Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

deweloperzy

Ubisoft masowo traci pracowników. Deweloperzy uciekają z toksycznego środowiska. Mówi się o "wielkim exodusie"

Ubisoft masowo traci pracowników. Deweloperzy uciekają z toksycznego środowiska. Mówi się o "wielkim exodusie"

Jak podaje serwis Axios, byli i dotychczasowi pracownicy poszczególnych oddziałów Ubisoftu donoszą, że firmę opuszcza coraz więcej deweloperów. W ostatnich dniach studio miało opuścić pięć osób zajmujących się grą Far Cry 6 oraz aż dwanaście osób rozwijających Assassin's Creed Valhalla. Co ważne, nie byli to podrzędni programiści, a osoby zajmujące jedne z kluczowych stanowisk w firmie. Jeśli zaś podsumujemy ostatnie półrocze, to sam tylko zespół z Montrealu uszczuplił się o 60 pracowników....

Google Play: Koniec aplikacji w formacie APK, w repozytorium pojawi się nowy, oszczędniejszy AAB

Google Play: Koniec aplikacji w formacie APK, w repozytorium pojawi się nowy, oszczędniejszy AAB

Od sierpnia 2021 roku wszystkie nowe aplikacje mające trafić do Google Play muszą być przygotowane w formacie AAB. Android App Bundle, bo tak nazywa się nowy nośnik, znacząco odchudzi mobilne programy dla smartfonów. AAB obowiązuje bowiem limit w wysokości 150 MB. W teorii, ze zmiany powinni cieszyć się zarówno użytkownicy, jak i samo Google. W obydwu przypadkach będzie miała miejsce realna oszczędność miejsca. Należy jednak pamiętać o tym, że każdy tego typu proces wpływa na inne podmioty....

Apple Design Award 2021: Nagrody otrzymali między innymi Genshin Impact, CARROT Weather i League of Legends: Wild Rift

Apple Design Award 2021: Nagrody otrzymali między innymi Genshin Impact, CARROT Weather i League of Legends: Wild Rift

Nagrody Apple Design Award 2021 zostały ogłoszone. W tym roku twórcy aplikacji i gier przeznaczonych dla iOS, macOS i iPadOS mogli otrzymać wyróżnienie w jednej z sześciu kategorii ¬– inkluzywność, piękno i zabawa, interaktywność, wpływ społeczny, oprawa graficzna oraz innowacyjność. W każdym segmencie doceniono jedną grę oraz jedną aplikację mobilną. Deweloperzy z całego świata zostali docenieni za kreatywne podejście, wizję oraz realizacje projektów, które trafiły do społeczności...

Microsoft Build 2021: Tematem przewodnim majowej konferencji będzie przyszłość pracy hybrydowej. Czego możemy się spodziewać?

Microsoft Build 2021: Tematem przewodnim majowej konferencji będzie przyszłość pracy hybrydowej. Czego możemy się spodziewać?

Ruszyła rejestracja na zespół konferencji Microsoft Build 2021. Wydarzenie, które przeznaczone jest głównie dla programistów, podobnie jak co roku przyciągnie zapewne rzeszę entuzjastów szeroko pojętej branży IT. Tym bardziej że tegoroczna edycja odbędzie się w pełnej formule online i co więcej – udział w evencie będzie całkowicie darmowy. Wszystko rozpocznie się od imprezy inauguracyjnej, tak zwanego keynote, podczas której główni menadżerowie firmy z Redmond przekażą najważniejsze nowości...

Cyberpunk 2077: Produkcja ruszyła w 2016, a trailer E3 2018 był sfałszowany - Jason Schreier o wywiadach z pracownikami CDPR

Cyberpunk 2077: Produkcja ruszyła w 2016, a trailer E3 2018 był sfałszowany - Jason Schreier o wywiadach z pracownikami CDPR

Wszyscy wiemy, jaki ogólnoświatowy szum wywołały niedoróbki gry Cyberpunk 2077. Akcje CD Projekt RED zaczęły gwałtownie spadać, zaś z sieci hektolitrami wylewała się krytyka. Choć współzałożyciel studia CDPR, Marcin Iwiński, dwukrotnie przepraszał za dostarczenie rozczarowującego produktu, to w wielu osobach pozostał niesmak. Popularny dziennikarz branżowy, Jason Schreier, znany m.in. z serwisu Kotaku, zdecydował się więc przeprowadzić anonimowe wywiady z dwudziestoma obecnymi i byłymi pracownikami...

