Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

tworzenie gier

Microsoft Muse - ujawniono model AI, który potrafi generować grafikę i gameplay w grach. Czy będzie to przyszłość branży?

Microsoft Muse - ujawniono model AI, który potrafi generować grafikę i gameplay w grach. Czy będzie to przyszłość branży?

Nie brakuje ostatnio sceptycznych głosów odnośnie sztucznej inteligencji i jej rzeczywistych możliwości. Nic nie wskazuje jednak na to, żeby zmianie miał ulec trend, z którym mamy do czynienia od około dwóch lat. Elementy AI będą pojawiały się w coraz większej liczbie produktów. Będą też z pewnością wykorzystywane do tworzenia gier. Dział gamingowy Microsoftu przygotował specjalny model Muse, który może być krokiem do zrewolucjonizowania branży.

Twórcy gier robią wszystko, tylko nie najbardziej pożądane tytuły? W tym może być sporo prawdy...

Twórcy gier robią wszystko, tylko nie najbardziej pożądane tytuły? W tym może być sporo prawdy...

Chyba każdy gracz ma w swojej głowie obraz wymarzonej gry, dla której można złożyć preorder od razu po pierwszej prezentacji. Dla jednych będzie to next-genowy Half-Life 3, dla innych chociażby The Last of Us: Part III, natomiast dla autora niniejszej publikacji - Gran Turismo w otwartym świecie. Przykładów takich gier można by uzbierać sporo. Dużo zależy tutaj oczywiście od wyobraźni i preferencji danego gracza, jednak gdy chłodnym okiem spojrzymy na szarą, otaczającą nas rzeczywistość i poczynania...

NVIDIA DLSS 3.8.10 usuwa większość ustawień wstępnych. Deweloperzy będą teraz korzystali z dwóch profili

NVIDIA DLSS 3.8.10 usuwa większość ustawień wstępnych. Deweloperzy będą teraz korzystali z dwóch profili

Deweloperzy implementujący technikę NVIDIA DLSS 3 w grach komputerowych mogli dotychczas korzystać z sześciu profili, które różniły się ustawieniami wstępnymi. W teorii profile te pozwalały lepiej dostosować technikę do specyfiki danej produkcji, co pozwalało przykładowo na zmniejszenie występowania artefaktów oraz ograniczenie ghostingu. W najnowszej wersji bibliotek NVIDIA postanowiła ograniczyć wybór do zaledwie dwóch zestawów.

Ubisoft - kurs akcji francuskiego wydawcy zaliczył ostatnio pokaźny spadek. Pojawiły się obawy o dalsze losy firmy

Ubisoft - kurs akcji francuskiego wydawcy zaliczył ostatnio pokaźny spadek. Pojawiły się obawy o dalsze losy firmy

Choć wydana ostatnio przez Ubisoft gra Star Wars Outlaws nie jest słaba, to raczej nie wyrasta ponad przeciętność. Przekłada się to także na dużo niższą sprzedaż produkcji niż oczekiwano. Jest to jedna z przyczyn gwałtownego spadku kursu akcji francuskiej firmy, z jaką mieliśmy do czynienia w ostatnich dniach. Wywołało to poważny niepokój wśród niektórych mniejszościowych inwestorów, którzy domagają się podjęcia zdecydowanych działań.

Nintendo idzie pod prąd obowiązującym trendom. Firma nie chce wykorzystywać sztucznej inteligencji do tworzenia gier

Nintendo idzie pod prąd obowiązującym trendom. Firma nie chce wykorzystywać sztucznej inteligencji do tworzenia gier

Sztuczna inteligencja w nadchodzących latach coraz śmielej będzie wkraczała do branży gier. Niektóre duże firmy już zapowiedziały jej wykorzystanie do tworzenia nowych produkcji. Wydaje się, że nie ma od tego odwrotu, ale z pewnością ciągle będą istniały studia, które po AI nie sięgną. Ku zaskoczeniu wielu jednym z takich podmiotów może być Nintendo. Prezes japońskiej firmy nie kwapi się do implementacji elementów sztucznej inteligencji.

