Raport z rynku gier: w lipcu gracze wydali 8,2 mld dolarów
Według raportu opublikowanego przez serwis SuperData Resarch w lipcu tego roku cyfrowa dystrybucji gier na całym świecie przyniosła przychody na poziomie 8,2 miliarda dolarów. Sprzedaż gier w tej formie jest wyższa niż w zeszłym roku, odnotowano 3-procentowy wzrost. Głównym źródłem przychodów są konsole, najsłabszy segment rynku gier stanowią komputery (spadek o 14% rok do roku). Pomimo rosnącej liczby graczy spadają również przychody z Overwatcha. Lipiec okazał się za to najlepszym miesiącem dla No Man's Sky, po opublikowaniu dodatku Next - tylko w tym miesiącu, na wszystkich platformach gra zarobiła 24 miliony dolarów. Złe wieści SuperData ma za to dla Epica - popularność Fortnite spada.
Większość tytułów wyróżnionych wśród gier o trendach wzrostowych należy do azjatyckich przebojów, które nie zyskały popularności w Europie.
Analitycy SuperData sugerują, szczytowy okres popularności Fortnite ma już za sobą - odnotowano jedynie 2-procentowy wzrost przychodów. Do formy wraca za to Grand Theft Auto V, które odnotowało drugi najlepszy wynik od grudnia zeszłego roku. Wraz z raportem o sprzedaży cyfrowej SuperData publikuje również listę najgorętszych hitów dla trzech platform: PC, konsol oraz smartfonów i tabletów.
Steam prawdę ci powie: pokaże ile pieniędzy wydałeś na gry
W przypadku PC największe wzrosty zainteresowania graczy, przekładające się na rosnącą sprzedaż odnotowały: Dungeon Fighter Online, League of Legends, Crossfire oraz Fantasy Westward Journey Online II. Pozostałe miejsca należą do Fortnite, PUBG, WoW-a, CS-a oraz Doty 2. Świat konsol zdominowały Fortnite, FIFA 18, GTA V, CoD: WWII i Siege. Kolejne miejsca należą w tym przypadku do No Man's Sky, The Crew 2, Far Cry 5, Ghost Recon: Wildlands i NBA 2K18. Na smartfonach króluje za to: Honour of Kings, QQ Speed, Pokemon GO, Knieves Out i Fantasy Westward Journey. Pozostałe miejsca należą do Clash Royale, Fate/Grand Order, Monster Strike, Candy Crush Saga i Clash of Clans.