Apple zmniejsza prowizję w App Store. Kto skorzysta na tej zmianie?

Apple zmniejsza prowizję w App Store. Kto skorzysta na tej zmianie?

Gigant z Cupertino postanowił nieco odciążyć finanse mniejszych deweloperów umieszczających swoje produkcje w repozytorium App Store. Dotychczasowa prowizja za sprzedaż, w tym mikropłatności, wynosiła aż 30 proc., jednakże to zmieni się już na początku przyszłego roku. Mniejsi gracz będą mogli płacić o połowę niższą należność, natomiast trzeba będzie spełnić odpowiednie warunki. Co istotne, najwięksi gracze rynkowi nie mogą liczyć na upust, a co za tym idzie – dla potężnych korporacji,...

Dyrektor Stadii: Streamerzy powinni płacić za pokazywanie jak grają

Dyrektor Stadii: Streamerzy powinni płacić za pokazywanie jak grają

Być streamerem... youtuberem... Ach... marzenie chyba większej części młodego pokolenia. Sława, pieniądze, darmowe gierki - czyż to nie szczyt marzeń? Nie chcę ingerować w cudze marzenia, mimo iż uważam, że wielu dzisiejszych nastolatków nie ma nawet bladego pojęcia, ile wysiłku trzeba włożyć, aby liczyć się na tej scenie, i że jest to w zasadzie praca jak każda, która potrafi zabić nawet pasję do gier. Ingerować w pracę streamerów chciałby jednak najwyraźniej dyrektor kreatywny Google...

Android 12 z wygodniejszą obsługą sklepów innych niż Google Play

Android 12 z wygodniejszą obsługą sklepów innych niż Google Play

Android w przeciwieństwie do iOS jest platformą stosunkowo otwartą, zarówno w kwestii personalizacji interfejsu, jak i instalowania aplikacji z innych źródeł niż oficjalny sklep Google Play. Użytkownicy iOS w celu pobrania programu muszą korzystać z App Store. Posiadacze smartfonów z Androidem mogą ściągnąć na swoje urządzenie potrzebne pliki instalacyjne lub zdecydować się na alternatywną platformę zakupową np. Galaxy Store od Samsunga. Nie są to jednak wygodne procesy, gdyż użytkownicy...

Huawei: HarmonyOS 2.0 trafi na smartfony już w grudniu tego roku

Huawei: HarmonyOS 2.0 trafi na smartfony już w grudniu tego roku

W ubiegłym roku podczas konferencji dla deweloperów Huawei ogłosiło pierwszą wersję swojej platformy HarmonyOS. Dziś podczas imprezy Huawei Developers Conference 2020 (Together) pokazano drugą generację. HarmonyOS 2.0, bo tak nazywa się ekosystem, pojawi się na pierwszych „nowych” smartfonach w przyszłym roku. Niemniej, rozwojowa wersja beta tegoż systemu w wersji dla smartfonów zostanie udostępniona programistom i partnerom chińskiego koncernu jeszcze w grudniu tego roku. Prowadzący opowiedzieli...

Huawei AppGallery kusi twórców aplikacji bardzo niską prowizją

Huawei AppGallery kusi twórców aplikacji bardzo niską prowizją

Trzeba przyznać, że Huawei nie próżnuje. W sumie nie ma się też czemu dziwić. Od momentu zbanowania chińskiej firmy przez rząd Donalda Trumpa, ta musiała potroić wysiłki, by mimo braku wsparcia usług Google, pozostać liczącą się na rynku marką. Osoby, które w ostatnich miesiącach użytkowały smarfony Huawei z pewnością nie przeoczyły, jak mocno rozrósł się autorski sklep Azjatów o nazwie AppGallery. Obecnie spółka twierdzi, że sklep stał się trzecią już co do wielkości aplikacją...

