Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
Portret użytkownika V0yager

Bartłomiej Dramczyk

Redaktor

Najnowsze publikacje tego autora:


Fenomen klikerów - gier, które pozornie zapewniają dobrą zabawę

Fenomen klikerów - gier, które pozornie zapewniają dobrą zabawę

Są jak plaga: pojawiają się w sklepach z aplikacjami całymi stadami, wpraszają do pamięci smartfona lub na dysk komputera i zżerają to co najcenniejsze: nasz wolny czas. Klikery (clicker games), znane także pod nazwą idle games (w wolnym tłumaczeniu gry dla próżniaków) oraz incremental games (gry przyrostowe) to jeden z najmłodszych gatunków gier wideo. Gatunek spopularyzowany przez dwa tytuły z 2013 roku: Candy Box oraz Cookie Clickera. Co jest wspólne dla tej pary gier? Czas, który wpływa na zawartość...

Click&Touch: klawiatura z wbudowanym panelem dotykowym

Click&Touch: klawiatura z wbudowanym panelem dotykowym

ASBIS wprowadza na rynek sygnowaną marką Prestigio klawiaturę określaną mianem intuicyjnej: Click&Touch łączy w jednym produkcie dwa urządzenia - touchpad (zajmujący 84% powierzchni) i klawiaturę. Za konstrukcję nowego produktu odpowiada białoruski startup Clevetura. I to właśnie na rynkach WNP i w krajach bałtyckich będzie debiutować nowe urządzenie. Co wyróżnia nowy produkt Prestigio? Przede wszystkim wbudowanie panelu dotykowego w klawisze, co umożliwia wykorzystywanie gestów oraz przesuwanie...

Dust 2: czyli dwie niespodzianki dla fanów Counter-Strike’a

Dust 2: czyli dwie niespodzianki dla fanów Counter-Strike’a

Valve ma co świętować – niemal 20 lat dominacji na rynku e-sportowym, za którą odpowiada będąca w posiadaniu amerykańskiej korporacji marka Counter-Strike. Bezsprzecznie to tytuł, który wyrastając jako mod do Half-Life’a przetrwał dwie dekady LAN parties, by ostatecznie trafić na salony wysokobudżetowych rozgrywek, których finały są transmitowane na cały świat i wzbudzają więcej emocji niż mistrzostwa w piłkę nożną. Ciekawe ile Valve zarabia na samych skórkach do CS-a. Dobrze, że z okazji...

20 lat potyczek terrorystów i antyterrorystów w Counter-Strike

20 lat potyczek terrorystów i antyterrorystów w Counter-Strike

19 czerwca 1999 roku to data istotna z punktu widzenia rozgrywek e-sportowych. Owszem, Counter-Strike nie był pierwszą grą w dziś szeroko rozumianym gatunku strzelanin MMO. To nie Couter-Strike królował początkowo na LAN parties (ustępując Quake’owi i Unreal Tournament), jednak do dziś Counter-Strike jest najważniejszym tytułem w zakresie gier kooperacyjnych, wymagających drużynowego rozwiązywania złożonych problemów. Bez Counter-Strike’a nie wyrosłaby potęga Valve, który słusznie przejął...

Libra: w 2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientów

Libra: w  2020 roku Facebook rusza do walki o portfele klientów

Płatności na adres e-mail już wprowadzono, możliwość przelewania środków na numer telefonu również. Ułatwienia w transferze pieniędzy na różne waluty zaproponował nam Revolut, na co tradycyjna bankowość do dziś reaguje nerwowo. Teraz czas na przelewy przez WhatsApp, Messengera i wyspecjalizowaną aplikację Calibra od Facebooka. Jednak w zupełnie nowej walucie, wymyślonej przez Facebooka i nazwanej Libra. Na razie możemy przejrzeć szumne zapowiedzi nowej kryptowaluty, która ma być środkiem płatniczym...

