Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

mikrotransakcje

Mikropłatności w grach single player są trucizną dla branży. Polskie studio CD Projekt RED nie ma zamiaru ich wprowadzać

Mikropłatności w grach single player są trucizną dla branży. Polskie studio CD Projekt RED nie ma zamiaru ich wprowadzać

Mikropłatności stały się zmorą dzisiejszych graczy, a w ostatnim czasie producenci coraz chętniej dodają je nawet do gier wideo, które są skierowane do pojedynczego gracza. O ile w tytułach sieciowych, które często są darmowe, takie zagrania są na porządku dziennym i zazwyczaj nie przeszkadzają w rozgrywce, tak gry single player to już „inna para kaloszy”. Polskie studio CD Projekt RED nie będzie szło jednak z głównym nurtem, co należy pochwalić.

Remedy Entertainment zdradza nowe szczegóły związane z Condorem, projektem live service będącym spin-offem Control

Remedy Entertainment zdradza nowe szczegóły związane z Condorem, projektem live service będącym spin-offem Control

Studio Remedy ma za sobą bardzo aktywny rok. Nie chodzi bowiem jedynie o znakomitego Alana Wake'a II. Przykładowo, wreszcie udało im się uzyskać pełną kontrolę nad marką Control. Samo to z miejsca otworzyło im drzwi do wielu ciekawych możliwości. Nie wszystkie oczywiście będą postrzegane przez graczy jednoznacznie pozytywnie. W ciemno można zakładać, że kontrowersje wywoła Condor - i to na starcie, przez wzgląd na charakter przedsięwzięcia.

Dragon's Dogma 2 - nowa gra od Capcomu pokazuje, że pazerność studia nie ma granic. Tragiczna premiera z falą krytyki

Dragon's Dogma 2 - nowa gra od Capcomu pokazuje, że pazerność studia nie ma granic. Tragiczna premiera z falą krytyki

W końcu nadchodzi ten moment: premiera gry, na którą tak długo czekałeś. Wydajesz więc niemałe pieniądze, uruchamiasz tytuł i zanurzasz się w świecie produkcji. Szybko okazuje się jednak, że pierwotne koszty to tylko wierzchołek góry lodowej. Chcesz zagrać inną postacią? Musisz dodatkowo zapłacić. Szybka podróż między lokacjami? Tak samo. Zmiana wyglądu postaci? Tylko jednorazowa i też za „małą opłatą”. Nieśmieszny żart? I tak, i nie. Witaj w Dragon's Dogma 2.

Nie łudźmy się - gier takich, jak za naszej młodości już nie będzie, czyli słów kilka o tym, co dyktuje kierunek rozwoju gier

Nie łudźmy się - gier takich, jak za naszej młodości już nie będzie, czyli słów kilka o tym, co dyktuje kierunek rozwoju gier

Chwilę temu Eiji Aonuma - producent serii gier pt. Legend of Zelda - stwierdził, że gry z liniową fabułą coraz bardziej tracą na popularności, a większość graczy preferuje bardziej otwarte tytuły, które dają więcej wolności w eksploracji i podejmowaniu decyzji. Dodał również, że gracze sięgają dziś po liniowe przygody tylko ze względu na... nostalgię, czym dał do zrozumienia, że za tzw. korytarzówkami tęsknią jedynie starsi wiekiem gracze. Najciekawsze co jednak przyznał, to to, że osobiście...

Mikrotransakcje popłacają. O tym, jak wierzchowiec z World of Warcraft sprzedał się lepiej niż StarCraft II: Wings of Liberty

Mikrotransakcje popłacają. O tym, jak wierzchowiec z World of Warcraft sprzedał się lepiej niż StarCraft II: Wings of Liberty

Niezależnie od tego, jak wielu graczy się tym denerwuje, temat szeroko pojętych mikropłatności w grach powraca niczym bumerang (a być może tak naprawdę nigdy do końca nie znika). Od kosmetycznych przedmiotów za pieniądze, poprzez mniej bądź bardziej upraszczające rozgrywkę manewry (np. pozwalające częściowo lub w całości uniknąć grindu), aż po najbrutalniejsze zabiegi, czyli pay-to-win. Ostatnio trafiłem na przykrą ilustrację, czemu to nadal postępuje.