Obsidian nie obawia się zamknięcia przez Microsoft. Dyrektor generalny studia ma plany na bliższą i dalszą przyszłość

Obsidian nie obawia się zamknięcia przez Microsoft. Dyrektor generalny studia ma plany na bliższą i dalszą przyszłość

W ostatnich miesiącach przez branżę gier przetoczyła się fala zwolnień. Największa redukcja zatrudnienia odbyła się w podmiotach należących do Microsoftu. Od 2018 roku do firmy z Redmond należy też Obsidian Entertainment, który ma na swoim koncie jedne z najlepszych gier RPG z ostatniego dwudziestolecia. CEO studia i jego współzałożyciel - Feargus Urquhart - w niedawnym wywiadzie zdradził, że jest spokojny o przyszłość zarządzanego przez siebie podmiotu.

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu

Branża gier wideo przeżywa teraz niewątpliwie trudny okres. Wiąże się to między innymi z pokaźnymi zwolnieniami, które są od pewnego czasu przeprowadzane w kolejnych studiach. Wiele wskazuje na to, że obecny rok będzie znacznie gorszy pod tym względem od poprzedniego. Zaledwie pięć miesięcy 2024 roku wystarczyło, żeby liczba zwolnień w branży zrównała się z wynikiem za cały 2023 rok. Zapewne na tym jednak się nie skończy i proces będzie kontynuowany.

Polski oddział Larian Studios oficjalnie wystartował. To już siódma placówka deweloperów gry Baldur's Gate 3

Polski oddział Larian Studios oficjalnie wystartował. To już siódma placówka deweloperów gry Baldur's Gate 3

Studio Larian to obecnie jeden z najbardziej cenionych przez graczy podmiotów w branży gier komputerowych. Deweloperzy na przestrzeni lat robili wiele, by zadbać o swój wizerunek, czego kulminacją było wydanie w zeszłym roku idącej mocno pod prąd obecnym trendom gry Baldur’s Gate 3. Rozwój wywodzącego się z Belgii studia trwa w najlepsze. Dowodem na to jest otwarcie kolejnego (siódmego już) oddziału, tym razem w naszym rodzimym kraju.

Square Enix dołącza do grona firm, które przeprowadzają zwolnienia. Dotkną one oddziałów w USA i Europie

Square Enix dołącza do grona firm, które przeprowadzają zwolnienia. Dotkną one oddziałów w USA i Europie

Choć branża nowych technologii ma już prawdopodobnie za sobą najgorszy okres, to nie można ciągle tego powiedzieć o studiach tworzących gry komputerowe. Od kilkunastu miesięcy jesteśmy zasypywani doniesieniami o dużych zwolnieniach wśród tego typu firm. Dołączyło do nich niestety także Square Enix. Japońska firma przechodzi restrukturyzację, w wyniku której z pracą pożegna się spora liczba osób z amerykańskich i europejskich oddziałów.

Electronic Arts jest zdeterminowane, by włączyć sztuczną inteligencję do wielu etapów procesu tworzenia gier

Electronic Arts jest zdeterminowane, by włączyć sztuczną inteligencję do wielu etapów procesu tworzenia gier

Wydaje się, że od wykorzystania sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia nie ma już odwrotu. Dotyczy to także branży gier. Jesteśmy dopiero na początku długiej drogi, ale już teraz nietrudno znaleźć zalety i wady takiego rozwiązania. CEO Electronic Arts - Andrew Wilson - zapowiedział, że jego firma będzie stosowała AI w różnych aspektach procesu tworzenia gier. Sami deweloperzy nie mogą się już ponoć tego doczekać. Wiążą się z tym jednak pewne zagrożenia.

Square Enix stawia na AI. Prezes firmy zapowiada wykorzystanie sztucznej inteligencji na szeroką skalę

Square Enix stawia na AI. Prezes firmy zapowiada wykorzystanie sztucznej inteligencji na szeroką skalę

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza także do zawodów, które wymagają kreatywności. Generatory AI są coraz lepsze i popularniejsze, zatem słuszne obawy o swoje miejsca pracy mają na przykład artyści koncepcyjni z branży gier. Choć zapewne zawód utrzyma się na rynku, to mocno zmieni się charakterystyka jego pracy. Wykorzystanie AI na szeroką skalę zapowiedział prezes Square Enix. Wbrew pozorom, może wpłynąć to pozytywnie na proces tworzenia gier.

