take-two interactive
Dyrektor Take-Two nie wierzy, że sztuczna inteligencja zastąpi ludzi przy tworzeniu gier. GTA VI jest robione bez udziału AI

Niektórzy wydawcy gier upatrują w sztucznej inteligencji narzędzia, które pozwoli w przyszłości zastąpić wiele ludzkich stanowisk deweloperskich. Choć obecnie nawet nie zbliżyliśmy się do uwolnienia pełnego potencjału AI, to wiemy już, że technologia ta daje duże możliwości. Przyszłość nie została jednak jeszcze zdefiniowana. Uwagę na ten fakt zwrócił dyrektor generalny Take-Two - Strauss Zelnick. Według niego większość deweloperów może spać spokojnie.
W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu

Branża gier wideo przeżywa teraz niewątpliwie trudny okres. Wiąże się to między innymi z pokaźnymi zwolnieniami, które są od pewnego czasu przeprowadzane w kolejnych studiach. Wiele wskazuje na to, że obecny rok będzie znacznie gorszy pod tym względem od poprzedniego. Zaledwie pięć miesięcy 2024 roku wystarczyło, żeby liczba zwolnień w branży zrównała się z wynikiem za cały 2023 rok. Zapewne na tym jednak się nie skończy i proces będzie kontynuowany.
Take-Two przejmuje studio Gearbox Software, które znane jest między innymi z serii Borderlands

Jak większość osób zaznajomionych z branżą gier wideo wie, koncern Embracer znalazł się jakiś czas temu w trudnej sytuacji finansowej. W rezultacie firma zaczęła masowo zwalniać pracowników oraz zamykać podległe jej studia. Gearbox Software, czyli twórcy między innymi strzelanek Borderlands, mieli jednak więcej szczęścia. W tym przypadku Embracer znalazł firmę chętną przejąć studio. Nabywcą jest Take-Two Interactive, właściciel między innymi Rockstar Games.
Take-Two nie podoba się nowe logo Remedy. Twórcy gry Alan Wake 2 mierzą się ze sprzeciwem z powodu litery R

W ostatnim czasie rozgłosu nabiera zeszłoroczna sprawa, która dotyczy „sporu” pomiędzy wydawcą gier Take-Two Interactive i studiem Remedy Entertainment. Ten pierwszy jest właścicielem studia Rockstar Games, które najbardziej znane jest z serii gier Grand Theft Auto. Druga strona, czyli Remedy, odpowiada choćby za grę Alan Wake 2 i nie tak dawno po 20 latach postanowiła zmienić logo. Właśnie ten element nie do końca odpowiada przedsiębiorstwu Take-Two.
Take-Two Interactive, wydawca gier od Rockstar, 2K Games i Zyngi ogranicza wydatki. Czy produkcja hitów może być zagrożona?

Take-Two Interactive wydawca gier takich studiów jak Rockstar, 2K Games czy Zynga po zanotowaniu niższych od oczekiwanych przychodów, zdecydował się wprowadzić program zwiększenia wydajności pracy w podległych im studiach, co ma przynieść oszczędności rzędu brakujących 50 milionów dolarów. Dodatkowo planują zwiększyć ilość dodatkowej zawartości w swoich największych hitach oraz skupić się na poprawie dochodowości gier mobilnych.
Take-Two Interactive kupuje Codemasters za ok. miliard dolarów

Ostatnimi czasy dużo dzieje się w branży gier wideo, jeśli chodzi o zakupy znanych studiów lub dużych firm przez jeszcze większe koncerny. Tylko w tym roku doszło do sprzedaży odpowiedzialnego za serię Metro studia 4A Games czy mniejszych zakupów twórców Serious Sam i Crackdown 2 przez odpowiednio Devolver Digital i Rockstar Games. Jednak największym wydarzeniem było zdecydowanie przejęcie grupy ZeniMax z podległą jej firmą Bethesda Softworks przez Microsoft. Ale to nie koniec wielkich transakcji...
Autor cheatów GTA Online skazany, zapłaci wydawcy 150 tys. dol.

Cheaty w grach wideo są tak wiekowe jak to medium samo w sobie. Oczywiście dzięki systemom osiągnięć zostały one już od dawna zmarginalizowane. Jednak (głównie) na PC pozostaje kwestia rozgrywki online, która w przypadku pewnych tytułów bywa uciążliwa, gdyż nie wszyscy chcą bawić się uczciwie. Pomimo tego co mówiły dawne plakaty reklamowe serii GTA, oszustwo nie popłaca. Niektórzy aby to zrozumieć potrzebują rozpraw sądowych. Właśnie do takiej sytuacji doszło w USA, gdzie autor oprogramowania...
Red Dead Redemption 2 - kolejna gra z mikropłatnościami

Wraz ze zwiększeniem się popularności gier free-to-play, zwiększyło się również znaczenie mikropłatności. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że doszły one również do wielu płatnych gier, a także tytułów AAA, które przecież same w sobie są już stosunkowo drogie. Nic jednak dziwnego, że producenci zdecydowali się na takie kroki, ponieważ zauważyli, że mikrotransakcje mogą przynieść bardzo duże dochody, niejednokrotnie przekraczające te ze sprzedaży samych gier. Mimo bardzo dużych...
Rockstar zmądrzał - mody wracają do GTA V na czele z OpenIV

Gry wyłącznie z trybem singleplayer potrafią się szybko znudzić, zwłaszcza po ukończeniu wątku głównego. Niejednokrotnie czynnikiem je ratującym i pozwalającym na dłuższą zabawę są mody, tworzone przez samych graczy i udostępniane za darmo w sieci. Wiele znanych tytułów, jak na przykład Elder Scrolls: Skyrim czy też GTA V, korzystało z dobrodziejstw z nimi związanych, dzięki czemu fani danego tytułu mogli spędzić jeszcze więcej czasu przed ekranami komputerów. Niestety, kilka dni temu twórcy...
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 50 SUPER mają ukazać się jeszcze w tym roku. To dobra wiadomość dla niecierpliwych graczy
Jaki procesor kupić? Co wybrać w cenie od 400 do 3500 złotych? Lepszy Intel czy AMD? Poradnik zakupowy na lipiec 2025
AMD Radeon RX 9070 XT nadal na szczycie listy bestsellerów w MindFactory. Również tańsze modele RDNA 4 są rozchwytywane
AMD planowało wydanie układu RDNA 3 mającego rywalizować z GeForce RTX 4090? Mamy zdjęcia prototypowego chłodzenia
Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000