Warner Bros. Games ma skupić się mocniej na grach-usługach. W planach więcej płatnych elementów i silniejsza monetyzacja...

Warner Bros. Games ma skupić się mocniej na grach-usługach. W planach więcej płatnych elementów i silniejsza monetyzacja...

W przyszłym roku miną już dwie dekady, odkąd Warner Bros. zajęło się rynkiem gier wideo. Od tego czasu prężnie się rozwijali na tym polu, współpracując z wieloma uznanymi dziś deweloperami i przyczyniając się zarazem do wyjścia serii spod znaku LEGO, Batmana, no i oczywiście Mortal Kombat. W szczególności ostatnie lata przyniosły firmie całkiem pokaźne zyski, a to może być zaledwie początek. Inna sprawa, że obrany przez nich kierunek w przyszłości nie musi się podobać.

The Sims 5 - plotki się potwierdziły. Nowy symulator życia będzie darmowy, ale nie będzie pełnoprawnym następcą The Sims 4

The Sims 5 - plotki się potwierdziły. Nowy symulator życia będzie darmowy, ale nie będzie pełnoprawnym następcą The Sims 4

Jesienią ubiegłego roku The Sims 4 przeszło na model free-to-play. Był to doskonały pomysł twórców, na przyciągnięcie do tytułu tych osób, które w grę jeszcze nigdy nie grały. A jeszcze lepszy, żeby do firmowej kasy wpadł dodatkowy grosz, ponieważ w dużą pewnością część nowych osób w świecie The Sims 4 sięgnęła później po dodatki do gry. A te są już płatne. Przed kilkoma miesiącami w sieci pojawiła się plotka, że taki sam los spotka The Sims 5 i faktycznie - obecnie Maxis potwierdza...

The Sims 5 ma być darmową grą. Tak sugeruje konkretna oferta pracy. Czy to zapowiedź mikrotransakcji i braku DLC?

The Sims 5 ma być darmową grą. Tak sugeruje konkretna oferta pracy. Czy to zapowiedź mikrotransakcji i braku DLC?

Jesienią ubiegłego roku The Sims 4 przeszło na model free-to-play. Był to doskonały pomysł twórców, na przyciągnięcie do tytułu tych osób, które w grę jeszcze nigdy nie grały. A jeszcze lepszy, żeby do firmowej kasy wpadł dodatkowy grosz, ponieważ w dużą pewnością część nowych osób w świecie The Sims 4 sięgnęła później po dodatki do gry. A te są już płatne. Wygląda na to, że zagrywka ta była swoistym testem przed wypuszczeniem The Sims 5. Chodzą bowiem słuchy, że i TS5 w podstawce...

Resident Evil 4 Remake budzi obawy graczy. Wszystko przez oznaczenie ESRB, które sugeruje zakupy w grze

Resident Evil 4 Remake budzi obawy graczy. Wszystko przez oznaczenie ESRB, które sugeruje zakupy w grze

Resident Evil 4 Remake pojawi się 24 marca 2023 r. na PC oraz na konsolach PlayStation 4, PS5 i Xbox Series X/S. Będzie to nic innego, jak odświeżona wersja kultowego horroru o tej samej nazwie, zapowiedziana podczas tegorocznego State of Play. Odświeżenie będzie polegało na tych samych schematach co w przypadku Resident Evil 2 (2019) czy Resident Evil 3 (2020). Ostatnie doniesienia budzą jednak obawy, że przynajmniej jedna rzecz będzie w RE4 Remake unikatowa...

Hogwarts Legacy - twórcy obiecywali brak mikropłatności, ale w grze pojawią się zakupy i aktywność online

Hogwarts Legacy - twórcy obiecywali brak mikropłatności, ale w grze pojawią się zakupy i aktywność online

Za nadchodzące wielkimi krokami Hogwarts Legacy odpowiada amerykańskie studio Avalanche Software. I choć w swoim portfolio nie ma ono zbyt imponującego dorobku, to najwyraźniej deweloper szybko się uczy od takich gigantów jak chociażby Electronic Arts. Okazuje się bowiem, że w grze pojawią się zarówno aktywności online, jak i zakupy. Tak przynajmniej głosi opis australijskiego ratingu gry, w którym sprecyzowano także, że gra będzie dostępna od 15 roku życia.

