Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

DXR

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000

Premiera gry Cyberpunk 2077 zbliża się nieuchronnie. Już dzisiejszej nocy będziemy mogli udać się do tytułowego 2077 roku, by dać się pochłonąć atrakcjom, jakie czekają na nas w futurystycznej metropolii Night City. Z opublikowanych 7 grudnia recenzji wynika, że Cyberpunk 2077 to pod wieloma względami niezapomniana przygoda – także z powodu nagromadzenia licznych błędów, których sporo poprawić ma premierowa aktualizacja. Nasze wrażenia z nadchodzącego RPG-a od polskiego studia CD Projekt RED...

Cyberpunk 2077 – ray tracing na premierę nie dla Radeon RX 6000

Cyberpunk 2077 – ray tracing na premierę nie dla Radeon RX 6000

Mamy oficjalne potwierdzenie. Marcin Momot, przedstawiciel polskiego studia CD Projekt RED, ujawnił, że ray tracing w grze Cyberpunk 2077 nie będzie dostępny dla kart graficznych AMD Radeon RX 6000. Przynajmniej nie będzie w okolicach premiery. Dodał jednak, że studio współpracuje ściśle z firmą AMD, by dostarczyć opcję dla użytkowników nowych układów Czerwonych tak szybko, jak będzie to możliwe. Nie wiemy, jak długo może to potrwać. Powód? Prawdopodobnie producent chce zoptymalizować grę pod...

Cyberpunk 2077 – wymagania sprzętowe do 1440p, 4K i ray tracingu

Cyberpunk 2077 – wymagania sprzętowe do 1440p, 4K i ray tracingu

Zgodnie ze złożoną niedawno obietnicą, studio CD Projekt RED ujawniło szczegółowe wymagania sprzętowe gry Cyberpunk 2077 na PC. Minimalną i rekomendowaną konfigurację do rozdzielczości 1080p (1920 x 1080 pikseli) poznaliśmy w połowie września. Wielu graczy było z jednej strony mile zaskoczonych stosunkowo niskimi wymaganiami, ale z drugiej czuło się zawiedzionych. Takie firmy, jak Ubisoft, zaczynają przyzwyczajać do specyfikacji uwzględniających także wyższe rozdzielczości i ustawienia graficzne,...

Godfall z ray tracingiem, ale na razie tylko dla AMD Radeon RX 6000

Godfall z ray tracingiem, ale na razie tylko dla AMD Radeon RX 6000

Godfall, slasher TPP z elementami RPG, miał swoją premierę 12 listopada, w dniu amerykańskiego debiutu PlayStation 5, ale tytuł okazał się według recenzji bardzo przeciętną grą z wieloma problemami. Produkcja zawitała nie tylko na czasową wyłączność PS5, ale także na komputery osobiste (Epic Games Store), ale obyło się bez zapowiadanej obsługi techniki ray tracingu. Na szczęście – jak wynika z oficjalnego komunikatu studia Counterplay Games, który został opublikowany na forum firmy Gearbox...

Recenzje Godfall – średnio udane Anthem z mieczami i młotami

Recenzje Godfall – średnio udane Anthem z mieczami i młotami

Już jutro odbędzie się premiera Godfall autorstwa niezbyt znanego studia Counterplay Games, które zostało wzięte pod skrzydła znacznie bardziej rozpoznawalnej firmy Gearbox. W przededniu debiutu gry na (czasową) wyłączność konsoli PlayStation 5 i platformy Epic Games Store w przypadku wersji PC do sieci wypłynęły pierwsze recenzje. Miszmasz Dark Souls, Destiny, Anthem i Borderlands, jak można było spodziewać się po niezbyt dużym doświadczeniu studia Counterplay Games, okazał się średnio udany,...

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące...

Godfall – wymagania sprzętowe slashera na wyłączność PC i PS5

Godfall – wymagania sprzętowe slashera na wyłączność PC i PS5

Zapowiedziany podczas gali The Game Awards 2019 Godfall to RPG akcji studia Counterplay Games, który tworzony jest pod egidą dobrze znanej fanom serii Borderlands i Brothers in Arms firmy Gearbox Software. Przez producenta tytuł został zaliczony do tzw. looter shootera, czyli miszmaszu klasycznego slashera w konwencji TPP pokroju God of War, Devil May Cry czy Darksiders i elementów charakterystycznych dla wspomnianego cyklu Borderlands, tylko zamiast strzelania, akcja skupi się na walce wręcz. Bez obaw – Godfall...

Radeon RX 6800XT vs GeForce RTX 3080 - nowy test Ray Tracingu

Radeon RX 6800XT vs GeForce RTX 3080 - nowy test Ray Tracingu

Wczoraj firma AMD zaprezentowała oficjalnie trzy karty graficzne: Radeon RX 6800, Radeon RX 6800XT oraz Radeon RX 6900XT, oparte na architekturze RDNA 2 oraz 7 nm procesie technologicznym od TSMC. Producent ujawnił pierwsze, konkretne informacje na temat wydajności w popularnych grach i porównaniu do konkurencyjnych układów NVIDIA Ampere. Chwilę po konferencji poznaliśmy pełne informacje związane ze szczegółową specyfikacją rdzenia graficznego NAVI 21, na którym oparte są wszystkie trzy zapowiedziane...

