ea
- 1
- 2
- 3
- …
- następna ›
Battlefield 2042 - duża aktualizacja na pożegnanie gry, będąca swoistą rozgrzewką przed premierą Battlefield 6

Oj, były plany na tamtą odsłonę. Battlefield 2042 to pierwsza część legendarnej serii, która zaliczyła debiut także na konsolach Sony i Microsoftu aktualnej generacji, toteż sporo sobie w związku z nią obiecywano. Materiały przed premierą również nastawiały na coś specjalnego - tymczasem w listopadzie 2021 roku otrzymaliśmy prawdopodobnie najgorszą pozycję cyklu w historii. Obecnie czekamy na Battlefield 6 - nim jednak do tego dojdzie, mały update.
Battlefield 6 - Pokaz trybu multiplayer oraz potwierdzenie daty premiery i cen. Zapowiada się obiecujący powrót do korzeni

Z wielkiej niewiadomej powolutku robi się nam jedna z najbardziej wyczekiwanych gier co najmniej jesieni. O grze DICE wiedzieliśmy od dawna, do tego deweloperzy wyjątkowo aktywnie współpracowali ze społecznością, także poprzez playtesty, ale na jakiekolwiek oficjalne materiały trzeba było jednak zaczekać. Kilka dni temu pojawił się trailer, teraz zaś dostaliśmy obiecany dłuższy panel poświęcony Battlefield 6. I cóż powiedzieć, wygląda to na razie całkiem dobrze.
Battlefield 6 - nowa odsłona kultowej serii wreszcie z pierwszym zwiastunem. Ruszamy na wojnę, a wkrótce pokaz multiplayera

Długo czekaliśmy na oficjalną prezentację nadchodzącej odsłony tej serii, ale czas wreszcie nadszedł. A nim do tego doszło, fani serii mogli zaostrzać sobie apetyt oglądając wycinki gameplayów z bety, które na ogół były całkiem obiecujące. Electronic Arts gruntownie przygotowuje się do próby zrehabilitowania się po kiepskim okresie, zwieńczonym ostatnią jak dotąd odsłoną. Battlefield 6 ma bowiem być wejściem w zupełnie nową erę - a to pierwszy jej akcent.
EA Sports FC 26 - Electronic Arts wypuściło dłuższy gameplay trailer prezentujący najważniejsze funkcje i nowości w grze

Raptem kilka dni temu pojawiły się pierwsze informacje związane z kolejną piłkarską odsłoną. Poprzednik nie osiągnął jakichś oszałamiających wyników, w wielu miejscach będąc zresztą mocno krytykowany nie tylko za, tradycyjnie, brak istotnych zmian, ale również liczne techniczne problemy. Electronic Arts przechodzi teraz do ofensywy związanej z następną częścią, EA Sports FC 26, toteż otrzymaliśmy bardziej zaawansowane dane tyczące się pozycji.
EA Sports FC 26 - pierwsza zapowiedź, ceny i wymagania sprzętowe. Twórcy obiecują poprawki względem poprzednika

Od jakiegoś już czasu Electronic Arts wypuszcza swojego najpopularniejszego sportowego tasiemca z nieco innym tytułem - a to przez wzgląd na rozbrat z FIFA po wieloletniej współpracy. Oczywiście wraz z tym przyszły deklaracje, że twórcy popracują teraz nad zmianą formuły, rozgrywka zostanie urozmaicona i wejdzie na inny poziom i tak dalej. Jak było, niech już każdy sam oceni. W każdym razie zbliża się EA Sports FC 26 - a razem z nim nowe obietnice.
Kampania z Command & Conquer: Tiberian Dawn do ogrania w kooperacji dzięki specjalnej modyfikacji

Okolice drugiej połowy lat 90. i początek XXI wieku przypadają na prawdziwy złoty okres strategii czasu rzeczywistego. Wtedy to pojawiały się tytuły, które do dziś na ogół uważa się za niedoścignione, jeśli chodzi o ten gatunek. Jedną z wielkich serii, jakie zdążyły rozkwitnąć, było Command & Conquer od studia Westwood. Nawet te najstarsze pozycje są pamiętane, a nierzadko nawet ogrywane. W tej ostatniej kwestii naturalnie pomocne jest środowisko moderskie.
Xbox Game Pass - The Alters i EA Sports FC 25 wśród ofert wchodzących w skład pierwszej fali czerwca

