wywiad
Starfield: Shattered Space został fatalnie przyjęty przez graczy i zbiera mieszane recenzje. Jeden z deweloperów broni dodatku
Zgodnie z zapowiedziami, pierwsze duże rozszerzenie do najnowszego projektu Bethesdy pojawiło się na rynku. Twórcy obiecywali sporo - między innymi znacznie bardziej szczegółowy wątek, skupiony na konkretnej planecie. Od premiery minął już ponad tydzień, a reakcje są z pewnością dalekie od pożądanych, i to zarówno ze strony odbiorców, jak i dziennikarzy. Ale jak widać, niektórym to nie przeszkadza - a przynajmniej stwarzają takie pozory.
Karty graficzne dobijają do ściany wydajności. Ratunkiem według NVIDII jest sztuczna inteligencja, napędzająca np. technikę DLSS
Wkroczyliśmy do czasów, kiedy układy graficzne przestają zapewniać wystarczającą wydajność, aby obsługiwać nowe gry wideo. W skali roku producenci nie są w stanie dostarczyć na rynek chipów, które wyróżniałyby się dwukrotnie lepszą wydajnością od poprzedników. Kolokwialnie mówiąc: powoli dobijamy do ściany, jeśli chodzi o fizyczny rozwój technologii. To właśnie dlatego pierwsze skrzypce gra teraz sztuczna inteligencja - m.in. algorytmy, które przynoszą rozwiązanie.
AMD FSR 4 ma być oparty w całości na algorytmach sztucznej inteligencji i poprawić energooszczędność
AMD nieustannie rozwija swoje technologie programistyczne, czego przykładem jest niedawna aktualizacja generatora klatek Fluid Motion Frames 2 (AFMF 2). Teraz, dzięki wywiadowi z Jackiem Huynha, udzielonemu jednej z zagranicznych redakcji, dowiedzieliśmy się, że AMD FidelityFX Super Resolution 4.0 (FSR 4.0) przejdzie znaczące zmiany. Kluczową nowością będzie pełne wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji, co ma poprawić wydajność i jakość obrazu.
Tim Cook deklaruje, że Chiny zajmują kluczowe miejsce w łańcuchu dostaw Apple i to się w przyszłości nie zmieni
Ostatnie trendy w branży półprzewodników są oczywiste. Następuje powolny odwrót od produkcji chipów w regionie Dalekiego Wschodu. Choć duża część elektroniki jeszcze przez długi czas będzie wytwarzana w Chinach, to celem państw zachodnich jest zmiana tej sytuacji. Nie jest to jednak zadanie proste. Przykładem może być polityka produkcyjna Apple, która mocno bazuje na Państwie Środka. Niedawny wywiad z Timem Cookiem pokazuje, że szybko się to nie zmieni.
Silent Hill 2 Remake - Bloober Team odniosło się do krytyki trailera ze State of Play. Miał on nie oddawać ducha gry
Pod koniec zeszłego miesiąca miało miejsce pierwsze w tym roku State of Play, na którym zaprezentowano kilka nadchodzących hitów. Do najbardziej wyczekiwanych należał remake drugiej części Silent Hilla, powierzony polskiemu zespołowi Bloober Team. Ostatecznie materiał rozczarował lwią część odbiorców, nade wszystko ukazując niezwykle toporne fragmenty gameplayu i niedopracowaną szatę graficzną. I cóż, krytyka spadła oczywiście na krakowskie studio.
Wiedźmin - twórcy remake'u mają usunąć elementy uważane za przeterminowane i gorszej jakości
Ostatnimi czasy dość głośno jest o wszelkiego rodzaju remake'ach i remasterach. I tak jak przy naprawdę sporej ich części mogą pojawić się uzasadnione wątpliwości co do sensu powstawania (żeby daleko nie patrzeć - dość nowy temat odświeżenia drugiego rozdziału The Last of Us), znajdzie się wiele pozycji, którym przydałby się lifting. Wydaje się na przykład, że kultowa już gra CD Projekt Red z 2007 roku mogłaby wyjść na plus, gdyby ją nieco podrasować.
Microsoft żałuje rezygnacji z smartfonów z serii Lumia i systemu Windows Phone
Starsi czytelnicy naszego portalu na pewno pamiętają powoli umierający system Windows Phone i smartfony z serii Lumia. Jednak nie zawsze tak było, bowiem ponad 10 lat temu Microsoft był trzecim graczem na rynku mobilnego OS, którego wielu zdołało polubić. Jak się okazuje gigant z Redmond i jego obecny dyrektor generalny Satya Nadella uważają, że popełnili duży błąd i żałują decyzji o rezygnacji z rynku urządzeń mobilnych.