WoW Shadowlands z ray tracingiem. Zobacz screeny porównawcze

WoW Shadowlands z ray tracingiem. Zobacz screeny porównawcze

Hucznie zapowiadana technika śledzenia promieni (ang. ray tracing) nie jest na razie wdrażana w zbyt wielu grach. Powinno to się zmienić wraz z nachodzącymi tytułami, z których niestety wiele zostało przesuniętych na 2021 rok, oraz konsolami PlayStation 5 i Xbox Series X, które będą obsługiwać sprzętowo ray tracing. W związku z tym NVIDIA robi, co może, by powiększyć listę gier, dodając obsługę m.in. w takich klasykach jak Quake 2 albo popularnych produkcjach pokroju Minecrafta i World of Warcraft....

Xbox Series X - nowe szczegóły o specyfikacji technicznej konsoli

Xbox Series X - nowe szczegóły o specyfikacji technicznej konsoli

W listopadzie zadebiutują konsole nowej generacji tj. Xbox Series X oraz PlayStation 5. Kilka miesięcy temu Microsoft ujawnił sporo technicznych aspektów swojej konsoli, która ma być najwydajniejszym urządzeniem tego typu w sprzedaży. Od dłuższego czasu wiemy, że za główne APU odpowiada ponownie AMD i że tym razem układ SoC będzie połączeniem zupełnie nowego procesora (Zen 2 zamiast starego Jaguara) oraz wydajniejszego układu graficznego (AMD RDNA 2) ze sprzętowym wsparciem dla Ray Tracingu. W ramach...

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X

W miniony czwartek, tj. 23 lipca, podczas konferencji Xbox Games Showcase zaprezentowano pierwszy zwiastun z zapowiedzianego oficjalnie w maju 2018 roku STALKER-a 2. Trwający niespełna dwie minuty trailer prezentuje sceny wyrenderowane na silniku gry. Nie oznacza to, że gra tak będzie wyglądać w rzeczywistości, ale jest to cel, jaki sobie twórcy wyznaczyli i do jakiego chcą dążyć. Jako że gra nie powstaje z myślą o Xboksie One i PlayStation 4, tylko zmierza wyłącznie na PC i Xboksa Series X, jakość...

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę

Dzisiaj odbył się pierwszy pokaz Cyberpunka 2077 w ramach cyklu Night City Wire. Zaprezentowano efektowny zwiastun świata gry oraz nowy materiał z rozgrywki prezentujący jedną z mini-gierek dostępnych w tytule. Niedługo później pierwsze media opublikowały swoje pierwsze wrażenia z gry (spokojnie, nasze wrażenia także się pojawią!), a teraz oliwy do ognia dolała NVIDIA, która opublikowała szczegółowe informacje na temat implementacji Ray Tracingu oraz DLSS 2.0 do Cyberpunka 2077. Tak, oprócz techniki...

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Karty graficzne NVIDII z pełną obsługą funkcji DirectX 12 Ultimate

Firma NVIDIA opublikowała dzisiaj najnowsze sterowniki Game Ready oraz Studio, które zapewniają pełną obsługę zestawu funkcji Microsoft DirectX 12 Ultimate, w tym: DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), Mesh Shaders oraz Sampler Feedback. Sterowniki te oznaczają, że karty graficzne NVIDIA RTX są pierwszymi i jedynymi na rynku sprzętowo wspierającymi DirectX 12 Ultimate, a także oprogramowanie wymagane do skorzystania z niego. Dzięki tej aktualizacji NVIDIA jest ponadto pierwszym producentem...

World of Warcraft otrzyma wkrótce wsparcie dla Ray Tracingu

World of Warcraft otrzyma wkrótce wsparcie dla Ray Tracingu

Obecnie w sprzedaży jest co najwyżej kilkanaście gier wspierających technologię Ray Tracingu, czyli śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. W różnych grach jest ona zaimplementowana w różny sposób, przez co w jednych tytułach prezentuje się bardziej spektakularnie, a innych nieco mniej. Na ten rok przygotowano jeszcze kilka premier, które powinny mieć aktywny Ray Tracing w momencie premiery m.in. w Cyberpunk 2077. Okazuje się, że wsparcie dla DXR może się już wkrótce pojawić w jednej z najpopularniejszych...

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek od dawna był znany z tworzenia spektakularnych technologii, jak np. ich engine CryEngine. Pierwszy Crysis był w momencie premiery wręcz przełomowym tytułem pod względem jakości oprawy graficznej i przez lata stosowany był jako najlepszy benchmark dla kolejnych generacji kart graficznych. Deweloperzy Cryteka opracowali nowe demo techniczne zatytułowane Neon Noir, które po raz pierwszy publicznie zaprezentowano w marcu tego roku. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim wspiera technikę Ray Tracingu...