Dziś wieczorem kolejna impreza, która potencjalnie może ukazać kilka ciekawych materiałów, czyli Summer Game Fest 2025. Tymczasem w ostatnich dniach wjechała nowa rozpiska związana z Xbox Game Pass. I tak jak w zeszłych miesiącach mogliśmy liczyć na kilka premierowych nowości, czerwiec również obfituje w garść świeżych pozycji, choć może już nie aż takiej rangi. Na pewno dostaniemy takie gry, jak The Alters, FBC: Firebreak, czy oczywiście EA Sports FC 25.
Battlefield 6 - nowe materiały sugerują, że gameplay będzie bliższy starszym odsłonom serii

Trzeba przyznać, że w ciekawy sposób rozwija się kwestia promowania najnowszej odsłony tej kultowej serii. W zasadzie większość wątków ma miejsce poza oficjalnymi kanałami przez wzgląd na znacząco odmienne podejście do tematu ze strony Electronic Arts. Dzięki inicjatywie Battlefield Labs deweloperzy mają bliski kontakt ze społecznością, znacząco ułatwiając feedback. Dość regularnie pojawiają się kolejne skrawki gameplayu, na ogół wyglądające obiecująco.
F1 25 - pierwsza zapowiedź i informacje o nowej grze Codemasters i Electronic Arts, w tym ceny poszczególnych edycji

Wypuszczona pod koniec maja zeszłego roku poprzednia odsłona F1 miała wprowadzić znaczące zmiany do serii i gwarantować skok jakości. Jakkolwiek faktycznie dodano kilka nowych aspektów do rozgrywki, w ogólnym rozrachunku mówiło się o sporym rozczarowaniu. W opinii wielu fanów serii nie dowiozły takie elementy, jak fizyka gry, czy brak story mode, wskutek czego gra stanowiła krok wstecz. Niebawem pojawi się nowa część, również planowana na maj.
Najwięksi wydawcy gier wprowadzają wspólne oznaczenia dostępności. To duże ułatwienie dla graczy

Branża gier podejmuje wspólne działania, by ułatwić życie graczom z niepełnosprawnościami. Najwięksi wydawcy, tacy jak Microsoft, Nintendo, Ubisoft, EA i Google, zapowiedzieli wprowadzenie wspólnego systemu oznaczeń dostępności w grach. Celem jest ułatwienie graczom z całego świata znalezienie produkcji z funkcjami wspierającymi ich potrzeby. System obejmie 24 etykiety i będzie stopniowo wdrażany w cyfrowych sklepach oraz na stronach produktów.
Battlefield 6 - w sieci pojawiły się materiały z playtestów. Zaprezentowany model zniszczeń może robić wrażenie

Jednym z absolutnych priorytetów Electronic Arts na najbliższe lata jest przywrócenie chwały serii Battlefield, która od dłuższego czasu nie znajduje się w najlepszym miejscu. Po nie do końca udanych posunięciach - z klęską w postaci Battlefield 2042 na czele - podjęli decyzję o zainwestowaniu w nowy projekt. Mowa o sporej ilości czasu i pieniędzy z regularnym feedbackiem od graczy. Za nami z kolei pierwsza porcja playtestów i... pierwsze przecieki.
Dragon Age: The Veilguard - bardzo rozczarowujące wyniki sprzedaży. Wsparcie dla gry może dobiegać końca

Bioware przez długi czas zbierało siły na kontynuację jednej ze swoich najważniejszych serii, które ukształtowały ich markę. Pomimo wzbudzającej kontrowersje kampanii, a także skrytykowanej przez wielu premiery robili dobre miny do złej gry, na pewnym etapie trąbiąc nawet o pewnych sukcesach. Czas jednak zweryfikował ich słowa niezwykle brutalnie i oprócz bardzo niejednoznacznego odbioru zaczęły pojawiać się doniesienia o porażkach komercyjnych.
Battlefield 6 - twórcy przygotowują największe playtesty w historii serii, by zapobiec ostatnim premierowym falstartom