PlayStation 5 jest konsolą najbardziej interesującą deweloperów

PlayStation 5 jest konsolą najbardziej interesującą deweloperów

Wkrótce ukażą się konsole nowej generacji, PlayStation 5 i Xbox Series X. Kluczowe do ich sukcesu będzie wsparcie deweloperów. Jak wiadomo, nawet najbardziej unikatowy i potężny sprzęt bez gier tak naprawdę nie osiągnie zbyt wiele. Game Developers Conference opublikowało właśnie swój coroczny sondaż dotyczący stosunku deweloperów do wielu aspektów branży gier wideo. Wzięło w nim udział około czterech tysięcy twórców z całego świata. Udzielili w nim odpowiedzi na temat najciekawszych ich...

Plotka - wydajność PlayStation 5 na poziomie GeForce RTX 2070?

Plotka - wydajność PlayStation 5 na poziomie GeForce RTX 2070?

Z całą pewnością tak jak i my, nie możecie doczekać się dnia premiery konsol nowych generacji. Może nie dlatego, żeby zaraz je kupić, ale żeby nareszcie dowiedzieć się, na co je stać. Zanim to nastąpi ostanie nam się pozostanie w strefie domysłów, plotek i... przecieków naturalnie. Jednym z takich ostatnich przecieków dotyczących PlayStation 5, był post użytkownika Twittera o nicku APISAK. Ów tajlandzki insider, który znany jest już z innych trafnych prognoz dotyczących różnej maści sprzętu...

PlayStation 5 - porównanie czasu ładowania gry z PlayStation 4 Pro

PlayStation 5 - porównanie czasu ładowania gry z PlayStation 4 Pro

Mark Cerny, czyli główny projektant kolejnej konsoli Sony, jakiś czas temu dość esencjonalnie zdradził, co będzie napędzać nową maszynkę do gier (procesor AMD Ryzen trzeciej generacji, GPU z linii Radeon Navi) Prócz jednak głównych układów wspomniał również o zastosowaniu superszybkich dysków SSD. Aby zaakcentować jaką różnicę dla konsol przyniosą owe konstrukcje, w kwietniu, podczas zamkniętej demonstracji dla inwestorów, Cerny miał zaprezentować czas ładowania się lokacji w grze Spider-Man...

Konsola Sony PlayStation 5 dostanie szybki nośnik SSD

Konsola Sony PlayStation 5 dostanie szybki nośnik SSD

Sony po raz kolejny rzuciło jakiś ochłap o PlayStation 5, a że firmy tej nie będzie podczas tegorocznego E3, to cieszmy się i nim, bo choć zaprawdę informacja brzmi na zdawkową, to ostatecznie ma nawet spory kaliber. Mark Cerny, czyli główny projektant kolejnej konsoli Sony, jakiś czas temu dość esencjonalnie zdradził, co będzie napędzać nową maszynkę do gier (procesor AMD Ryzen trzeciej generacji, zaś GPU będzie pochodziło z linii Radeon Navi, przy czym ma być to jednostka specjalnie zmodyfikowana...

Specyfikacja konsoli Sony PlayStation 5 - Ryzen, Radeon Navi i SSD

Specyfikacja konsoli Sony PlayStation 5 - Ryzen, Radeon Navi i SSD

Panie i Panowie, Panowie i Panie oto nadszedł wyczekiwany przez wielu dzień. Dzień, w którym nastał kres wielu plotek na temat kolejnego PlayStation, a zastąpiły go fakty. Mark Cerny sprawujący kontrolę nad powstawaniem PlayStation 5 (choć sam nie nazywa tak przyszłej konsoli) zdradził kilka szczegółów odnośnie next-genowej konstrukcji Sony. To, że wewnątrz znajdziemy dysk półprzewodnikowy było wiadomo już jakiś czas temu, dziś okazuje się dodatkowo, że kolejne PlayStation będzie obsługiwało...

