dystrybucja cyfrowa
Epic Games Store będzie hojnie dzielił się przychodami z deweloperami, którzy zdecydują się na czasową ekskluzywność

Na rynku PC-towym dominującą pozycję w dystrybucji cyfrowej gier ma Steam. W 2018 roku wystartował jeden z jego głównych konkurentów, czyli Epic Games Store. Sklep chce nieustannie przyciągać klientów darmowymi grami i tytułami z czasową ekskluzywnością. Polityka ta będzie z pewnością kontynuowana w najbliższej przyszłości. Epic ma nadzieję, poprzez nowe zasady, skłonić większą liczbę deweloperów do wydawania gier tylko na jego platformie.
Rzetelnym okiem: Płyty Blu-ray jeszcze długo nie odejdą z rynku

Nie tak dawno pojawiła się informacja, że Samsung rezygnuje z produkcji nowych odtwarzaczy Blu-ray oraz Ultra HD Blu-ray i ich sprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych. Miałoby to być wynikiem ogólnie dużej konkurencji w postaci dystrybucji cyfrowej oraz innych firm, również sprzedających takie odtwarzacze. Był to dobry moment na rozpoczęcie ponownej dyskusji nad zaletami cyfrówek nad niebieskimi płytami. Jedni uważają, że płyty czeka śmierć, inni wręcz przeciwnie. Mając możliwość przygotowania...
15 lat Steam - platforma, która upowszechniła cyfrową dystrybucję

Dziś nie wyobrażamy sobie świata gier bez cyfrowej dystrybucji. Dwie dekady temu wszystko wyglądało zupełnie inaczej. Steam odmienił świat gier raz na zawsze, choć nie był pierwszym serwisem, który umożliwił graczom zakupy gier bez wychodzenia z domu. Za prekursora cyfrowej dystrybucji gier uznawana jest firma GameLine, założona przez Williama von Meistera na początku lat 80. Kupując specjalny kartridż nazwany Master Module z pamięcią 8 KB można było po raz pierwszy pobierać przez linie telefoniczną...
Raport z rynku gier: w lipcu gracze wydali 8,2 mld dolarów

Według raportu opublikowanego przez serwis SuperData Resarch w lipcu tego roku cyfrowa dystrybucji gier na całym świecie przyniosła przychody na poziomie 8,2 miliarda dolarów. Sprzedaż gier w tej formie jest wyższa niż w zeszłym roku, odnotowano 3-procentowy wzrost. Głównym źródłem przychodów są konsole, najsłabszy segment rynku gier stanowią komputery (spadek o 14% rok do roku). Pomimo rosnącej liczby graczy spadają również przychody z Overwatcha. Lipiec okazał się za to najlepszym miesiącem...
Steam rośnie w siłę - wzrost przychodów i coraz więcej gier

Nie trzeba nazywać się Apple, by liczyć przychody w miliardach dolarów. Właściwie nie trzeba nawet niczego produkować, by sumaryczne wpływy za 2017 rok przekroczyły 4,3 miliarda dolarów (nie licząc wszelkich DLC, zakupów dokonywanych w grach, czy transakcji związanych z kartami kolekcjonerskimi). Kto może się się pochwalić miliardowymi przychodami? Firma Gabe’a Newella, która skupia swoją działalność wyłącznie na cyfrowej dystrybucji gier i (niekiedy) na dopieszczaniu Counter-Strike: Global...
Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej?

Koniec i początek każdego roku są idealnym czasem na wszelkiego rodzaju podsumowania. Firmy analityczne na całym świecie mają w tym okresie bardzo dużo pracy. Nie inaczej jest w przypadku SuperData, które opublikowało raport podsumowujący miniony rok w branży gier komputerowych. Opublikowany dokument skupia się na cyfrowej dystrybucji oraz interaktywnych mediach. Możemy dowiedzieć się z niego wielu interesujących informacji, między innymi tego, że minione 12 miesięcy były najlepszymi w historii tej...
Test wydajności Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC. Jak bardzo Cyberpunk 2077 Patch 2.0 podnosi wymagania sprzętowe?
Test wydajności Starfield PC - Kosmiczne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel
AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000
Test kart graficznych AMD Radeon RX 7800 XT vs NVIDIA GeForce RTX 4070 - Wydajność bliska AMD Radeon RX 6900 XT
Flutter Developer - jakie wymagania i na jakie zarobki można liczyć?