W przeciągu ostatnich blisko siedmiu lat fani tej wielce zasłużonej serii nie mieli lekko. Start piątego Battlefielda jesienią 2018 roku obfitował w mnóstwo problemów, choć na dłuższą metę sama gra była ważnym punktem na mapie chociażby rozwoju grafiki. Ale to nic w porównaniu z premierą Battlefielda 2042, która do dziś odbija się czkawką twórcom. Koniec końców gry wydatnie zniechęciły sporą część oddanych graczy. Zaiste trudno będzie odzyskać całe to zaufanie.
Origin - Electronic Arts ogłasza rychłe zamknięcie aplikacji. Zainstalowanie EA App stanie się koniecznością

Jeszcze w roku 2022 Electronic Arts wypuściło nową aplikację do swoich gier - czy też raczej jej wersję beta. Ale w przypadku niejednego gracza przyzwyczajenie wzięło górę i do dziś pozostają przy dalekim od ideału, ale jednak sprawdzonym Originie. Niestety dla nich, ale to ostatnie miesiące platformy. Nadchodzą nowe porządki i liczący blisko 15 lat launcher pójdzie zupełnie w odstawkę. Dla jednych ta informacja wiele nie zmieni, inni mają kilka miesięcy na przestawienie się.
Dragon Age: The Veilguard - bardzo dobre pierwsze recenzje, ale wielu krytyków nie otrzymało przedpremierowego kodu

Jeżeli ktoś sądził, że przedpremierowe kontrowersje związane z grą BioWare sięgnęły zenitu, ten się grubo mylił. Dbanie o to, by gra na okolice premiery miała jak najlepsze oceny, nie jest niczym nowym. A Electronic Arts oraz wspomniane studio ewidentnie uznali za priorytet postaranie się o jak najlepsze pierwsze wrażenie właśnie tuż przed wejściem na rynek The Veilguard. Czy im się to udaje? Cóż, szum w sieci zdaje się świadczyć o tym, że jednak niekoniecznie.
Dragon Age: The Veilguard - premierowy zwiastun przygotowuje do rychłego wejścia gry na rynek

Zbliżamy się do końca października, a to oznacza, że BioWare już wkrótce pokaże nam, ile jest wart powrót do uwielbianego przez fanów uniwersum. Długi czas oczekiwania, zmiany kierunku rozwoju projektu i różnorakie kontrowersje, w szczególności przy prezentacji kolejnych materiałów. Tak mniej więcej moglibyśmy sprawę podsumować w punktach. Nim pojawią się pierwsze recenzje, a następnie gra trafi na rynek, pojawiła się kolejna zapowiedź.
Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu

Już za nieco ponad dwa tygodnie na rynek trafi kolejna duża gra AAA. Tym razem mowa o Dragon Age The Veilguard od studia BioWare. Nowa część zabierze nas do Imperium Tevinteru, gdzie będziemy musieli powstrzymać nie tylko Solasa, ale również elfickie bóstwa, które wydostaną się z Pustki. Choć wstępne wymagania sprzętowe komputerowej wersji pojawiły się już kilka tygodni temu, dopiero teraz studio BioWare postanowiło podzielić się wszystkimi szczegółami.
Dragon Age: The Veilguard - twórcy opublikowali wymagania sprzętowe. Zagrają nawet posiadacze starszego sprzętu

Dragon Age: The Veilguard będzie pierwszą odsłoną znanej serii gier RPG od blisko 10 lat. Dotychczas udostępnione materiały spotkały się z mieszanym odbiorem ze strony graczy. Krytykowany był zwłaszcza pierwszy trailer, który w ocenie wielu osób miał zbyt humorystyczny i bajkowy wydźwięk. Nieco lepiej było po prezentacji zapisu rozgrywki. Teraz twórcy podzielili się wymaganiami sprzętowymi produkcji. Nie należą one do nadmiernie wygórowanych.
EA Sports FC 25 - twórcy przedstawiają szczegóły zupełnie nowego trybu rozwijającego koncept gry 5v5

