Co ciekawe nie potrzeba było do tego ani specjalnej wiedzy, ani umiejętności, a do odkrycia doszło całkiem przypadkowo podczas przeglądania Steam z uprawnieniami partnera sklepu. Dokładniej, była to część serwisu, której deweloperzy używają do zarządzania grami, które udostępniają...

Google Cloud pomaga zeskanować archiwum New York Times

Google Cloud pomaga zeskanować archiwum New York Times

Google Cloud połączył siły z The New York Times, aby pomóc im w digitalizacji ich ogromnej kolekcji zdjęć. Przez ponad 100 lat The Times zarchiwizował około pięciu do siedmiu milionów starych fotografii w setkach szafek, trzy piętra poniżej poziomu ulicy w pobliżu biur w Times Square w miejscu zwanym "kostnicą". Kostnica zawiera zdjęcia z końca XIX wieku, a wiele z nich ma ogromną wartość historyczną. Skanowanie i opisywanie tego przez człowieka, a następnie wprowadzanie do bazy danych byłoby...

Google przedstawiło reCAPTCHA v3. Będzie mniej upierdliwy

Google przedstawiło reCAPTCHA v3. Będzie mniej upierdliwy

Dzięki nowej wersji popularnej aplikacji do sprawdzania czy jesteśmy ludźmi, odwiedzający stronę będą tracić mniej czasu na rozwiązywanie zagadek. Google przedstawiło reCAPTCHA v3, najnowsze API, które pomaga oddzielić działania człowieka od akcji bota w witrynie internetowej bez interakcji użytkownika. Najważniejszą sprawą dla nas jest to, ​​że internauci nie będą już musieli wpisywać tekstu, klikać żadnych pól wyboru ani uzupełniać żadnych puzzli. Oczywiście wszystko pod jednym warunkiem...

Android P będzie bardziej restrykcyjny dla programistów

Android P będzie bardziej restrykcyjny dla programistów

Kiedy Android po raz pierwszy pojawił się na rynku jedną z głównych zalet systemu operacyjnego od Google było to, że był on w stu procentach otwarty. Kod źródłowy systemu dostępny był dla wszystkich, a programiści nie musieli się martwić o żadne sztuczne ograniczenia przy projektowaniu swoich aplikacji - jeśli tylko mieli do jakiegoś elementu systemu dostęp, to mogli z nim zrobić co chcieli. Niestety te czasy już dawno minęły, a gigant z Mountain View dąży w ostatnich latach do odzyskania kontroli...

Wolfenstein II: The New Colossus - ujawniono wymagania gry

Wolfenstein II: The New Colossus - ujawniono wymagania gry

Pewnie spora część graczy czeka już na piątkową premierę Assassin's Creed: Origins. Jednak tego samego dnia na półki sklepowe trafi bodaj najbardziej wyczekiwana strzelanina przygotowana z myślą o pojedynczym graczu. Mowa oczywiście o Wolfenstein II: The New Colossus. Choć do premiery pozostało już tylko kilka dni, do tej pory nie ujawniono oficjalnych wymagań sprzętowych. Na szczęście to się zmieniło, bowiem dzisiaj wydawca gry, firma Bethesda, ujawniła zarówno minimalną jak również rekomendowaną...

3DMark Time Spy zostanie zaktualizowany o test Extreme 4K

3DMark Time Spy zostanie zaktualizowany o test Extreme 4K

Fińskiej firmy Futuremark raczej nikomu z naszych Czytelników nie trzeba przedstawiać. O ile niekoniecznie wszyscy musieli korzystać z ich flagowego produktu jakim bez wątpienia jest 3DMark, tak program znany powinien być chociażby z nazwy. Wykorzystywany jest przez wielu - graczy, hobbystów, osoby podkręcające swoje podzespoły oraz wiele z branżowych redakcji. W ten właśnie sposób sam 3DMark oraz wyniki z niego często goszczą na naszym portalu przy okazji plotek, przecieków oraz testów najnowszych...