Konami zapowiada reedycję konsoli PC Engine/TurboGrafx-16

Konami zapowiada reedycję konsoli PC Engine/TurboGrafx-16

Wśród szumnych zapowiedzi E3 łatwo pominąć info Konami, które zapowiedziało wprowadzenie na rynek reedycji klasycznych konsol PC Engine/TurboGrafx-16. To maszyny zaprojektowane przez firmę NEC przy wsparciu Hudson Soft (obecnie część Konami), pod koniec lat 80. Marka rozpoznawalna przede wszystkim na rynku japońskim oraz amerykańskim, w Europie (poza Wielką Brytanią, Francją i Hiszpanią) jest praktycznie nieznana. Konsole NEC-a konkurowały w czasie swojej świetności ze SNES-em, Super Famicomem i...

Opera GX - Test pierwszej przeglądarki internetowej dla graczy

Opera GX - Test pierwszej przeglądarki internetowej dla graczy

Na pierwszy rzut oka trudno powiedzieć, czy takie rozwiązanie ma sens. Ostatecznie kilkanaście minut spędzonych na konfiguracji skrótów umieszczanych na stronie startowej przeglądarki internetowej z każdego browsera może uczynić produkt gamingowy, prowadzący jak po sznurku do najważniejszych serwisów poświęconych rozrywce w postaci gier wideo. Producent przeglądarki Opera postanowił wprowadzić na rynek jeszcze jeden produkt, na razie to testowa wersja Opery GX, kolejnego browsera we wciąż rozrastającej...

Przeglądarka Opera GX stworzona dla graczy. Co takiego oferuje?

Przeglądarka Opera GX stworzona dla graczy. Co takiego oferuje?

Opera Software w przyszłym tygodniu planuje wypuszczenie nowego produktu – przeglądarki internetowej dostosowanej do potrzeb graczy. Na razie dostępne są jedynie zdawkowe informacje na stronie producenta, który ujawnił zaledwie logo, nazwę (Opera GX) i fragmenty interfejsu aplikacji, który na pierwszy rzut oka wygląda minimalistycznie i zarazem lśni od kolorów RGB (do których producenci akcesoriów gamingowych zdążyli nas już przyzwyczaić. Premiera nowej przeglądarki dla graczy została zaplanowana...

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku

Zgarnij za darmo nowego/starego Quake’a II z zupełnie nowym oświetleniem. Żeby nie by tak zupełnie cukierkowo – gratis otrzymasz jedynie wersję z trzema shareware’owymi mapami. Za dodatkowe poziomy, dostępne w pełnej wersji Quake’a II musimy dopłacić ok. 20 zł (GOG lub Steam). Quake II RTX operuje na oryginalnych plikach gry id Software, uzupełniając bazowe dane o niemal gigabajt poprawionych tekstur, modeli oraz dźwięków. Podstawy nowej edycja gry, wydanej przez NVIDIĘ zostały stworzone przez...

Tetris ma 35 lat! Do dziś to najlepszy towar eksportowy ZSRR

Tetris ma 35 lat! Do dziś to najlepszy towar eksportowy ZSRR

Genialny umysł Aleksieja Pażytnowa na początku przetworzył układankę z klocków pentomino na komputerowy hit. Warto jednak pamiętać o tym, że Tetris tak naprawdę ma trzech ojców. Oprócz Pażytnowa to Wadim Gierasimow i Dimitri Pawłowski. To oni, wspólnie odpowiadają za koncepcję gry logiczno-zręcznościowej, której pierwowzorem jest pentomino (w skład pentomino wchodzi 12 klocków, każdy będący wariacją pięciu kwadratów ułożonych obok siebie). Uproszczona wersja układanki, zastosowana w oryginalnym...