Xbox Series X i Xbox Series S nie doczekają się na razie odświeżonych wersji. Głos w tej sprawie zabrał Phil Spencer
Od czasu do czasu pojawiają się spekulacje, że firmy Microsoft i Sony mogą zdecydować się na wypuszczenie odświeżonych edycji konsol obecnej generacji. Sprzęt taki charakteryzowałby się lepszymi parametrami pracy, co byłoby odpowiedzią na postęp, który dokonuje się na rynku PC-towym. Głos w tej sprawie zabrał Phil Spencer – szef działu gamingowego Microsoftu. Osoby oczekujące nowej edycji konsol Xbox Series X i S raczej nie będą zadowolone.
Death Stranding 2 jest już w produkcji. Norman Reedus znów nie utrzymał języka za zębami
Death Stranding to jedna z najbardziej oryginalnych wysokobudżetowych gier ostatnich lat. Produkcja Hideo Kojimy może zachwycać od strony audiowizualnej czy niepowtarzalnym gameplayem, jednak faktem jest, że zdecydowanie nie jest to tytuł dla każdego. Wielu graczy narzekało na zbyt długi czas gry, kilka nieprzemyślanych rozwiązań, powtarzalność czy ogólną nudę. Jest więc co poprawiać w sequelu, o ile oczywiście takowy nadejdzie. Prawda jest jednak taka, że trudno sądzić, by miało być inaczej....
Pat Gelsinger, dyrektor generalny Intela spodziewa się, że niedobory układów scalonych potrwają aż do 2024 roku
Temat problemu z dostępnością układów scalonych prześladuje nas już od ładnych kilkunastu miesięcy. Choć wydaje się, że najgorsze już za nami, to jednak niektóre najbardziej wpływowe osoby w branży są dalekie od wygłaszania pozytywnie brzmiących predykcji. W najnowszych wywiadzie dla CNBC, dyrektor generalny Intela, Pat Gelsinger, przedstawił właśnie pierwszą prognozę w sprawie niedoborów chipów na najbliższe lata. Liczyliśmy, że problem został już rozwiązany, jednak CEO spodziewa się...
Elon Musk wyśmiewa ideę metaverse oraz Web 3.0. Czym argumentuje swoje negatywne nastawienie?
Końcówka 2021 roku zapisze się w historii jako coś w rodzaju wielkiego początku metaverse. W zasadzie idea metaświatów jest o wiele starsza, ale dopiero dzięki wysiłkom Facebooka, czy też Microsoftu, możemy w pełni zanurzyć się w metadoświadczeniach. O ile Mark Zuckerberg i "spółka" planuje przyszłość internetu w metabarwach, to nie wszyscy innowatorzy technologiczni XXI wieku podzielają ten optymizm. Przykładowo Elon Musk, którego osoby przedstawiać nie trzeba, uważa, że idea metaverse jak...
Cyberpunk 2077 nie otrzyma już żadnej aktualizacji w tym roku. Patch 1.5 wraz z next-genową aktualizacją dopiero w 2022
Początkowo duża aktualizacja dla gry Cyberpunk 2077, dodająca m.in. pełne wsparcie dla konsol obecnej generacji PlayStation 5 oraz Xbox Series, miała ukazać się jeszcze przed końcem roku. W październiku jednak studio CD Projekt RED ogłosiło zmodyfikowany harmonogram, według którego na next-genową odsłonę Cyberpunka 2077 poczekamy do pierwszego kwartału 2022 roku. Jakby tego było mało, jeszcze dłużej poczekamy na nową wersję Wiedźmina 3: Dziki Gon, bo aż do drugiego kwartału przyszłego roku....
Dying Light 2 od strony technicznej. Gra ma mieć ogromną mapę i zaoferuje główny wątek fabularny na 20 godzin
O polskim Dying Light 2 znowu zaczyna się mówić. Niedawno studio Techland opublikowało pierwszy od prawie dwóch lat materiał wideo, w którym ujrzeliśmy niewidziane wcześniej fragmenty rozgrywki. To jest jednak dopiero początek kampanii marketingowej. W serwisie Wccftech opublikowano wywiad z deweloperami, którzy przybliżyli techniczne aspekty gry oraz to, czego możemy spodziewać się po niej w kontekście wielkości mapy, długości rozgrywki czy działania na konsolach PlayStation 4 i Xbox One (Cyberpunk...