Palit GeForce GT 1030 - Kolejna propozycja niskoprofilowa

Palit GeForce GT 1030 - Kolejna propozycja niskoprofilowa

Ostatnia z kart graficznych od NVIDII w postaci modelu GT 1030 wzbudziła spore emocje, acz tym razem nie było mowy o dreszczyku ekscytacji. Zieloni nie wypuścili kolejnego potwora wydajności, a najsłabszego przedstawiciela rodziny Pascal. Wbrew pozorom jest dla niego miejsce na rynku i stanowić będzie konkurencje dla podobnego rozwiązania od AMD. Oba produkty celują w małe salonowe komputery typu HTPC i jednostki z procesorami bez zintegrowanej karty graficznej. Co chwilę słyszy się o kolejnych autorskich...

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt AMD

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt AMD

Id Software to niekwestionowana legenda branży gier komputerowych, developer odpowiedzialny nie tylko za kilka kultowych strzelanin pierwszoosobowych, ale również szereg zaawansowanych silników graficznych, wykorzystywanych później przez kolejne studia. Największe triumfy Teksańczycy święcili w czasach obecności Johna Carmacka, który był pionierem implementacji techniki ray castingu (Catacomb-3D), binary space partitioning (DOOM) czy MegaTexture (Quake Wars). Obecne id Software jest własnością Bethesdy,...

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Quake Champions zbliża się wielkimi krokami. Już niebawem ruszają beta testy produkcji, która jednocześnie wraca do korzeni gatunku i chce mierzyć się z obecnymi liderami sieciowych FPSów. Co chwilę pojawiają się nowe informacje o czempionach, mapach i trybach rozgrywki. Ostatnio ujawniono także nieco szczegółów technicznych. Potwierdziły się przypuszczenia, że spadkobierca Quake III Arena będzie wykorzystywał API Vulkan, które zastosowano w DOOM. Tytuł zostanie także zoptymalizowany z myślą...

Jak to jest z multi-GPU w Vulkanie? Potrzeba Windows 10 czy nie?

Jak to jest z multi-GPU w Vulkanie? Potrzeba Windows 10 czy nie?

Jedną z licznych zalet Vulkana, czyli nowoczesnego API graficznego opracowanego przez Khronos Group, miała być jego uniwersalność. Przedstawiony został jako alternatywa dla DirectX 12, która oferowałaby zbliżone do niego możliwości renderowania grafiki i niskopoziomowy dostęp do podzespołów, ale przy tym pozostałaby otwarta i dostępna dla wszystkich. "Wszystkich" oznacza w tym przypadku także osoby, którym nie uśmiecha się przesiadka na budzącego w dalszym ciągu liczne kontrowersje Windowsa 10....

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Star Citizen, największy sukces gamingowych akcji crowfundingowych, powoli zbliża się do premiery. Choć ma mieć ona miejsce w tym roku, to dokładna data nie jest jeszcze znana. Wciąż pojawiają się jednak nowe informacje dotyczące gry. Jedną z nich jest to, że studio Cloud Imperium Games postanowiło zrezygnować ze wspierania DirectX 12. Wybrali Vulkana - API od konsorcjum Khronos. Jego największą zaletą jest, według CIG, pozostawienie użytkownikom możliwości wybory sytemu. Poza tym Vulkan nie różni...

NVIDIA wyda sterowniki zwiększające wydajność w DX12

NVIDIA wyda sterowniki zwiększające wydajność w DX12

Jak powszechnie wiadomo, karty Zielonych nie radzą sobie w nowych bibliotekach wybitnie dobrze. Co prawda posiadacze najwydajniejszych układów nie powinni specjalnie narzekać, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę konkurencyjne pod względem wydajności konstrukcje AMD i NVDII, to w grach wykorzystujących DirectX 12 to właśnie te pierwsze są zazwyczaj górą. Kto wie jednak, jak sytuacja będzie wyglądała w przyszłości, bowiem producentowi GeForce'ów taki stan rzeczy z pewnością nie odpowiada. Zapowiedziano...

Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie z patchem DirectX 12

Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie z patchem DirectX 12

Kiedy pod koniec sierpnia swoją premierę miał Deus Ex: Mankind Divided wielu graczy czekała przykra niespodzianka. Okazało się, że gra nie tylko jest fatalnie zoptymalizowana, ale brakowało także kilku obiecanych funkcji. Twórcy gry przed premierą chwalili się wzorową implementacją bibliotek DirectX 12, której na premierę w ogóle zabrakło. Co więcej, kiedy w końcu wsparcie dla nowego API otrzymaliśmy, powodowało ono w znacznej mierze spadki wydajności, a nie jej poprawę. Co prawda usprawiedliwieniem...

Deus Ex: Mankind Divided PC - brak wsparcia DX12 na premierę

Deus Ex: Mankind Divided PC - brak wsparcia DX12 na premierę

Nadchodzący Deus Ex to bez najmniejszych wątpliwości jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Po zaskakująco dobrej ostatniej odsłonie Human Revolution sprzed 5 lat spodziewamy się co najmniej równie świetnej produkcji. Nie tylko sam gameplay jest tym, na co czy wszyscy czekamy - Mankind Divided miał od samego początku zapewnić wsparcie dla najnowszych bibliotek DirectX 12. Owszem, "miał", bo wczoraj dosyć niespodziewanie w sieci pojawiła się wiadomość od samych twórców gry, którzy przyznali,...

Sid Meier's Civilization VI z obsługą bibliotek DirectX 12

Sid Meier's Civilization VI z obsługą bibliotek DirectX 12

Być może niewielu z Was o tym wiedziało, ale Firaxis, studio odpowiadające za m.in. całą serię Civilization oraz ostatnie części XCOM, już od dawna ściśle współpracuje z AMD przy tworzeniu swoich gier. Efektem tego była na przykład obecność bibliotek DirectX 11 i 11.1 w piątej odsłonie Cywilizacji oraz obsługa popularnego wówczas API Mantle przez Beyond Earth. Jak pewnie pamiętacie, tytuł był zresztą dodawany do niektórych Radeonów w ramach specjalnej promocji. Wiele wskazuje, że owe partnerstwo...

3DMark Time Spy - nowy benchmark wydajności DirectX 12

3DMark Time Spy - nowy benchmark wydajności DirectX 12

Fińskiej firmy Futuremark raczej nikomu z naszych czytelników nie trzeba przedstawiać. O ile niekoniecznie wszyscy musieli korzystać z ich flagowego produktu jakim bez wątpienia jest 3DMark, tak program znany powinien być chociażby z nazwy. Wykorzystywany jest przez wielu - graczy, hobbystów, osoby podkręcające swoje podzespoły oraz wiele z branżowych redakcji. W ten właśnie sposób sam 3DMark oraz wyniki z niego często goszczą na naszym portalu przy okazji plotek, przecieków oraz testów najnowszych...

Total War: Warhammer - Obsługa DirectX 12 dopiero po premierze

Total War: Warhammer - Obsługa DirectX 12 dopiero po premierze

W ostatnim czasie brakuje dobrych gier strategicznych, dlatego premiera Total War: Warhammer wywołuje spore poruszenie, również za sprawą zderzenia dwóch legendarnych marek. Produkcje studia Creative Assembly zawsze miały jednak ogromny apetyt na zasoby komputera, zwłaszcza procesora, który stawał się wąskim gardłem dla karty graficznej w starciach wielkich armii. Czy sytuacja powtórzy się również w Total War: Warhammer, przekonamy się najwcześniej w dniu premiery, która zaplanowana jest na dzień...