PlayStation 5 może otrzymać pełną wsteczną kompatybilność

PlayStation 5 może otrzymać pełną wsteczną kompatybilność

Pewnie niejeden z Was, posiadaczy konsol marzył o tym, by móc przy użyciu PlayStation 4 czy Xboksa One zagrać w gry dedykowane poprzednim generacjom. Taki stan rzeczy może mieć miejsce przy kolejnej "maszynce do grania" firmy Sony. Najnowsze, odkryte patenty wskazują na to, że PlayStation 5 może zaproponować nam pełną, wsteczną kompatybilność. Może, ale nie musi, choć wiele wskazuje na to, że paten nazwany jako "Symulacja pracy magistrali tradycyjnej w celu zapewnienia kompatybilności wstecznej" może...

Devkity PlayStation 5 zbierają świetne opinie wśród deweloperów

Devkity PlayStation 5 zbierają świetne opinie wśród deweloperów

Obecna generacja konsol jest z nami już kilka długich lat. Urządzenia te nie robiły furory pod względem wydajności już w dniu premiery, jednak w zamian otrzymaliśmy szereg świetnych gier na wyłączność (szczególnie na PlayStation 4) oraz równolegle istniejące mocniejsze wersje konsol. Pomimo tego, że w drodze są już kolejne exclusivy wyciskające z maszynek ostatnie soki, trwają już prace nad następcami tych wysłużonych urządzeń. Na ten moment znacznie bardziej konkretne są doniesienia na temat...

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Coraz więcej mówi się o DirectX 12 mającym trafić do nowych gier komputerowych - API stworzone przez Microsoft ma zrewolucjonizować rynek i pozwolić deweloperom na wykorzystanie mocy obliczeniowej komputerów PC oraz konsoli Xbox One. A jak będzie w praktyce? Pomimo tego, że DirectX 12 i system operacyjny Windows 10 oficjalnie zadebiutowały już jakiś czas temu, do tej pory nie ujrzeliśmy żadnej gry najwyższej klasy korzystającej z tego API. Przyszłość cyfrowej rozrywki nie należy jednak tylko do...

Microsoft wypłacił po 300 tys. dolarów pracownikom Mojang

Microsoft wypłacił po 300 tys. dolarów pracownikom Mojang

Osoby zajmujące się tworzeniem gier komputerowych zazwyczaj nie narzekają na swoje wypłaty - mówimy oczywiście o większych studiach, które po prostu stać na wypłacenie deweloperom i innym pracownikom solidne pieniądze za ich pracę. Mniejsze projekty to także mniejsze dochody firmy, a co za tym idzie ograniczone wypłaty dla kadry. Do której kategorii pod względem wielkości zalicza się studio Mojang? Odpowiedź na to pytanie jest całkiem prosta, jednak musimy odróżnić podmiot działający samodzielnie...

Przeglądarka Edge dostępna tylko dla systemów Microsoftu

Przeglądarka Edge dostępna tylko dla systemów Microsoftu

Od jakiegoś czasu firma Microsoft tworzy ważne oprogramowanie na inne systemy operacyjne niż Windows. Najlepszym tego przykładem jest pakiet biurowy Office, który do niedawna był dostępny tylko dla systemów Windows oraz Windows Phone, a teraz można go bez problemu zainstalować również na Androidzie bądź też iOS. Aby jeszcze bardziej spopularyzować swoje rozwiązania, korporacja z Redmond stara się nawiązywać różnego rodzaju sojusze, o czym może świadczyć chociażby współpraca z firmą Dropbox....

Steam - Deweloperzy będą mogli blokować dostęp do swoich gier

Steam - Deweloperzy będą mogli blokować dostęp do swoich gier

Valve w ostatnich tygodniach zwracało na siebie uwagę przez kontrowersyjne decyzje dotyczące platformy Steam - najbardziej w pamięci zapadnie nam oczywiście wprowadzenie płatnych modyfikacji, które zostały zbojkotowane przez społeczność graczy. O ile możliwość oferowania dodatków do gier za pieniądze wydawała się uczciwą propozycją, o tyle 75% ceny pobierane przez Valve i twórców gier wywołało ogromną burzę w Internecie. Dostawca najpopularniejszej platformy z grami wycofał się ze swojego...