Diablo IV - w sieci pojawił się 43-minutowy gameplay z gry. Wideo pozwala zapoznać się z mechanikami walk

Diablo IV - w sieci pojawił się 43-minutowy gameplay z gry. Wideo pozwala zapoznać się z mechanikami walk

Wczoraj Blizzard zapowiedział niepubliczne, zamknięte testy beta gry pt. Diablo IV, z kolei dziś do sieci trafiły nowe, choć nieoficjalne już materiały wideo ukazujące fragmenty gameplay'u - głównie mechaniki walk. Filmiki można znaleźć na forum Reddit, gdzie umieścił je użytkownik nickiem u/iV1rus0. Linkujemy do nich poniżej, trzeba mieć jednak świadomość, że wkrótce mogą z oczywistych względów zniknąć.

Diablo IV - w sieci krążą materiały wideo z gry. Są to cutscenki oraz zarejestrowane sesje motion capture

Diablo IV - w sieci krążą materiały wideo z gry. Są to cutscenki oraz zarejestrowane sesje motion capture

Jak już zapewne wiecie, Diablo IV będzie tzw. grą-usługą oferującą sezony oraz mikropłatności. Dowiedzieliśmy się o tych rewelacjach mniej więcej przed miesiącem i od tego czasu najwierniejsi fani staroszkolnych hack'n'slashów z pewnością przestali sobie ostrzyć zęby na ów tytuł. Reszta graczy powinna być jednak zainteresowana najnowszymi informacjami. W sieci pojawiły się bowiem nowe materiały wideo z rzeczonej produkcji.

Diablo IV będzie grą-usługą z sezonami i mikropłatnościami. Fani staroszkolnych hack'n'slashów mogą być zawiedzeni

Diablo IV będzie grą-usługą z sezonami i mikropłatnościami. Fani staroszkolnych hack'n'slashów mogą być zawiedzeni

Po premierze Diablo Immortal studio Blizzard nie ma łatwego życia. Choć włodarze "Zamieci" mogą być zadowoleni z pieniędzy zarobionych dzięki wspomnianej grze, to jednak nie da się ukryć, że spora część graczy jest mocno rozczarowana posunięciami twórców i obawia się o stan Diablo IV. Cóż, premiera już w przyszłym roku, a ciągle wiadomo nie za wiele... Na szczęście wszystko powoli staje się jasne. Blizzard w końcu zdradził nieco konkretnych informacji o grze.

Diablo Immortal zarabia dziennie tyle, że nikt nie przejmowałby się krytyką. Z pewnością nie robi tego Blizzard

Diablo Immortal zarabia dziennie tyle, że nikt nie przejmowałby się krytyką. Z pewnością nie robi tego Blizzard

Gra pt. Diablo Immortal pojawiła się na platformie Android oraz iOS w początkiem czerwca tego roku. Od dnia swego debiutu zdołała zebrać tyle samo pochwał, co batów. Baty były (i nadal są) wymierzane przez graczy, którzy oskarżają twórców o niebywałą pazerność, ze względu na agresywny system grindowania (mikropłatności). Jak to jednak mówią "pieski szczekają, karawana jedzie dalej", a studio Blizzard zarabia na grze już przeszło 1 milion dolarów dziennie.

Diablo Immortal – chcesz w pełni ulepszyć swoją postać? Szykuj się na wydatek 500 tysięcy złotych

Diablo Immortal – chcesz w pełni ulepszyć swoją postać? Szykuj się na wydatek 500 tysięcy złotych

Gra pt. Diablo Immortal pojawiła się na platformie Android oraz iOS kilka dni temu. Od tamtego czasu zebrała ogrom pozytywnych opinii ze strony graczy, jak i recenzentów. Wydaje się więc, że studio Blizzard zaliczyło bardzo dobre wejście w świat produkcji na smartfony. Jednym z plusów gry jest bezsprzecznie to, że jest ona darmowa. Oczywiście, jak w wielu tego typu produkcjach, nie zabrakło tu jednak mikrotransakcji. Jeden z youtuberów zdecydował się im przyjrzeć.

