bethesda game studios
The Elder Scrolls V: Skyrim ze wsparciem dla funkcji PBR. Dzięki modowi Community Shaders gra nigdy nie wyglądała lepiej
The Elder Scrolls V: Skyrim to jedna z najczęściej modowanych gier w historii branży. W sieci można znaleźć nie tylko modyfikacje dodające nowe questy czy lokacje, ale także ulepszające znacząco oprawę graficzną tej ponad 13-letniej gry Bethesdy. Olbrzymi postęp zaoferowały swojego czasu mody bazujące na pakiecie ENB, który dodawał bardziej zaawansowane efekty graficzne. Teraz kolejny krok wykonano za pośrednictwem projektu Community Shaders 1.0.2.
Fallout 76 okazał się sporym sukcesem. Pomimo fatalnego startu przed laty, po grę sięgnęło ostatecznie wiele milionów graczy
Gra Fallout 76 to bardzo interesujący przypadek w branży gier komputerowych. Ta sieciowa produkcja była w momencie debiutu bardzo mocno krytykowana przez graczy i dziennikarzy za fatalny stan techniczny oraz brak interesującej zawartości. Bethesda nie porzuciła jednak swojej gry. Dzisiaj jest to produkcja warta uwagi, jeśli tylko ktoś ma ochotę na sieciową rozgrywkę w świecie Fallouta. Okazuje się, że tytuł przyciągnął sporą rzeszę graczy.
Były pracownik Bethesdy krytycznie o pracy nad wysokobudżetowymi grami. Albo wielomilionowy hit, albo upadek
Zwolnienia w branży gier - a nawet i upadki całych firm - nie są niczym nowym. W szczególności w ostatnich latach, gdy stało się to niepokojąco powszechne. I nie mówimy przecież jedynie o absurdalnie źle koordynowanych, skazanych na porażkę przedsięwzięciach, jak Firewalk Studios, ale mocniejszych studiach, którym przydarzyło się potknięcie. Wysokobudżetowe tytuły zdają się być obarczone większym ryzykiem niż kiedyś, co zauważa jeden z wieloletnich pracowników.
The Elder Scrolls Online - ZeniMax wciąż rozwija grę. Zmodyfikowane Battlegrounds wprowadza nowe atrakcje i ogromną arenę PvP
W swoim czasie gry MMO pojawiały się ze sporą częstotliwością. Lwia ich część jednak równie szybko znikała ze sceny - czy to z uwagi na dominację World of Warcraft, czy przez wzgląd na nieudane pomysły tudzież mierną implementację tychże. O dziwo, los ten nie spotkał gry ZeniMax Online Studios, choć lichy start sprawiał, że się o to prosiła. Tytuł ma stałe grono fanów i dostaje regularne aktualizacje z poprawkami oraz nową zawartością.
Fallout: Vault 13 - prace nad modem przenoszącym zawartość gry Fallout 1 na silnik Fallouta 4 zostały oficjalnie wstrzymane
Odkąd marka Fallout została przejęta przez Bethesdę, fani cyklu podzielili się na co najmniej dwie grupy. Jedni twierdzą, że prawdziwymi Falloutami pozostają tylko dwie pierwsze części (lub trzy, jeśli uwzględnimy Fallout Tactics). Drudzy z kolei uważają, że trójwymiarowy świat to naturalny krok w ewolucji serii. Obie te strony mógł pogodzić mod Fallout: Vault 13, który przenosi zawartość pierwszej odsłony na silnik Fallouta 4. Niestety nie ujrzy on światła dziennego.
Xbox Game Pass - druga fala wrześniowej oferty Microsoftu. Frostpunk 2, Ara: History Untold i Wargroove 2.
Pierwsze tygodnie września dostarczyły graczom kilka całkiem niezłych powodów do pozostania z ich regularnie drożejącą platformą. Co istotne, otrzymaliśmy pewne gry na premierę - chodzi tutaj przede wszystkim o Age of Mythology: Retold, bardzo dobrze ocenione zarówno przez fanów serii, jak i krytyków. Na dokładkę udostępniono również chociażby nieźle przyjętego Star Truckera. A na drugą połowę miesiąca przyszykowano dania główne.