Bloober Team chce zająć się produkcją gier akcji. Zanim to jednak nastąpi, przed nami jeszcze jeden horror (Silent Hill?)
Któż z nas nie zna studia Bloober Team - polskiego twórcy gier takich jak Layers of Fear, Layers of Fear 2, Observer, Blair Witch czy świeże jeszcze The Medium? Mało kto wie jednak, że krakowskie studio nie zawsze zajmowało się produkcją horrorów. Zanim deweloper zdecydował się pójść w tym kierunku, stworzył jeszcze takie (jak sam przyznaje) gnioty jak logiczną grę BRAWL, a jeszcze wcześniej inny gniot - startową grę na PS4 pt. Basement Crawl. Dopiero na przełomie 2013-2014 CEO studia, Piotr Babieno,...
Motorola pyta o sieć 5G - wywiad z ekspertem z Instytutu Lema
Dziś w samo południe, poprzez portal społecznościowy Facebook odbyła się zorganizowana przez markę Motorola transmisja na żywo dotycząca sieci 5G. Rozmowa Daniela Kotlińskiego, przedstawiciela Motorola Polska z doktorem Maciejem Kaweckim przyniosła całkiem ciekawe odpowiedzi na pytania dotyczące 5G, trapiące mocno dzisiejsze społeczeństwo. Na samym końcu newsa umieszczamy wideo do rzeczonej transmisji, a teraz skupmy się już na najważniejszych kwestiach poruszonych podczas rozmowy. Na początku warto...
Steam Game Festival: W programie m.in. 900 gier w wersji demo
Wczoraj o godzinie 19:00 czasu polskiego wystartował letni festiwal gier - Steam Summer Game Festival. W porównaniu z edycją wiosenną, jest on... cóż... dużo bardziej atrakcyjny. Wówczas gracze mieli szansę zagrać wyłącznie w 40 wersji demonstracyjnych gier. Obecny festiwal proponuje z kolei aż 900 tytułów, przy czym nie są to wyłącznie nieznane nikomu gry indie. Całość, wzbogacona o dodatkowe wydarzenia takie jak wywiady z twórcami czy streamy poszczególnych gier, potrwa do godziny 19:00 22 czerwca...
Hideo Kojima: Death Stranding okazało się finansowym sukcesem
Debiutujące 8 listopada 2019 roku na konsoli PlayStation 4 Death Stranding już od momentu zapowiedzi wywoływało mocno ambiwalentne odczucia. Gra wydawała się mocno psychodeliczna, a stojący za nią legendarny Hideo Kojima kazał sądzić, że będziemy mieć do czynienia z pewnego rodzaju przełomem w gamingu. Dziś, niemal pół roku po premierze gry wiemy już, że nie było żadnego przełomu, i choć gra zasadniczo otrzymała bardzo wysokie (od recenzentów) i wysokie (od graczy) oceny, to ze strony graczy...
Wywiad z założycielem MSI, Henrym Lu o planach na przyszłość
Na początku kwietnia, w siedzibie polskiego oddziału firmy MSI mieliśmy okazję spotkać się i porozmawiać z jednym z pięciu założycieli firmy Micro-Star International, Henrym Lu (Lu Qilong). Tajwański producent sprzętu dla graczy oferuje wszystko, o czym może pomarzyć wielbiciel overclockingu i bezprecedensowych konstrukcji, na których gry wyglądają tak, jak powinny: płyt głównych, kart graficznych, notebooków i akcesoriów. MSI powstało w 1986 roku, 33 lata od założenia tajwańska firma jest...
PureRetro: Apple iMac obchodzi 20 urodziny. Pamiętacie ten sprzęt?
W maju 1998 roku stało się jasne, że świat komputerów potrzebuje kolorów. Użytkownicy pecetów i Macintoshy byli już zmęczeni jednolitymi, kremowo-białymi barwami topornych obudów i czernią dominującą wśród laptopów. Dlatego pokazany 6 maja całemu światu iMac (kosztujący 1299 dolarów) tak zachwycił media na pierwszym pokazie. 15 sierpnia 1998 roku konsumenci mogli już dotknąć przezroczystej, barwnej, ciemnoniebieskiej obudowy Bondi blue, później odkryli pozostałe kolory. Łącznie Apple wypuścił...
