game developers conference
Microsoft prezentuje DirectX Raytracing 1.2, które przyniesie znaczące ulepszenia wydajności i wizualizacji w grach

Microsoft na Game Developers Conference (GDC) 2025 oficjalnie zapowiedział DirectX Raytracing 1.2, który wprowadza szereg nowych funkcji, takich jak OMM, SER, obsługa wektorów kooperacyjnych oraz renderowania neuronowego. Zaktualizowane zostały również WARP, PIX oraz Shader Model. Wszystkie te zmiany mają na celu nie tylko znaczący wzrost jakości renderowanego obrazu, ale także poprawę wydajności podczas korzystania z Ray Tracingu.
Android oficjalnie zmienia API graficzne na Vulkan. Co to oznacza dla użytkowników, a tym bardziej graczy?

Na targach GDC (Game Developers Conference) Google zaprezentowało istotne nowości dla systemu Android, który przejdzie znaczną zmianę, częściowo wynikającą z jego ewolucji. Android oficjalnie zmienia swoje główne, domyślne API graficzne z wysłużonego OpenGL ES na API Vulkan. Zmiana ta przyniesie nowe możliwości, szczególnie w kontekście wymagających mobilnych gier wideo, oferując wsparcie dla funkcji takich jak Ray Tracing.
Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego

Na trwającym obecnie wydarzeniu GDC 2023 (Game Developers Conference) przedsiębiorstwo Epic Games pokazało demo technologiczne nowej wersji Unreal Engine oznaczone jako 5.2. Skupiono się w nim głównie na oddziaływaniu poszczególnych elementów gry na siebie, realistycznej symulacji wody czy też funkcjach związanych ze światami generowanymi proceduralnie. Trzeba przyznać, że pokaz robi naprawdę dobre wrażenie. I to nie tylko wizualne.
Cyberpunk 2077 otrzyma pełny Path Tracing na PC. NVIDIA oraz CD Projekt RED pokażą projekt na GDC 2023

Gdy zaprezentowana została karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4090, producent zapowiedział również dodatkowe bajery graficzne jakie trafią do Cyberpunka 2077. Wówczas pokazywano zarówno możliwości DLSS 3 jak również ujawniono, że produkcja CD Projekt RED otrzyma jeszcze bardziej zaawansowaną wersję śledzenia promieni, tzw. RT Overdrive. Minęło już trochę czasu od tamtej zapowiedzi, a studio do tej pory nie było zbyt skore do ujawnienia szczegółów. Na szczęście długo nie będziemy czekać, bowiem...
State of the Game Industry 2023 – raport prześwietlający na wylot najważniejsze problemy społeczne deweloperów gier

Game Developers Conference, to coroczne spotkanie twórców gier wideo z całego świata. Najbliższa edycja odbędzie się w marcu w San Francisco. Od wielu lat GDC poprzedza raport z badań, które regularnie przeprowadzane są wśród deweloperów różnych narodowości. Nie inaczej jest w tym roku. Światło dzienne ujrzało podsumowanie State of the Game Industry 2023 i można z niego wyciągnąć wiele ciekawych informacji dotyczących nie tylko samych twórców gier, ale także problemów, z którymi muszą się...
AMD pracuje nad techniką upscalingu obrazu nowej generacji - szczegóły poznamy podczas konferencji GDC 2022

W ubiegłym roku AMD wprowadziło technikę upscalingu obrazu o nazwie FidelityFX Super Resolution. Choć jakość obrazu często ulegała znacznemu pogorszeniu (FSR najlepiej sobie radzi w rozdzielczości 4K), to jednak jego plusem było zauważalne zwiększenie wydajności, co przydało się m.in. słabszym kartom graficznym. Plusem FSR jest również to, że jest to rozwiązanie otwarte, dostępne nie tylko na kartach AMD, ale także NVIDII. AMD FidelityFX Super Resolution jest wspierane także przez procesory APU...
Czy deweloperzy myślą o wprowadzeniu do swoich gier NFT? Odpowiedź większości z nich powinna zaskoczyć graczy

Jako NFT rozumie się rodzaj niezamiennego, cyfrowego, unikalnego tokena kryptograficznego opartego o technologię Blockchain. Mogą one reprezentować w zasadzie wszystko - zarówno przedmioty materialne oraz niematerialne. Już teraz wśród NFT znajdziemy m.in. dzieła sztuki, kolekcjonerskie karty, muzykę, wirtualne nieruchomości i wiele, wiele innych elementów. Na temat NFT powstaje coraz więcej materiałów pisanych czy wideo i generalnie widać, że tematyką tą żyje już cały technologiczny świat, w...
NVIDIA prezentuje grę Wolfenstein: Youngblood z Ray Tracingiem oraz DLSS na platformie opartej o procesor ARM

