Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

dlss 2

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA jest liderem w rozwoju Ray Tracingu i zastosowania sztucznej inteligencji do zwiększania liczby FPS-ów w grach. Firma z Santa Clara pochwaliła się, że z techniki śledzenia promieni, DLSS lub obu tych funkcji, korzysta już ponad 500 gier i aplikacji. Choć większość środowiska powiązanego z gamingiem jest zgodna, że Ray Tracing powinien w przyszłości stać się standardem, to droga do jego upowszechnienia będzie długa i wyboista.

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Path Tracing to w ocenie wielu ekspertów przyszłość w rozwoju grafiki komputerowej. Do niedawna poza zasięgiem konsumenckich kart graficznych, teraz trafia do pierwszych gier. Jednym ze sztandarowych przykładów jej zastosowania jest gra Cyberpunk 2077. Niestety jesteśmy dopiero w początkowym etapie rozwoju tej techniki, więc ma ona wiele mankamentów. Sam zrezygnowałem z jej używania podczas rozgrywki w produkcję studia CD Projekt RED.

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

Witchfire, po bardzo długim okresie produkcji, trafił wreszcie 20 września do wczesnego dostępu na platformie Epic. Tytuł spotkał się raczej z ciepłym przyjęciem, choć przed deweloperami jeszcze sporo pracy. Na plus można także zaliczyć obsługę technik DLSS 2 i DLSS 3, ale włączenie tej ostatniej opcji nie zawsze przynosi spodziewany wzrost liczby klatek na sekundę. Możliwe, że element ten będzie poprawiony przed właściwą premierą.

SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii

SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii

W celu poprawienia wydajności wielu gier producenci często decydują się na implementację dostępnych rozwiązań, które pomagają uzyskać większą liczbę klatek na sekundę, a przy tym zachować odpowiednią jakość. Jednym z nich jest DLSS (Deep Learning Super Sampling) od NVIDII. Dzięki uczeniu maszynowemu i wykorzystaniu sieci neuronowej technologia ta umożliwia wygenerowanie klatek o wyższej rozdzielczości od natywnie wyświetlanej, a przy tym zwiększa płynność rozgrywki. Kolejne tytuły otrzymały...

Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny

Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny

Choć formalna premiera Starfielda dopiero przed nami, to nabywcy edycji Premium już rozpoczęli zabawę. Nowa produkcja Bethesdy trzyma poziom, ale niektórzy gracze i recenzenci są delikatnie rozczarowani. Pewne jest, że gra będzie imponowała liczbą modyfikacji. Jeden z pierwszych modów wprowadza wsparcie dla technik upscalingu obrazu NVIDII i Intela. Standardowa wersja gry oferuje niestety jedynie funkcję AMD FSR 2.

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Niedawno świat obiegła wiadomość o partnerstwie pomiędzy AMD, a Bethesdą przy produkcji gry Starfield. W rezultacie tytuł ma być w szczególny sposób zoptymalizowany pod najnowszy sprzęt pierwszej z tych firm. Nie to jednak wywołało największe oburzenie. Wspópraca pomiędzy dwoma firmami oznacza najprawdopodobniej, że w Starfieldzie nie uświadczymy oficjalnie wsparcia dla innej techniki upscalingu niż FSR. Zmienić to postanowił znany moder.

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Cyberpunk 2077 w wersji 1.62 został już wcześniej przetestowany pod kątem wydajności najmocniejszych kart graficznych w trybie Ray Tracing: Overdrive Mode, który aktywuje pełny Path Tracing w produkcji CD Projekt RED. Wspomniana aktualizacja gry przyniosła jednak jeszcze jedną nowość do Night City. Mowa o implementacji trzeciej techniki Intel XeSS w wersji 1.1. Jest to już trzecie rozwiązanie dotyczące upscalingu obrazu, a które zostało wprowadzone do Cyberpunka 2077. Uznaliśmy, że będzie to dobra...