TOP 10: Najlepsze symulatory flipperów lat 90. dla komputerów

TOP 10: Najlepsze symulatory flipperów lat 90. dla komputerów

Pojawienie się Ponga na ekranach konsol do gier w pewnym sensie stanowiło zapowiedź zjawiska, które dwie dekady później przyczyniło się do zamiany mechaniczno-eletronicznych tworów Williamsa, Bally, czy Data East na ich software’owe symulatory. To prawda, że nic nie zastąpi prawdziwego stołu. Również prawdziwym będzie stwierdzenie, że w latach 80. trudno byłoby odnaleźć maszynę zdolną wiarygodnie zasymulować zjawiska fizyczne, zachodzące na stole flipperów. Dopiero lata 90. okazały się łaskawe...

Revolut: wspólne oszczędności na jednym koncie w sejfach Vault

Revolut: wspólne oszczędności na jednym koncie w sejfach Vault

Tradycyjna bankowość wyraźnie nie nadąża za obecnymi trendami, które wyznaczane są przez mniejsze spółki technologiczne, szybciej dostosowujące się do potrzeb finansowych użytkowników. O ile klasyczne banki z reguły najszybciej reagują na debet na karcie lub pustki na koncie, Revolut szykuje już kolejną, po oszczędnościach związanych z płatnościami w różnych walutach, rewolucję. Tym razem związaną dotyczy ona sposobu zarządzania naszymi oszczędnościami i zbiórek funduszy przeznaczonych...

Playdate: Soczyście żółta konsola z krzyżakiem i korbką?

Playdate: Soczyście żółta konsola z krzyżakiem i korbką?

Nieszablonowe pomysły bardzo często stanowią podstawę do dobrej sprzedaży produktu. Niewątpliwie do takich wizjonerów należy producent syntezatotów, firma Teenage Engineering, która współpracowała z Panic przy tworzeniu Playdate, miniaturowej, soczyście żółtej konsoli do gier z monochromatycznym wyświetlaczem. Teenage Enineering zasugerował dodanie korbki, efekt widzimy na razie na zdjęciach koncepcyjnych i w postaci prototypu urządzenia. Firma Panic, po 20 latach ciężkich prac związanych z oprogramowaniem...

EA DICE prezentuje nowe możliwości silnika Frostbite

EA DICE prezentuje nowe możliwości silnika Frostbite

Dotychczas pojedynek na symulację złożonej fizyki zachowania włosów i futer był domeną dwóch firm NVIDII i HairWorks, zastosowanego na przykład w Wiedźminie 3 oraz AMD z PureHair/TressFX Hair, który stał się podstawowym rendererem włosów w najnowszym Tomb Raiderze. Teraz do gry wkracza EA DICE ze swoim silnikiem Frostbite (stojącym m.in. za Anthem i Battlefieldem V) oraz jego nowym modułem, który w nadchodzących edycjach engine’u zajmie się symulacja fizyki futerkowej. Oczywiście zawsze może...

Minecraft kończy 10 lat - Historia marki i perspektywy na przyszłość

Minecraft kończy 10 lat - Historia marki i perspektywy na przyszłość

Minęła dekada od momentu opublikowania pierwszej wersji alfa gry Minecraft oferującej tzw. tryb kreatywny dla jednego gracza. Dziś, zaledwie 10 lat od premiery tego tytułu możemy uznać dzieło Studia Mojang AB, założonego przez Markusa Alexeja "Notcha" Perssona za jedną z najważniejszych gier ostatniej dekady i kulturowe zjawisko, które dziś przyciąga do ekranów konsol do gier i komputerów miliony graczy. Do końca 2018 roku łącznie 154 000 000 nabywców zdecydowało się kupić Minecrafta, co daje...