Gran Turismo 7 debiutuje na rynku - Sony w końcu zdradza ceny mikrotransakcji i cóż... tanio z pewnością nie będzie

Gran Turismo 7 debiutuje na rynku - Sony w końcu zdradza ceny mikrotransakcji i cóż... tanio z pewnością nie będzie

Po latach oczekiwania, dzisiaj na konsolach PlayStation debiutuje w końcu nowa część gier wyścigowych Gran Turismo od studia Polyphony Digital. Dwa dni temu opublikowaliśmy recenzję, w której omówiliśmy najważniejsze zalety oraz wady produkcji. Perfekcyjnie dopracowane modele aut, model jazdy, przy którym świetnie będą bawić się zarówno nowicjusze jak i weterani serii czy cała motoryzacyjna otoczka, będąca unikalnym doświadczeniem nawet na tle innych gier wyścigowych - bez wątpienia w tych aspektach...

Assassin's Creed – kolejny tytuł z serii na kształt Destiny 2. Nowe przecieki zarysowują fabułę oraz lokacje, które odwiedzimy

Assassin's Creed – kolejny tytuł z serii na kształt Destiny 2. Nowe przecieki zarysowują fabułę oraz lokacje, które odwiedzimy

Mówi się, że Assassin's Creed Valhalla było najlepszą częścią spośród tych nowych Asasynów. Nic więc dziwnego, że Ubisoft nieustannie aktualizuje grę o nowe wydarzenia i dodatki. Jeszcze w marcu przyszłego roku czeka nas DLC o tytule Świt Ragnaroku, który doda do rozgrywki kolejne 40 godzin zabawy. Ubisoft z pewnością zdążył już zaobserwować, jak opłacalnym jest wypuszczanie gier w podobnym formacie wydawniczym. Dlatego też od dłuższego czasu na podstawie przecieków wyniesionych ze studia,...

Wielka Brytania wprowadza nowe zasady reklamowania mikrotransakcji w grach. Mają wyeliminować niejasności

Wielka Brytania wprowadza nowe zasady reklamowania mikrotransakcji w grach. Mają wyeliminować niejasności

Nie ma co się oszukiwać – loot boksy czy też ogólniej rzecz biorąc mikrotransakcje, pozostaną kwestią sporną jeszcze na długie lata. "Do porządku" chcą z nimi dojść nie tylko rodzice nieletnich graczy, ale przede wszystkim większe podmioty – organizacje czy nawet całe państwa. Od jakiegoś czasu słyszymy, że ukrócenia tego zjawiska pragnie Australia czy Francja, nie inaczej jest z Wielką Brytanią. Ta ostatnia zdecydowała się właśnie na nowe podejście, które ma chronić zwłaszcza najmłodszych...

Assassin's Creed Infinity oficjalnie. Gra zabierze nas w kilka miejsc i w różne czasy. Nie każdy będzie jednak zadowolony

Assassin's Creed Infinity oficjalnie. Gra zabierze nas w kilka miejsc i w różne czasy. Nie każdy będzie jednak zadowolony

Jeśli pamięć mnie nie myli, to plotki o nowym Assassin's Creedzie pojawiły się już w kilka dni po premierze Valhalli, która według wielu graczy była jedną z lepszych odsłon serii. W przeciekach powracano do Japonii czy do XVII-wiecznych Indii. Jednak przed kilkunastoma godzinami branżowy dziennikarz, Jason Schreier, zasugerował, iż Ubisoft rozpoczął prace nad Assassin's Creed Infinity. Tytuł miałby być ogromną grą-usługą, w której odwiedzimy różnorodne historyczne okresy czy miejsca, i która...

Dragon Age 4 miało być grą-usługą, ale Electronic Arts zmieniło plany po porażce Anthem. Bioware usuwa z RPG-a multiplayer

Dragon Age 4 miało być grą-usługą, ale Electronic Arts zmieniło plany po porażce Anthem. Bioware usuwa z RPG-a multiplayer

EA poszło po rozum do głowy po klapie, jaką okazały się Anthem i skasowane niedawno Anthem Next, i sukcesie Star Wars Jedi: Fallen Order od studia Respawn Entertainment, które sprzedało się w ponad 10 mln sztuk w pierwszych czterech miesiącach od premiery. O co konkretnie chodzi? Jak donosi serwis Bloomberg, Dragon Age 4 było planowane jako gra-usługa skrywająca rozbudowane elementy sieciowe wzorem chociażby przytoczonej wcześniej i porzuconej w tym tygodniu przez EA strzelaniny w klimacie science fiction....

