Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

upscalowanie obrazu

Intel XeSS 1.3 - nadchodzi nowa wersja techniki upscalingu obrazu. Wśród głównych zalet lepsza jakość i wyższa liczba FPS-ów

Intel XeSS 1.3 - nadchodzi nowa wersja techniki upscalingu obrazu. Wśród głównych zalet lepsza jakość i wyższa liczba FPS-ów

Intel XeSS, choć nie jest tak popularny jak konkurencyjne NVIDIA DLSS i AMD FSR, trafia do coraz większej liczby gier. Amerykańska firma chwali się, że jej technikę upscalingu obrazu obsługuje już ponad 100 tytułów. Zapowiedziano też wersję 1.3, która zaoferuje nowe tryby jakości, pozwoli uzyskać wyższą liczbę klatek na sekundę w grach, a także poprawi niedoskonałości obrazu, które powstawały w wyniku zastosowania poprzednich wersji techniki.

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Techniki upscalingu obrazu zagościły już na stałe w grach PC-towych. NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS trafiają do coraz większej liczby tytułów, zwiększając znacząco liczbę FPS-ów. Firma Microsoft planuje już wkrótce mocno uprościć ich implementację. Poznaliśmy pierwsze informacje na temat DirectSR. Głównym celem jest ułatwienie pracy deweloperem gier i poszerzenie listy tytułów wspieranych przez wszystkie wymienione techniki.

Super Resolution może w przyszłości trafić do każdej aplikacji uruchamianej na Windows 11. Microsoft już testuje tę funkcję

Super Resolution może w przyszłości trafić do każdej aplikacji uruchamianej na Windows 11. Microsoft już testuje tę funkcję

Funkcja Super Resolution stała się nieodłącznym elementem pejzażu grania na PC. Ma ona szereg wad i zalet, ale nadal trudno sobie wyobrazić bez niej obsługę Ray Tracingu w wielu tytułach. Według najnowszych doniesień Microsoft pracuje nad systemową odmianą Super Resolution, którą będzie można aktywować w dowolnej aplikacji. To oznacza prawdopodobnie możliwość jej użycia także w grach, które natywnie nie wspierają żadnego upscalingu obrazu.

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Kilka dni temu Ubisoft ujawnił oficjalne wymagania sprzętowe gry Assassin’s Creed Mirage. Nie są one zbyt wygórowane, choć nie ma oczywiście pewności, jak w praktyce gra będzie działała na danym komputerze. Uwagę zwraca też z pewnością optymalizacja pod sprzęt Intela. Wiele wskazywało na to, że jedyną dostępną techniką upscalingu obrazu będzie XeSS. Na szczęście przypuszczenia te w praktyce nie zrealizują się i otrzymamy alternatywy.

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

Na rynku dostępne są obecnie trzy główne techniki upscalingu obrazu: AMD FSR, NVIDIA DLSS i Intel XeSS. Firma stojąca za pierwszym z tych rozwiązań, w celu ułatwienia implementacji, opublikowała pakiet bibliotek AMD FidelityFX SDK w wersji 1.0. Choć nie obejmuje on wyłącznie techniki FSR, to właśnie na ten element zwrócona jest największa uwaga graczy. Implementacja rozwiązania powinna być teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Niedawno świat obiegła wiadomość o partnerstwie pomiędzy AMD, a Bethesdą przy produkcji gry Starfield. W rezultacie tytuł ma być w szczególny sposób zoptymalizowany pod najnowszy sprzęt pierwszej z tych firm. Nie to jednak wywołało największe oburzenie. Wspópraca pomiędzy dwoma firmami oznacza najprawdopodobniej, że w Starfieldzie nie uświadczymy oficjalnie wsparcia dla innej techniki upscalingu niż FSR. Zmienić to postanowił znany moder.

Elden Ring - przetestowano mod wprowadzający do gry obsługę techniki NVIDIA DLSS. Wzrost wydajności jest zauważalny

Elden Ring - przetestowano mod wprowadzający do gry obsługę techniki NVIDIA DLSS. Wzrost wydajności jest zauważalny

W marcu bieżącego roku zadebiutowała aktualizacja wprowadzająca do gry Elden Ring obsługę Ray Tracingu. Choć w wyniku jej aktywowania jakość grafiki wyraźnie się poprawia, to problemem jest spadek wydajności. W dodatku nie ma oficjalnego wsparcia dla technik upscalingu obrazu, na czele z NVIDIA DLSS. Sytuacji tej postanowił zaradzić pewien twórca modyfikacji. Wiemy już, na jak znaczący wzrost liczby FPS-ów można liczyć.

Intel XeSS 1.1 SDK został opublikowany. Na jakie zmiany można liczyć w najnowszej wersji techniki upscalingu obrazu?

Intel XeSS 1.1 SDK został opublikowany. Na jakie zmiany można liczyć w najnowszej wersji techniki upscalingu obrazu?

Intel XeSS to technika upscalingu obrazu, która stanowi alternatywę dla rozwiązań NVIDII i AMD. Najlepiej spisuje się na kartach graficznych z rodziny Intel ARC, które wykorzystują rdzenie XMX, ale działa także na układach konkurencji. Firma z Santa Clara zaprezentowała właśnie jej nową wersję XeSS 1.1, która zapewni wyższą wydajność i lepszą jakość obrazu wyświetlanego w grach. Głównym problemem pozostaje na razie mała liczba wspieranych tytułów.

Intel XeSS z prezentacją podczas GDC 2022. Nowa technika ma oferować lepszą jakość obrazu niż typowe czasowe skalowanie

Intel XeSS z prezentacją podczas GDC 2022. Nowa technika ma oferować lepszą jakość obrazu niż typowe czasowe skalowanie

W przyszłym tygodniu Intel ujawni w końcu pierwsze układy graficzne ARC Alchemist, które trafią do laptopów. Wśród zaprezentowanych GPU będzie m.in. Intel ARC A370M jako propozycja z segmentu entry-level. Na mocniejsze warianty ARC będziemy musieli poczekać do drugiego kwartału roku. Wraz z nową architekturą Xe-HPG zadebiutuje także technika XeSS (Xe Super Sampling), która najwyraźniej będzie konkurencją nie tylko dla NVIDIA DLSS, ale także świeżo pokazanego AMD FidelityFX Super Resolution 2.0....

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.