Wojownicze Żółwie Ninja: popkulturowe żółwiki obchodzą 30 lecie

Wojownicze Żółwie Ninja: popkulturowe żółwiki obchodzą 30 lecie

Pretekstem do napisania materiału o Nastoletnich Zmutowanych Żółwiach Ninja, w polskim tłumaczeniu znanych raczej jako Wojownicze Żółwie Ninja jest pewna okrągła rocznica: 30-lecie gry Teenage Mutant Ninja Turtles, wydanej po raz pierwszy w Japonii 12 maja 1989 roku. Pierwsza część konsolowych przygód Wojowniczych Żółwi debiutowała na Famicomie, nieco później na Nintendo Entertainment System oraz na ekranach 8- i 16-bitowych komputerów (C64, Amstrad CPC, ZX Spectrum, MSX, Atari ST, Amiga). Pomimo...

Historia kontrolerów do gier: pady, joysticki i niezwykłe wynalazki

Historia kontrolerów do gier: pady, joysticki i niezwykłe wynalazki

Jeden przycisk i jeden potencjometr wystarczyły, by zagrać w pierwszą w historii grę wideo – zrealizowanego przez Williama Higinbothama w 1958 roku Tennisa for Two, w którym za wyświetlacz służył oscyloskop, a balistykę ruchu tenisowej piłki obliczał analogowy komputer Doner Model 30. Do rozgrywki we dwoje niezbędna była oczywiście para takich kontrolerów. Czy Tennis for Two powstał w epoce, w której rodziły się zbudowane na bazie tranzystorów komputery, kilka lat przed pierwszym prototypem komputerowej...

Pixel Heaven 2019 - Flippery, Reset, goście specjalni i koncerty

Pixel Heaven 2019 - Flippery, Reset, goście specjalni i koncerty

Podczas tegorocznej edycji Pixel Heaven szykuje się sporo atrakcji. To już nie tylko dwie hale bazy MZA zajęte przez flippery, klasyczne komputery oraz konsole do gier. Szósta edycja Pixel Heaven to okazja do spotkań branży twórców gier, wręczenia nagród za najlepsze tytuły zgłoszone do konkursu Pixel Awards Europe oraz szansa na zdobycie kilku bezcennych autografów na pudełkach z grami. Jak i możliwość zagrania w gry, które dopiero powstają. Szykuje się też długi, sobotni wieczór koncertowy,...

20 lat walk Obcych i Predatorów: historia lubi się powtarzać

20 lat walk Obcych i Predatorów: historia lubi się powtarzać

Dwie z najważniejszych, kinowych opowieści o obcych narodziły się pod koniec lat 70. (Obcy, 1979 z Sigourney Weaver w roli głównej) i 80. (Predator, 1987 r, z Arnoldem Swarzeneggerem w proli głównego protagonisty). Losy Obcych i Predatorów na ekranach kinowych były różne. Alien okazał się być skazaną na ewolucję bronią, wymyśloną przez Inżynierów (którzy sami polegli pod hordami Obcych), Predatorzy ze swoim honorowym zabijaniem innych ras skrzyżowali swoje ostrza nadgarstokowe z podwójnym uzębieniem...

Wywiad z założycielem MSI, Henrym Lu o planach na przyszłość

Wywiad z założycielem MSI, Henrym Lu o planach na przyszłość

Na początku kwietnia, w siedzibie polskiego oddziału firmy MSI mieliśmy okazję spotkać się i porozmawiać z jednym z pięciu założycieli firmy Micro-Star International, Henrym Lu (Lu Qilong). Tajwański producent sprzętu dla graczy oferuje wszystko, o czym może pomarzyć wielbiciel overclockingu i bezprecedensowych konstrukcji, na których gry wyglądają tak, jak powinny: płyt głównych, kart graficznych, notebooków i akcesoriów. MSI powstało w 1986 roku, 33 lata od założenia tajwańska firma jest...

Rozwój i wpadki gogli VR: Zawiła historia wirtualnej rzeczywistości

Rozwój i wpadki gogli VR: Zawiła historia wirtualnej rzeczywistości

Dzisiejsze gogle VR nie zaistniałyby bez stereoskopów i pierwszego boomu na wirtualną rzeczywistość, który datowany jest na pierwszą połowę lat 90. Pewnie jeszcze trochę poczekamy na gogle z prawdziwego zdarzenia, takie które zapewnią komfortową zabawę w rozdzielczości sprawnie oszukującą nasz wzrok, warto jednak na chwilę oderwać się od przyszłości i przekonać się jak długą drogę przeszła do dziś technologia opisywana dziś dwuliterowym skrótem VR. Pierwsze próby stworzenia obrazu stereoskopowego...