Starfield: Shattered Space - Bethesda wypuszcza dłuższy materiał o nadchodzącym dodatku
Minęło już nieco czasu, odkąd pierwsze od bardzo dawna nowe IP Bethesdy opuściło warsztat deweloperów i zawitało do sieci. I cóż, Todd Howard jak zwykle obiecywał fanom całkiem sporo, ale zwyczajowo dla siebie pewne elementy podkoloryzował. Oczywiście Starfield nie był porażką na całej linii, bo znalazł niejednego zwolennika, ale w dużej mierze rozczarował. Trwa wprowadzanie nowinek do gry, a pod koniec miesiąca premierę będzie miał większy dodatek.
Fallout: Vault 13 - opublikowano wersję demonstracyjną moda, który przenosi zawartość Fallout 1 na silnik Fallouta 4
Fallout 4 to niewątpliwie jedna z najpopularniejszych gier Bethesda Game Studios. Produkcja swój sukces zawdzięcza między innymi szerokiemu wsparciu dla modów. Niedawno swoją premierę miała całkowita konwersja gry zatytułowana Fallout: London. Toczą się też prace nad kilkoma innymi projektami tego typu. Jednym z nich jest Fallout: Vault 13, który przeniesie zawartość pierwszego klasycznego Fallouta na silnik Fallouta 4. Twórcy wypuścili właśnie demo projektu.
Fallout: London - gigantyczny mod do Fallout 4 ominie początkowo platformę Epic. Celem jest zgodność z wersjami GOG i Steam
Choć gry Bethesda Game Studios posiadają zwykle liczne wady, to jedną z ich największych zalet jest podatność na modowanie. Tak jest też w przypadku Fallouta 4 z 2015 roku. Jedną z największych modyfikacji do tej produkcji będzie z pewnością Fallout: London. Prace nad projektem ciągle trwają, ale niestety nie wszyscy gracze będą mogli odwiedzić postnuklearny Londyn. Twórcy zapowiadają, że modyfikacja ominie początkowo wersję gry dostępną na platformie Epic.
Bethesda zarobi dziesiątki milionów dolarów dzięki premierze pierwszego sezonu serialu Fallout
Serial Fallout to jeden z przykładów, jak powinno robić się filmowe adaptacje gier komputerowych. Choć produkcja nie jest całkowicie pozbawiona mankamentów, to świat znany z gier został w niej odwzorowany kapitalnie. Dotyczy to zwłaszcza odsłon, nad którymi pieczę sprawowała Bethesda. Amerykańska firma może mieć powody do zadowolenia, ponieważ według nieoficjalnych wyliczeń zarobi na pierwszym sezonie serialu dziesiątki milionów dolarów.
Fallout: London - olbrzymia modyfikacja do Fallout 4 ponownie opóźniona. Powodem nadchodząca oficjalna aktualizacja do gry
Fallout 4 to gra, która w dniu debiutu była krytykowana między innymi za odstępstwa od kanonu serii. Nie przeszkodziło jej to jednak w osiągnięciu olbrzymiej popularności. Stoi za tym między innymi szerokie wsparcie dla modyfikacji. Aktualnie w produkcji znajduje się kilka totalnych konwersji produkcji Bethesda Game Studios. Jedną z najciekawszych jest Fallout: London. Z przyczyn niezależnych od twórców data premiery moda została ponownie przesunięta.
Starfield otrzymuje największą jak dotąd aktualizację. Poprawka rozwiązuje szereg istotnych problemów
Starfield to gra, która wzbudziła na premierę niemało emocji. Z jednej strony produkcja ma podstawy, na których można było zbudować potencjalny hit. Z drugiej, trapi ją wiele przypadłości mocno charakterystycznych dla gier Bethesda Game Studios. Problemem są też duże ograniczenia technologiczne. Amerykańska firma nie rezygnuje jednak z wydawania poprawek dla swojego dzieła. Światło dzienne ujrzała właśnie największa z dotychczas wydanych aktualizacji.