Przełomowa rozgrywka, szata graficzna taka jak nigdy, jeszcze bardziej dopracowane tryby - podobne hasła słyszymy ze strony Electronic Arts praktycznie co roku, gdy przychodzi czas na promowanie ich gry. Dawno jednak w tak szczegółowy sposób nie rozpisywali się na temat poszczególnych aspektów mechanik. O dziwo zmieniono nawet stosunkowo nowy tryb, czyli Voltę, by zastąpić ją czymś docelowo o wiele bardziej złożonym - trybem Rush.
EA Sports FC 25 - Electronic Arts wypuszcza nowy materiał opisujący szczegóły najważniejszych zmian w rozgrywce

Kolejny rok, kolejna odsłona piłkarskiego tasiemca. W zasadzie jedynymi znaczącymi zmianami są podwyższone ceny wyższych edycji i, oczywiście, przez wzgląd na rozejście z FIFA zmiana nazwy. Tak przynajmniej było z częścią zeszłoroczną. Deweloperzy jednak starają się jak mogą, by wyeksponować cechy projektu. W zeszłym tygodniu otrzymaliśmy pierwsze materiały z gry - teraz czas na nieco głębszy wgląd w rozgrywkę, na czele z nowym systemem.
EA Sports FC 25 - pierwsza zapowiedź i szczegóły nowej odsłony piłkarskiej serii

Po tym, jak Electronic Arts i FIFA po latach się "rozeszli", ci pierwsi ruszyli z zupełnie nowym tytułem. Miały za tym iść postępy czy to pod względem gameplayu, czy audiowizualnej oprawy - tak przynajmniej obiecywali twórcy. EA Sports 24 wyróżniło się jednak przede wszystkim... cenami, zwłaszcza obszerniejszych edycji. Co się zaś tyczy samej jakości, raczej trudno mówić o przełomie. Ale oczywiście odsłona z kolejnym numerkiem już jest w drodze.
Life by You - gra została oficjalnie anulowana przez Paradox Interactive. Seria The Sims straciła kolejnego rywala

Proces tworzenia gry wideo nie zawsze przebiega zgodnie z zamierzonym planem. Często zdarza się tak, że producent nie jest zadowolony z efektów i decyduje się na anulowanie całego projektu — poniekąd tak właśnie stało się w przypadku jednego z poważniejszych konkurentów serii The Sims, czyli tytułowego Life by You. Gra miała się okazać debiutem zespołu Paradox Tectonic, a wiele osób pokładało w niej spore nadzieje. Electronic Arts straciło więc kolejnego rywala.
Dragon Age Dreadwolf oficjalnie stał się Dragon Age The Veilguard. Nowe informacje o czwartej części gry od BioWare

Jeszcze w grudniu ubiegłego roku, studio BioWare potwierdziło, że pierwszy publiczny pokaz Dragon Age Dreadwolf odbędzie się latem 2024 roku. Jesteśmy już praktycznie w momencie rozpoczęcia dużych prezentacji i konferencji - w nocy odbędzie się Summer Game Fest, w niedzielę Xbox Games Showcase, a w poniedziałek - Ubisoft Forward. We wtorek również nie zabraknie nowości, bo właśnie tego dnia BioWare opublikuje pierwszy, 15-minutowy gameplay z czwartego Dragon Age. Materiał będzie pochodził z początku...
Pure Retro #11 - Fallout. Postnuklearna opowieść o zepsutym świecie. Mroczne początki legendarnego uniwersum

Nie oszukujmy się, to jedna z gier, o których prędzej czy później musiałem coś napisać. Większa część dotychczasowych odsłon mojej serii tyczyła się pozycji z settingiem związanym z szeroko pojętym fantasy. Nie bez przyczyny - właśnie od takich klimatów rozpoczęła się moja osobista podróż po gatunkach gier innych niż najprostsze platformówki. Ale w końcu musiałem trafić na nurt pozbawiony lochów, smoków, boskich potomków i potężnych artefaktów do zdobycia. Tak się akurat złożyło,...
Dragon Age: Dreadwolf - gra ma spełniać oczekiwania BioWare. Premiera najpewniej odbędzie się jeszcze w tym roku