Assassin’s Creed: Valhalla – Ubisoft wprowadził do gry nowe mikropłatności obejmujące bonus do punktów doświadczenia

Assassin’s Creed: Valhalla – Ubisoft wprowadził do gry nowe mikropłatności obejmujące bonus do punktów doświadczenia

Assassin’s Creed: Valhalla ukazał się na rynku w pierwszej połowie listopada, zbierając całkiem przychylne opinie zarówno od recenzentów, jak i graczy. Gra co prawda nie wprowadziła tak dużych zmian jak Odyseja względem Origins, ale dla niektórych jest to najlepsza odsłona po przejściu na bardziej „erpegową” formułę. Nie brakuje w niej jednak elementów, które zasługują na krytykę. Czy można zaliczyć do nich znienawidzone przez graczy mikrotransakcje? Ewelina w naszej recenzji przyznała,...

Resident Evil 3 Resistance: gra otrzyma kosmetyczne loot boksy

Resident Evil 3 Resistance: gra otrzyma kosmetyczne loot boksy

RE: Resistance to nadchodząca gra osadzona w uniwersum Resident Evil, która będzie dołączana do tytułu Resident Evil 3 Remake. Jest to kooperacyjny spin-off, w którym będziemy mieli do czynienia z drużynowym doświadczeniem w klimatach survival horroru. A pisząc jeszcze dokładniej: jest to gra z asymetrycznym, pięcioosobowym (4v1) trybem wieloosobowym. Oznacza to, że czwórka graczy po stronie ludzi musi stanąć naprzeciwko sił zła, zaś niemilcami kierować będzie piąty gracz. Po pierwszych doniesieniach...

Dlaczego, jeśli nie muszę, nie gram w gry na ich premierę

Dlaczego, jeśli nie muszę, nie gram w gry na ich premierę

Granie w gry wideo z perspektywy recenzenta to zupełnie inne granie, niż "zabawa z pikselami" w zaciszu własnego pokoju. Nie ma mowy o swobodnej, powolnej eksploracji, a poza tym grając w produkcje typowo pod recenzje, zwraca się uwagę na zupełnie inne rzeczy. Nie wystarczy już fakt, że gra się dobrze lub tragicznie. Bycie recenzentem ma sporo minusów - jak każda zresztą praca. Jednym z nich jest granie w produkcje na ich premierę, albo nawet (co gorsza) przed ich premierą. Jeszcze kilka lat temu byłoby...

Cyberpunk 2077 - studio potwierdziło obecność mikrotransakcji (A)

Cyberpunk 2077 - studio potwierdziło obecność mikrotransakcji (A)

Już za kilka miesięcy odbędzie się premiera wyczekiwanej gry Cyberpunk 2077, nad którym pracuje obecnie studio CD Projekt RED. Znając wcześniejsze doświadczenia z grami serii Wiedźmin, wielu graczy z pewnością nie byłoby zaskoczonych, gdyby Cyberpunk 2077 został opóźniony o przynajmniej kilka miesięcy. Mimo wszystko według najnowszych informacji pochodzących bezpośrednio ze studia, tym razem żadne opóźnienia nie będą nam grozić. Tytuł wszedł bowiem w ostatni proces produkcji, w którym CD...

Call of Duty: Modern Warfare - nie będzie lootboksów na premierę

Call of Duty: Modern Warfare - nie będzie lootboksów na premierę

Obecność lootboxów w grach to takie "być albo nie być" dla wielu współczesnych produkcji. Z jednej strony wydawcy chcą zmaksymalizować zyski, szukając alternatywnych źródeł dochodu poza samą sprzedażą gier – z drugiej najczęściej ich obecność jest odbierana nieprzychylnie. Na przykład w przypadku Star Wars: Battlefront 2 umieszczenie tego elementu w grze w sposób dość inwazyjny przyczyniło się do bezpowrotnego zrujnowania reputacji tej gry. Sporo także w tej kwestii oberwało się Treyarch,...