Kilka miesięcy temu NVIDIA potwierdziła nawiązanie współpracy z firmą MediaTek, na mocy której w komputerach klasy Chromebook mają się pojawiać układy ARM w połączeniu z układami graficznymi opartymi na architekturze Ampere. Dzięki takiej współpracy, komputery wyposażone w procesory ARM będą mogły zaoferować zauważalnie wyższą wydajność podczas grania. Już wtedy można było zobaczyć, że producent kart graficznych GeForce będzie mocno starał się promować tego typu rozwiązania. Po kilku...
Ankieta przeprowadzona wśród deweloperów zdradza, które platformy cieszą się ich największym zainteresowaniem

Organizatorzy corocznych spotkań developerskich z Game Developers Conference opublikowali właśnie wyniki ankiety o nazwie State of the Game Industry 2021. Zapytano w niej uczestników o różne technologiczne preferencje, z których ostatecznie można wyciągnąć wnioski co do aktualnych trendów jak i tych, które będą miały miejsce w najbliższej przyszłości. Bardzo wyraźnym trendem jest przywiązanie europejskich twórców gier do klasycznych pecetów. Aż 58% ankietowanych uznaje komputery za najbardziej...
Intel Multi-Adapter - wyższa wydajność dGPU dzięki wsparciu iGPU

Gdyby nie pandemia koronawirusa, bylibyśmy już po kolejnej edycji konferencji Game Developers Conference, na której prezentowane są często nowinki sprzętowe oraz rozwiązania, które w domyśle mają pomóc np. zwiększyć wydajność podzespołów. Intel również przymierzał się do szerszej prezentacji pewnej nowości, którą zamierza wprowadzić m.in. dzięki API DirectX 12. Chodzi o tzw. Multi-Adapter, którego założeniem jest zwiększenie mocy dedykowanej karty graficznej (NVIDIA, AMD, nadchodzące układy...
Nadciąga Steam Game Festival - wersje demo gier, w miejsce GDC

Gdyby nie panujący globalnie wirus COVID-19, coroczne, kalifornijskie święto graczy zwane jako Game Developers Conference trwałoby już w najlepsze. GDC nie było jednak jedyną imprezą, która została odwołana z powodu pandemii. Niemal ten sam los podzieliło nasze katowickie IEM (impreza odbyła się bez uczestnictwa publiczności), zaś już identyczny los spotkał czerwcowe E3 2020. Odwołanie GDC najmocniej uderzyło chyba w twórców gier indie, którzy na podobnych eventach mają szansę zaistnieć ze...
GDC 2020 odwołane. Konferencja może odbyć się w innym terminie

Stało się to, co było do przewidzenia. Kolejne, po Mobile World Congress (MWC), znaczące branżowe wydarzenie planowane na ten rok zostało odwołane z powodu nagromadzenia się rezygnacji znaczących firm, takich jak Microsoft, Sony, Epic Games czy Electronic Arts. Mowa o Game Developers Conference (GDC) w San Francisco, które zostało minionej nocy oficjalnie anulowane przez organizatorów. Postanowili podjąć tę trudną decyzję po konsultacjach ze swoimi partnerami, prelegentami, wystawcami i społecznością....
Microsoft, Unity, Epic i CD Projekt RED odwołują udział w GDC 2020

Kolejny dzień, kolejne rezygnacje z udziału w nadchodzącej edycji Game Developers Conference (GDC 2020) w San Francisco z powodu zagrożenia koronawirusem (COVID-19). Wcześniej takie koncerny, jak Sony, Facebook (Oculus) czy Kojima Productions zawiadomiły o swojej nieobecności na wydarzeniu, a teraz dołączyły do nich kolejne duże firmy pokroju Microsoftu, Unity, CD Projekt RED oraz Epic Games. Część firm, w tym Electronic Arts, ogranicza swój udział, jednocześnie nie zachęcając swoich pracowników...
PlayStation 5 jest konsolą najbardziej interesującą deweloperów

Wkrótce ukażą się konsole nowej generacji, PlayStation 5 i Xbox Series X. Kluczowe do ich sukcesu będzie wsparcie deweloperów. Jak wiadomo, nawet najbardziej unikatowy i potężny sprzęt bez gier tak naprawdę nie osiągnie zbyt wiele. Game Developers Conference opublikowało właśnie swój coroczny sondaż dotyczący stosunku deweloperów do wielu aspektów branży gier wideo. Wzięło w nim udział około czterech tysięcy twórców z całego świata. Udzielili w nim odpowiedzi na temat najciekawszych ich...
Intel ujawni szczegóły architektury Xe podczas GDC 2020

Targi CES w Las Vegas przyniosły kilka nowych informacji na temat możliwości pierwszej z dedykowanych kart graficznych Intela opartych na architekturze Xe. Mowa oczywiście o mobilnej wersji DG1 (Discrete Graphics 1), którego możliwości (opierając się oczywiście o wczesną wersję inżynieryjną bez optymalizacji sterowników) przedstawiono na przykładzie gry Destiny 2. Niemniej jednak wciąż wiele informacji na temat nadchodzącej generacji jest nieznana. Jeszcze w ubiegłym roku informowaliśmy, że wstępne...
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Jest pierwszy zwiastun!

