Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Red Dead Redemption 2 - kolejna gra z mikropłatnościami

nicek90 | 11-02-2018 13:00 |

Red Dead Redemption 2 - kolejna gra z mikropłatnościWraz ze zwiększeniem się popularności gier free-to-play, zwiększyło się również znaczenie mikropłatności. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że doszły one również do wielu płatnych gier, a także tytułów AAA, które przecież same w sobie są już stosunkowo drogie. Nic jednak dziwnego, że producenci zdecydowali się na takie kroki, ponieważ zauważyli, że mikrotransakcje mogą przynieść bardzo duże dochody, niejednokrotnie przekraczające te ze sprzedaży samych gier. Mimo bardzo dużych kontrowersji z nimi związanymi, pojawiają się one w coraz większej ilości gier. Podczas niedawnego spotkania z udziałowcami, dyrektor generalny firmy Take-Two Interactive (właściciel Rockstar Games) Strauss Zelnick ujawnił, że pragnie wprowadzić mikropłatności do wszystkich nadchodzących tytułów tej firmy. Jest to więc potwierdzenie, że ten model biznesowy pojawi się również w Red Dead Redemption 2, którego premiera została ustalona na 26-tego października.

W coraz większej ilości gier typu AAA wprowadzane są mikropłatności, które spotykają się z coraz większą ilością negatywnych komentarzy. Według najnowszych informacji, pojawią się one również w Red Dead Redemption 2, w które zagramy w październiku.

Red Dead Redemption 2 - kolejna gra z mikropłatności [3]

Rosną przychody z cyfrowej dystrybucji gier i mikropłatności

Niestety, ale przedstawiciele firmy Take-Two Interactive nie zdecydowali się na wyjaśnienie kwestii, jak będzie wyglądał model płatności w Red Dead Redemption. Zamiast tego, dyrektor finansowy Lainie Goldstein przyznała, że bardziej niż kiedykolwiek widzą oni przyszłość mikrotransakcji i zaczną przywiązywać do nich jeszcze większą uwagę. Można się jedynie domyślać, że mikropłatności obiorą ten sam kierunek, jak w przypadku GTA Online. W sieciowej wersji Grand Theft Auto V za realne pieniądze mogliśmy kupić walutę obowiązującą w grze, dzięki której płaci się za nowe samochody, posiadłości, ubrania czy uzbrojenie. Wiadomo, że prequel westernowej produkcji oferować będzie również tryb sieciowy, więc można się spodziewać, że otrzymamy podobne rozwiązanie. Oprócz tych informacji dowiedzieliśmy się również, że dzięki mikrotransakcjom możliwe było zniwelowanie strat, które spowodowane są brakiem znaczących premier gier komputerowych w ostatnim czasie. Nie pomógł w tym fakt, że GTA 5 osiągnęło nakład 85 milionów egzemplarzy na całym świecie. Jeśli zaś chodzi o same mikropłatności, to stanowią one 32 proc. rocznego dochodu netto firmy. W porównaniu z zeszłym rokiem, przeciętny gracz wydał o 64 procent więcej pieniędzy na transakcje cyfrowe. Największy udział miały GTA Online oraz NBA 2K18, przy czym w przypadku ostatniej produkcji zanotowano wzrost o blisko 60 procent względem poprzedniej części cyklu. Nic dziwnego, skoro osoby, które nie zdecydowały się na płacenie za wszelkiego rodzaju ułatwienia miały bardzo utrudnioną rozgrywkę.

Red Dead Redemption 2 - kolejna gra z mikropłatności [1]

NBA 2K18 napakowane po brzegi mikropłatnościami

Niestety, ale dobre informacje dla Take-Two Interactive odnośnie mikropłatności, są tak naprawdę fatalną wiadomością dla graczy. Można się spodziewać, że w coraz większej ilości gier otrzymywać będziemy możliwość dalszego wydania naszych pieniędzy. Niestety, ale czasy w których wystarczyło kupić grę i móc cieszyć się pełnią jej możliwości, a odblokowywanie wszystkich jej aspektów nie wymuszało użycia portfela i karty kredytowej minęły bezpowrotnie. Wydawca gry Red Dead Redemption potwierdził, że mikropłatności pojawią się również w grach skoncentrowanych głównie na trybie dla jednego gracza. Nic dziwnego, że nadal bardzo popularne są strony, na których w mniej legalny sposób można zdobyć daną grę. Niestety, ale za sytuację wynikającą z mikropłatności odpowiadają w głównej mierze sami gracze, którzy godzą się na ich wprowadzenie. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości wydawcy nie zdecydują się na zmianę mechaniki gier w taki sposób, że ich skończenie będzie utrudnione. Dodatkowe transakcje mogą się w takim przypadku okazać niestety obowiązkowe.

Red Dead Redemption 2 - kolejna gra z mikropłatności [2]

Źródło: Eurogamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 58

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.