Piekło zamarznie? Nowe procesory Intela z lutowanym IHS?
Intel od dłuższego czasu nie ma najlepszej prasy. Wpłynęło na to sporo czynników - dziwne zagrywki marketingowe, ciągłe odświeżanie procesorów czy stosowanie tzw. gluta nawet w najbardziej zaawansowanych jednostkach z segmentu HEDT. Kwestia odpromiennika ciepła od dawna jest drażliwą kwestią jeśli chodzi o procesory Niebieskich. Pojawiła się jednak iskierka nadziei, że w przyszłości Intel wróci do starych metod i znowu zacznie lutować swoje chipy. Zasugerował to popularny overclocker der8auber...
Dark Caracal - androidowy malware szpiegujący dla Libanu
Też macie czasem wrażenie, że ktoś was w internecie szpieguje? Że wie o każdym waszym kroku, każdej odwiedzonej stronie i każdej wysłanej wiadomości? Strzelam, że tak - każdy wie, że z grubsza na tym polega działalność takich firm jak Google czy Facebook. Sęk jednak w tym, że nie tylko one próbują nas śledzić. Internet jest także wdzięcznym miejscem dla służb wywiadowczych. Co prawda trudno określić na jak szeroką skalę szpiegują one internautów, ale wiadomo, że taka działalność ma...
AMD zdradza szczegóły dotyczące układów Vega 11 i Ryzen 2
Ostatnie miesiące dla AMD można zdecydowanie zaliczyć do udanych. Mowa w końcu o fenomenalnych procesorach z rodziny Ryzen, które pozwoliły Czerwonym na ponowne nawiązanie walki z Niebieskim Gigantem, czy też wysoką sprzedaż odświeżonych układów graficznych Polaris, które chętnie wykorzystywane są przez górników kryptowalut. Co prawda nieco gorzej sprawa wygląda z konsumencką Vegą... Mimo wszystko rok 2017 zmierza powoli do końca, a Overclockers UK zdecydowało się na zapytanie AMD - co zamierzacie...
Kilka nowych informacji o Wiedźminie, Cyberpunku i Gwincie
CD Projekt RED to studio, które wszystkim z naszych czytelników jest dobrze znane, a dodatkowo większości bardzo bliskie. Mowa bowiem nie tylko o rodzimym podmiocie, ale i twórcach fenomenalnej serii Wiedźmin. Na horyzoncie jednak są dwa dodatkowe dzieła - karciana gra Gwint oraz tytuł RPG w klimatach postapokaliptycznych, czyli Cyberpunk 2077. W ostatnim wywiadzie Adama Kicińskiego udzielonego redakcji "Strefa Inwestorów" zdradzono kilka szczegółów dotyczących każdej z wymienionych produkcji. Chociaż...
Rząd USA zabronił używania produktów Kaspersky Lab
Jaka jest najlepsza forma zabezpieczania komputera? Nasi czytelnicy odpowiedzą, że zdrowy rozsądek i niedopuszczanie do maszyny osób postronnych. Jednak większość z użytkowników to niestety laicy, którzy chętnie klikają w załączniki od nieznanych osób lub zgłaszają się pod odbiór "wygranego" iPada. Nie lepiej sprawa wygląda w instytucjach państwowych, gdzie pracownicy pamiętają jeszcze poprzedni ustrój. Nic więc dziwnego, że na straży takich systemów stoją administratorzy i oprogramowanie...
Andrzej Sapkowski o swoim stosunku do gier z serii Wiedźmin
Opinie Andrzeja Sapkowskiego na temat gier komputerowych są dobrze znane, przynajmniej w środowisku polskich graczy. Jego wypowiedź z ubiegłorocznego Polkonu odbiła się zresztą głośnym echem w mediach branżowych. Pisarz oznajmił wtedy, że znajomych graczy nie posiada... ponieważ obraca się w kręgu osób inteligentnych. Później starał się bagatelizować oraz żartować z własnych słów, twierdząc iż szanuje pracę i dorobek artystyczny CD Projekt Red, jednak pewien niesmak pozostał. W udzielonym...