Minęło już naprawdę sporo czasu, odkąd ostatnio na rynek zawitała kolejna odsłona Dragon Age. Mimo to BioWare nie miało zamiaru pozostawiać tak ważnej dla siebie marki, toteż od lat wiemy, że prace nad zupełnie nowym otwarciem trwają. W międzyczasie jednak pojawiło się sporo zawirowań, a dopiero w końcówce zeszłego roku udostępniono pierwszą zapowiedź, która w dodatku nie posiadała żadnego gameplayu. Wygląda na to, że ostatnio z obozu ekipy dobiegają całkiem optymistyczne wieści.
Spersonalizowane reklamy w płatnych grach? Electronic Arts już nad tym pracuje. Nadchodzi nowa era w branży gier

Obecnie reklamy atakują nas praktycznie z każdej strony. Te najbardziej natrętne pojawiają się na platformie YouTube oraz w telewizji, natomiast nie brakuje ich również w radiu, podczas robienia zakupów w supermarkecie, czy też przed seansem w kinie. Już dawno przedostały się one także do branży gier, choć wiele firm chce iść o krok dalej. Jedną z nich jest Electronic Arts. Ma ona zamiar wdrożyć spersonalizowane reklamy do swoich wysokobudżetowych produkcji (tzw. AAA).
Electronic Arts jest zdeterminowane, by włączyć sztuczną inteligencję do wielu etapów procesu tworzenia gier

Wydaje się, że od wykorzystania sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia nie ma już odwrotu. Dotyczy to także branży gier. Jesteśmy dopiero na początku długiej drogi, ale już teraz nietrudno znaleźć zalety i wady takiego rozwiązania. CEO Electronic Arts - Andrew Wilson - zapowiedział, że jego firma będzie stosowała AI w różnych aspektach procesu tworzenia gier. Sami deweloperzy nie mogą się już ponoć tego doczekać. Wiążą się z tym jednak pewne zagrożenia.
F1 24 - oficjalny gameplay z nadchodzącej gry Codemasters. Nowy tryb kariery, lepszy system jazdy i... kilka niedociągnięć

Nadjeżdża kolejna odsłona popularnej serii gier F1, która tym razem ma wprowadzić pierwsze znaczące zmiany w trybie kariery od 2016 roku. Fani mogą liczyć ponadto na ulepszoną fizykę dzięki systemowi Dynamic Handling, a także na pomniejsze usprawnienia. Premiera zbliża się wielkimi krokami, więc wydawca gry, studio Electronic Arts, postanowił zaprezentować kilkunastominutowy fragment rozgrywki. Opinie graczy co do produkcji są jednak podzielone.
Dead Space 2 Remake może nigdy nie powstać. Electronic Arts prawdopodobnie podjęło decyzję o ponownym zawieszeniu marki

W ostatnich latach powstało kilka naprawdę godnych uwagi remake'ów. Jednym ze wzorowych przykładów jest chociażby zeszłoroczny Dead Space. Rzecz tylko w tym, że w parze ze świetnymi ocenami od recenzentów nie zawsze idzie świetna sprzedaż i najprawdopodobniej właśnie z tym zjawiskiem mamy do czynienia w przypadku omawianego horroru. No bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że Electronic Arts prawdopodobnie już drugi raz postanowiło zawiesić tę markę?
Abonament EA Play oraz EA Play Pro od teraz w znacznie wyższych cenach. Obecni abonenci na zmiany poczekają do maja

Abonamenty na rynku gier istnieją już od dobrych kilku lat i praktycznie każde duże wydawnictwo stara się uszczknąć coś z tego tortu. Usługi oferuje m.in. Microsoft (Game Pass), Sony (PlayStation Plus), Ubisoft (Ubisoft+) czy Electronic Arts (EA Play / EA Play Pro). To właśnie o usługach od EA w ostatnich godzinach zrobiło się głośno, ponieważ przedsiębiorstwo nieoczekiwanie ogłosiło znaczący wzrost cen zarówno za podstawowy wariant EA Play jak również droższy pakiet EA Play Pro. Ceny nie są...
Bit Reactor i Respawn wciąż pracują nad strategią w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Nowe informacje związane z projektem

