embracer group
Embracer zamyka kolejne studio. Tym razem padło na twórców nowego Alone in the Dark
To nie są najbezpieczniejsze czasy dla branży. Wystarczy pojedyncza porażka, jeden źle wykalkulowany ruch i na dno może pójść cała firma. Zwłaszcza w sytuacji, gdy dane studio jest podległe którejś z usiłujących ciąć koszty większych spółek. Ostatnio wielu zdążyło już tego doświadczyć - i mowa nawet o deweloperach, którzy uchodzą za zasłużonych w środowisku. Niestety, ale pora wpisać na listę kolejne ofiary, a w tle ponownie Embracer Group.
Embracer Group podzieli się oficjalnie na trzy podmioty. To dalszy ciąg restrukturyzacji szwedzkiej spółki
Embracer Group jest pokaźnym podmiotem w branży gier komputerowych. Szwedzka spółka ma w swoich rękach liczne studia deweloperskie i marki. Niestety na skutek wycofania się kluczowego inwestora od pewnego czasu znajduje się ona w trudnej sytuacji finansowej. Choć etap największych zwolnień firma ma już ponoć za sobą, to restrukturyzacja nie zakończyła się jeszcze w pełni. Dowodzi temu decyzja o podzieleniu holdingu na trzy odrębne podmioty.
Take-Two przejmuje studio Gearbox Software, które znane jest między innymi z serii Borderlands
Jak większość osób zaznajomionych z branżą gier wideo wie, koncern Embracer znalazł się jakiś czas temu w trudnej sytuacji finansowej. W rezultacie firma zaczęła masowo zwalniać pracowników oraz zamykać podległe jej studia. Gearbox Software, czyli twórcy między innymi strzelanek Borderlands, mieli jednak więcej szczęścia. W tym przypadku Embracer znalazł firmę chętną przejąć studio. Nabywcą jest Take-Two Interactive, właściciel między innymi Rockstar Games.
Embracer wycofuje się z Rosji. Część Saber Interactive zostanie sprzedane, a zmiany mogą docelowo objąć też twórców serii Metro
Embracer Group przechodzi od pewnego czasu trudne chwile. Pracownicy licznych podmiotów podległych szwedzkiemu wydawcy muszą liczyć się ze zwolnieniami, a niektóre studia są całkowicie zamykane. Katalizatorem tych zmian było wycofanie się kluczowego inwestora, na skutek czego Embracer znalazł się w poważnych problemach finansowych. Proces restrukturyzacji ciągle się nie zakończył, o czym świadczą ostatnie ruchy w sprawie Saber Interactive.
Deus Ex - nowa część serii od Eidos Montreal miała zostać skasowana. Embracer Group zorganizowało kolejne cięcia
Nowa wersja kultowej serii, która podłożyła chyba mocniejsze fundamenty pod immersive simy niż którakolwiek inna, teoretycznie powinna być skazana na porażkę. Gdy jednak w 2011 roku wyszedł Deus Ex: Human Revolution, narracja zmieniła się całkiem znacząco. Po tym hicie pojawiła się kontynuacja, Mankind Divided, ale ona pod pewnymi względami rozczarowała. Na tyle, że do dziś fani oczekują kolejnego rozdziału urwanej historii Adama Jensena.
Embracer nadal zwalnia pracowników. Cięcia obejmą tym razem studia Fishlabs i Free Radical Design
Grupa Embracer, z uwagi na wycofanie się kluczowego inwestora, pogrążyła się w długach, które niełatwo będzie spłacić. Efektem tego jest polityka dużych zwolnień, które podmiot prowadzi od pewnego czasu w podległych sobie studiach. W niektórych przypadkach dochodzi też do ich całkowitego zamknięcia. Wygląda na to, że kryzys jeszcze się nie zakończył, a kolejnymi ofiarami błędnej polityki będą deweloperzy z Fishlabs i Free Radical Design.
Saints Row - jedno z największych rozczarowań 2022 roku mogło być zupełnie inne. Interwencja Deep Silver zmieniła wszystko
Latem ubiegłego roku studio Volition wypuściło zupełnie nowy rozdział w historii kultowej serii Saints Row. Znacząco odbiegająca od poprzedników estetyka gry zaalarmowała wielu graczy na długo przed właściwą premierą. A gdy już do niej doszło, w głównej mierze słychać było krytykę niemal każdego elementu gry, w tym kiepskiej optymalizacji i licznych bugów, co doprowadziło do bolesnych konsekwencji. Ale prawdopodobnie nie był to jedyny scenariusz.
Gearbox Software - studio pracuje nad nowymi grami z popularnej serii Borderlands. Uniwersum nieco urośnie
Seria Borderlands ma na karku już przeszło 14 lat (debiut nastąpił 20 października 2009 roku). Niemalże wszystkie odsłony, jakie się ukazały, mogą się pochwalić pozytywnymi recenzjami wśród graczy. W ciągu tak długiego okresu zadebiutowały cztery pełnoprawne wersje, a także kilka spin-offów. Jednym z nowszych dzieł studia Gearbox Software jest Tiny Tina's Wonderland, które należy do ostatniej ze wspomnianych kategorii. Najnowsze informacje, które pojawiły się w internecie, jasno wskazują,...
PayDay 3 poniżej oczekiwań, sukcesy Remnant II. Embracer Group podsumowuje wyniki finansowe swoich tytułów
Tegoroczne premiery obfitowały w tyle wzlotów i upadków, że w zasadzie nie da się jednoznacznie ocenić tych jedenastu miesięcy. Gry dopracowane, starające się coś faktycznie wnieść z jakiejś strony (np. Baldur's Gate 3, Resident Evil 4 Remake) mieszają się z niedopracowanymi projektami (Starfield, Star Wars Jedi: Survivor), a od czasu do czasu trafia się Call of Duty: Modern Warfare III. Ciekawie w tym kontekście prezentuje się raport od grupy Embracer.
