Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Piotr Piwowarczyk | 28-08-2020 16:00 |

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji APIBiblioteki DirectX w wersji 12 są już z nami od kilku lat - dość powiedzieć, że debiutowały w zasadzie równolegle z systemem Windows 10. Mimo to Microsoft nie pali się wydania kolejnej, pełnej trzynastej wersji popularnych funkcji API, a stara się udoskonalać te będące aktualnie w użyciu. Warto wspomnieć, że po drodze mieliśmy jeszcze premiery nowszych wersji Feature Level 12_1 czy DirectX 12 Ultimate, ale to nadal nie koniec epoki DX12. Gigant z Redmond opublikowała właśnie nowy wpis na blogu swoich programistów dotyczący wprowadzenia swoich bibliotek na poziomie funkcji 12_2. Wbrew pozorom to całkiem spora aktualizacja, która będzie miała istotny wpływ na wygląd wielu next-genowych produkcji.

Na ten moment tylko układy NVIDIA z generacji Turing (RTX 2000) zapewnią wsparcie dla bibliotek DX12 Feature Level 12_2. Dobra wiadomość jest taka, że już niebawem lista wspieranych kart graficznych znacząco się wydłuży.

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API [1]

Pakiet nowości, które zapewnia nowa wersja API powinien być kojarzony przez tych, którzy zdążyli się już zapoznać z możliwościami DirectX 12 Ultimate. Trzeba jednak mieć na uwadze, że że Feature Level 12_2 to nie jest to samo. Tym razem skupiono się na udoskonaleniu takich technik jak:

  • DirectX raytracing,
  • Mesh shaders,
  • Variable Rate Shading (VRS),
  • Sampler feedback.

Pełną listę nowości znajdziecie w poniższej tabelce. Warto zwrócić uwagę na to, że poziom funkcji 12_2 jest dostępny wyłącznie przy użyciu komponentu Direct3D 12 (poprzednik działa z Direct3D 11).

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API [2]

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

Niestety, z dobrodziejstw nowej wersji DirectX skorzystają jak na razie tylko nieliczni, bowiem karta graficzna musi być kompatybilna z modelem sterowników WDDM 2.0 i Shader Model 6.5, a przy okazji obsługiwać raytracingu w wersji 1.1, VRS na poziomie 2 i Mesh shaders na 1. poziomie. W skrócie, na ten moment tylko układy NVIDIA z generacji Turing (RTX 2000) spełniają te normy. Dobra wiadomość jest jednak taka, że w przyszłości z DX12_2 poradzą sobie także karty NVIDIA Ampere (RTX 3000), AMD RDNA2 (RX 6000) czy nawet jednostki Intela Xe-HPG. Warto też dodać, że w dalszej kolejności dobrodziejstwa nowego API powinny zagwarantować także mobilne platformy Qualcomm Snapdragon.

Źródło: Hexus, Microsoft
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 48

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.