Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

branża gier

Microsoft Muse - ujawniono model AI, który potrafi generować grafikę i gameplay w grach. Czy będzie to przyszłość branży?

Microsoft Muse - ujawniono model AI, który potrafi generować grafikę i gameplay w grach. Czy będzie to przyszłość branży?

Nie brakuje ostatnio sceptycznych głosów odnośnie sztucznej inteligencji i jej rzeczywistych możliwości. Nic nie wskazuje jednak na to, żeby zmianie miał ulec trend, z którym mamy do czynienia od około dwóch lat. Elementy AI będą pojawiały się w coraz większej liczbie produktów. Będą też z pewnością wykorzystywane do tworzenia gier. Dział gamingowy Microsoftu przygotował specjalny model Muse, który może być krokiem do zrewolucjonizowania branży.

Marvel Rivals to olbrzymi sukces na rynku gier sieciowych, ale nie uchroniło to deweloperów przed zwolnieniami

Marvel Rivals to olbrzymi sukces na rynku gier sieciowych, ale nie uchroniło to deweloperów przed zwolnieniami

Marvel Rivals to sieciowy hit ostatnich miesięcy. Gra cieszy się olbrzymią popularnością, ponieważ w ocenie wielu graczy wypada dużo lepiej niż jej bezpośredni konkurent, czyli Overwatch 2. Duża w tym też zasługa obecności znanych bohaterów. Niestety powodzenie gry nie wystarczyło, by zapewnić zatrudnienie dla wszystkich deweloperów. Firma NetEase postanowiła zredukować zespół pracujący nad tą produkcją w Stanach Zjednoczonych.

Microsoft nie jest usatysfakcjonowany wynikami działu gamingowego. Game Pass wciąż nie spełnia wyznaczonych celów

Microsoft nie jest usatysfakcjonowany wynikami działu gamingowego. Game Pass wciąż nie spełnia wyznaczonych celów

Dział gamingowy Microsoftu przeszedł długą drogę od jego sformalizowania na początku lat 2000. Od tamtej pory jednym z jego fundamentów są konsole Xbox. W 2017 roku amerykańska firma zdecydowała się jednak wprowadzić na rynek dosyć nowatorskie wówczas rozwiązanie, czyli usługę Game Pass. Choć subskrypcja Microsoftu cieszy się znaczącą popularnością, to jednak wciąż jest bardzo odległa od spełnienia stawianych przed nią celów.

Rok 2024 nie był zły dla branży gier wideo, ale brak jest przesłanek mogących wskazywać na dynamiczny rozwój

Rok 2024 nie był zły dla branży gier wideo, ale brak jest przesłanek mogących wskazywać na dynamiczny rozwój

Branża gier od pewnego czasu jest zalewana remasterami i remake’ami starszych produkcji. Nie należy jednak nadmiernie się temu dziwić, gdyż produkcje te dobrze trafiają w gusta starszych graczy, których będzie wraz z upływem czasu coraz więcej. Czy branża jest w związku z tym w kryzysie? Dane za 2024 rok pokazują, że ogólna kondycja finansowa rynku nie jest zła, jednak doskwiera mu spowolnienie, które wyklucza na razie przejście do fazy dynamicznego rozwoju.

Dyrektor Take-Two nie wierzy, że sztuczna inteligencja zastąpi ludzi przy tworzeniu gier. GTA VI jest robione bez udziału AI

Dyrektor Take-Two nie wierzy, że sztuczna inteligencja zastąpi ludzi przy tworzeniu gier. GTA VI jest robione bez udziału AI

Niektórzy wydawcy gier upatrują w sztucznej inteligencji narzędzia, które pozwoli w przyszłości zastąpić wiele ludzkich stanowisk deweloperskich. Choć obecnie nawet nie zbliżyliśmy się do uwolnienia pełnego potencjału AI, to wiemy już, że technologia ta daje duże możliwości. Przyszłość nie została jednak jeszcze zdefiniowana. Uwagę na ten fakt zwrócił dyrektor generalny Take-Two - Strauss Zelnick. Według niego większość deweloperów może spać spokojnie.