PureRetro: ZX Spectrum - historia małego 8-bitowego giganta

PureRetro: ZX Spectrum - historia małego 8-bitowego giganta

Najbardziej europejski z 8-bitowców. Najchętniej klonowana maszyna we Wschodniej Europie. Najtańszy w swojej klasie i najbardziej oszczędny w zakresie wyposażenia – to zaledwie kilka z określeń, które można by przyczepić na tablicy reklamującej mały, czarny komputer z gumową klawiaturą, który nie tylko odcisnął mocne piętno na 8-bitowym świecie, ale i na całym przemyśle gier wideo. Wystarczy wspomnieć chociażby nazwę Knight Lore. Maszyna, która podczas prac projektowych zmieniała nazwy z...

Painkiller - pamiętacie tę strzelaninę? Właśnie skończyła 15 lat

Painkiller - pamiętacie tę strzelaninę? Właśnie skończyła 15 lat

W 2004 roku nikt nie spodziewał się takiego hitu, wychodzącego z małego, polskiego studia People Can Fly, założonego dwa lata wcześniej przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego. W Polsce, która do 2004 roku raczej nie słynęła z dobrych gier FPS (z nielicznymi wyjątkami, jak Chrome i Mortyr), Painkiller był prawdziwym objawieniem: dynamiczna strzelanina, pełna smacznie zaprojektowanych poziomów i wymagających bossów, na dodatek wypełniona niezwykłymi monstrami i całkiem...

Techland na fali Dying Light: przychody w 2018 roku to 182,7 mln zł

Techland na fali Dying Light: przychody w 2018 roku to 182,7 mln zł

Polski producent gier przedstawił wstępne wyniki finansowe za rok 2018. To m.in. przychody na poziomie 182,7 miliona złotych oraz zysk netto przekraczający 100 milionów złotych. Nakłady Techlandu na produkcję nowych gier w 2018 roku (w tym Dying Light 2 i jeszcze jednego projektu gry AAA) wynosiły ok. 50 milionów złotych. Do tak dobrych rezultatów niewątpliwie przyczynił się sukces pierwszego Dying Light – który do dziś kupiło ponad 16 milionów graczy. Dying Light sukcesywnie obrasta w dodatki...

Acer TravelMate X5 - Polska premiera biznesowego laptopa

 Acer TravelMate X5 - Polska premiera biznesowego laptopa

Dziś w Warszawie odbyła się premiera najnowszego, biznesowego ultrabooka firmy Acer, której towarzyszyła waga kuchenna, nieco ponad kilogram jabłek, litr wody i kilogram cukru. Takie kuchenne wyposażenie miało dowieść, że w swojej klasie, 14-calowy TravelMate X5 jest najlżejszą konstrukcją. Rzeczywiście, 980 gramów robi wrażenie, jeśli pod uwagę weźmiemy wyposażenie: Matrycę FullHD, Intel Core i7, 16 GB RAM i napęd SSD 512 GB (w droższym wariancie) oraz wykonaną z magnezu i aluminium obudowę,...

Creative Super X-FI: najpierw zdjęcie uszu, potem świetne brzmienie

Creative Super X-FI: najpierw zdjęcie uszu, potem świetne brzmienie

Firma Creative właśnie wprowadza na polski rynek nową linię produktów z serii Super X-FI (SXFI), obiecując nam holograficzny dźwięk. Zapowiada się dużo zamieszania (zdjęcia twarzy i uszu) związanego z miniaturowym wzmacniaczem słuchawkowym, który zadba o to, by zdjęcia wykonane smartfonem przełożyły się na... dobrą jakość brzmienia. A więc docieramy do tego momentu rozwoju technologii, w którym ujęcia en face służą do odblokowania telefonu, a dwa profile są niezbędne do słuchania muzyki...