Jednym ze stałych motywów ostatnich miesięcy są niestety masowe zwolnienia pracowników w wielu firmach. Do najgłośniejszych incydentów doszło w Embracer Group, gdzie utrącono chociażby projekt nowego Deus Exa. Ale czarne chmury pojawiły się też w przypadku Sony, Microsoftu, czy wreszcie Electronic Arts. Ci ostatni w konsekwencji zrezygnowali z gry o Mandalorianinie. Inne przedsięwzięcie zdaje się z kolei na szczęście trzymać.
Command & Conquer: Generals - klasyk i dodatek Zero Hour dostają mody poprawiające działanie z okazji premiery na Steamie

Kilka dni temu na Steamie pojawił się zestaw nie lada okazji. Trafiły tam bowiem wreszcie kultowe gry Electronic Arts - warto przy tym odnotować, że jeszcze przez kilka dni możemy zakupić za świetne ceny egzemplarze z serii Populous czy właśnie Command & Conquer. Co jasne, premiera owych klasyków miała miejsce dawno temu, przez co uruchomienie ich na najnowszym sprzęcie może być nieco problematyczne. Ale społeczność moderska nie śpi.
EA dodaje sporo klasycznych gier do oferty na Steam. Wśród nich Command & Conquer oraz Dungeon Keeper

Firma Electronic Arts nie cieszy się dziś tak dobrą opinią, jak lata temu. Dużą zasługę ma w tym zmiana strategii i kierunku rozwoju, który zmierza w stronę mikropłatności i maksymalizacji zysków. Dawniej mogliśmy liczyć na naprawdę udane produkcje, które ukazały się pod szyldem tego wydawcy. Można wspomnieć choćby serię Dungeon Keeper, czy też Command & Conquer. Dobra wiadomość jest taka, że już teraz mamy możliwość ich wypożyczenia na platformie Steam.
Electronic Arts wykorzysta AI, aby nakłonić graczy do wydawania pieniędzy. Technologia już pomaga w tworzeniu serii EA Sports FC

„Sztuczna inteligencja” jest dziś wszechobecna, a z jej pokrewnych usług w dużej mierze korzysta także branża gier wideo. Technologia ta pozwala osiągnąć sporo rzeczy dużo szybciej i mniejszym kosztem, co też przekłada się na redukcję etatów w wielu firmach. Electronic Arts postanowiło podzielić się swoimi planami, co do wykorzystania AI w kwestii tworzenia swoich tytułów. Nowa strategia obejmuje większe zarobki, a przy okazji łatwiejszą produkcję gier.
Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Od pewnego już czasu weszliśmy w erę remake'ów czy remasterów, co zdecydowanie nie każdemu się podoba - i nie bez przyczyny. Poza odtwórczymi próbami zarobienia na niemal tym samym, znajdą się jednak pozycje z udanym podejściem do tej kwestii - nie tylko znakomicie przenosząc dany klasyk do dzisiejszej technologii, ale przy tym wszystkim dodając coś od siebie. W tym roku tak było z Resident Evil 4, ale i odświeżoną wersją kosmicznego survival horroru.
Immortals of Aveum - wyniki sprzedaży nie napawają optymizmem. Przyszłość studia stoi pod znakiem zapytania

Tworzenie udanych gier, które odnoszą sukces na rynku, nie należy do najprostszych zadań. Dość boleśnie przekonało się o tym powstałe w 2018 roku studio Ascendant. Zajmowało się ono głównie tworzeniem gry pt. Immortals of Aveum. Początkowe huczne zapowiedzi oryginalnego tytułu oraz współpraca z Electronic Arts wskazywały na spory sukces. Zaledwie niecały miesiąc po premierze (22 sierpnia 2023 r.) studio zaczęło się rozpadać na kawałki. Co poszło nie tak?
- 1
- 2
- 3
- …
- następna ›
Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności
Procesor Intel Core i5-14600K BOX plus Battlefield 6 teraz w rewelacyjnie niskiej cenie. Za 649 zł niczego lepszego nie dostaniesz
Test wydajności Mafia: The Old Country - Mamma mia! Wymagania sprzętowe to prawdziwy rozbój! Bez upscalingu będzie ciężko
Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności
Linux z rekordowym udziałem w Polsce i Europie. Alternatywa dla Windowsa nigdy nie była tak popularna