AMD patentuje własny sposób na hybrydowy ray tracing

AMD patentuje własny sposób na hybrydowy ray tracing

Ray Tracing to jedna z tych technologii, o której od blisko roku rozmawia się chyba najwięcej w kontekście nowych kart graficznych. Obecnie rozwiązanie jest bardzo mocno promowane przez NVIDIĘ, która w tym celu przygotowała kolejną generację kart GeForce RTX 20x0. Gier z aktywnym DXR jednak wciąż jest niewiele (jednak najbliższe miesiące poprawią trochę sytuację), tak samo jak nie ma oficjalnego wsparcia AMD dla swoich kart Radeon. Wiemy jednak, że firma obecnie pracuje nad własną metodą implementacji...

Metro: Exodus - sprawdzamy DLSS po nowej aktualizacji gry

Metro: Exodus - sprawdzamy DLSS po nowej aktualizacji gry

Metro: Exodus zadebiutowało tydzień temu w piątek i był to pierwszy tytuł, który od razu na starcie oferował wsparcie dla Ray Tracingu oraz DLSS. O ile w przypadku globalnego oświetlenia nie można było wiele zarzucić, bowiem gra światłem z aktywnym Ray Tracingiem jest świetna i w znaczący sposób zmienia postrzeganie wielu lokacji, o tyle poważny problem był z DLSS. Po jego aktywacji obraz stawał się zbyt rozmazany, wręcz psując jakość oprawy. Oczywiście wzrost wydajności był zauważalny, ale...

Atomic Heart - Nowe demo technologiczne z ray-tracingiem

Atomic Heart - Nowe demo technologiczne z ray-tracingiem

Nie wiem jak wy, ale ja wciąż doskonale pamiętam demo technologiczne gry Battlefield 5, które opierało się głównie na zaprezentowaniu możliwości technologii ray tracing. Jak chyba wszyscy wiemy, w praktyce ray tracing okazał się przede wszystkim dużo mniej zoptymalizowany i grywalny, niż tego oczekiwano (a przynajmniej niż gracze tego oczekiwali). Ale oto nadchodzi kolejny tytuł, który obfitować będzie w ray tracing. Mowa o surrealistycznym Atomic Heart od studia Mundfish. Pierwsze demo technologiczne...

AMD reaguje na zaczepki Zielonych: NVIDIA wydała RTX za szybko

AMD reaguje na zaczepki Zielonych: NVIDIA wydała RTX za szybko

Na początku był RTX, a NVIDIA stworzywszy RTX stwierdziła, że RTX jest dobry - tymi słowami (stylizowanymi na biblijne) chciałoby się zacząć news o technologicznych przepychankach ostatnich dni (a w gruncie rzeczy, to i lat). Ale na NVIDII i RTX ta opowieść nie poprzestaje. W każdej bowiem dobrej opowieści musi znaleźć się jakiś oponent, a tutaj jest nim AMD, które toczy nieustanną walkę z Zielonymi o tytuł zwycięzcy. Kiedy więc AMD podczas targów CES 2018 zaprezentowało układ graficzny AMD...

3DMark Port Royal wprowadzi testy Ray Tracingu

3DMark Port Royal wprowadzi testy Ray Tracingu

Nvidia niedawno zapaliła zielone światło sprzedaży kart graficznych GeForce RTX serii 2000, wprowadzających obsługę Ray Tracingu w grach, no i nie trzeba było długo czekać na odpowiedź UL Benchmarks. Firma zapowiedziała, że wyda nowy test dla programu 3DMark, nazwie Port Royal. UL Benchmarks twierdzi, że test będzie przeznaczony dla wszelkich kart graficznych obsługujących Microsoft DirectX Raytracing (DXR). Ciekawe, ile palców jednej ludzkiej kończyny będzie trzeba, aby je policzyć ;-) . Według...

Raytracing od AMD? Tak, jeżeli słabsze GPU sobie z nim poradzą

Raytracing od AMD? Tak, jeżeli słabsze GPU sobie z nim poradzą

Na początku tego miesiąca Lisa Su, CEO AMD zdradziła, że firma wciąż pracuje nad tym, aby stać się konkurencyjnym także w segmencie highendowych kart konsumenckich. Wielu z nas pomyślało wówczas dość naturalnie o zaimplementowanie w karty graficzne marki AMD obsługi technologii, którą póki co szafuje jedynie konkurencja pod postacią firmy NVIDIA. Dziś David Wand z Radeon Technologies Group przyznaje, że AMD prędzej czy później odpowie na DirectX Raytracing, jednak zdaje sobie sprawę z tego,...

Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing

Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing

Ostatnie dni na rynku krat graficznych, nie licząc zamieszania z największymi azjatyckimi markami oraz GeForce Partner Program, zdecydowanie poświęcone są zapowiedziom wprowadzenia raytracingu pod domowe strzechy. Swoim użytkownikom obiecali to zarówno Zieloni, jak i Czerwoni, czyli zasadniczo cały segment rozwiązań gamigowych. Teraz zaś dodatkowo mówi o tym fińska firma Futuremark, stojąca za najpopularniejszym komputerowym benchmarkiem. Stworzyli oni i upublicznili specjalne demo korzystające z DirectX...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.