physx
TOP 10 nieudanych pecetowych innowacji. Oto lista rozwiązań, które nie mają dziś racji bytu
Wszyscy dobrze wiemy, z czego konkretnie składa się typowy komputer typowego gracza i jakie są jego poszczególne elementy. Przenieśmy się jednak na chwilę do alternatywnej rzeczywistości pod tytułem "Co by było, gdyby wypaliły wszystkie oryginalne pomysły niektórych branżowych gigantów". Wyobraźmy sobie, że typowy gamingowy pecet mógłby zawierać wyświetlacz 3D z nieopodal odłożonymi dodatkowymi okularami, a skrzynka wyposażona byłaby np. w napęd HD DVD, nietypową płytę główną BTX z dziwnymi...
NVIDIA PhysX 5.0 - nowy pakiet narzędzi do tworzenia fizyki w grach
NVIDIA ogłosiła, że niebawem udostępni zestaw narzędzi PhysX 5.0 przeznaczony dla developerów. Dzięki nowym bibliotekom będą w stanie uzyskać w grach wideo jeszcze bardziej realistyczne efekty odzwierciedlające zachowanie przedmiotów. Silnik tej technologii daje programistom m.in. możliwość nadawania fizycznych właściwości poszczególnym obiektom, takich ja masa czy prędkość i skorelowanie interakcji tych obiektów ze sobą i otoczeniem. PhysX jest bazą dla silników graficznych takich jak Unity...
AMD FEMFX - nowe biblioteki do obliczeń fizyki. Rywal dla PhysX?
Na przestrzeni ostatnich lat w grach wideo zmieniło się całkiem sporo. Przede wszystkim wiele produkcji wygląda dziś fantastycznie i w wielu przypadkach możemy zastanawiać się, czy wykonany zrzut ekranu nie jest aby przypadkiem zdjęciem z rzeczywistości. Niestety, sama rozgrywka bardzo rzadko już przypomina realny świat, a to głównie za sprawą przeciętnej fizyki, która powoduje, że wiele różnych elementów otoczenia jest właściwie nie do ruszenia. Na szczęście jednak pojawiła się nadzieja,...
NVIDIA udostępnia silnik fizyki PhysX jako open source
Wygląda na to, że rozrywka w wirtualnych światach czyli po prostu granie w gry pomaga rozwijać technologią i naukę. Czasy kiedy to PhysX od NVIDIA kojarzył nam się tylko z grami zaczynają odchodzić do lamusa. Firma ogłosiła właśnie, że zdecydowała się udostępnić wszystkim swoją technologię do symulacji fizyki stosowaną głównie w grach wideo. Kod źródłowy właśnie został opublikowany na GitHub. Od teraz silnik może być również używany do bardziej wymagających zadań biznesowych...
Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysX
Seria gier Metro od początku charakteryzuje się m.in. dopracowaną i dobrze prezentującą się grafiką. To co zobaczyliśmy do tej pory wskazuje, że także gra Metro Exodus będzie świetnie wyglądać na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także na platformie PC. Tego akurat należało spodziewać się po ekipie 4A Games. W nowej części bohaterowie gry opuszczą dawne Metro i przeniosą się na powierzchnię, gdzie uniwersum Metro gracze będą poznawać z zupełnie innej perspektywy. Na tegorocznym Gamescomie...
NVIDIA udostępnia kod źródłowy technologii PhysX
Wszyscy ostatnio otwierają się na deweloperów... Konferencja Game Developers Conference 2015 to świetna okazja do ogłoszenia zmiany strategii wobec każdego projektu, który dotyczy gier komputerowych. Na GDC są obecni nie tylko twórcy znanych produkcji, ale także firmy tworzące oprogramowanie oraz producenci podzespołów gamingowych - swoją obecność zaznaczyła także NVIDIA, która oprócz prezentacji konsoli Shield Console pokazała także kartę GeForce GTX Titan X... i ogłosiła udostępnienie...
Linux całkowicie zastąpi system Windows i pakiet Microsoft Office. Pewien land w Niemczech podjął ostateczną decyzję
Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7600 XT
AMD Zen 5 - nowa architektura procesorów ma być ponad 40% wydajniejsza w porównaniu do Zen 4
GeForce RTX 5090 i RTX 5080 - partnerzy NVIDII już szykują się na premierę kart graficznych. Zapowiada się gorąca końcówka roku
Kolejny krok Google w walce z blokowaniem reklam na YouTube. Tylko oficjalna aplikacja będzie umożliwiała oglądanie wideo