Ruchy Microsoftu mogą być jedynie początkiem. Przyszły rok ma przynieść wiele transakcji znaczących graczy na rynku, w tym Sony
Fuzja pomiędzy Microsoftem a Activision Blizzard zdecydowanie była najgłośniejszym branżowym ruchem tego typu. Ma to ogromne znaczenie dla przemysłu z wielu powodów, w tym oczywiście daje gigantom z Redmond znacznie większe pole manewru przy dobieraniu przyszłych projektów. Jak można przewidywać, prędzej czy później taka sytuacja przyniesie jakąś reakcję ze strony konkurencji. I być może niebawem doczekamy się niejednej.
Embracer kontynuuje zwolnienia. Tym razem objęły one studia Beamdog i Crystal Dynamics
Embracer Group znajduje się w trudnym położeniu, odkąd ze współpracy z firmą wycofało się saudyjskie Savvy Games Group. Szwedzka spółka zanotowała krach na rynku akcji i przechodzi obecnie restrukturyzację, której efektem są między innymi zwolnienia pracowników. Kolejna tura objęła doświadczone zespoły ze studiów Beamdog i Crystal Dynamics. Wpłynie to prawdopodobnie w znaczący sposób na proces tworzenia gier przez te podmioty.
Embracer Group planuje sprzedać twórcę Borderlands, studio Gearbox. To pokłosie nieudanej umowy inwestycyjnej
Embracer Group, wielomiliardowy konglomerat z sektora gamedevu przechodzi właśnie przez restrukturyzację, w wyniku której pozbył się już kilku studiów gier, co doprowadziło z kolei do wielu zwolnień, a przez to do anulowania kilku produkcji. Niecałe dwa tygodnie temu spółka zamknęła dewelopera od Saints Row (Volition) by obniżyć koszty operacyjne. Teraz na celowniku znalazł się kolejny deweloper.
Embracer zamknął doświadczone studio Volition. Deweloper był odpowiedzialny za serie Red Faction i Saints Row
Wiele firm tworzących gry zwalnia obecnie pracowników. Dotyczy to zarówno mniejszych studiów, jak i podmiotów będących częścią dużych koncernów. Proces, który objął Volition Games będzie jednak znacznie dotkliwszy. Na profilu dewelopera w portalu LinkedIn pojawiła się informacja, że Embracer Group podjęło decyzję o zakończeniu jego działalności. Voltion to studio, którego historia sięga drugiej połowy lat 90., dlatego będzie to duża strata dla branży.
Deus Ex - aktor wcielający się w postać Adama Jensena zabrał głos ws. ewentualnej kontynuacji serii
W zeszłym roku marka Deus Ex została przejęta przez Embracer Group. Wywołało to lawinę spekulacji dotyczącą jej przyszłości. Nowy właściciel w ocenie wielu mógł pokusić się o przygotowanie kontynuacji gry lub remastera pierwszej części cyklu z 2000 roku. Niestety na trzecią część nowej trylogii przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać. Wypowiedział się w tej sprawie Elias Toufexis – aktor użyczający głosu głównej postaci z najnowszych odsłon serii.
Władca Pierścieni - pięć nowych gier z uniwersum w drodze. Embracer szykuje mocny atak na rynek
Na tę chwilę swoje momenty triumfu przeżywają fani uniwersum Harry'ego Pottera, jako że Hogwart's Legacy wbrew bojkotowi (a być może właśnie dzięki niemu) cieszy się niesamowitą popularnością. Ale wyjątkowo płodne lata szykują się też dla tytułów z uniwersum stworzonego przez J.R.R. Tolkiena. Jeszcze w ubiegłym roku grupa Embracer kupiła prawa do ogromnej liczby spółek, w skład których wchodzi także m.in. Władca Pierścieni i Hobbit. Jak się okazuje, szwedzcy giganci mają zamiar wykorzystać...
Embracer Group potwierdza przejęcie studiów Crystal Dynamics, Eidos Montreal oraz Square Enix Montreal
W ciągu ostatnich dwóch lat byliśmy świadkami naprawdę sporych przejęć w branży gier wideo - głównym motorem napędowym był Microsoft, który najpierw przejął ZeniMax (a więc również Bethesdę oraz wszystkie należące do przedsiębiorstwa studia), a obecnie jest w trakcie przejęcia Activision Blizzard, czyli jednej z największych korporacji w branży gier. Początek maja przynosi nam kolejną zaskakującą informację, ale tym razem nie jest ona związana ani z Microsoftem ani z Sony. Jedno z największych...
System ocen komentarzy plus i minus na PurePC - Dyskusja, ewolucja i propozycje sensownych zmian
Test procesora AMD Ryzen 7 9800X3D - Następca AMD Ryzen 7 7800X3D to najlepszy procesor do gier! Intel ma DUŻY problem
Test wydajności STALKER 2: Heart of Chornobyl - Wymagania sprzętowe gorsze od anomalii. Unreal Engine 5 jeńców nie bierze
AMD Ryzen 7 9800X3D błyskawicznie znika z półek sklepowych. Problemy z dostępnością procesora pojawiły się w Europie i USA
Test wydajności kart graficznych Silent Hill 2 Remake. Unreal Engine 5 trochę postraszył wymaganiami sprzętowymi