Mikropłatności Call of Duty: Modern Warfare wpłyną na rozgrywkę?

Mikropłatności Call of Duty: Modern Warfare wpłyną na rozgrywkę?

Mikropłatności w grach to w obecnych czasach pole minowe dla twórców gier. Nawet jeśli wydawcy decydują się na sprzedawanie elementów kosmetycznych, jest to odbierane w znacznej mierze w sposób nieprzychylny. Wystarczy sięgnąć pamięcią do skądinąd fantastycznej koncepcyjnie i mechanicznie gry Evolve, która dzięki modelowi biznesowemu została pożarta w internecie. Jeszcze gorzej, gdy tego typu transakcje dotyczą przedmiotów i elementów, które wpływają na rozgrywkę w trybach wieloosobowych....

Wolfenstein: Youngblood - gracze hejtują grę za mikropłatności

Wolfenstein: Youngblood - gracze hejtują grę za mikropłatności

Kiedy zapowiedziano kolejną odsłonę serii pt. Wolfenstein, gracze byli zachwyceni. Nic dziwnego, poprzednie części spotykały się z bardzo dobrym odbiorem. Czym bliżej było jednak premiery nowej części, a co za tym idzie, im więcej otrzymywaliśmy na jej temat informacji, tym więcej osób zaczęło niechętnie podchodzić do Wolfenstein: Youngblood. Głównie dlatego, że tym razem twórcy postawili na zabawę w trybie multi, choć co nieco dostało się grze także za stronę fabularną. Ostatecznie tytuł...

EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodzianka

EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodzianka

Polityczny i medialny zarazem szum dotyczący kontrowersyjnych loot boksów znów nabiera tempa. Można uznać, że punktem zwrotnym w całej tej sprawie była afera dotycząca skrzyń z łupem w grze Star Wars Battlefront II z 2017 roku. Stąd wkrótce wziął się projekt ustawy, która zakazywała umieszczania w grach zarówno loot boksów jak i mikrotransakcji, jeśli dana produkcja byłaby przeznaczona dla osób nieletnich. Teraz Electronic Arts (a dokładniej Kerry Hopkins, wiceprzewodnicząca ds. prawnych i rządowych...

Call of Duty: Modern Warfare - zapowiedziano nową odsłonę serii

Call of Duty: Modern Warfare - zapowiedziano nową odsłonę serii

Jaki jest najlepszy FPS w historii? Zdania w tym temacie na pewno byłyby podzielone, ale można w ciemno strzelić, że spora część osób wskaże dowolną część Call of Duty z podtytułem Modern Warfare. Jeśli i Wy należelibyście do tego grona, mamy dla Was wspaniałą wiadomość. Cykl Modern Warfare powraca i to w zupełnie odświeżonej formie, co tylko potwierdza, że rzeczywiście mamy modę na rebooty serii. Nadchodząca odsłona bez jakiejkolwiek cyferki w nazwie na szczęście nie będzie czymś w...

Steam zabijał gry na pecety - stwierdził były pracownik Valve

Steam zabijał gry na pecety - stwierdził były pracownik Valve

Jakiś czas temu rozważaliśmy w felietonie nad tym, co złego dzieje się z dzisiejszym gamingiem. Generalnie sporo osób dochodzi do wniosków, że gamedev zepsuty jest przez żądzę pieniądza. Stąd produkuje się gry, dające przychody jeszcze długo po premierze, przy pomocy DLC czy lootboksów. Być może wysunę zbyt daleko idące wnioski, ale biorąc pod uwagę, jak duży procent od sprzedaży gier na PC przejmowała platforma Steam, w pewnym sensie mogło mieć wpływ na "pazerność" deweloperów. I choć...

Kiedyś to było, czyli w którą stronę idzie gamedev i dlaczego w złą?

Kiedyś to było, czyli w którą stronę idzie gamedev i dlaczego w złą?