Unity 6 - nowa odsłona silnika do gier z jeszcze większą integracją ze sztuczną inteligencją. Ogłoszono także partnerstwo z firmą Meta

Unity 6 - nowa odsłona silnika do gier z jeszcze większą integracją ze sztuczną inteligencją. Ogłoszono także partnerstwo z firmą Meta

Mimo niedawnych problemów, jakich doświadczyła firma Unity Technologies, ich silnik do gier o tej samej nazwie nadal radzi sobie całkiem dobrze. Na wczorajszej (16.11) konferencji Unite 2023 Keynote oficjalnie zaprezentowano nadchodzącą odsłonę, którą oznaczono numerem 6. Na wydarzeniu ogłoszono także sporo zmian w obecnych wersjach, a wiele z nich dotyczy łatwiejszego tworzenia treści, programowania i animowania postaci dzięki sztucznej inteligencji.

Coraz większa liczba gier przygotowywana z wykorzystaniem SI to zagrożenie dla deweloperów? Specjaliści są innego zdania

Coraz większa liczba gier przygotowywana z wykorzystaniem SI to zagrożenie dla deweloperów? Specjaliści są innego zdania

Nie tak dawno temu w Hollywood rozpoczął się strajk aktorów i scenarzystów. Strajk dotyczy wykorzystywania w ich pracy SI, która - jak słusznie zauważają - jest w stanie pozbawić ich pracy. Póki co przynajmniej częściowo, ale kto wie, co przyniesie przyszłość. Nie inaczej ma się sytuacja w branży gier, gdzie do pracy nad nowymi tytułami zaprzęga się narzędzia sztucznej inteligencji. W ostatnim czasie w kwestii tej zabrało głos kilku specjalistów, w tym Richard Wilson.

State of the Game Industry 2023 – raport prześwietlający na wylot najważniejsze problemy społeczne deweloperów gier

State of the Game Industry 2023 – raport prześwietlający na wylot najważniejsze problemy społeczne deweloperów gier

Game Developers Conference, to coroczne spotkanie twórców gier wideo z całego świata. Najbliższa edycja odbędzie się w marcu w San Francisco. Od wielu lat GDC poprzedza raport z badań, które regularnie przeprowadzane są wśród deweloperów różnych narodowości. Nie inaczej jest w tym roku. Światło dzienne ujrzało podsumowanie State of the Game Industry 2023 i można z niego wyciągnąć wiele ciekawych informacji dotyczących nie tylko samych twórców gier, ale także problemów, z którymi muszą się...

NVIDIA PhysX 5.0 - nowy pakiet narzędzi do tworzenia fizyki w grach

NVIDIA PhysX 5.0 - nowy pakiet narzędzi do tworzenia fizyki w grach

NVIDIA ogłosiła, że niebawem udostępni zestaw narzędzi PhysX 5.0 przeznaczony dla developerów. Dzięki nowym bibliotekom będą w stanie uzyskać w grach wideo jeszcze bardziej realistyczne efekty odzwierciedlające zachowanie przedmiotów. Silnik tej technologii daje programistom m.in. możliwość nadawania fizycznych właściwości poszczególnym obiektom, takich ja masa czy prędkość i skorelowanie interakcji tych obiektów ze sobą i otoczeniem. PhysX jest bazą dla silników graficznych takich jak Unity...

Z wizytą w studiu SUPERHOT Team. Rozmowa o fantomatyce

Z wizytą w studiu SUPERHOT Team. Rozmowa o fantomatyce

Wirtualna rzeczywistość jest czymś, co pociąga wielu i trudno się temu dziwić. Wygodne gogle, zabawnie wyglądające kontrolery, odpowiednio wydajny komputer i… bach! Przenosimy się do zupełnie obcej przestrzeni, a rozgrywka odbywa się na innej płaszczyźnie z dużo większym poziomem immersji. VR jednak wcale nie jest czymś nowym, a pierwsze podejścia do niego miały miejsce na długo przed narodzinami części z naszych czytelników. Mowa chociażby o Virtual Boyu w wykonaniu Nintendo z 1995 roku. Nic...

Humble Bundle z oprogramowaniem do tworzenia gier

Humble Bundle z oprogramowaniem do tworzenia gier

Humble Bundle jest serwisem zajmujący się sprzedażą gier komputerowych, które nie mają jednoznacznie określonej ceny. Niektóre, bardziej zaawansowane bądź też popularniejsze promocje są dostępne po wpłaceniu minimalnej kwoty, ale nikt nam nie zabroni wpłacić więcej i podzielić się pieniędzmi z producentami oraz organizacjami charytatywnymi. Do tej pory Humble Bundle oferowało graczom dostęp do gier komputerowych, jednak obecna akcja jest inna od pozostałych - tym razem do zdobycia jest oprogramowanie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.