Gra przygodowa Memoranda za darmo w serwisie Indie Gala

Gra przygodowa Memoranda za darmo w serwisie Indie Gala

Serwis galaFreebies opublikował pozbawioną DRM wersję gry Memoranda – przygodówki, dla której powstania inspiracją były krótkie opowiadania Harukiego Murakamiego. Początek fabuły gry opowiada historię młodej kobiety, która uświadamia sobie, że zapomniała własnego imienia. To oczywiście zaledwie początek kłopotów i okazja dla twórców gry do przedstawienia własnego świata magicznego realizmu. Na uwagę zasługuje nieszablonowa oprawa graficzna i intrygująca fabuła. Memoranda to jednak typowa...

Seria The Elder Scrolls kończy 25 lat. Jak to się wszystko zaczęło?

Seria The Elder Scrolls kończy 25 lat. Jak to się wszystko zaczęło?

Pradawne Zwoje to seria gier z przepięknymi okładkami, wspaniałym światem fantasy, zmuszająca graczy do spędzania setek godzin w magicznym świecie. Jedna z najważniejszych i najdłużej rozwijanych serii gier fabularnych, wprawdzie jest jak noworodek przy Wizardry, Ultimie i Might and Magic, bo wystartowała dopiero w 1994 roku (z dużym opóźnieniem, dokładnie 25 marca), jednak jako zupełne novum na wiele lat wyznaczyła styl i mechanikę gier fabularnych z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. The Elder...

Przygodówka Tacoma studia Fullbright za darmo w Humble Bundle

Przygodówka Tacoma studia Fullbright za darmo w Humble Bundle

Do niedzieli 24.03.2019 r., do godziny 17:00 w serwisie Humble Bundle dostępna jest bezpłatnie przygodowa gra Tacoma, opracowana przez amerykańskie studio Fullbright. Wcześniej to samo studio zasłynęło wydając grę Gone Home - fabularną opowieści o Kathy wracającej do pustego domu. W pierwszej z gier Fullbright skłonił nas do pracy detektywistycznej - odkrywania wydarzeń, które doprowadziły do zaginięcia mieszkańców domu. Tacoma jest zbudowana na podobnym schemacie, w pewnym sensie to powtórka z...

15 lat biegania po plaży z karabinem - Historia serii Far Cry

15 lat biegania po plaży z karabinem - Historia serii Far Cry

Historia, która zaczyna się jak wstęp do naszpikowanej tajemnicami strzelaniny: były członek Special Forces dorabia sobie na emeryturze przewożąc ludzi łodzią gdzieś na Południowym Pacyfiku. Wynajęty przez reporterkę, Valerię Constantine, ma po kryjomu dostarczyć ja na jedną z nieodkrytych wysp Mikronezji, na której zachowały się ruiny budynków z okresu II wojny światowej. Wyprawa, która zapowiadała się jak typowe zadanie realizowane przez Jacka Carvera codziennie, kończy się ostrzałem i długotrwałym...

Gogle HP VR Reverb z rozdzielczością 4K w cenie 599 dolarów

Gogle HP VR Reverb z rozdzielczością 4K w cenie 599 dolarów

HP oficjalnie zapowiedziało nową wersję swoich gogli VR. Reverb tym razem może zaoferować więcej od konkurencji: obraz 4K (4320x2160 pikseli), co daje 2160x2160 pikseli na jedno oko. Wciąż za mało, by uzyskać krystalicznie czysty obraz (mniej od gogli Primax 8K), ale nieznacznie więcej od Vive Pro (2880x1600 pikseli) i zdecydowanie więcej od Oculusa Go i PlayStation VR. HP Reverb będzie debiutował na rynku już w kwietniu, w cenie 599 dolarów za gogle oraz parę kontrolerów Windows VR. Po HP Windows...