Nowy Hitman wykorzysta DirectX 12 w dniu premiery

Nowy Hitman wykorzysta DirectX 12 w dniu premiery

Już 11 marca bezwzględny, łysy morderca zawita na komputery osobiste oraz konsole nowej generacji. „Hitman” – bo tak nosi tytuł najnowsza odsłona, to pewnego rodzaju odświeżacz serii gry, która już na starcie wprowadza lekkie rozczarowanie wśród graczy. Twórcy zrobili odważny krok, wydając grę w epizodach. Podana wyżej data dotyczy pierwszego skrawka gry. Znajdziemy w niej początkową lokację a wraz z nią pierwszą misję z trybu kariery. Według producenta w drodze jest jeszcze 5 fragmentów...

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Coraz więcej mówi się o DirectX 12 mającym trafić do nowych gier komputerowych - API stworzone przez Microsoft ma zrewolucjonizować rynek i pozwolić deweloperom na wykorzystanie mocy obliczeniowej komputerów PC oraz konsoli Xbox One. A jak będzie w praktyce? Pomimo tego, że DirectX 12 i system operacyjny Windows 10 oficjalnie zadebiutowały już jakiś czas temu, do tej pory nie ujrzeliśmy żadnej gry najwyższej klasy korzystającej z tego API. Przyszłość cyfrowej rozrywki nie należy jednak tylko do...

Rise of the Tomb Raider otrzyma niedługo wsparcie dla DirectX 12?

Rise of the Tomb Raider otrzyma niedługo wsparcie dla DirectX 12?

DirectX 12 już teraz wywołuje spore emocje - nawet gdy producenci gier nie zaoferowali nam na razie możliwości przetestowania nowego API w rzeczywistości w gotowych grach najwyższej klasy. Gracze co chwile są kuszeni zakładanym wzrostem wydajności oraz polepszeniem jakości efektów graficznych. Spora w tym rola Microsoftu i deweloperów współpracujących z gigantem - firma wspiera DirectX 12 tylko w systemie Windows 10, a więc zależy jej na dobrej opinii nowego API, co przełoży się na wzrost popularności...

AMD uruchamia GPUOpen - Nowa inicjatywa dla deweloperów

AMD uruchamia GPUOpen - Nowa inicjatywa dla deweloperów

Współpraca oprogramowania oraz sprzętu to podstawa funkcjonowania systemu komputerowego - nawet najwydajniejsze układy stają się bezużyteczne, gdy programiści nie mogą wykorzystać ich możliwości przez braki we wsparciu dla narzędzi wykorzystywanych przy rozwoju gier oraz aplikacji. Przygotowanie odpowiedniego oprogramowania dla deweloperów pozwala na przekazanie im "władzy" nad wybranym układem (GPU, CPU), dzięki czemu wszyscy mogą cieszyć się z bezcennych korzyści. AMD pod koniec ubiegłego roku...

NVIDIA gospodarzem spotkania deweloperów API Vulkan

NVIDIA gospodarzem spotkania deweloperów API Vulkan

Kolejne miesiące mogą okazać się przełomowe dla rynku gier komputerowych. Dlaczego? W ubiegłym roku Microsoft ogłosił wsparcie dla API DirectX 12 w systemie operacyjnym Windows 10 - wtedy zaczęto spekulować na temat przyszłych gier mających obsługiwać wspomnianą technologię. Do tej pory żaden z większych deweloperów nie zdecydował się na zaktualizowanie swojej produkcji do DX12, ani na zaprezentowanie nowego tytułu wspierającego opisywane API. DirectX 12 będzie można ocenić dopiero po premierze...

AMD zapowiada GPUOpen i nowe sterowniki dla Linuksa

AMD zapowiada GPUOpen i nowe sterowniki dla Linuksa

Istnienie programu NVIDIA GameWorks budzi wiele emocji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Studia, które zdecydują się na skorzystanie z niego, mogą liczyć na zaimplementowanie w swoich grach dodatkowych możliwości. Dodatkowe „fajerwerki” powodują jednak pewną fragmentację rynku rozrywki: składając nowy sprzęt, musimy zdecydować się na urządzenia wspierające technologie wykorzystywane w grach, w jakie chcemy zagrać. Możliwe, że za sprawą AMD dojdzie w przyszłym roku do poważnych zmian...

