dystrybucja cyfrowa
Epic Games Store będzie hojnie dzielił się przychodami z deweloperami, którzy zdecydują się na czasową ekskluzywność
Na rynku PC-towym dominującą pozycję w dystrybucji cyfrowej gier ma Steam. W 2018 roku wystartował jeden z jego głównych konkurentów, czyli Epic Games Store. Sklep chce nieustannie przyciągać klientów darmowymi grami i tytułami z czasową ekskluzywnością. Polityka ta będzie z pewnością kontynuowana w najbliższej przyszłości. Epic ma nadzieję, poprzez nowe zasady, skłonić większą liczbę deweloperów do wydawania gier tylko na jego platformie.
Rzetelnym okiem: Płyty Blu-ray jeszcze długo nie odejdą z rynku
Nie tak dawno pojawiła się informacja, że Samsung rezygnuje z produkcji nowych odtwarzaczy Blu-ray oraz Ultra HD Blu-ray i ich sprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych. Miałoby to być wynikiem ogólnie dużej konkurencji w postaci dystrybucji cyfrowej oraz innych firm, również sprzedających takie odtwarzacze. Był to dobry moment na rozpoczęcie ponownej dyskusji nad zaletami cyfrówek nad niebieskimi płytami. Jedni uważają, że płyty czeka śmierć, inni wręcz przeciwnie. Mając możliwość przygotowania...
15 lat Steam - platforma, która upowszechniła cyfrową dystrybucję
Dziś nie wyobrażamy sobie świata gier bez cyfrowej dystrybucji. Dwie dekady temu wszystko wyglądało zupełnie inaczej. Steam odmienił świat gier raz na zawsze, choć nie był pierwszym serwisem, który umożliwił graczom zakupy gier bez wychodzenia z domu. Za prekursora cyfrowej dystrybucji gier uznawana jest firma GameLine, założona przez Williama von Meistera na początku lat 80. Kupując specjalny kartridż nazwany Master Module z pamięcią 8 KB można było po raz pierwszy pobierać przez linie telefoniczną...
Raport z rynku gier: w lipcu gracze wydali 8,2 mld dolarów
Według raportu opublikowanego przez serwis SuperData Resarch w lipcu tego roku cyfrowa dystrybucji gier na całym świecie przyniosła przychody na poziomie 8,2 miliarda dolarów. Sprzedaż gier w tej formie jest wyższa niż w zeszłym roku, odnotowano 3-procentowy wzrost. Głównym źródłem przychodów są konsole, najsłabszy segment rynku gier stanowią komputery (spadek o 14% rok do roku). Pomimo rosnącej liczby graczy spadają również przychody z Overwatcha. Lipiec okazał się za to najlepszym miesiącem...
Steam rośnie w siłę - wzrost przychodów i coraz więcej gier
Nie trzeba nazywać się Apple, by liczyć przychody w miliardach dolarów. Właściwie nie trzeba nawet niczego produkować, by sumaryczne wpływy za 2017 rok przekroczyły 4,3 miliarda dolarów (nie licząc wszelkich DLC, zakupów dokonywanych w grach, czy transakcji związanych z kartami kolekcjonerskimi). Kto może się się pochwalić miliardowymi przychodami? Firma Gabe’a Newella, która skupia swoją działalność wyłącznie na cyfrowej dystrybucji gier i (niekiedy) na dopieszczaniu Counter-Strike: Global...
Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej?
Koniec i początek każdego roku są idealnym czasem na wszelkiego rodzaju podsumowania. Firmy analityczne na całym świecie mają w tym okresie bardzo dużo pracy. Nie inaczej jest w przypadku SuperData, które opublikowało raport podsumowujący miniony rok w branży gier komputerowych. Opublikowany dokument skupia się na cyfrowej dystrybucji oraz interaktywnych mediach. Możemy dowiedzieć się z niego wielu interesujących informacji, między innymi tego, że minione 12 miesięcy były najlepszymi w historii tej...
Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7600 XT
Linux całkowicie zastąpi system Windows i pakiet Microsoft Office. Pewien land w Niemczech podjął ostateczną decyzję
Kolejny krok Google w walce z blokowaniem reklam na YouTube. Tylko oficjalna aplikacja będzie umożliwiała oglądanie wideo
AMD Zen 5 - nowa architektura procesorów ma być ponad 40% wydajniejsza w porównaniu do Zen 4
GeForce RTX 5090 i RTX 5080 - partnerzy NVIDII już szykują się na premierę kart graficznych. Zapowiada się gorąca końcówka roku