interpolacja klatek
AMD FSR 4 ma być oparty w całości na algorytmach sztucznej inteligencji i poprawić energooszczędność

AMD nieustannie rozwija swoje technologie programistyczne, czego przykładem jest niedawna aktualizacja generatora klatek Fluid Motion Frames 2 (AFMF 2). Teraz, dzięki wywiadowi z Jackiem Huynha, udzielonemu jednej z zagranicznych redakcji, dowiedzieliśmy się, że AMD FidelityFX Super Resolution 4.0 (FSR 4.0) przejdzie znaczące zmiany. Kluczową nowością będzie pełne wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji, co ma poprawić wydajność i jakość obrazu.
Lossless Scaling jest już w stanie wygenerować trzy dodatkowe klatki na jedną prawdziwą. Dodano też inną przydatną funkcję

Techniki generowania klatek w grach zyskują, do spółki z upscalingiem obrazu, coraz bardziej na popularności. Pozwalają bowiem znacząco zwiększyć liczbę FPS-ów, przy wykorzystaniu tego samego sprzętu. Oprócz DLSS 3 i FSR 3 na rynku dostępna jest też interpolacja klatek za pośrednictwem programu Lossless Scaling. Właśnie udostępniona została aktualizacja 2.11, dzięki której oprogramowanie pozwala wygenerować aż trzy dodatkowe klatki na jedną prawdziwą.
AMD FidelityFX SDK v1.1 opublikowane. Deweloperzy gier mogą już bez problemów implementować technikę AMD FSR 3.1

Jakiś czas temu do pierwszych gier trafiła technika AMD FSR w wersji 3.1. Najnowsza odsłona algorytmów upscalingu obrazu i generowania klatek ma szereg istotnych zalet w porównaniu z poprzednią wersją, przez co jest dosyć istotnym ulepszeniem. Do tej pory nie była jednak dostępna w ramach pakietu AMD FidelityFX SDK, zatem nie wszyscy twórcy mogli zaimplementować ją w swoich tytułach. To się zmieniło wraz z premierą pakietu deweloperskiego w wersji 1.1.
Technologia AMD Anti-Lag+ wkrótce znów będzie dostępna. Oficjalne potwierdzenie od pracownika firmy

Wszystko wskazuje na to, że firma AMD jest coraz bliżej rozwiązania problemu związanego z technologią AMD Anti-Lag+, która została wycofana z oprogramowania AMD Software: Adrenalin Edition jeszcze w październiku 2023 roku. Jej głównym zadaniem jest redukcja opóźnień w grach wideo, a więc mamy do czynienia z konkurencyjnym rozwiązaniem dla NVIDIA Reflex. Funkcja ta jest szczególnie istotna dla technik interpolacji klatek, takich jak AMD FSR 3.
AMD Fluid Motion Frames wychodzi z bety. Już wkrótce posiadacze kart Radeon otrzymają dostęp do finalnej wersji techniki

AMD Fluid Motion Frames to pewnego rodzaju odpowiedź na konkurencyjne Frame Generation, będące częścią składową NVIDIA DLSS 3. Istnieje jednak w tym przypadku zasadnicza różnica. Technika AMD może być aktywowana z poziomu sterowników GPU, co sprawia, że jest dostępna nawet w tytułach, które nie wspierają FSR 3. Amerykańska firma przygotowuje się do premiery finalnej wersji FMF. Oficjalny debiut nastąpi już wkrótce.
Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności
Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności
Procesor Intel Core i5-14600K BOX plus Battlefield 6 teraz w rewelacyjnie niskiej cenie. Za 649 zł niczego lepszego nie dostaniesz
Test wydajności Mafia: The Old Country - Mamma mia! Wymagania sprzętowe to prawdziwy rozbój! Bez upscalingu będzie ciężko
Test wydajności Cronos: The New Dawn - Dead Space po polsku, czyli za komuny nie było lepiej! Świetna grafika i wysokie wymagania