NVIDIA GeForce RTX 4070 - gracz połączył kartę z procesorem Intel Pentium Gold G7400. Wyniki mogą zaskakiwać

NVIDIA GeForce RTX 4070 - gracz połączył kartę z procesorem Intel Pentium Gold G7400. Wyniki mogą zaskakiwać

Dobry dobór poszczególnych komponentów zestawu komputerowego jest bardzo istotny. Tylko wtedy bowiem możliwe jest wykorzystanie pełnego potencjału sprzętu. Nie brakuje jednak osób, które chcą zaoszczędzić. Wybór najczęściej pada na słabszy zasilacz, płytę główną albo procesor. Pewien gracz postanowił przetestować, jak sprawdzi się układ NVIDIA GeForce RTX 4070 w zestawieniu z biurowym procesorem Intel Pentium Gold G7400.

Forza Horizon 5 od dziś ze wsparciem techniki NVIDIA DLSS 3. Pięć kolejnych tytułów otrzymało NVIDIA DLSS 2

Forza Horizon 5 od dziś ze wsparciem techniki NVIDIA DLSS 3. Pięć kolejnych tytułów otrzymało NVIDIA DLSS 2

Technika NVIDIA DLSS wspierana jest już przez ponad 280 gier i aplikacji. DLSS 3 można znaleźć w 29 tytułach. Jej adaptacja przebiega 7 razy szybciej niż DLSS 2, jeśli weźmiemy pod uwagę pierwsze pół roku od ich premier. W trakcie konferencji GDC deweloperzy otrzymali dostęp do narzędzia NVIDIA Streamline oraz zupełnie nowych wtyczek umożliwiających implementacje DLSS 3. Opublikowano również nową wersję narzędzia ICAT, ułatwiającego porównywanie zrzutów ekranu oraz filmów z gier po aktywacji...

Atomic Heart PC kontra PlayStation 5 i PlayStation 4 Pro - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności

Atomic Heart PC kontra PlayStation 5 i PlayStation 4 Pro - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności

Niedawno opublikowaliśmy obszerny test wydajności kart graficznych w grze Atomic Heart. Produkcja studia Mundfish charakteryzuje się całkiem niezłą optymalizacją, a na pewno zdecydowanie lepszą w porównaniu do wielu ostatnich gier. Podobnie jak debiutujący nieco wcześniej Hogwarts Legacy, także Atomic Heart wykorzystuje silnik Unreal Engine 4. O dziwo jednak nawet na PC oficjalnie nie ma obsługi Ray Tracingu, a przynajmniej nie w wersji która trafiła do sprzedaży. Po teście wydajności kart graficznych...

Marvel's Spider-Man: Miles Morales - gra zadebiutuje na PC w listopadzie. Na pokładzie m.in. Ray Tracing oraz NVIDIA DLSS 3

Marvel's Spider-Man: Miles Morales - gra zadebiutuje na PC w listopadzie. Na pokładzie m.in. Ray Tracing oraz NVIDIA DLSS 3

Kilka tygodni temu Sony potwierdziło tegoroczny debiut gry Marvel's Spider-Man: Miles Morales, aczkolwiek wówczas nie podano jeszcze żadnego konkretnego terminu. Teraz poznaliśmy szereg szczegółów, bowiem producent oraz wydawca podzielili się nie tylko zwiastunem, ale również szczegółowymi wymaganiami sprzętowymi. Przygody Milesa Moralesa pojawią się na PC równo miesiąc po premierze kolekcji w postaci Uncharted: Legacy of Thieves Collection.

NVIDIA GeForce RTX 4000 - charakterystyka kart, szczegóły techniki DLSS 3 oraz kwestia cen teraz i w przyszłości

NVIDIA GeForce RTX 4000 - charakterystyka kart, szczegóły techniki DLSS 3 oraz kwestia cen teraz i w przyszłości

O kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 dosłownie rozpisywaliśmy się przez ostatnie dwa dni. Nie da się bowiem ukryć, że prezentacja NVIDII o nazwie GeForce Beyond odbiła się szerokim echem w Internecie. Nie tylko przez wzgląd na oferowaną wydajność, ale również kontrowersje związane z kartą GeForce RTX 4080 oraz wycenę za poszczególne modele. Wczoraj przez większość dnia braliśmy udział z spotkaniu z NVIDIĄ (Editor's Day), podczas którego prezentowano możliwości kart oraz techniki DLSS....

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.