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition z aktualizacją, która psuje kompatybilność z modami i dodaje znienawidzoną funkcję
The Elder Scrolls V: Skyrim to gra, która ma już 12 lat. Tytuł jednak wciąż jest żywy dzięki bardzo dobremu wsparciu dla modów. Odświeżona wersja produkcji, z dopiskiem Special Edition, doczekała się właśnie kolejnej oficjalnej aktualizacji, która wywołała kontrowersje wśród graczy. Ponownie popsuta została bowiem kompatybilność z wieloma modami korzystającymi z SKSE. Wprowadzono także bardzo niepopularną wśród graczy funkcję.
The Elder Scrolls: Castles - Bethesda przygotowała mobilną odsłonę serii. Fallout Shelter w średniowieczu
Zapewne spora część z nas z niecierpliwością czeka na kolejną odsłonę serii The Elder Scrolls od studia Bethesda Softworks. Producent postanowił jednak nieco umilić ten czas, niespodziewanie udostępniając nowy tytuł, który również rozgrywa się w kultowym uniwersum. Natomiast tym razem mamy do czynienia z typowo mobilną grą, tak więc większe nadzieje powinniśmy odłożyć na bok. Produkcja The Elder Scrolls: Castles otworzy przed nami możliwość zarządzania własnym królestwem.
Starfield nie wykorzystuje w sposób optymalny nośników SSD. Może to prowadzić do spadków liczby klatek na sekundę
Starfield jest grą, która była optymalizowana przede wszystkim pod sprzęt AMD. Nawet to jednak nie gwarantuje braku problemów. Wielu użytkowników doświadcza delikatnych przycięć obrazu podczas podróżowania po niektórych lokacjach, niezależnie od konfiguracji sprzętowej. Okazuje się, że główną przyczyną może być nieoptymalne wykorzystywanie przez grę nośników SSD. Choć nie jest to problem krytyczny, to posiadaczy mocniejszego sprzętu może on nieco irytować.
Intel ARC A770 jest poniżej minimalnych wymagań gry Starfield. Tak twierdzi dział wsparcia Bethesdy
Posiadacze kart graficznych Intela nie są zadowoleni z tego, jak działa na nich gra Starfield. Wśród problemów wymienia się niestabilność tytułu w niektórych lokalizacjach, czy pojawiające się czasami artefakty graficzne. Intel na bieżąco wydaje aktualizacje sterowników, które mają za zadanie rozwiązać te problemy. Kwestia wsparcia dla układów Intel ARC jest ciekawa także w kontekście ostatniego oświadczenia działu wsparcia Bethesdy.
Starfield cieszy się ogromną popularnością. Ujawniono liczbę równoczesnych graczy na wszystkich platformach
Oficjalna premiera gry Starfield już za nami. Wiele wskazuje na to, że Bethesda może odtrąbić sukces, ponieważ gra cieszy się bardzo dużą popularnością. Choć aktualne statystyki liczby równoczesnych graczy na platformie Steam tak bardzo nie imponują, to przytłaczający odsetek osób sięgnął po grę w ramach usługi Game Pass. Wersja PC-towa usługi kosztuje około 40 zł za miesiąc, co stanowi zaledwie ułamek ceny, którą trzeba zapłacić za cyfrową kopię Starfielda.
Starfield - porównano grafikę ostatecznej wersji gry z prezentacją z 2022 roku. Czy można mówić o gorszej jakości?
Każda gra ulega zmianom podczas procesu produkcyjnego. Czasami na skutek zabiegów optymalizacyjnych otrzymujemy tytuły charakteryzujące się gorszą jakością oprawy graficznej, niż na opublikowanych wcześniej materiałach wideo i zrzutach ekranu. Jeden z graczy postanowił porównać prezentację Starfielda, która odbyła się w 2022 roku, z finalną wersją gry. Rezultat porównania nie jest do końca jednoznaczny, ale raczej doszło tutaj do downgrade'u.
Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny
Choć formalna premiera Starfielda dopiero przed nami, to nabywcy edycji Premium już rozpoczęli zabawę. Nowa produkcja Bethesdy trzyma poziom, ale niektórzy gracze i recenzenci są delikatnie rozczarowani. Pewne jest, że gra będzie imponowała liczbą modyfikacji. Jeden z pierwszych modów wprowadza wsparcie dla technik upscalingu obrazu NVIDII i Intela. Standardowa wersja gry oferuje niestety jedynie funkcję AMD FSR 2.
The Elder Scrolls VI - skończono przedprodukcję gry, ale premiera to wciąż perspektywa kilku lat
Bethesda Game Studios koncentruje się w tej chwili przede wszystkim na grze Starfield. Choć premiera tytułu jest już bardzo bliska, to zapewne sporo pracy będzie także przy opracowywaniu i wydawaniu poprawek oraz potencjalnych dodatków DLC. W 2018 roku zapowiedziano jednak także nową odsłonę cyklu The Elder Scrolls. Prace nad grą postępują, ale wielu graczy jest rozczarowanych faktem, że jej premiera to jeszcze kwestia kilku lat.
Starfield - bugi w nowej grze Bethesdy to ponoć rzadkość. Potwierdzają to doniesienia z kilku niezależnych źródeł
Zbliżamy się do premiery kolejnej dużej gry Bethesdy – Starfielda. Tytuł formalnie zadebiutuje na rynku 6 września, ale posiadacze edycji Premium będą mogli zacząć rozgrywkę już 1 września. Gry amerykańskiego dewelopera są znane z pokaźnej liczby błędów w dniu ich premiery. Wielu graczy spodziewa się, że podobnie będzie w przypadku Starfielda. Według najnowszych doniesień, ma to być jednak wyjątek w dotychczasowym dorobku studia.
Fallout 4 doczekał się trzeciej części moda Sim Settlements 2. Na graczy czeka ulepszone budowanie baz i nowe wątki fabularne
Praktycznie wszystkie gry RPG Bethesdy, które zostały wydane po 2000 roku, cechują się wysoką podatnością na modowanie. Zapewnia im to nieustanną popularność, pomimo faktu, że są pozycjami skierowanymi do pojedynczego gracza i mają sporo lat na karku. Podobnie jest w przypadku Fallouta 4, który doczekał się właśnie trzeciej i ostatniej części moda Sim Settlements 2. Jest to jedna z najlepszych modyfikacji do czwartej odsłony cyklu.
The Elder Scrolls IV: Oblivion - czy powstaje remake gry Bethesdy z 2006 roku? Tak sugeruje wpis zamieszczony na Reddicie
Cykl The Elder Scrolls jest jednym z najbardziej zasłużonych w historii. Aktualnie wiemy, że w produkcji znajduje się szósta odsłona serii, ale premiera jest wciąż prawdopodobnie odległa. W Internecie pojawiły się też ostatnio pogłoski o tym, że może powstawać remake lub remaster The Elder Scrolls IV: Oblivion. Nie jest to, co prawda, najlepsza odsłona cyklu, ale nowa wersja mogłaby poprawić wiele elementów, które przeszkadzały w oryginalnym wydaniu gry.
Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu
Niedawno świat obiegła wiadomość o partnerstwie pomiędzy AMD, a Bethesdą przy produkcji gry Starfield. W rezultacie tytuł ma być w szczególny sposób zoptymalizowany pod najnowszy sprzęt pierwszej z tych firm. Nie to jednak wywołało największe oburzenie. Wspópraca pomiędzy dwoma firmami oznacza najprawdopodobniej, że w Starfieldzie nie uświadczymy oficjalnie wsparcia dla innej techniki upscalingu niż FSR. Zmienić to postanowił znany moder.
NVIDIA GeForce RTX 5090 i RTX 5080 - poznaliśmy współczynnik TDP kart graficznych. Czas przygotować się na ogromny pobór mocy
DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania
NVIDIA GeForce RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070 Ti oraz RTX 5070 - Prezentacja nowej generacji kart graficznych Blackwell
Karta graficzna AMD Radeon RX 9070 XT ma oferować konkurencyjną wydajność w stosunku do GeForce RTX 4080
AMD Radeon RX 9070 XT przetestowany w Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem i Black Myth: Wukong. Wyniki są obiecujące