Wywiad z overclockerem Michałem „Xtreme Addict'” Vobożilem
Overclocking jest jeszcze stosunkowo młodą dyscypliną, która wielu osobom może kojarzyć się z wiedzą tajemną i zajęciem wymagającym dużych nakładów finansowych. Faktem pozostaje, że zawody w podkręcaniu podzespołów komputerowych stają się coraz popularniejsze, głównie za sprawą wysiłków ekipy tworzącej serwis HWBOT. Wprawdzie scena OC nie ewoluuje w takim tempie jak e-sportowa, ale również tutaj można zauważyć tendencję wzrostową. Polskę podczas takich zawodów reprezentuje jeden z...
Wywiad z twórcami Fallout: New Vegas
Poniższy news nie do końca będzie tym, do czego zdążyliśmy Was przyzwyczaić, bowiem zamiast kolejnych faktów z branży zamieściliśmy w nim wywiad z twórcami Fallout New Vegas. Produkcja studia Obsidian może okazać się jedną z najważniejszych pozycji wśród zaplanowanych na bieżący rok premier cRPG, a już na pewno zelektryzuje fanów postnuklearnego uniwersum. Na temat swojej produkcji wypowiedzieli się Starszy Grafik Joe Sanabri oraz Kierownik Projektu Josh Swayer. Jeżeli jesteście ciekawi, jak...
Wywiad: ZOTAC
Firma ZOTAC, nie jest jeszcze rozpoznawana tak mocno jak ASUS czy Gigabyte lecz znajduje coraz to nowych wiernych użytkowników. Wiele redakcji ostatnimi czasy dużo pisało o produktach tej marki, wręczało nagrody i wyróżnienia za serię kart AMP! Postanowiliśmy porozmawiać z przedstawicielem firmy ZOTAC by dowiedzieć się jakie są plany rozwoju na rynku Polskim, jakich nowych produktów możemy się spodziewać oraz skąd pomysł na taką nazwę marki. Zapraszam do kolejnego wywiadu PurePC.pl
Wywiad: Galaxy Technology
Firmę Galaxy Technology znamy przede wszystkim z produkcji kart graficznych wyposażonych w chip NVIDIA. We wtorek opublikowaliśmy na łamach PurePC.pl, artykuł na temat nowego produktu Galaxy, mowa o karcie 9800GX2. Poszliśmy jednak trochę dalej i przygotowaliśmy dla Was wywiad z przedstawicielem firmy Galaxy Technology. Przekonajmy się razem co ciekawego pojawi się już nie długo w ofercie tej firmy i jakich udoskonaleń możemy się spodziewać w nadchodzących produktach. Zapraszam do wywiadu.
Wywiad z przedstawicielami firmy MKS Sp. z o.o.
Kilka dni temu informowaliśmy w artykule: ”Firma MKS ma poważne problemy?” o zajściu, jakiego byliśmy świadkami w siedzibie firmy MKS sp. z o.o.. Po przeczytaniu Waszych komentarzy na forum oraz oficjalnego oświadczenia zamieszczonego na stronie www.mks.com.pl, postanowiliśmy spotkać się z przedstawicielami firmy i rozwiązać kilka niejasności, jakie wynikły po publikacji powyższego artykułu.
Redakcja od kuchni. Wywiad z Mateuszem “MaSell” Mironem
Z pewnością większość z was zastanawiało kiedyś, co za ludzie kryją się pod forumowymi ksywkami i avatarami, kim są i co robią na codzień. Ten oto powód skłonił nas do przeprowadzenia serii wywiadów z członkami naszej redakcji. Jako pierwszy poszedł pod młotek: Mateusz “MaSell” Miron. Znany Wam z naszego forum oraz ze swoich wyczynów w dziedzinie podkręcania, a szczególnie z osiągnięć na pamięciach Winbond BH-5.
Karty graficzne dobijają do ściany wydajności. Ratunkiem według NVIDII jest sztuczna inteligencja, napędzająca np. technikę DLSS
Apple celowo spowalnia iPhone'y, choć nikogo o tym nie informuje. System iOS 18 ogranicza wydajność i odświeżanie ekranu
Test procesorów AMD Ryzen 9 9950X i Ryzen 9 9900X z AGESA 1.2.0.2. Jest wzrost wydajności po redukcji opóźnień między CCD?
AMD Fluid Motion Frames 2 - generator klatek już oficjalnie. Stabilna wersja dostępna w AMD Software: Adrenalin Edition
NVIDIA GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080 - poznaliśmy nieoficjalne szczegóły specyfikacji kart Blackwell