Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

rynek gier

Rok 2024 nie był zły dla branży gier wideo, ale brak jest przesłanek mogących wskazywać na dynamiczny rozwój

Rok 2024 nie był zły dla branży gier wideo, ale brak jest przesłanek mogących wskazywać na dynamiczny rozwój

Branża gier od pewnego czasu jest zalewana remasterami i remake’ami starszych produkcji. Nie należy jednak nadmiernie się temu dziwić, gdyż produkcje te dobrze trafiają w gusta starszych graczy, których będzie wraz z upływem czasu coraz więcej. Czy branża jest w związku z tym w kryzysie? Dane za 2024 rok pokazują, że ogólna kondycja finansowa rynku nie jest zła, jednak doskwiera mu spowolnienie, które wyklucza na razie przejście do fazy dynamicznego rozwoju.

Były pracownik Bethesdy krytycznie o pracy nad wysokobudżetowymi grami. Albo wielomilionowy hit, albo upadek

Były pracownik Bethesdy krytycznie o pracy nad wysokobudżetowymi grami. Albo wielomilionowy hit, albo upadek

Zwolnienia w branży gier - a nawet i upadki całych firm - nie są niczym nowym. W szczególności w ostatnich latach, gdy stało się to niepokojąco powszechne. I nie mówimy przecież jedynie o absurdalnie źle koordynowanych, skazanych na porażkę przedsięwzięciach, jak Firewalk Studios, ale mocniejszych studiach, którym przydarzyło się potknięcie. Wysokobudżetowe tytuły zdają się być obarczone większym ryzykiem niż kiedyś, co zauważa jeden z wieloletnich pracowników.

Xbox Series X|S to wielki przegrany obecnej generacji konsol. Microsoft stara się jednak zredefiniować rynek gier

Xbox Series X|S to wielki przegrany obecnej generacji konsol. Microsoft stara się jednak zredefiniować rynek gier

Na rynku konsol zdolnych bez większych problemów obsłużyć współczesne gry AAA liczą się od lat tylko dwaj producenci: Microsoft i Sony. Walkę, która toczy się pomiędzy Xboksem a PlayStation, jak dotąd zawsze wygrywała druga z wymienionych konsol. Najnowsze dane pokazują, że podobnie jest w przypadku obecnej generacji. Microsoft dzięki usłudze Game Pass zredefiniował jednak rynek gier wideo, co może zaprocentować znacząco w przyszłości.

Sprzedaż gier w Europie utrzymuje się na dobrym poziomie. Zdominowały ją przede wszystkim EA Sports FC 24 i Helldivers 2

Sprzedaż gier w Europie utrzymuje się na dobrym poziomie. Zdominowały ją przede wszystkim EA Sports FC 24 i Helldivers 2

Nie każdy okres jest tak łaskawy dla dużych gier, jak 2023 rok. Wyjątkowo obrodziło bowiem wtedy w warte uwagi produkcje. Pierwsza połowa bieżącego roku jest znacznie gorsza dla pozycji z segmentu AAA. Można byłoby spodziewać się, że doprowadzi to do skurczenia się rynku. Jak pokazują dane sprzedażowe z Europy, spadek został, co prawda, odnotowany, ale jest on bardzo niewielki. Rynek napędzają głównie takie tytuły, jak EA Sports FC 24 oraz Helldivers 2.

Upadek gier z kategorii AAA, czyli dlaczego sięgam coraz częściej po produkcje retro i gry niezależne

Upadek gier z kategorii AAA, czyli dlaczego sięgam coraz częściej po produkcje retro i gry niezależne

Gry komputerowe przeszły długą drogę od czasu ich początków w latach 70. XX wieku. Choć da się wskazać bez trudu pozytywy współcześnie wydawanych tytułów, to branżę trapią niestety liczne problemy. Obecna kondycja segmentu AAA jest na tyle zła, że wielu graczy poszukuje alternatyw. Zazwyczaj stają się nimi dwie kategorie gier: retro i produkcje niezależne, zwane często "indykami" (od angielskiego terminu "indie"). Oba te segmenty nieustannie rosną w siłę i jest to prawdopodobnie dopiero początek...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.