Od jakichś kilku tygodni krążyły różne plotki na temat kontynuacji Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Były one podsycane przez fikcyjną aplikację do randkowania, Tender, w której znalazły się dosyć wyraźne aluzje do tego, że w trakcie Game Developers Conference 2019 zostanie zaprezentowana kontynuacja tej wampirycznej hybrydy FPS-a i RPG. Jak się ostatecznie teraz okazało, tropy te były jak najbardziej prawdziwe. Tym samym seria, po ponad półtorej dekady doczeka się kontynuacji. Za ostatni...
Intel przedstawił pierwsze rendery nadchodzącej karty graficznej

Obecnie na rynku kart graficznych dominuje przede wszystkim NVIDIA, która w ostatnim czasie co chwilę wręcz prezentuje kolejne układy należące do architektury Turing. Oprócz tego mamy również AMD, któremu z oczywistych względów nie wiedzie się tak dobrze jak zielonym. Na horyzoncie mamy natomiast jeszcze trzecią firmę, czyli oczywiście Intela. W zeszłym roku zapowiedział ponowne wejście na rynek dedykowanych układów graficznych, które tym razem będzie należały do rodziny Intel Xe. Choć karty...
Doczekamy się kontynuacji Vampire: The Masquerade - Bloodlines?

Wskrzeszanie kultowych i uznanych marek zawsze wzbudza wiele pozytywnych emocji. Szczególnie jeśli mowa o grze wideo, która od 15 lat nie miała żadnej kontynuacji. Jest to Vampire: The Masquerade – Bloodlines. RPG studia Troika specjalizującego się w gatunku i mającego w swych szeregach twórców oryginalnych Falloutów. Wcześniej zasłynęli Arcanum i Temple of Elemental Evil. Vampire był ich ostatnim tytułem przed bankructwem. Co ciekawe gra sprzedała się w zaledwie 72 tysiącach egzemplarzy ale w marcu...
AMD Ryzen - premiera procesorów pod koniec lutego?

Choć pierwotnie premiera procesorów AMD Ryzen przewidywana była na koniec zeszłego roku, ostatecznie stanęło na pierwszym kwartale 2017. Przybliżonej daty debiutu jednak nie znaliśmy - ta pozostaje nadal oficjalnie nieznana, jednak w końcu coś ruszyło w tej sprawie. Już 27 lutego rozpoczynają się kolejne duże targi elektroniki Game Developers Conference 2017, które wydają się być dobrą okazją do zaprezentowania nowych chipów. Oczywiście bez dodatkowych potwierdzeń można by potraktować to jako...
Valve prezentuje ostateczny wygląd kontrolera Steam Controller

Steam Controller to urządzenie, które od samego początku budzi wielkie zainteresowanie. Obecne pady dostępne na rynku wyposażone są głównie w gałki analogowe, zaś firma Valve chciała zastąpić je panelami dotykowymi, inaczej mówiąc membranami. Ta informacja bardzo zszokowała wielu graczy – nikt na ten pomysł jeszcze do tej pory nie wpadł, a przecież dotykowe membrany dają większą kontrolę (np. nad celownikiem) niż analogowy pad. Atmosfera była jeszcze bardziej podgrzewana tym, iż Valve kilka...
Wiedźmin 3: Dziki Gon - Zaprezentowano nowy gameplay

Targi MWC 2015 powoli dobiegają końca - atmosfera mobilna zaczyna znikać również z naszego portalu i pora zająć się sprawami naprawdę ważnymi ;) Równolegle do MWC trwa GDC, czyli konferencja Game Developers Conference, podczas której wielkie firmy branży komputerowej związanej z grami komputerowymi prezentują swoje najnowsze dokonania technologiczne. Wiemy już jakie plany na przyszłość ma Valve, tym razem wypadałoby jednak poznać co szykuje nam nasze rodzime studio o nazwie CD Projekt Red. Swego...
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
Serwis PurePC idzie z duchem czasu i oddaje się w ręce sztucznej inteligencji. Szykujcie się na jeszcze więcej newsów i artykułów!