Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu

Łukasz Stefaniak | 24-05-2024 12:30 |

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesuBranża gier wideo przeżywa teraz niewątpliwie trudny okres. Wiąże się to między innymi z pokaźnymi zwolnieniami, które są od pewnego czasu przeprowadzane w kolejnych studiach. Wiele wskazuje na to, że obecny rok będzie znacznie gorszy pod tym względem od poprzedniego. Zaledwie pięć miesięcy 2024 roku wystarczyło, żeby liczba zwolnień w branży zrównała się z wynikiem za cały 2023 rok. Zapewne na tym jednak się nie skończy i proces będzie kontynuowany.

Zwolnienia pracowników to obecnie jeden z najbardziej palących problemów branży gier. Niespełna pięć miesięcy 2024 roku wystarczyło, żeby przekroczyły one 10 tys. osób. Nie wszyscy znajdą nową pracę w branży.

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu [1]

Jaka przyszłość czeka już wkrótce branżę gier? Raport Newzoo wskazuje pewne istotne trendy, które nie każdemu się spodobają

Łączna liczba zwolnień w branży gier w 2024 roku wyniosła na dzień 23 maja około 10100 osób. Największe z nich objęły Activision Blizzard (1900 osób), co jest bezpośrednim efektem przejęcia spółki przez Microsoft. Drugie miejsce zajmuje Unity Technologies (1800 osób), czyli firma stojąca za jednym z najpopularniejszych silników napędzających gry. Bardzo duże zwolnienia przeprowadziło w swoich podmiotach także PlayStation Studios (900 osób) oraz Electronic Arts (670 osób). Uwagę zwracają ponadto Take-Two Interactive (600 osób), Riot Games (530 osób) oraz potentat streamingowy Twitch (500 osób). Lista jednak jest znacznie dłuższa, co dobrze obrazuje dostępne w Internecie zestawienie.

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu [2]

Activision Blizzard otworzył w Polsce nowe studio. Zajmie się produkcją gier z kategorii AAA

Łączna liczba zwolnień w tej branży w 2023 roku wyniosła około 10500 osób. Była ona uważana za wysoką i nikt nie spodziewał się, że wystarczy zaledwie pięć miesięcy bieżącego roku, by ten wynik zrównać. W przypadku utrzymania obecnego tempa, zwolnienia w 2024 roku mogłyby mocno przekroczyć 20000 osób, ale z racji, że wiele dużych podmiotów już je przeprowadziło, wątpliwe jest, by było aż tak źle. To jednak marne pocieszenie, bo zwolnienia są na tyle duże, że niemożliwe jest, by branża ta była w stanie na nowo wchłonąć tak pokaźną liczbę pracowników. Owszem, część z nich znajdzie zatrudnienie w innych studiach, ale sporą grupę czeka z pewnością konieczność przekwalifikowania.

Źródło: Eurogamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.