Valve może zrezygnować ze sprzedawania modyfikacji gier

Valve może zrezygnować ze sprzedawania modyfikacji gier

W ostatnich dniach bardzo głośno zrobiło się na temat firmy Valve i jej platformy Steam. Jak zapewne wiecie, Steam jest niczym innym jak bardzo rozbudowanym sklepem, gdzie możemy kupować przeróżne gry komputerowe, w dodatku jest platformą do zarządzania cyfrowymi produkcjami - w tym odpowiedzialną za pobieranie najnowszych aktualizacji do zakupionych przez nas gier. W poprzednim tygodniu korporacja postanowiła wprowadzić w życie pomysł, który umożliwiał sprzedawanie modyfikacji. Jak wiadomo, czasami...

Stardock: DirectX 12 pomoże w osiągnięciu Full HD na Xbox One

Stardock: DirectX 12 pomoże w osiągnięciu Full HD na Xbox One

Największe firmy prezentują opinie zgodne z ich strategią, ale czasami zdarzają się pewne niedomówienia mogące wpływać na wizerunek danej usługi lub produktu. Pamiętacie jeszcze wypowiedź Phila Spencera z ubiegłego roku? Co prawda, było ich co najmniej kilka, ale ta o Xbox One oraz DirectX 12 należała do ciekawszych - szef działu Xbox w Microsofcie stwierdził wtedy, że nadchodzący DirectX 12 nie zwiększy wydajności konsoli do gier, ale najwidoczniej chodziło mu o drastyczne zmiany w możliwościach...

Gracze będą pomagać przy tworzeniu map do Battlefield 4

Gracze będą pomagać przy tworzeniu map do Battlefield 4

Wielkie firmy zajmujące się tworzeniem gier komputerowych chcą, aby gracze jak najlepiej wspominali zabawę w wybranych tytułach. Niestety, niekiedy korporacje albo nie mają dobrych pomysłów, bądź też nie posiadają odpowiedniej ilości czasu na testy i w ten sposób dostajemy gry z bardzo poważnymi błędami, ewentualnie z nudną fabułą, czy też średnim trybem multiplayer. Oczywiście, niektóre studia liczą tylko pieniądze i nie obchodzi ich dobre wykonanie gry – zysk ponad wszystko... i do przodu....

Moderzy w Steam Workshop zarobili już 57 milionów dolarów

Moderzy w Steam Workshop zarobili już 57 milionów dolarów

Gry komputerowe to dochodowy biznes, którego rynek wynosi kilka miliardów dolarów. Wiedzą o tym producenci, dystrybutorzy, pośrednicy, ale także zdolni deweloperzy zajmujący się tym tematem na własną rękę. Jeszcze do niedawna gra komputerowa była teoretycznie spójnym produktem, jaki nie kojarzył się z dużymi możliwościami modyfikacji - z pomocą przychodzili moderzy, którzy nieodpłatnie przerabiali wiele elementów znajdujących się na ekranie. Potem nastała era płatnych dodatków DLC tworzonych...

Xbox One coraz silniejszy. Odblokowano siódmy rdzeń procesora

Xbox One coraz silniejszy. Odblokowano siódmy rdzeń procesora

Nie od dzisiaj wiadomo, że konsola nowej generacji od Microsoftu dostarcza deweloperom mniejsze możliwości rozwoju gier aniżeli konkurencyjny produkt od Sony. Wszystko to za sprawą pewnych różnic w specyfikacji technicznej, które nie pozwalają modelowi Xbox One na wyprzedzenie lub zrównanie się z PlayStation 4 pod względem wydajności. Obydwie konsole są na rynku już od ponad roku i przez ten czas wiele się zmieniło - Microsoft przy pomocy oprogramowania niweluje pewne braki sprzętowe, a najnowsze doniesienia...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.