Deus Ex: Mankind Divided ma wspierać DirectX 12 w dniu premiery

Deus Ex: Mankind Divided ma wspierać DirectX 12 w dniu premiery

DirectX 12 jest uważany za wielką nadzieję dla rynku gier komputerowych - po wielu latach zastoju, deweloperzy otrzymają nowe narzędzia umożliwiające jeszcze lepsze wykorzystanie mocy obliczeniowej kart graficznych. Wiele osób zastanawia się obecnie nad szansami dwóch głównych firm produkujących GPU na zdominowanie nadchodzących produkcji poprzez różne "optymalizacje". Na razie zdecydowanie lepiej pod tym względem wypada AMD, które zapowiada nawiązanie współpracy z wieloma studiami rozwijającymi...

Gry DirectX 12 na celowniku AMD: Jeszcze przyjdzie nasz czas

Gry DirectX 12 na celowniku AMD: Jeszcze przyjdzie nasz czas

O nadchodzących grach korzystających z API DirectX 12 zrobiło się ostatni bardzo głośno - Oxide Games, czyli twórca Ashes of the Singularity wywołał prawdziwą burzę w sieci poprzez przekazanie wybranym serwisom wstępnego benchmarka opierającego się na DX12. Okazało się, że z różnych względów karty graficzne NVIDIA GeForce GTX wypadły niemalże dramatycznie na tle konkurencyjnych Radeonów, co rozpoczęło dyskusję na temat implementacji Async Shaders (asynchroniczne jednostki cieniujące)...

Porównanie wydajności DirectX 11 i 12 w Ashes of the Singularity

Porównanie wydajności DirectX 11 i 12 w Ashes of the Singularity

Premiera systemu operacyjnego Windows 10 była ważna dla użytkowników komputerów PC z kilku powodów - darmowa aktualizacja przeplatana powrotem menu Start i zmianami w interfejsie przyćmiła nowości zaimplementowane pod "maską". Microsoft na swoich konferencjach starał się pokazać graczom, ze przesiadka na dziesiątkę po prostu się opłaca. W jaki sposób? Stawiano przede wszystkim na pokazy integracji komputerów z usługami pochodzącymi z Xboxa, ale nie zapomniano o DirectX 12. O ile sama przesiadka...

AMD nie będzie optymalizowało API Mantle

AMD nie będzie optymalizowało API Mantle

Jeszcze API Mantle nie umarło? Na początku marca firma AMD oficjalnie poinformowała deweloperów zainteresowanych tworzeniem gier wykorzystujących wspomnianą metodę renderowania o konieczności zmiany strategii - producent z Sunnyvale delikatnie zasygnalizował twórcom, że lepiej będzie się skupić na API DirectX 12 oraz Vulkan, ponieważ nowości wprowadzone we wspomnianych środowiskach pokrywają się poniekąd z założeniami Mantle. Co więcej, technologia AMD została wykorzystana przy tworzenia Vulkana...

Twórca Project CARS: DirectX 12 zwiększy wydajność o 30-40%

Twórca Project CARS: DirectX 12 zwiększy wydajność o 30-40%

Premiera systemu operacyjnego Windows 10 ma odbyć się pod koniec lipca, więc właśnie wtedy zadebiutuje długo zapowiadany DirectX 12. Microsoft ograniczył oczywiście liczbę systemów wspierających nowe API tłumacząc się tym, że przecież posiadacze Windowsa 7 oraz 8.1 będą mogli bez problemu przesiąść się na dziesiątkę. Nadzieje pokładane w DirectX 12 są ogromne - nowa wersja popularnej metody renderowania ma przede wszystkim zmniejszyć narzut na procesor, dzięki czemu możliwe będzie osiąganie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.