Tak, mam wiele do zarzucenia dzisiejszym grom i tak, będzie nerwowo, bez eufemizmów i bez podbarwiania na różowo. Gamedev się stacza, szybuje w dół niczym ustrzelona kaczka w sezonie polowań na... kaczki. Moje drugie, bardziej samokrytyczne ja podpowiada mi jednak, że wina jest raczej po mojej stronie. Że robię się stara, a wyznacznikiem mej starości jest nie tylko obawa o utratę zębów i włosów, ale także zmiana nastawienia w stosunku do wszystkiego co nowe i wszystkich urodzonych później ode mnie...

Badania: dzieci wydają coraz więcej pieniędzy na mikrotransakcje

Badania: dzieci wydają coraz więcej pieniędzy na mikrotransakcje

Smutna prawda jest taka, że wielu rodziców widzi dziś gry komputerowe jedynie jako sposób na to, by uciszyć swoje dziecko na kilka godzin i zająć się innymi obowiązkami bądź własnymi przyjemnościami. Kiedyś z kolei gry były największym złem, które odciągało młodych ludzi od lekcji, czy zabierało nawet sen (ach, te całonocne, pamiętne posiedzenia przed monitorem). Obecnie trend co do nastawienia rodziców znów się zmienia i znów nie jest przychylny, ale trudno się dziwić. Tym razem chodzi...

Battlefield V: nadchodzą mikrotransakcje, czy tylko kosmetyczne?

Battlefield V: nadchodzą mikrotransakcje, czy tylko kosmetyczne?

Mikropłatności od kilkunastu miesięcy wracają niczym bumerang na usta czy to sfrustrowanych graczy czy to zajmujących się hazardem organizacji. W październiku studio DICE odpowiedzialne za Battlefield V poinformowało w swoim wpisie na blogu o rezygnacji z prawdziwych płatności w obrębie gry. Jak się jednak można domyślać sytuacja taka nie miała potrwać wiecznie. Od samego początku gry, to jest od jej premiery w jej obrębie występowała wyłącznie cyfrowa waluta, którą zarobić można jedynie poprzez...

Fallout 76: poznaliśmy ceny i przedmioty w obrębie mikrotransakcji

Fallout 76: poznaliśmy ceny i przedmioty  w obrębie mikrotransakcji

Wszyscy jesteśmy z pewnością przygotowani na to, że coraz więcej gier, a zwłaszcza gier AAA będzie posiadało wbudowany system mikrotransakcji. Z pewną dozą kapitulacji przyjęliśmy także wieść o tym, że nie inaczej będzie w przypadku gry Fallout 76. Na dniach serwis GameSpot ujawnił, jakie itemy będziemy mogli nabyć za walutę w grze, którą są Atomy. Jak zobaczycie poniżej, na przedmioty składają się w dużej mierze elementy kosmetyczne jak emotki, skórki czy ikony, więc istnieje mniejsze...

Battlefield V bez mikropłatności, przynajmniej zaraz po premierze

Battlefield V bez mikropłatności, przynajmniej zaraz po premierze

Mikropłatności od kilkunastu miesięcy wracają niczym bumerang na usta czy to sfrustrowanych graczy czy to zajmujących się hazardem organizacji. Ze względu na ubiegłoroczne afery związane z loot boksami, Dice poinformowało w swoim wpisie na blogu o rezygnacji z prawdziwych płatności w obrębie gry. Jak się jednak można domyślać sytuacja taka nie potrwa wiecznie, a jedynie przez jakiś czas, zaraz po premierze gry. Póki co w obrębie gry będzie występowała wyłącznie cyfrowa waluta, którą zarobimy...

Kolejna gra na straty? Halo Infinite idzie w ślady Fallouta 76

Kolejna gra na straty? Halo Infinite idzie w ślady Fallouta 76

Microsoft wciąż uparcie milczy na temat tego, jaką grą będzie Halo Infinite, ale niektóre oferty pracy w firmie deweloperskiej o nazwie 343 Industries, która ma zająć się produkcją tytułu, rzuciły nieco światła na to, czego fani mogą się spodziewać. Po tym, jak wylano wiadro (nie jedno) pomyj na poprzednika tejże serii (mowa o Halo 5: Guardians) zdecydowano się na zmiany. Między innymi na powrót do postaci Master Chiefa. Jednak pozostałe zmiany mogą nie przypaść już do gustu wiernych fanów...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.