physx
Pakiet NVIDIA PhysX i biblioteka Flow stały się w pełni otwarto-źródłowe. Posunięcie firmy otwiera nowe możliwości

Zaawansowane gry wideo składają się nie tylko z fabuły i warstwy wizualnej, ale również z rozwiązań, które mają za zadanie symulować fizykę różnych elementów z cyfrowego świata. W przypadku tego ostatniego mowa np. o cieczach, ubraniach, czy też oddziaływaniu jednych rzeczy na inne. W takich zastosowaniach popularnym pakietem swego czasu był PhysX od firmy NVIDIA. Nie tak dawno stało się on w pełni otwarto-źródłowy - razem z biblioteką Flow.
NVIDIA zakończyła wsparcie dla 32-bitowych aplikacji wykorzystujących PhysX w przypadku kart GeForce RTX 5000

Część osób, które kupiły najnowsze karty NVIDIA GeForce RTX 5000, nie jest z tego zakupu w pełni zadowolona. Nie chodzi tutaj o ryzyko stopienia się złącza zasilającego, gdyż takich przypadków było, jak dotąd, niewiele. Niektórzy użytkownicy doświadczają problemów z kompatybilnością w przypadku starszych gier. Jednym z przykładów jest niedostępna funkcja PhysX. Okazuje się, że to wynik porzucenia przez NVIDIĘ wsparcia dla 32-bitowych aplikacji CUDA.
TOP 10 nieudanych pecetowych innowacji. Oto lista rozwiązań, które nie mają dziś racji bytu

Wszyscy dobrze wiemy, z czego konkretnie składa się typowy komputer typowego gracza i jakie są jego poszczególne elementy. Przenieśmy się jednak na chwilę do alternatywnej rzeczywistości pod tytułem "Co by było, gdyby wypaliły wszystkie oryginalne pomysły niektórych branżowych gigantów". Wyobraźmy sobie, że typowy gamingowy pecet mógłby zawierać wyświetlacz 3D z nieopodal odłożonymi dodatkowymi okularami, a skrzynka wyposażona byłaby np. w napęd HD DVD, nietypową płytę główną BTX z dziwnymi...
NVIDIA PhysX 5.0 - nowy pakiet narzędzi do tworzenia fizyki w grach

NVIDIA ogłosiła, że niebawem udostępni zestaw narzędzi PhysX 5.0 przeznaczony dla developerów. Dzięki nowym bibliotekom będą w stanie uzyskać w grach wideo jeszcze bardziej realistyczne efekty odzwierciedlające zachowanie przedmiotów. Silnik tej technologii daje programistom m.in. możliwość nadawania fizycznych właściwości poszczególnym obiektom, takich ja masa czy prędkość i skorelowanie interakcji tych obiektów ze sobą i otoczeniem. PhysX jest bazą dla silników graficznych takich jak Unity...
AMD FEMFX - nowe biblioteki do obliczeń fizyki. Rywal dla PhysX?

Na przestrzeni ostatnich lat w grach wideo zmieniło się całkiem sporo. Przede wszystkim wiele produkcji wygląda dziś fantastycznie i w wielu przypadkach możemy zastanawiać się, czy wykonany zrzut ekranu nie jest aby przypadkiem zdjęciem z rzeczywistości. Niestety, sama rozgrywka bardzo rzadko już przypomina realny świat, a to głównie za sprawą przeciętnej fizyki, która powoduje, że wiele różnych elementów otoczenia jest właściwie nie do ruszenia. Na szczęście jednak pojawiła się nadzieja,...
NVIDIA udostępnia silnik fizyki PhysX jako open source

Wygląda na to, że rozrywka w wirtualnych światach czyli po prostu granie w gry pomaga rozwijać technologią i naukę. Czasy kiedy to PhysX od NVIDIA kojarzył nam się tylko z grami zaczynają odchodzić do lamusa. Firma ogłosiła właśnie, że zdecydowała się udostępnić wszystkim swoją technologię do symulacji fizyki stosowaną głównie w grach wideo. Kod źródłowy właśnie został opublikowany na GitHub. Od teraz silnik może być również używany do bardziej wymagających zadań biznesowych...
Metro Exodus z Nvidia Hairworks i Advanced PhysX

Seria gier Metro od początku charakteryzuje się m.in. dopracowaną i dobrze prezentującą się grafiką. To co zobaczyliśmy do tej pory wskazuje, że także gra Metro Exodus będzie świetnie wyglądać na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także na platformie PC. Tego akurat należało spodziewać się po ekipie 4A Games. W nowej części bohaterowie gry opuszczą dawne Metro i przeniosą się na powierzchnię, gdzie uniwersum Metro gracze będą poznawać z zupełnie innej perspektywy. Na tegorocznym Gamescomie...
NVIDIA udostępnia kod źródłowy technologii PhysX

Wszyscy ostatnio otwierają się na deweloperów... Konferencja Game Developers Conference 2015 to świetna okazja do ogłoszenia zmiany strategii wobec każdego projektu, który dotyczy gier komputerowych. Na GDC są obecni nie tylko twórcy znanych produkcji, ale także firmy tworzące oprogramowanie oraz producenci podzespołów gamingowych - swoją obecność zaznaczyła także NVIDIA, która oprócz prezentacji konsoli Shield Console pokazała także kartę GeForce GTX Titan X... i ogłosiła udostępnienie...
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9060 XT vs NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti - Waga kogucia doładowana 16 GB pamięci?
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9060 XT - pierwsze wyniki testów potwierdzają niższą wydajność od GeForce'a RTX 5060 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
AMD broni Radeona RX 9060 XT w wersji 8 GB. Taka pojemność VRAM rzekomo nadal wystarcza wielu graczom