Game Informer - koniec najstarszego pisma o grach w Stanach Zjednoczonych. Zamknięta została również strona internetowa

Game Informer - koniec najstarszego pisma o grach w Stanach Zjednoczonych. Zamknięta została również strona internetowa

33 lata działalności. Czymś takim pochwalić się może niewiele magazynów. Ale wszystko się kiedyś kończy. Pogłębiający się kryzys jak dotąd tyczył się przede wszystkim gamedevu, ale najwyraźniej w ostatecznym rozrachunku nie tylko w naszym kraju pojawiają się problemy związane z tą dziennikarską częścią branży. Ponad dziesięć lat temu Game Informer został zakupiony przez GameStop. Wygląda na to, że teraz końca dobiega pewna era.

Bungie dołącza do grona studiów, które przeprowadzą zwolnienia. Twórcy Destiny 2 postawią na bliską współpracę z Sony

Bungie dołącza do grona studiów, które przeprowadzą zwolnienia. Twórcy Destiny 2 postawią na bliską współpracę z Sony

Proces zwolnień, który dotknął wiele podmiotów zajmujących się tworzeniem gier komputerowych, nie dobiegł jeszcze końca. Tego typu zmiany przejdzie też, znane między innymi z gry Destiny 2, studio Bungie. Pracę straci znaczący odsetek dotychczasowych pracowników, ale nie oznacza to na szczęście całkowitego zamknięcia firmy. Podmiot ma postawić w przyszłości na dalsze zacieśnianie współpracy z Sony i rozwój już istniejących projektów.

Humble Games kończy działalność w atmosferze kontrowersji. Wszyscy pracownicy zostali zwolnieni

Humble Games kończy działalność w atmosferze kontrowersji. Wszyscy pracownicy zostali zwolnieni

Ostatnich kilkanaście miesięcy nie było zbyt udanych dla branży gier wideo. Przetoczyła się bowiem przez nią fala redukcji etatów i wiele wskazuje na to, że proces ten nie dobiegł jeszcze końca. Zwolnienia objęły także pracowników Humble Games. Należący do Humble Bundle podmiot znany jest z działalności wydawniczej na rynku gier niezależnych. Niestety wraz ze zwolnieniami podjęto decyzję o jego całkowitym zamknięciu. Nie zabrakło przy tym kontrowersji.

IGN przejmuje liczne portale zajmujące się branżą gier komputerowych. Na liście między innymi Eurogamer

IGN przejmuje liczne portale zajmujące się branżą gier komputerowych. Na liście między innymi Eurogamer

Przejęcia firm przez większe podmioty to w gospodarce rynkowej niemalże codzienność. Skutki takich działań dla odbiorców produktów wytwarzanych przez przejmowaną firmę mogą być pozytywne lub negatywne. Do sporej roszady doszło ostatnio w branży dziennikarstwa poświęconego grom komputerowym. IGN Entertainment ogłosiło oficjalnie przejęcie spółki Gamer Network, która jest właścicielem między innymi takich portali, jak Eurogamer czy Rock Paper Shotgun.

Sega i Bungie mogły zostać przejęte przez Microsoft. Plany zakładały włączenie ich portfolio do usługi Game Pass

Sega i Bungie mogły zostać przejęte przez Microsoft. Plany zakładały włączenie ich portfolio do usługi Game Pass

Microsoft w ostatnich latach przejął dużą liczbę studiów zajmujących się produkcją gier. Ta wielka ofensywa, której celem jest między innymi nawiązanie równorzędnej walki na tej płaszczyźnie z Sony, mogła mieć jeszcze większą skalę. Z ujawnionych podczas wysłuchania przed amerykańską Federalną Komisją Handlu dokumentów wynika, że spółka z Redmond była bardzo zainteresowana podjęciem działań mających doprowadzić do przejęcia między innymi Segi i Bungie.

Zanosi się na najniższą sprzedaż gier od 7 lat. Powodów może być więcej, niż sugerują analitycy

Zanosi się na najniższą sprzedaż gier od 7 lat. Powodów może być więcej, niż sugerują analitycy

Zgodnie z analizą (a właściwie z prognozą) serwisu CNBN, przemysł gier powoli schyla się ku recesji, z jaką nie mieliśmy do czynienia przynajmniej od siedmiu ostatnich lat. Przewiduje się, że w tym roku spadek naszych wszystkich wydatków na gry (i związane z nimi usługi) wyniesie w stosunku do 2021 roku równo 1,2%. Wydaje się to niedużo, ale w przeliczeniu daje to aż 3 miliardy dolarów. Jako jedną z przyczyn widzi się m.in. sankcje, nałożone na rosyjskich deweloperów.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.