Strategia Into the Void dla Androida za darmo w Google Play

Strategia Into the Void dla Androida za darmo w Google Play

Wśród udostępnianych od czasu do czasu bezpłatnie gier dla Androida zdarzają się dobrze zaprojektowane gry strategiczne, choć smartfony i tablety nie mogą się pochwalić tak wielką różnorodnością gier taktycznych, jak ich więksi bracia z Windows na pokładzie. Into the Void to produkt rosyjskiego studia Mozg Labs, który zapewne docenią wielbiciele kosmicznych strategii. W grze jak zawsze chodzi o to samo – zbudowanie potężnej, zabójczej floty statków kosmicznych, dozbrojenie jej i ruszenie na...

Nightdive Studios prezentuje 20 minut rozgrywki w System Shocka

Nightdive Studios prezentuje 20 minut rozgrywki w System Shocka

Jeszcze kurz nie opadł po komentarzach na temat teasera System Shocka 3, a tu kontratak ze strony Nightdive Studios. W tej rzeczywistości, na orbicie Saturna, SHODAN stawia swoje pierwsze kroki na stacji kosmicznej Citadel. Krótko rzecz ujmując: po wielu perypetiach i zmianach koncepcji oraz silników, możemy zobaczyć w akcji remake jednej z najważniejszych gier lat 90. - pierwszego, oryginalnego, niepowtarzalnego System Shocka. W epoce, w której powstał System Shock (nieco ponad rok po premierze Dooma), okazał...

NVIDIA GauGAN zamienia proste szkice w przepiękne pejzaże

NVIDIA GauGAN zamienia proste szkice w przepiękne pejzaże

Sztuczna inteligencja i głębokie nauczanie mogą znaleźć wiele zastosowań. Od niedawna wiemy, że mechanizmy te świetnie radzą sobie z generowaniem portretów nieistniejących ludzi, podmienianiem twarzy w filmach, czy przygotowaniem tła do wyścigów samochodowych. NVIDIA dowodzi, iż SI może niedługo zagrozić pracy fotografów, fotoedytorów i rozchwiać w posadach imperium Adobe, zbudowane na Photoshopie. Wystarczy, że współpracujące ze sobą sieci GAN, w których skład wchodzą generatory i dyskryminatory...

The Heretic - Niesamowite demo technologiczne na silniku Unity

The Heretic - Niesamowite demo technologiczne na silniku Unity

Podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference mogliśmy zobaczyć kolejne demo technologiczne silnika Unity zatytułowane „The Heretic”. Po zaprezentowanych w zeszłym roku „MegaCity”, „Book of the Dead” oraz „Adamie” to kolejne porcja wizualnych niesamowitości, które mają nas zachęcić do korzystania z Unity jako podstawowego silnika gier. The Heretic to krótki, 4-minutowy, nieinteraktywny film opowiadający historyjkę otwierania portalu do innego świata. Trzeba dodać, że film wygląda...

Bezprzewodowe gogle PlayStation VR 2 - Patent zdradza plany Sony

Bezprzewodowe gogle PlayStation VR 2 - Patent zdradza plany Sony

Dobra passa gogli PlayStation VR wyraźnie dała wiatr w żagle Sony, które prawdopodobnie szykuje się już do wprowadzenia na rynek drugiej wersji najpopularniejszego zestawie do oglądania gier z perspektywy wirtualnej rzeczywistości. Patent opublikowany przez Japoński Urząd Patentowy wskazuje jedną, zasadniczą zmianę w konstrukcji gogli: obraz ma być przekazywany bezprzewodowo, za pośrednictwem połączenia radiowego o częstotliwości 60 GHz. Może to być odpowiednik standardu Wi-Fi 802.11ay, umożliwiający...

Zobacz pozostałe publikacje tego autora

Pokaż komentarze użytkownika

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.